Válasz mtz1221 #1732. hozzászólásáraFényes nappal főútról fordulnék le balra a mellékútra, állok mert jönnek szembe. Állok egy ideje mert autó jön szembe annyi mint a tenger. Nézem a tükröt, kurvára jön egy passat. Az eke alatt állt meg! Na mondom rábasztál cimbi, mert én most rádengedem ha ilyen fasza gyerek vagy. Meghúztam felfelé a hidraulikát hogy ki tudjam kapcsolni a tehermentesítőt, szerintem rájött mit akarok mert nagyon gyorsan tolatni kezdett...
Kicsit hosszú lett, de csak azt akartam vele mondani, hogy csinálhat az ember bármit, hülye az van, volt, lesz.
Ebben az esetben ha nem volt megfelelő a világítás akkor traktoros koma kapni fog egy pár 10e forintos büntetést a lámpa miatt, de a baleset okozásáért az autós lesz a felelős.
Sebességet úgy kell megválasztani nappal is és sötétben is, hogy meg tudj állni, ha valami feltűnik előtted legyen az például úttorlasz/kocsisor/kidőlt fa/omlás/ vagy esetünkben egy traktor.
Válasz csoppika #1711. hozzászólásáraItt 4 euró darabja ce-s jelű.Ha jössz erre be kell vásárolni belőle.Pár éve úgy jártam hogy szedtem egy ismerősnek éjszaka a kukoricát,és ahogy vitte be a teli pótkocsit lámpa nélkül se.be qrták
autóval.Nem veszélyesen az autósnak is csak a motorháztetője ment sz@rrá. Hiába mondta neki hogy kifizeti ne szóljon a rendőröknek,mégis szólt nekik.A végén mindkettőjüknek 1000+ euróba került,mert a majom autósban is volt pár feles és nem gondolta hogy őt is megfújassák. Én is betojam hogy járhatok így,és párnapra rá mindent körberagasztottam elől/hátul fehér/piros fényvisszaverő szalaggal jó bőven.Tudom hogy lámpákat nem helyettesíti,de mégis megnyugtat hogy pár száz méterről látható vagyok.
Válasz máris szomszéd #1694. hozzászólásáraAnnyira kötelező hogy senki nem tudja mikor kell bekapcsolni,egyik rendőr azért büntet mert használod a másik azért akar mert nem.De kuva jó dolog mikor bevezették,elejében km-ről félre álltak az autók mert azt gondolták széles gép jön.De pár éve bevezették a nagy háromszöget minden munkagép pótkocsi stb hátuljára.Az nagyon jó dolog,mikor szedem a kukoricát 800 méteres földön a másik feléről is meglátszanak hol állnak a pótkocsik.Nálunk amúgy olyan vadnyugat van még az emberek 90%-a kivilágítatlan pótkocsikkal közlekedik éjjelente is.Mióta van rajtuk 3 szög,azóta sokkal jobb éjjelente autózni is.
Válasz Sk Laci #1728. hozzászólásáraMarha egyszerű, ne a lábad alá tedd! Csinálj egy tartót a traktorra, valahova ahol nem akadék, és ha le kell venni oda tedd át.
Válasz csoppika #1711. hozzászólásáraNekem némelyik gépen fel van erősítve, amelyiken lehetet, de az a legroszab, amikor olyan munkagépet viszel magadal, amiről munka közben le kell venni, akor egész nap ott ugrál a lábam melet a padlón, csak akadályoz. A tábla szélire meg nem tehetem ki, mert lenyúlják, Akár csak egyszer az ebédemet.
A felkapcsolt munkalámpához egy adalék .
Néhány éve egy közúti szabálysértési feljelentésem volt. Egy 204-esel vonultam felszerelt 6 soros asztallal . előttem felvezető , mögöttem kísérő jármű . Bekapcsolt villogó , felkapcsolt munkalámpák .
Több pontos feljelentés lett , a szabálysértési előadó ezekből kizárólag a FELKAPCSOL MUNKALÁMPÁÉRT marasztalt el .
Ugyanis Mo.-on a hatályos j.szabályok szerint munkalámpát közúti forgalomba használni tilos !
