Gázolaj árak 594 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 398.72 Ft USD 338.41 Ft CHF 426.8 Ft GBP 462.75 Ft

Fórum

Mezőgazdasági kenőolajok

Létrehozta: travolta76 , 2009-08-24 14:37:27

Kedvencekhez Segítség

801 hozzászólás
#801 rtamas1976
2025-07-04 09:53:36

https://vm.tiktok.com/ZNdP8BctG/

Nincs profilkép
#800 Sk Laci
2025-07-03 21:10:05

Válasz Szlovákiából #799. hozzászólásáraNem kellett volna bevallanod, hogy cégre megy. Amikor fünyírót, motoros fújót kombájntisztításra, motorfürészt, vagy mást veszek, kártyával kifizete, és megvan. Fizet a 2 év gari, és szépen beteszem a könyvelésbe.

Nincs profilkép
#799 Szlovákiából
2025-06-29 19:05:15

Válasz Sk Laci #796. hozzászólásáraA garanciával nagyon vigyázni kell. Másfél éve vettem CubCadet traktoros fűnyírót. Most elment az akksi, felhívtam az eladót, azt mondta, csak 1 éves garancia van rá. Kicseréltem, most egy rugó törött el a feszítő keréken, így ledobta a szíjat, ami elszakadt. Arra is csak 1 év.
Mérgesen bementem és mondtam, hogy a törvény 2 évet ad meg. Az eladó csak mosolygott, mert a vállalkozónál nincs garancia. Ha cégre veszed, nem érvényes a polgári törvénykönyv.
Ha interneten rendelsz valamit, mint vállalkozó, nincs 30 napos visszaváltási lehetőség.

Nincs profilkép
#798 termelo
2025-06-29 18:45:05

Válasz .Richard. #777. hozzászólására1.3 Austin-motor de közös olajozású kb. az összes 4 ütemű motorkerékpár, Brigs tipusú motorok, fűnyírótraktor stb.

#797 Gumóka
2025-06-29 13:04:37

Válasz .Richard. #794. hozzászólásáraNa látod, igazad lehet, én keveremsmile wacko

Nincs profilkép
#796 Sk Laci
2025-06-29 13:00:41

Válasz rtamas1976 #789. hozzászólásáraZetor gyári garija 24 hónap.
Ha az eladóval nem jut zöld ágra, hívja fel a Magyarországi Zetor képviseletet. Próbálkozzon rajtuk keresztül.

#795 rtamas1976
2025-06-29 12:54:14

Válasz mtz1221 #790. hozzászólására10w40 van a motorban
80w90 a váltóban.

#793 Gumóka
2025-06-29 12:46:54

Válasz mtz1221 #787. hozzászólásáraNekem az 1.9 Sdi vw motor évekig 15w40 cater olajjal ment, télen kicsit döcögősen indult, de még nem esett ki belőle smile laugh

#792 Gumóka
2025-06-29 12:45:08

Válasz szanberg #784. hozzászólásáraItt az eredeti motoros Dacia mozdonyba ma is azt öntik.

#790 mtz1221
2025-06-29 12:43:06

Válasz rtamas1976 #788. hozzászólásáraNálatok.smile thumbup Itt háború volt, azt tettek amit be tudtak szerezni az államtól. És a 8160as mf eket kivéve, mind bírta a 10000-15000+ munkaórákat.smile thumbup Ha lenne zetorom biztos beleönteném a 10w40 vagy 80w-t. Túl komplikálod.

#789 rtamas1976
2025-06-29 12:37:13

Válasz Sk Laci #782. hozzászólásáraA barátomnak forterra 120van 1év 1hónapos
Kipukkadt a váltóalja. Valami összetört benne. (Gari 21nappal járt le.)
És kinyomta a váltóalját.
Minél újjabb annál szarabb!
Nekem jó crystal, rosszabb és több pénből fentartható gépem soha nelegyen.

#788 rtamas1976
2025-06-29 12:27:25

Válasz mtz1221 #787. hozzászólásáraAmbra universal 15w40
A fiatba mindenhol azvolt.

#787 mtz1221
2025-06-29 11:34:37

Válasz mtz1221 #786. hozzászólásáraViszont a 180-90 as Fiat is azt kapta a tszben, es nem volt annak semmi baja sem tőle. Abból a hordóból szerezte az öreg is évekig.

