Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Tritikálé felvásárlási ár új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Töktermesztés új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Homlokrakodók, targoncás, törzscsuklós rakodók új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Poénok új
- Öntözés új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
Így védekezz a kukorica legfontosabb kártevői ellen
Fusarium, mikotoxin, lárvakártétel – erre figyelj most a kukoricában!
Sajtóközlemény

770 hozzászólás
Válasz colizoli #318. hozzászólásáraNézd meg lehet csak valahol érintkezés baja van.
Válasz colizoli #314. hozzászólásárafelkapcsolt lámpákkal, rádióval, fűtőventivel stb.. minimum 13.2 de az nagyon minimum.
13.8 is karcsú de az már ha egyszerre sokat dolgozol kielégítő.
14 voltnak örülünk.
Ok, akkor jól sejtettem. Most már csak egy szerelöt kell találnom, aki meg tudja javitani.
Válasz VMisi #309. hozzászólásáraEz baromság, szántasz vele 5-6 órát nappal csak csak a rádió szól miért nem tudja feltölteni????

Válasz colizoli #314. hozzászólására14,5 volt a generátorok is 14,4 vannak "belőve".
Válasz colizoli #314. hozzászólásáraA 6 voltnak elég!!!!
Sziasztok
Mennyinek kell lenni az akkutöltö kimeneti feszültségének?
Mert 9.5-nél többet nem mértem rajta, de az szerintem kevés.
Válasz Sk Laci #302. hozzászólásáraEnnyi!
Válasz VMisi #309. hozzászólásárajól mondta amúgy, generátor jó esetben nem tölti akkora feszre mint a töltő.
azt meg kevesen fogadják el hogy az utolsó tizeden múlik sok.
Válasz Gabi 007 #303. hozzászólásáraÜdv én ugyan ígyjártam nekem mtz80-om van 3telet szo...am az aksival mert nem volt még ilyen előtte superom volt az indult egy kis ízzítás és ment de a 80-as nehezen indul hidegbe és akkor új akksi45000,önindító50000,és ki raktam az önindító mellé az aksit és tettem fel előmelegítőt 13000-ért így bírja az akku is és nemég el semmi így jó évek óta.
Válasz VMisi #309. hozzászólásáraLehet benne valami.
Válasz Sk Laci #302. hozzászólásáraEgy akksigyár mérnöke ajánlotta, hogy évente 1-2-szer rá kell tenni hagyományos töltőre min 1 max 3 napra az akksikat, mert a generátor nem képes maxra feltolteni.
Válasz Ares 826 #304. hozzászólásáraLejjeb említettem, hogy nálunk 2 év a jótállás. Eléggé szük körben vannak azok akikkel üzletelek, mivel kölcsönösen megbízunk egymásban. Tudják hogy fizető ügyfél vagyok, ezért nem áll szándékukban egy esetleges meghibásodot aksi miatt elriasztani egy több éve visszatérő ügyfelet aki fizet is.
Válasz Ares 826 #304. hozzászólásáraha már nincs kaja nem is tekeri gondolom
csak lassan.
amugy ugyanugy adja neki a kaját mint a réginél
hiszen csak mágnes szelepet nyit.
Válasz bandigh #298. hozzászólásáraegyformán tölti az csak melyik hogyan veszi fel a töltést,az viszont nem egyforma
bár a gyengébb aksi mindig lecumizza magának a jobbat.
Válasz Gabi 007 #303. hozzászólásáraKimaradt hogy 180Ah
Válasz Sk Laci #302. hozzászólásáraCsak mivel neked régebbi savad van ez így oké, de több újabb masinánál ha még tekeri is az aksi a motort ha nincs meg a kellő feszültség az aksiban nem ad neki kaját és nem fog beindulni. akkor mit csinálnál minden héten vennél új aksit???????




