Válasz hashtag #7453. hozzászólásáraNekem notill-re kellene az elovago tarcsa inkabb. A mostani torok gepen is van. Sokkal jobb a keles, miota fenn van meg tavaszi notillbe is. Csak ennek a gepnek vannak korlatai, a JD-nek valoszinu kevesebb lenne.
De akkor marad a HD rugo, yetter elovagoval lehet…. Talaltam yetter rugo keszletet is, az 5 fokozatba allithato. De a gyari jobban tetszik.
Válasz MTZ1221.3 #7449. hozzászólásáraNem rossz az a hd rugó ha megvan, sokszor a “talajmunkát” is a kocsi végzi, amikor darabos röges a magágy, és a kocsi utàn porhanyós lesz a terep. A kopástól ne félj, kicsit felfúrod kap egy nagyobb perselyt és bennevan megint párezer hektár. Én az elővágót egyszer használtam, anélkül is belevet még az útba is, nemigazán értettem a lényegét, 5 centi termőtalajt a kocsi sajàt súlya is àtvág, meg még ka kap 20 kiló magot meg 15 startert.. De ha nem elég akkor mehet még neki 180 kg.
Lefényképeztem a felfogatást, technikailag nem a vázhoz van csavarozva hanem arra a cu-pántra ami a vázon van így véleményem szerint nem a vázkialakítás számít hanem a pánt furatkiosztása ami házilag is könnyen hozzáilleszthető ha véletlen nem lenne jó...
Válasz hashtag #7447. hozzászólásáraKöszönöm, akkor a Promax 40-et elengedem. Amikor régen beszélték itt a fórumon (2009-2012), akkor még újnak tűnő megoldás volt itthon. Akkor jókat írtak róla, de végülis az e-set-re sose írtatok régebben sem rosszat. Akkor, ha a gyárival nem bírnék, e-set-re "fejlesztek".
A sortisztítóról tettem be képet, azon látszik, hogy lehet a kérdést tettem fel rosszul. Az elővágó funkciót akartam erősíteni azon a külön megoldáson. A kocsikra ki akartam spórolni a HD rugót, hogy kevésbé kopjanak a paralelogramma karok, kicsit tehermentesíteném a kocsit is a nagy súlytól, plusz az elővágó+sortisztító súlyától és oldalterhelésétől. Most 4 rugó van gyári méretben kocsinként a gépen, ami elvileg duplázás. Arra gondoltam, hogy HD rugó ára + mondjuk egy Yetter elővágó+sortisztító ára együttesen elérik ezt a Reveal termék árát, akkor meg lehet win-win szituáció lenne, hogy lenne egy okosabb megoldás ugyanazon áron, és még a kocsik sem kapnának akkora terhet direktvetés esetén. Forgatásnélküliben persze biztos elmenne, de nem csak arra kell, így azért próbáltam okoskodni. De úgy néz ki, nem lépek előre ebben, a kompatibilitási lista alapján.
Attól még lehet megkérdezem Börcsök urat is.
Azért is gondolkodtam ezen, mert amik HD rugóval vannak árulva JD vetőgépek (használtak), mind szét vannak kopva a paralelogramma tekintetében. Lehet sokat ment csontra állítva vagy nem tudom. Amik gyári rugósok, közel nem lötyögnek úgy a kocsik, nyilván negyed akkora nyomóerőt sem kapnak a kocsik.
Válasz termelo #7445. hozzászólásáraÚgy használva vajon lenne elég ereje, hogy az elővágó funkció is kijöjjön? Illetve mennyire lesz jó a talajkövetés. Az sem volna túl jó, ha az elővágó a vetésmélység alá vágna. Akár forgatásnélküliben, ami egy sor tárcsa ősszel, akár no-till esetén. Azért a kép alapján olyan veszett nagy munkahenger nincs rajta, nyomásban pedig gondolom 4-7bar között lehet a max ennek is.
De ahogy sajna kinéz egy kedves fórumtárs küldött kompatibilitási listát és abban a 1750 nem szerepel, így arra lehet a műtrágya tartály segédváza miatt nem jó ez a Reveal termék. Bár a 7200-as szériás JD is benne van, amin hasonló műtrágya tartály van.
Az e-set-ben megfogadom a tanácsot, elég sok jót írtak róla a vonatkozó fórumtémában is.
