Gázolaj árak 594 Ft Benzin árak 584 Ft EUR 395.41 Ft USD 337.84 Ft CHF 418.76 Ft GBP 458.09 Ft

Fórum

Életképek a gazdálkodás mindennapjairól

Létrehozta: jd /4650 , 2009-11-14 10:40:52

Kedvencekhez Segítség

31286 hozzászólás
#19785 John Deere Power Shift
2017-03-08 18:58:28

Talaj előkészítés zöldborsónak március 4.

#19784 72
2017-03-07 20:17:21

Válasz misi63 #19785. hozzászólásáraIsmerős ez a ki szivattyús téma nekünk is!!!!smile sweatdropsmile sweatdrop

#19783 72
2017-03-07 20:15:25

Válasz decsi #19784. hozzászólásáraNem csak én fogok vele dolgozni,így biztosabb a le és fel àllàs!

Nincs profilkép
#19782 misi63
2017-03-07 20:06:19

Válasz 72 #19783. hozzászólásáraÍgy van , ezért vettem egy nagy teljesítményű szivattyút (Rovatti 200 mm).Ez minden gondot ideiglenesen ,és viszonylag gyorsan megoldott . Mert a képek alapján látszik hogy , mi is próbálkoztunk 3 collos szivattyúval de, 1 hét munka után is alig volt szemmel észrevehető a vízfogyás . Csupán pár centit apadt a víz.

#19780 72
2017-03-07 19:41:14

Válasz misi63 #19781. hozzászólásáraIsmerős ez a föld,itt màr jàrtam!Itt neked minden évben megàll,ha jól rémlik.

#19779 72
2017-03-07 19:37:34

Válasz misi63 #19780. hozzászólásáraNekünk sincsen vizünk,amíg nem tudunk màst csinàlni adig gyakorlatozunk egy kicsit.

Nincs profilkép
#19778 misi63
2017-03-07 19:35:54

Válasz misi63 #19780. hozzászólásáraVolt víz bőven de, sikerült 2 nap alatt jól leszivattyúzni.

Nincs profilkép
#19777 misi63
2017-03-07 19:28:33

Válasz 72 #19779. hozzászólásáraHát mi szivattyúval megoldottuk a kérdést .Marad a szárazabb időben a földmunka.

#19776 72
2017-03-07 19:12:36

Össze àlt a technika,meg volt a próba!smile thumbup

#19775 Agronomus
2017-03-01 20:01:11

Válasz 72 #19777. hozzászólásáraAkkor hiba egy szál se...ami van majd a wd40 megoldja smile thumbupcool

#19774 72
2017-03-01 19:49:49

Válasz Agronomus #19776. hozzászólásáraA póton van gyàrilag két kitàmasztólàb a hàtuljàn,csak bevannak rohadva.A kotró 5.2tonna.

#19773 Agronomus
2017-03-01 19:35:54

Válasz 72 #19775. hozzászólásáraMeg szerintem nem ártana valami támasztóláb, mert a kotró sem pehelysúlyú nyilván, aztán mikor felhajtasz, azt nem biztos hogy tolarálja a kocsi hátulja...de ez csak észrevétel nem belevau smile cowboy

#19772 72
2017-03-01 13:29:41

Válasz dr.T #19774. hozzászólásáraMég csinàlnunk kell egy felhajtó ràmpàt,és mehet a buli!

#19770 72
2017-03-01 07:50:24

Válasz dr.T #19772. hozzászólásáraVettem télen egy gumihevederes kotrót azt akarok vele hurcolàszni,de ezen felül jó lessz bàlàt meg mütràgyàt hordani,ha nem nagyon rosszak az utak.
Amúgy ez volt jó àrban!

#19769 dr.T
2017-02-28 20:26:25

Válasz 72 #19771. hozzászólásáraMire fogod hasznallni?

#19768 72
2017-02-28 19:55:08

Válasz dr.T #19769. hozzászólásáraEgy 18t tandem kocsi!

#19767 72
2017-02-28 19:54:02

Megérezett az új csalàdtag![kep1][kep2]

#19765 72
2017-02-28 19:51:58

Megérezett az új csalàdtag!

