Sziasztok, Segítséget szeretnék kérni Arion 420 al kapcsolatban... Főként ápolási munkákra kellene, esetleg ha szorít az idő kisebb talajmunkákra. milyen felszereltséget érdemes belőle venni, illetve milyen az értéktartása ezeknek a gépeknek? Van e esetleg ilyen típussal gyakorlati tapasztalata itt vkinek, fogyasztás stb...? előre is köszönöm !
A koccanás valószínű azért tudott kialakulni mert ahogy írtad rosszul volt kihézagolva a kar sok volt alatta a hézagoló és nem szorította rendesen a függesztő kart.
Probléma (talán) orvosolva. Részben .Szabinak, részben Szanbergnek is igaza volt.
A 4-essel jelzett hézagoló lemezekből kicsit több volt a kelleténél, ezért hiába húztam meg amennyire lehetett a tengely végi csavarokat (Szanberg tippje), megmaradt a "kottyanás". A hézagolást kiigazítottam, ezután megszűnt a hibajelenség.
Másrészt talán az eddigi kis lötyögésnek köszönhetően Szabinak is igaza lehet, mert a recén a kar kicsit moccan, de egyelőre csere nem lesz. Ha a 7-essel jelzett kopólemezek tovább vékonyodnak, ismét kihézagolom, amíg lehet.
Remélem, beválik, majd a váltvaforgató eke megvallatja.
Ma reggel beszéltem a szerelővel. Első blikkre látatlanban ő is .Szabi megfejtését mondta (sajnos), de a távdiagnózist inkább meghagyja az ATV kuruzslóinak.
Mivel az ügy nem égető (már csak egy nap szántás van hátra a szezonból, amit akár így is meg tudok csinálni, meg jelenleg amúgy is ömlik az eső), ő meg igen el van most látva munkával, jövő héten egyeztetünk időpontot a személyes kivizsgálásra.
Hali nekem 540 es van meg vagyok vele elégedve fürge kis joszág igaz talajmunkát nem csinál. 1500 van benne eddigi hibái féklámpa kapcsoló,klimavezeték kidörzsölödött.
Meg vannak húzva. Csak "süllyesztés" állásban csinálja, amit leírtam. Ha ugyanúgy állnak a karok, de "emelés" állásban, vagy a külső gombokkal lett állítva, akkor fixek a karok, mint a cövek, nincs az a játék terhelésre.
Ezért gondoltam az erő szabályzóra, mert az ha jól gondolom, csak süllyesztésben játszik be.
De holnap a szervizes majd kiokosít. (Remélem!)
Értelek én de hiddmár el a domboldalakon való forgolódáskor nem egyenletesen kap a két oldal terhelést!
Főleg amikor a függőleges hosszúkás lyukban vannak a csapokt és ódalgósból egyik karral kezdni megemelni a tárcsát.
PErsze nem egy függesztett vf eke de akkoris adja neki hiddel.
arra a tengelyre,csak akkor hat csavaró erő,ha a függesztő karokon eltérő súly van,ha te 10 méteres függesztett rövidtárcsával dolgozol és egész nap kétkeréken jársz a fergával az 1 dekát se árt neki.
nem a nehéz gépek miatt megy szét. a nehéz függesztell vf. ekék adják neki az ívet,mikor gyakorlatilag 1 karon van a teljes súly+átfordításkor mindez még hatványozódik.
Válasz #2241. hozzászólásra
A mienkben csak 7000óra körül van(6497-es ferga) de fél életét a nagy nehéz függesztett rövidtárcsával élte le és nem is volt nem is lesz ezekkel probléma megnyugodhatsz
Válasz #2239. hozzászólásra
Ezt nem lehet kompenzálni a függesztőorsóval átmenetileg?
Az axionon remélem nem lesz ilyen gond, ennek ugyanaz a fara mint a 649- fergáké. Azokból van néhány ami a 10000 órát közelíti vagy elhagyta de ilyesmi problémákról még nem hallottam náluk.
Igen, azzal.
Egyébkén most, hogy mondod... A napokban a jobb oldalon, ott,ahol írod, kissé le volt lazulva, meghúztam a csavart, de jobban nem néztem meg. Plusz ugyanott van egy kis olajpára, szivárgás, ami majd a télen lesz orvosolva.
Tapasztalatból írtad ezt?
Hátsó 3pontnál a süllyesztés bármelyik köztes állásánál attól függően, hogy a bal, vagy a jobb karra esik nagyobb terhelés (vagy épp melyik tehermentesül?), a tényleges pozíció a karok végén kb. 3 centit változik.
Ha kézzel megemelem a jobb oldali kart, feljebb emelkedik 3 centit, ha ezután megemelem a balt, visszasüllyed. Váltvaforgató ekénél így a balos oldalt nehezebb húzni, mivel az eleje mélyebben jár.
Mitől lehet ez?
Mivel nem annyira sürgős, ezért csak holnap, hétfőn zaklatom a szervizest, addig is itt megosztom.
A tippem: valahol a karok tengelyébe épített erő szenzornál lehet a bibi.(A képen 3-assal jelölve.) A tengelyeket amennyire lehet kíhúztam, megzsíroztam, komolynak látszó kopást nem láttam. Bár egészen nem lehetett kihúzni, az kicsit több bontással járna.
Azért azt tudjad, hogy a sisu 7,4motorral szerelt piros kategóriatársa még alá tud menni fogyasztásban és még rugalmasabb szívósabb a motorja, többet tud magyarán szólva.
Próbáltam 820-as axit is meg 850-est is még régebben
Válasz #2228. hozzászólásra
erre 14500 volt egy forgásérzékelő az axiálnál, ez az előnye ha nagy szériába készül valami akkor kapni hozzá legalább alkatrészt.
Válasz #2226. hozzászólásra
az csak mese a jd motorról,
Nehéz talajmunkánál is összevetették a 8000-es jd ket a fendttel és szinte mindig a jd volt a jobb abba is hagyta az axiál az erőlködést.
Állítólag jobban fogy náluk a claas mint a fendt vagy a landini.
Válasz #2218. hozzászólásra
Akkor már vegyél 630-at a 4 hengeresek csak gyerekjátékok
Meg ha kidől a bogrács akkor be lehet vetni helyette.
Nekem a 820-on a jd motoron már 2 szenzort cseréltek de nem volt vészes árban meg ment is miatta csak lökte a hibakódot. Nekem tetszik ez a paripa 12 órában 40 hektárokat tárcsázunk vele 15 centi mélyen olyan 9 literes fogyasztással. Ahol az nh 40 literrel szántott ott ez 30 körül beéri meg van haladás is. Lehet hogy van ennél jobb gép de akkor talán ez volt az egyik legjobb vétel. Én a kéket is egyből odaadnám egy ilyen arionért.
Nem a bogrács helyet, hanem mellé, van banki bukott 420-as, 540-es, 630-as fullosak, rakodóval, egyet választhatok tavaszra, mert addigra tisztulnak le a papírjaik.
Válasz #2215. hozzászólásra
Axionból csak 800 meg 900 van tudtommal, nem arionra vagy kíváncsi?
A bogrács helyett akarsz valamit?
Én kezdek vele kibékülni, 4000 óra után érezhetően csökkent a fogyasztása igaz hogy talajmunkát nem csinál mert arra gyenge, csak vet meg műtrágyát szór meg kocsizik. Ezekre a munkákra meg nem veszek fendtet, közel 40 tonna össztömeget visz és még bírja a váltója.
4857 hozzászólás
Sziasztok, Segítséget szeretnék kérni Arion 420 al kapcsolatban... Főként ápolási munkákra kellene, esetleg ha szorít az idő kisebb talajmunkákra. milyen felszereltséget érdemes belőle venni, illetve milyen az értéktartása ezeknek a gépeknek? Van e esetleg ilyen típussal gyakorlati tapasztalata itt vkinek, fogyasztás stb...? előre is köszönöm !
Válasz #2255. hozzászólásra


