Gázolaj árak 592 Ft Benzin árak 587 Ft EUR 395.41 Ft USD 337.72 Ft CHF 421.59 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek!

Létrehozta: *** HM *** , 2012-03-18 14:16:01

Kedvencekhez Segítség

6080 hozzászólás
Nincs profilkép
#4980 Claastra.
2020-11-19 20:18:01

Válasz szanberg #4976. hozzászólásáraMáté fiam nem jól számolsz, ha majd a 936-ra kell 4 Gummy 3000oranal, és annyiba kerül mintegy terepes billencs ára, atszamolod, a v-
ben 8-9000orak vannak 70-
80%gumik mert nem aszfaltozunk, és a Merci fordul 4 et mire a traki 2t

#4979 Jancsi3527
2020-11-19 20:09:40

Válasz szanberg #4976. hozzászólásáraKőbányai munkákkal ilyet használtunk volt Volvo is és scania na azok tényleg szarokat voltak de a tatra ki ütötte mindet az igaz traktort többet tudod használni szinte egész éven mig a teher kocsit csak szezonban vagy fusiba fuvarozás pl mint királyhelmecen silovágásnal a biogaznak a komának 8Tátra dolgozik olyankor és elégedett smile sweatdrop

#4978 Jancsi3527
2020-11-19 20:01:39

Válasz Földönfuto #4973. hozzászólásáraHmm különbséget hogy a Tátrat beinditom felnyomja a levegőt és már másképpen állnak a kerekek elméletileg smile sweatdrop

Nincs profilkép
#4977 Sk Laci
2020-11-19 19:15:32

Válasz Jancsi3527 #4975. hozzászólásáraSk-ban évek óta nincsen támogatás a klaszikus mezőgazdasági gépekre. Amit támogatnak, az az állattenyésztés, gyümölcs és zöldség termesztése.

#4976 szanberg
2020-11-19 17:54:19

Válasz Jancsi3527 #4962. hozzászólására12 tonnát egy 100-as traktorral el lehet húzni, nemhogy ilyen régi xart venni fenntartani és szívni vele...

Nem szabad mezőgazdaságban teherautót üzemeltetni már. Az ifás korszak lejárt.

#4975 Jancsi3527
2020-11-19 17:51:46

Válasz Sk Laci #4972. hozzászólásáraHát vanot elég gép meg tudod a régire nincs támogatás igy nincs is ki megvegye

Nincs profilkép
#4974 Sk Laci
2020-11-19 16:55:18

Válasz Róbert86 #4963. hozzászólásáraNH elfelejtett alátét betevés a tücspágyak mellé, elfelejtették lebiztosítani az anyát a tengelyen a sebváltóban.
Zetor se marad le: terhelés alatti power váltó rosszul összerakva, gumigolyó nem tömít a termosztatnál, csurgott a hütőfolyadék.
JD akadozó szög az automata vonófejben. Hála a jó égnek, hogy a JD-nél csak ennyi.

Nincs profilkép
#4973 Földönfuto
2020-11-19 16:55:14

Válasz Jancsi3527 #4970. hozzászólásáraJa,a légrugós BMW-m is igy terpeszt,pedig az személyautó.

Nincs profilkép
#4972 Sk Laci
2020-11-19 16:50:36

Válasz Jancsi3527 #4961. hozzászólásáraNéztem már régebben, ez bazár, de már elég rég óta árulja.

#4971 Jancsi3527
2020-11-18 23:07:49

Válasz Ares 826 #4966. hozzászólásáraLégpárnás és azért állnak a hátsó kerekek így ez nem betegsége igaz laprugo jobb de csak megrakva jó vele az út üresen patogosab e Legrugos meg kényelmesebb üresen is smile sweatdrop

#4970 Jancsi3527
2020-11-18 23:01:44

Válasz ND #4965. hozzászólásáraLegrugos azért van így

#4968 Gumóka
2020-11-18 21:45:52

Válasz Ares 826 #4966. hozzászólásáraEz légrugós azért áll így. Nincs luft rajta

A terrnonál, ahol kombinált rugózás van, vagy a 815-nél, ahol torzió+ laprugó van, összefelé áll, nem terpeszt.

Nincs profilkép
#4967 Szabi.
2020-11-18 21:11:27

Válasz ND #4965. hozzászólásáraSzerelés előtt igen.smile tonguep

Nincs profilkép
#4966 Ares 826
2020-11-18 21:04:51

Válasz ND #4965. hozzászólásáraHát ez Tátra betegség, kereszt lengőkaros a hátsó felfüggesztés is rajtuk, és ha el van fáradva a rugó így állnak a kerekek sajnos!

