Válasz #243. hozzászólásra
ez kb 80 tonna/óra teljesítménnyel nyomja legalább, hát van mit hordani meg szárítani.
Mi is arattunk 2008-ban cx 860-al kukoricát, minden aminek kereke volt az kukoricát hordott de még úgy se győztünk rá.
Jó napraforgóban is 2 14 tonnás meg 3 8 tonnás kocsi kellett 15 km re hordáshoz.
Nevet nem akarok mondani, Baja környéki polgálmester és haverja nekivágott ! 5000 ezer hekit akartak bérelni,kiröhögték őket (ez itt csak parcella méret) ! Bementek egy(tsz-be) "enyi mtz-t ég életemben nem láttam 1 helyen" állította ! Nem tudom most hogy hol merre tart a "vállalkozásuk"
Á ukrajna ! Volt ki már megjárta, táblaméret 50km szer 70 km ! "Csináld" aha, megkérdezte az ukránt, hogy vetitek ? Repülővel volt a válasz. Ott beigazolódott 1 barázda 1 nap !
A gyártónak biztos jó, minél olcsóbban nagyszériában gyártani, kétévente, vagy évente újabb típussal kijönni, a konkurenciát lenyomni, felülmúlni. Nyugaton meg a tengeren túlon van rá piac, sajnos a mezőgazdaság a nagyparcella felé tendál. A globalizáció utolérte a mezőgazdaségot is és be is fogja kebelezni, de ez nekünk nem lesz jó.
Hol élsz te barátom???? Vaskoporsós MFK????????? Na ne már, ezek már nem olyanok, itt már nem cél hogy 30 éves korában is aratni lehessen vele. Nehogy azt mond hogy savanyú a szőlő, de ezek a modern agyonelektronizáltszámítógépvezéreltelektromoskütyükkelteli masinák nem fognak 30 évesen aratni, mint a jó öreg 80-85-100-105-106-108-as alapszéria. Ezek már MŰANYAGBÓL, meg KOMPOZITBÓL vannak kedves barátom, súly nuku élettartan 1/3-1/4 javítani nem lehet vagy nem érdemes. Ezt úgy mondják hogy ÉLETTARTAMRA MÉRETEZETT. Magyarul megcsinálják 3000 órára és utána ÚJ ÁLJA A HELYÉT. Csak ettől mi még messze vagyunk.
Én azt nem értem hogy nem szakad le az egész, a ferdefelhordó tengelye-reteszelése hogy bírja, illetve az első felnik gumik váz minden ilyesmi...
Egy 6 soros régi oros vaskoporsós zúzós adapter is kuuva nehéz.
jártak már úgy emberek új gépekkel, hogy ugye szerződés szerint június közepén itthon a gép....
Erre a paraszt leszerződik nagy sokezer hektáros cégekkel lejjebb, hogy sajátja előtt az új géppel már keres, mire otthon beér a termés akkorra már haza is ér kis pénzével a zsebbe...
Aztán nem jött meg a kombájn csak később...már csúszott.
Amikor megjött akkor még volt valami szállítási probléma ami megint kis időt vett igénybe, majd agép nem akart jó lenni első perctől kezdve... Nem aratott bérbe semmit, szerződése volt párszáz hektárra, becumizta.
Szerintem aki így járt az tudja ezt a legjobban.
Node ilyen nemkell, akkor mennek még 5000-et a régiek, ha kell akkor az elektromos cséplőkapcsolót is megoldom mechanikus szíjfeszítésűre, az elektromotoros szelelővariátor fordulat szebályozást megcsinálom menetes orsóval állíthatóra, a tengelyekre meg rakok síma egyszerű mágneses forgásérzékelőket és nem lehet elektromos hibám
Annyit tudok mondani hogy szerviz terén nagyon rendben vannak. Az itteni szervizes értett a dolgokhoz. Más alközpontoknál is gondolom hasonló az elmélet csak a gyakorlat hogy sikerül. Persze nem olcsók ha hívni kell őket. Nálunk itt a Valkon, ha 4-ig szólok kell valami akkor az másnap reggel 7 kor ott van a polcon, ha van Baján.
Áremelkedés ???? látom kezd újból a keresleti piac viszaálni ! Állítólag nyugat europa már magához térőben van ! Várni kell itthon a megrendelt gépekre ! Jah és az ukrán-orosz piac ! Egy FENDT-re vagy fél évet várni És anyiért adja amenyiért nem szégyeli ! Hisz a fent emlitett országok viszik mint a cukrot ! Ami nem sikerült annó tank-al az most sikerül traktorrala német -nek !