A koccanás valószínű azért tudott kialakulni mert ahogy írtad rosszul volt kihézagolva a kar sok volt alatta a hézagoló és nem szorította rendesen a függesztő kart.
Válasz #2237. hozzászólásra

Probléma (talán) orvosolva. Részben .Szabinak, részben Szanbergnek is igaza volt.
A 4-essel jelzett hézagoló lemezekből kicsit több volt a kelleténél, ezért hiába húztam meg amennyire lehetett a tengely végi csavarokat (Szanberg tippje), megmaradt a "kottyanás". A hézagolást kiigazítottam, ezután megszűnt a hibajelenség.
Másrészt talán az eddigi kis lötyögésnek köszönhetően Szabinak is igaza lehet, mert a recén a kar kicsit moccan, de egyelőre csere nem lesz. Ha a 7-essel jelzett kopólemezek tovább vékonyodnak, ismét kihézagolom, amíg lehet.
Remélem, beválik, majd a váltvaforgató eke megvallatja.
Válasz #2240. hozzászólásra
), de a távdiagnózist inkább meghagyja az ATV kuruzslóinak.
Ma reggel beszéltem a szerelővel. Első blikkre látatlanban ő is .Szabi megfejtését mondta (sajnos
Mivel az ügy nem égető (már csak egy nap szántás van hátra a szezonból, amit akár így is meg tudok csinálni, meg jelenleg amúgy is ömlik az eső), ő meg igen el van most látva munkával, jövő héten egyeztetünk időpontot a személyes kivizsgálásra.
Folyt. köv.
Válasz #2215. hozzászólásra
Hali nekem 540 es van meg vagyok vele elégedve fürge kis joszág igaz talajmunkát nem csinál. 1500 van benne eddigi hibái féklámpa kapcsoló,klimavezeték kidörzsölödött.
Válasz #2245. hozzászólásra
)
Meg vannak húzva. Csak "süllyesztés" állásban csinálja, amit leírtam. Ha ugyanúgy állnak a karok, de "emelés" állásban, vagy a külső gombokkal lett állítva, akkor fixek a karok, mint a cövek, nincs az a játék terhelésre.
Ezért gondoltam az erő szabályzóra, mert az ha jól gondolom, csak süllyesztésben játszik be.
De holnap a szervizes majd kiokosít. (Remélem!
Válasz #2250. hozzászólásra
Értelek én de hiddmár el a domboldalakon való forgolódáskor nem egyenletesen kap a két oldal terhelést!
Főleg amikor a függőleges hosszúkás lyukban vannak a csapokt és ódalgósból egyik karral kezdni megemelni a tárcsát.
PErsze nem egy függesztett vf eke de akkoris adja neki hiddel.
Válasz #2249. hozzászólásra

