Válasz kovacs22 #5759. hozzászólásáraNem az ára érdekel kifejezetten hanem a mérete Lemken ekénél vannak a méretek, hogy EurOpal 5-9 között valamennyi és,hogy az az eke hanyas az érdekelne.
Válasz orsos0502 #5743. hozzászólásáraValamennyire meglátszanak, de tolerálható, mert mindig van utómunka szántás után.Bőven kárpótol, hogy könnyű húzni és rendkívül tartós eke. Nekem régebben beforgató lemez sem volt rajta, csak utólag vettem hozzá. Sajnos gépkönyvvel nem tudok segíteni. Én újonnan vettem és így sem kaptam hozzá.
Válasz balazs_90 #5753. hozzászólásáraNekünk a 1025-ös is húzta a 4-es Vogelt, de a 1221-esnek jobban tetszik. Azóta a 1025-nek 3-as Fortschritt van. Ja, Borsodban.
Válasz kovacs22 #5752. hozzászólásáraNálunk 100 lóval is elhúzzák a hármasat de és is ezt 40 ló/1 ekefőt halottam már sok helyről.
Kipróbálni meg nem tudom mert még a traktor sincs meg.
Válasz balazs_90 #5750. hozzászólására Nálunk is ez az arány mint az előttem szólónál itt azt vallják hogy 1-fej=40-lóerő plusz egy kis tartalék ez Dél-Békésben van.Most hoztak egy 3 fejes váltva forgatós LEMKENT réselt lemezel egy 140 lovas VALTRA után bőven elég neki.
Válasz balazs_90 #5750. hozzászólásáraAttól függ milyen a földed. Itt észak Békésben 180 ló kell 4 fejhez, a 250-es Rába visz 5 fejet. Szerintem jobban jársz 3-mal, mert van tartalék és tudsz sebességet adni neki.
Olyan kérdésem lenne hogy egy 140 lovas traktorhoz 3-as vagy 4-es váltva forgató ekét használ aki körülbelül ekkora gépel dolgozik, és mik a tapasztalok a réselt és a teli kormánylemez használatával?
Válasz *** HM *** #5744. hozzászólásáraNormális esetben szerintem semmit, de láttam már kiszakított központi kart, szétszakadt vonószárat, a végtelenségig lógó diót a vonószár végében......Gondolom ezeket mind a túlterhelés okozta.
Válasz némedi #5742. hozzászólásáraHuhhh.....köszönöm a bíztató sorokat. Végre valaki, akinek ilyen van! A környékemen nincs is több ilyen, senkitől nem is kaphattam véleményt. Engem régen megfogott ez a márka, és végre hozzájuthattam, gondolkodás nélkül megvettem. Megkérdezném,neked is meglátszanak átfedéssel a fordítások? És még annyit,hogy esetleg van vmilyen műszaki leírás, ami alapján megismerhetném az ekémet tudatosabban is? Köszönöm.
Válasz orsos0502 #5735. hozzászólásáraIlyenem van 20 éve. Többször cseréltem a kopó részeit. A váz hihetetlenül erős. Akadtam már meg vele többször is baj nélkül. Könnyű húzni és a beforgatónak hála jól fordít. Volt lengyel és V&N
ekém is mégis az újakat adtam el.
Hátránya annyi talán, hogy a folyós homokot nem szereti.
Válasz orsos0502 #5740. hozzászólásáraszántóföldi, szőlészeti, erdészeti talajmüvelő és vető és ültetéstechnikai gépek fejlesztésével, gyártásával, forgalmazásával
Válasz JOSEY #5739. hozzászólásáraGondolom,h arra akartál ezzel utalni,h szokjak hozzá ehhez a jellemzőjéhez? Mert nekem tetszik, és nem is szeretnék ezen változtatni. Ha nem vagyok tolakodó, megkérdezném, mivel foglalkozol? Szakmai hozzászólásaiddal gondolom nem laikussal van dolgom, szívesen veszem a jótanácsokat.
Válasz JOSEY #5737. hozzászólásáraIgen, nem mai gyerek...de nagyszerű állapotban jutottam hozzá. Azt viszont még nem tudtam megszokni,h bármit állítok, vagy teszek, minden fordítás látszik, de azt viszont szabályosan, a barázdaszeletek átfedéssel egymáson. Ez ilyen eke?
