Fórum
- Minden ami aprítóhenger. új
- Körbálázót, de milyet? új
- Napraforgó-termesztés új
- Case IH traktorok új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Claas Rollant új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
Szigorodik a NAV fellépése a szabálytalan foglalkoztatók ellen
Július 5-től már nem számít, melyik hatóság tárja fel a be nem jelentett..._fill_540x300_0.jpg)
770 hozzászólás
Válasz broll79 #466. hozzászólásáraTerhelővilla
. Medikus làtott csak olyant?mondomèn'hogy a boltban csak vilàgitottak vele nem terheltèk.
Válasz medikus #468. hozzászólására
Erre gondoltam!
Válasz broll79 #466. hozzászólásáraAkkor legközelebb ilyennel méresd!300A/ 15Sec
Ha bírja,akkor jó!
Válasz broll79 #466. hozzászólásáraTeszterek
Ha csipeszelte,akkor jó. Ennek ellenére az akksi is lehet halál előtti állapotu.
Válasz Matyi50 #465. hozzászólásáraNem tudom mivel mérték, sajna nem voltam jelen. A feleségem vitte, mivel ő úgy is megy minden nap a munkája miatt. Nekem meg nem kellett elcsesznem fél napot. Az mondta kis piros valamivel mérte, amit rá csipeszelt.
Ha egy képet tudsz tenni olyan kütyüről, amivel mérik, akkor megmutatom neki
Válasz broll79 #444. hozzászólásáraJa bocsánat! 10,1 re ha leesik a nyugalmi feszültség is,ott már kuka az az akksi.
Ezért kérdeztem mivel mérték meg az akksi teljesítményét. Mert egy multiméterrel semmire se megy ekkora akksinál.
Válasz broll79 #463. hozzászólására50-esen az izzítás legyen jó minden hengernél, és beindul, akár milyen lassan teker.
Nekünk is volt. Indítózáskor meg tudtam számolni a ventillátor lapátokon a fordulatot, meg sűrítésen szite meg is állt, de akkor is bedörrent.
Válasz atisgyulai #462. hozzászólásáraÚgy döntöttem, holnap leszedem a 82 ről kicsi öninditót és átrakom az 50esre, meglátjuk mit csinál. Addig meg elviszem felújittatom a régit. Más is mondja, hogy a kicsi hiába könnyebben teker, mégse akkora erővel. Az 50 eshez meg kell a löket
Az öreg indítómotort meg rakd rendbe, az lehet a ludas. Ha jó, tökéletesen működik egy 155ah-al.
Ha szar(kivannak a perselyek, kefék, kommutátor) akkor előmelegítheted, rakahatsz rá bármennyi akkut, akkor sem tekeri meg rendesen.
De ha rendbe van, többet ér mint az új vackok.
Válasz medikus #460. hozzászólásáraMindegyiknek van előnye meg hàtrànya is. Dönthetünk ahogy akarunk,ha romlik a minősèg.
Válasz .Richard. #455. hozzászólásáraLegalább befér a helyére! Nem rántja oldalára a gépet!
Válasz .Richard. #458. hozzászólásáraHa az egyik cella szarakodik,megeszi a másik(cellát)!De ezen én nem vitatkozok senkivel!!!!Kinek a pap.........né!
Válasz medikus #456. hozzászólásáraAz igaz'de ha egyik szarakodik'megeszi a màsikat. Egyet cserèlnèk 2 èv utàn? Egy ujat egy 2èvessel berakni? Egy 12v 100ah is 30 ezer. Sajnos az sem olcsòbb mulatsàg.
Válasz .Richard. #455. hozzászólásáraNekem 2 db 100 AH-ás van párhuzamosan kötve,2,7Kw-os Magneton önindítoval.Majd kiesik a motor úgy teker.
Válasz .Richard. #455. hozzászólásáraDupla hiba!Miért?Ha a 12voltos akku egy cellája elromlik,kidobod,(mind két akkut)!
Válasz medikus #453. hozzászólásáraAz 6volt sorban volt? Most 2 6voltos majdnem egy 12v 240es àra. 6 voltosbol 2 meg dupla hiba. Marad az egy nagy.
Válasz medikus #451. hozzászólásáraValòszinű!nekem 8voltot mutatott mikor inditott. Jol àt vagyunk baszava . Valamièrt engedik is ezt .
