Válasz Koszi. #5311. hozzászólásáraÜdv!
Lehet hogy csak azon a ponton valami miatt megszorul a variátortárcsa, és a rugó nem tudja összenyomni teljesen. Az a rugó nemigen szokott kigyengülni, esetleg eltörni, de inkább az első variációt tartom valószínűnek.
Sziasztok! Szépen lassan fokozatosan nem jön ki annyira a szíj a variátor tárcsán a váltó felöl,( kuplungnál) elvileg szinte szintben kellene futnia ott a variátorszíjnak( persze levariált állapotban, spanoló sincs túlhúzva), ez szimpla rugógyengülés lehet? Azt a kevés kalászost csak kibírja, utána úgyis váltófelújítás lesz akkor arra is ránézünk.
Válasz medikus #5306. hozzászólásáraEgyenlőre acél tekercsrugóból aláhézagolva csapágyragasztóval, a gabonát már ki kell bírnia valahogy, utána orvosolva lesz a dolog.
Válasz Gyuri gazda #5303. hozzászólásáraHosszanti lógás kihézagolva, hasított perselyek kicserélve. Ha felvariálok nem változik számottevően a zuhogás, inkább a motorfordulat emelkedésével erősödik a hang. lehet hogy megtaláltam a bűnöst, a motor lehajtás oldalon a menetelő tengely megvan kopva a 6209 csapágy alatt és már kottyan a tengely a csapágyba. Mit lehetne vele átmenetileg csinálni hogy ne lógjon? Csapágyragasztó?
Válasz Gyuri gazda #5282. hozzászólásáraKb. hasonlo a helyzet nálam is.Amig a kis szürök tiszták jol müködik és érezhetöen hüvösebbet fuj be.Rakodik befelé a ventillátor teljesitménye is nagyon csökken és egy tank viz kb 15l elmegy egy kánikulai napon.Én javarészt szecskázok mindent még jobban porolok szállnak a részecskék és dugul minden szürö-hütö állandoan.Ki lett mosva a hütö frankon eltömitve,10ha vágtam idáig kb meg még nem volt meleg igazábol és tiszta és 60fok fölé nem ment a mutato.7t-ás árpát nyomok és van mit darálni hátul is meg belül is.
Válasz medikus #5298. hozzászólásáraHa nem költözködünk,meg a tökbe nem invesztálok,már 2 éve nem a 106 lenne.Az idén 10 millát fektetek a tök fejlesztésbe.
Válasz Mf-es #5297. hozzászólásáraMásként látjuk a dolgokat!Nagyon kevés embertől hallani itt,hogy kinőtte magát.Még te is most akarod idén kinőni magad!
Válasz Mf-es #5295. hozzászólásáraMint írtam is,volt aki bemerte vallani.Nekem biztos hogy csak negatívumot mutatott,de volt itt más is,aki visszasírta a Perkinses MDW-t.Ennyi!De látod te is,hogy mára már eladhatatlan!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor 1.7mm széles,35mm furatú hézagoló alátétet kell csináltatni a zéger mögé,még pluszba,mert egy hézagoló már van ott valószínű!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor lehet nagy csapágy a nyelestengelyen,csapágyak a kuplung agyban.Kuplung le,és akkor többet látsz!Most úgyis esős nap van!
Válasz medikus #5284. hozzászólásáraLevettem a tengelyfék fedelét és ott nem látszik hogy mozogna a tengely, lehet hogy csak az egész variátor tárcsa mozog a tengelyen. Hogy van az rögzítve a tengelyen?
Válasz VESZTES. :) #5285. hozzászólásáraJobb ha most kijavítod.Akkor felvariálva jól be is rázza!!A kuplung kiemel?Egy léc darabbal emeld meg a szíjtárcsát,úgy hogy a hídról feszítesz felfelé.Mennyit bírsz rajta emelni?Lehet a kuplung lóg a tengelyen hosszába.Ha van hézag a zégernél,hézagold ki hossz irányba!
Szia medikus! A váltó bemenő tengelyem hosszanti irányban lóg fél centit és eléggé zuhogó hangot ad ki. Nagy a baja vagy ráér a télen javítani! Előre is köszi!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5273. hozzászólásáraCsak azt az Olmo feneséget ne tegyen bele senki,hat az nemigen valo semmire,állandoan töltögetni meg tisztitani kell,hát még ha rátenned egy kombajnra lehet naponta takarìthatnád 5x.
Válasz Mf-es #5280. hozzászólásáraButaság az igazság!Érdekes,jártam a 106 fórumban is,és akadt aki bemerte vallani,hogy öreg fostalicskák,kivannak nyúlva,törik szakad,megszállottnak kell lenni annak aki üzemelteti!De ne nyissunk erről oldalt!
