Ha nincs kivezetés a tank tetején ! Akkor tanksapka ! A vákum visszaszívhatja a gázolajat ! De általános bibi a 12 voltos szivattyú a tankban. Néha csak kontakt probléma. De nem vészes lehet kapni vissza csapó szelepet az üzemanyag csőbe. Vagy kissé hosszabb cső (hurokba ) Így nem tud le folyni az olaj a szűrőházból.
Válasz #11779. hozzászólásra
Valószínűleg a tiéden is ott van ahol Man írta, vagy valahol a scv tömb mögött-fülke alatt kivezetve. ez egy vékony cső rajta egy kis henger alakú kütyü azt kell kitisztítani.
Ez benne a trükk hogy általában nem a tanksapkán van. Milyen típusú gép? Nekünk a 8000-en, a fülke hátulján van egy burkolat, ami mögött a vezérlő elektronika van, oda jön fel egy szellőző cső, amin van egy szűrő. A használatiban benne van, hogy időközönként takarítani kell.
A tank szellőzőjét nézd meg nincs-e eldugulva, ha az tiszta, akkor nem szabadna vákuumnak lennie. Elképzelhető, hogy pont ez a vákuum húzza vissza az üzemanyagot.
sziasztok erdeklodni szeretek,h mitol lehet az,h ha all egy parnapot a traki ejti el a motorinat es amikor a tanksapkat veszem le mindig vakumvan a tankban
Jah igen megnéztük. Apám jobban ismeri a terepet arra, azt mondja eléggé szikes rész, nem véletlen van ott a reptér sem. Nem keltette fel az érdeklődést annyira. De azért köszönjük.
Nem az elavulás miatt lesz eladva szerintem, hanem, ha egyszer eljön a milliós javítások ideje, az ember elgondolkozik, hogy javít, vagy cserél. És a világ úgy működik, hogy a cserére ösztönöz.
Nem hinném,minden powerváltó ilyen,márkától függetlenül,mivel televan bolygóművel és ott aztán van fogaskerék rendesen ami forog is állandóan. Ezért gondoltam hogy szintetikus hígabb olajra váltok,majd kiderül milyen.
A claas és ferga váltója ugyanaz, na akkor mindbe csak a gyárita másik a traktorgyárak nem gyártanak olajat,csak matricáztatnak,de viszont néha olcsóbb a gyári ,mint egy-két prémium márka olaja
Te is el fogod adni pár év múlva.Olyan ütemben fejlődík a technika,hogy egyszerűen elavul. Mire gondolok?
Pár év és beleteszik az aut kormányzást elérhető áron,de a régibe majd nem tudod betenni vagy csak jóval drágábban. Vagy pl a motortechnika is mennyit fejlődőtt pár év alatt.
Akkor lehet ott már más a bibi ! Lényeg a kenőanyag mindig az optimális hőmérsékleten tudjon maradni akkor megtartja a sajátosságait ha ez borul akkor nem megfelelő a rendszer számára ez már problémát okozhat a hajtő műben....pl. de erről lejjebb már írtak ! Hogy nem jött be a csere !
Vagy sokallod a hajtómű veszteséget,mint pl én.
Ezért cserélem most erre a váltóolajat:[link1
elméletileg visszahozza az árát gázolajban...majd kiderül
Válasz #11740. hozzászólásra
Egy 6520-on,már mindent elkövettek. A lámpa azt jelezte hogy meleg a váltóban az olaj. Lecseréltük Hygard-ra (mert vmi más tipusú volt benne,a paraméterei megfeleltek)s csodák csodája,azóta nem jelez. Az olaj papírjait nem láttam,tehát akár nem megfelel is lehetett!
De agyári olajjal nincs melegedési probléma. És ha üzemórára vetítjük,elenyésző az esetleges plusz költség,amennyivel többe kerül.
persze mert a támogatások nak köszönhetően plusz a ki alakult trendnek (minden szerszám elé új gépet). Tisztelet a kivételnek, akkor nem számít. Ha viszont a folyamat le lassul, vagy nem akarok egész életem benn a drága vasakra költeni .Akkor megbecsülöm. Mint akár amcsiban is. A majd 20 éves traki húzta a szuper modern vetőgépet !
Van manapság olyan, hogy valaki vesz egy új traktort, kombájnt, stb. és azt 15.000 ü.óráig hajtja?
