Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraHa tudnék dönteni nekem lehet eladó lesz a 97-es szerkezet, csak egyfelől kuuvára sajnálom, de önerőbe meg jól jönne az ára, illetve annyi traktor felesleges amire nincs ember, mert csak a dolog tennivaló karbantartás lesz többrétű de az elvégzett munka pedig nem.
Az 5455-ös ugyanez a felállás.
Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraNevetségesek a siránkozásaid bocsi...
Tudod egyáltalán Te mit szeretnél???
Kérdezd egy hozzáértőt, hogy sok-e a 13.000 üó-ra?
Nyugodj meg, a kereskedőnél sem annyi az annyi-tisztelet a kivételnek!
A sok toporgásod, beszarást fog eredményezni!
Válasz Berkó_ #23433. hozzászólásáraSárvédőn a kihelyzett gomb nincs benyomodva? Mi jártunk már úgy, tele volt porral. Alul van egy fedél a kerékjáratba. Nekünk jól el vannak rohadva már és ott be tud menni a por és tapad a kihelyzett gomb.
Válasz Berkó_ #23433. hozzászólásáraOtt akkor valami nem lesz jó! Ha nem csapágyas akkor valami nagy baja lehet mert különben az nem melegedhet így. Seeger gyűrű bele lett téve ami a buzogány tengelyt rögzíti bele?
Hárompont meg lehet az erőmérő csapok miatt szívat, nekünk a 6497-en is meg tavaly óta az Xtrán is szét kellett húzni ezek stekkerjeit mert elromlottak és miatta letiltotta a 3pontot mindkettő.
Válasz GREVEN #23430. hozzászólásáraÚgymond apróság, de rajtam pont kifog. 3.pont nem akar emelni, a billenő kapcsoló jó, kint a vezeték nincs megszakadva, multiméterem nincs, hogy kikérem hol a hiba. Ma reggel nem jelentkezett a hiba, emelt simán, szóval irány ki gruberezni, aztán egy óra múlva a jobb első keréknél nagy füst, kinyomta a belső szimeringet az oldalhajtásnál és tűzforró volt a bolygóműház. Persze tavasszal szervizessel mindent kicseréltünk, új féltengelycsonk, keresztek, tűgörgők, bolygókerekek, külső belső szimeringek, ja és persze olajat is töltöttünk azért bele. Erre most ismét fém szilánkok vannak a leeresztő csavar mágnesén. Ismét egy fél millás mutatvány lesz, és már másodjára.
Válasz mtz1221 #23421. hozzászólásáraMűszerfal csere miatt is lehet ez. Pl miénkbe is több van vagy 200-300órával. Garanciába valószínűleg új korába új műszerfalat kapott. Itthon derült ki.
Mondjuk illik az ilyet elmondani ha ekkora az eltérés már.
Több mint egy éve keresek 6495/6497, vagy 6499-es gépet, de egyszerűen nincs, vagy ha van is, akkor tuti lecsúszok róla. Most lett volna az a 6499-es, amit nemrég itt tőletek megkérdeztem hogy hídrugó nélkül érhet-e 13-at, aztán végül nem léptem meg, mert én is ragaszkodnék ehhez a fellszereltséghez. Persze most a jelenlegi Fergám is szívat, pont mikor fagyon be tudnánk végre fejezni az őszi munkákat, szóval egy géppel nem akarok még egy évet végigcsinálni, elég volt a tavalyi. Igaz ajánlanak 13000 órásat, 4 új gumival, meg tavaly lett kicserélve a 6 injektor, aztán 9 milkát kérnek, meg van olyan ajánlat is amiben csak 48xx óra van benne, meg fullos felszereltség de 17 Milla. Lassan bemérgesedek és más traki után nézek! Ui. várom privátban ajánlataitokat, ha valaki megválna szeretett 649x traktorától, amit nem dohányzó női tulaj városban használt.