Válasz Mf-es #5274. hozzászólásáraVolt nekem is!Ismerem,azt hittem mikor vettem,hogy világ megváltó!!Kicsibe semmivel sem tud többet,mint az 514!De alkatrész árban már igen!Közúton alapjárati motorfordulattal húzattam,teljes hidró töltéssel,mégis bekapta a 20 lityit.A motor jó volt,és nem kávéfőző,mint általában nagyon sokk!!
Válasz Koszi. #5271. hozzászólásáraMi meg hordhatjuk 17km-re, már a tököm kivan a távolsággal, rengeteg szállitójármű kell ilyen távra, ami sokszor meg sincs, és ilyenkor napi hektár is kevés. Olmo klímát nem raksz bele?
Válasz medikus #5269. hozzászólásáraEngem nem a fogyasztás érdekelne, csak legyen üzemképes egész szezonban, tőlem fogyaszthatna 30 litert is ha eső előtt lejönne a 7-8t-ás búzám.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5266. hozzászólásáraCsütörtök- Péntek, vagy max hétvégén aratás, itt is aratnak már többen nekünk mélyfekvésű kis darabba van ott még azért nem lehet aratni. Sajna még csak egy egytengelyes kocsink van amire 4 tonna körül megy, majdnem két tartály, vagy ismerőstől szoktunk 6 tonnás ifakocsit kérni, általában közel visszük kb 2 km-re tehát nem kell sokat várni még visszaérnek. Arattam már egyedül is mikor úgy volt tavaly kukoricában :) Egy klímát kéne bele faragni mert a mi gazdaságunkba ez a gép még sokáig elég és meg is marad.
Válasz Koszi. #5263. hozzászólásáraHúúúhúúú...vazze így aratás előtt jól belemerűltél, de nem egyedűl aratsz ugye?? Mennyi jármű hordja magot nálatok és milyen messzire? Ma ismerősöm hozott árpamintát beméretni, és 10-11 között mértem vízét..Állitólag már kezd visszanőni földbe szindrómája vanKombájn meg nem mostanában ér kisebb gazdákhoz,táblákhoz
Válasz medikus #5264. hozzászólásáraA belső kis csapágy még gyári volt eléggé kotyogott a nagyot már cserélték benne, csapágyfészkek jók az a lényeg , holnap elvileg kész is lesz. Kint a tarlón izgalmas lehet, jobb volt megelőzni :)
13910 hozzászólás
Válasz Koszi. #5311. hozzászólásáraÜdv!
Lehet hogy csak azon a ponton valami miatt megszorul a variátortárcsa, és a rugó nem tudja összenyomni teljesen. Az a rugó nemigen szokott kigyengülni, esetleg eltörni, de inkább az első variációt tartom valószínűnek.
Egy jó állapotu oros 4011/nem zuzós/ asztallal 200 hektár kukit akarok levágni 1 szezonban vágott már valaki ennyit ilyen asztallal??? Hogy bírja??
Sziasztok! Szépen lassan fokozatosan nem jön ki annyira a szíj a variátor tárcsán a váltó felöl,( kuplungnál) elvileg szinte szintben kellene futnia ott a variátorszíjnak( persze levariált állapotban, spanoló sincs túlhúzva), ez szimpla rugógyengülés lehet? Azt a kevés kalászost csak kibírja, utána úgyis váltófelújítás lesz akkor arra is ránézünk.
Válasz jafti73 #5309. hozzászólásáraOtt ahol motolla emelőhöz!
Sziasztok! Tudnátok olyanba segiteni hol lehet kapni 514-es hez fő fékmunka henger javitó készletet?
Válasz VESZTES. :) #5307. hozzászólásáraMajd ha letörik a kémény,vagy a kartel aratás közben akkor NE csodállkozzzzzzz!
Válasz medikus #5306. hozzászólásáraEgyenlőre acél tekercsrugóból aláhézagolva csapágyragasztóval, a gabonát már ki kell bírnia valahogy, utána orvosolva lesz a dolog.
Válasz VESZTES. :) #5304. hozzászólásáraOkozhat komolyabb problémát is!
Válasz VESZTES. :) #5304. hozzászólásáraÚj variátortengely!!!
