Fórum

4x4 Terepjáró 

Létrehozta: Jopek, 2008-03-28 20:04:08

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #4926 szanberg | 2019-08-20 15:24:43

    Válasz fexco #4924. hozzászólására
    Semmi furcsa, épen az, hogy 3000 V6 258le, 550Nm, 2350kg, állandó négykerék hajtás, és ennek ellenére jól akar fogyasztani.

    Ha itt helyben szaladgálok meg ketyegtetem klíma végett 10 percekig, hogy ne melegedjen fel az utastér, illetve 1-2-5km-eket szaladgálok nyomkodva neki akkor mutat 12,x litereket a napi mérő.

  • Válasz » #4925 bandigh | 2019-08-20 15:22:48

    Válasz fexco #4924. hozzászólására

    Csak annyi, hogy egy 6 hengeres, közel 260 lovas blokk, az elmélet szerint többet kéne enni neki

  • Válasz » #4924 fexco | 2019-08-20 14:27:24

    Válasz szanberg #4920. hozzászólására

    nem tudom mi ebbe a furcsa,a l200 ugyanezeket a trendeket mutatja.ezen az autópályás témán se aggódj,ujváros-pécs az m6on 70perc.nálam már a l200 mutatott.minden körülmények között.szeptemberbe jöna legujabb megsasolom...

  • Válasz » #4923 MtzMakai | 2019-08-20 14:13:09

  • Válasz » #4922 bandigh | 2019-08-20 11:00:54

    Válasz szanberg #4920. hozzászólására

    Hát hiába, "No replacement for displacement"

  • Válasz » #4921 szanberg | 2019-08-20 01:28:43

    Picit hosszabb lehetne a váltó, 2500 fordulatnál gurul 150-el, a BMW ilyenkor 180-al ment, dehát ezt akár 3.5 tonnával vontatni találták ki, amazt meg pályán suhanni németbe a 3 sávosra...

  • Válasz » #4920 szanberg | 2019-08-20 01:24:24

    Válasz bandigh #4919. hozzászólására

    Kb2000 km alatti fogyasztás adatok a v6-ról.
    Itt a vidéki vegyes használatban dinamikusan, gyorsabban mint a többi közlekedő, 9 alatt valamivel. Még nem tapostam agyon bár van szoktatva a leendő használatáhozsmile whistling
    10 literből már van sungja a v6-os motornak, az már veszélyes tempó, mert nagy a sebesség különbség nagyon a többi autóhoz képest.
    Egyszer minden táblát betartva egy kb 100km-es távot 7,5-ből futottam le, de tényleg nem mentem 90-től sokkal gyorsabban.
    70-75-nél 5-6-ot mutat a pillanatnyi.
    Akkor trélerrel le debrecenig üresen kicsit sietve 9.7
    Rápakolva egy carrier 350 ami 2tonna+700 a futó, 10.8 l. Itt is a 90-100 körüli tempó volt a jellemző az egyenesekben.

    Pályán 10-11 körül lesz tempótól függően, 11 mikor már belő a trafi, 40 körül a 10 kell neki, 160 felett 13 körül mutat a pillanatnyi, de ott jobban él mint kisebb tempónál, hát ezért kell a nagy köbcenti.

  • Válasz » #4919 bandigh | 2019-08-18 21:11:20

    Válasz Filler #4918. hozzászólására

    Ilyesmiből ha találsz egy jó vételt az marha tartós lesz. Ha már nem akar indulni az adagoló kezd lehalni, de más baja ezen kívül szinte nem lehet

  • Válasz » #4918 Filler | 2019-08-18 20:36:50

    Sziasztok!

    Szeretnék egy pickupot vásárolni. Sajnos a kis teherautómra már nincs olyan nagy szükségem mint régen és sokszor a terepre is kellene mennni a Kia meg pont nem arra való. Az lenne a kérdésem milyen típust ajánlanátok 2 misi alatt?
    Ami fontos lenne, minnél nagyobb vonóhorog 2,5t körüli, ne lapuljon ki ha rádobok 1 tonnát, alacsony fogyasztás sem lenne rossz mert főként üresen vagy kis súllyal fog járni, inkább mű úton fog menni és föld utakon nem offroadra fog menni.
    Őszintén szólva én egy régebbi navarára gondoltam az L200 nekem nem jön be.