Válasz Lackó #23424. hozzászólásáraNem csak ez jött le.Az is hogy vannak még becsületes emberek a világon.Mert hantázhatott is volna a kereskedő hogy pl gyári hiba miatt lett a kuplung időnap előtt bontva stb.De az a lényeg a német sem mind aranyból van,ott is előfordulnak amik felénk.Van egy ismerősöm aki 10+ éve vett egy 10 éves 200000 km-es mondeót(az első common rail motorosok közül),évekig vezette gond nélkül.5-6 évre rá valami rádió cserénél találtak egy ráragasztott cetlit a vezetékeknél hogy már 8 éves korában 320000+ km volt benne.Pedig ő maga ment ki meg vásárolni,megnézni.Na az a lényeg 380000 km mutatott az óra mikor eladta,és nála common rail rendszerhez nem lett nyúlva,és ki tudja mennyi volt benne valójában.Na jól elkanyarodtam,de mindig ez jár az eszembe ha valaki vakon bízik német becsületben,meg ha nagyon fél a nagy nyomású rendszerektől is.
Válasz mtz1221 #23421. hozzászólásáraMost ne ez jöjjön már le az egészből. Biztos vannak mindenhol fekete bárányok. Még mindig azt mondom, jó óvatosnak lenni, de nem kell mindenre farkast kiáltani.
Én továbra is megbízom a német partnereimben, pont ezért, mert tisztességesen utánajár ha kételyeim vannak, és meg is mondja, hogy mire jutott.
Aztán lehet egyszer bele is futok egy pofonba.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #23420. hozzászólásáraTeljesen korrekten annyit mondott, hogy nem tudja mi történt, de gubanc van. Utánajár, elsőként a volt tulajnál. Az üó és az ár már nem érvényes. Gondolom neki sem mindegy, még akkor sem ha "csak" alkalmazott.
Reggel felhívtam a kereskedőt, szívélyesen elmondott mindent amit tudott, hogy:
- nem elírás, nem 13.817 óra van benne
- hogy feltesznek minden beszámított traktort motor / kardánpadra és végigmérik a nyomaték- lóerő- fordulatszámgörbéket, ha kell el is küldi
- felszereltség, stb., stb.
- de arra kapásból nem tudott válaszolni, hogy ennyi üó-nál miért cserélt benne a volt tulaj (annak a szervize) kuplungtárcsát
Megígérte, hogy megpróbál utánajárni, felveszi a kapcsolatot a volt tulajjal, stb. Majd jelentkezik.
Nos, most hívott és a következőt mondta: Mivel nem érték el az előző tulajt, ezért kiolvasták a motorvezérlőt és 7.500 üzemóra körül mutat. Így már talán rendben van az az új kuplungtárcsa is. Gondolom elég sokk volt ez neki. Hogy hogyan meszeli el a régi tulajon, az az ő dolga. Mindenesetre (ha náluk marad egyáltalán, akkor) a hirdetés (üzemóra és ár) változni fog. Az egyik felfelé, a másik lefelé.
Tanulság, nem minden arany ami fénylik, és le a kalappal a srác / kereskedő előtt, hogy volt annyi gerince, hogy ezt így el is mondta. Sőt, még meg is köszönte, hogy addig pesztráltam, hogy ránéztek a motorvezérlőre.
Válasz Sk Laci #23415. hozzászólásáraEz elég durva.Nekem a 2011-es JD6630st-n egy garanciás kipufogócsonk.Ezen kívül csak kopóalkatrészek.2200 óra alatt.(itt sem hiányzik 1-es)
Válasz Mézga #23414. hozzászólásáraNincs igényünk komoly váltóra.
Sík-könnyű művelésű területre kell valami. előny a fronthidraulika-kardán.
Nem nagyüzemi felhasználásról van szó esetleg évi 150 óra könnyű talajmunka plusz vontatás de az is helyben.
Mtz kiváltására kell valami,egy kicsit nagy a 170 ló elég lenne kisebb is. Csak megtetszett a traki. Viszont tapasztalat nulla.
Válasz Lackó #23411. hozzászólásáraNekem a NH 2008 augusztus végén vásároltam és olyan 2 500 motoróra van benne. Nem hiányzik semilyen 1-es az elejéről. Nálam már a váltó is volt javítva, mert a gyárban elfelejtették lebiztosítani a tengőt, az meg "elindult kedve szerint". Nem egészen 10 000 eurómba fájt. Előtte az első kerékagy roppant össze, mert elfelejtettek a szatelitok tücsapágyaihoz acélalátétet tenni, hogy a tücsapágy ne marja be magát az öntvénybe. Ez 3 000 euróba került.
