Fórum

New holland clayson kombájn 

Létrehozta: taktoros, 2010-01-26 18:40:57

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #45 csipi145 | 2018-10-11 11:44:04

    Válasz istvanlovak #44. hozzászólására

    Ok, örülök. Ha majd még kell valami, szólj, ha tudok segítek.

    Üdv.:Trakiszaki

  • Válasz » #44 istvanlovak | 2018-10-07 09:46:28

    Válasz Trakiszaki #43. hozzászólására

    Szia!
    Nagyon szépen köszönöm, sikerült letölteni:):)

  • Válasz » #43 Trakiszaki | 2018-10-06 21:43:18

    Válasz istvanlovak #42. hozzászólására

    Szia!

    Elég rég voltam gép előtt, látszik is....tegnap vettem észre hogy írtál...a megadott címre a mail elment! Ha vmi nem sikerül vele, keress!

  • Válasz » #42 istvanlovak | 2018-09-16 15:39:06

    Válasz csipi145 #35. hozzászólására

    Szia engem érdekelne a katalógus...istvanlovak@hotmail.com

  • Válasz » #41 csipi145 | 2018-08-13 10:43:53

    Válasz Anonimus82 #40. hozzászólására

    A 1530 az m135 modernizált változata. Azon már hidraulikus az üritőcsiga nyitása is. Lehet Istvanlovak megketes majd ezzel kapcsolatban.smile huh

  • Válasz » #40 Anonimus82 | 2018-08-06 22:37:54

    Válasz Trakiszaki #29. hozzászólására

    Üdv nem nekem 1530 van,igen 4 ládás,kuki adapter nincs most keresek de van a környéken azok 4 szorosak,dob kosár volna azt tudok venni van m135 itt geringhoff kuki adapterel

  • Válasz » #39 Tisler | 2018-08-06 19:52:21

    Válasz csipi145 #37. hozzászólására

    Nem, ezt az osztrák határ mellett vettem de magyar oldalon.

  • Válasz » #38 csipi145 | 2018-08-06 11:34:21

    Válasz Anonimus82 #26. hozzászólására

    Ehhez csak gabona asztal van,igy kukit sosem vágott. Napraforgót viszont igen,a gabona asztal volt feltálcázva,motollából 2 köz kivéve, dobfordulat teljesen levariálva (450 körüli fordulat),szelelő 3ig visszavéve skálája szerint,zsalus rostákon kicsit nyitni kell.

  • Válasz » #37 csipi145 | 2018-08-06 11:29:28

    Válasz Tisler #36. hozzászólására

    Rendben.Egyébként ez az az M122 amit május végén a jófogáson hirdettek Felsőjánosfa környékén?

  • Válasz » #36 Tisler | 2018-08-05 19:22:49

    Válasz csipi145 #35. hozzászólására

    Köszi a segítő szándékot, nekünk is sikerült közben megtalálni németül.

  • Válasz » #35 csipi145 | 2018-08-04 21:08:04

    Válasz Tisler #34. hozzászólására

    Na akkor ha adsz egy emil címet,küldök hozzá egy alkatrész katalógust. Igaz angol nyelvű,de tele van robbantott ábrákkal,szerelésnél jól jöhet...

  • Válasz » #34 Tisler | 2018-08-04 19:45:25

    Válasz Trakiszaki #31. hozzászólására

    Köszönöm kedvességed! Le is töltöttem, minden infó jól jön a kombiról.

  • Válasz » #33 Trakiszaki | 2018-08-03 19:12:45

  • Válasz » #32 Trakiszaki | 2018-08-03 18:44:46

  • Válasz » #31 Trakiszaki | 2018-08-03 18:39:21

    Válasz Tisler #30. hozzászólására

    Akkor egy kis ajándék, Tisler kolléga!
    Fogadd szeretettel!

    Clayson m122 brossúra

  • Válasz » #30 Tisler | 2018-07-18 17:05:00

    Csak hogy bővüljön a Clayson paletta,ebben az évben került nekem is a portára egy M 122-es idén már nálam aratta a búzát idáig pozitivak a tapasztalatok de azért már meglátszik rajta a közel 50 év (de talán még rajtunk is).Ha ilyen van közületek valakinek szívesen fel venném vele a kapcsolatot.

  • Válasz » #29 Trakiszaki | 2018-07-18 11:47:24

    Válasz Anonimus82 #26. hozzászólására

    Szia! Neked is M135 van? a négy szalmarázó ládás? hány soros hozzá a kuki adapter? van-e hozzá alulra lyukrostád, vagy a zsalust hagyod benne? van-e hozzá külön dobkosarad, kukihoz, vagy a pálcákat veszed ki a gabonakosárból? Te merre vagy helyileg?

  • Válasz » #28 Trakiszaki | 2018-07-18 11:45:16

    Válasz istvanlovak #27. hozzászólására

    Gyönyörű helyen laksz, mesésen szép az a vidék! Talán ismerős lesz az alábbi két lép is...

  • Válasz » #27 istvanlovak | 2018-07-18 11:21:19

    Válasz csipi145 #25. hozzászólására

    Köszi a szelep tippet!
    Siklósi vagyok ez baranya megyeben van.