    Köszönöm a tanácsokat.

  • Válasz » #4917 boby978 | 2019-02-24 15:47:24

    Válasz Robesz #2192. hozzászólására

    Az enyémbe 380000 km van,és hibátlan...

  • Válasz » #4916 Bárány | 2018-08-09 09:20:59

    Válasz broll79 #4915. hozzászólására

    Nekem még soha nem volt szükségem a légzsákra. Ennek ellenére örülök, hogy ott van az autóban.
    Ugye érted?smile wink

  • Válasz » #4915 broll79 | 2018-08-09 08:42:23

    Válasz csonka.laci87 #4912. hozzászólására

    Tőlem soha senki nem kérte, se rendőr, se nav, pedig ugyan így van. Minden javítást elszámoltam

  • Válasz » #4914 Bárány | 2018-08-09 08:08:01

    Válasz csonka.laci87 #4912. hozzászólására

    Mivel nem magánszemélyként használod, ezért kell.
    Az tény, hogy a rendőr az út mellet ezt nem tudja ellenőrizni, ezért általában ilyenkor nem is kérik, dw ettől még kell vezetni.
    Illetve a NAV is kérhet ellenőrzéskor kilométer nyilvántartást, ami ilyen esetben megint csak a menetlevél kéne hogy legyen.

  • Válasz » #4913 csontii | 2018-08-09 07:57:28

  • Válasz » #4912 csonka.laci87 | 2018-08-09 07:53:52

    Pickup számlás megvétele esetén, ha agrárvállalkózóként elszámolom költségnek, Áfát visszaigénylem...kell-e menetlevelet vezetnem?
    Egyéni vállalkozó vagyok (nincs külön cégnév ugye ami a forgalmiban feltűnne), az autó pedig áruszállításra nem lesz használva, csak feladataim ellátásához kell, szerszám stb. lenne rajta főleg, amolyan mindenes autó lenne.

  • Válasz » #4911 Matyi50 | 2018-08-01 22:47:22

    Válasz csonka.laci87 #4910. hozzászólására

    Nem sok jót írnak a 3.2esről sem sajnos...maradj a navaránál szerintem!

  • Válasz » #4910 csonka.laci87 | 2018-08-01 22:29:46

    Üdv!
    3.2-es 200 lovas Ford Rangerről tud valaki infót? Mennyire megbízható gépezet ez, illetve a 3.2-es 5 hengeres moci mennyire bírja a gyűrődést, 2013-as a kiszemelt példány, kéziváltós. A 2.2-es 150 lovas verzióról nem sok jót hallottam, a 3.2-es is nyűgös?

    Amennyiben a Ranger nem jön be, ugy maradnék Nissan Navara/Pathfinder vonalon, abból a 190 lovas 2010 utáni példányoknál.

  • Válasz » #4909 jamo | 2018-01-27 14:58:50

    Válasz Czanik Sanyi #4907. hozzászólására

    Nekem van szerencsém mindkét tipushoz... körtét a körtével almát az almával... +1000kg bömös. A sofőr is ott elbaxta már valószínűleg, hogy a letaposott belső íven próbálkozott, vagy becsúszott oda nem egyértelmű. Másfelől hasonló gumikkal nem lenne ekkora különbség valószínűleg. Harmadszor tapasztalat azt mutatja, hogy normáslis téligumival elkotor az x3as bármilyen hóba vagy terepen amíg a hasa le nem ér. Az biztos hogy a suzi hasa később ér le sokkal fürgébb, robbanékonyabb pont a kis sulya miatt. 4x nem nagyon van mit csodélkozni, hogy egy offroad versenyeken is nagyon jeleskedő terepjáró ráver egy suvra.