Válasz MTZ1221.3 #7444. hozzászólásáraHa alàteszed a csapot, a saját súlya is elég a legtöbb esetben. Ha szántani akarsz vele akkor meg becsapolod fixre. Promax felé ne menj.
Válasz MTZ1221.3 #7444. hozzászólásáraPont azt mondom, hogy a csillagkeréken lévő műanyag miatt nem megy mélyebbre, az kőveti a talajt.
Ezenfelül hogy érthetőbb legyen, be tudom úgy állítani levegővel, hogy a mélységâllító gumikerék nem éri el a talajt.
Válasz MTZ1221.3 #7442. hozzászólásáraSzerintem nem dràgább, úgy rémlik kérdeztem.
A csillag kerekeken van egy műanyag betét az is követi a talajt, nem kell attól tartani hogy túl mélyre megy. 2 légrugózás van, egy nyom le egy meg fel szerintem jól kitalálták nem kell túl agyalni.
Egyenlőre a PP termékeken nem találtam fogást, esetleg az ár az ami néha nem szimpatikus pl. 3D maglesodró de vigyázat nagyon addiktív egyszer rá kapsz nem kell más
Válasz termelo #7427. hozzászólásáraArrol esetleg nincs infod, hogy ha a gumikerek helyett vagotarcsa van akkor, hogy tartja a melyseget? Gondolom ugy valamivel dragabb lehet. Kerdes mekkora erovel tudja nyomni lefele, direktbe mukodne e ez? Mert akkor a kocsira se kene akkora suly.
Válasz termelo #7407. hozzászólására
Nagyon fáznak. A kukorica ráadásul a múlt heti gyomirtótól is gondolkodóba esett (nem mertem várni tovább, szőnyegszerű volt, főleg a táblaszélekben a magról kelő fenyércirok).
Egy kép még a szomszédom kukoricájáról, a cirok rezisztens, esélyem sincs:
Azért tudják a Retrofit termékeket eladni mert jobb mint a gyári, maga a cég fő tevékenysége is ez.
Kijön egy vatta új típus, letesztelik, kijavítják a hibáit és így veszed meg a méregdrága vetőgéphez a PP cuccokat. Pl. John Deere, Vaderstad és a többihez...
Válasz Peti 8310 #7434. hozzászólásáraKöszi.
Kereslek majd Úgy néz ki zöldülünk megint kicsit.
Elővágó valószínű nekem elég lesz. Sortisztítóban túl sok rációt nem látok. Takarónövénybe vetve nem is baj az, ha kicsit takarja a talajt. JD750 után is szép így a munka. Eső nélkül hátha kicsit tovább takar, bár most a hideg és csapadékhiány miatt a cirok nem lesz sikertörténet
De a méhlegelő bitang jó lett.
A Kitéset azért kérdeztem, mert én ezekben a gyárit preferálom valamiért (azt hittem a kollega is gyári JD-ről írt, nem a PP-s Reveal-ról). Aztán amíg tart a háború nem tudok ukrajnába menni, ott olcsóbbak azért a JD cuccok, jelentősen.
Ekkora árkülönbségnél a Yetter jó lesz, kb. ennyiből csináltam volna magamnak is elővágót rá. Az Agrion-on is ennyi van, és nagyon elég. A kocsinyomás kevés, de az nagyon. Bár az egy sor tárcsázós alapművelésbe mindig elég volt, viszont a no-till-be csak kora tavasszal jó, május elején már használhatatlan.
Válasz MTZ1221.3 #7429. hozzászólásáraAz Obsol olcsóbb lehet, ebben a tavalyi hirdetésben ami képről Yetter 2960 elővágó és 2967-007 sortisztító, 105 ezer az elővágó és 260 a sortisztító.
Válasz Peti 8310 #7432. hozzászólásáraAz, egyenlőre jónak néz ki.
Úgy gondolom, hogy az az előnye hogy majdnem az összes vetőgépre felszerelhető és az MTZ kompresszora által nyomott levegő is bőven elég neki.
Válasz termelo #7430. hozzászólásáraMegtudod csinálni, mert nem agyagon vagy. Ősszel vetés elé készre munkált pályát itt 10-ből 9-szer nem tudsz csinálni, innentől kezdve kell neki egy sor tavasszal.