Válasz .Richard. #448. hozzászólásáraAzt azért ne feledjük hogy az Mtz 2db 3E11 akkumulátorral jött ki,210Ah-val!(valamikor)

Válasz broll79 #444. hozzászólásáraHát nem tudom azt a régi önindítót felénk mindenki lecserélte,a szomszéd csak radiátornak nevezte
.Nem mondom,hogy nem jó csak egyszerűen sok az energia igénye.
Akkor mikor bejöttek az áttételesek az megváltás volt,mikor a régi indító csak nyöszörgött ugyan ott az újjal még bírta az akksi sokáig.
Viszont vannak az új pajzsos önindítók na az tetszik annak nem esik le a vége a kuplung házba.
Válasz broll79 #444. hozzászólásáraCsókold meg azt az akkut!Nincs ott tároló képesség!Fele a lemezeknek kihullott,vagy leszakadt!
Válasz broll79 #444. hozzászólásáraInditas utan az a 12.5V nagyon keves . Valahol 13.5 es 14.2V kozot legyen.
Válasz .Richard. #448. hozzászólásáraJa hàt az akku az jò'ha olyan motort indit ami első süritèsre indul. Jol ki van ez èlezve. Ahogy öregszik'a gyengesège miatt az àllapotromlása felgyorsul.
Válasz broll79 #444. hozzászólásáraGondolom ugy jàrtàl mint èn. Lègtelenitès utàn vège. Ez kb. 8màsodperc. Ezt uj 156assal is ezt csinàlja. Az lehet a baj'hogy a boltban nem akkora terhelèssel meg annyi ideig nèzi mint ze az inditoval . Szar az akksi. Azèaz inditot meg kène nèzni. Most 240 ahsal inditok'zseniàlis. Ez birja. Ugymond gyàrilag kuka az akku.
Válasz broll79 #444. hozzászólásáraTuti jó műszerrel lett ráterhelve az akksira? Nem csak sima multiméterrel mért rá?
Válasz broll79 #444. hozzászólásáraAkkor ne is küzdj vele tovább.A sarukat nem fogja tovább égetni az új vezetékek miatt,de a régi nagy indítónak ha nincs télen 210-Ah-ra akkor az bacik tekerni.Meg kell töltetni ilyenkor,tavaszra +10 fokban meg jó fog lenni.
Válasz broll79 #444. hozzászólásáraKifér az adagolótól
Az akku 4 éves 155Ah, nem a legdrágább fajta.
Most is, mint mindig, töltő rásegítéssel indult be.
Rakodtam kb 30 percet, leállítottam és 10 perc múlva újra megpróbáltam be indítani, csak simán aksiról. Simán indult, de a 12,9V leesett 10,1 re. Miután beindult 12,5 re állt vissza. Ja és reggel még a vízmelegítő is be van dugva és így is ezt csinálja. Ha az olaj dermedt és azért teker nehezebben, akkor is egy jó akkuval tekerni kellene akár percekig is, ha jól gondolom.
Az öninditót nem nagyon akarom leszedni, mert elég szopós munka, a rakodó konzolja miatt. Régifajta nagy indító kifér az adagolótól?
Válasz broll79 #437. hozzászólásáraA megengedett feszültségesés 12 voltosaknál 9 volt.Az akku meg az öninditó kivezetése között pár tized volt lehet csak.Az oninditónak is lehet millió baja...
Válasz broll79 #437. hozzászólásáraHány éves az az akku?Az évek előrehaladtával ugyanis csökken a tároló képesség!E miatt lehet az,hogy kevés ideig hajt rendesen,utána meg legyengül!
Válasz broll79 #439. hozzászólásáraHa az akksis boltban terheléses műszerrel rámértek és azt mondták,hogy jó,akkor akksi kizárható. Önindító lehet perselyes.
Válasz broll79 #439. hozzászólásáraAkkor majd az okosabbak megmondják miért veszik el a feszültség.Én kérnék kölcsön egy aksit és kipróbálnám hogy úgy jó e.Ha nem akkor maradt az önindító.Vagy rendes töltővel megnyomatni az aksit hogy úgy mit csinál.
Válasz mtz1221 #438. hozzászólásáraMind a kettőt kicseréltem új réz kábelre, új réz saruk, áramtalanító nem meleg.