Moderátor által módosítva: 2017-04-07 13:39:06
Tapasztalatom szerint a minőséget meg kell fizetni,és megéri!Míg Apám vitte a gazdaságot mindenre sajnálta a pénzt (valószínűleg mert így szocializálódott) mindenből a legolcsóbbat venni!És valóban jó esetben az akkumulátor bírt 3 évet.De amit a legjobban utáltam,a sok szívás,hogy csak nyekereg és nem teker rendesen,bikázni,tölteni,rémálom.
Egyszer SOS kellet aksi mert egyik megadta magát,a boltban ahová mentem nem volt választék 1db Bosch 129Ah ami éppen megfelelt,mert 150 Ah-at akartam volna,megvettem!Volt használva kombájn silózó legtöbbet MTZ és birt 9 évet.Na innentől csak Bosch T5 12V 1000A,ha indulni akarok indít és megyek,nincs macera!A legöregebb ebből 6 éves 50000Ft-ért házhoz hozták,még mostis hosszú állás után kint a dépben 12,8V-ot mérek benne!Igaz tavaj nyáron már 61500Ft-ért hozta meg a futár,de nekem megéri 9 évente 60ezer mint 3 évente 30ezer,és nembeszélve az üzembiztonságról,ha kell indít
Persze önindítónak,generátornak,kábelezésnek a toppon kell lenni,mert bármelyik kinyírhatja az aksit rövid idő alatt!Az MTZ-be fölülről nem fér be a helyére,csak ha leveszem a hátulját a doboznak mert olyan széles,és ha visszarakom már nem kell félni hogy billeg olyan paszos benne!
Nade ahány ház,annyi szokás!
Nem akarok vitát nyitni, de nem értem minek kell cseptöltővel foglalkozni. Az első két évben /Szlovákiában ennyi a jótállás/ nem foglalkozom az akumlátorral. Utánna sem töltögetem, beülök a gépbe és megyek. Lejjeb említettem hogy a 2 traktoromba 10 éves Varták vannak. Mai napig nem foglalkoztam semilyen utánnatöltögetéssel. Jelenleg is a traktorok másfél hónapot áltak már az udvaron, és semilyen utánnatöltést nem végeztem. Tegnapi nap beindítottam mindkét traktoron a motort, mivel a gyár ajálja hónaponként egyszer legaláb beindítani a motort a turbó kenése-olajozása miatt. Hosszab állásnál ne sérüljön.
Ha nálam egyszer nem indítaná el a motort, adnák az aksinak egy esélyt, feltölteném. Ha egy heti indítás után le lenne merülve, hogy nem bírná a motort tekerni, akkor megy bele az új, nincsen értelme továb szerencsétlenkedni.
egy valamire való töltő megfelelően van védve is. ha mégis zárlatos lesz akkor olvadóbiztosítéknak kell oldania a töltővezetéken (roszabb esetben csak az egyiken van bizti, normális esetben mindkettőn) azonkívül természetes hogy a hálózati oldalon is biztosítékolt.
takonyforma kínai vacakot meg nemszabad venni.
azzal tényleg csak a házat lehet leégetni.
az automata töltő ami átvált csepptöltsére nem annyira ajánlott.
a csepptöltő igen. azért, mert ha meg is hibásodik és folyton nyélgázon tolja az anyagot , akkor se tud nagy árammal tölteni. ennyi töltést simán felvesz az akksi, nem fog semmi tönkretenni. ellenben a nagyáramú töltővel, aminek ha elmegy a szabályzója akkor megfőzi az akksit.
az hogy hogyan indít az öreg bráner akksim..
köszönöm, teljesen jól.
ha az asszony nem lép érte a pimplimre estefele akkor levideózom a hideg motort, meg az indítást a kisteherautón amiben van.
2,5 diesel, torokizzításos, 430e Km van benne, enyhén kompresszióhiányos már. ha jól emlékszem 74 Ahs az akksi. és tekeri mint a barom, ha kell sokáig. és ez nem egy drága akksi, nem felsőkategória vagy ilyesmi. csak karban van tartva.
a cellában a lemez lehet akár egy méter vastag is nyugodtan, ha a felülete szulfátos édesmindegy. egy adott vastagság után azonkívül hogy nehezebb az akksi meg nagyobb más "haszna" nincsen.
/a minek a sok rizsa... hát, ezért. jó tudni mi is az ami öli az akksit./
Válasz Claassic #297. hozzászólásáraMondjuk helyi tájszóllás
Olvasgatom a hozzászólásokat a csepptöltővel kapcsolatban. Ha egy meghibásodott töltő miatt leég a gépszin,alatta a kombájnnal,traktorokkal és kiderül,hogy azért mert nem volt áramtalanítva az épület,vajon fizet e a biztosító?
Válasz Ares 826 #296. hozzászólásáraNem tudni de ahhol két aksi van párhuzamba kötve, előbb utóbb az egyiknek kigúvad a szeme
Ha picit sántít az egyik, akkor inkább a másikat tölti, a gyengébb meg le van tojva. Ezeknél érdemes a rendszeres külön külön rápróbás a töltővel h melyik veszi jobban a töltést.
Egyébként a téli üzemelésre visszatérve, minden aksinak a téli reggeli kínzás adja meg a kegyelemdöfést, így csepptöltés ide vagy oda, a legtöbbet akkor segítünk neki ha megbikázzuk. A telephelyen egy kerekeskocsira rátesz az ember egy combosabb aksit, sarukkal rá két 3 méteres hegesztőkábelt, aztán lehet vele rásegíteni
Kétemberes lehet, de így nincs megkínozva semmi
Najó ha lenne mellette egy vízmelegítő akkor lenne a legszebb
Van akinek szégyen ha bikázni kell új gépet, de szeintem kínozni se jobb
Válasz *** HM *** #287. hozzászólásáraÉrtem!
Válasz Mf-es? #295. hozzászólására Miért nem tölt egyformán két aksit egy gép???