#786 mtz1221
2025-06-29 11:31:17

Válasz mtz1221 #785. hozzászólásáraDe ne tudd meg mikor először került az mtzbe 2 fokozatú, néztük ám hogy mi van, mert forgatta télen is az önindító rendesen.smile cursing

#785 mtz1221
2025-06-29 11:29:17

Válasz szanberg #784. hozzászólásáraAhhoz hasonló. Itt volt saját gyár 40est es 30ast gyártott.

#784 szanberg
2025-06-29 10:36:05

Válasz mtz1221 #783. hozzászólásáraMDC talán 50-es volt!!!!

Én útáltamsmile hammer

#783 mtz1221
2025-06-29 09:27:58

Jut eszembe az mrzét is a 90es évek végén sae 30 vagy sae 40es motor olajjal használtuk. Most meg 15w40vagy 10w40el, es köszöni a motor, de jólvan a modern olajokkal is. Pedig a sae 40et, érdekes volt hidegben cserélni .smile cursing

Nincs profilkép
#782 Sk Laci
2025-06-29 08:55:58

Válasz rtamas1976 #756. hozzászólásáraCrystálokat amikor gyártották, csak a PP 80 vagy 90 olajokkal adták ki a gyárból, arra tervezték, és akkoriban /60 évek vége, 70-es évek eleje/ a 10W 30-ról nem is álmodoztak. Később hiába jelent meg az említett hígabb olaj, nem volt aki próbálja. A fejlesztési részleg leállt, majd az egész gyár. Mindenki csak a pénzt akarta felvenni, spóroltak, ami a minőség kárára ment. Majd becsődölt a gyár.
Kár érte, mert fel volt fejlesztve, de a a privatizőrök apróért hozzá tudtak jutni, majd szétrabolni, mert a pénz és jólétt mindenek felett. Ugyan ez volt a Kasai acélmüvekkel, és rengeteg más gyárral is. Az emberek meg le vannak sajnálva......

Nincs profilkép
#781 Gyula,
2025-06-29 08:05:02

Válasz rtamas1976 #772. hozzászólására
Gondoltam az olajnak màs funkciója is van ott,mint a kenéssmile sweatdrop
Azt megoldja egy csepegtetős rendszer is!

#780 szanberg
2025-06-29 07:49:23

A 180-as Fiat traktorok váltójában(ami mechanikus) van olyan, hogy a fogaskerék mellett kis lemezbádog tölcsér van fel csavarozva, és ahogy forog a kerék, szórja bele az olajat. Ebből a tölcsérből pedig ráfolyik a felső sor tengely csapágyazására.
Egyébként ebbe a gépbe is hajtó hidraulika olaj kell, mert váltót is ken meg hidraulika is ebből dolgozik, ugyan akkor mechanikus.
Szóval olyan kell mindig a gépbe, ami elő van írva abba a rendszerbe.
Amit Tamás mond, ott lényegében a fogaskerék kapcsolódások működnek szivattyúként, átvitt értelemben. Azért kellett annó ezekbe a C-olaj. Sűrű volt mint a fene, de nem is olyan megoldásokkal kente magát mint pl az előbb írt Fiat 18-80, amibe meg utto, vagyis híg olaj kellett.

Nincs profilkép
#779 hashtag
2025-06-28 23:49:49

Válasz .Richard. #777. hozzászólására“Egy mechanikus váltoba híg olaj nem kell.”

Ez a vélekedés kb onnan ered, hogy azokban sem szűrve, sem hűtve nincsen. Szóval ha szántasz, akkor előbb utóbb úgyis femelegszik mint az atom, és egyre véknyabb lesz, aztán emiatt aki aggódik, az nyilván a vastagabb olajat teszi bele.
Bár ezek a feltételek még ugyanúgy igazak egy modern traktor első hídjára is, ahol meg megfelel. És ne mondjuk hogy az olajban úszik, mert 40 km/h nàl nem lesz félig olajjal, hanem azt a szűk liter olajat szétveri mindenfelé, pont úgy, mint egy sebvàló, ahogy kb olaj felhőszakadás van a mindenfelé repülő csapkolódástól, nem pedig kúszik az olaj mint a teknősbéka.

