Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraAz adagolón van vmi szelep majd az okosok megmondják. Nekem annak idején a ford sierrán a szűrő előtt volt egy visszacsapó szelep, sose levegősödött.
Egy szezont úgy vágtunk egy MF kombájnnal, hogy minden reggel indítás előtt pumpálás.
Miert levegősödik be az üzemanyag rendszer leálitás után?? Nem röktön ,hanem kb 1óra után mar nem indul,és tele van a filter levegővel.
Ha felpompálom,kilégtelenítem és beindul akkor megyen ,mehetek így vele holnap vágni?? Járattam 10-15 percig háromnegyed gázon és szépen ment,kapott anyagot.
Válasz Anicska #10522. hozzászólásáraA szíj nem vágódhat be a spanoló mögé,mivel van egy lemez,(görbítve) amibe be van fűzve a szíj,így a spanoló alól ki sem tud jönni magától!Azért csattog a szíj,mert valószínű hogy a 3 ékszíj hátáról valahol le vált az összefogó hátlap!
Nagy szükségem lenne segítségre a két következő probléma megoldásához:Üres járatban csattog a dobhajtószíj ami a motortól jön le ,eszméletlen hangja van.a másik gondunk a ferde felhordót meghajtó szíj bevágódik a spanoló kerék mögé .Napok óta nem találjuk a megoldást .Ha tudtok kérlek segítsetek!
Volt itt fent egy kép talán Medikus rakta fel,hogy hol kell leengedni az adagolóból az olajat,és hogy menyi kell bele meg ilyenek , de nemtalálom. Nincs valakinek elmentve??
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraÍgy volt nekem is.
Kézzel felhúztam, szépen felvette, hallani lehetett a tanba a visszacsurgót. Indítottam, ment egy kicsit, azután semmi.
Cseréltem ac-t, ülepítőt, szűrőt, nyomástartót.
Nem gondoltam hogy a csővel van gond.
Javaslom, próbáld meg egy másik, rövid csővel, egy 10-es kannából.
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraTerhelés alatt érted?
Nekem csinált ilyet az 512-es. A szívóágon voltgumicső-tömlő is acéldrótbevonattal. Ennek a csőnek a belsejében feloldódott a gumi, terhelés alatt nem bírt a motor, ingadozott a fordulat. Amikor ki lett cserélve újra, ment minden szépen tovább.
Válasz atisgyulai #10514. hozzászólásáraÉn ha felpompálom akkor megyen kb addig még nem megy ki a filterből az anyag,igaz még nemnéztem meg hogy üres e mert kint szakad az eső.
Amúgy ha kimenőben van az ac milyen jelenségek vannak még?? Olyat csinálhat hogy munka közben jobban esik a motorfordulat??
Válasz Gyurkesz1 #10513. hozzászólásáraEngem egyszer az üzemanyag szívó cső szivatott, hasonló tünetekkel.
Semmilyen sérülést, szivárgást, dugulást nem mutatott sehol.
Kézi ac felhúzta a naftát, mégsem ment.
Megtápláltam egy kannából az adagoló melett, és úgy mentem haza.
Sziasztok,IFA motorom 5 perc járás után haromnegyed gázon bedöglik.Olyan mint ha fars levegőt szívna valahonnan pedig mar mindent átneztem,mikor még megyen akkor ingadozik a fordulat is picit aztán 4-5 perc és bedöglik.
Ac pompa lenne az?? Még megnézem hogy üres e a gázolaj filter.
Válasz R Sándor #10511. hozzászólásáraAttól sokkal rosszabb!Kiszakadt a közepe a szíjtárcsának,és visszahegesztve vissza szerelték,ami kiszakadt vissza!
Arra nem is gondolt,hogy ott futni kéne mindennek mindennel!Nem csak az agy furatához az átmérőnek,hanem a két fél tárcsa sem tátoghat egymáshoz!Mekkorát feszít a szíj,a külső átmérőn a hegesztett agy közepén?
Tudna valaki olyanba segiteni hogy a 514 dobvariatora nekiallt magatol tekeredni a fülkében. Mindig levarialta magat. Aztan kitamasztottam h ne tudjon tekeredni. Eddig sosem csinalt ilyent. Aztan kb fél ha utan szett is szakadt a variator ekszija darabokra.kb 4 eve csereltem évente 40ha arat. Néztem de nemlatok semmit rajta h mi lehet a hiba.a támcsapagy is jo tavaly lett cserélve golyok is megvannak, konyen forog., zsiros is. Előtte mar anugy éreztem gumiszagot csak nemlattam honnan jön a ferdefelhordi ekszijara gyanakidtam hogy ugy es annak van szaga
Válasz buti #10504. hozzászólásáraHa érdekel aliexpressen tudsz venni antennat kb 35.000. Ből kijön ha fennakad is a vámon és jól működik, antenna kábel is beszerezhető.
Válasz R Sándor #10501. hozzászólásáraNekem is 430-as van két traktorban használom, az egyikben RXA antennával, a másikban a Patch antennával.Nagyon nagy különbség van a kettő között az RXA javára.Tudom, hogy nem olcsó az az antenna, de azzal pontos.Egyébként bocs az OFF-ért.
Sziasztok,Szelelő ventilátort ki hogy szokta vissza felrakni?? Előbb a hátulját a csigaháznál és úgy emelni az elejét?? Eddig igy próbaltam de nem igen akart vissza menni a helyére.
Válasz medikus #10500. hozzászólására Nekm is van egy
teeljet 430 de az nem pontos. sorköz művelésnél benne hagytam a a trakiba /vegyszerezés után/ és volt ahol 1 méter ráfedést rajzolt .
Jo estét . ilyen műszert használ valaki ?? Érdemes érte pénzt adni?? https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/egyeb/agrarinformatika-gps/hektarmero-fordulatszammero-forgaserzekelo-keszulek/h_6782096?ref=74491db7