Egyébként egyik táblánál ahogy szegtem a sajátot, áthúztam a szomszéd tavalyról úgy maradt kukorica tarlójába a Horsch-ot kb 8-10 métert. Tökéletesen belerakta a magot és a sávtisztítók is jól működtek, annak ellenére, hogy nem volt fixre rögzítve. Szépen is kelt, aztán a szomszéd beművelte a táblát, fasza munka lett belőle
Válasz termelo #7427. hozzászólásáraNe már. Ez nem Kités ár, mi? Én 350ezres árat kaptam a hosszúkaros sortisztítóra.
Ez azért ahhoz képest űrtechnika.
Válasz termelo #7421. hozzászólásáraMaestro-n a vetőkocsikon van a sávtisztító, de be lehet nagyon ügyesen állítani, egyáltalán nem mozgatja a kocsikat !
Tudod teljesen fix-re is rakni, meg úgy is lehet, vagy alulra csapolod be, vagy felülre. Nekem alá volt rakva a csap, így egy szinttől nem engedtem mélyebbre. Pont kilöki itt a röget meg a vastag mulcsot a sorból, de nincsen negatív hatással a kocsikra, se nem túr bele mélyen a talajba. Nyilván ha direkt vetnénk, akkor fix-re kéne csapolni.
Válasz termelo #7411. hozzászólásáraA vázra szerelhető sortisztító miért jobb? Elővágó tárcsát így nem lehet tenni a vetőkocsira sem? Vagy van neki éppen hely?
Válasz t.romsics #7417. hozzászólásáraEllenkezőleg, nem ijedek meg én tudom, hogy vannak jó termékek ami nem gyári csak itt elenyésző az árkülönbség pl. a Yetter-el.
Válasz termelo #7415. hozzászólásáraA legalacsonyabb nyomásra van állítva a kerék. Az egyik kerék gyári, a másik pedig a Norannak a vas lezáró kereke. Nem olyan rossz, ne ijedj meg tőle. (Majd egyszer nekem is lesz pp-s, de egyelőre teszi a dolgát az is, ami van.) Az én földjeimen ez is jól működik, nyitott, vagy túl megnyomott magárok aránya elenyésző.
Válasz termelo #7410. hozzászólásáraEnnyire nem szoktam túlgondolni a beállítást, mert egy az, nincs miért, nem vagyok rákényszerítve. Ebből a szempontból szerencsés vagyok. Veled ellentétben, én elvetek a legmélyebbre, amit a vetőgép elbír. Nem túrja ki a vad, nem szedi ki a madár (már az az aljas varjú is rászokott a naprára, mert a kukoricáktól okád). Legalább 8 centi mélységet jelent ez. Szép a kelés ilyen mélyről is, kb. 90 %, ami a vetési hibából, meg a csira százalékból adódik, csak egy kicsit később bújik ki.
Egyébként én sem vagyok teljesen elégedett. Vigyázzuk a naprákat a galambtól, szó szerint, pirkadattól, napnyugtáig, így megmarad legalább a kivetett tőszám 80%-a (ha nem így teszünk, csak 50%, vagy alatta). Soha nem szerettem a naprát, de most már gyülölöm…
A Kite szerint a vázraszerelt sávtisztító után "könnyíteni" kell a kocsikat de ez esetemben nem volt igaz. Ha jó magleszorítót adtak volna akkor jobb lett volna a mag pozicionálás de a Keeton félével nem tudtam kijuttatni a Force-ot így leszereltem de nagyon kár volt...
Anélkül annyira kell nyomatni lefelé, hogy ne omoljon be a magárok de kezdetben nem voltam elég bátor...
A másik, mivel a sávtisztító nem csak a mulcsot hanem a száraz földet is leszedi konkrétan eső utáni nedvességű talajba kellett belevetni amihez már nem jó a gumikerék és vagy a megszokott beállítás. Tüskés henger és majdnem minimális leszorítóerő kell a záró keréknek.
7455 hozzászólás
Válasz hashtag #7453. hozzászólásáraNekem notill-re kellene az elovago tarcsa inkabb. A mostani torok gepen is van. Sokkal jobb a keles, miota fenn van meg tavaszi notillbe is. Csak ennek a gepnek vannak korlatai, a JD-nek valoszinu kevesebb lenne.
De akkor marad a HD rugo, yetter elovagoval lehet…. Talaltam yetter rugo keszletet is, az 5 fokozatba allithato. De a gyari jobban tetszik.
