Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Tömörítő, rögtörő hengerek új
- Teleszkópos rakodógépben melyik a jobb? új
- Vadászat, vadgazdálkodás, vadászati jog – minden ami vadászat....... új
- Műtrágya árak új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Epertermelés új
- Milyen a jó kombinátor? új
- Zene, ami boldoggá tesz... új
Cikkajánló
Hirdetés
_fill_540x300_0.jpg)

1256 hozzászólás
Válasz Bárány #752. hozzászólásáraAttól függ mihez akarod használni nyomás szempontjából. Egy erősített bilincs ki bír kB 10 Bart illetve amit be linkeltek az kisnyomású csatlakozó az is 10 baros. A nagyobb nyomáshoz mindenképpen préselni kell a tömlöt.
Válasz szg2 #753. hozzászólásáraAz bizony könnyen lehet! Valami nyomóarmatúrát is ír hozzá.
Majd később még utánanézek, most épp permetezek.
Köszi!
Válasz wpc.hetero #751. hozzászólásáraTudod valakinek vagy esze vagy pénze van. Mondom is az ismerősnek: nálad pedig pénznek LENNI KELL!!





Válasz Bárány #752. hozzászólásárahttps://www.kramp.com/shop-hu/hu/1036447/2834505/229264/FZ108+Csavaros+szerelv%C3%A9ny+1+2

Erre gondolsz?
Hidraulika tömlővéget csak préseléssel lehet feltenni, vagy létezik eaetleg valamilyen más (menetes, hollandis, akármilyen) megoldás, amivel házilag is lehet javítani kilyukadt tömlőt.
Az se baj, ha a helyén.
Válasz szg2 #743. hozzászólásáraTehát én úgy csinálnám hogy megmérném a nagyszivattyút magában utánna pedig tömbel együtt a leírtak alapján ott lehet a bibi de nem az előttem szóló 5 baros nyomásra számítanék. Az olajnyomás jelző lámpa sok mindentől lehet nem csak a kis szivattyútól komplex a rendszer de abból indulnék ki h az olaj amit lecseréltek milyen állapotú volt.
jó isten...
Ui. : 1,5m-ből sok traktort ki lehet javítani
Válasz moll1983 #744. hozzászólásáraA tömbre menő nyomás jó lesz 25bar-nak is de minimum 20bar legyen. De attól még nem zörög
Válasz szg2 #743. hozzászólásáraEgy iker meg egy dugattyús szivattyú felújítása ki be szereplése 1,5m az komoly.
Válasz zeppelinzm15 #742. hozzászólásáraSehogy a saját tömbjével. Tudomásom szerint nem lehet kapni vagy csak nagyon drágán tömböt ami működne. Ha két külön tömb van akkor lehet okoskodni.
Válasz Gergő80 #746. hozzászólásáraSajnos nem tudom az olajat, elvileg igen, a szűrőt sem csak valószínűsítem mert típushoz rendelték. Kívülről úgy néz mint a régi 2 szűrőt is cseréltek 1 szita meg egy papírszűrőt.
Válasz szg2 #743. hozzászólásárabelevaló olajat szűrőt tettek bele?
Válasz moll1983 #744. hozzászólásáraKöszönöm a tippet, én már feltettem azt a kérdést a gazdának hogy mért fizetett ki a "szakembör"-nek százezreket ha még arra sem voltak képesek hogy akár egyszer is bármit is mértek volna... a dugattyús szivattyú alkatrészek amiket visszaadott kopásmentesek gyakorlatilag jót cserélt jóra.
Üdv!
a tömbre menő nyomóág nyomását kellene mérni max 5 bár lehet (szűrő ellenállás) ha nincs dugulása.
Sziasztok!
Egy idősebb, internetből, számítógépből kimaradt ismerősöm nevében kérdeznék bárkit aki ilyet látott már:
Case 7130 traktor olajcsere után produkált olyat hogy megmelegedett majd hibaüzeneteket adott: váltó olajnyomás hiba, váltó kenés nyomás hiba..
Felújíttatták a dugattyús szivattyút, a fogaskerekes ikerszivattyút cserélték de a probléma nem oldódott meg (eddig 1,5M Ft) elmentem hozzá ránéztem és azt figyeltem meg hogy a dugattyús szivattyúja pár perc járatás után elkezd melegedni és minimális hangja lesz csak úgy magától. Ha a kihelyezett köröket használja, emeléskor hangja lesz a szivattyúnak, végállásban pedig a szivattyún levő nyomáskorlátozó szelep ordít. Ha a 3pontot használja, sem emeléskor sem végállásban erőltetve nincs szinte hangja semmi. Lehet hogy a kihelyezett karok tömbjével van probléma (kosz került bele)?
Üdv! Hogyan lehet megoldani,hogy egyszerre 2 munkahenger működjön rakodónál (unirak)? Emeles közben nem billenti ki a kanalat hiaba van nyomva tartva a 2 pedal egyszerre csak 1 művelet megy.
Válasz gyurcsik.istvan.zsolt #734. hozzászólásáraVenni kell egy egyszerü sima úszós monoblokkot.
Válasz bs80.td #735. hozzászólásáraÚgy biztos nem jó! De még semmit nem tudunk a rendszerről.
Válasz bs80.td #727. hozzászólásáraLehet de nem ajánlott sok mindenre figyelni kell és akkor is csak kis terhelést bír el, fúrónak egy nagyobb nyomatékú motor kell.
Válasz bs80.td #737. hozzászólására Esetleg egy resolaj csovel tehermentesitenem kellene a dugattyu veget?
Válasz bs80.td #736. hozzászólásáraAz alabb leirt problemak megoldodtak. Viszont van egy uj. A kepeken masodikkent szereplo tomb van bekotve elsonek egybol a szivattyu es egy nyomashatarolo utan. Amikor elinditom a traktort kinyomja a vezerlo tengelyét ( nem tudom hogy hivjak a pockot amit bizgetni kell hogy emeljen vagy sullyesszen) es nagyon nehez benyomni, pedig még nincs is teljes nyomas a rendszerben. Ez mitol lehet? Felcsereltem a nyomo es a vissza folyo agat, vagy az a baja hogy van utana kotve egy masik? De az meg kozep allasban van, es atengedi magan az olajat. Koszi elore is a segitseget.
Válasz bs80.td #735. hozzászólásáraJa, a homlokrakodó vezérléséről van szó!
Segítségre lenne szükségem. Mechanikailag jól működik minden és így üresen legalább is elég gyorsan, de a hidraulikát elb@..tam. Nincs nagy tapasztalatom e téren, nem is jól kötöttem be. A szivattyú után egyből csináltam egy elágazást, nem gondoltam rá, hogy a gyári tömb alaphelyzetben nem tartja nyomás alatt a rendszert. Így csak akkor működik, ha valamelyik gyári kart emelésbe vagy süllyesztésbe állítom. Ráadásul két darab egy utas tömböt építettem be pluszba (kép mellékelve). Tehát mind hármat sorba kellene kötnöm. Az elképzelésem a sorrendre a következő: szivattyú -> egy nyomásszabályzó -> a négy kivezetéses tömb bemenete -> a négy kivezetéses tömb visszafolyó ága az öt kivezetéses tömb bemenetére -> az öt kivezetéses tömb két visszafolyó ágát közösítés után a gyári tömb bemenetére. Jó lesz ez így? Ha nem muszáj nem vennék másik tömböt a kettő helyett. Köszi előre is!


Egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy TZ4K-m és úgy néz ki hogy meghalt a hidraulika vezérlőtömb mert lefelé engedéskor is elkezd emelni üres függesztékkel. Ha van rajta munka eszköz akkor felfelé igaz emel de lefelé meg sem mozdul.Leállított motornál könnyen akár kézzel is le tudom nyomni! Így hát néztem egy vezérlőtömböt de ez nem úszó állású csak engedni tud és emelni. Kérdésem lenne hogy volt e már valakinek hasonló vagy az általam nézett tömböt használ e valaki?
Válasz bandigh #732. hozzászólásáraAkkor marad a kardán. Koszi!
Válasz bs80.td #731. hozzászólására Tengelyét ha megnézed, az egész gyengusz ilyen célra, plussz valahol tuti van pontott hidromotor valami satupad alatt egy 10esért. Annyi, hogy ha kistraktorral akarod hajtatni, egy nagy motor lassan fog forogni ugye.
Válasz medikus #730. hozzászólásáraIgen.
Az eredeti kérdésben elhangzó mtz szivattyú kb egy 20-as. Még a T150-hez való NS100-as is csak 35 ezer. És minden "bokorban" lehet kapni, ha cserelni kell.
De úgy, hogy otthon van egy felesleges a polcon, meg főleg.
Ezért vetődött fel bennem a kérdés, hogy vajon milyen kompromisszumokkal lehetne szivattyút motornak használni.
Válasz bs80.td #729. hozzászólásáraMert egy szivattyú olcsóbb?
Válasz bandigh #728. hozzászólásáraKoszi! Eleg draga...
Válasz bs80.td #727. hozzászólásáraInkább egy t088 hidromotorral próbàlkozz
Üdv! Mtz hidraulika szivattyút lehet használni hidromotorként? Ha nem, miért? Ha igen, mekkora nyomatéka és fordulata lenne vajon 100 bar- os nyomásnál? 300-400- as földfúrót hajtatnék vele.
A véleményeket köszi!
Válasz jamo #725. hozzászólásáraA Rur-on fix szöghajtások vannak.
Akkor lehet olcsóbb azt kivitelezni? jajjaj :D azt hittem könnyebb hirdaulikával.
Válasz VDénes #724. hozzászólásáraA rur-oon is szivattyúk pörgetik a lapátokat? Első blikkre azt gondolom, hogy azb olaj a kisebb ellenállás irányába fog menni. Tehát amelyik lapátra kisebb terhelés jut az pörögni fog amelyik re nagyobb terhelés az meg meg áll. És ez innentől már egy öngerjesztő folyamat lesz. Áramlásállandósítók kellenének de ez nem egyszerű. Másfelől áttételt számolni. Mekkora szivattyú tolná beléjük az olajat és annak a negyede mennyire pörgetne egy kis szivattyút? Sorba kötni nem lenne jobb? Csak ott meg a fellép ő veszteségek miatt lehet az fordulatszám n em lenne egy forma a négynek. Illetve nem tudom hogy mit eredményez, ha a sorbakötött szivattyúknál a kilépő oldalon torlónyomás keletkezik, lehet nem viselnék el.
Sziasztok