arra a tengelyre,csak akkor hat csavaró erő,ha a függesztő karokon eltérő súly van,ha te 10 méteres függesztett rövidtárcsával dolgozol és egész nap kétkeréken jársz a fergával az 1 dekát se árt neki.
Válasz #2248. hozzászólásra
Azért a kemény ódalgósokon a függesztett rövidtárcsa is kemény dió a gép orra ágaskodik majdcsak!!! van terhelés dögivel.
Válasz #2247. hozzászólásra
nem a nehéz gépek miatt megy szét. a nehéz függesztell vf. ekék adják neki az ívet,mikor gyakorlatilag 1 karon van a teljes súly+átfordításkor mindez még hatványozódik.
Válasz #2241. hozzászólásra
A mienkben csak 7000óra körül van(6497-es ferga) de fél életét a nagy nehéz függesztett rövidtárcsával élte le és nem is volt nem is lesz ezekkel probléma megnyugodhatsz
Válasz #2244. hozzászólásra
Rendben, de igazából ennyi belefér....
Válasz #2237. hozzászólásra
Fent az emelőkarok tengelyének végén húzd meg a csavarokat!
5455-ös trakin lazult fel még 1-2éves korában és baxakodott, meghúzás utás és azóta is rendben van
Válasz #2243. hozzászólásra
csere
Válasz #2240. hozzászólásra
Felújíttattad vagy cseréltetted, mert a télen nekünk is aktuális lesz a 8210-en.
Moderálási elveink miatt törölve.
Bakayd (3932)
2014-08-25 14:53:24
Válasz #2239. hozzászólásra
Ezt nem lehet kompenzálni a függesztőorsóval átmenetileg?
Az axionon remélem nem lesz ilyen gond, ennek ugyanaz a fara mint a 649- fergáké. Azokból van néhány ami a 10000 órát közelíti vagy elhagyta de ilyesmi problémákról még nem hallottam náluk.
Válasz #2239. hozzászólásra
sajnos igen,jd 6910 nél ugyan ez volt a szitu.
Válasz #2238. hozzászólásra
Igen, azzal.
Egyébkén most, hogy mondod... A napokban a jobb oldalon, ott,ahol írod, kissé le volt lazulva, meghúztam a csavart, de jobban nem néztem meg. Plusz ugyanott van egy kis olajpára, szivárgás, ami majd a télen lesz orvosolva.
Tapasztalatból írtad ezt?
Válasz #2237. hozzászólásra
szerintem a felső függesztőkarok lógnak a tengelyen,kikopott a ricni.
vf ekével dolgozik a gép?
Arion 620-on a következő a gond:

Hátsó 3pontnál a süllyesztés bármelyik köztes állásánál attól függően, hogy a bal, vagy a jobb karra esik nagyobb terhelés (vagy épp melyik tehermentesül?), a tényleges pozíció a karok végén kb. 3 centit változik.
Ha kézzel megemelem a jobb oldali kart, feljebb emelkedik 3 centit, ha ezután megemelem a balt, visszasüllyed. Váltvaforgató ekénél így a balos oldalt nehezebb húzni, mivel az eleje mélyebben jár.
Mitől lehet ez?
Mivel nem annyira sürgős, ezért csak holnap, hétfőn zaklatom a szervizest, addig is itt megosztom.
A tippem: valahol a karok tengelyébe épített erő szenzornál lehet a bibi.(A képen 3-assal jelölve.) A tengelyeket amennyire lehet kíhúztam, megzsíroztam, komolynak látszó kopást nem láttam. Bár egészen nem lehetett kihúzni, az kicsit több bontással járna.
Kis Xerion= 3300, 3800. De a 3800-ra jellemzőbb a hiba nyilván a nagyobb LE miatt.
Válasz #2214. hozzászólásra
Bocs de ennek a kommentnek pontosan az 1/4-e igaz. A híd, az is csak a "kis" xerionokba, és megvan rá a gyári megoldás.
Válasz #2233. hozzászólásra
Nemtudod meggyőzni.
Válasz #2229. hozzászólásra
Azért azt tudjad, hogy a sisu 7,4motorral szerelt piros kategóriatársa még alá tud menni fogyasztásban és még rugalmasabb szívósabb a motorja, többet tud magyarán szólva.
Próbáltam 820-as axit is meg 850-est is még régebben
Válasz #2231. hozzászólásra