Nem tetszik, de mit csináljak.
Válasz máris szomszéd #23410. hozzászólásáraA 6470ről tudnék nyilatkozni, ott is a 2008 utáni szériáról, Dyna 6tal. Az nagyon rendben van eddig, valahol félúton 6 és 7 ezer üó között.
Ennél amit belinkeltél pár dolog azért szemet szúr. Hogy lehet ennyike üó benne? Nem hiányzik egy egyes az elején? És ha igaz az üzemóra, akkor miért kellett kuplungtárcsát cserélni? Pont ma tárgyaltam az egyik német Raiffeisennel, ha akarod hétfőn kifaggathatom őket.
Válasz bandigh #23400. hozzászólásáraNa és azzal hogy szántasz vazeeeeeeeeeeee váltva forgós ekével??????????? Olyan lesz vele a barázda mint az "ökörhugyozás" szokták mondani az idős emberek!
Válasz bandigh #23400. hozzászólásáraEZ az eltolt furatos dolog arra van, hogy amikor lent van a függesztett munkaeszköz akkor laza tud mozogni, de a mikor felemeled akkor fixálódik és nem csapkod jobbra-balra ha épp barázdákon mész át vagy vonulsz.
Ilyenkor a feszességét a felemelt helyzetben kell állítani, ott kell hogy jó legyen.
Válasz szanberg #23398. hozzászólásáraJd-n van ahol csak bal oldalon van egy nagy anyab@aszó lakat, jobbról meg csak lötyög. Egyik oldalon beállítod, a másik meg igazodik, nem szakad el semmi
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraujjan vetted a traktort?ha igen,minek rakosgattad össze vissza a tartóknzlon a csapokat?a gyártó vagy a szerviz nullszervizkor jó helyre tette az biztos...és amugy következtettél,hogy jött ez a probléma?
Válasz Panyi #23397. hozzászólásáraMost hirtelen nem tudom megmondani melyik furat a jó és melyik a nem, nincs a szemem előtt de logikusan gondolkodva a felső furat lehet az ami megemelve össze szorítja az emelő szárakat, igen.
A lényeg, hogy abba az állásba tedd ahol nem változik az oldalirányú feszítés süllyesztett vagy felemelt állapotban
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraAhogy Pisti mondja!
A másik furatba helyezve a stabilizátor csapját lent fent kb egyenlő a beállított feszesség/löttyenés, amiben pedig most van az eltolt forgáspontú furatban, ez úgy működik hogy felemelve ráfeszít az eszközre hogy ne lötyögjön szállítás közben, talajra eresztve pedig belazul és hagy játékot neki.
Eke esetében ez nem jó, itt fix beállítás szükséges,de nem túlfeszítve itt sem!!!
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraNagyon gyorsan rakd át az alsó furatba a stabilizátort, mert ki fogja törni az oldalhajtást!
Valamint érdemes az ekét beállítani, esetleg kopókat cserélni rajta!
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraLaza lakatokkal kell szántani ha jó a beállítás tökéletesen be kell állnia a gép mögé. Nekem legalábbis így működik.
Sziasztok!
Mf 5465 traktorral kapcsolatban lenne kérdésem eke beállításával kapcsolatban. A traktor könyve szerint felemelt állapotban kellene a stabilizátorokat beállítani. Azonban így szántás közben az eke össze vissza jár a traktor mögött, nagyon nagy a kilengése. Ha pedig le engedem az ekét és úgy állítom be a stabilizátorokat akkor ha fel emelem, el töri a stabilizátort támasztó vasat.
Válasz Celtises #23389. hozzászólásáraMi tart vissza? Ha kell, segítek szívesen. Nekünk az egyik Ferga közvetlenül Ausztriából, másik Angliából, harmadik Ferga, Claas kombájn és jópár munkagép Németországból. És ne lepusztult gépekre gondolj, hogy kimegyünk egy utánfutóval és hozunk amit kapunk. Gondosan kiválasztott, többnyire új vagy bemutató gépek. Az angol meg a német Fergusson-t ráadásul akkor láttuk először mikor megállt a kamion a ház előtt.