Válasz hashtag #7453. hozzászólásáraÉn sem értem mi az elővágó lényege, az elméletét tudom de gyakorlatban esetleg no-till ben lehet hasznos.
Az enyém 250kg-ig szorít le de ez kontraproduktív ugyanis nincs az a zárókerék ami a tömör magárkot behúzza...
Válasz MTZ1221.3 #7449. hozzászólásáraNem rossz az a hd rugó ha megvan, sokszor a “talajmunkát” is a kocsi végzi, amikor darabos röges a magágy, és a kocsi utàn porhanyós lesz a terep. A kopástól ne félj, kicsit felfúrod kap egy nagyobb perselyt és bennevan megint párezer hektár. Én az elővágót egyszer használtam, anélkül is belevet még az útba is, nemigazán értettem a lényegét, 5 centi termőtalajt a kocsi sajàt súlya is àtvág, meg még ka kap 20 kiló magot meg 15 startert.. De ha nem elég akkor mehet még neki 180 kg.
Válasz termelo #7450. hozzászólásáraJóez! Köszönöm.
Ahogy nézem elég vastag az a munkahenger. A gyári levegős nyomásfokozó is 8 baron 450 lb-t tud.
Megkérdezem majd holnap.
Válasz termelo #7450. hozzászólásáraMondjuk ettől szarabb képet már nem is lehetett volna készíteni
Válasz MTZ1221.3 #7449. hozzászólásáraA Reveal 16 bár nyomásig állítható csak ott már elektromos kompresszor is kell...


Lefényképeztem a felfogatást, technikailag nem a vázhoz van csavarozva hanem arra a cu-pántra ami a vázon van így véleményem szerint nem a vázkialakítás számít hanem a pánt furatkiosztása ami házilag is könnyen hozzáilleszthető ha véletlen nem lenne jó...
Válasz hashtag #7447. hozzászólásáraKöszönöm, akkor a Promax 40-et elengedem. Amikor régen beszélték itt a fórumon (2009-2012), akkor még újnak tűnő megoldás volt itthon. Akkor jókat írtak róla, de végülis az e-set-re sose írtatok régebben sem rosszat. Akkor, ha a gyárival nem bírnék, e-set-re "fejlesztek".
A sortisztítóról tettem be képet, azon látszik, hogy lehet a kérdést tettem fel rosszul. Az elővágó funkciót akartam erősíteni azon a külön megoldáson. A kocsikra ki akartam spórolni a HD rugót, hogy kevésbé kopjanak a paralelogramma karok, kicsit tehermentesíteném a kocsit is a nagy súlytól, plusz az elővágó+sortisztító súlyától és oldalterhelésétől. Most 4 rugó van gyári méretben kocsinként a gépen, ami elvileg duplázás. Arra gondoltam, hogy HD rugó ára + mondjuk egy Yetter elővágó+sortisztító ára együttesen elérik ezt a Reveal termék árát, akkor meg lehet win-win szituáció lenne, hogy lenne egy okosabb megoldás ugyanazon áron, és még a kocsik sem kapnának akkora terhet direktvetés esetén. Forgatásnélküliben persze biztos elmenne, de nem csak arra kell, így azért próbáltam okoskodni. De úgy néz ki, nem lépek előre ebben, a kompatibilitási lista alapján.
Attól még lehet megkérdezem Börcsök urat is.
Azért is gondolkodtam ezen, mert amik HD rugóval vannak árulva JD vetőgépek (használtak), mind szét vannak kopva a paralelogramma tekintetében. Lehet sokat ment csontra állítva vagy nem tudom. Amik gyári rugósok, közel nem lötyögnek úgy a kocsik, nyilván negyed akkora nyomóerőt sem kapnak a kocsik.
Válasz termelo #7445. hozzászólásáraÚgy használva vajon lenne elég ereje, hogy az elővágó funkció is kijöjjön? Illetve mennyire lesz jó a talajkövetés. Az sem volna túl jó, ha az elővágó a vetésmélység alá vágna. Akár forgatásnélküliben, ami egy sor tárcsa ősszel, akár no-till esetén. Azért a kép alapján olyan veszett nagy munkahenger nincs rajta, nyomásban pedig gondolom 4-7bar között lehet a max ennek is.