Nem kell messzire menni csak a Ausztriába, még ott is olcsóbb egy claas legalább 10 % kal, ami ugye nem kevés.... gondolom a többi gép is. Ami nálunk egy alap gép az nyugaton senki nem venné meg... mert ugye van pénz..
Na tudnék én ilyenröl is mesélni.. A végén az ember már kapot egy régebi tipusú csere gépet.. Azt mondta ha lehetne akkor inkább aztt hagyják ott neki mert az ujtol még a kedve is elment!! A régebbi jól bevált masina meg tette a dolgát!!
Szia!!Sajnos valós probléma az amiröl itt gondolkodsz..Én a multkor beszélgetem az egyik forumos barátommal ö tölle hallotam azt az infót hogy nyugaton pl: németben 100 Euró ért aratnak leegy Ha-t!! Na itt meg a sok bunkó még a feléért is képes lenne.. Ez itt a gond semmi más.. Ja meg akár a gép is olcsóbb lehet kinn mint ithol.. Mármint az új!! Ha meg mégiscsak anyiba kerülne akkor viszont nem egy full csutka üress gépröl beszélünk mint ithol hanem igencsak föl öltöztetve ami mint tudjuk pluszba sok sok pénzbe fáj mostanság mifelénk!!!
ha viszont rendszeresen baj van egy új modern kombájnnal amit én már laptop meg mindenféle diagnosztikai rendszer híjján nemtudok megcsinálni és kombájn esetében másnapozik a szervíz vagy többnapra ér ki akkor ilyen nem is kell! Mert a réginél ha előjön valami hiba akkor az egy csapágy szíjj vagy ilyesmi lesz, legroszabb esetben is másnap reggel indúl ki, de mivel van polcon majdnem minden ilyesmi is általában tarlón megoldódik ha akad ilyen gond.
Én simán perelnék ha egy új kombájnhoz nem érne időben aznap a szervíz. Aratáskor nincsen pardon és ha egy új gép áll akkor a szervízes aludni sem mehet el.
100 km-re vagyok bajától, de itt mivel a szezon már ment illetve garis volt a gép ezért elsőbbségi volt gondolom meg szólva is lett nekik rendesen hogy még az nap jelenjenek meg. Fel voltak készülve alkatrésszel mert várható volt a hiba, bár mi nem tudtunk róla csak mikor füstölt...
Nekünk nem facsapágy van rajta de ezt nem kellett külön kérni.
Én úgy látom mi 7-8 évente leszünk képesek kombájnt cserélni, ha marad a mostani tendencia és nem kell másra félre tenni. Traktor megint más tészta szerintem. Aratás ugye nem állhat meg, traktorból meg ugye több van ott más a helyzet.
Azért ez sem megy mindehol így, de nagyon jó helyen lehetsz ahol ennyi ideje van a szervízeseknek.
Itt nálunk kapásból másnapra jönne meg az alkatrész miskolcra, aztá hogy mikor érne ide a szervíz az már egy másik történet.
Az jó és rendben van, bár a kis TC56-unk 1996-tól 2000-ig évi 1000hektárt vágott a kis asztalával, rengeteg üzemóra ment bele és egy csavart sem kellett meghúzni rajta. Ezt felülmúlni új gép egyik sem fogja megmég közel ilyen sem lesz...
1100euró felárért lehet kérni speciális golyóscsapágyazással a ládás claasokat. Valaki ismeri ezt? tartós jó lehet? a facsapágy azért gondozást igényel, itt az 1000órás medionon már vakerálni kellett többször is.
Az a nagy baj még, hogy mondta az axiálos srác azt, hogy jövőre mintegy 18%-os áremelkedés fog beállni a géppiacon náluk. Azt már nemtudom ki a fax fogja ezt bírni követni normális ember-cég, amikor jelenleg is jócskán elmaradott státuszban állunk és a nyugati periodikus gépcsere csak az üzletkötők szájából hallható hogy úgy kéne...