Válasz erdifefe #23388. hozzászólásáraPont ellenkezőleg ahogy gondolod újat az austro dieseltől veszed.Mi 2 éve vettük az agrokertől felhívtam a velorexet azt montdták nekem ott az agroker nem foglalkoznak velünk.
24488 hozzászólás
Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraHa tudnék dönteni nekem lehet eladó lesz a 97-es szerkezet, csak egyfelől kuuvára sajnálom, de önerőbe meg jól jönne az ára, illetve annyi traktor felesleges amire nincs ember, mert csak a dolog tennivaló karbantartás lesz többrétű de az elvégzett munka pedig nem.
Az 5455-ös ugyanez a felállás.
Szóval nemtudom
Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraNevetségesek a siránkozásaid bocsi...
Tudod egyáltalán Te mit szeretnél???
Kérdezd egy hozzáértőt, hogy sok-e a 13.000 üó-ra?
Nyugodj meg, a kereskedőnél sem annyi az annyi-tisztelet a kivételnek!
A sok toporgásod, beszarást fog eredményezni!
Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraMég a végén felkínálom neked a NH traktoromat 2500 órával
Válasz Berkó_ #23433. hozzászólásáraSárvédőn a kihelyzett gomb nincs benyomodva? Mi jártunk már úgy, tele volt porral. Alul van egy fedél a kerékjáratba. Nekünk jól el vannak rohadva már és ott be tud menni a por és tapad a kihelyzett gomb.
Válasz Berkó_ #23433. hozzászólásáraOtt akkor valami nem lesz jó! Ha nem csapágyas akkor valami nagy baja lehet mert különben az nem melegedhet így. Seeger gyűrű bele lett téve ami a buzogány tengelyt rögzíti bele?
Hárompont meg lehet az erőmérő csapok miatt szívat, nekünk a 6497-en is meg tavaly óta az Xtrán is szét kellett húzni ezek stekkerjeit mert elromlottak és miatta letiltotta a 3pontot mindkettő.
Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraVárosban használt? Akkor tuti a kuplung csere
Válasz GREVEN #23430. hozzászólásáraÚgymond apróság, de rajtam pont kifog. 3.pont nem akar emelni, a billenő kapcsoló jó, kint a vezeték nincs megszakadva, multiméterem nincs, hogy kikérem hol a hiba. Ma reggel nem jelentkezett a hiba, emelt simán, szóval irány ki gruberezni, aztán egy óra múlva a jobb első keréknél nagy füst, kinyomta a belső szimeringet az oldalhajtásnál és tűzforró volt a bolygóműház. Persze tavasszal szervizessel mindent kicseréltünk, új féltengelycsonk, keresztek, tűgörgők, bolygókerekek, külső belső szimeringek, ja és persze olajat is töltöttünk azért bele. Erre most ismét fém szilánkok vannak a leeresztő csavar mágnesén. Ismét egy fél millás mutatvány lesz, és már másodjára.
Válasz Sz_Pisti #23431. hozzászólásáraAki vadászni járt vele vasárnaponként.


Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraNyugdíjas orvostól...
Válasz Berkó_ #23428. hozzászólásáraMivel szivat?
Válasz mtz1221 #23421. hozzászólásáraMűszerfal csere miatt is lehet ez. Pl miénkbe is több van vagy 200-300órával. Garanciába valószínűleg új korába új műszerfalat kapott. Itthon derült ki.
Mondjuk illik az ilyet elmondani ha ekkora az eltérés már.
Több mint egy éve keresek 6495/6497, vagy 6499-es gépet, de egyszerűen nincs, vagy ha van is, akkor tuti lecsúszok róla. Most lett volna az a 6499-es, amit nemrég itt tőletek megkérdeztem hogy hídrugó nélkül érhet-e 13-at, aztán végül nem léptem meg, mert én is ragaszkodnék ehhez a fellszereltséghez. Persze most a jelenlegi Fergám is szívat, pont mikor fagyon be tudnánk végre fejezni az őszi munkákat, szóval egy géppel nem akarok még egy évet végigcsinálni, elég volt a tavalyi. Igaz ajánlanak 13000 órásat, 4 új gumival, meg tavaly lett kicserélve a 6 injektor, aztán 9 milkát kérnek, meg van olyan ajánlat is amiben csak 48xx óra van benne, meg fullos felszereltség de 17 Milla.