Nincs profilkép
#19764 Ares 826
2017-02-26 21:05:53

Válasz Mf-es? #19733. hozzászólásáraNem mondod hogy erre még csak most jöttél rá, hogy sok cégnél csak a lehúzás működik???smile biggrinsmile biggrinsmile biggrinsmile biggrinsmile biggrin

#19763 Slax
2017-02-26 20:08:30

Válasz Vinkó75 #19764. hozzászólásáraEnnyit találtam.
147/2010. (IV. 29.) Korm. rendelet
IV. FEJEZET
ÁRVÍZMENTESÍTÉS
15. Árvízvédelmi töltések és falak
38. § (1) A töltéskoronán, illetve lokalizációs vonalon vezetett közúton, illetve vasúton a töltés védelme érdekében a töltés kezelője az út létesítőjénél, illetve fenntartójánál súlykorlátozás elrendelését kezdeményezheti. Az út létesítője, fenntartója köteles a súlykorlátozást bevezetni.
(2) A nem közúti közlekedés célját szolgáló töltéseken létesített koronaburkolatnak a töltés kezelője által a töltés fenntartása szempontjából meghatározott feltételeknek, valamint a védekezés és a vízgazdálkodás üzemi igényeinek meg kell felelnie.
(3) A közúti közlekedés céljait nem szolgáló árvízvédelmi töltésen csak a kerékpárforgalom, illetve a fenntartással, árvízvédekezéssel és természetvédelmi kezeléssel kapcsolatos közlekedés folyhat. Ezt meghaladó, a (2) bekezdésben meghatározott szempontoknak megfelelő közlekedés csak az árvízvédelmi töltés kezelőjének egyedi hozzájárulásával történhet.

1. melléklet a 147/2010. (IV. 29.) Korm. rendelethez
A vizeknek és vízilétesítményeknek más, nyomvonal jellegű építménnyel történő keresztezésére és megközelítésére vonatkozó részletes szabályok
2.9. Víz és vízilétesítmény megközelítés
2.9.1. Vizek partjával párhuzamosan vasutat, közutat - a kikötők területét kivéve - a partmenti fenntartási sávon, illetve kisajátítási határon kívül kell vezetni.
2.9.2. Magasvezetésű csatorna vagy duzzasztott vízszintű vízfolyás töltésének lábvonalától - a töltésfejlesztés mértékét és a talaj rétegződését is figyelembe véve - 10 m-es védősávon belül, illetve a töltés és a szivárgó csatorna között vasutat, közutat tilos vezetni.
2.9.3. Árvízvédelmi töltés lábvonalától, a töltésfejlesztés mértékét is figyelembe véve számított 10 m-es védősávon belül vasutat, közutat tilos elhelyezni.
147/2010. (IV. 29.) Korm. rendelet a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó általános szabályokról

#19762 Slax
2017-02-26 17:02:17

Válasz Vinkó75 #19764. hozzászólásáraAkkor szem előtt van rendesen. Mikor a Szentendrei szigeten voltunk védekezni, csodálkoztunk is, mennyi önjelölt természetvédelmi őr és mindenkinél mindent jobban tudó ember van arrafelé. Ha bármit is csinálni akartunk, akkor nem lehet, mert ott rovar, növény, vagy a halál tudja mi van. Felénk egyszerűbb, lehet beszélni a területi felügyelővel, gátőrrel, persze kell engedély, de időjárástól függően némileg rugalmasabbak. Szó nélküli járkálást itt sem díjazzák. Szabolcs.

#19761 Vinkó75
2017-02-26 16:46:56

Válasz Slax #19763. hozzászólásáraAz rendben van ! Most variáltak rajta, minden járműre-személyre külön kell fizetni. Ettől függetlenül max 5 személy(cég) mehet rá ki a fát hordja,nagyobb járművel. Mohács-sziget. Jelen esetünkben az út javításáig max 2szer vennénk igénybe. Amúgy kb 3 évente érintem a védőgátat. Az új rendszer szerint autóra-motorra-gépre külön kell kiváltani+személy.

#19760 Slax
2017-02-26 16:28:35

Válasz Vinkó75 #19762. hozzászólásáraHelyileg hol? Az illetékes vízügynél kell kérdezősködni, az adott terület szakaszmérnökségén, felügyelőjénél, a gátőr megmondja, kinél.

#19759 Vinkó75
2017-02-26 10:57:09

Kollégák ! Pár napja valahol belemásztunk a járhatatlan földutak kérdésébe és alternatív útvonal keresése a terület megközelítéséhez címel, vagy valami hasonló témába. Konkrétan jelenleg ön hibánkon kívül,de a nagy cég szétvágta a jelenlegi utat, a javítása várat magára. A gátvédelem pedig szívat, még a töltés lábánál sem engedi a gazdát kb 100m. Nem találok ide vonatkozó jogszabályt. De ha jól tudom a termőföld védelmi törvényben kell lennie olyan tételnek, hol ilyen esetben ideiglenes jelleggel a viszonyok helyreállításáig használható az állami terület megközelítési útnak. Csak lecsúsztam a témáról. Kellene valami mit az orra alá lehet tolni a gátvédernek és a vízi rendőrnek.