Nincs profilkép
#4965 ND
2020-11-18 20:56:49

Válasz Jancsi3527 #4962. hozzászólásáraA hátsó keréknek így kell állnia?

Nincs profilkép
#4963 Róbert86
2020-11-18 17:58:15

Válasz Sk Laci #4956. hozzászólásáraMelyik az a legroosszabban összerakott traktor?

#4962 Jancsi3527
2020-11-18 17:58:11

Válasz Jancsi3527 #4961. hozzászólásáraElnézést Nagyráska ahol árulnak mezőgazdasági gépeket

#4961 Jancsi3527
2020-11-18 17:46:10

Válasz Szabi. #4959. hozzászólásáraKibe vonogatni elég macerás pl itt szlovákba vizsgáztatás minden bevonásával sok pengő! Pl van most itt Szlovákiába farmer rendszá de csak masod és harmadik osztályú utakon használható igaz írja ha mezőgazdasági munkát végeznek pl szezon aratás akkor talán érdemes venni egy öreg 148 agrot azt rendben és talán meg éri Laci ha olvasod majd nézd meg a bazoson Abarán- oborin árulták a teher és mindenféle mezőgazdasági gépeket a tol z ig smile sweatdrop

#4960 Gumóka
2020-11-18 15:23:08

Válasz Szabi. #4959. hozzászólásáraA pénzed akkor is áll benne, tehát a gépre költött pénz előbb hasznosul egy traktorban, mint a teherkocsiban

Nincs profilkép
#4959 Szabi.
2020-11-18 15:06:22

Válasz Gumóka #4958. hozzászólásáraNem használod, ki kell vonatni ideiglenesen.

#4958 Gumóka
2020-11-18 14:00:43

Válasz Sk Laci #4956. hozzászólásáraKiveséztük nagyjából ezt az autó témát, de használtan abból is vehetsz szart, akár trakiból.

Jó az autó is, csak mint mezőgazdász, a trakit neked is előnyösebb lenne, még, ha kicsit többet is kerülne, mint az autó, mert az autó szezonon kívül csak áll, az aratás az év napjainak legkisebb %-át teszi ki.

A pótkocsi meg olcsóbb fenntartású, ha az áll, mégse visz annyi ojrót.
A trakit meg tudod használni tavasztól őszig, így jóval hasznosabb, mint az autó.

Tehát összességében hosszú távon előnyösebb lenne egy traktoros szerelvény, mint egy teherautó.

#4957 Jancsi3527
2020-11-18 10:21:56

Válasz Sk Laci #4953. hozzászólásáraSzia Laci azt tudom felétek menyi kB itt nálunk meg munkanélküliség meg semmi fejlesztés és igy esnek az arak csak nézd meg a bazoson királyhelmecen környékét smile sweatdrop

Nincs profilkép
#4956 Sk Laci
2020-11-18 08:09:46

Válasz szanberg #4952. hozzászólásáraCsak amilyen szerencsés kezem avn, biztosan a legszarabbat sikerülne megvennem. Lásd a NH-ot. Tiszta újonan vettem a legrosszabban összerakott traktort. Mi lenne ha használtra kerülne sor?
Egyszer sikerült egy vacak Crystált vennem, amibe nem láttam bele. Na ez pénzbe került, még gatyába ráztam.

Nincs profilkép
#4955 Sk Laci
2020-11-18 08:07:17

Válasz bandigh #4950. hozzászólásáraMondasz valamit, de silókban eddig nem gondolkoztam.

Nincs profilkép
#4954 Sk Laci
2020-11-18 08:06:26

Válasz Szabi. #4948. hozzászólásáraMegtörtént, de megtart még eltakarítom, nem kis összeg, ha még az épitkezési törmelékért is fizetni kell. Kert partos, rendes emelkedő, ezt lebágerozni. Raktárat lehet épiteni, ha a falu beleegyez. Annélkül nem kapok épitkezési engedélyt.