  • Válasz » #4908 fulemule21 | 2018-01-27 14:38:13

    Válasz Czanik Sanyi #4907. hozzászólására

    Nem biztos, hogy a gumik voltak jobbak, az önsúly sokkal kisebb!

  • Válasz » #4907 Czanik Sanyi | 2018-01-26 14:37:40

  • Válasz » #4906 Carlos Fosco Gonzáles Dua | 2017-11-26 21:40:08

    Válasz sanyi1965 #4900. hozzászólására

    Ezekről nekem is van tudomásom, csak szerintem Európában nincsenek újonnan, az országban is elvétve szaladozik, lehet látni párat, és azok meg gondolom nem is 4x4-esek. Így ugye kérdéses alkatrész van-e hozzá, meg a megbízhatóságuk, de szerintem a koreaiak nem rosszak. Nem véletlenül érdekelne engem is a japán-klón Terracan pl. Csak annyiban lenne jó egy 4x4-es furgon, hogy ne kellene 3 autót tartani (egy darabig), mert azért csak viszik is ezek a pénzt. De a H1 Starex nem elterjedt, az általunk ismert Hiace is lassan de biztosan kifut, leamortizálódnak, meg annak viszkós a hajtása amit nem nagyon dicsérnek a hozzáértők, az L300-400 is már ott tart, az e2200 szintén, és nem terjedt el az összkerekes belőlük (mivel olyan kivitel is létezik), meg viszik is most a nepperek ki az országból a japán furgonokat, terepjárókat.

    A Vito, meg a Transporter nem annyira a kedvencem, szóval ezeket nem erőltetném. Furgonban meg Fordom van 1 nagyobb, meg egy japán szívódízel, csak az nem összkerekes, meg hát lassan kiöregszik.

  • Válasz » #4905 sanyi1965 | 2017-10-30 20:04:09

    Válasz feri6 #4904. hozzászólására
    valahogy így.s melyik polgár vesz ilyet kérdem tisztelettel?mert amit eddig toldtak függőlegesen/12 cm-t,TRAX,MOKKA/még elmegy de középen fél métert, ilyen anyagból,hát inkább a lovaskocsi derékban húzom meg magam.

  • Válasz » #4904 feri6 | 2017-10-30 19:16:12

    Válasz sanyi1965 #4901. hozzászólására
    Nem lehet mert nincs egybefüggő önhordó alvázszerkezete, lemezzel van hosszabbra toldva a hagyományostól, és nincs engedélye rá a járműnek. Van ahol így mondja a kereskedő.

  • Válasz » #4903 Bárány | 2017-10-30 18:53:21

    Válasz sanyi1965 #4901. hozzászólására

    Dombóváron van két cég, aki vonóhorgokat (is) gyárt. Az egyik az Auguszt vonóhorog. Neten keress rá, és kérdezd meg őket.
    A másik cég tulaját ismerem, de a cégnevet nem tudom, amúgy igazából Kapospulában van a műhely, ha kell, kontaktot oda is tudok szerezni.

  • Válasz » #4902 Berente Antal | 2017-10-30 15:35:24

    Válasz sanyi1965 #4901. hozzászólására

    Külsős cég biztosan megcsinálja

  • Válasz » #4901 sanyi1965 | 2017-10-30 15:16:05

    kérdésem lenne a kollégákhoz.másfelé sem lehet 5 ajtós 4x4 NIVA-ra vonóhorgot kérni vagy a kereskedő 3 ajtóst kifuttató falmelléki dumája, ez?

  • Válasz » #4900 sanyi1965 | 2017-10-30 15:09:17

    Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #4899. hozzászólására
    H1 STAREX,meglepően jó terepen egy mikrobuszhoz képest.

  • Válasz » #4899 Carlos Fosco Gonzáles Dua | 2017-10-12 22:02:57

    Válasz bandigh #4898. hozzászólására

    Az már ritka példány szerintem, akkor egy Hiace ésszerűbb lesz, először valószínűleg úgy is az lesz, mivel az a kategória a legtöbbször használatos nálunk.