Válasz medikus #10490. hozzászólásáraKöszi a segítséget, meg a rám szánt időt!
Mai napot ennek áldoztuk faterral!
A kombi szivattyúját nem mertem szelep nélkül az órára kötni direktbe, inkább lekötöttem a tömbről, és ivánról egy hosszú csővel megtápláltuk közvetlenül az elosztót.
És így is semmi!
Kiderült, nem a szivattyú a rossz.
Az elosztó leszedése előtt még egyszer kivettem a kúpos szelepet (ami lefelé néz), benzinben kimostam = semmi változás.
Kiszedtem a nyomástartó szelepet, úgy mindenestől, és lám, a végén, a kúpnál a kis teflon gyűrű, meg a gumigyűrű ki volt nyomva félre, de nem is kicsit.
Futottam egy kört, t
ermészetesen nem kaptam a környékben, ill. javítókészletben ez nincs benne.
Jobb híján csináltam bele. A második szétvágott gázrugó dugattyúján pont olyan teflon karika volt, csak picit vastagabb. Elvéknyítottam, új gumigyűrűvel vissza, és már ment is.
A szivattyú nyomott 130-at is. Onnan vettem vissza, most ~90-nél nyit.
Szépen dolgozik.
(természetesen a szűrő is visszakerült)
Mehet a sarokba téli álmot aludni!
Válasz atisgyulai #10489. hozzászólásáraNekem mikor az a nyomástartó szelep nem zárt rendesen, akkor át tudtam simán fújni. Aztán mikor kitakarítottam és csiszolgattam, már nem tudtam átfújni, akkor lett jó. Persze következő évben megint hibázott, nem lett megbízható, de biztos be lehetne azt csiszolni precízebben is. A fészkét ki lehet tekerni alul, csak be van menetrögzítőzve, abban szokott lenni beverődés, körben egy csík a kúpban. Persze ha a szivattyú gyenge, akkor az más dolog.
Válasz atisgyulai #10489. hozzászólásáraKönyv szerint 10.5 MPa nyomáson van az a szelep!Tehát a rendszerben is annyinak kellene lenni,működtetés közben!Valahogy be kellene mérni a kicsi szivattyút,csak külön,hogy tudja e azt a nyomást!A nyomó ágába kellene tenni egy fékező szelepet,amit folyamatosan elzárnál,hogy akkor fel megy e a nyomás!Ha nem akkor természetesen kuka!Nézd meg,nincs e a szívóágában valami szemét!!!Jártam úgy hogy egész a fogaskerekek előtt dugó volt a szivattyúban!
Üdv!
Még mindig a hidraulika kis körrel szenvedek!
Nyomástartót kiszedtem, nem látni benne semmi koszt.
Nyomásállítót teljesen kitekertem, üresen "átmosattam", majd visszatekertem.
Nyomásmérőt rátettem ahol a légtelenítési pont van.
Ha ráhúzom valamelyik kart, felugrik a mutató kb. 90-re, de rögtön visszeesik 50-ig, és nem megy feljebb.
Ez meg kevés a variátorhoz, meg a csiganyitáshoz.
Nyomásállító csavart tekergetve annyit reagál, hogy az első pillanatban felugró nyomás változik.
De utána ugyan úgy beáll 50-re.
Ha tudtok, segítsetek légyszi!
Jó reggelt mindenkinek.
Segítenének, hogy a maszk mögötti racsnis előtét tengelyez ami a két elevátort hajtja, milyen csapágy kell, vagy esetleg még szimering Vagy valami kell e.
Ma jövök megyek megvenném hozzá, aztán szedném szét.
A maszkot ketten könnyű levenni, feltenni. Mire kell figyelni?
Gondolom le kell hozzá venni.
Válasz endypapa_20120 #10473. hozzászólásáraKöszi a tippet!
Megjegyzem magamnak, remélem nem lesz szükség rá!
Elég messze van, de sohase tudni!
Eddig úgy néz ki, jó amit hoztunk.
Még aznap be is raktuk, meghajtattam.
13927 hozzászólás
Válasz medikus #10526. hozzászólásáraÚgy lessz mester úr .
Válasz Gyurkesz1 #10521. hozzászólására
Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraCserélj majd Ac-t,alkalomadtán!
Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraAz adagolón van vmi szelep majd az okosok megmondják. Nekem annak idején a ford sierrán a szűrő előtt volt egy visszacsapó szelep, sose levegősödött.
Egy szezont úgy vágtunk egy MF kombájnnal, hogy minden reggel indítás előtt pumpálás.
Miert levegősödik be az üzemanyag rendszer leálitás után?? Nem röktön ,hanem kb 1óra után mar nem indul,és tele van a filter levegővel.
Ha felpompálom,kilégtelenítem és beindul akkor megyen ,mehetek így vele holnap vágni?? Járattam 10-15 percig háromnegyed gázon és szépen ment,kapott anyagot.
Válasz Anicska #10522. hozzászólásáraA szíj nem vágódhat be a spanoló mögé,mivel van egy lemez,(görbítve) amibe be van fűzve a szíj,így a spanoló alól ki sem tud jönni magától!Azért csattog a szíj,mert valószínű hogy a 3 ékszíj hátáról valahol le vált az összefogó hátlap!
Nagy szükségem lenne segítségre a két következő probléma megoldásához:Üres járatban csattog a dobhajtószíj ami a motortól jön le ,eszméletlen hangja van.a másik gondunk a ferde felhordót meghajtó szíj bevágódik a spanoló kerék mögé .Napok óta nem találjuk a megoldást .Ha tudtok kérlek segítsetek!
Volt itt fent egy kép talán Medikus rakta fel,hogy hol kell leengedni az adagolóból az olajat,és hogy menyi kell bele meg ilyenek , de nemtalálom. Nincs valakinek elmentve??
Válasz medikus #10519. hozzászólásáraPontosan ezt csináltam,és jó is lett ,a fordulatot is sokkal jobban veszi.

