Fórum
- Aszály új
- Öntözés új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Mezőgazdasági kenőolajok új
- Család és gyerekek új
- Napraforgó-termesztés új
- Kukorica várhatóan........! új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
Cikkajánló

801 hozzászólás
https://vm.tiktok.com/ZNdP8BctG/
Válasz Szlovákiából #799. hozzászólásáraNem kellett volna bevallanod, hogy cégre megy. Amikor fünyírót, motoros fújót kombájntisztításra, motorfürészt, vagy mást veszek, kártyával kifizete, és megvan. Fizet a 2 év gari, és szépen beteszem a könyvelésbe.
Válasz Sk Laci #796. hozzászólásáraA garanciával nagyon vigyázni kell. Másfél éve vettem CubCadet traktoros fűnyírót. Most elment az akksi, felhívtam az eladót, azt mondta, csak 1 éves garancia van rá. Kicseréltem, most egy rugó törött el a feszítő keréken, így ledobta a szíjat, ami elszakadt. Arra is csak 1 év.
Mérgesen bementem és mondtam, hogy a törvény 2 évet ad meg. Az eladó csak mosolygott, mert a vállalkozónál nincs garancia. Ha cégre veszed, nem érvényes a polgári törvénykönyv.
Ha interneten rendelsz valamit, mint vállalkozó, nincs 30 napos visszaváltási lehetőség.
Válasz .Richard. #777. hozzászólására1.3 Austin-motor de közös olajozású kb. az összes 4 ütemű motorkerékpár, Brigs tipusú motorok, fűnyírótraktor stb.
Válasz .Richard. #794. hozzászólásáraNa látod, igazad lehet, én keverem
Válasz rtamas1976 #789. hozzászólásáraZetor gyári garija 24 hónap.
Ha az eladóval nem jut zöld ágra, hívja fel a Magyarországi Zetor képviseletet. Próbálkozzon rajtuk keresztül.
Válasz mtz1221 #790. hozzászólására10w40 van a motorban
80w90 a váltóban.
Válasz Gumóka #792. hozzászólásáraNem MK8 az?
Válasz mtz1221 #787. hozzászólásáraNekem az 1.9 Sdi vw motor évekig 15w40 cater olajjal ment, télen kicsit döcögősen indult, de még nem esett ki belőle
Válasz szanberg #784. hozzászólásáraItt az eredeti motoros Dacia mozdonyba ma is azt öntik.
Válasz mtz1221 #790. hozzászólásáraIlyennel ment a fiát 10+ évet. Es a jdok is
https://ikm-trade.rs/product/ina-super-3-sae-30-1-l/
Válasz rtamas1976 #788. hozzászólásáraNálatok.
Itt háború volt, azt tettek amit be tudtak szerezni az államtól. És a 8160as mf eket kivéve, mind bírta a 10000-15000+ munkaórákat.
Ha lenne zetorom biztos beleönteném a 10w40 vagy 80w-t. Túl komplikálod.
Válasz Sk Laci #782. hozzászólásáraA barátomnak forterra 120van 1év 1hónapos
Kipukkadt a váltóalja. Valami összetört benne. (Gari 21nappal járt le.)
És kinyomta a váltóalját.
Minél újjabb annál szarabb!
Nekem jó crystal, rosszabb és több pénből fentartható gépem soha nelegyen.
Válasz mtz1221 #787. hozzászólásáraAmbra universal 15w40
A fiatba mindenhol azvolt.
Válasz mtz1221 #786. hozzászólásáraViszont a 180-90 as Fiat is azt kapta a tszben, es nem volt annak semmi baja sem tőle. Abból a hordóból szerezte az öreg is évekig.
Válasz mtz1221 #785. hozzászólásáraDe ne tudd meg mikor először került az mtzbe 2 fokozatú, néztük ám hogy mi van, mert forgatta télen is az önindító rendesen.
Válasz szanberg #784. hozzászólásáraAhhoz hasonló. Itt volt saját gyár 40est es 30ast gyártott.
Válasz mtz1221 #783. hozzászólásáraMDC talán 50-es volt!!!!

Én útáltam
Jut eszembe az mrzét is a 90es évek végén sae 30 vagy sae 40es motor olajjal használtuk. Most meg 15w40vagy 10w40el, es köszöni a motor, de jólvan a modern olajokkal is. Pedig a sae 40et, érdekes volt hidegben cserélni .