Válasz orsos0502 #5735. hozzászólásáraszia! ez mz3-as lenne, ez szerintem egy sokkal régebbi változat. egyébként szépen szánt, kemény, száraz földbe könnyen belekap és könnyen húzható
Válasz Roli74 #5722. hozzászólásáraPécsen az Agrixnál vettem rabe ekéhez kormánylemez csíkokat tavaly, akkor ez se lehet akadály, de egyébként hegesztés igen
Válasz Roli74 #5722. hozzászólásáraszia! rabewerk? fogj egy végigmenetes 8.8-as acélcsavart, egy laposvasat formázz ki, furat rá, felhegeszted és jól van
Válasz atisgyulai #5716. hozzászólásáraPontosan úgy van ahogy mondod. Ha marad a laposvason egy kevés föld már át sem fordítja.De lehet az a baj hogy leszórtam róla a csoroszlyákat, aztán emiatt rossz a kiegyensúlyozása az ekének.
Válasz kevesa #5719. hozzászólásáraEzt te tudod de az biztos hogy az oldal mozgásnak mindegy hogy hol van.Azt két tárcsás csoroszlyához hasonló dologgal lehetne megoldani amik egyenest vezetnék.
Válasz kevesa #5717. hozzászólásáraA keréknek szerintem semmi köze hozzá,Tegyél rá hosszabb ekenádakat meg éles vasakat de akkor sem fog egyenest menni.Nagy a távolság és az egyik fele ha keményebb vagy dombosabb földet fog elfog oldalra menni.
Segítséget szeretnék kérni tőletek szőlő takaró eke a mellékelt képen ez van nekem és a kerék most le van szedve de hátul van és orsóval tudom állítani.
Most kap egy teljesen új vázat erősített vázat és a kereket ugyan ide tegyem vissza vagy máshová?
a problémám az nekem h sokszor van olyan, hogy kidobja az egyik felét hiába van ott a kerék mégis ferdén megy az eke.
Én valahogy így szeretném elhelyezni a kereket ahogy a képen van, de nem tudom ezeket a nagy kereket ide fel tudom tenni avagy sem esetleg a gumit leszedve és csak a felnit.
Válasz csikkes #5715. hozzászólásáraÜdv!
Ez úgy működik hogy először úszóba teszed, a rugó fordítja, és mikor átbillen a vízszintes holtponton akkor ráadod a nyomást?
Nem befojásolja a fordítást ha pl. ragadósabb a helyzet?
8296 hozzászólás
Válasz Tobszi #5763. hozzászólásáraVágópuska piros izzásig és átütöd rajta a csavart.
Válasz Tobszi #5733. hozzászólásáraMég mindig várok jó ötletet!!
Kipróbáltam a cobaltosat, az sem vitte!
Válasz balazs_90 #5761. hozzászólására Azt nem írtad hogy ár vagy méret de a 9-est vették.
Válasz kovacs22 #5759. hozzászólásáraNem az ára érdekel kifejezetten hanem a mérete Lemken ekénél vannak a méretek, hogy EurOpal 5-9 között valamennyi és,hogy az az eke hanyas az érdekelne.
Válasz gazda palánta #5758. hozzászólásáraHomokban?
Válasz balazs_90 #5756. hozzászólására Árat nem tudok!
Válasz balazs_90 #5750. hozzászólására35 centin húzom a 3-as lemkent 40-es fogással 76 lóval
Válasz orsos0502 #5743. hozzászólásáraValamennyire meglátszanak, de tolerálható, mert mindig van utómunka szántás után.Bőven kárpótol, hogy könnyű húzni és rendkívül tartós eke. Nekem régebben beforgató lemez sem volt rajta, csak utólag vettem hozzá. Sajnos gépkönyvvel nem tudok segíteni. Én újonnan vettem és így sem kaptam hozzá.
Válasz kovacs22 #5752. hozzászólásáraEurOpal menyi? mert az se teljesen mindegy.
Válasz emcett #5754. hozzászólásáraKöszönöm a véleményeket lehet hogy egy 3+1-es lenne
célszerű csak ha nem megy a négy akkor pénzkidobás a +1.
Válasz balazs_90 #5753. hozzászólásáraNekünk a 1025-ös is húzta a 4-es Vogelt, de a 1221-esnek jobban tetszik. Azóta a 1025-nek 3-as Fortschritt van. Ja, Borsodban.
Válasz kovacs22 #5752. hozzászólásáraNálunk 100 lóval is elhúzzák a hármasat de és is ezt 40 ló/1 ekefőt halottam már sok helyről.
Kipróbálni meg nem tudom mert még a traktor sincs meg.