SK-ban a piros hàromszög kötelező a traktor hàtsò vègèn a sàrga villogò nem.de ha fel van tève rà valamilyen szerszàm akkor annak a leghàtsò pontjàra kell helyezni a hàromszöget,a vilàgìtàst ha el van takarva a traktoron ès a villogòt be kell kapcsolni napszaktòl függetlenül.èn pluszba mèg bekapcsolom a munkalàmpàt ès bizony mikor vàroson haladok keresztül sokszor felsikìttanak a gumik a fèkezèstől!
Válasz Tomszi #1714. hozzászólásáraEn ugyan igy jártam szinte.
Itt sem lett semmi baja senkinek csak nekem repedt meg egy csigolyám. Nálam is olyan gyorsan jött az autó hogy ha nem az ekét akkor a traktort vágja telibe.
Válasz Kertész Zoltán #1712. hozzászólásáraEzt mi alapján jelented ki?
Mert a linkelt cikkből sajnos nem derült ki az, hogy már sötét volt-e (bár az este kifejezés az arra utal) és az eke ki volt-e világítva.
Ha sötét volt es nem volt kivilágítva az eke akkor a traktoros mindenképpen hibázott. Sőt igazából még világosban jó látási viszonyoknal is ki kellene világítani a vontatmanyt. Előirasosan kivilágított járműbe is bele lehet durrantani, csak más az eset elbírálása.
Én ilyenkor fel kapcsolom a hátsó munkalámpát úgy állítom hogy ne vakítson pont az ilyenek miatt. Lehetne rátenni még vándor làmpát is mágnesest. Tegye össze a kezét a traktoros hogy nem halt meg senki. Hogy lehet ilyen felelőtlen valaki?
Válasz Batka #1699. hozzászólásáraJól le van írva az ide vonatkozó szabály a sárga villogós topikban.
Az hogy kivel mit csináltattak műszakin az más dolog, egyrészt az se mindegy mikor, másrészt meg vizsgabiztos függő, főleg míg nem született meg ez a törvényi könnyítés, azóta szerintem nem sokat foglalkoznak vele.
Az épen olyan mint az útvonalengedély, az 1975-ös kiadású gép gépkönyében is e volt írva hogy a túlmérete miatt közúton engedélyköteles, csak senki nem foglakozott vele.
Válasz Tomi81 #1705. hozzászólásáraMagyar gépen is van, de nem azért mert kötelező, hanem mert amerikai kivitelű, mint a régi Magnumok, IH axiálkombájnok.
Válasz Tomszi #1703. hozzászólásáraLengyel, angol gépeken szoktam látni a hirdetésekbe.
Nekem mindkét lengyel gépen (traktor, vegyszerező) megvan a helye, felfogatása.
Válasz Sk Laci #1696. hozzászólásáraAz ami az USA gépeken van arra gondolsz? Az a háromszög kötelező Szlovákiaban? Az EU van biztos nem kötelező, mert akkor nálunk is az lenne már.
Válasz Batka #1699. hozzászólásáraA fix szerelésűt be kell jegyeztetni.Ha vizsgáztatod inkább szedd le,vagy tegyél levehetőset. Azt akkor kell feltenni,amikor túlméretes vagy.
Válasz broll79 #1693. hozzászólásárakötelező sárga villogó?
Jó vicc, velem azért vetették le műszakin, mert nem volt bejegyezve a forgalmiba....
Pedig van értelme, ahogy írod, csak hát ugye a józan paraszti észt nálunk rendszerint felülírja a bürokrácia...
A másik dolog, azért van felelőssége az úrvezetőnek is, pl éjszaka nem toljuk 100-120-al tompított világítással, ezt nekünk anno régen még elmondták az oktatáson, nem tudom, manapság mennyire hangsúlyozzák. Persze manapság sok az autópálya és autóút, ahol ilyen szituval nemigen találkozhat az ember, aztán ha letér a kisebb forgalmú mellékútra, akkor ugyanúgy nyomná. De nem kell a bajhoz traktor, elég egy méretesebb vaddisznó...
Válasz Sanyee #1695. hozzászólásáraSárga villogót jóval meszebre meg lehet látni, mint 200 m. Este amikor kint vagyok a dombtetőn akor 5-6 km-re is lehet látni a sárga villogót amíg nincsen takarásban.