Feco kiszámolta gazdaságtanilag hogy ez a tuti, mi is kiszámoltuk és kuuvára nem tuti.
Mondjuk lehet egy ember-cég világ életében adós és pénzintézettől függő folyamatosan de az sem állapot, megvan a maga egyensúlya mindenhol mindennek
Nekünk 1500 motor üzemóra van a gépben és lekopogom eddig semmi komoly baj nincs. 4. szezonja jön a jövő évre a kosarat fel kell javíttatni, szecskázó késeket kell venni, amúgy semmi gond...
Ezzel meg az a baj, hogy reggel lehet korán kelni elmenni cuccokért a többi emberemre bedolgozni hogy nekik haladjon a munkájuk zökkenőmentesen, aztán hazaérek másik kombájn már megy ki, én akkor kuuvagyorsan mindent megcsinálok kifúvatom zsírzok mosok.... de mindig mocskos maradokm, kabinom kabinszűrőm tisztítani idő nem futja, tükröket mindig a főd szélén kell levakarni hogy lássak ésatöbbiésatöbbi...
Egyébként ha gazdaságosság és anyagi oldalról nézem akkor a mostani felállás abszolút rendben van, csak az a sok meló mindig...
Régóta "rágódom" ezen és le is írtam mi a helyzet.
Használtgép esetén olyan lenne a tuti ami mondjuk 2006 utáni és 1000órától nincs több benne, ez azért nem 15éves és nem 4-5000órás történet lenne még, nem is lehet hasonlítani ahhoz.
Semmi baj ezekkel, learatunk, mindenüket magunk tökéletesen megtudunk javítani, nem sok pénzen inkább melóval legyártható-javítható-cserélhető-pótolható minden rajtuk, viszont minden tavaszon van velük meló, eleve átszerelni őket gabonára, két gépen végigmenni stbstbstb...
kuuva sok meló és mindig csak a munka marad.
Egy kombájn kell ami friss, új-újszerű és akkor ember is van mindenre, kombájn után mehet a nagygép tarlót hanntani vagy bálázni gép után rögtön, nincs gond semmire csak ütni kell a vasat hagy haladjon.
Eleve fele annyi szállító ember-gép kell egy alá mint kettőhöz, közben mehetnének olajozottan az egyéb dolgok. Nekünk itt állat is van, mezei munkáink is vannak mindig hajsza van kiélezett a meló.
Nomeg a másik, hogy nemkellene egyszerre aratnom tárgyalnom anyagbeszereznek javítanom és mindezt úgy összerakni, hogy mindegyikre jusson idő, legyen meg hiánytalanúl...
Válasz #201. hozzászólásra
Látom min rágod magad itt hónapok óta , én csak annyit kérdeznék mi bajod az eddig meglévő két kombival mert szerintem a jelenlegi helyzetben felesleges főleg új kombájnba beruházni használtban meg a legjobb ami már meg van neked azt tuti ismered .
7302 hozzászólás
Válasz #243. hozzászólásra
és ez csak a kisebb rotoros,hol van tőle még a 580-600
Válasz #243. hozzászólásra
ez kb 80 tonna/óra teljesítménnyel nyomja legalább, hát van mit hordani meg szárítani.
Mi is arattunk 2008-ban cx 860-al kukoricát, minden aminek kereke volt az kukoricát hordott de még úgy se győztünk rá.
Jó napraforgóban is 2 14 tonnás meg 3 8 tonnás kocsi kellett 15 km re hordáshoz.
Válasz #249. hozzászólásra
OK. bocs, értek mindent
Válasz #248. hozzászólásra
Nevet nem akarok mondani, Baja környéki polgálmester és haverja nekivágott ! 5000 ezer hekit akartak bérelni,kiröhögték őket (ez itt csak parcella méret) ! Bementek egy(tsz-be) "enyi mtz-t ég életemben nem láttam 1 helyen" állította ! Nem tudom most hogy hol merre tart a "vállalkozásuk"
Válasz #247. hozzászólásra
Mi??????
Válasz #246. hozzászólásra
Á ukrajna ! Volt ki már megjárta, táblaméret 50km szer 70 km ! "Csináld" aha, megkérdezte az ukránt, hogy vetitek ? Repülővel volt a válasz. Ott beigazolódott 1 barázda 1 nap !
Válasz #243. hozzászólásra