Válasz rtamas1976 #756. hozzászólásáraCrystálokat amikor gyártották, csak a PP 80 vagy 90 olajokkal adták ki a gyárból, arra tervezték, és akkoriban /60 évek vége, 70-es évek eleje/ a 10W 30-ról nem is álmodoztak. Később hiába jelent meg az említett hígabb olaj, nem volt aki próbálja. A fejlesztési részleg leállt, majd az egész gyár. Mindenki csak a pénzt akarta felvenni, spóroltak, ami a minőség kárára ment. Majd becsődölt a gyár.
Kár érte, mert fel volt fejlesztve, de a a privatizőrök apróért hozzá tudtak jutni, majd szétrabolni, mert a pénz és jólétt mindenek felett. Ugyan ez volt a Kasai acélmüvekkel, és rengeteg más gyárral is. Az emberek meg le vannak sajnálva......
Válasz rtamas1976 #772. hozzászólására
Gondoltam az olajnak màs funkciója is van ott,mint a kenés
Azt megoldja egy csepegtetős rendszer is!
A 180-as Fiat traktorok váltójában(ami mechanikus) van olyan, hogy a fogaskerék mellett kis lemezbádog tölcsér van fel csavarozva, és ahogy forog a kerék, szórja bele az olajat. Ebből a tölcsérből pedig ráfolyik a felső sor tengely csapágyazására.
Egyébként ebbe a gépbe is hajtó hidraulika olaj kell, mert váltót is ken meg hidraulika is ebből dolgozik, ugyan akkor mechanikus.
Szóval olyan kell mindig a gépbe, ami elő van írva abba a rendszerbe.
Amit Tamás mond, ott lényegében a fogaskerék kapcsolódások működnek szivattyúként, átvitt értelemben. Azért kellett annó ezekbe a C-olaj. Sűrű volt mint a fene, de nem is olyan megoldásokkal kente magát mint pl az előbb írt Fiat 18-80, amibe meg utto, vagyis híg olaj kellett.
Válasz .Richard. #777. hozzászólására“Egy mechanikus váltoba híg olaj nem kell.”
Ez a vélekedés kb onnan ered, hogy azokban sem szűrve, sem hűtve nincsen. Szóval ha szántasz, akkor előbb utóbb úgyis femelegszik mint az atom, és egyre véknyabb lesz, aztán emiatt aki aggódik, az nyilván a vastagabb olajat teszi bele.
Bár ezek a feltételek még ugyanúgy igazak egy modern traktor első hídjára is, ahol meg megfelel. És ne mondjuk hogy az olajban úszik, mert 40 km/h nàl nem lesz félig olajjal, hanem azt a szűk liter olajat szétveri mindenfelé, pont úgy, mint egy sebvàló, ahogy kb olaj felhőszakadás van a mindenfelé repülő csapkolódástól, nem pedig kúszik az olaj mint a teknősbéka.
Válasz .Richard. #777. hozzászólásáraIgen, de a fogaskerekek közül sokkal nehezebben szorul ki a sűrű olaj mint a híg,és ez plusz terhelés a motornak meg a váltó csapàgyaknak egyaránt. Gondolom ezért is vannak 10w30 As olajok a "modernebb" traktorokban,
Válasz termelo #776. hozzászólásáraMiben volt a válto olaj közös a motorolajjal? Renault csinált anno olyan autót. Amúgy a ferde foghoz híg olaj,nem akkora baj,de a zajcsökkentès azèrt fontos. Egy egyenes fogazásű hajtoműbe a sűrűbb olaj jobb,mert halkabb lesz. A zajt meg a fèmek kapcsolodása adja,nem más. Hozzátesszük,hogy a híg olajat a nagy fordulat jól szórja több magyarázat nem is kell. Egy mechanikus váltoba híg olaj nem kell.
Válasz mtz1221 #775. hozzászólásáraRégebben (80's)népszerűek voltak azok a modellek ahol 1 olaj volt közös térben a motorban és a váltóban. Mivel a motorolaj híg így Tamás féle nézet szerint "lefolyna" a fogaskerékről pedig ott nem volt még a váltóban szivattyú se.
Válasz termelo #773. hozzászólásáraÍgy van. Az 506 carraro se kényszerkenésű, mégis 10w30 kell bele. Imtnél volt hogy a kihelyezett elosztó résolajcsöve a kúpkerék csapágyai felé volt visszavezetve, de ennél meg ilyen sincs .
Válasz termelo #773. hozzászólásáraKimondta, hogy mind kényszerkenéses?
Sőt van olyan is ami szóróolajzású de szivattyú fúvókákon keresztül spricolja az olajat a megfelelő helyre!