Válasz Ares 826 #294. hozzászólásáraHa 2 akksi van,évente meg kell fordítani.Nem egyformán tölti a kettőt.Így többet ki fog bírni.
Válasz dr.T #290. hozzászólásáraPontosan igazad van max 3 évet bírnak mind és utána kuka, jöhet a másik olcsót kell venni és ha beszarik nem olyan fájdalmas a csere!
Válasz Mf-es? #292. hozzászólásáraPerszehogy,csak akkor nemtolt annyit,felhos idoben is tolt.
Válasz dr.T #291. hozzászólásáraMűködne,világos géptárolóba?
Válasz Mf-es? #282. hozzászólásáraNekem ilyen van a villanypasztor aksijara kotve es nemkell behordanom.
Válasz Hogel #279. hozzászólásáraEn ugyanezt vallom 180 ah barrit megveszem 110 e afa nelkul,15 eurot adnak a rossz batriert,szarok en ra dragat venni kibir 3 evet kuka johet a masik,nekem volt banner is,az is kifingik ha valami galiba van.
Válasz Berente Antal #252. hozzászólásáraTudom hogy az szamit!
Válasz bandigh #277. hozzászólásáraGondolom ott van is 15 kilogram különbség.
Válasz Claassic #280. hozzászólásáraSenki semmit csak ő a terepkocsit
Válasz Ares 826 #285. hozzászólásáraEz a probléma! De itt 15 éves működő aksikról van szó!!!!
Válasz medikus #284. hozzászólásáraNincs de úgy tervezik az aksikat hogy mire vége a garinak vegyél másikat, "fogyasztó társadalom" ezt annak hívják!


Válasz Ares 826 #283. hozzászólásáraÉs nálunk mindig + 20 fok van?Erről van szó!

Ma viszonyok között egy 150AH aksi az a 150AH az +20 fokon tudja, az Oroszoknál meg -20 fokon. Csak ennyi a különbség a mi és az ő aksijaik között. Na ezért ilyen vékonyak a nálunk kapható aksik cellái!







Ez nem is rossz.Lehet,nem működne,géptárolóba?
Válasz Richard. #275. hozzászólásáraEz miatt a forgalmazóval szemben nyertem meg ügyet!Annyira vékony lemezek vannak benne,hogy folyamatosan elszakadozott az ólomhídról,és az utolsónál indítás közben felrobbant az aksi,a keletkezett ív,szikra miatt!
Ti szlovákiában mit neveztek terénkocsinak?
egy 150ah akkut lehet venni 30.000 ft ért.
ebből az áfa visszajön, mindjárt csak 23600 ft.
Ha kivisze a régit a méhtelepre, 170 ft ért átveszik kilóját. egy 40 kg akkunál ez 6800 ft.
Így már mindjárt csak 16800 ft.
Ha minden extra nélkül kb 3 évig használod, akkor az évente kb 5 ezer forintba kerül.
Ki kell hajítani ha rossz, ennyi.
Csepptöltést,ez nem tudja?
Válasz Richard. #275. hozzászólásáraA kombájnban egy jd akksi van, nem sokkal nagyobb méretre mint a standard mtzbe való hosszúkás. Kicsivel szélesebb. A noname akksin ez áll: 150 Ah 800A
A jdn: 175 Ah 1400 A
Azért vannak különbségek xD
Egyfelől ennek a mindennapti töltögetésnek látom értelmét ha jó generátor van a gépen. Másfelől annyit tennék hozzá, hogy az ördög nem alszik, láttam már zárlatos töltő miatt gépet leégni... jöszándékú, komoly, megfontolt ember portáján.
Válasz a2457 #273. hozzászólásáraAkkor mèg lehet,nem spóroltak. De,jelenleg nekem is van egy 155ahs,a beöntő kupakok szèlénèl a cella szèle. Az oldalfalig 2,5centi folyadék van. 900a ra hazudjàk. Egy testes 70ah. Mèretűt lehetne belőle kihozni. 32 kiló. 8ève ezelötti meg kb 40kg.fasszbanda...
Válasz a2457 #273. hozzászólásáranekem is,meg még sokaknak,csak nem jó!
Válasz medikus #272. hozzászólásáraember, van 2004 es akkum ami simán indít most is..
semmi extra, sima banner akksi.
Válasz a2457 #270. hozzászólásáraHol élsz? A holdon?10-15 év egy akku!?Mit gondolsz miért 1 év a garancia az akkumulátoron?Folyamatosan csökkentették 2év,18 hónap,1 év!Láttál belül mostanában akkut?Nincs tele a cella,annyira vékony lemezek vannak benne!Ráérnek kikísérletezni,mikor kell tönkremennie!Régen ha kibontottál egy használt,akár fél éves akkut,elég volt kiemelni a cellát a dobozából,annyira szorosan volt benne a lemez köteg!Most meg 2 centis távtartókkal van tele a doboz.A külső méret persze ugyan az!!
Válasz a2457 #270. hozzászólásáraMinek ez a sok rizsa.Ha az akku legalább 1 napot nem volt töltve,akkor DVM-el mérve minimum 12,6-nak kell lenni.Ha nincs annyi az már nem teljesen 100.Valamire való töltő teljes feltöltés után átkapcsol csepptöltésre.Elég havonta egyszer rátenni a töltöt és rajta hagyni vagy két napra...