Én úgy látom, hogy 3-6000 óra körül általában elkezdenek lecserélődni a gépek.
Ebből következik a másik kérdés: a mai gépek tervezett élettartama még mindig több tízezer üzemóra?
Egy biztos,minden olajkereskedő a saját termékét szeretné eladni.Ebbe semmi rossz nincsen hisz ebből él!
De szerintem gazda szemmel nézve aki megvesz egy traktort/és ez mindegy milyen tipus/több tízmillió forintért az ne kisérletezzen mert sokba kerülhet a vége!!!Azt kell bele rakni ami abba való mert nem sok az árkülönbség.A szervizes tapasztalat is ezt mutatja.
De senkinek nem mondanám azt hogy az előirtnál eltérő olajat rakjon a gépbe.Persze hogy van más olaj ami hasonló paramétereknek megfelel mint a gyári.De nem mindegy hogy egy motor a gyári olajjal elmegy hiba nélkül 15000 órát vagy csak 10000 órát bír a hasonló pár száz forintal olcsóbbal.
Igazad van de vannak kivételek !Ezért van ez a fórum hogy tapasztalatot cseréljünk ! S azt megosszuk hogy egy új beszálló dönteni tudjon,miként lépjen tovább !
Na, ez most itt úgy jött le, mintha a gyári (gépgyártói) olajak ellen beszélnék, pedig erről szó sincs.
A lényeg csak annyi lett volna, hogy ha valakinek úgy tetszik, az előírásokat teljesítő márkás(!) olajjal sem nyúl mellé.
Még a Walter olajok még jók valamennyivel olcsóbb mint a Johni olaj , mi is azt használunk a Johniba , meg a kombájnba ... De ha jó tudom a Johni elfogadta az Agip és a JD olajat még mert nálunk a Tsz be be voltak vizsgálva az olajak a John Deere csinálta ,
case_ 1206,1207,1209
Ez annyi, hogy a Case jóváhagyta ezt az olajat ezekhez az elvárásokhoz. Mint ahogy ott van pl: john_deere J20C (Csak hogy ne legyen off)
Egyébként a MOL Farm NH Ultra is kb. ugyanez az olaj. Ennek a JD verzióját használja ismerős már pár éve (persze JD-ban), és teljesen elégedett.
Én nemigen hiszek ezeknek a lapoknak. Használom a GA12-t, sőt a cégnél láttam dynatrans MPV-t is, ez a 2 még csak csak hasonló, de alább a listában ott van a case ms1209, ami olyan messze van ezektől mint Makó Jeruzsálemtől!
25279 hozzászólás
Ha nincs kivezetés a tank tetején ! Akkor tanksapka ! A vákum visszaszívhatja a gázolajat ! De általános bibi a 12 voltos szivattyú a tankban. Néha csak kontakt probléma. De nem vészes lehet kapni vissza csapó szelepet az üzemanyag csőbe. Vagy kissé hosszabb cső (hurokba ) Így nem tud le folyni az olaj a szűrőházból.
Válasz #11779. hozzászólásra
Valószínűleg a tiéden is ott van ahol Man írta, vagy valahol a scv tömb mögött-fülke alatt kivezetve. ez egy vékony cső rajta egy kis henger alakú kütyü azt kell kitisztítani.
ez egy 6506 os johni es hasznaltan vettuk es nincs vele hasznalati :( nagyon jo volna ha tudna valaki segiteni
Válasz #11777. hozzászólásra
Ez benne a trükk hogy általában nem a tanksapkán van. Milyen típusú gép? Nekünk a 8000-en, a fülke hátulján van egy burkolat, ami mögött a vezérlő elektronika van, oda jön fel egy szellőző cső, amin van egy szűrő. A használatiban benne van, hogy időközönként takarítani kell.
es az a szellozo mien helyen van a tanksapkan?
Válasz #11775. hozzászólásra
A tank szellőzőjét nézd meg nincs-e eldugulva, ha az tiszta, akkor nem szabadna vákuumnak lennie. Elképzelhető, hogy pont ez a vákuum húzza vissza az üzemanyagot.
igen igy van mi lehet az oka?