De ahogy sajna kinéz egy kedves fórumtárs küldött kompatibilitási listát és abban a 1750 nem szerepel, így arra lehet a műtrágya tartály segédváza miatt nem jó ez a Reveal termék. Bár a 7200-as szériás JD is benne van, amin hasonló műtrágya tartály van.
Az e-set-ben megfogadom a tanácsot, elég sok jót írtak róla a vonatkozó fórumtémában is.
Válasz MTZ1221.3 #7444. hozzászólásáraHa alàteszed a csapot, a saját súlya is elég a legtöbb esetben. Ha szántani akarsz vele akkor meg becsapolod fixre. Promax felé ne menj.
Válasz MTZ1221.3 #7444. hozzászólásáraHa rám hallgatsz az eSet a legkomolyabb fejlesztés a szemenkénti magadagolásban.
Kukorica diagnosztikai géppel mérve 99%, napraforgó 98%
Válasz MTZ1221.3 #7444. hozzászólásáraPont azt mondom, hogy a csillagkeréken lévő műanyag miatt nem megy mélyebbre, az kőveti a talajt.
Ezenfelül hogy érthetőbb legyen, be tudom úgy állítani levegővel, hogy a mélységâllító gumikerék nem éri el a talajt.
Válasz termelo #7443. hozzászólásáraDe az elovago hogy tartja a melyseget? Mert kerekkel biztosan prima. Csak sehol nem talalok infot rola.
Nekem a gyari JD megfelel, nem sietek. Esetleg esetre valtok, vagy Promax 40.
Válasz MTZ1221.3 #7442. hozzászólásáraSzerintem nem dràgább, úgy rémlik kérdeztem.
egyszer rá kapsz nem kell más 
A csillag kerekeken van egy műanyag betét az is követi a talajt, nem kell attól tartani hogy túl mélyre megy. 2 légrugózás van, egy nyom le egy meg fel szerintem jól kitalálták nem kell túl agyalni.
Egyenlőre a PP termékeken nem találtam fogást, esetleg az ár az ami néha nem szimpatikus pl. 3D maglesodró de vigyázat nagyon addiktív
Válasz termelo #7427. hozzászólásáraArrol esetleg nincs infod, hogy ha a gumikerek helyett vagotarcsa van akkor, hogy tartja a melyseget? Gondolom ugy valamivel dragabb lehet. Kerdes mekkora erovel tudja nyomni lefele, direktbe mukodne e ez? Mert akkor a kocsira se kene akkora suly.
Válasz uff #7440. hozzászólásáraVisszatértem a felénk megszokott, hagyományos tőszámokra. Kukorica 72e/ha, napra 60e/ha.
Válasz t.romsics #7438. hozzászólásáraszép állományok, milyen tőszámokkal dolgozol?
Válasz t.romsics #7438. hozzászólásáraMeg vasárnap délben volt egy kis jég…
Válasz termelo #7407. hozzászólására




Nagyon fáznak. A kukorica ráadásul a múlt heti gyomirtótól is gondolkodóba esett (nem mertem várni tovább, szőnyegszerű volt, főleg a táblaszélekben a magról kelő fenyércirok).
Egy kép még a szomszédom kukoricájáról, a cirok rezisztens, esélyem sincs:
Válasz termelo #7433. hozzászólásáraNézegettem én is, jó cuccokat gyártanak.
Válasz MTZ1221.3 #7435. hozzászólásáraCsak szólok a PP abból él amit a JD gyárilag elbaxott
Azért tudják a Retrofit termékeket eladni mert jobb mint a gyári, maga a cég fő tevékenysége is ez.
Kijön egy vatta új típus, letesztelik, kijavítják a hibáit és így veszed meg a méregdrága vetőgéphez a PP cuccokat. Pl. John Deere, Vaderstad és a többihez...
Válasz Peti 8310 #7434. hozzászólásáraKöszi.
Úgy néz ki zöldülünk megint kicsit.
Kereslek majd
Elővágó valószínű nekem elég lesz. Sortisztítóban túl sok rációt nem látok. Takarónövénybe vetve nem is baj az, ha kicsit takarja a talajt. JD750 után is szép így a munka. Eső nélkül hátha kicsit tovább takar, bár most a hideg és csapadékhiány miatt a cirok nem lesz sikertörténet
De a méhlegelő bitang jó lett.