Nincs profilkép
#19758 a2457
2017-02-25 23:41:22

Válasz mtz1221 #19752. hozzászólásárakistételekben nehéz beszerezni, de az internet hatalmas, érdemes körbevizslatni elégsok szakműhely van a világon , lehetséges hogy tőlük lehetne átvenni kisebb tételben is kiváló minőségű alapanyagot. lehetséges hogy a megmunkálást is érdemes megcsináltatni mert szállítani egy darab vasat nem olcsó..

#19757 atisgyulai
2017-02-25 08:24:46

Válasz MtzMakai #19758. hozzászólásáraAkkor lehet még találkoztunk is.
10 körül voltam, akkor próbálgatta valaki az udvaron ezt a kis dögöt!
smile thumbup

#19756 MFM
2017-02-24 20:34:54

Válasz mtz1221 #19757. hozzászólásáraÚgy látszik én is öregszem...smile whistlingsmile blushsmile oops

Nincs profilkép
#19755 MtzMakai
2017-02-24 20:31:38

Válasz atisgyulai #19746. hozzászólásáraMi is néztük ma, eléggé eltörpült mellette a kis traktor. :D

#19754 mtz1221
2017-02-24 20:30:11

Válasz MFM #19756. hozzászólásáraDe feledékeny vagy.Pár éve te kerested ki hogy melyik Mf-el egyezik.De közben kicseréltem.

#19753 MFM
2017-02-24 20:27:14

Válasz mtz1221 #19752. hozzászólásáraPedig ehez a trakihoz szerintem most is tudnák hozatni gyári alkatrészt, vagyis már csak hétfőn.smile biggrin

#19752 Mf-es?
2017-02-24 20:00:31

Válasz Vadmalac #19753. hozzászólásáraEzek a szakemberek,sokszor,a régi nagy gyárak vezetői voltak.Amit betettem,HÓDGÉP-es,vezető volt.Ha azok a régi sok gépek mentek,meg mennek,most miért ne tudná otthon folytatni.

#19751 Vinkó75
2017-02-24 19:51:48

Válasz Vadmalac #19753. hozzászólásáraMegcsinálják, amit nem tudnak azt nem vállalják . Még nem jártunk pórul hazai normális céggel. elég sok alkatrész készül itthon mi gyakorlatilag a Mercitől a Claas-ig a JD át,számos gyártót nem is említettem. Ott van az Agrikon KAM..pl.

#19750 Vadmalac
2017-02-24 19:45:34

Válasz csferri #19751. hozzászólásáraFélreértés ne essék, egyáltalán nem bántani akarom ezzel az itteni cégeket! Lehet hogy a legjobb tudásuk szerint, megcsinálják, csak mi van ha mégsem lesz olyan? De mégegyszer hangsúlyozom, nem értek ezekhez a dolgokhoz. Viszont csak lehet minőségi cuccokat gyártani, ha pl. a Rába csinál hidakat a Claas-nak, meg talán a JD-nek is a nagy hevedereshez, ha jól emlékszem. Az Allison váltókat is meg csinálják valahogy, meg a Cummins motort. (Utóbbiban nem vagyok biztos.)

#19749 mtz1221
2017-02-24 19:33:46

Válasz Vadmalac #19749. hozzászólásáraNekem volt valamikor
IMT traktorom.Az előző gazdájánál elment 20 évet bontatlanul.Nálam elkezdte enni a hátsó difit 1000 óránként.(nem gyártották már,nem volt gyári alkatrész hozzá csak kisiparos.)Mérgemben elmentem a legjobb fogaskerék gyártóhoz,hogy nem érdekel ha 10x áron is de kell nekem egy rendes pár fogaskerék.Megmondta őszintén(németektől hozzák kamion számra hozzá a nyers vasat)hogy nem lehet kapni sehol olyan nyers vasat amiből gyári minőségit tudna csinálni.

#19748 csferri
2017-02-24 19:14:41

Válasz Vadmalac #19749. hozzászólásáraEz egy kis pár fős cég, de nagyon értenek a dolgukhoz, és nem pofátlanok árazás szempontjából. Azért is írtam hogy nem minden sarkon találni ilyent. Most görgősláncra találtunk hazai gyártót, majd vallatásnál kiderül hogy birják.

#19747 atisgyulai
2017-02-24 19:03:57

Válasz F-A-R-M-E-R #19748. hozzászólásáraCsak nektek fotóztam!