Válasz rtamas1976 #772. hozzászólásáraHát ez félre ment rendesen, van kényszerkenéses de egyáltalán nem mind az.
A szinkronváltósak tudtommal ugyanolyanok mint az MTZ...
Legalább is nekem ami volt 165 lovas ott ugyanúgy a fogaskerék vitte fel az olajat pedig utto volt benne gyárilag ráadásul az összes autóváltó az ATF-olajosokat leszámolva "híg"
Vagy a traktorok véglehajtása sem kényszerkenéses mégis "híg" olajjal van és persze a hidak is.
Amúgy nem tudsz olyan híg olajat amibe belemártasz egy fémet és ne csöpögjön fél percig, itt meg csak másodpercek kellenek.
vagy
pl. láncos motorok, a motoroloja is híg de nem folyik le a láncról...
Válasz Gyula, #770. hozzászólásáraBocsi ez magaslabda volt!

Lekellett ütnöm.
Válasz Gyula, #770. hozzászólásáraMiért te miregondoltál?
Ott ül egy ember a váltófelett és ecsettel kényszerből keni a fogaskereket és a csapágyakat?
Kétfajta megoldás van a szóróolajzás és a kényszerkenés.
Igyekszel látom!
Válasz rtamas1976 #768. hozzászólására"A nyugatigépek váltója kényszerkenéses"
Szivattyús / olajnyomàs...
Válasz hashtag #760. hozzászólásáraBocsi 10w30
Válasz hashtag #760. hozzászólásáraAz orosz 1fokozatúolaj amivel kijöttek annó a régi mtzék azt mindenhova rakták.
Na olyan magyarországon biztos nincs.
A nyugatigépek váltója kényszerkenéses.
Ez a régi vas szóróolajzású, ha nemviszi fel a fogaskerék akkor nem ken.
A felsősor olajzása úgyvanvan megoldva, hogy a fogaskeréken furat van és ami a fogmodul között van olaj, azt "préseli be"
De ha vékony akkor nemtudja felvinni és bepréselni. Így a felső tűgörgősor nemkap elegendő olajat.
A lehajtás a nyugatigépeknél tengelyközépig fürdik az olajban. Ott mindenhol olajvan.
Az mtz hidraulikába a jd vagy multi g tökéletes. Régen énis azzaljártam.
Ha jóltévedek az is 10w40es
Válasz mtz1221 #766. hozzászólásáraNekem a Zetor Forterra traktorban JD olajak vannak. Nincsen vele semmi gond, szépen müködik mindene. Így nem kell gondolkodnom, meg félnem, nehogy keveredjenek az olajak.
Csak a NH-ban vannak Ambra olajak, de ez a traktor jóval nagyobb kategóriás, mint a JD és a Zetor, és más munkagépeket mozgat.
Case kombájnban is Ambra olajok vannak, ugyan azok, mint a NH traktorban.
Válasz szanberg #765. hozzászólásáraÉrtelek lehet indiában nincs is 10w-30. Azt hittem a számából hogy a 80w sokkal vastagabb olaj. Mostmár latom, majdnem egyfac a kettő.
De attól még mindig fentartom, gogy a zetorban sem kéne egy hasonló viszkozitasú jd olajnak, kártcsinálnia. Sőt.
Válasz mtz1221 #763. hozzászólásáraDe hajtó hidraulika 10-30 vagy 10-40-et!
De mondom, az Utto 80w az kb 10-15-40-nek felel meg
Válasz mtz1221 #763. hozzászólásáraIlyen van bele előrva a török szerint. Habár lehet nem sokban különbözik a 80w ez sem .
https://www.hungarolube.hu/agri-utto-10w30-20-liter-2859#:~:text=AGRI%20UTTO%20SAE%2010W%2D30%20HIDRAULOKA%2DHAJT%C3%93M%C5%B0OLAJ%20Magas%20min%C5%91s%C3%A9g%C5%B1,kuplung%20%C3%A9s%20nyomat%C3%A9kv%C3%A1lt%C3%B3%20%C3%A9s%20egy%C3%A9b%20j%C3%A1rul%C3%A9kos%20rendszerek
Válasz szanberg #762. hozzászólásáraNincs rajta külön hidraulika olaj, meg az armán sincs . Ugyanaz a carraro szerű váltó van mind kettőn. Azért furcsáll9m hogy indiába 80w írnak rá, törökben meg 10w30at . Habár arma szervizes azt mondta ő 10w-40et rakna bele szíve szerint .