Válasz balazs_90 #5750. hozzászólására Nálunk is ez az arány mint az előttem szólónál itt azt vallják hogy 1-fej=40-lóerő plusz egy kis tartalék ez Dél-Békésben van.Most hoztak egy 3 fejes váltva forgatós LEMKENT réselt lemezel egy 140 lovas VALTRA után bőven elég neki.
Válasz balazs_90 #5750. hozzászólásáraAttól függ milyen a földed. Itt észak Békésben 180 ló kell 4 fejhez, a 250-es Rába visz 5 fejet. Szerintem jobban jársz 3-mal, mert van tartalék és tudsz sebességet adni neki.
Olyan kérdésem lenne hogy egy 140 lovas traktorhoz 3-as vagy 4-es váltva forgató ekét használ aki körülbelül ekkora gépel dolgozik, és mik a tapasztalok a réselt és a teli kormánylemez használatával?
Tegnap én is próbáltam szántani és jó volt (észak Békés)
Ettől a közel 100mm eső után mást nem nagyon lehet csinálni,(felénk) de szántani azt lehet minden típussal, teljes gőzzel, nagyon jó munkája van.
Válasz Szeni #5746. hozzászólásáraVan melósban is olyan akiben nincs érzés, meg tulajban is van ilyen....
Válasz Szeni #5745. hozzászólásáraDe az is lehet, h. inkább csak az, h. nem a tulaj ült rajta, hanem egy alkalmazott.....
Válasz *** HM *** #5744. hozzászólásáraNormális esetben szerintem semmit, de láttam már kiszakított központi kart, szétszakadt vonószárat, a végtelenségig lógó diót a vonószár végében......Gondolom ezeket mind a túlterhelés okozta.
5 ös vf eke milyen csodákat tud művelni a traktor hátuljával???
Válasz némedi #5742. hozzászólásáraHuhhh...
..köszönöm a bíztató sorokat. Végre valaki, akinek ilyen van! A környékemen nincs is több ilyen, senkitől nem is kaphattam véleményt. Engem régen megfogott ez a márka, és végre hozzájuthattam, gondolkodás nélkül megvettem. Megkérdezném,neked is meglátszanak átfedéssel a fordítások? És még annyit,hogy esetleg van vmilyen műszaki leírás, ami alapján megismerhetném az ekémet tudatosabban is? Köszönöm.
Válasz orsos0502 #5735. hozzászólásáraIlyenem van 20 éve. Többször cseréltem a kopó részeit. A váz hihetetlenül erős. Akadtam már meg vele többször is baj nélkül. Könnyű húzni és a beforgatónak hála jól fordít. Volt lengyel és V&N
ekém is mégis az újakat adtam el.
Hátránya annyi talán, hogy a folyós homokot nem szereti.
Válasz orsos0502 #5740. hozzászólásáraszántóföldi, szőlészeti, erdészeti talajmüvelő és vető és ültetéstechnikai gépek fejlesztésével, gyártásával, forgalmazásával
Válasz JOSEY #5739. hozzászólásáraGondolom,h arra akartál ezzel utalni,h szokjak hozzá ehhez a jellemzőjéhez? Mert nekem tetszik, és nem is szeretnék ezen változtatni. Ha nem vagyok tolakodó, megkérdezném, mivel foglalkozol? Szakmai hozzászólásaiddal gondolom nem laikussal van dolgom, szívesen veszem a jótanácsokat.
Válasz orsos0502 #5738. hozzászólásáraa kverni ekék valójában alapból a klasszikus versenyekék, 135 fokos átforditással boritják a baraázda szeleteket
Válasz JOSEY #5737. hozzászólásáraIgen, nem mai gyerek...de nagyszerű állapotban jutottam hozzá. Azt viszont még nem tudtam megszokni,h bármit állítok, vagy teszek, minden fordítás látszik, de azt viszont szabályosan, a barázdaszeletek átfedéssel egymáson. Ez ilyen eke?
Válasz orsos0502 #5735. hozzászólásáraszia! ez mz3-as lenne, ez szerintem egy sokkal régebbi változat. egyébként szépen szánt, kemény, száraz földbe könnyen belekap és könnyen húzható
Válasz endypapa #5734. hozzászólásáraOrrbetétet akarok felszerelni!
Jó napot. Érdekelne minden mennyiségben jó-rossz a kverneland mz3-a típusú ekéről. Köszi.