"Álmaimban Amerika vissza integet, álmaimban Amerika nem mondhat nemet"
Válasz #243. hozzászólásra
Lehet haladni,dől az anyag
Na ezért szeretem én a kukoricát aratni
Válasz #242. hozzászólásra



A gyártónak biztos jó, minél olcsóbban nagyszériában gyártani, kétévente, vagy évente újabb típussal kijönni, a konkurenciát lenyomni, felülmúlni. Nyugaton meg a tengeren túlon van rá piac, sajnos a mezőgazdaság a nagyparcella felé tendál. A globalizáció utolérte a mezőgazdaségot is és be is fogja kebelezni, de ez nekünk nem lesz jó.
itt "csak" 16 sorral arat, de u.olyan széles mint a 24 soros 20 inches
Válasz #240. hozzászólásra


Hát igen
csak nemtudom kinek jó ez, itt nincsen mostanában túl jó világ
Válasz #240. hozzászólásra
ott a pont

Ezt szebben én sem fogalmazhattam volna
Válasz #237. hozzászólásra

Hol élsz te barátom???? Vaskoporsós MFK????????? Na ne már, ezek már nem olyanok, itt már nem cél hogy 30 éves korában is aratni lehessen vele. Nehogy azt mond hogy savanyú a szőlő, de ezek a modern agyonelektronizáltszámítógépvezéreltelektromoskütyükkelteli masinák nem fognak 30 évesen aratni, mint a jó öreg 80-85-100-105-106-108-as alapszéria. Ezek már MŰANYAGBÓL, meg KOMPOZITBÓL vannak kedves barátom, súly nuku élettartan 1/3-1/4 javítani nem lehet vagy nem érdemes. Ezt úgy mondják hogy ÉLETTARTAMRA MÉRETEZETT. Magyarul megcsinálják 3000 órára és utána ÚJ ÁLJA A HELYÉT. Csak ettől mi még messze vagyunk.
Válasz #237. hozzászólásra

Full alumínium-vagy hasonló ötvözet+műanyag ! Jah és némi lemez
Van még ki felénk 70cm-re veti esküszik rá (több fér bele 1 hektárba, én spec nem vettem észre semmi különbséget)kivéve hogy aratni rémálom
Válasz #234. hozzászólásra
Én azt nem értem hogy nem szakad le az egész, a ferdefelhordó tengelye-reteszelése hogy bírja, illetve az első felnik gumik váz minden ilyesmi...
Egy 6 soros régi oros vaskoporsós zúzós adapter is kuuva nehéz.
Optigépes kukorica adaptere van valakinek???
Egyik ismerősöméknek 7274-es Cereán 8soros van, kíváncsi vagyok másnak hogy vállt be.
Válasz #234. hozzászólásra