A véleményetekre lennék kíváncsi.
Gondolkodom T-087 szórásszélességének bővítésén.
4 kis MTZ szivattyút szeretnék felszerelni a végére.
Hasonlóan akár a RUR-55-ön van. A tépőhengerek maradnának a T-087-en is.
Vajon életképes lenne ez a történet? a hirdo szivattyúkat párhuzamosan kötném be. 892 MTZ hajtaná. Nagy mennyiséget nem akarok szórni vele, csak max 150q/ha trágya vagy mész szórás akarnám megoldani vele.
Szerintetek?
Köszi előre is
üdv
Válasz máris szomszéd #719. hozzászólásáraIgy már végképp megvilágosodtam, ugyanakkor jó tudni erről is.
Köszi a választ neked is.
Szép napot jó emberek.
Válasz medikus #718. hozzászólásáraRendben "M" ügynök, kikapcsolom a mobilom... :)
Válasz sz.bela #717. hozzászólásáraIgen, megértettem és köszi a választ.
Válasz sz.bela #715. hozzászólásáraaz N jelű csatlakozóba megy a soroló közcsavar amiből a második tömböt lehet üzemeltetni a T kivezetést nem ajánlott rákötni a második tömbre mert a nyomás szabályzó szelep meghibásodását okozza
https://www.rositeh.si/carry-over-c2xp40-
Nem bírtam kihagyni.
https://www.youtube.com/watch?v=fOoIstnP22k
Válasz sz.bela #717. hozzászólásáraMit is jelent a neutral?pl a sebváltón!
Válasz medikus #716. hozzászólására"Neutral" és az mire is jó, oda mit lehet érdemes csatlakoztatni?
Válasz sz.bela #715. hozzászólásáraNeutral!
Válasz Agronomus #714. hozzászólásáraOk. Akkor ekeppen fogjuk megoldani. Köszi a választ. Még egy kérdés. Mire jó az N jelzésű csatlakozás a vezértömbön, ami fémcsavarral van ledugózva?
Válasz sz.bela #713. hozzászólásáraNekem ugyan ilyen van a kisgépemen, 40 literes áteresztéssel. Szivattyú-új vezértömb, majd onnan a kistraki saját rendszerére van bekötve. Ha 2 körös a munkahenger, akkor gond nélkül működik, de ha 1 körös, akkor a második csatlakozásnak a helyét vissza kell vezetni a tartályba.
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy egy John Deere 2140 es traktorra felszerelhető e egy olyan vezértömb amely semleges, középállásban nyitott. Volt aki azt állította, hogy igen, egyszerűen beiktatom a fő vonalra, hogy a vezértömb bemenetelén bemegy a nyomás és a kimenő ágazaton pedig ki.
Bennem az a kérdés nem tiszta, hogy így fog e működni megfelelően a homlokrakodó leeresztő része, illetve az erőhengerekből távozó olaj tud e távozni a kimeneteli részen, mivel az egy zárt rendszer. Vagy esetleg ezt megoldaná a vezértömb By-Pas kimenetele, amin jelen pillanatban egy fém csavar van?
Jó napot Jinnma 254 kis traktorba ki lett cserélve a hidraulika olaj ,az a probléma hidegen a beöntönél nyomja ki az olajat ha be melegszik aba hagya olaj szint jó nincs tul öntve ,mi a probléma
Tiszteletem

Valakinek ismerős ez a vezérlő tömb?
1db kétutas munkahengerre szeretném rákötni, 1 taggal.
Ha megoldható mit hova kössek, vagy éppen dugózzak le? Mert 1 taggal is több lehetőség marad az éppen szükséges 4nél.
Építő jellegű hozzászólásokat előre is köszönöm!
Üdv: Varga Kornél
Tudna e valaki valami típus számot adni,hasonló hidromotorra mint a Hamster,csak valamivel magasabb fordulatszámra!Egyik barátomnak kellene forgókapás soralj művelőre!A Hamster kissé lassú.Köszi.
Válasz Gergő80 #707. hozzászólásáraIgen az is egy príma megoldás csak 10x annyiba kerül.
Válasz máris szomszéd #706. hozzászólásáraha van lehetőséged kardán hajtáshoz szivattyú a munkagépre tartállyal együtt a vezér tömböt meg oda teszed ahova akarod és bár mivel lehet húzni nem terheled az mtz kevéske olaját