Köszönöm a segitséget emberek
Válasz atisgyulai #10517. hozzászólásáraElég a két üzemanyag csövet lent és fent megcserélni próbára!
Elsőnek azt nézd meg levegőzik e a tanksapka.
Tekerd le próbáld úgy.
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraÍgy volt nekem is.

Kézzel felhúztam, szépen felvette, hallani lehetett a tanba a visszacsurgót. Indítottam, ment egy kicsit, azután semmi.
Cseréltem ac-t, ülepítőt, szűrőt, nyomástartót.
Nem gondoltam hogy a csővel van gond.
Javaslom, próbáld meg egy másik, rövid csővel, egy 10-es kannából.
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraTerhelés alatt érted?
Nekem csinált ilyet az 512-es. A szívóágon voltgumicső-tömlő is acéldrótbevonattal. Ennek a csőnek a belsejében feloldódott a gumi, terhelés alatt nem bírt a motor, ingadozott a fordulat. Amikor ki lett cserélve újra, ment minden szépen tovább.
Válasz atisgyulai #10514. hozzászólásáraÉn ha felpompálom akkor megyen kb addig még nem megy ki a filterből az anyag,igaz még nemnéztem meg hogy üres e mert kint szakad az eső.
Amúgy ha kimenőben van az ac milyen jelenségek vannak még?? Olyat csinálhat hogy munka közben jobban esik a motorfordulat??
Válasz Gyurkesz1 #10513. hozzászólásáraEngem egyszer az üzemanyag szívó cső szivatott, hasonló tünetekkel.
Semmilyen sérülést, szivárgást, dugulást nem mutatott sehol.
Kézi ac felhúzta a naftát, mégsem ment.
Megtápláltam egy kannából az adagoló melett, és úgy mentem haza.
Sziasztok,IFA motorom 5 perc járás után haromnegyed gázon bedöglik.Olyan mint ha fars levegőt szívna valahonnan pedig mar mindent átneztem,mikor még megyen akkor ingadozik a fordulat is picit aztán 4-5 perc és bedöglik.
Ac pompa lenne az?? Még megnézem hogy üres e a gázolaj filter.
Válasz R Sándor #10511. hozzászólásáraAttól sokkal rosszabb!Kiszakadt a közepe a szíjtárcsának,és visszahegesztve vissza szerelték,ami kiszakadt vissza!