Igen, kösz.
Válasz #2227. hozzászólásra
Küldtem mailt remélem oda ert
Válasz #2228. hozzászólásra
erre 14500 volt egy forgásérzékelő az axiálnál, ez az előnye ha nagy szériába készül valami akkor kapni hozzá legalább alkatrészt.
Válasz #2226. hozzászólásra
az csak mese a jd motorról,
Nehéz talajmunkánál is összevetették a 8000-es jd ket a fendttel és szinte mindig a jd volt a jobb abba is hagyta az axiál az erőlködést.
Állítólag jobban fogy náluk a claas mint a fendt vagy a landini.
Válasz #2222. hozzászólásra
kb 2500 ü.ó után nem haragszom, bele fér.
Chalin Én is cseréltem egy computert...............kellemeset csalódtam, 361€ volt.
Válasz #2223. hozzászólásra
Címem tudod, leveleztünk már..............
Válasz #2222. hozzászólásra

akkor nálatok sem a JD motor eszik legtöbbet
Válasz #2224. hozzászólásra
Köszönet most olvastam.
Válasz #2221. hozzászólásra
Nem kaptál emailt?
Válasz #2220. hozzászólásra
Emailben szívesen irok
Válasz #2218. hozzászólásra
Akkor már vegyél 630-at a 4 hengeresek csak gyerekjátékok
Meg ha kidől a bogrács akkor be lehet vetni helyette.
Nekem a 820-on a jd motoron már 2 szenzort cseréltek de nem volt vészes árban meg ment is miatta csak lökte a hibakódot. Nekem tetszik ez a paripa 12 órában 40 hektárokat tárcsázunk vele 15 centi mélyen olyan 9 literes fogyasztással. Ahol az nh 40 literrel szántott ott ez 30 körül beéri meg van haladás is. Lehet hogy van ennél jobb gép de akkor talán ez volt az egyik legjobb vétel. Én a kéket is egyből odaadnám egy ilyen arionért.
Válasz #2219. hozzászólásra
Erröl nincs valami infód?
Válasz #2219. hozzászólásra
Az újabb szériák miben xarok ???
Válasz #2218. hozzászólásra
400as teljesen más tészta de a régi széria is jó, de az új már nem jó. Mindkettő van.
Boccsss Arion !!!
Nem a bogrács helyet, hanem mellé, van banki bukott 420-as, 540-es, 630-as fullosak, rakodóval, egyet választhatok tavaszra, mert addigra tisztulnak le a papírjaik.
Válasz #2215. hozzászólásra
Axionból csak 800 meg 900 van tudtommal, nem arionra vagy kíváncsi?
A bogrács helyett akarsz valamit?
Én kezdek vele kibékülni, 4000 óra után érezhetően csökkent a fogyasztása igaz hogy talajmunkát nem csinál mert arra gyenge, csak vet meg műtrágyát szór meg kocsizik. Ezekre a munkákra meg nem veszek fendtet, közel 40 tonna össztömeget visz és még bírja a váltója.
Válasz #2215. hozzászólásra
Arion-rá gondoltál? Ha az újra gondolsz felejtsd el ha nem akarsz bosszúságot magadnak.
Az 500-as 600-as axionokról kérnék friss véleményeket tulajdonosoktól, felhasználóktól, köszönöm.
Válasz #2213. hozzászólásra
Náunk gyártják a Xerion 5000 futóművét, és még mindig gondok vannak vele.. én kb 2 éve már itt a gyárban mentem vele, amúgy nem rossz cucc...
A váltóval is volt gond meg a kabin is kiszakadt de gondolom ezeket orvosolták de a futómű az gyenge pont, ez van!
Moderálási elveink miatt törölve.
Bakayd (3932)
2014-08-25 14:52:58
Válasz #2210. hozzászólásra
Ernő vagyok telefonon beszélhetnék
milyet hozattál jóklettek előrefizettél
Bényi Feribácsi Dusnokon már 2-őt is látatlanban



Érdeklödni szeretnék hogy valaki vásárolt-e már Angliábol traktort!
Válasz #2206. hozzászólásra


Vagy mondhatnánk, kihegyezve rendesen!!