Nincs profilkép
#4953 Sk Laci
2020-11-18 08:03:19

Válasz Jancsi3527 #4949. hozzászólásáraNálunk a duplája, de nem Léva szomszédságában, mert ott min 3x annyi.
Én a szomszéd telket romházzal 12 000 euróért vettem meg /de csak azért mert szoszéd telek/.
Kert úgy benőve fákkel bukrokkal, hogy gyalog probléma volt átmenni, eddig sikerült kb 90% kitisztítani. Kinti kertrész az még várat magára, az is totális "dzsungel".
Házból már az én telkemre is be van dőlve. Tegnap elkezdtem szedni le a cserepeket, de raklapra rakva, mert a faluban "szolgáló" papnak szüksége van a cserépre. Lent meg szépen rakosgatni.
Ha csak dobálnám a pótkocsira, már meg lenne. Ma folytatás, de nem lessz meg.

#4952 szanberg
2020-11-18 07:22:02

Válasz Sk Laci #4942. hozzászólásáraNem is a típus itt a lényeg, hanem a gép jármű kategória, az 50 feletti váltó és a megfelelő gép méret.
Megjegyzem, kb a feléért vettem a fendtet mint te az új johndeerodat, szóval nem ezen fog ez múlani.

Nincs profilkép
#4951 Szabi.
2020-11-18 07:19:11

Válasz Jancsi3527 #4949. hozzászólásáraEbből venni(akár többet is egymás mellett) és telephelyet csinálni belőlük(ha a hatóság engedi).
Azért ezek a “nem pénz” érte kategória.......

#4950 bandigh
2020-11-17 23:03:30

Válasz Sk Laci #4944. hozzászólásáraValami ilyenben kéne gondolkodnod. Beletennéd, aztán onnan kihordod amikor vége az aratàsnak

#4949 Jancsi3527
2020-11-17 22:44:08

Válasz Szabi. #4948. hozzászólásáraSzia Szabi kint kelet Szlovákiában pl Terebesi járás a magyarlakta részeken találni 5000€ tol 13000 ig portát lakasal smile sweatdrop

Nincs profilkép
#4948 Szabi.
2020-11-17 19:11:11

Válasz Sk Laci #4944. hozzászólásáraEgy telek vagy egy régi ház telkestől, nem éri meg venni ? Mennyibe kerül ez kint nálatok ?

Nincs profilkép
#4947 Rabó001
2020-11-17 19:09:32

Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraÉrtem. Én nem vennék ennyire teherautót, azért amit kb. Szanberg leírt.

Nincs profilkép
#4945 .Richard.
2020-11-17 18:22:13

Válasz Sk Laci #4944. hozzászólásáraHosszban sem fér el? Pedig az a megoldás. Ha kicsi is az igényekhez képest akkor is nagy segitség.

Nincs profilkép
#4944 Sk Laci
2020-11-17 18:18:10

Válasz .Richard. #4943. hozzászólásáraRaktár a volt tsz helyén nem tudom felépiteni, mert nem elég széles a parcella , hogy egy normális 18 m széles raktár elférjen.
Otthon a háznál elég komoly terénelrendezésre lenne szükség.

Nincs profilkép
#4943 .Richard.
2020-11-17 18:15:18

Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraMiként jönnének ki jobban a számom? Egy fedett tárolo amibe hordani lehet kombájn alol aztán onnan kényelmesen letakarva akár esőben is a száritora hordani? Évek alatt nem lenne ez nyereségesebb? Egy homlokrakodos az hosszabitva 5méterig felpuoolná. Olcsobb a fuvar meg a kamion?

Nincs profilkép
#4942 Sk Laci
2020-11-17 18:15:17

Válasz szanberg #4941. hozzászólásáraCsak nekem nincsen Fend 936 traktorra.

#4941 szanberg
2020-11-17 18:11:45

A 936 amit hoztam az T5 kategória, legálisan mehet 40 felett, lényegében amennyivel bír.
Ehhez kapcsolódó pótkocsival bárhol védve vagy és haladsz.

#4940 szanberg
2020-11-17 18:01:05

Válasz Sk Laci #4939. hozzászólásáraTeljesen marhaság az ilyen teherautó, alig tud vinni anyagot, drága fenntartani és nincsen terepjáró képessége.

Add el a két traktorodat, vegyél egy normálisat egy nagy póttal és 55-el repülsz mint a szél!

Mi a 6497-el kombájn alól az átvevő helyig 10-15kmes távolságoknál szoptatjuk meg a kamiont, kaputól kapuig hamarabb ér a traktor mint amaz és még a kombájnos sem anyázik mert ki kell hordani minden ürítést. persze ez most nem igaz, mert most bármire is ki kell hordani.