Válasz broll79 #1693. hozzászólásáraMagyarországon nem kötelező a 40 km/ó alati sebeségel közlekedő jármüvekre a vörös háromszög, ami a mezőgazdasági gépet jelzi ???
Szlovákiában ez már évek óta kötelező, és ha jól tudom EU öszes országában is az.
2645 hozzászólás
Válasz apuci #1744. hozzászólásáralisztraktár volt állítólag...meg a város egyik agrár jelképe...
Válasz Matyi50 #1743. hozzászólásáraMint az a cikkben is le van írva több éve nem üzemel!(kb.15-20)
Hatalmas lánggal ég az István malom Békéscsabán
Válasz F-A-R-M-E-R #1739. hozzászólásáraMègsem autóval ütközött,tènyleg fának hajtott.
http://komarom.katasztrofavedelem.hu/keptar/3/0/3599
http://komarom.katasztrofavedelem.hu/hirek/5187-tuzoltoi-beavatkozasok-a-hosszu-hetvegen
Válasz Gepi #1740. hozzászólására

Válasz jamo #1735. hozzászólásáraAutóval ütközött Bakonyszombathelyen, mèg tavaly..
https://www.feol.hu/rendorsegi/felborult-egy-permetezogep-fehervaron-1691654/
Sztem ez nem az....ennek nincs sérülve a kereke
Válasz jamo #1735. hozzászólásáraÁrokba és fának ment ha jól emlékszem.
Válasz jamo #1735. hozzászólásáraKérdezd meg a G.G farmot!:)
Válasz mtz1221 #1732. hozzászólásáraFényes nappal főútról fordulnék le balra a mellékútra, állok mert jönnek szembe. Állok egy ideje mert autó jön szembe annyi mint a tenger. Nézem a tükröt, kurvára jön egy passat. Az eke alatt állt meg! Na mondom rábasztál cimbi, mert én most rádengedem ha ilyen fasza gyerek vagy. Meghúztam felfelé a hidraulikát hogy ki tudjam kapcsolni a tehermentesítőt, szerintem rájött mit akarok mert nagyon gyorsan tolatni kezdett...
Kicsit hosszú lett, de csak azt akartam vele mondani, hogy csinálhat az ember bármit, hülye az van, volt, lesz.
Ebben az esetben ha nem volt megfelelő a világítás akkor traktoros koma kapni fog egy pár 10e forintos büntetést a lámpa miatt, de a baleset okozásáért az autós lesz a felelős.
Sebességet úgy kell megválasztani nappal is és sötétben is, hogy meg tudj állni, ha valami feltűnik előtted legyen az például úttorlasz/kocsisor/kidőlt fa/omlás/ vagy esetünkben egy traktor.
Válasz csoppika #1711. hozzászólásáraItt 4 euró darabja ce-s jelű.Ha jössz erre be kell vásárolni belőle.Pár éve úgy jártam hogy szedtem egy ismerősnek éjszaka a kukoricát,és ahogy vitte be a teli pótkocsit lámpa nélkül se.be qrták
Én is betojam hogy járhatok így,és párnapra rá mindent körberagasztottam elől/hátul fehér/piros fényvisszaverő szalaggal jó bőven.Tudom hogy lámpákat nem helyettesíti,de mégis megnyugtat hogy pár száz méterről látható vagyok.
autóval.Nem veszélyesen az autósnak is csak a motorháztetője ment sz@rrá. Hiába mondta neki hogy kifizeti ne szóljon a rendőröknek,mégis szólt nekik.A végén mindkettőjüknek 1000+ euróba került,mert a majom autósban is volt pár feles és nem gondolta hogy őt is megfújassák.
Válasz máris szomszéd #1694. hozzászólásáraAnnyira kötelező hogy senki nem tudja mikor kell bekapcsolni,egyik rendőr azért büntet mert használod a másik azért akar mert nem.De kuva jó dolog mikor bevezették,elejében km-ről félre álltak az autók mert azt gondolták széles gép jön.De pár éve bevezették a nagy háromszöget minden munkagép pótkocsi stb hátuljára.Az nagyon jó dolog,mikor szedem a kukoricát 800 méteres földön a másik feléről is meglátszanak hol állnak a pótkocsik.Nálunk amúgy olyan vadnyugat van még az emberek 90%-a kivilágítatlan pótkocsikkal közlekedik éjjelente is.Mióta van rajtuk 3 szög,azóta sokkal jobb éjjelente autózni is.
