Fórum

New holland clayson kombájn 

Létrehozta: taktoros, 2010-01-26 18:40:57

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #92 csipi145 | 2020-07-13 22:33:07

    Válasz istvanlovak #85. hozzászólására

    Szia!

    Tengely ügyben van valami fejlemény? Sikerült szerezni valahonnan?
    Vagy azóta áll a gép?

  • Válasz » #91 csipi145 | 2020-07-01 12:22:48

    Válasz istvanlovak #88. hozzászólására
    Valamikor igen. Azenyém eddig 2 jobbos tört el... A balos még az eredeti. Ismerősöm azt mondja, barátdában és emelkedőn ne indult el hirtelen vagy ne zökkenjen hirtelen, plusz vonulni csak üres magtartállyal szabad, így óvni lehet a tengely ekét a hirtelen, stressz szerű terheléstől. Ha teszed az új tengelyt be, előtte a csapágyat nézd át, ha picit löttyen inkább cseréld, hogy ne feszüljön.

  • Válasz » #90 csipi145 | 2020-07-01 12:22:47

    Válasz istvanlovak #88. hozzászólására
    Valamikor igen. Azenyém eddig 2 jobbos tört el... A balos még az eredeti. Ismerősöm azt mondja, barátdában és emelkedőn ne indult el hirtelen vagy ne zökkenjen hirtelen, plusz vonulni csak üres magtartállyal szabad, így óvni lehet a tengely ekét a hirtelen, stressz szerű terheléstől. Ha teszed az új tengelyt be, előtte a csapágyat nézd át, ha picit löttyen inkább cseréld, hogy ne feszüljön.

  • Válasz » #89 csipi145 | 2020-07-01 12:22:43

    Válasz istvanlovak #88. hozzászólására
    Valamikor igen. Azenyém eddig 2 jobbos tört el... A balos még az eredeti. Ismerősöm azt mondja, barátdában és emelkedőn ne indult el hirtelen vagy ne zökkenjen hirtelen, plusz vonulni csak üres magtartállyal szabad, így óvni lehet a tengely ekét a hirtelen, stressz szerű terheléstől. Ha teszed az új tengelyt be, előtte a csapágyat nézd át, ha picit löttyen inkább cseréld, hogy ne feszüljön.

  • Válasz » #88 istvanlovak | 2020-06-30 23:28:37

    Akkor számolhatok rá ,hogy a másik is el fog törni...smile wink

  • Válasz » #87 Ares 826 | 2020-06-30 22:52:33

    Válasz istvanlovak #85. hozzászólására

    A sok előre meg hátra kapcsolásban!smile blink

  • Válasz » #86 csipi145 | 2020-06-30 22:29:58

    Válasz istvanlovak #85. hozzászólására
    Sajnos abban, hogy megfeszül. Az mtz lehajtás ugyanez a rendszer, csak ott a nagy fogaskerék mindkét oldalán csapágyat a van a tengely plusz a bordás rész vastagabb mint máshol.... Nem is törik el sohasem, amíg fel nem hegesztik a szimmering koptatása miatt! Az nem tud megfeszülni. Nekem 5 ládás Clayson m140 van, ott a jobbos tengely kb 25 centivel hosszabb mint neked.... És sajna ugyanúgy és ugyanott van eltörve mint a tiéd.... smile glare

  • Válasz » #85 istvanlovak | 2020-06-30 21:07:14

    hogy miben tud így eltörni

  • Válasz » #84 istvanlovak | 2020-06-29 06:52:16

    Válasz csipi145 #83. hozzászólására

    Köszönöm a gyors válaszokat!smile thumbup

  • Válasz » #83 csipi145 | 2020-06-28 23:28:31

    Válasz istvanlovak #82. hozzászólására

    Lengyelből, pl innen:

    Link

    Keresel egy alkatrész kereskedőt a közeledben pl. Habi kft, ott elmondod hogy innen ezt szeretnéd megrendelni rajtuk keresztül. Hátha segítenek és megrendelők neked valamilyen áron. Ha nem, direkt is rendelheted Lengyelből.

  • Válasz » #82 istvanlovak | 2020-06-28 20:20:14

    Most már csak az a kérdés, hogy honnan tudok ilyet venni, vagy legyártatni

  • Válasz » #81 istvanlovak | 2020-06-28 20:18:17

  • Válasz » #80 istvanlovak | 2020-06-28 20:17:15

  • Válasz » #79 istvanlovak | 2020-06-28 20:15:12

    Válasz csipi145 #78. hozzászólására

    Igen..pontosan ahogy írod a féket benyomva viszi..
    Most már szét van szerelve, a jobbos féltengely eltört közvetlen a nagy fogaskerék mellett.