Arra nem is gondolt,hogy ott futni kéne mindennek mindennel!Nem csak az agy furatához az átmérőnek,hanem a két fél tárcsa sem tátoghat egymáshoz!Mekkorát feszít a szíj,a külső átmérőn a hegesztett agy közepén?
Válasz medikus #10510. hozzászólására Vagy nem zsírozta.
Válasz dracke #10509. hozzászólásáraAkkor szerinted ha minden jó,miért tekeri el a nagy anyát?!

Válasz medikus #10508. hozzászólásáraTavaly ujitottam fel. Akkor kapott uj csapagyat is. 20 ha - t vagtam vele azota
Válasz dracke #10507. hozzászólásáraújítsd fel az egészet!Tám
csapágy baj van ott!
Tudna valaki olyanba segiteni hogy a 514 dobvariatora nekiallt magatol tekeredni a fülkében. Mindig levarialta magat. Aztan kitamasztottam h ne tudjon tekeredni. Eddig sosem csinalt ilyent. Aztan kb fél ha utan szett is szakadt a variator ekszija darabokra.kb 4 eve csereltem évente 40ha arat. Néztem de nemlatok semmit rajta h mi lehet a hiba.a támcsapagy is jo tavaly lett cserélve golyok is megvannak, konyen forog., zsiros is. Előtte mar anugy éreztem gumiszagot csak nemlattam honnan jön a ferdefelhordi ekszijara gyanakidtam hogy ugy es annak van szaga
Válasz buti #10504. hozzászólásáraKösz majd megnézem milyen antennám van
Válasz buti #10504. hozzászólásáraHa érdekel aliexpressen tudsz venni antennat kb 35.000. Ből kijön ha fennakad is a vámon és jól működik, antenna kábel is beszerezhető.
Válasz R Sándor #10501. hozzászólásáraNekem is 430-as van két traktorban használom, az egyikben RXA antennával, a másikban a Patch antennával.Nagyon nagy különbség van a kettő között az RXA javára.Tudom, hogy nem olcsó az az antenna, de azzal pontos.Egyébként bocs az OFF-ért.
Válasz Gyurkesz1 #10502. hozzászólásáraEgyszerre mind két felét!
Sziasztok,Szelelő ventilátort ki hogy szokta vissza felrakni?? Előbb a hátulját a csigaháznál és úgy emelni az elejét?? Eddig igy próbaltam de nem igen akart vissza menni a helyére.
Válasz medikus #10500. hozzászólására Nekm is van egy
teeljet 430 de az nem pontos. sorköz művelésnél benne hagytam a a trakiba /vegyszerezés után/ és volt ahol 1 méter ráfedést rajzolt .
Válasz Toxi #10498. hozzászólásáraVan GPS em is!Az lerajzolja a területet,ott nincs vita!De a gyári is pontos!
Válasz medikus #10496. hozzászólására Jó kösz . okos telefonom van de örülök ha nincs a kezembe.
Válasz R Sándor #10495. hozzászólásáraArra jó, hogy veszekedj vagy magadban mérgelődj a föld tulajával, úgyis kevesebbet mond mint amit arattál
Válasz R Sándor #10495. hozzászólásáraEnyémben van gyári! Szoktak hirdetni is!

Válasz R Sándor #10495. hozzászólásáraAzt már a mobil telefon is tudja!
Válasz medikus #10494. hozzászólására Elsősorban területet meg sebességet,
Válasz R Sándor #10493. hozzászólásáraMit akarsz mérni?
Jo estét . ilyen műszert használ valaki ?? Érdemes érte pénzt adni?? https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/egyeb/agrarinformatika-gps/hektarmero-fordulatszammero-forgaserzekelo-keszulek/h_6782096?ref=74491db7
Válasz medikus #10490. hozzászólásáraKöszi a segítséget, meg a rám szánt időt!