Válasz broll79 #437. hozzászólásáraA + kábelt is cseréld ki.Vagy csak egy próba erejéig tegyél rá egy hegesztő kábelt.Az áramtalanítód nem melegszik ??
Na most ott tartok, hogy kicseréltem a testkábeleket, felpucoltam a sarukat, feltöltöttem az aksit. Indításkor elkezdi faxan tekerni, de pár tekerés után elkezd lassulni és utána a feszültség is leesett 10V körülre, meg alá is beköszönt. Akkor aksi vagy önindító?
Válasz broll79 #435. hozzászólásáraNem pròbàltad mèrni,h. Inditáskor mennyire esik le a fesz az önindító csavarjàn,a sarutòl menő pozitív madzagon, utána meg az akku pozitívan de ott csak az òlomhoz èrtetve nem a saruhoz? Nekem 0,5volt a különbség. Ha nagy különbség van akkor ugye nem jó. Próba szerencse.
Válasz Sk Laci #433. hozzászólásáraNem értek hozzá, nem piszkálom. A szomszéddal arra jutottunk az is lehet hogy csak az olaj túl sűrű és nagyon fogja a 10 fokokba. Lehet alágyújtok
Válasz medikus #432. hozzászólásáraRéz. Az előző is az volt, megpróbáltam mágnesen
Válasz broll79 #431. hozzászólásáraMiért nem takarítod ki az öninditót? Nálam ez is segíteni szokot. Megnézni nincsenek e megkopva a szénkefék, megzsírozni a csuszócsapágyat /rézperselyt/,....
Válasz broll79 #431. hozzászólásáraRéz?????
Na megnézettem az akksit, akksi boltban. Azt mondja a csávó, hogy semmi baja, áram rendben, indító áram a gyári 900ból 887.
Holnap neki kezdek a testkábeleket kicserélem. Vettem új réz sarukat is. Ha így se, akkor megyek új öninditóért
Válasz Hogel #428. hozzászólásáraElvileg!Azért is melegszik,mert a vas nem olyan jó vezető mint a réz!
Válasz broll79 #425. hozzászólásáraHegesztő munkakábelt is vehetsz, az jó hajlékony. Meg valami becsületes testkapcsoló. A sarukat lehet zsírozni is, hogy ne oxidálódjanak
Válasz broll79 #408. hozzászólásáramágnes vonzza?
Válasz broll79 #408. hozzászólásáraMert nem réz,hanem vas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eloxált vas!Rézből keress,az súlyra is nehezebb!
Válasz Sk Laci #423. hozzászólásáraNem mértem még, bár én mindig arra gyanakszom, hogy nem tölt. De ezen nem gyári van, hanem a régi vectra generátort tettem rá, abba meg szivatott egyszer a fesszabályzó, felfújta az új aksit
Válasz mtz1221 #424. hozzászólásáraÉn is fújkálom, mert könnyebben röffen. Elég öreg és vastag réz vezetékek vannak, kipróbálom a cserét, bár holnap hozok új aksit, meg az önindító se volt vagy 5 éve levéve, annak se ártana egy szervíz vagy csere, mert a régi nagy inditó van rajta.
Válasz broll79 #420. hozzászólásáraNem a sarukkal lesz itt a gond.A vezetékek a+ meg - lesz el okszidálódva és azért melegíti a sarukat.Kombájnál jártam így valamikor,rossz vezetékeknél a 220Ah aksi sem indította csak melegedett minden,vezeték csere után a 110 Ah-órás indítja.Majd tökön szúrtam magamat mikor rájöttem,mert előtte évekig hidegindítóztam emiatt.
Válasz broll79 #422. hozzászólásáraNem tölti neked túl az akumlátort? Az áramszabályzó lekapcsol? Mert két hét alatt így beoxidálni, hogy lemegy a szine, az nem mindennapi dolog. Felülnézeti képet nézve, ha nem csal a kép.
Válasz máris szomszéd #421. hozzászólásáraMár vagy 4 éves, ebbe a hidegbe csak töltő rásegitéssel indul be. Ha beindult akkor pár perc járás után ha le állitom pöcre indit
Válasz broll79 #420. hozzászólásáraNem öreg az akksi? Akkor szokott a pozitív saru így járni ha a végét járja.