Nincs profilkép
#778 R Sándor
2025-06-28 23:27:40

Válasz .Richard. #777. hozzászólásáraIgen, de a fogaskerekek közül sokkal nehezebben szorul ki a sűrű olaj mint a híg,és ez plusz terhelés a motornak meg a váltó csapàgyaknak egyaránt. Gondolom ezért is vannak 10w30 As olajok a "modernebb" traktorokban,

Nincs profilkép
#777 .Richard.
2025-06-28 22:57:56

Válasz termelo #776. hozzászólásáraMiben volt a válto olaj közös a motorolajjal? Renault csinált anno olyan autót. Amúgy a ferde foghoz híg olaj,nem akkora baj,de a zajcsökkentès azèrt fontos. Egy egyenes fogazásű hajtoműbe a sűrűbb olaj jobb,mert halkabb lesz. A zajt meg a fèmek kapcsolodása adja,nem más. Hozzátesszük,hogy a híg olajat a nagy fordulat jól szórja több magyarázat nem is kell. Egy mechanikus váltoba híg olaj nem kell.

Nincs profilkép
#776 termelo
2025-06-28 22:45:11

Válasz mtz1221 #775. hozzászólásáraRégebben (80's)népszerűek voltak azok a modellek ahol 1 olaj volt közös térben a motorban és a váltóban. Mivel a motorolaj híg így Tamás féle nézet szerint "lefolyna" a fogaskerékről pedig ott nem volt még a váltóban szivattyú se.

#775 mtz1221
2025-06-28 22:35:35

Válasz termelo #773. hozzászólásáraÍgy van. Az 506 carraro se kényszerkenésű, mégis 10w30 kell bele. Imtnél volt hogy a kihelyezett elosztó résolajcsöve a kúpkerék csapágyai felé volt visszavezetve, de ennél meg ilyen sincs .

#774 rtamas1976
2025-06-28 22:31:56

Válasz termelo #773. hozzászólásáraKimondta, hogy mind kényszerkenéses?
Sőt van olyan is ami szóróolajzású de szivattyú fúvókákon keresztül spricolja az olajat a megfelelő helyre!

Nincs profilkép
#773 termelo
2025-06-28 22:16:11

Válasz rtamas1976 #772. hozzászólásáraHát ez félre ment rendesen, van kényszerkenéses de egyáltalán nem mind az.
A szinkronváltósak tudtommal ugyanolyanok mint az MTZ...

Legalább is nekem ami volt 165 lovas ott ugyanúgy a fogaskerék vitte fel az olajat pedig utto volt benne gyárilag ráadásul az összes autóváltó az ATF-olajosokat leszámolva "híg"

Vagy a traktorok véglehajtása sem kényszerkenéses mégis "híg" olajjal van és persze a hidak is.

Amúgy nem tudsz olyan híg olajat amibe belemártasz egy fémet és ne csöpögjön fél percig, itt meg csak másodpercek kellenek.

vagy

pl. láncos motorok, a motoroloja is híg de nem folyik le a láncról...

#772 rtamas1976
2025-06-28 21:18:31

Válasz Gyula, #770. hozzászólásáraBocsi ez magaslabda volt!
Lekellett ütnöm.smile lolsmile wink

#771 rtamas1976
2025-06-28 21:15:58

Válasz Gyula, #770. hozzászólásáraMiért te miregondoltál?
Ott ül egy ember a váltófelett és ecsettel kényszerből keni a fogaskereket és a csapágyakat?
Kétfajta megoldás van a szóróolajzás és a kényszerkenés.
Igyekszel látom!smile thumbupcool

Nincs profilkép
#770 Gyula,
2025-06-28 20:58:53

Válasz rtamas1976 #768. hozzászólására"A nyugatigépek váltója kényszerkenéses"

Szivattyús / olajnyomàs...