Válasz Gyuri gazda #5303. hozzászólásáraHosszanti lógás kihézagolva, hasított perselyek kicserélve. Ha felvariálok nem változik számottevően a zuhogás, inkább a motorfordulat emelkedésével erősödik a hang. lehet hogy megtaláltam a bűnöst, a motor lehajtás oldalon a menetelő tengely megvan kopva a 6209 csapágy alatt és már kottyan a tengely a csapágyba. Mit lehetne vele átmenetileg csinálni hogy ne lógjon? Csapágyragasztó?
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraSzerintem az a gyapágy lessz,es ha felvariállsz akkor jobban búg?
Válasz Gyuri gazda #5282. hozzászólásáraKb. hasonlo a helyzet nálam is.Amig a kis szürök tiszták jol müködik és érezhetöen hüvösebbet fuj be.Rakodik befelé a ventillátor teljesitménye is nagyon csökken és egy tank viz kb 15l elmegy egy kánikulai napon.Én javarészt szecskázok mindent még jobban porolok szállnak a részecskék és dugul minden szürö-hütö állandoan.Ki lett mosva a hütö frankon eltömitve,10ha vágtam idáig kb meg még nem volt meleg igazábol és tiszta és 60fok fölé nem ment a mutato.7t-ás árpát nyomok és van mit darálni hátul is meg belül is.

Válasz F-A-R-M-E-R \ #5300. hozzászólásáraMinden megvolt,a szedő nagyobb teljesítményű lesz,toló,zúzó új.Jövőre a mosót szeretném lecserélni.
Válasz Mf-es #5299. hozzászólásáraMilyen gépsor kell a tököléshez, ami idáig nemvolt? Vagy mit fejlesztesz?
Válasz medikus #5298. hozzászólásáraHa nem költözködünk,meg a tökbe nem invesztálok,már 2 éve nem a 106 lenne.Az idén 10 millát fektetek a tök fejlesztésbe.
Válasz Mf-es #5297. hozzászólásáraMásként látjuk a dolgokat!Nagyon kevés embertől hallani itt,hogy kinőtte magát.Még te is most akarod idén kinőni magad!
Válasz medikus #5296. hozzászólásáraAz,hogy eladhatatlan,nem a kombájn típusa,vagy milyensége az ok.A gazdák körében,a kicsik megszűntek,a maradék nőtt,és van pénz jobbra,fiatalabbra.
Válasz Mf-es #5295. hozzászólásáraMint írtam is,volt aki bemerte vallani.Nekem biztos hogy csak negatívumot mutatott,de volt itt más is,aki visszasírta a Perkinses MDW-t.Ennyi!De látod te is,hogy mára már eladhatatlan!
Válasz medikus #5281. hozzászólásáraNem is akarok vitázni,de a 106-osról,itt a fórumon,csak neked van negatív véleményed.
Válasz medikus #5293. hozzászólásáraKöszönöm! Nekiállok bontani!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor 1.7mm széles,35mm furatú hézagoló alátétet kell csináltatni a zéger mögé,még pluszba,mert egy hézagoló már van ott valószínű!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor lehet nagy csapágy a nyelestengelyen,csapágyak a kuplung agyban.Kuplung le,és akkor többet látsz!Most úgyis esős nap van!
Válasz medikus #5290. hozzászólásáraIgen látható , megmértem 1,7mm a hosszirányú mozgás, a keresztirányú mozgás elég jelentős.
Válasz VESZTES. :) #5287. hozzászólásáraA kuplung harang pereménél látható hogy mennyi a hossz irányú lógás,ki-be,ha megrántod a szíjtárcsát!
Válasz VESZTES. :) #5287. hozzászólásáraEgy zéger fogja az egészet a kuplung felőli tengelyvégen!Ott kell kihézagolni.
Válasz medikus #5286. hozzászólásáraA kuplung pici recsegéssel de kiemel padló fordulaton, bírtam rajta mozdítani léccel egy kicsit.
Válasz medikus #5284. hozzászólásáraLevettem a tengelyfék fedelét és ott nem látszik hogy mozogna a tengely, lehet hogy csak az egész variátor tárcsa mozog a tengelyen. Hogy van az rögzítve a tengelyen?
Válasz VESZTES. :) #5285. hozzászólásáraJobb ha most kijavítod.Akkor felvariálva jól be is rázza!!A kuplung kiemel?Egy léc darabbal emeld meg a szíjtárcsát,úgy hogy a hídról feszítesz felfelé.Mennyit bírsz rajta emelni?Lehet a kuplung lóg a tengelyen hosszába.Ha van hézag a zégernél,hézagold ki hossz irányba!
Válasz medikus #5284. hozzászólására
Igen amin a kuplung van.
Válasz VESZTES. :) #5283. hozzászólásáraMelyik bemenő tengelyre gondolsz?A nyelestengely,amin a kuplung van?