Mai napot ennek áldoztuk faterral!
A kombi szivattyúját nem mertem szelep nélkül az órára kötni direktbe, inkább lekötöttem a tömbről, és ivánról egy hosszú csővel megtápláltuk közvetlenül az elosztót.
És így is semmi!
Kiderült, nem a szivattyú a rossz.
Az elosztó leszedése előtt még egyszer kivettem a kúpos szelepet (ami lefelé néz), benzinben kimostam = semmi változás.
Kiszedtem a nyomástartó szelepet, úgy mindenestől, és lám, a végén, a kúpnál a kis teflon gyűrű, meg a gumigyűrű ki volt nyomva félre, de nem is kicsit.
Futottam egy kört, t
ermészetesen nem kaptam a környékben, ill. javítókészletben ez nincs benne.
Jobb híján csináltam bele. A második szétvágott gázrugó dugattyúján pont olyan teflon karika volt, csak picit vastagabb. Elvéknyítottam, új gumigyűrűvel vissza, és már ment is.
A szivattyú nyomott 130-at is. Onnan vettem vissza, most ~90-nél nyit.
Szépen dolgozik.
(természetesen a szűrő is visszakerült)
Mehet a sarokba téli álmot aludni!
Még egyszer köszi!
Válasz atisgyulai #10489. hozzászólásáraNekem mikor az a nyomástartó szelep nem zárt rendesen, akkor át tudtam simán fújni. Aztán mikor kitakarítottam és csiszolgattam, már nem tudtam átfújni, akkor lett jó. Persze következő évben megint hibázott, nem lett megbízható, de biztos be lehetne azt csiszolni precízebben is. A fészkét ki lehet tekerni alul, csak be van menetrögzítőzve, abban szokott lenni beverődés, körben egy csík a kúpban. Persze ha a szivattyú gyenge, akkor az más dolog.
Válasz atisgyulai #10489. hozzászólásáraKönyv szerint 10.5 MPa nyomáson van az a szelep!Tehát a rendszerben is annyinak kellene lenni,működtetés közben!Valahogy be kellene mérni a kicsi szivattyút,csak külön,hogy tudja e azt a nyomást!A nyomó ágába kellene tenni egy fékező szelepet,amit folyamatosan elzárnál,hogy akkor fel megy e a nyomás!Ha nem akkor természetesen kuka!Nézd meg,nincs e a szívóágában valami szemét!!!Jártam úgy hogy egész a fogaskerekek előtt dugó volt a szivattyúban!
Üdv!

Még mindig a hidraulika kis körrel szenvedek!
Nyomástartót kiszedtem, nem látni benne semmi koszt.
Nyomásállítót teljesen kitekertem, üresen "átmosattam", majd visszatekertem.
Nyomásmérőt rátettem ahol a légtelenítési pont van.
Ha ráhúzom valamelyik kart, felugrik a mutató kb. 90-re, de rögtön visszeesik 50-ig, és nem megy feljebb.
Ez meg kevés a variátorhoz, meg a csiganyitáshoz.
Nyomásállító csavart tekergetve annyit reagál, hogy az első pillanatban felugró nyomás változik.
De utána ugyan úgy beáll 50-re.
Ha tudtok, segítsetek légyszi!
Köszönöm
Válasz ...:::Pisti:::... #10486. hozzászólásáraLe kell venni!Jobban jársz!
Válasz medikus #10485. hozzászólásáraRemek. Köszönöm
Le kell hozzá venni, vagy kicserélhető úgy is hogy fent van?
Válasz ...:::Pisti:::... #10484. hozzászólására6207,6208! két ember könnyen leveszi,ha minden csavart,vezetéket le old!
Jó reggelt mindenkinek.
Segítenének, hogy a maszk mögötti racsnis előtét tengelyez ami a két elevátort hajtja, milyen csapágy kell, vagy esetleg még szimering Vagy valami kell e.
Ma jövök megyek megvenném hozzá, aztán szedném szét.
A maszkot ketten könnyű levenni, feltenni. Mire kell figyelni?
Gondolom le kell hozzá venni.
Köszönöm szépen a segítséget előre is.
Válasz Gyurkesz1 #10482. hozzászólására


Válasz medikus #10481. hozzászólásáraKöszönöm szépen .
Válasz Gyurkesz1 #10480. hozzászólására6205Rsr!
Sziasztok,hanyas csapágyak mennek a csigavályuban a csigákra??
Válasz endypapa_20120 #10473. hozzászólásáraKöszi a tippet!

Megjegyzem magamnak, remélem nem lesz szükség rá!
Elég messze van, de sohase tudni!
Eddig úgy néz ki, jó amit hoztunk.
Még aznap be is raktuk, meghajtattam.