#768 rtamas1976
2025-06-28 20:35:09

Válasz hashtag #760. hozzászólásáraAz orosz 1fokozatúolaj amivel kijöttek annó a régi mtzék azt mindenhova rakták.
Na olyan magyarországon biztos nincs.
A nyugatigépek váltója kényszerkenéses.
Ez a régi vas szóróolajzású, ha nemviszi fel a fogaskerék akkor nem ken.
A felsősor olajzása úgyvanvan megoldva, hogy a fogaskeréken furat van és ami a fogmodul között van olaj, azt "préseli be"
De ha vékony akkor nemtudja felvinni és bepréselni. Így a felső tűgörgősor nemkap elegendő olajat.
A lehajtás a nyugatigépeknél tengelyközépig fürdik az olajban. Ott mindenhol olajvan.
Az mtz hidraulikába a jd vagy multi g tökéletes. Régen énis azzaljártam.
Ha jóltévedek az is 10w40es

Nincs profilkép
#767 Sk Laci
2025-06-28 20:05:53

Válasz mtz1221 #766. hozzászólásáraNekem a Zetor Forterra traktorban JD olajak vannak. Nincsen vele semmi gond, szépen müködik mindene. Így nem kell gondolkodnom, meg félnem, nehogy keveredjenek az olajak.
Csak a NH-ban vannak Ambra olajak, de ez a traktor jóval nagyobb kategóriás, mint a JD és a Zetor, és más munkagépeket mozgat.
Case kombájnban is Ambra olajok vannak, ugyan azok, mint a NH traktorban.

#766 mtz1221
2025-06-28 18:31:36

Válasz szanberg #765. hozzászólásáraÉrtelek lehet indiában nincs is 10w-30. Azt hittem a számából hogy a 80w sokkal vastagabb olaj. Mostmár latom, majdnem egyfac a kettő. smile thumbup De attól még mindig fentartom, gogy a zetorban sem kéne egy hasonló viszkozitasú jd olajnak, kártcsinálnia. Sőt.smile thumbup

#765 szanberg
2025-06-28 16:23:41

Válasz mtz1221 #763. hozzászólásáraDe hajtó hidraulika 10-30 vagy 10-40-et!
De mondom, az Utto 80w az kb 10-15-40-nek felel meg

#763 mtz1221
2025-06-28 16:09:52

Válasz szanberg #762. hozzászólásáraNincs rajta külön hidraulika olaj, meg az armán sincs . Ugyanaz a carraro szerű váltó van mind kettőn. Azért furcsáll9m hogy indiába 80w írnak rá, törökben meg 10w30at . Habár arma szervizes azt mondta ő 10w-40et rakna bele szíve szerint .

#762 szanberg
2025-06-28 15:57:51

Válasz mtz1221 #761. hozzászólásáraDe most miről beszélünk???
Solis full mechanikus váltós? Hidraulika olaj külön van rajta? Mert akkor mehet 80-90-es bele, de ha közös a váltó - hidraulika olaj akkor csak utto vagy stou!
Utto-ból van olyan, hogy 80w. Az a stou 15-40-nek felel meg viszkozitásban. Mind a kettő hajtó-hidraulika olaj, annyi, hogy a stou régebbi adagolós motorokba is jó,míg az utto csak váltóba hidraulikába.

#761 mtz1221
2025-06-28 15:52:50

Válasz Szlovákiából #758. hozzászólásáraAz armatrackba nekem is így van . Ezért nem értem a zetor váltó miért nem bírná a jd váltólolajat.Arma sem űrteknika. Habár Ez Is érdekes dolog. Solisba is ugyanez a váltó van, és ők 80as olajat írnak elő, a török meg 10-30-ast.

Nincs profilkép
#760 hashtag
2025-06-28 13:42:21

Válasz rtamas1976 #756. hozzászólásáraMásba meg beleöntöd a váltóba a motorolajat. Ami melegen ugyanolyan híg, sőt senki nem mondta, hogy hajtóművekbe is kimondottan jó. Tudom, van sok mtz, aminél az az ajánlás, valmiért smile lol
De ha belegondolsz, teljesen jó bele, működik. Akkor miért van az, hogy amit meg váltóba adnak, az nem jó? Mert híg? Egy nagyobb jd első kerekében is átmegy annyi erő a kis bolygókerekeken, mint amit az egész krisztus elő tud állítani, és ember méretű fogaskerekek vannak benne, nincs alúlméretezve. Amúgy az mtz hidraulikàt lehet felöntöm azokkal ami lejön a jd faràból, arra pont jó hogy kicsepegjen, meg ha egyszer arrébb kell húzni valamit, akkor sincs keveredés.