Válasz mtz1221 #761. hozzászólásáraDe most miről beszélünk???
Solis full mechanikus váltós? Hidraulika olaj külön van rajta? Mert akkor mehet 80-90-es bele, de ha közös a váltó - hidraulika olaj akkor csak utto vagy stou!
Utto-ból van olyan, hogy 80w. Az a stou 15-40-nek felel meg viszkozitásban. Mind a kettő hajtó-hidraulika olaj, annyi, hogy a stou régebbi adagolós motorokba is jó,míg az utto csak váltóba hidraulikába.
Válasz Szlovákiából #758. hozzászólásáraAz armatrackba nekem is így van . Ezért nem értem a zetor váltó miért nem bírná a jd váltólolajat.Arma sem űrteknika. Habár Ez Is érdekes dolog. Solisba is ugyanez a váltó van, és ők 80as olajat írnak elő, a török meg 10-30-ast.
Válasz rtamas1976 #756. hozzászólásáraMásba meg beleöntöd a váltóba a motorolajat. Ami melegen ugyanolyan híg, sőt senki nem mondta, hogy hajtóművekbe is kimondottan jó. Tudom, van sok mtz, aminél az az ajánlás, valmiért
De ha belegondolsz, teljesen jó bele, működik. Akkor miért van az, hogy amit meg váltóba adnak, az nem jó? Mert híg? Egy nagyobb jd első kerekében is átmegy annyi erő a kis bolygókerekeken, mint amit az egész krisztus elő tud állítani, és ember méretű fogaskerekek vannak benne, nincs alúlméretezve. Amúgy az mtz hidraulikàt lehet felöntöm azokkal ami lejön a jd faràból, arra pont jó hogy kicsepegjen, meg ha egyszer arrébb kell húzni valamit, akkor sincs keveredés.
Válasz SzikiSzokeveny #755. hozzászólásáraPersze mert ti értetek hozzá, a JD váltóolaja is ugyanilyen univerzális.

Az "utto" olajak mehetnek a váltóba(kivéve vario) a nem fékezett hídba és a hidraulikába is.
A többi legenda a hozzá nem értés miatt van.
Eleve a szakemberek nem a viszkozitást nézik mert az nem ad tájékoztatást az olaj teljesítményszintjéről.
A JD olaj 1400 ft 1 liter minden alapgépbe jó de kérdezz meg bárkit aki látja rajtad hogy tollas a hátad : á az ebbe nem jó ved meg ezt 3000 ft-ért az a biztos
Válasz mtz1221 #751. hozzászólásáraA JD-ben még külön fékfolyadék sincs, meg a kormánynál is ugyanazt az olajat használja, tehát van a hidraulika, meg a motorolaj.
Válasz rtamas1976 #756. hozzászólására#755 SzikiSzokeveny 2025-06-28 11:01:13
Válasz hashtag #754. hozzászólásáraAbban a gépben igen.
Nálunk is az összes cnh gépben mindenhol multi g van, az való bele.
A crystal váltó nemfeltélenül szertheti!
Nem arratalálták ki.
Ha kiszolgalógepnek használnám akkor énis beleraknám. De mivel minden talajmunkát azcsinál így én nemkockáztaok.
Mtz van 2is így azok pótkocsiznak szaladgálnak. A zetor csak ha végképp nincs más akkor megy póttal.
Válasz rtamas1976 #753. hozzászólásáraMi mindenbe multi g-t raktunk, zts váltójába, mtz hidraulikába, nyuszik váltójába. Sosem volt belőle gond.
Válasz rtamas1976 #752. hozzászólásáraÉrdekes ez a jd “hígolaj”. Az van a váltóban, hidakban, bolygókban is. Bírja.
Válasz mtz1221 #751. hozzászólásáraA zt 303ban különtartály volt, azmeg beengedte a olajat a váltóba.
A legöregebb hindu nemtudja melyiklenne a legjobb!
A legjobblenne tipizálni és mindenbe mehetne ugyanaz.
Válasz Szlovákiából #750. hozzászólásáraÉn is ugyanezzel szenvedek.
A crystalban 80w90 van.
Az mtzben motorolaj.
A cégesek multi g.
A motorolaj multi g keveredik az "nemgond"
Se a zetornak nemjó a hígolaj, sem a cégesekbe a hajtóműolaj.
Próbálom kikerülni a keveredést, de valamennyire akkor is keveredik.
A különtartály a legjobb.
Mtzbe mindenmehet , nemkényes az olajra.
De egy drágábbgépbe akármilyet énsem raknám és rakjuk.