Válasz termelo #1137. hozzászólásáraÉrtem de más érdekelne. Állítás nélkül (pl egy trágyaszóró húzóláncainál, egyik traktorról rá akasztod másikra) a 2x-es liternél dupla gyorsan forogna a hidromotor, nyomatékban is többet tudna ?
Válasz mtz1221 #1136. hozzászólásáraA nyomás mindegy, nincs jelentősége!
Ha a hidromotornak nagyobb a nyomásigénye mint 200 akkor limitáltva lesz a fordulata. A szállított mennyiségbél több dolog van ami mellett nem lehet elmenni. A traktor saját olajigénye, szelepek csövezés, csatlakozó, scv stb. áteresztőképessége és a hidromotor olajigénye. Ha a kolléga hidromotorját 192l/perc akarod meghajtatni összeomlik a rendszer. Szélsőséges értékek közötti ingadozások lesznek és csak “ugrálni” fog a fordulat a 0 és valamennyi kevés között attól függően mekkora a terhelés a motoron.
Válasz termelo #1135. hozzászólásáraNa én ehhez qrvára nem értek, de vesézd már akkor azt is ki mi van ha ugyanarra arra a hidromotorra egy olyan traktort akasztasz ahol 40 liter a szállítás, és ha olyat ahol 80 liter ? Legyen mindkettőnél 200 báros a rendszer.
Nálam kb. 130 bárt vesz fel a 200-ból de ugyanennyit venne fel a 350-ből is meg az 1000 ből is ez mindegy.
Ha a második kérdést is ezzel akarnám szemléltetni akkor úgy van hogy a nyomáshatároló "hidromotor" ágán elkezdem csökkenteni a "nem létező" 200 bárt 180,170,160 stb egészen 131-ig mert ez sem "létező" majd a 130-at elérve "kiegyenlítődik" a nyomásigény a szolgáltatottal. Ha tovább állítom a nyomáshatárolót akkor 129 bár-tól lefelé elkezd csökkenni a hidromotor fordulata.
de
A te elképzelésed nem értékelhető ameddig nem tudja az ember a fordulat és teljesítmény igény.
A hidromotoroknál egy "családon belül" a teljesítmény ugyanaz, alacsonyabb fordulatot akarsz nagyobb ccm3 kell de ha nyomás határolással állítod a fordulatot elveszik a teljesítmény.
Válasz VMisi #1131. hozzászólásáraHa jó minőségű termék akkor igen, feltéve hogy legalább akkora vagy nagyobb a (P) ág szállított mennyisége mint prioritás ág pl.(A) mennyiségi igénye.
Válasz termelo #1129. hozzászólásáraés hogy mréted meg a hidromtor nyomását? a betáplálási ágra tettél nyomásmérőt? a hidromotor előtt nincs egy tenyérnyi kocka alakú valami, amibe a betáp-vissazfolyó csövek mennek?
Válasz termelo #1128. hozzászólásárahát akkor kezdjük.
de, a hidromotrnak tudok 170 bárt is adni, meg 350et is. már ha tud annyit a traktor. akkora max nyomást adok a hidromotrnak, amit a traktor tud. a hidromotrnak egyébként a bemenő nyomása annyiban érdekes, hogy a hidromotrnak nyomásesése van, ha nagyob a bemenő nyomás, akkro nagyobb a nyomásesése. ez a nyomásesés a "feszültség" a rendszerben, ez végez munkát. a kérdés arra vonatkozott, hogy ez a hidromtor kisebb bemenő nyomáson (vagyis kisebb maximális nyomáson - maximális munkavégézésre vagyok kiváncsi) és jóval kisebb betáplálási mennyiségen vajon milyen nyomatékra képes?
és akkor most kezdjük: írod, ha csak 170 bár van, de a hidromtor többet igényel, vagyis nagyobb bemenő nyomsá kell neki, nagyobb feszültség, akkor az a fordulat rovására megy. vagyis pörög 170 báron is, csak lassabban? így kell ezt érteni?
A hidromotornak nem tudsz se 170 se 350 bárt adni. Annak van egy saját igénye ami a terheléstől függ. A fenti értékek csak maximum értékek. Ha nincs csak 170 de a hidromotor többet igényelne akkor az a fordulat nyomására megy.
Válasz termelo #1126. hozzászólásáraaz üzemi nyomás értelmezhető, 350 bart egyik traktor sem tud. kérdés, hogy 170 báron mit tudhat ez. hogy mire kell? forgatni, kis fordulaton (100), nagy nyomatékkal.