Válasz Sk Laci #1728. hozzászólásáraRemélem valami finomat vittél
Válasz Sk Laci #1728. hozzászólásáraMarha egyszerű, ne a lábad alá tedd! Csinálj egy tartót a traktorra, valahova ahol nem akadék, és ha le kell venni oda tedd át.
Válasz csoppika #1711. hozzászólásáraNekem némelyik gépen fel van erősítve, amelyiken lehetet, de az a legroszab, amikor olyan munkagépet viszel magadal, amiről munka közben le kell venni, akor egész nap ott ugrál a lábam melet a padlón, csak akadályoz. A tábla szélire meg nem tehetem ki, mert lenyúlják, Akár csak egyszer az ebédemet.
Válasz T.f. #1725. hozzászólásáraDe nem kell azt mindíg használni, csak míg ki nem ellőznek,vagy tuti látták amit kell!
A felkapcsolt munkalámpához egy adalék .
Néhány éve egy közúti szabálysértési feljelentésem volt. Egy 204-esel vonultam felszerelt 6 soros asztallal . előttem felvezető , mögöttem kísérő jármű . Bekapcsolt villogó , felkapcsolt munkalámpák .
Több pontos feljelentés lett , a szabálysértési előadó ezekből kizárólag a FELKAPCSOL MUNKALÁMPÁÉRT marasztalt el .
Ugyanis Mo.-on a hatályos j.szabályok szerint munkalámpát közúti forgalomba használni tilos !
Válasz Tomszi #1723. hozzászólásáraDehogynem.
Válasz Kertész Zoltán #1717. hozzászólásáraAkkor szerinted nem kötelező kivilágítani a járművet és a vontatmanyat.
Válasz *** HM *** #1720. hozzászólásáraAkkor rossz helyen néztem...
Válasz csoppika #1711. hozzászólásárahttps://www.kamionfelszereles.hu/spd/BFEX4193/Fenyvisszavero-nagy-haromszog-tabla
Válasz csoppika #1711. hozzászólására10eu alatt van
Válasz Buvargabi #1718. hozzászólásáraDe látnak és nincs baleset!
SK-ban a piros hàromszög kötelező a traktor hàtsò vègèn a sàrga villogò nem.de ha fel van tève rà valamilyen szerszàm akkor annak a leghàtsò pontjàra kell helyezni a hàromszöget,a vilàgìtàst ha el van takarva a traktoron ès a villogòt be kell kapcsolni napszaktòl függetlenül.èn pluszba mèg bekapcsolom a munkalàmpàt ès bizony mikor vàroson haladok keresztül sokszor felsikìttanak a gumik a fèkezèstől!
Válasz Tomszi #1716. hozzászólására1712 hozzászólás javítása: szerintem nem volt hibás.
Válasz Kertész Zoltán #1715. hozzászólásáraNem a kérdésre válaszoltál.
Egy csigolyarepedest nem neveznek semminek
Válasz Tomszi #1714. hozzászólásáraEn ugyan igy jártam szinte.
Itt sem lett semmi baja senkinek csak nekem repedt meg egy csigolyám. Nálam is olyan gyorsan jött az autó hogy ha nem az ekét akkor a traktort vágja telibe.
Válasz Kertész Zoltán #1712. hozzászólásáraEzt mi alapján jelented ki?
Mert a linkelt cikkből sajnos nem derült ki az, hogy már sötét volt-e (bár az este kifejezés az arra utal) és az eke ki volt-e világítva.
Ha sötét volt es nem volt kivilágítva az eke akkor a traktoros mindenképpen hibázott. Sőt igazából még világosban jó látási viszonyoknal is ki kellene világítani a vontatmanyt. Előirasosan kivilágított járműbe is bele lehet durrantani, csak más az eset elbírálása.
Válasz Kertész Zoltán #1712. hozzászólásáraKi volt világítva?
Válasz B.Bali #1709. hozzászólásáraEbben a balesetben a traktoros nem hibás.