  • Válasz » #78 csipi145 | 2020-06-28 09:55:34

    Válasz istvanlovak #76. hozzászólására

    Szia! A se előre se hátra mit jelent? Előremenetbe a 3 fokozat közül mindegyiket beveszi, de hiába engeded a kuplungot, nem moccan meg a gép? Hátramenet ugyanígy? Nekem van egy tippem, de annak nem fogsz örülni, ha az..... Szal próbáld meg a következőt: fék gondolom jó a kombájnon, az most fontos lesz.... Na a két fékpedált oldd szét. Nyomd be a balos féket és nyomja ahogy csak bírod, tartsd úgy. Közben tegyél 1est,variáld vissza a sebességet teljesen és lassan engedd a kuplungot. A féket közben nyomja ahogy bírod. Ha elindul, balos féltengely eltört. Ha nem, akkor jobbos féket nyomd ugyanígy és próba. Ha sík terepen elindul, jobbos féltengely törött el. Ha így sem, akkor sebváltóban lesz gond.

  • Válasz » #77 Tisler | 2020-06-28 09:53:45

    Válasz istvanlovak #76. hozzászólására

    Szia!
    Csak egy tipp,a váltókar a rudazatokon keresztül működteti a váltót?Nincs esetleg szét akadva valahol?

  • Válasz » #76 istvanlovak | 2020-06-27 17:31:50

    Sziasztok!
    Járt már valaki így?
    Arattam a clayson135 -el akartam váltani semmi.
    Se előre se hátra,
    Elmehetett a kuplung?
    De csak így egyik percről a másikra?
    Semmi rendellenes zaj a váltóban se semmi

  • Válasz » #75 csipi145 | 2020-01-18 15:06:25

    Válasz Tisler #74. hozzászólására

    Ez alkatrész katalógus. Megvan elektronikusan. Ha szeretnéd hogy meglegyen biztonsági tartaléknak, elküldöm!

  • Válasz » #74 Tisler | 2020-01-17 17:00:30

  • Válasz » #73 csipi145 | 2020-01-16 22:26:18

    Válasz Tisler #72. hozzászólására

    Rendben, remélem megtalálod majd és belinkeled mert neken is nagy segítség lenne. Addig is a cimét vagy az rlső oldalát lefényképezhetnéd, hadd tudjam ketesni én is.
    Köszönöm szépen előre is!

  • Válasz » #72 Tisler | 2020-01-16 19:03:05

    Válasz csipi145 #69. hozzászólására

    A gépkönyve 4 nyelven van az eredeti belga,német,francia,a negyedik is valami skandináv de azt nem tudom.
    Beszkennelni sajna nem tudom mert eredetileg fűzőkarikák lehettek benn de most már össze van kapcsozva (nem én voltam) elég sz.rul nehéz szét nyitni rendesen meg nem is erőltettem mert 1971-es kiadás.De megtaláltam ezt vagy egy holland vagy belga oldalon már beszkennelve mind a 180 oldalát.Ha megtalálom ismét belinkelem de marha fejemmel nem mentettem el mert a könyvnek jobban örültem.

  • Válasz » #71 csipi145 | 2020-01-16 17:04:21

    Válasz jancsi_87 #70. hozzászólására

    Megadott email címre a megbeszélt dokumentumok elküldve!

  • Válasz » #70 jancsi_87 | 2020-01-15 21:24:19

    Válasz csipi145 #67. hozzászólására

    Az e-mail címem: szj.szilagyijanos@gmail.com
    Köszönöm az információkat, segítségeket, és dokumentumokat.

  • Válasz » #69 csipi145 | 2020-01-15 21:16:54

    Válasz Tisler #62. hozzászólására

    Tisler, az M122 saját gépkönyve, ami meglett végül, milyen nyelven van írva? érdekelne, ha valahogy digitális formában elküldenéd az email címemre, megköszönném!
    csipi145@gmail.com

  • Válasz » #68 csipi145 | 2020-01-15 21:07:06

    Válasz jancsi_87 #61. hozzászólására

    Szia!

    Ne vágj szét SEMMIT!!!

    A képeden keresztben lévő tartóról a fordulatmérő egységet szedd le, majd a közponi nagy anyát tekerd le. A szíjtárcsa mögött van még kettő, egy ami elől a ferdetok szíjtárcsáját hajtja, egy meg lefelé a rázóasztalt. A tengelyre egy jó hosszú ék /illetve retesz/ rögzíti őket. az alábbi képen jól látszik:

  • Válasz » #67 csipi145 | 2020-01-15 20:52:36

    Válasz jancsi_87 #59. hozzászólására

    Szia!