Válasz termelo #1125. hozzászólásáraJut eszembe a hidromotornál a "kisebb" nyomás önmagában nem értelmezhető, mindig az ellenállás határozza meg a nyomást. Ha "visszatartod" a nyomást akkor a fordulatot is...
ilyeneket láttatok már?
https://www.rositeh.hu/dugattyus-hidraulikus-motor-32cc-174nm
350 baron, 6000es fordulaton tud ekkora nyomatékot?
van erről valmai jelelggörbe, hogykisebb nyomáson, jóval kisebb fordulaton mit tudhat?
a nagyobb köbcentis ilyenek egészen brutális nyomatok tudnak eszerint a tábla szerint, de nyilván jelleggörbe kéne, hogy ez traktoron hogy nézne ki, kisebbnyomáson, és jóval kisebb fordulaton.
Válasz Buki #1122. hozzászólásáraCsak tippelek, de általában a munkahengerek térfogata nagyobb, mint a odavezető csőé, ezért x-edik emelés süllyesztés után légtelenedik magától.
A permetező keretnél ez lehet nem sikerül, kicsi hidraulika, hosszú cső, itt lehet bekel segíteni a légtelenítésbe.
Válasz R Sándor #1121. hozzászólásáraIgen az. Nem egyből a használat után, hanem egy idő múlva. Pl. ha sokáig nem használtam a permetezőt és emelem fel a keretet a kinyitás előtt, akkor ha a rögzítő sínek felé ér a keret, akkor szétugrik kicsit. Azt csinálom, hogy nyitás előtt kicsit "csukok" még rajta.
A műtrágyaszórón a táblaszálszórót felemelem hidraulikával, majd egy kis idő múlva már kézzel is lehet mozgatni.
A hidraulika nem hinném, hogy enged, mert pl. a vontatott tárcsa nem megy lejjebb szállítás közben semmit.
Banális dolog, de nekem kisebb munkahengereknél pl. permetező keret nyitó, vagy a műtrágyaszórón a táblaszél szóró munkahengernél nem sikerül tökéletesen a légtelenítés. Két irányú kis munkahengerek, kis átmérőjű tömlő, de egyszerűen mindig marad benne levegő.
Jártatok már így? Van valami ötlet a tökéletes megoldásra?
Válasz Gepi #1115. hozzászólásáraKrisztus koporsóját sem őrizték ingyen!Gondolom nem is a házi barkácsolásról van szó,de ahhoz is kellhet anyag ,amit nem tudsz gyártani,így az is pénzbe van!200 ezerről van szó!
Kétoldalas zuhanásgátló tömb egyik szelepje szivárog a külvilágba. Gyári megoldás 200 ezerért kompletten cserélni. Kérdésem az lenne van e olcsóbb megoldás. Ki tudja javítani? Illetve házilag javítható e? Szelepet kitekerem mi fog széthullani?
fiatalok, a kettős nyomáshatároló szelep bekötéséről sejt valaki valamit?
azt gondolom, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések a párban lévők, tehát 1esen jön az olaj a pumpától, 2esen megy ki a hidromotorba, 3ason jön vissza a hidromotorból, és 4esen megy tartályba. de ez fordítva is lehet, hogy 2-esen jön be, 1esen megy ki hidromotorba, 4esen jön vissza hidromotortóo, és 3ason megy tartályba, és párban is lehet fordítva, 3ason jon pumpától, és így tovább. a lényeg, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések vannak párban, hidromtor előtt és utáni ágak.
ezt jól gondolom, hogy tök mindegy, hogy ezen belül melyik irányból jön és megy az olja? mert ugye pl. az 1-2 ág a szelepen belül tulképpen egy cső, amin T elágazóként van egy furat, és abba van a rugóval megtámasztott biztonsági/nyakas szelep, ami ha megnő a csőben a nyomás, átenged. namost tök mindegy, hogy melyik irányba megy az olaj a csőbe, nem?
a másik kérdés, hogy oldalra van ugye a két ág nyakas szelepének rugós előfeszítő csavarjaia a képen. namost jüól gondolom, hogy az 1-2 ág nyakas szelepe a képen bal oldali? mert ugye balról támassza meg a nyakas szelepet a rugó, az a kúpjával előre zárja az 1-2 ágat, az meg csak így lehet, nem?