Lassan bemérgesedek és más traki után nézek! Ui. várom privátban ajánlataitokat, ha valaki megválna szeretett 649x traktorától, amit nem dohányzó női tulaj városban használt. 

Válasz Lackó #23424. hozzászólásáraNem csak ez jött le.Az is hogy vannak még becsületes emberek a világon.Mert hantázhatott is volna a kereskedő hogy pl gyári hiba miatt lett a kuplung időnap előtt bontva stb.De az a lényeg a német sem mind aranyból van,ott is előfordulnak amik felénk.Van egy ismerősöm aki 10+ éve vett egy 10 éves 200000 km-es mondeót(az első common rail motorosok közül),évekig vezette gond nélkül.5-6 évre rá valami rádió cserénél találtak egy ráragasztott cetlit a vezetékeknél hogy már 8 éves korában 320000+ km volt benne.Pedig ő maga ment ki meg vásárolni,megnézni.Na az a lényeg 380000 km mutatott az óra mikor eladta,és nála common rail rendszerhez nem lett nyúlva,és ki tudja mennyi volt benne valójában.Na jól elkanyarodtam,de mindig ez jár az eszembe ha valaki vakon bízik német becsületben,meg ha nagyon fél a nagy nyomású rendszerektől is.
Válasz máris szomszéd #23425. hozzászólásáraSok sikert! Ha tudok segíteni, csak szólj!
Válasz Lackó #23419. hozzászólásáraKöszönöm a részleteket,mi ennek nem tudtunk volna utána járni.
Úgy látszik tovább kell keresgélni.
Válasz mtz1221 #23421. hozzászólásáraMost ne ez jöjjön már le az egészből. Biztos vannak mindenhol fekete bárányok. Még mindig azt mondom, jó óvatosnak lenni, de nem kell mindenre farkast kiáltani.
Én továbra is megbízom a német partnereimben, pont ezért, mert tisztességesen utánajár ha kételyeim vannak, és meg is mondja, hogy mire jutott.
Aztán lehet egyszer bele is futok egy pofonba.
Válasz Lackó #23422. hozzászólásáraNem semmi
mindenesetre köszönjük hogy megosztottad, tanulságos.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #23420. hozzászólásáraTeljesen korrekten annyit mondott, hogy nem tudja mi történt, de gubanc van. Utánajár, elsőként a volt tulajnál. Az üó és az ár már nem érvényes. Gondolom neki sem mindegy, még akkor sem ha "csak" alkalmazott.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #23420. hozzászólásáraDe vissza ám felére.Még hogy a német nem mer a km/üzemórával csalni.
Válasz Lackó #23419. hozzászólásáraDe most akkor ezt visszatekertèk???
Válasz máris szomszéd #23412. hozzászólásáraEzt most ide írom, mert tanulságos.
Reggel felhívtam a kereskedőt, szívélyesen elmondott mindent amit tudott, hogy:
- nem elírás, nem 13.817 óra van benne
- hogy feltesznek minden beszámított traktort motor / kardánpadra és végigmérik a nyomaték- lóerő- fordulatszámgörbéket, ha kell el is küldi
- felszereltség, stb., stb.
- de arra kapásból nem tudott válaszolni, hogy ennyi üó-nál miért cserélt benne a volt tulaj (annak a szervize) kuplungtárcsát
Megígérte, hogy megpróbál utánajárni, felveszi a kapcsolatot a volt tulajjal, stb. Majd jelentkezik.
Nos, most hívott és a következőt mondta: Mivel nem érték el az előző tulajt, ezért kiolvasták a motorvezérlőt és 7.500 üzemóra körül mutat. Így már talán rendben van az az új kuplungtárcsa is. Gondolom elég sokk volt ez neki. Hogy hogyan meszeli el a régi tulajon, az az ő dolga. Mindenesetre (ha náluk marad egyáltalán, akkor) a hirdetés (üzemóra és ár) változni fog. Az egyik felfelé, a másik lefelé.