A Kitéset azért kérdeztem, mert én ezekben a gyárit preferálom valamiért (azt hittem a kollega is gyári JD-ről írt, nem a PP-s Reveal-ról). Aztán amíg tart a háború nem tudok ukrajnába menni, ott olcsóbbak azért a JD cuccok, jelentősen.
Ekkora árkülönbségnél a Yetter jó lesz, kb. ennyiből csináltam volna magamnak is elővágót rá. Az Agrion-on is ennyi van, és nagyon elég. A kocsinyomás kevés, de az nagyon. Bár az egy sor tárcsázós alapművelésbe mindig elég volt, viszont a no-till-be csak kora tavasszal jó, május elején már használhatatlan.
Válasz MTZ1221.3 #7429. hozzászólásáraAz Obsol olcsóbb lehet, ebben a tavalyi hirdetésben ami képről Yetter 2960 elővágó és 2967-007 sortisztító, 105 ezer az elővágó és 260 a sortisztító.
Válasz Peti 8310 #7432. hozzászólásáraAz, egyenlőre jónak néz ki.
Úgy gondolom, hogy az az előnye hogy majdnem az összes vetőgépre felszerelhető és az MTZ kompresszora által nyomott levegő is bőven elég neki.
Válasz termelo #7427. hozzászólásáraSzia!
Ez PP Reveal az Akreától, vagy más típus?
Válasz termelo #7430. hozzászólásáraMegtudod csinálni, mert nem agyagon vagy. Ősszel vetés elé készre munkált pályát itt 10-ből 9-szer nem tudsz csinálni, innentől kezdve kell neki egy sor tavasszal.

Egyébként egyik táblánál ahogy szegtem a sajátot, áthúztam a szomszéd tavalyról úgy maradt kukorica tarlójába a Horsch-ot kb 8-10 métert. Tökéletesen belerakta a magot és a sávtisztítók is jól működtek, annak ellenére, hogy nem volt fixre rögzítve. Szépen is kelt, aztán a szomszéd beművelte a táblát, fasza munka lett belőle
Válasz szanberg #7428. hozzászólásáraÉn tavasszal vízmegőrzés végett nem akarok a földhöz hozzányúlni.
Válasz termelo #7427. hozzászólásáraNe már. Ez nem Kités ár, mi? Én 350ezres árat kaptam a hosszúkaros sortisztítóra.
Ez azért ahhoz képest űrtechnika.
Válasz termelo #7426. hozzászólásáraEgy sor vakaró ősszel kombajn után, tavasszal meg egy multiva vetés előtt.
Válasz MTZ1221.3 #7424. hozzászólására500 ezer felszerelve
Válasz szanberg #7425. hozzászólásáraAzért nem mozgatja mert te kertészeti magágyat készítesz neki hozzám képest
Válasz termelo #7421. hozzászólásáraMaestro-n a vetőkocsikon van a sávtisztító, de be lehet nagyon ügyesen állítani, egyáltalán nem mozgatja a kocsikat !
Tudod teljesen fix-re is rakni, meg úgy is lehet, vagy alulra csapolod be, vagy felülre. Nekem alá volt rakva a csap, így egy szinttől nem engedtem mélyebbre. Pont kilöki itt a röget meg a vastag mulcsot a sorból, de nincsen negatív hatással a kocsikra, se nem túr bele mélyen a talajba. Nyilván ha direkt vetnénk, akkor fix-re kéne csapolni.
Válasz termelo #7423. hozzászólásáraÁra mennyi ezeknek? Milla / sor?
Válasz MTZ1221.3 #7422. hozzászólásáraRá persze, más vetőgépekre is.
Nekem nagyon tetszik, alig mozog utána a vetőkocsi
Válasz termelo #7421. hozzászólására1750-es JD-re is felmegy? Bár ez már jelentős offtopik.
Vagy neked valami dupla vázas géped van?
Válasz MTZ1221.3 #7420. hozzászólásáraNem rángatja a kocsit le-föl és nagyobb a hely utána így elővágó mehet rá is és a kocsira is
Válasz termelo #7411. hozzászólásáraA vázra szerelhető sortisztító miért jobb? Elővágó tárcsát így nem lehet tenni a vetőkocsira sem? Vagy van neki éppen hely?