Válasz tranyó #228. hozzászólásáraHali! fordulatszámot feljebb kell rakni! Vagy a bal elöl van egy kar felező balra váltani! Vagy bal hátul az ullés mögött van a zárkar lehet el van mozgatva! próbálkozni kell velük! Alkatrészt hol szerzed be?
Válasz T.f. #1104. hozzászólásáraKöszi! A problémám az,hogy egyik körnél nincs meg a fix pozicio,állandóan úszózik a munkahenger ha alapállásba engedem a tömbön a karját. Egy kcr daru fordítójáról van szó egyébként ami ilyen tömbbel van vezérelve. A munkahenger jó,nem enged át,a tömb sem régi,így csak állítási lehetőségre gondoltam,de akkor az is kilőve.
Válasz Nyomasek Bobo #1097. hozzászólásáraTudod jól hogy nem fával tüzelek. Vagyis idén sajnos igen. De vettem tőlük egy fejszét, azzal meg a vídiás lánccal elvoltam a télen.
Válasz mtz1221 #1094. hozzászólásáraIsmerősnek volt ilyen kúpos traktoros asztalos hasitoja. Egy rakás Sz*R. Minden tört hajlott rajta. Megszorult a tengelyt eltekerte az MTZ.
Válasz Nyomasek Bobo #1096. hozzászólásáraNagy valószínüséggel egy 5,5 ös motorral hasonló teljesítmény érsz el. Ha még csinálnál áttételt is akkormeg főleg.
Én erősebbet akartam mint az mtz.
Válasz Nyomasek Bobo #1084. hozzászólásáraAsszem 60 as vékony szar 40 es szárral.
Prototipus volt a faluban mint házgyári.
Szembeszomszéd csinált egyet valami jcb munkahengerből, mire lemegy 1 métert, egy fél cigi belefér mtz 80 al.
Válasz Nyomasek Bobo #1083. hozzászólásáraCsináltam a hasítóra egy fel állító valamit, elreccsentem félbe, fele leenged, másík fele feldolgoz. A hasító házgyári, kettő i gerenda összehegesztve, nem tudom mekkora. Talán 200 as, vagy akörül. A hasítón útváltó szelep, mtz- kar lenyom, gumipókkal kiköt aztán ment, de pont az olajfelhordás miatt csináltam ezt a villanyosat, fojt a kipufon az olaj nap végére, cserébe nagyobb lett a hasító erő. Meg lehet a rádiót is hallani.
1238 hozzászólás
Válasz termelo #1137. hozzászólásáraÉrtem de más érdekelne. Állítás nélkül (pl egy trágyaszóró húzóláncainál, egyik traktorról rá akasztod másikra) a 2x-es liternél dupla gyorsan forogna a hidromotor, nyomatékban is többet tudna ?
Válasz mtz1221 #1136. hozzászólásáraA nyomás mindegy, nincs jelentősége!
Ha a hidromotornak nagyobb a nyomásigénye mint 200 akkor limitáltva lesz a fordulata. A szállított mennyiségbél több dolog van ami mellett nem lehet elmenni. A traktor saját olajigénye, szelepek csövezés, csatlakozó, scv stb. áteresztőképessége és a hidromotor olajigénye. Ha a kolléga hidromotorját 192l/perc akarod meghajtatni összeomlik a rendszer. Szélsőséges értékek közötti ingadozások lesznek és csak “ugrálni” fog a fordulat a 0 és valamennyi kevés között attól függően mekkora a terhelés a motoron.
Válasz termelo #1135. hozzászólásáraNa én ehhez qrvára nem értek, de vesézd már akkor azt is ki mi van ha ugyanarra arra a hidromotorra egy olyan traktort akasztasz ahol 40 liter a szállítás, és ha olyat ahol 80 liter ? Legyen mindkettőnél 200 báros a rendszer.
Válasz envagyok2 #1132. hozzászólásáraAz a baj hogy vakon vagy, képzeld el hogy a hidromotor egy "lyukas cső".
200 bárt 180,170,160 stb egészen 131-ig mert ez sem "létező"
majd a 130-at elérve "kiegyenlítődik" a nyomásigény a szolgáltatottal. Ha tovább állítom a nyomáshatárolót akkor 129 bár-tól lefelé elkezd csökkenni a hidromotor fordulata.
Nem tudsz neki "adni" nyomást.
Nálam kb. 130 bárt vesz fel a 200-ból de ugyanennyit venne fel a 350-ből is meg az 1000 ből is ez mindegy.