    Nekem m140 van, ugyan az mint az m133, az alábbi különbségekkel:

    Dob 128 cm széles, ellenben a te 103 cm-del, így persze szélesebb a rázóasztal, a rosták, és nem 4 szalmarázó ládás, hanem 5. A ládák kb 20 cm-el hosszabbak is.
    A hátsó kerék felnije neked 12 coll átmérűjű, M140-é 18.
    Magtartály M140nek nagyobb/szélesebb.
    minden más ugyanaz, ha a tiéd Ford motoros, akkor az is ugyanaz mint az M135ben vagy M140ben, csak a 140ben nem 95 lóerő hanem 105.
    Meghajtó szíjtárcsák, egyebek mind ugyanaz. ha küldesz e-mail címet, elküldöm neked 133 alkatrészkatalógust és az M140kezelési könyvét angol nyelven. meg pár gyári prospektust is, ajándékbasmile thumbup

  • Válasz » #66 Anonimus82 | 2020-01-15 18:40:30

    Válasz jancsi_87 #65. hozzászólására

    Helló 1530 van nekem alkatrész katalógus meg szerelési szerintem nem sokban különbözik

  • Válasz » #65 jancsi_87 | 2020-01-15 16:07:40

  • Válasz » #64 Tisler | 2020-01-15 14:54:32

    Válasz jancsi_87 #61. hozzászólására

    Megnéztem a gépkönyvben, anya-alátét-ék a tengelyben a sorrend.

  • Válasz » #63 medikus | 2020-01-14 20:37:48

    Válasz jancsi_87 #61. hozzászólására
    Orros ék fogja,vagy nem?smile confused

  • Válasz » #62 Tisler | 2020-01-14 19:25:14

    Válasz jancsi_87 #61. hozzászólására

    Utána nézek én is bár most nem tudom fejből hol is találtam pontosan, az enyémhez azóta meglett a saját gépkönyve (megtalálta az előző tulaj)esetleg abban megnézem azt a tengelyt hogy is néz ki (ha bent van)én inkább csak apróbb szereléseket végzek a gépeimen ha nagyobb gáz van szólok a szerelő barátomnak ő vágja témát.Miért szeretnéd levenni a szíjtárcsát csapágyas a tengely?

  • Válasz » #61 jancsi_87 | 2020-01-14 15:59:24

    Válasz Tisler #60. hozzászólására

    Szia,
    Két napi keresgélés sem hozott eredményt, nem találtam letölthető dokumentumokat (csak megvásárolhatóakat).
    A képen látható szíjtárcsát szeretném lehúzni, de nincs olyan lehúzóm ami befog 600 mm-t. A szegecseket fúrjam le és vegyem le a tárcsa külső felét, aztán húzzam csak az agyat? Kúpos vagy sima tengelyen van?

  • Válasz » #60 Tisler | 2020-01-13 17:38:37

    Válasz jancsi_87 #59. hozzászólására

    Szia Jani!

    Igaz nekem egy 122-esem van de neten találsz sokmindent róla főleg NL oldalakon.
    Asztalemelő munkahenger javításához meg nézz körül a gumitomites.hu oldalon de kell a méret.Alkatrészből az enyémhez még csak kaszaújjat meg pengét kerestem az van csapágyak meg nagyrésze széría méret ha "egyedi" alkatrész kell az fájhatsmile sweatdrop

  • Válasz » #59 jancsi_87 | 2020-01-13 09:17:46

    Sziasztok,
    Új vagyok a témában, érdeklődnék, hogy M133-as típushoz elérhető e gépkönyv/katalógus online vagy esetleg tud e valaki megosztani, átküldeni? Magyarországon lehet e alkatrészeket beszerezni?
    Asztalemelő munkahenger javítási tapasztalatokat meg tudtok e osztani?
    Előre is köszönöm a segítséget.

    Üdv,
    Jani

  • Válasz » #58 csipi145 | 2019-08-27 22:41:57

    Sziasztok! Nagyon leült a topik! Ki hogy boldogult a gépekkel a kalászosokban? Szőlész Úr, dobcsapágyat sikerült kicserélni? Napraforgót vagy kukoricát vág majd valaki közületek?