szerintem elég lenne ennek a 12 sor azzal is lépésbe menne egy 12 tonnás kukiba
Válasz #231. hozzászólásra
Fasza, kíváncsi lennék mit követel a kuki 20" sortávolságnál. Csak bevált dolog, ha sorozatban nyomják a 20"-os asztalokat.
Válasz #231. hozzászólásra
asssssszzzzztaQQQQQQQ
itthon meg majd nyomulnak ilyen géppel a 6-8soros asztalokkal ahogy szokás ugye...
Válasz #228. hozzászólásra

Dolgoztam vele együtt 
Rotoros szekereket javítottunk aratásra !
Robi
Válasz #228. hozzászólásra
Ismerem. Mondjuk Ő nagy ász Claas kombájn témában!
Válasz #227. hozzászólásra
Ketten voltak, Ádám Robi volt a "főnök"
Válasz #218. hozzászólásra
Szia! Melyik szervizes csinálta az injektor cseréket Nálad?
Válasz #221. hozzászólásra

jártak már úgy emberek új gépekkel, hogy ugye szerződés szerint június közepén itthon a gép....
Erre a paraszt leszerződik nagy sokezer hektáros cégekkel lejjebb, hogy sajátja előtt az új géppel már keres, mire otthon beér a termés akkorra már haza is ér kis pénzével a zsebbe...
Aztán nem jött meg a kombájn csak később...már csúszott.
Amikor megjött akkor még volt valami szállítási probléma ami megint kis időt vett igénybe, majd agép nem akart jó lenni első perctől kezdve... Nem aratott bérbe semmit, szerződése volt párszáz hektárra, becumizta.
Szerintem aki így járt az tudja ezt a legjobban.
Node ilyen nemkell, akkor mennek még 5000-et a régiek, ha kell akkor az elektromos cséplőkapcsolót is megoldom mechanikus szíjfeszítésűre, az elektromotoros szelelővariátor fordulat szebályozást megcsinálom menetes orsóval állíthatóra, a tengelyekre meg rakok síma egyszerű mágneses forgásérzékelőket és nem lehet elektromos hibám
Válasz #222. hozzászólásra
Annyit tudok mondani hogy szerviz terén nagyon rendben vannak. Az itteni szervizes értett a dolgokhoz. Más alközpontoknál is gondolom hasonló az elmélet csak a gyakorlat hogy sikerül. Persze nem olcsók ha hívni kell őket. Nálunk itt a Valkon, ha 4-ig szólok kell valami akkor az másnap reggel 7 kor ott van a polcon, ha van Baján.
Áremelkedés ???? látom kezd újból a keresleti piac viszaálni ! Állítólag nyugat europa már magához térőben van ! Várni kell itthon a megrendelt gépekre ! Jah és az ukrán-orosz piac ! Egy FENDT-re vagy fél évet várni
És anyiért adja amenyiért nem szégyeli ! Hisz a fent emlitett országok viszik mint a cukrot ! 
Ami nem sikerült annó tank-al az most sikerül traktorral
a német -nek !
Válasz #220. hozzászólásra
Nem kell messzire menni csak a Ausztriába, még ott is olcsóbb egy claas legalább 10 % kal, ami ugye nem kevés.... gondolom a többi gép is. Ami nálunk egy alap gép az nyugaton senki nem venné meg... mert ugye van pénz..
Válasz #218. hozzászólásra
Látod ennek így kell működnie, nagyon rendben van a dolog, igaz a bajai közelség az előny!
Válasz #219. hozzászólásra

Na tudnék én ilyenröl is mesélni.. A végén az ember már kapot egy régebi tipusú csere gépet.. Azt mondta ha lehetne akkor inkább aztt hagyják ott neki mert az ujtol még a kedve is elment!! A régebbi jól bevált masina meg tette a dolgát!!
Válasz #214. hozzászólásra