Ha a második kérdést is ezzel akarnám szemléltetni akkor úgy van hogy a nyomáshatároló "hidromotor" ágán elkezdem csökkenteni a "nem létező"
de
A te elképzelésed nem értékelhető ameddig nem tudja az ember a fordulat és teljesítmény igény.
A hidromotoroknál egy "családon belül" a teljesítmény ugyanaz, alacsonyabb fordulatot akarsz nagyobb ccm3 kell de ha nyomás határolással állítod a fordulatot elveszik a teljesítmény.
Válasz VMisi #1131. hozzászólásáraHa jó minőségű termék akkor igen, feltéve hogy legalább akkora vagy nagyobb a (P) ág szállított mennyisége mint prioritás ág pl.(A) mennyiségi igénye.
Válasz termelo #1129. hozzászólásáraés hogy mréted meg a hidromtor nyomását? a betáplálási ágra tettél nyomásmérőt? a hidromotor előtt nincs egy tenyérnyi kocka alakú valami, amibe a betáp-vissazfolyó csövek mennek?
Válasz termelo #1128. hozzászólásárahát akkor kezdjük.
de, a hidromotrnak tudok 170 bárt is adni, meg 350et is. már ha tud annyit a traktor. akkora max nyomást adok a hidromotrnak, amit a traktor tud. a hidromotrnak egyébként a bemenő nyomása annyiban érdekes, hogy a hidromotrnak nyomásesése van, ha nagyob a bemenő nyomás, akkro nagyobb a nyomásesése. ez a nyomásesés a "feszültség" a rendszerben, ez végez munkát. a kérdés arra vonatkozott, hogy ez a hidromtor kisebb bemenő nyomáson (vagyis kisebb maximális nyomáson - maximális munkavégézésre vagyok kiváncsi) és jóval kisebb betáplálási mennyiségen vajon milyen nyomatékra képes?
és akkor most kezdjük: írod, ha csak 170 bár van, de a hidromtor többet igényel, vagyis nagyobb bemenő nyomsá kell neki, nagyobb feszültség, akkor az a fordulat rovására megy. vagyis pörög 170 báron is, csak lassabban? így kell ezt érteni?
Válasz termelo #1125. hozzászólásáraAz áramállandósító tudja azt is, hogy hideg és meleg olajnál is ugyanannyit enged át időegység alatt?
A statikus nyomás csak tájékoztató jellegű a szállított mennyiség nélkül.
Válasz termelo #1128. hozzászólásárabocsánat, átírta : fordulat rovására megy
Nálam pl a vetőgépen megmértük a hidromotor nyomását az 130 bárt vesz föl pedig a rendszer 200 báros…
Válasz envagyok2 #1127. hozzászólásáraHát elkezdődött
A hidromotornak nem tudsz se 170 se 350 bárt adni. Annak van egy saját igénye ami a terheléstől függ. A fenti értékek csak maximum értékek. Ha nincs csak 170 de a hidromotor többet igényelne akkor az a fordulat nyomására megy.
Válasz termelo #1126. hozzászólásáraaz üzemi nyomás értelmezhető, 350 bart egyik traktor sem tud. kérdés, hogy 170 báron mit tudhat ez. hogy mire kell? forgatni, kis fordulaton (100), nagy nyomatékkal.
Válasz termelo #1125. hozzászólásáraJut eszembe a hidromotornál a "kisebb" nyomás önmagában nem értelmezhető, mindig az ellenállás határozza meg a nyomást. Ha "visszatartod" a nyomást akkor a fordulatot is...
Válasz envagyok2 #1124. hozzászólására32 ccm/ fordulat x 6000 fordulat/perc

Az 192 liter/perc hidraulika teljesítmény igény de ezt még sok 300 lovas traktor sem tudja...
Mire kell?
Nekem van tapasztalatom hasonló ccm de alacsonyabb fordulatú 900-4000 rpm hidromotoros témában.
Áramállandósító, hűtők nyomáshatároló bypass...
Ilyeneket láttam már, meg van amit ettem is
ilyeneket láttatok már?
https://www.rositeh.hu/dugattyus-hidraulikus-motor-32cc-174nm
350 baron, 6000es fordulaton tud ekkora nyomatékot?
van erről valmai jelelggörbe, hogykisebb nyomáson, jóval kisebb fordulaton mit tudhat?
a nagyobb köbcentis ilyenek egészen brutális nyomatok tudnak eszerint a tábla szerint, de nyilván jelleggörbe kéne, hogy ez traktoron hogy nézne ki, kisebbnyomáson, és jóval kisebb fordulaton.