  • Válasz » #26 Anonimus82 | 2018-07-17 21:43:04

    Válasz csipi145 #25. hozzászólására

    Üdv napraforgót vagy kukit vágtál van kukorica adapter hozzá azért érdekel mert ilyen van nekem is

  • Válasz » #25 csipi145 | 2018-07-17 20:17:30

    Válasz istvanlovak #22. hozzászólására

    Ez gyári kép, de ami elérhető azt teszel rá. Fortschritt 512/514 motollaemelő vagy kormány munkahenger jó lehet,a hossza kinyujtott vagy összenyomott állapotban határozza meg a bekötési pontokat,vezérelni jó lehet akár egy vlagyimirec t25 kistraktor vezérlőtömbje is. Megnéztem közben a képeket,jó állapotban van a géped az enyémhez képest. Ez jópár éve áll,el van törve a jobbos féltengelye. https://youtu.be/7W0ObvnuSlc
    Te egyébként helyileg merre vagy? Én Szabolcs megye,az ukrán határhoz közel.

  • Válasz » #24 istvanlovak | 2018-07-12 15:36:35

  • Válasz » #23 istvanlovak | 2018-07-12 15:32:58

  • Válasz » #22 istvanlovak | 2018-07-12 15:08:28

    Válasz Trakiszaki #20. hozzászólására

    Az lenne a kérdésem, hogy milyen munkahengert és szelepet használtál?

  • Válasz » #21 istvanlovak | 2018-07-12 13:53:47

    Válasz Trakiszaki #20. hozzászólására

    Szia!
    Bocsi, hogy csak most írok valamiért nem jelezte, hogy írtál

  • Válasz » #20 Trakiszaki | 2018-06-29 21:08:08

    Válasz istvanlovak #18. hozzászólására

    Szia!

    A képeken látszik, hogy az üritőcsiga melletti lemezburkolat alatt egy tartókonzolt/munkahenger talpat kell csinálni, amire a mhenger egyik oldala hosszanti furattal rögzül. Ide csatlakozik rugós túlsó véggel a biztosító rúd, ami kilincsművel rögzíti az ürítőcsigát nyitott helyzetben. Ezáltal a mhenger tehermentesül. Fontos, hogy a mhenger vezérlését kétirányú vezérlőtömbbel kell megoldani, az alábbiak miatt. Amikor nyugalmi helyzetből a csigát nyitjuk, a mhenger hátsó csatlakozozására adunk nyomást, emiatt a mnehger hátrafelé mozdul a hosszanti furatban, s a rudat hátrafelé mozdítja, a biztosító kilincsmű szintén hátrafelé fordul el. A nyomás emelkedésével a csiga kinyílik, majd a kilincsmű rugója ellenében a csiga nyitott állapotban rögzítésre kerül. Zárásnál a mhenger első részébe adunk nyomást, ami miatt annak hátsó része a hosszanti furatban előrefelé mozdul el, ezáltal a kilincsművet a fix anyákon keresztül kinyitja, majd a csigát nyugalmi helyzetbe húzza vissza. rudazat és mhengertartókonzol

    Remélem segíthettem!

  • Válasz » #19 csipi145 | 2018-06-28 16:34:27

    Válasz istvanlovak #18. hozzászólására

    Szia! Holnap küldök képet plusz magyarázatot,ha ráér addig. Helyileg merre vagy? mit lehet tudni a gépedről?

  • Válasz » #18 istvanlovak | 2018-06-28 09:29:27

    Válasz Trakiszaki #10. hozzászólására

    szia..
    nekem van m135-ös, érdekelne,hogyan lehetne a magkiürítőt hidraulikusra megoldani?

  • Válasz » #17 Anonimus82 | 2017-01-01 18:51:13

    Jó estét van e vagy volt e valakinek New holland clayson 1530 kombánja érdekelne milyen gép és alkatrészt lehet e még kapni?

  • Válasz » #16 Szőlész Zolka | 2016-07-10 07:49:13

    Sziasztok!!Nekem egy 1540-es claysonom van! Tegnap a törekasztal szilentje tartóvsl együtt meglépett! A kérdésem hogy ilyen alkatrészeket honnan lehet beszerezni?????

  • Válasz » #15 Zoli 63 | 2015-04-05 22:48:45

    Válasz #14. hozzászólásra

    http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/szantofoldi-betakaritogep/new-holland-1550s-kombajn-elado/h_6051257

  • Válasz » #14 Zoli 63 | 2015-04-05 22:47:54

    Tapasztalat vagy ismeret van valakinek róla ? Erre gondoltam .

  • Válasz » #13 taktoros | 2010-02-02 18:32:47

    Hello trakiszaki!
    Köszönöm az infót, még csak belepillantottam de átnézem. És biztosan lessz még kérdesem.

    S mégegyszer köszönöm

  • Válasz » #12 Trakiszaki | 2010-02-01 21:27:41

    Válasz #11. hozzászólásra

    OK, traktoros, mail ment!