Szia!!Sajnos valós probléma az amiröl itt gondolkodsz..Én a multkor beszélgetem az egyik forumos barátommal ö tölle hallotam azt az infót hogy nyugaton pl: németben 100 Euró ért aratnak leegy Ha-t!! Na itt meg a sok bunkó még a feléért is képes lenne.. Ez itt a gond semmi más.. Ja meg akár a gép is olcsóbb lehet kinn mint ithol.. Mármint az új!! Ha meg mégiscsak anyiba kerülne akkor viszont nem egy full csutka üress gépröl beszélünk mint ithol hanem igencsak föl öltöztetve ami mint tudjuk pluszba sok sok pénzbe fáj mostanság mifelénk!!!
ha viszont rendszeresen baj van egy új modern kombájnnal amit én már laptop meg mindenféle diagnosztikai rendszer híjján nemtudok megcsinálni és kombájn esetében másnapozik a szervíz vagy többnapra ér ki akkor ilyen nem is kell! Mert a réginél ha előjön valami hiba akkor az egy csapágy szíjj vagy ilyesmi lesz, legroszabb esetben is másnap reggel indúl ki, de mivel van polcon majdnem minden ilyesmi is általában tarlón megoldódik ha akad ilyen gond.
Én simán perelnék ha egy új kombájnhoz nem érne időben aznap a szervíz. Aratáskor nincsen pardon és ha egy új gép áll akkor a szervízes aludni sem mehet el.
Válasz #216. hozzászólásra
100 km-re vagyok bajától, de itt mivel a szezon már ment illetve garis volt a gép ezért elsőbbségi volt gondolom meg szólva is lett nekik rendesen hogy még az nap jelenjenek meg. Fel voltak készülve alkatrésszel mert várható volt a hiba, bár mi nem tudtunk róla csak mikor füstölt...
Válasz #214. hozzászólásra
Nekünk nem facsapágy van rajta de ezt nem kellett külön kérni.
Én úgy látom mi 7-8 évente leszünk képesek kombájnt cserélni, ha marad a mostani tendencia és nem kell másra félre tenni. Traktor megint más tészta szerintem. Aratás ugye nem állhat meg, traktorból meg ugye több van ott más a helyzet.
Válasz #215. hozzászólásra
Azért ez sem megy mindehol így, de nagyon jó helyen lehetsz ahol ennyi ideje van a szervízeseknek.
Itt nálunk kapásból másnapra jönne meg az alkatrész miskolcra, aztá hogy mikor érne ide a szervíz az már egy másik történet.
Válasz #213. hozzászólásra
Volt gariba cserélték még az első szezonban. 11 fele szóltunk hogy baj van, 2 fele ott voltak az új 6 darabbal. 4 órakor már kint arattunk...
Válasz #212. hozzászólásra
Az jó és rendben van, bár a kis TC56-unk 1996-tól 2000-ig évi 1000hektárt vágott a kis asztalával, rengeteg üzemóra ment bele és egy csavart sem kellett meghúzni rajta. Ezt felülmúlni új gép egyik sem fogja megmég közel ilyen sem lesz...
1100euró felárért lehet kérni speciális golyóscsapágyazással a ládás claasokat. Valaki ismeri ezt? tartós jó lehet? a facsapágy azért gondozást igényel, itt az 1000órás medionon már vakerálni kellett többször is.
Az a nagy baj még, hogy mondta az axiálos srác azt, hogy jövőre mintegy 18%-os áremelkedés fog beállni a géppiacon náluk. Azt már nemtudom ki a fax fogja ezt bírni követni normális ember-cég, amikor jelenleg is jócskán elmaradott státuszban állunk és a nyugati periodikus gépcsere csak az üzletkötők szájából hallható hogy úgy kéne...
Feco kiszámolta gazdaságtanilag hogy ez a tuti, mi is kiszámoltuk és kuuvára nem tuti.
Mondjuk lehet egy ember-cég világ életében adós és pénzintézettől függő folyamatosan de az sem állapot, megvan a maga egyensúlya mindenhol mindennek
Válasz #212. hozzászólásra
Injektor probléma nem volt ?
Válasz #211. hozzászólásra
Nekünk 1500 motor üzemóra van a gépben és lekopogom eddig semmi komoly baj nincs. 4. szezonja jön a jövő évre a kosarat fel kell javíttatni, szecskázó késeket kell venni, amúgy semmi gond...
Válasz #210. hozzászólásra
talán???
Válasz #208. hozzászólásra