Szia medikus! A váltó bemenő tengelyem hosszanti irányban lóg fél centit és eléggé zuhogó hangot ad ki. Nagy a baja vagy ráér a télen javítani! Előre is köszi!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5273. hozzászólásáraCsak azt az Olmo feneséget ne tegyen bele senki,hat az nemigen valo semmire,állandoan töltögetni meg tisztitani kell,hát még ha rátenned egy kombajnra lehet naponta takarìthatnád 5x.
Válasz Mf-es #5280. hozzászólásáraButaság az igazság!Érdekes,jártam a 106 fórumban is,és akadt aki bemerte vallani,hogy öreg fostalicskák,kivannak nyúlva,törik szakad,megszállottnak kell lenni annak aki üzemelteti!De ne nyissunk erről oldalt!
Válasz medikus #5279. hozzászólásáraA 106-ról már sok butaságot írtál.Vagyis kifogtál egy rosszat,de azzal ne általánosíts.
Válasz Mf-es #5274. hozzászólásáraVolt nekem is!Ismerem,azt hittem mikor vettem,hogy világ megváltó!!Kicsibe semmivel sem tud többet,mint az 514!De alkatrész árban már igen!Közúton alapjárati motorfordulattal húzattam,teljes hidró töltéssel,mégis bekapta a 20 lityit.A motor jó volt,és nem kávéfőző,mint általában nagyon sokk!!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5277. hozzászólásáraJobb mint nélküle.Nem a hűtéssel van baj,a porral.
Válasz Mf-es #5276. hozzászólásáraAztán bevált? Nagykabátban kell lenni egész nap? Jégcsapok a plafonon?
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5275. hozzászólásáraNincs átrakva.
Válasz Mf-es #5274. hozzászólásáraOlmo klímát átraktad MTZ-be? Hogy működik, legalább érezhetően hűt valamit, MTZ-be raknák én is.
Válasz medikus #5269. hozzászólására17 liternél nem eszik többet.Ez szecskázóval.
Válasz Koszi. #5271. hozzászólásáraMi meg hordhatjuk 17km-re, már a tököm kivan a távolsággal, rengeteg szállitójármű kell ilyen távra, ami sokszor meg sincs, és ilyenkor napi hektár is kevés. Olmo klímát nem raksz bele?
Válasz medikus #5269. hozzászólásáraEngem nem a fogyasztás érdekelne, csak legyen üzemképes egész szezonban, tőlem fogyaszthatna 30 litert is ha eső előtt lejönne a 7-8t-ás búzám.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5266. hozzászólásáraCsütörtök- Péntek, vagy max hétvégén aratás, itt is aratnak már többen nekünk mélyfekvésű kis darabba van ott még azért nem lehet aratni. Sajna még csak egy egytengelyes kocsink van amire 4 tonna körül megy, majdnem két tartály, vagy ismerőstől szoktunk 6 tonnás ifakocsit kérni, általában közel visszük kb 2 km-re tehát nem kell sokat várni még visszaérnek. Arattam már egyedül is mikor úgy volt tavaly kukoricában :) Egy klímát kéne bele faragni mert a mi gazdaságunkba ez a gép még sokáig elég és meg is marad.
Válasz Mf-es #5267. hozzászólásáraIde 2.2 milla van írva, ezért jó 106-t kapsz, mámeg sokat ittál Laci
Válasz Mf-es #5267. hozzászólásáraNem annyira röhögi az!!Legfeljebb téged a kutas,mikor minden nap mégy itatni 300 litert!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5266. hozzászólásáraA belemerülés egy utóverő kivétnél kezdődik!

Válasz Koszi. #5259. hozzászólásáraEnnyi pénzért,jó 106-ost kapsz.És ezt körberöhögi.
Válasz Koszi. #5263. hozzászólásáraHúúúhúúú...vazze így aratás előtt jól belemerűltél, de nem egyedűl aratsz ugye?? Mennyi jármű hordja magot nálatok és milyen messzire? Ma ismerősöm hozott árpamintát beméretni, és 10-11 között mértem vízét..Állitólag már kezd visszanőni földbe szindrómája van
Kombájn meg nem mostanában ér kisebb gazdákhoz,táblákhoz

Válasz medikus #5264. hozzászólásáraA belső kis csapágy még gyári volt eléggé kotyogott a nagyot már cserélték benne, csapágyfészkek jók az a lényeg , holnap elvileg kész is lesz. Kint a tarlón izgalmas lehet, jobb volt megelőzni :)
Válasz Koszi. #5263. hozzászólásáraEzt legjobb kint szántón csinálni!