Mi vaaaan ? Ezt most nem érteni ! Vákum a tartályban,elejti a gázolajat ?
sziasztok erdeklodni szeretek,h mitol lehet az,h ha all egy parnapot a traki ejti el a motorinat es amikor a tanksapkat veszem le mindig vakumvan a tankban
Válasz #11771. hozzászólásra

Jah igen megnéztük. Apám jobban ismeri a terepet arra, azt mondja eléggé szikes rész, nem véletlen van ott a reptér sem. Nem keltette fel az érdeklődést annyira. De azért köszönjük.
Válasz #11770. hozzászólásra

megírtam amoda a HRSZ-t, megnézted?
Válasz #11769. hozzászólásra

Tudok 1-et 24000-el bontatlanul. Nem véletlen nem árulják
árulnak 1 john deere-t 19.000 üzemórával,BONTATLANUL!
Válasz #11767. hozzászólásra
Neked jó, de ha valaki több mint 1000 órát használja... nah jó annak mondjuk lehet hogy megtérül a javítás is rövid idő alatt
Válasz #11766. hozzászólásra


Az nekem pont jó,8-10éves korában terveztem eladni
Válasz #11764. hozzászólásra
Az újaknál akár 4-5000 óránál is.
Válasz #11764. hozzászólásra
Olvass vissza! Pont ilyesmiről van szó.
Válasz #11763. hozzászólásra
És az mikor jön el? 10000 óránál? Én évi 600 órát teszek bele az 16 év. Én hamarabb lecserélem,pláne ha addig befut valami géptámogatás is.
Válasz #11757. hozzászólásra
Nem az elavulás miatt lesz eladva szerintem, hanem, ha egyszer eljön a milliós javítások ideje, az ember elgondolkozik, hogy javít, vagy cserél. És a világ úgy működik, hogy a cserére ösztönöz.
Válasz #11760. hozzászólásra
piros
Válasz #11759. hozzászólásra
Milyen gép ?
Válasz #11756. hozzászólásra
Nem hinném,minden powerváltó ilyen,márkától függetlenül,mivel televan bolygóművel és ott aztán van fogaskerék rendesen ami forog is állandóan. Ezért gondoltam hogy szintetikus hígabb olajra váltok,majd kiderül milyen.
A claas és ferga váltója ugyanaz, na akkor mindbe csak a gyárit


a másik a traktorgyárak nem gyártanak olajat,csak matricáztatnak,de viszont néha olcsóbb a gyári ,mint egy-két prémium márka olaja
Válasz #11750. hozzászólásra
Te is el fogod adni pár év múlva.Olyan ütemben fejlődík a technika,hogy egyszerűen elavul. Mire gondolok?
Pár év és beleteszik az aut kormányzást elérhető áron,de a régibe majd nem tudod betenni vagy csak jóval drágábban. Vagy pl a motortechnika is mennyit fejlődőtt pár év alatt.
Válasz #11755. hozzászólásra
Akkor lehet ott már más a bibi ! Lényeg a kenőanyag mindig az optimális hőmérsékleten tudjon maradni akkor megtartja a sajátosságait ha ez borul akkor nem megfelelő a rendszer számára ez már problémát okozhat a hajtő műben....pl. de erről lejjebb már írtak ! Hogy nem jött be a csere !
Válasz #11752. hozzászólásra
Mész a traktorral üresen,benyomod a kuplungot és mintha picit fékeznék olyan érzésem van. Szóval nem gurul úgy mint egy szinkronváltós
Válasz #11751. hozzászólásra
Sokkal hígabb olaj,kisebb a várható hajtóműveszteség.
Válasz #11750. hozzászólásra
Mi is azok voltunk az elmúlt években csak meg jöttünk már ebből a suliból!
Válasz #11748. hozzászólásra
Hajtómű veszteség ? Ez hogy értendő ?
Válasz #11748. hozzászólásra
Majd számolj be! Én szkeptikus vagyok.
Válasz #11747. hozzászólásra
Azért el kell, hogy ismerd, hogy te (és én is) a isebbséghez tartozol!
És ez nem rasszizmus. :)
Válasz #11748. hozzászólásra
http://www.total-fuel-economy-lubricants.com/documents/pdf/UK/dynatrans%20vx%20fe%20a%200111.pdf
Válasz #11746. hozzászólásra
Vagy sokallod a hajtómű veszteséget,mint pl én.
Ezért cserélem most erre a váltóolajat:[link1
elméletileg visszahozza az árát gázolajban...majd kiderül
Válasz #11742. hozzászólásra
Igen én...amit veszek az már marad...