  • Válasz » #57 csipi145 | 2019-07-11 22:00:54

    Válasz Szőlész Zolka #56. hozzászólására

    Szia! Próbáld meg a következő képpen: mérd meg a csapágyházban 2 szemközti furat távolságát, majd nézzél egy olvan ekevasat, aminek felfogató furatai kb ilyesmi távolságra vannak. +-1 cmbelefér. Utána 2 db menetes szár, lehetőleg 8.8as keménységű, a csapágyház 2 szemközti furata mögé 1-1 anyával, a másik végüket pedig dugd át a kerrsett ekevas lyukain, miután kb központosan feltámasztottad a tengely végére. Huzasd a két ekevas felőli anyát 2-3 menetnyit összébb, majd hagyd ugy, a csspágybelső mega tengely találkozásához fujj wd40et vagy fékolajat. Ha feszül az egész, hagy ugy, menj onnan. Pukkanni fog egy nagyot, mikor a feszülés hatására megindul. Utána ha szetencséd van, akét külső anyát felváltva 2-3 menetet tekerve folyamatosan jönni fog lefelé. Ha nem, megint feszíteni kell a fent leírt módon. Vigyázz, mig meg nem indul, ne feszitsd túl, mert letöröd a csapágyház 2 szemközti fülét!

  • Válasz » #56 Szőlész Zolka | 2019-07-11 21:14:25

  • Válasz » #55 Szőlész Zolka | 2019-07-11 21:07:37

  • Válasz » #54 Szőlész Zolka | 2019-07-11 21:02:53

    Sziasztok! Clayson 1530-as dobcsapágy megadta magát. Szétbontottuk de a csapágyak az istennek sem tudjuk leszedni a tengelyről a variátor tárcsa felől. Van valami tippetek??? Próbáltuk szétberhelni a csapágyak de nem jönnek ki a golyók sem. Lehúzó meg nem fér hozzá!!

  • Válasz » #53 medikus | 2019-07-06 08:39:42

    Válasz Tisler #52. hozzászólására
    Annyit nyitsz hogy ne törje!
    smile sweatdrop

  • Válasz » #52 Tisler | 2019-07-05 16:36:34

    Válasz medikus #51. hozzászólására

    Jó lettsmile thumbupcoolHolnap jön a búza, az is jó lehet ezzel a dobhézaggal?

  • Válasz » #51 medikus | 2019-07-03 21:22:26

    Válasz Tisler #50. hozzászólására
    Árpában biztos nem fog!smile sweatdrop

  • Válasz » #50 Tisler | 2019-07-03 18:58:31

    Válasz medikus #49. hozzászólására

    Ráállítottam! Holnap megpróbálom hogy darálsmile thumbupRemélem nem medvézik be mert akkorsmile cursingsmile sweatdrop

  • Válasz » #49 medikus | 2019-07-02 21:09:57

    Válasz Tisler #48. hozzászólására
    dob fordulat!Az a hézag biztos nagy! Vedd 3 ra,vagy addig amíg nem kezdi darálni!smile thumbup

  • Válasz » #48 Tisler | 2019-07-02 18:12:59

    Válasz medikus #47. hozzászólására

    8-9mm volt a hézag a dobkosár és a dob között a kimenő felén most 5-re visszavettem megpróbálom ha még kevés még állítok.Fordulaton mit értesz? Dob vagy szél?Motor az megy veszettül!

  • Válasz » #47 medikus | 2019-07-01 21:19:42

    Válasz Tisler #46. hozzászólására
    Húzd fel a kosarat addig amíg nem töri a szemet!Fordulat!smile sweatdrop

  • Válasz » #46 Tisler | 2019-07-01 20:46:56

    Tisztelt Fórumtársak.
    Kezdő kombájnosként (tavaly arattam először egy M 122-esel) akkor búzát vágtam vele de el ne kiabáljam akkor hiba nélkül.Ezen felbuzdulva idén beleprobálkoztam az ősziárpába is ma vágtam egy keveset de nem igazán tetszik a szem tisztasága, eléggé szálkás a learatott árpa.
    Segítsetek legyetek szívesek hogy tudom ezt tisztábbra állítanismile helpsmilieJelenleg azokkal a beállításokkal dolgoztam amit az előző tulaj elmondott de ez így nem frankósmile sad

  • Válasz » #45 csipi145 | 2018-10-11 11:44:04

    Válasz istvanlovak #44. hozzászólására

    Ok, örülök. Ha majd még kell valami, szólj, ha tudok segítek.

    Üdv.:Trakiszaki

  • Válasz » #44 istvanlovak | 2018-10-07 09:46:28

    Válasz Trakiszaki #43. hozzászólására

    Szia!
    Nagyon szépen köszönöm, sikerült letölteni:):)

  • Válasz » #43 Trakiszaki | 2018-10-06 21:43:18

    Válasz istvanlovak #42. hozzászólására

    Szia!

    Elég rég voltam gép előtt, látszik is....tegnap vettem észre hogy írtál...a megadott címre a mail elment! Ha vmi nem sikerül vele, keress!

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]