    De a későbbiekben ha netalán még megérem azt, hogy legyen egy olyan jármű ami a néha szar dűlőúton is megállja a helyét (nem pont még egy MTZ-re gondoltam smile tongue) akkor valami ilyesmiben gondolkodok.
    Meg persze ha lesz rá keret, és nem csak jóformán kicseréljük a pénzt mint az idén. smile bored

    Egyelőre viszont a fentebbi lesz majd az ami "mindenre jó".

  • Válasz » #4898 bandigh | 2017-10-12 21:55:32

    Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #4897. hozzászólására

    Mitsubishi L300 4x4 ... Ha találsz belőle.

  • Válasz » #4897 Carlos Fosco Gonzáles Dua | 2017-10-12 21:43:13

    A japán-klón Terracanra még magam is kíváncsi lettem volna, de szerintem nem gyakori az országban, a pár "népítéletes" valamiben viszont jókat írtak róluk.

    Vagy egy pickup? De amire most kb. futná a keret azok már egy részüknek 400000 is van a háta mögött, viszont már évek óta megért egy valami 4x4-es jármű, és mondjuk nem pont a díszmajmoknak, p.n@mágnesnek (az arra hajlamos nők körében biztos van vonzata) való Crossover-SUV-ok érdekelnének, persze biztos egy sima autótól jobban elboldogulnak, de az esetben egy 4x4-es Hiace, Transporter típusú autó szerintem sokoldalúbb. Persze terepen biztos nem tud annyit mint egy pickup, vagy egy Terrano, LC, Pajero.

  • Válasz » #4896 vardai.imre | 2017-09-05 20:16:52

    Sziasztok!
    Szeretnék invitálni mindenkit,egy hasonló témával foglalkozó facebook csoportba : https://www.facebook.com/groups/116664645700269/?fref=ts
    Talán egy kicsit személyesebbé lehet tenni az eszmecserét:)
    Minden jót! Üdv

  • Válasz » #4895 fexco | 2017-09-04 12:53:26

    Válasz mtz1221 #4894. hozzászólására

    igen 2000dizel.elméletileg112ló.o.k.!akkor ti se vagytok elájulva tőle,olvasgatok...

  • Válasz » #4894 mtz1221 | 2017-09-04 11:16:25

    Válasz fexco #4892
    Ha diesel akkor még elmegy.Nekem van 5-éve egy benzines,de ettől sz@rabb meg pénzevős autóm még az életben nem volt.smile hammerolvass

  • Válasz » #4893 csoppika | 2017-09-04 10:28:29

    Válasz fexco #4892. hozzászólására

    Sok jót nem hallottam róla...

  • Válasz » #4892 fexco | 2017-09-04 09:41:16

    üdv mindenkinek!olvastam itt a landroverről,a freelander 2002 évjáratról is ezek a vélemények??mert nekem is lett egy alkalmi vétel volt,nem lehetett nem megvenni.mondjatok már róla valamit,mert én eddig nagyon keveset mentem vele,állandó 4x4 van,az utastér nekem kicsi.ennyit tudok róla csak.ne kiméjjetek!!!smile confused

  • Válasz » #4891 Sk Laci | 2017-08-30 21:28:44

    Válasz sanyi1965 #4889. hozzászólására
    Milyen negatív tapasztalataid vanak a Mercedes klón motorokal?

  • Válasz » #4890 kulakman | 2017-08-30 20:50:12

    Válasz Davidzonn #4888. hozzászólására

    Igen igaz ,az enyém a héten fordul 200 ezerbe, 5 éve hajtom , a többit aki kiváncsi a totalcar népítélet rovatban szürke és...... címmel olvashatja!

    Ja ez egy előző típusváltozat, már csak használtan érhető el!