Nincs profilkép
#759 termelo
2025-06-28 12:58:08

Válasz SzikiSzokeveny #755. hozzászólásáraPersze mert ti értetek hozzá, a JD váltóolaja is ugyanilyen univerzális.

Az "utto" olajak mehetnek a váltóba(kivéve vario) a nem fékezett hídba és a hidraulikába is.

A többi legenda a hozzá nem értés miatt van.

Eleve a szakemberek nem a viszkozitást nézik mert az nem ad tájékoztatást az olaj teljesítményszintjéről.

A JD olaj 1400 ft 1 liter minden alapgépbe jó de kérdezz meg bárkit aki látja rajtad hogy tollas a hátad : á az ebbe nem jó ved meg ezt 3000 ft-ért az a biztos smile laugh

Nincs profilkép
#758 Szlovákiából
2025-06-28 12:32:49

Válasz mtz1221 #751. hozzászólásáraA JD-ben még külön fékfolyadék sincs, meg a kormánynál is ugyanazt az olajat használja, tehát van a hidraulika, meg a motorolaj.

#757 mtz1221
2025-06-28 12:24:13

Válasz rtamas1976 #756. hozzászólására#755 SzikiSzokeveny 2025-06-28 11:01:13smile wink

#756 rtamas1976
2025-06-28 11:57:37

Válasz hashtag #754. hozzászólásáraAbban a gépben igen.
Nálunk is az összes cnh gépben mindenhol multi g van, az való bele.
A crystal váltó nemfeltélenül szertheti!
Nem arratalálták ki.
Ha kiszolgalógepnek használnám akkor énis beleraknám. De mivel minden talajmunkát azcsinál így én nemkockáztaok.
Mtz van 2is így azok pótkocsiznak szaladgálnak. A zetor csak ha végképp nincs más akkor megy póttal.

Nincs profilkép
#755 SzikiSzokeveny
2025-06-28 11:01:13

Válasz rtamas1976 #753. hozzászólásáraMi mindenbe multi g-t raktunk, zts váltójába, mtz hidraulikába, nyuszik váltójába. Sosem volt belőle gond.

Nincs profilkép
#754 hashtag
2025-06-28 10:56:59

Válasz rtamas1976 #752. hozzászólásáraÉrdekes ez a jd “hígolaj”. Az van a váltóban, hidakban, bolygókban is. Bírja.

#753 rtamas1976
2025-06-28 10:43:11

Válasz mtz1221 #751. hozzászólásáraA zt 303ban különtartály volt, azmeg beengedte a olajat a váltóba.
A legöregebb hindu nemtudja melyiklenne a legjobb!
A legjobblenne tipizálni és mindenbe mehetne ugyanaz.

#752 rtamas1976
2025-06-28 10:37:52

Válasz Szlovákiából #750. hozzászólásáraÉn is ugyanezzel szenvedek.
A crystalban 80w90 van.
Az mtzben motorolaj.
A cégesek multi g.
A motorolaj multi g keveredik az "nemgond"
Se a zetornak nemjó a hígolaj, sem a cégesekbe a hajtóműolaj.
Próbálom kikerülni a keveredést, de valamennyire akkor is keveredik.
A különtartály a legjobb.
Mtzbe mindenmehet , nemkényes az olajra.
De egy drágábbgépbe akármilyet énsem raknám és rakjuk.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ötmilliárdos válságkezelés: így próbálják enyhíteni az aszálykárokat
Ötmilliárdos válságkezelés: így próbálják enyhíteni az aszálykárokat
Minden eszközt mozgósítanak, hogy a mezőgazdaságot megvédjék a vízhiány...
Gyengülő hidegfront érkezik + VIDEÓ
Renault D 250 / 2019 / 517.449 km / Lízing 20%-tól
Renault D 250 / 2019 / 517.449 km /...

24.950 EUR

Bagodi BVZ140 mulcsozó eladó
Bagodi BVZ140 mulcsozó eladó

700.000 Ft

Csirke, kacsa, gyöngyös, liba, pulyka eladó
Csirke, kacsa, gyöngyös, liba, pulyka...

800 Ft

Renault D 240 / 2020 / 499.428 km / Lízing 20%-tól
Renault D 240 / 2020 / 499.428 km /...

30.950 EUR

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]