Tanulság, nem minden arany ami fénylik, és le a kalappal a srác / kereskedő előtt, hogy volt annyi gerince, hogy ezt így el is mondta. Sőt, még meg is köszönte, hogy addig pesztráltam, hogy ránéztek a motorvezérlőre.
Válasz Sk Laci #23415. hozzászólásáraEz elég durva.Nekem a 2011-es JD6630st-n egy garanciás kipufogócsonk.Ezen kívül csak kopóalkatrészek.2200 óra alatt.(itt sem hiányzik 1-es
)
Válasz máris szomszéd #23416. hozzászólásáraabba egy komoly 32 sebességes váltó van. a probléma, hogy néhány év múlva nem lesz hozzá alkatrész
Válasz Mézga #23414. hozzászólásáraNincs igényünk komoly váltóra.
Sík-könnyű művelésű területre kell valami. előny a fronthidraulika-kardán.
Nem nagyüzemi felhasználásról van szó esetleg évi 150 óra könnyű talajmunka plusz vontatás de az is helyben.
Mtz kiváltására kell valami,egy kicsit nagy a 170 ló elég lenne kisebb is. Csak megtetszett a traki. Viszont tapasztalat nulla.
Válasz Lackó #23411. hozzászólásáraNekem a NH 2008 augusztus végén vásároltam és olyan 2 500 motoróra van benne. Nem hiányzik semilyen 1-es az elejéről. Nálam már a váltó is volt javítva, mert a gyárban elfelejtették lebiztosítani a tengőt, az meg "elindult kedve szerint". Nem egészen 10 000 eurómba fájt. Előtte az első kerékagy roppant össze, mert elfelejtettek a szatelitok tücsapágyaihoz acélalátétet tenni, hogy a tücsapágy ne marja be magát az öntvénybe. Ez 3 000 euróba került.
Nem tetszik, de mit csináljak.
Válasz máris szomszéd #23410. hozzászólásárafelejtsd el. minimum dyna 6
Válasz máris szomszéd #23412. hozzászólásáraJelentkezem majd.
Válasz Lackó #23411. hozzászólásáraNagyon megköszönném ha kifaggatnád őket erről a gépről.
Válasz máris szomszéd #23410. hozzászólásáraA 6470ről tudnék nyilatkozni, ott is a 2008 utáni szériáról, Dyna 6tal. Az nagyon rendben van eddig, valahol félúton 6 és 7 ezer üó között.
Ennél amit belinkeltél pár dolog azért szemet szúr. Hogy lehet ennyike üó benne? Nem hiányzik egy egyes az elején? És ha igaz az üzemóra, akkor miért kellett kuplungtárcsát cserélni? Pont ma tárgyaltam az egyik német Raiffeisennel, ha akarod hétfőn kifaggathatom őket.
Ferguson tulajdonosok-hozzá értők,mondjatok véleményt erről a tipusról. Saját ismeretünk kb a nullával egyenlő.
https://www.mascus.hu/mezogazdasagi-gepek/hasznalt-traktorok/massey-ferguson-6490-dyna-4/nrgqjriv.html?
Válasz tibor61.nagy #23408. hozzászólásáraNem sikerült a kollégával értekezni?
8280xtra power shift váltó javításában van valakinek tapasztalata?
Válasz Berkó_ #23403. hozzászólásáranem
Válasz bandigh #23400. hozzászólásáraNa és azzal hogy szántasz vazeeeeeeeeeeee váltva forgós ekével??????????? Olyan lesz vele a barázda mint az "ökörhugyozás" szokták mondani az idős emberek!




Moderálási elveink miatt törölve: 2020-12-30 08:17:30
Válasz Berkó_ #23403. hozzászólásáraÉn nem venném meg
6499 dyna 6 2009-es ~5000 üzemórával, jó állapotban, de sajna hídrugózás nélkül, érhet még így is 13 milka csokit?