  • Válasz » #4889 sanyi1965 | 2017-08-30 20:36:04

    Válasz bandi28 #4887. hozzászólására
    bármiben is találkozol MERCEDES klón motorral,kerüld el.amúgy ,ami megtetszik ülj bele és próbáld ki úgy, amire majd használni akarod.fejre áll a világnézeted ,hidd el.

  • Válasz » #4888 Davidzonn | 2017-08-30 20:26:17

    Dmax elég faszasmile tonguep
    smile thumbupcool

  • Válasz » #4887 bandi28 | 2017-08-29 00:37:50

    Sziasztok! Hyundai Terracan-rol van valakinek barmilyen infoja, esetleg tapasztalata? Totalcaros népítéleten túl nem nagyon találtam infokat, hátha itt többre jutok. Előre is köszi!

  • Válasz » #4886 *** HM *** | 2017-08-28 11:53:18

    Válasz csoppika #4884. hozzászólására

    Erős munkásból van hiány....smile lol

  • Válasz » #4885 *** HM *** | 2017-08-28 11:51:58

    Válasz Sk Laci #4883. hozzászólására

    10 hegyitótot ledogozunk csak Zetor legyen alánk amivel huzigatjuk majd a Jaguarokat....smile devilsmile devil

  • Válasz » #4884 csoppika | 2017-08-28 09:05:41

    Válasz Sk Laci #4883. hozzászólására

    Nálatok is munkaerő hiány van?

  • Válasz » #4883 Sk Laci | 2017-08-28 07:25:01

    Válasz *** HM *** #4880. hozzászólására
    Csaknem te is jelentkeztél a gyártószalaghoz jó pénzért? Fico papa örülni fog, hogy nem lesz munkaerő hiánysmile lol

  • Válasz » #4882 Sk Laci | 2017-08-28 07:22:48

    Válasz *** HM *** #4880. hozzászólására
    Ha olyan jó akciós árban fogják árulni, mint az utolsó Pozsonyi autószalonon voltak beárazva, nem kel tartani , hogy hiánycik lene. A Nyitrai gyártás még egy kicsit odéb van...

  • Válasz » #4881 Berente Antal | 2017-08-27 23:37:13

    Válasz *** HM *** #4880. hozzászólására

    A nyugdíjas nagymamák, meg az amatőrök smile thumbupsmile lol

  • Válasz » #4880 *** HM *** | 2017-08-27 20:00:57

    No de akkor ki fogja venni majd a sok új nyitrai discoverit?smile drool

  • Válasz » #4879 Malaguti91 | 2017-08-27 14:34:50

    elado egy jo allapotban levo disco 2 erdekel valakit?

  • Válasz » #4878 madle | 2017-08-27 10:08:18

    Válasz *** HM *** #4873. hozzászólására

    Ne vegyél Discovery 3-at! Nekünk 2013 óta van,173.000-el vettük, 178.000-nél volt már motorgenerál, a 2.7-es V6 egy baromi szar konstrukció. Főtengely csapágy hajlamos az átfordulásra. Nekünk egy kecskeméti gépműhelybe megoldották úgy ahogy az UAZ-okon van a csapágy, nem fog átfordulni mostmár, de 1,5 milliós generál volt. Új főtengely stb....Azóta 215.000 van benne.
    Ezen felül említhetem még a mindennapos elektronikai hibákat, légrugó gondok, légkompresszor hiba, szilentek széthullása, EGR hiba, turbó olajzás hiba stb.... Mi már azért nem adjuk el végül, mert rengeteg pénzben van. Marad ameddig húzza azt kész.
    3.3-ért vettük, azóta kb 6.0-ban van, ha az új gumikat is beleszámolom. LR soha többet, de egyik sem.
    Csak Toyota!!

  • Válasz » #4877 Mokári Ádám | 2017-08-27 09:09:42

    Válasz *** HM *** #4873. hozzászólására

    Gyönyörű 2 est vett most egy ismerős NL bol 7e euróért.Vezettem nem rossz autó terepre és rövidebb távokra megteszi,de aurópályára nem való.

[bezárás x]