Hát ezek a feltételek ! Csak egy új gépnek felelnek meg talán
Ezzel meg az a baj, hogy reggel lehet korán kelni elmenni cuccokért a többi emberemre bedolgozni hogy nekik haladjon a munkájuk zökkenőmentesen, aztán hazaérek másik kombájn már megy ki, én akkor kuuvagyorsan mindent megcsinálok kifúvatom zsírzok mosok.... de mindig mocskos maradokm, kabinom kabinszűrőm tisztítani idő nem futja, tükröket mindig a főd szélén kell levakarni hogy lássak ésatöbbiésatöbbi...
Egyébként ha gazdaságosság és anyagi oldalról nézem akkor a mostani felállás abszolút rendben van, csak az a sok meló mindig...
Válasz #203. hozzászólásra
Régóta "rágódom" ezen és le is írtam mi a helyzet.
Használtgép esetén olyan lenne a tuti ami mondjuk 2006 utáni és 1000órától nincs több benne, ez azért nem 15éves és nem 4-5000órás történet lenne még, nem is lehet hasonlítani ahhoz.
Semmi baj ezekkel, learatunk, mindenüket magunk tökéletesen megtudunk javítani, nem sok pénzen inkább melóval legyártható-javítható-cserélhető-pótolható minden rajtuk, viszont minden tavaszon van velük meló, eleve átszerelni őket gabonára, két gépen végigmenni stbstbstb...
kuuva sok meló és mindig csak a munka marad.
Egy kombájn kell ami friss, új-újszerű és akkor ember is van mindenre, kombájn után mehet a nagygép tarlót hanntani vagy bálázni gép után rögtön, nincs gond semmire csak ütni kell a vasat hagy haladjon.
Eleve fele annyi szállító ember-gép kell egy alá mint kettőhöz, közben mehetnének olajozottan az egyéb dolgok. Nekünk itt állat is van, mezei munkáink is vannak mindig hajsza van kiélezett a meló.
Nomeg a másik, hogy nemkellene egyszerre aratnom tárgyalnom anyagbeszereznek javítanom és mindezt úgy összerakni, hogy mindegyikre jusson idő, legyen meg hiánytalanúl...
Válasz #206. hozzászólásra




igy valahogy történt ,mi is tárgyaltunk velük mielött kijött a támogatás,ha nem is 25%,de 15 biztos ráment az árra utána,nem is vettünk
Válasz #201. hozzászólásra
Elő kéne kotorni az árajánlatot, de lehet, hogy a szokásos történet jött elő és a támogatás miatt mindenki eleve 25%-kal magasabb árajánlatot adott?!
Válasz #204. hozzászólásra
:)
Már nincs 540, az újakért meg többet kérnek mert ugye az új széria azért már lehet többet kérni
Válasz #196. hozzászólásra

Odaadnák azt most is annyiért , csak vigyed...
Válasz #201. hozzászólásra
Látom min rágod magad itt hónapok óta , én csak annyit kérdeznék mi bajod az eddig meglévő két kombival mert szerintem a jelenlegi helyzetben felesleges főleg új kombájnba beruházni használtban meg a legjobb ami már meg van neked azt tuti ismered .