Válasz Sk Laci #1710. hozzászólásáraA múltkor eljátszottam a gondolattal, hogy veszek minden gépemre... De 8000HUF/db...
Válasz Tomszi #1703. hozzászólásáraIgen, Szlovákiában kötelező már talán 5 éve ha nem több. De több külföldi gépen is láttam.
Én ilyenkor fel kapcsolom a hátsó munkalámpát úgy állítom hogy ne vakítson pont az ilyenek miatt. Lehetne rátenni még vándor làmpát is mágnesest. Tegye össze a kezét a traktoros hogy nem halt meg senki. Hogy lehet ilyen felelőtlen valaki?
Válasz Batka #1699. hozzászólásáraJól le van írva az ide vonatkozó szabály a sárga villogós topikban.
Az hogy kivel mit csináltattak műszakin az más dolog, egyrészt az se mindegy mikor, másrészt meg vizsgabiztos függő, főleg míg nem született meg ez a törvényi könnyítés, azóta szerintem nem sokat foglalkoznak vele.
Az épen olyan mint az útvonalengedély, az 1975-ös kiadású gép gépkönyében is e volt írva hogy a túlmérete miatt közúton engedélyköteles, csak senki nem foglakozott vele.
Válasz Tomi81 #1705. hozzászólásáraMagyar gépen is van, de nem azért mert kötelező, hanem mert amerikai kivitelű, mint a régi Magnumok, IH axiálkombájnok.
Válasz Matyi50 #1702. hozzászólásáraNekem azt mondta a vizsgabiztos, hogy néhány éve traktorokra már nem jegyzik be.
Válasz Tomszi #1703. hozzászólásáraLengyel, angol gépeken szoktam látni a hirdetésekbe.
Nekem mindkét lengyel gépen (traktor, vegyszerező) megvan a helye, felfogatása.
Válasz broll79 #1693. hozzászólására

Pont ezt írtam le én is s sárgavillogós topicba, hogy jó lenne ha nyugodtsn használhatná az ember akkof is ha lassú, de nem túlméretes!
Válasz Sk Laci #1696. hozzászólásáraAz ami az USA gépeken van arra gondolsz? Az a háromszög kötelező Szlovákiaban? Az EU van biztos nem kötelező, mert akkor nálunk is az lenne már.
Válasz Batka #1699. hozzászólásáraA fix szerelésűt be kell jegyeztetni.Ha vizsgáztatod inkább szedd le,vagy tegyél levehetőset. Azt akkor kell feltenni,amikor túlméretes vagy.
Válasz später77 #1687. hozzászólásáraJól szervezzük!Ami ma nap lementig nem lesz meg,majd holnap meg lesz!!!Kinek hiányzik az,hogy jól meghurcolják!
Válasz Batka #1699. hozzászólására
Válasz broll79 #1693. hozzászólásárakötelező sárga villogó?
Jó vicc, velem azért vetették le műszakin, mert nem volt bejegyezve a forgalmiba....
Pedig van értelme, ahogy írod, csak hát ugye a józan paraszti észt nálunk rendszerint felülírja a bürokrácia...
A másik dolog, azért van felelőssége az úrvezetőnek is, pl éjszaka nem toljuk 100-120-al tompított világítással, ezt nekünk anno régen még elmondták az oktatáson, nem tudom, manapság mennyire hangsúlyozzák. Persze manapság sok az autópálya és autóút, ahol ilyen szituval nemigen találkozhat az ember, aztán ha letér a kisebb forgalmú mellékútra, akkor ugyanúgy nyomná. De nem kell a bajhoz traktor, elég egy méretesebb vaddisznó...
Válasz Sk Laci #1696. hozzászólásáraNem.
Válasz Sanyee #1695. hozzászólásáraSárga villogót jóval meszebre meg lehet látni, mint 200 m. Este amikor kint vagyok a dombtetőn akor 5-6 km-re is lehet látni a sárga villogót amíg nincsen takarásban.
Válasz broll79 #1693. hozzászólásáraMagyarországon nem kötelező a 40 km/ó alati sebeségel közlekedő jármüvekre a vörös háromszög, ami a mezőgazdasági gépet jelzi ???
Szlovákiában ez már évek óta kötelező, és ha jól tudom EU öszes országában is az.