Én ezt néztem ki magamnak, csikkzsebből megvenném! smile loveye




Jaa, ne a trakit nézzétek, hanem a taligát!!
smile lolsmile devilsmile lolsmile devilsmile biggrinsmile w00tsmile biggrinsmile w00t

#19746 Vadmalac
2017-02-24 18:43:56

Válasz csferri #19743. hozzászólásáraNa ez a dolog rákfenéje amit írtál. Legyártani lehet hogy többen le tudják, de nálam még ez a tengely, fogaskerék, stb. gyártás eléggé fekete lyuk kategória. Egy gyári, 500.000 Ft-os alkatrész helyére be merjen e rakni az ember, egy állítólag mindenben megegyező, 150-200.000 Ft-os helyben gyártottat? Mi van, ha 1 év múlva okoz másik több 100.000Ft-os hibát, mert mégsem teljesen olyan, mint a gyári?

#19745 F-A-R-M-E-R \
2017-02-24 18:01:16

Válasz atisgyulai #19746. hozzászólásáraÉs mennyit tudtál alkudni belőle, leszállítva telephelyresmile droolsmile drool

#19743 atisgyulai
2017-02-24 15:18:51



Egy kis nyálcsorgatás az axi-nál!smile drool

#19742 Koszi.
2017-02-23 20:07:58

Válasz Mf-es? #19736. hozzászólásáraCsavarban még a barkácsbolt meg a csavargyár közt is óriási a különbség... Mi kis maszekok vagyunk, csavart a csavargyárból, csapágyat a csapágyboltból, ott egyébként szinte mindent tud szerezni trakihoz kombájnhoz is, nagy cégeket ritkán látogatjuk smile pimp

#19741 Vinkó75
2017-02-23 19:34:34

Válasz Drisa #19731. hozzászólásáraAz árnál rákattintasz a nyilra a fekete sávban, ott a bruttó-nettó.23% a fa..A feltüntetett árak brutók.

#19740 csferri
2017-02-23 19:15:47

Válasz Mf-es? #19742. hozzászólásáraMost nem az hogy olyan nehéz, de nincs is minden utca sarkon olyan műhely aki az ilyeneket méretpontosan, jó anyagból, megfelelően hőkezelve, tehát a gyárival megegyező minőségben jóval olcsóbban legyártja.

#19739 Mf-es?
2017-02-23 16:54:01

Válasz csferri #19739. hozzászólásáraNem olyan nehéz azt találni.Ha vennék gépet,meg felfrissíteném a volt munkahelyi tudásom,én is tudnék bármit legyártani.

http://www.susan.hmvasarhely.hu/muhely.php

Nincs profilkép
#19738 Praetor
2017-02-23 14:47:04

Válasz Gergő, #19740. hozzászólásáraHidraulika cső a legtisztább ügy. Manapság egy jó hidraulikás kifogástalan csövet ad olyan végekkel, amilyet akar az ember. Csőből biztos nem venném meg a gyárit, mert ezt a
legyegyszerűbb csináltatni jó minőségben.

Az meg külön meglepetés, ha használt traktort vett az ember, és a mókolások miatt nem passzol rá a gyári cső (pl amcsi vs eu szabvány).
Legegyszerűbb vinni a csövet a hidraulikáshoz, hogy csináljon egy ugyanolyat.

#19737 Gergő,
2017-02-23 13:41:20

Nekünk is kellett a kormányhoz anno egy 50 centi hosszúságú hidraulika cső két csatlakozóval a két végén. Ikr mondott egy jó 60 ezer forintos árat a gyárira. Itt helybe elmentem egy hidraulika cső gyártóhoz 3 ezer forint körül meg csinálta. Azóta is az van rajta ennek már vagy 4-5 éve kb tehát minőségre nem hinném hogy ez rosszabb lenne!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Kihirdették a dátumokat! Ekkor lesznek a hivatalos szünetek!
Kihirdették a dátumokat! Ekkor lesznek a hivatalos szünetek!
Ezeket a dátumokat már most érdemes feljegyezni!
Sajtóközlemény
Elismerés és kiállás: A magyar gazdák számíthatnak a nemzeti kormányra
Elismerés és kiállás: A magyar gazdák számíthatnak a nemzeti kormányra
A kormány kiáll a gazdák mellett az EU-ban is, az idei nyári aratás eredményei...
MTZ 50 traktorhoz gyári műszerfalház, ablaktörlőmotor és javításra szoruló nagysárvédő eladó olcsón
MTZ 50 traktorhoz gyári műszerfalház,...

10.800 Ft

Eladó őszi búza kis- és nagy tételben
Eladó őszi búza kis- és nagy tételben

9.000 Ft

Eladó Mtz 80-82-es darázsderék
Eladó Mtz 80-82-es darázsderék

75.000 Ft

Választási csüngőhasú malacok eladók
Választási csüngőhasú malacok eladók

5.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]