Válasz Buki #1122. hozzászólásáraCsak tippelek, de általában a munkahengerek térfogata nagyobb, mint a odavezető csőé, ezért x-edik emelés süllyesztés után légtelenedik magától.
A permetező keretnél ez lehet nem sikerül, kicsi hidraulika, hosszú cső, itt lehet bekel segíteni a légtelenítésbe.
Válasz R Sándor #1121. hozzászólásáraIgen az. Nem egyből a használat után, hanem egy idő múlva. Pl. ha sokáig nem használtam a permetezőt és emelem fel a keretet a kinyitás előtt, akkor ha a rögzítő sínek felé ér a keret, akkor szétugrik kicsit. Azt csinálom, hogy nyitás előtt kicsit "csukok" még rajta.
A műtrágyaszórón a táblaszálszórót felemelem hidraulikával, majd egy kis idő múlva már kézzel is lehet mozgatni.
A hidraulika nem hinném, hogy enged, mert pl. a vontatott tárcsa nem megy lejjebb szállítás közben semmit.
Válasz Buki #1120. hozzászólásáraMiből gondolod hogy levegős?? Rugalmas?
Banális dolog, de nekem kisebb munkahengereknél pl. permetező keret nyitó, vagy a műtrágyaszórón a táblaszél szóró munkahengernél nem sikerül tökéletesen a légtelenítés. Két irányú kis munkahengerek, kis átmérőjű tömlő, de egyszerűen mindig marad benne levegő.
Jártatok már így? Van valami ötlet a tökéletes megoldásra?
Válasz später77 #1118. hozzászólásáratömítés csere megoldotta
Válasz Drisa #1113. hozzászólásáraHogyan orvosoltátok? Carrier ugyanezt a tünetet mutatja, tömítéscsere után sem jó...
Válasz Drisa #1113. hozzászólásáraiktasd ki a tömböt,és lehet venni hidraulikás boltban sima csőre szerelhető zuhanásgátló szelepet
Válasz Gepi #1115. hozzászólásáraKrisztus koporsóját sem őrizték ingyen!Gondolom nem is a házi barkácsolásról van szó,de ahhoz is kellhet anyag ,amit nem tudsz gyártani,így az is pénzbe van!200 ezerről van szó!



Válasz medikus #1114. hozzászólásáraHa kifizeted megcsinálom
mit mondana
Válasz Drisa #1113. hozzászólásáraHidraulikás mit mond?
Kétoldalas zuhanásgátló tömb egyik szelepje szivárog a külvilágba. Gyári megoldás 200 ezerért kompletten cserélni. Kérdésem az lenne van e olcsóbb megoldás. Ki tudja javítani? Illetve házilag javítható e? Szelepet kitekerem mi fog széthullani?
Válasz medikus #1111. hozzászólásáramajd a fúrót, annak a hidromotorját.
Válasz envagyok2 #1110. hozzászólásáraMit működtetsz ezzel?
fiatalok, a kettős nyomáshatároló szelep bekötéséről sejt valaki valamit?

azt gondolom, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések a párban lévők, tehát 1esen jön az olaj a pumpától, 2esen megy ki a hidromotorba, 3ason jön vissza a hidromotorból, és 4esen megy tartályba. de ez fordítva is lehet, hogy 2-esen jön be, 1esen megy ki hidromotorba, 4esen jön vissza hidromotortóo, és 3ason megy tartályba, és párban is lehet fordítva, 3ason jon pumpától, és így tovább. a lényeg, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések vannak párban, hidromtor előtt és utáni ágak.
ezt jól gondolom, hogy tök mindegy, hogy ezen belül melyik irányból jön és megy az olja? mert ugye pl. az 1-2 ág a szelepen belül tulképpen egy cső, amin T elágazóként van egy furat, és abba van a rugóval megtámasztott biztonsági/nyakas szelep, ami ha megnő a csőben a nyomás, átenged. namost tök mindegy, hogy melyik irányba megy az olaj a csőbe, nem?
a másik kérdés, hogy oldalra van ugye a két ág nyakas szelepének rugós előfeszítő csavarjaia a képen. namost jüól gondolom, hogy az 1-2 ág nyakas szelepe a képen bal oldali? mert ugye balról támassza meg a nyakas szelepet a rugó, az a kúpjával előre zárja az 1-2 ágat, az meg csak így lehet, nem?