Válasz Sötét Paraszt #23359. hozzászólásáraValakinek ilyen fűtéscsap kell 3609569m1-et rendeljen. Katalógusba rossz cikkszám van.
Válasz bandigh #23400. hozzászólásáraEZ az eltolt furatos dolog arra van, hogy amikor lent van a függesztett munkaeszköz akkor laza tud mozogni, de a mikor felemeled akkor fixálódik és nem csapkod jobbra-balra ha épp barázdákon mész át vagy vonulsz.
Ilyenkor a feszességét a felemelt helyzetben kell állítani, ott kell hogy jó legyen.
https://static.agroinform.hu/data/forum/documents/agroinform_20190701221244_mf_stabil.pdf
Válasz szanberg #23398. hozzászólásáraJd-n van ahol csak bal oldalon van egy nagy anyab@aszó lakat, jobbról meg csak lötyög. Egyik oldalon beállítod, a másik meg igazodik, nem szakad el semmi
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraujjan vetted a traktort?ha igen,minek rakosgattad össze vissza a tartóknzlon a csapokat?a gyártó vagy a szerviz nullszervizkor jó helyre tette az biztos...és amugy következtettél,hogy jött ez a probléma?
Válasz Panyi #23397. hozzászólásáraMost hirtelen nem tudom megmondani melyik furat a jó és melyik a nem, nincs a szemem előtt de logikusan gondolkodva a felső furat lehet az ami megemelve össze szorítja az emelő szárakat, igen.
A lényeg, hogy abba az állásba tedd ahol nem változik az oldalirányú feszítés süllyesztett vagy felemelt állapotban
Válasz szanberg #23396. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segítséget!
Akkor az alsó furatba teszem a csapot, remélem így már nem lesz vele gond.
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraAhogy Pisti mondja!
A másik furatba helyezve a stabilizátor csapját lent fent kb egyenlő a beállított feszesség/löttyenés, amiben pedig most van az eltolt forgáspontú furatban, ez úgy működik hogy felemelve ráfeszít az eszközre hogy ne lötyögjön szállítás közben, talajra eresztve pedig belazul és hagy játékot neki.
Eke esetében ez nem jó, itt fix beállítás szükséges,de nem túlfeszítve itt sem!!!
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraNagyon gyorsan rakd át az alsó furatba a stabilizátort, mert ki fogja törni az oldalhajtást!
Valamint érdemes az ekét beállítani, esetleg kopókat cserélni rajta!
Válasz Panyi #23393. hozzászólásáraLaza lakatokkal kell szántani ha jó a beállítás tökéletesen be kell állnia a gép mögé. Nekem legalábbis így működik.
Sziasztok!
Mf 5465 traktorral kapcsolatban lenne kérdésem eke beállításával kapcsolatban. A traktor könyve szerint felemelt állapotban kellene a stabilizátorokat beállítani. Azonban így szántás közben az eke össze vissza jár a traktor mögött, nagyon nagy a kilengése. Ha pedig le engedem az ekét és úgy állítom be a stabilizátorokat akkor ha fel emelem, el töri a stabilizátort támasztó vasat.
Válasz Celtises #23389. hozzászólásáraMi tart vissza? Ha kell, segítek szívesen. Nekünk az egyik Ferga közvetlenül Ausztriából, másik Angliából, harmadik Ferga, Claas kombájn és jópár munkagép Németországból. És ne lepusztult gépekre gondolj, hogy kimegyünk egy utánfutóval és hozunk amit kapunk. Gondosan kiválasztott, többnyire új vagy bemutató gépek. Az angol meg a német Fergusson-t ráadásul akkor láttuk először mikor megállt a kamion a ház előtt.
Válasz erdifefe #23388. hozzászólásáraPont ellenkezőleg ahogy gondolod újat az austro dieseltől veszed.Mi 2 éve vettük az agrokertől felhívtam a velorexet azt montdták nekem ott az agroker nem foglalkoznak velünk.
Válasz erdifefe #23388. hozzászólásáraFelesleges is a nem hozzád legközelebb esőtől vásárolni. Pontosan amiatt amit feljebb írtál 2 sorral.