Nincs profilkép
#4939 Sk Laci
2020-11-17 17:46:20

Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraIgen, a termény beszállitására lenne 95%-ban. 25 km-re szállitani a tábolabbi parcellákról eltart a traktorral. Aratás alatt probléma a fuvart bebiztosítani kombajnhoz, ha nem egy cégtől jön mind a kettő.

Nincs profilkép
#4938 Rabó001
2020-11-17 17:39:14

Válasz Sk Laci #4936. hozzászólásáraHát, úgy nagyjából olvastam a topikot, de nem igazán lett világos nekem, hogy miért akarsz annyira teherkocsit venni, hogy a gabonádat befuvarozd. Aztán lehet csak azért, mert nem figyeltem minden hozzászólást, bocs.

#4937 Gumóka
2020-11-17 09:09:41

3 tengelyest inkább. Az 25t össztömeg, a 2 csak 18. Önsúlyra meg nem sokkal nehezebb a 3 tengelyes. Ott meg egy 6x4 is már tud földön, ha esetleg nem sikerül 6x6-ot találni.

De azt tudni kell ezeknél is, hogy dobfékesek, a nem hajtott kormányzott az szerelte tárcsával, de ha már hajtott, az is dobos.

Volt 8x8-as Iveco nálunk, asszem 2008-as volt, az is végig dobfékes.

Terepre meg kell legalább a két hajtott tengely.

Nincs profilkép
#4936 Sk Laci
2020-11-17 08:17:02

Válasz Sk Laci #4935. hozzászólására3 tengelyes Man 400 lovasban 3 oldalra billent, van kínálatban 37 000 euró+adó, ami 365 Ft/eurónál 13 505 000 Ft +adó. És ha még azt vesszük, hogy 1999-es gyártmány......

Nincs profilkép
#4935 Sk Laci
2020-11-17 08:14:29

Válasz Claastra. #4933. hozzászólásáraMilyen évjáratú volt a Man azért az 1 milkáért, és milyen állapotban?
Ennyi pénzért Sk-ban nem kapok, ha csak nem fogok ki alkalmi vételt.
Minálunk ennyi pénzért esetleg Skoda 706 vagy Liaz 24 van eladó 4x2 kivitelben. Azért 40-50 éves vasakkal én sem szeretnék közlekedni, ha viszonylag olcsó fenttartani.
Mifelénk rengeteg ilyen Skoda, Liaz volt, de a 90% kiszórták müszakin a dobfékjeik miatt.
Sajnos a Tatrák is pont a müszakin égnek ki : hiába fékel jól de a dobfékek összhangja és az emisió kidobós.

#4934 bandigh
2020-11-17 06:49:47

Válasz Claastra. #4933. hozzászólásáraItt volt aki sokáig egy hátsókerekes pótkocsissal hordta a szemet. Reggel még én húztam be a kombájnnal, de megrakva bárhonnan kiment. Lényeg h elektronika nélküli, manuális váltós volt, nem akkor torpant meg, meg váltott sebességet amikor a legjobban húzni kéne. Mondjuk a rutin sem ártott smile sweatdrop

Nincs profilkép
#4933 Claastra.
2020-11-17 05:32:40

Válasz Sk Laci #4932. hozzászólásáravisszatérva az alapkérdésre,a sima 4x2-es billencsek nem alkalmasak számodra,nekemamikor voltak allor átrakókocsival raktam őket szilárd úton,nagyon tehetetlen autók,ha közel akarsz menni a földhözmvagy esetleg még rá is mennél akkor kell a 4x4 vagy 6x6,csak azok nyugatiban méregdrágák,sima billencs 4x2 Man 19403-t 1millióért adtam el márciusban,ugyanez terepesben már 4-5milla

Nincs profilkép
#4932 Sk Laci
2020-11-16 21:16:14

Válasz Gumóka #4931. hozzászólásáraAz egyik cég, ahol adom el a terményt Ivecok vannak. Tatrák után Scániákat vettek, majd két Ivecot. Az egyik már 1 millió felett van, gondmentesen. Scániák már csak az udvarjukon belül járnak a terménymozgatásnál használják, de amint néztem, megint új Ivecok+pótok vannak az udvarjukon.
Ha jól tudom, akkor már 9 Iveco van nekik pótokkal.
Nehéz megmondani mennyi van valójában, mert van 5 felvásárló központjuk, meg megvásárolt tsz-ek. Álhatnak ott másikok is.