Válasz #11744. hozzászólásra
Pl. mert beleszaladsz egy ...va jó árba.
Válasz #11740. hozzászólásra
Egy 6520-on,már mindent elkövettek. A lámpa azt jelezte hogy meleg a váltóban az olaj. Lecseréltük Hygard-ra (mert vmi más tipusú volt benne,a paraméterei megfeleltek)s csodák csodája,azóta nem jelez. Az olaj papírjait nem láttam,tehát akár nem megfelel is lehetett!
De agyári olajjal nincs melegedési probléma. És ha üzemórára vetítjük,elenyésző az esetleges plusz költség,amennyivel többe kerül.
Válasz #11738. hozzászólásra
Pontosan.
Mindemellett minek használni más olajat, ha a "gyári" is nagyjából ugyanannyiba kerül? Persze lehet, csak minek?
Válasz #11740. hozzászólásra
Van manapság olyan, hogy valaki vesz egy új traktort, kombájnt, stb. és azt 15.000 ü.óráig hajtja?
Én úgy látom, hogy 3-6000 óra körül általában elkezdenek lecserélődni a gépek.
Ebből következik a másik kérdés: a mai gépek tervezett élettartama még mindig több tízezer üzemóra?
Tehát van értelme azzal foglalkozni, amit írtál?
Válasz #11740. hozzászólásra

Ennyíííííííííííí
Egy biztos,minden olajkereskedő a saját termékét szeretné eladni.Ebbe semmi rossz nincsen hisz ebből él!
De szerintem gazda szemmel nézve aki megvesz egy traktort/és ez mindegy milyen tipus/több tízmillió forintért az ne kisérletezzen mert sokba kerülhet a vége!!!Azt kell bele rakni ami abba való mert nem sok az árkülönbség.A szervizes tapasztalat is ezt mutatja.
De senkinek nem mondanám azt hogy az előirtnál eltérő olajat rakjon a gépbe.Persze hogy van más olaj ami hasonló paramétereknek megfelel mint a gyári.De nem mindegy hogy egy motor a gyári olajjal elmegy hiba nélkül 15000 órát vagy csak 10000 órát bír a hasonló pár száz forintal olcsóbbal.
Válasz #11738. hozzászólásra
Igazad van de vannak kivételek !Ezért van ez a fórum hogy tapasztalatot cseréljünk ! S azt megosszuk hogy egy új beszálló dönteni tudjon,miként lépjen tovább !
Válasz #11735. hozzászólásra
Na, ez most itt úgy jött le, mintha a gyári (gépgyártói) olajak ellen beszélnék, pedig erről szó sincs.
A lényeg csak annyi lett volna, hogy ha valakinek úgy tetszik, az előírásokat teljesítő márkás(!) olajjal sem nyúl mellé.
Még a Walter olajok még jók valamennyivel olcsóbb mint a Johni olaj , mi is azt használunk a Johniba , meg a kombájnba ... De ha jó tudom a Johni elfogadta az Agip és a JD olajat még mert nálunk a Tsz be be voltak vizsgálva az olajak a John Deere csinálta ,
Válasz #11735. hozzászólásra
Én is a gyárira szavaznék, amíg az IH-hoz nem volt gyári motorolaj, addig ment bele a shell rimula X, de ezt is mindig a szerviz hozta!
Hogy ki minek hisz az az ő saját joga. Én már megírtam miét szavazok a gyári motyeszra...ezt még szerviz szerelői pályám alatt tanultam meg !
Válasz #11733. hozzászólásra
)
case_ 1206,1207,1209
Ez annyi, hogy a Case jóváhagyta ezt az olajat ezekhez az elvárásokhoz. Mint ahogy ott van pl: john_deere J20C (Csak hogy ne legyen off
Egyébként a MOL Farm NH Ultra is kb. ugyanez az olaj. Ennek a JD verzióját használja ismerős már pár éve (persze JD-ban), és teljesen elégedett.
Válasz #11725. hozzászólásra
Én nemigen hiszek ezeknek a lapoknak. Használom a GA12-t, sőt a cégnél láttam dynatrans MPV-t is, ez a 2 még csak csak hasonló, de alább a listában ott van a case ms1209, ami olyan messze van ezektől mint Makó Jeruzsálemtől!
Válasz #11731. hozzászólásra
de inkább meg szabadultam az isten verésétől...
Otta pont