Válasz tranyó #228. hozzászólásáraHali! fordulatszámot feljebb kell rakni! Vagy a bal elöl van egy kar felező balra váltani! Vagy bal hátul az ullés mögött van a zárkar lehet el van mozgatva! próbálkozni kell velük! Alkatrészt hol szerzed be?
Válasz T.f. #1106. hozzászólásáraSzuper! Köszönöm a tanácsot!
Válasz T.f. #1106. hozzászólásáraEzt a tömb és a fordítóhenger közé kell beépíteni .
Válasz Sylva #1105. hozzászólásáraA leírt problémára egy blokkolószelep beépítése a megoldás , az vezérlés nélkül fix pozíciót tart .
Pl. :
blokkoló szelep
Válasz T.f. #1104. hozzászólásáraKöszi! A problémám az,hogy egyik körnél nincs meg a fix pozicio,állandóan úszózik a munkahenger ha alapállásba engedem a tömbön a karját. Egy kcr daru fordítójáról van szó egyébként ami ilyen tömbbel van vezérelve. A munkahenger jó,nem enged át,a tömb sem régi,így csak állítási lehetőségre gondoltam,de akkor az is kilőve.
Válasz Sylva #1102. hozzászólásáraLétezik ilyen tömb ,de azon kimenőáganként van egy határoló szelep .

Pl. a képen lévő :
Válasz Sylva #1101. hozzászólásárapersze lehet, minden szekció körébe raksz egy nyomáshatároló szelepet, aztán kész is van. hahahah
kép lemaradt
Vezérlésben jártas kollégáktól kérdezem,hogy ezeken a fajta utólag kapható vezértömbökön lehet e külön külön szekciónként állítani a nyomást ?
Válasz Nyomasek Bobo #1097. hozzászólásáraTudod jól hogy nem fával tüzelek. Vagyis idén sajnos igen. De vettem tőlük egy fejszét, azzal meg a vídiás lánccal elvoltam a télen.
Válasz mtz1221 #1094. hozzászólásáraIsmerősnek volt ilyen kúpos traktoros asztalos hasitoja. Egy rakás Sz*R. Minden tört hajlott rajta. Megszorult a tengelyt eltekerte az MTZ.
Válasz Nyomasek Bobo #1096. hozzászólásáraNagy valószínüséggel egy 5,5 ös motorral hasonló teljesítmény érsz el. Ha még csinálnál áttételt is akkormeg főleg.
Én erősebbet akartam mint az mtz.
Válasz mtz1221 #1094. hozzászólásáraJa... te ilyennel nyomod???
Válasz Tomi.. #1095. hozzászólásáraSzinte soha nem rakok félre semmit...
Válasz Nyomasek Bobo #1093. hozzászólásáraMekkora nyomást tud csinálni az mtz?
Sok fát félre kell dobni, mert nem bír vele?
Válasz Nyomasek Bobo #1093. hozzászólásárahttps://vinershop.rs/proizvodi/alat-za-cepanje-drva-komplet/?
Válasz Tomi.. #1092. hozzászólásáraNem jó hír
Válasz Tomi.. #1082. hozzászólásáraEgy kicsit nem jól emlékeztem. 7.5 kw motor lett rárakva.
Válasz Nyomasek Bobo #1084. hozzászólásáraAsszem 60 as vékony szar 40 es szárral.
Prototipus volt a faluban mint házgyári.
Szembeszomszéd csinált egyet valami jcb munkahengerből, mire lemegy 1 métert, egy fél cigi belefér mtz 80 al.
Válasz Nyomasek Bobo #1085. hozzászólásáraNem tudom milyen a szurkos nyár. Egy 10 centis fenyőt keresztbe erőlködés nélkül elvág.
Válasz Nyomasek Bobo #1083. hozzászólásáraCsináltam a hasítóra egy fel állító valamit, elreccsentem félbe, fele leenged, másík fele feldolgoz. A hasító házgyári, kettő i gerenda összehegesztve, nem tudom mekkora. Talán 200 as, vagy akörül. A hasítón útváltó szelep, mtz- kar lenyom, gumipókkal kiköt aztán ment, de pont az olajfelhordás miatt csináltam ezt a villanyosat, fojt a kipufon az olaj nap végére, cserébe nagyobb lett a hasító erő. Meg lehet a rádiót is hallani.