#4931 Gumóka
2020-11-16 20:21:34

Válasz Sk Laci #4930. hozzászólásáraÉn a helyedben maradnék az iveconál. Azért neked nem kell napi több száz km-t menni, amire neked kell, szerintem megfelel, kis törődéssel kiszolgál, fenntartani sem drága, a használtpiacon meg a Renault mellett a legolcsóbb. Nálunk itthon 4 tengelyesbe rengeteg megy, mert újban is a legolcsóbb.
Elektronika mellékes, ha nem világít benne valami, az nem is ivecosmile laugh
A féle elbaszott hátul a dobos, minden dobra két munkahengert tett, automata állítósak, amivel addig nincs baj, még meg nem meríted a sárban, mert akkor megszórjuk, nem tud racsnizni, nem állít utána, ezt ott tudod észrevenni, hogy behúzott kézifékkel is megy a szekér. Felújítani ezt is filléres, meg van hozzá készlet. A szilentezése a felfüggesztésének lehet még rossz, azt szereti koptatni.

A 3 tengelyesnél a hátsó duplahúzó oldalanként 1 laprugókötegen ül, annak a két tengely között egy himbán keresztül csatlakozik a vázra. Ezen tud fordulni a köteg.

Ez gyenge pontja, a himba bronzperselyes olajban fut, belül ki szokta enni a szimmeringet, aztán az olaj elfolyik, így gyorsan kopik. Ezt úgy tudod nézni, hogy nem lóg, hogy koppra aláfordítod valamelyik irány a kocsit, ha lóg, a két tengely nem lesz egy vonalba, ezt a tükörből is látni, valamelyik rugóbak a tengelyen képes beleérni a vázba. Nálam ha rakottan a kopott himbával alá kellett tekerni még hallani is lehetett, ahogy hozzáütődik a vázhoz.

Ezt szopás javítani.

Nálunk szakadt le váltó is, de motor tartó bak is, vagyis nem a bak, hanem a csavarok él kitöltött a blokk oldala, aztán a turbó tartotta a motort.

ZF kézi váltó faék, ez rudazatos, ugyanez a mercinél pl. Hidropneumata vezérlés, na az még szopóroller.

Azt azért hozzáteszem, hogy nálunk eszetlen módon kellett használni a kocsikat.
A terepesek erősített bolygóműves húzóval jönnek, ott feltétlen figyelni, hogy az ikerkerék ne lazuljon le, mert leüti a cilindert, ez 6 éve 90 ezer Ft volt.
Billencset kuplungozni két embernek 4-5 óra, azt akár a mező közepén is lehet cserélni.

Első laprugóköteg ha nem gyári, hanem utángyártott, azt szereti tördelni.
Nekünk eurotrakkerok és trakkerok voltak.

Viszont tényleg MTZ szindróma, könnyen lehet tárolni, hogy menjen, ha épp nincs idő rendesen javítani.

Turbot kompresszort sokat cseréltünk, bár inkább a hanyagság, mert a por erre meg, turbóból vakartam én késsel is ki az olajos homokot.

De mondom, itthon az építőiparban, földmunkában üzemelő teherautók 70%-a szerintem Iveco.



Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Drónok a szántóföldek felett – de tudják is használni őket a gazdák? + VIDEÓ
Drónok a szántóföldek felett – de tudják is használni őket a gazdák? + VIDEÓ
Bár a gazdák jelentős része már korszerű eszközökkel dolgozik, az adatvezérelt...
Ígéretes fajták és növekvő terület: itt érdemes körülnézni
Ígéretes fajták és növekvő terület: itt érdemes körülnézni
Szeptember 11-én Szombathelyen rendeznek bemutatót a szója hazai fajtáiról és...
Nishigaki nyeles metszőolló 1,5 m
Nishigaki nyeles metszőolló 1,5 m

15.307 Ft

Nishigaki nyeles metszőolló 0,6 m
Nishigaki nyeles metszőolló 0,6 m

12.811 Ft

Nishigaki Nobi ágvágó teleszkópos nyéllel, magassági ágvágó fűrész – 2 m
Nishigaki Nobi ágvágó teleszkópos...

23.295 Ft

Nishigaki japán acél Nobi ágvágó teleszkópos nyéllel, magassági ágvágó fűrész – 3,3 m
Nishigaki japán acél Nobi ágvágó...

30.476 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]