Válasz Tobszi #5733. hozzászólásáraAz ekefejet szoktuk fúrni, nem az ekevasat. Ha legközelebb elkopik, megint fúrkodni kéne.
Ekevas fúrásához kellene valamilyen ötlet!
Kipróbáltam HSS és vídiás fúrót is egyik se viszi.
A kobaltos vajon jó lehet hozzá?
Válasz *** HM *** #5731. hozzászólásáraHa lesz kvernerland,akkor lesz xxl gumizású járgány is ám
Válasz mtz1221 #5730. hozzászólásáraAhhoz kéne xxl gumizású járgány is ám nem virslis more...
Válasz *** HM *** #5729. hozzászólásáraMajd ha lesz kvernerlandunk akkor igen.
Barázdaszélesítőt használtok é?
Sziasztok...
Ez egy Rabe Super Star 140 RXD...
Kevés van az országban vagy talán nincs is....
Hollandiából hozták be nekem...
Már vettem hozzá eredeti Rabe ekevasat, gondolom akkor lehet hozzá mást is kapni...
Még körülnézek az általatok javasolt helyeken ..
Most egyenlőre inverterrel meghegesztettem...
Kösz mindenkinek a segítséget....
Válasz Roli74 #5722. hozzászólásáraPécsen az Agrixnál vettem rabe ekéhez kormánylemez csíkokat tavaly, akkor ez se lehet akadály, de egyébként hegesztés igen
Válasz Roli74 #5722. hozzászólására a HABI-nál kerested már?
Válasz Roli74 #5722. hozzászólásáraMilyen eke?Ha valami ismert típus akkor Dorker vagy ha még megy a Prillinger nél katalógusból megrendelheted...
Válasz JOSEY #5723. hozzászólásáraVagy ugyan ezt össze hegeszti és jól van.
Válasz Roli74 #5722. hozzászólásáraszia! rabewerk? fogj egy végigmenetes 8.8-as acélcsavart, egy laposvasat formázz ki, furat rá, felhegeszted és jól van
Sziasztok...


A neten már hülyére kerestem, de biztosan nem a megfelelő helyen..
Lehet ilyent beszerezni valahol??? Az ekén törött el...
Köszönöm.....
Válasz atisgyulai #5716. hozzászólásáraPontosan úgy van ahogy mondod. Ha marad a laposvason egy kevés föld már át sem fordítja.De lehet az a baj hogy leszórtam róla a csoroszlyákat, aztán emiatt rossz a kiegyensúlyozása az ekének.
Válasz kevesa #5719. hozzászólásáraEzt te tudod de az biztos hogy az oldal mozgásnak mindegy hogy hol van.Azt két tárcsás csoroszlyához hasonló dologgal lehetne megoldani amik egyenest vezetnék.
Válasz mtz1221 #5718. hozzászólásáraÉrtem értem szóval akkor véleményed szerint jó helyen van hátul a kerék és ne hozzam ki két oldalt?
Csak mert mondtak nekem olyat minél közelebb van az ekevashoz a kerék annál jobb.
Válasz kevesa #5717. hozzászólásáraA keréknek szerintem semmi köze hozzá,Tegyél rá hosszabb ekenádakat meg éles vasakat de akkor sem fog egyenest menni.Nagy a távolság és az egyik fele ha keményebb vagy dombosabb földet fog elfog oldalra menni.
Segítséget szeretnék kérni tőletek szőlő takaró eke a mellékelt képen ez van nekem és a kerék most le van szedve de hátul van és orsóval tudom állítani.


Most kap egy teljesen új vázat erősített vázat és a kereket ugyan ide tegyem vissza vagy máshová?
a problémám az nekem h sokszor van olyan, hogy kidobja az egyik felét hiába van ott a kerék mégis ferdén megy az eke.
Én valahogy így szeretném elhelyezni a kereket ahogy a képen van, de nem tudom ezeket a nagy kereket ide fel tudom tenni avagy sem esetleg a gumit leszedve és csak a felnit.
Köszönöm előre is a válaszokat.
Válasz csikkes #5715. hozzászólásáraÜdv!
Ez úgy működik hogy először úszóba teszed, a rugó fordítja, és mikor átbillen a vízszintes holtponton akkor ráadod a nyomást?
Nem befojásolja a fordítást ha pl. ragadósabb a helyzet?
Válasz atisgyulai #5703. hozzászólásáraSzia! Nekem ilyen ekém van. Ha hideg az olaj akkor nehezen fordít, de ha felmelegszik nincs vele gond.