Válasz t.romsics #7417. hozzászólásáraEllenkezőleg, nem ijedek meg én tudom, hogy vannak jó termékek ami nem gyári csak itt elenyésző az árkülönbség pl. a Yetter-el.
Válasz R Sándor #7416. hozzászólásáraA kereskedői ár annyi, nem vertek át, nem ott rontottad el...
Válasz termelo #7415. hozzászólásáraA legalacsonyabb nyomásra van állítva a kerék. Az egyik kerék gyári, a másik pedig a Norannak a vas lezáró kereke. Nem olyan rossz, ne ijedj meg tőle. (Majd egyszer nekem is lesz pp-s, de egyelőre teszi a dolgát az is, ami van.) Az én földjeimen ez is jól működik, nyitott, vagy túl megnyomott magárok aránya elenyésző.
Válasz termelo #7414. hozzászólásáraKöszönöm. 4.6 liter 30 + fa ért vettem az idén
Válasz t.romsics #7413. hozzászólásáraÉn tudom, hogy miről beszélsz de valamilyen okból nálunk a 6 cm-től mélyebben vetett napraforgó nem kel ki.
Te hány kg-ra állítod a zárókereket?
Válasz R Sándor #7412. hozzászólására1 liter 3,5 deci 2,4d vel ment. Laudis nélkül.
Még nem néztem de idén 1 liter Calaris+0,5 liter Laudist már halottam hogy próbáltak és jó.
A rezisztens cirkosok már régen 2 liter Calaris+1 liter Laudisra esküsznek de nekem az drága.
Bár a tavalyi szezonra még lehetett venni Calarist 3500 ft-ért...
Válasz termelo #7410. hozzászólásáraEnnyire nem szoktam túlgondolni a beállítást, mert egy az, nincs miért, nem vagyok rákényszerítve. Ebből a szempontból szerencsés vagyok. Veled ellentétben, én elvetek a legmélyebbre, amit a vetőgép elbír. Nem túrja ki a vad, nem szedi ki a madár (már az az aljas varjú is rászokott a naprára, mert a kukoricáktól okád). Legalább 8 centi mélységet jelent ez. Szép a kelés ilyen mélyről is, kb. 90 %, ami a vetési hibából, meg a csira százalékból adódik, csak egy kicsit később bújik ki.
Egyébként én sem vagyok teljesen elégedett. Vigyázzuk a naprákat a galambtól, szó szerint, pirkadattól, napnyugtáig, így megmarad legalább a kivetett tőszám 80%-a (ha nem így teszünk, csak 50%, vagy alatta). Soha nem szerettem a naprát, de most már gyülölöm…
Válasz termelo #7411. hozzászólásáraÜdv. a caláris prót milyen dózissal fujtad ? Laudissal vagy anéklül?
Válasz MTZ1221.3 #7409. hozzászólására1 db őszi Lajoskorabeli tárcsa

A kukorica tarlóim szerintem a tavalyi Calaris-tól tiszták.
Idén eddig csak 3 kg amszulfát és 2 liter totális volt, nem voltak még gyomírtva, nagyon nincs mit
Válasz t.romsics #7408. hozzászólásáraNekem is saját de nem vagyok megelégedve.
A Kite szerint a vázraszerelt sávtisztító után "könnyíteni" kell a kocsikat de ez esetemben nem volt igaz. Ha jó magleszorítót adtak volna akkor jobb lett volna a mag pozicionálás de a Keeton félével nem tudtam kijuttatni a Force-ot így leszereltem de nagyon kár volt...
Anélkül annyira kell nyomatni lefelé, hogy ne omoljon be a magárok de kezdetben nem voltam elég bátor...
A másik, mivel a sávtisztító nem csak a mulcsot hanem a száraz földet is leszedi konkrétan eső utáni nedvességű talajba kellett belevetni amihez már nem jó a gumikerék és vagy a megszokott beállítás. Tüskés henger és majdnem minimális leszorítóerő kell a záró keréknek.
Válasz termelo #7407. hozzászólásáraEz a terulet milyen muveletet kapott? Ez volt tavasszal is muvelve ugye? vagy mitol ilyen tiszta?
Válasz termelo #7407. hozzászólására
)
Ez saját, közvetlen vetés utáni a kép. (Azóta egy kicsit bezöldült.
Válasz Radocz #7130. hozzászólásáraEgy évvel később nem áll a víz.



Nem esett az ???? eső.