  • Válasz » #11 taktoros | 2010-01-30 09:21:37

    Hello trakiszaki!
    Az emailem: f_lacko24@freemail.hu Előre is köszönök minden infót.

  • Válasz » #10 Trakiszaki | 2010-01-28 22:41:52

    Válasz #9. hozzászólásra

    Szia Traktoros!

    Igen, az m133-tól felfelé mindben 6 hengeres ford van,csak a köbcenti és a teljesítmény változik. Én sok mindent átalakítanék, ha saját tulajdon lenne, nem pedig csak dolgoztam volna vele, ezek pedig:

    -fék átalakítása tárcsafékesre, nyereggel, hidraulikus működtetéssel, vagy ezt a mostanit hidraulikusra vagy levegősre
    - dobkosár állítás átalakítása, hogy ne oldalanként, hanem egyszerre lehessen állítani, mint a későbbi clayson sorozatokon, igy kevesebb por is jön fel
    -514-516 fülke rátétele...az passzol rá, alig 1-2 centi az eltérés a 140-esen( ennek mivel majd' 130cm adobszélessége a fölötte lévő kabinpadló is olyan 155 cm széles
    - orbit kormány rátétele, mert ez csak rásegítéses..mondjuk ezzel sincs baj, csak már van egy kis holtjátéka, meg azé nem egyujjas mint az orbitok
    - magkiürítő csiga hidraulikus nyitását megoldani

    A felsoroltak nem csak elképzelések, mindhez van segítségül ábrám, rajzom, vvagy fényképem. HA adsz emil címet, bővebben is mindről tudok beszélni, mutatni képeket, stb...

  • Válasz » #9 taktoros | 2010-01-28 18:58:45

    Hali!

    Tavaly vettem meg ezt a kombájnt( rengeteg alkatrésszel), előtte rajta dolgoztam két évig de nemnagyon kelett javítani. Egyébként ez a négy szalmarázós típus , és ebben is 6 hengeres ford motor van. Nagyon könnyen indul, szépen jár és keveset eszik. De csak kalászosban nagyritkán borsóban használtuk. Most hogy hozzám került szeretnék napraforgót is vágni vele persze csak a sajátomat, de ez részletkérdés.

    És az lenne a kérdésem, hogy milyen beállításokkal, és átalakításokkal lehet vele boldogulni?

    Előre is köszönöm

  • Válasz » #8 Trakiszaki | 2010-01-27 21:24:04

    Válasz #7. hozzászólásra

    Az télleg nem tesz jót 1 gépnek sem...akár traktor, akár kombájn, akár silózó.

  • Válasz » #7 Június Cézár | 2010-01-27 21:22:04

    Válasz #5. hozzászólásra

    Az mindet megeszi.

  • Válasz » #6 Trakiszaki | 2010-01-27 20:57:26

    Válasz #5. hozzászólásra

    Ugyanez az m140? vagy a kisebb tesója, az M133/M135? Ugy lehet tudni melyik melyik, h a 140-es 5 szalmarázó ládás, a 133/135 pedig 4. Persze a dobszélesség is 128cm kontra 104 cm. Az ifa motort is ismerem, a Ford nagyságrendekkel jobban indul +10°C alatt, mint az ifa. Fogyasztásban kb. egyformák, hektáronként kalászosban 10-12 liter.

  • Válasz » #5 Balka Zoltán | 2010-01-27 20:37:26

    kjapuváron is van egy ilyen gép . volt mikor javítottam. ebbe már ifa motor van. szottyát és még mákot is arattunk vele. ugyes kis gép csak ennek a csillagtető nem tett jót.

  • Válasz » #4 Trakiszaki | 2010-01-27 20:32:14

    Válasz #1. hozzászólásra

    Sziasztok!

    Nekem van a családban clayson m140 armada kombájn, elég sokat tudok róla...mire vagy kiváncsi? Megbízhatónak megbízható, a 6 hengeres Ford motor elnyűhetetlen, az adagolójának az olajozására kell figyelni, mert saját olaja van, nem a motortól kapja mint az mtz. A gyenge pontjuk az első híd: a fékjei illetve a féltengelyek. Sajnos gyakori a féltengely törés, mert elég hosszúak és rettentő nagyot bír fogni vele. A dobjuk mindnek 60 cm átmérőjű, tehát a fordulata ugyanaz mint a fortschritt 512-514-eseknek. Tehát kalászosoknál 950-1050 közt, kukorica-napraforgó 450-500. Ha kiváncsi vagy még valamire, kérdezz bátran! Jah, az avatar képem a m140 váltóját ábrázolja...

  • Válasz » #3 taktoros | 2010-01-27 18:23:32

    Hali!
    Egyébként megbízható gépek? És a dobfordulatot kell állítani naprához?

  • Válasz » #2 CCCP | 2010-01-26 21:33:54

    Lehet vele naprát vágni csak csinálni kell a gabi asztalra "tálcákat"

  • Válasz » #1 taktoros | 2010-01-26 18:40:57

    Az lenne a kérdésem , ki ismeri? És , hogy lehet-e vele napraforgót aratni?

[bezárás x]