Válasz MrPoke #3174. hozzászólásáraNem mondom,hogy az mtz jó.
De nekem van egy 550-esem ami 10.000 óráig csak azért volt bontva,mert lett bele nyúl-béka rakva. Azonkívül az adagoló volt cserélve meg a gumik és az akksi,illetve az önindító magnetonra.. Mindent csinált mivel egymaga volt,egyáltalán nem volt kímélve.A kuplungja kezd rossz lenni,de már nyugdíjas évi egy tank gázolaj megy ki belőle az már nem bassza szét a kuplungot.
Mikor nyugdíjba ment akkor kapott egy teljes motorfelújítást,azt is csak azért mert az egyik henger gyenguszabb volt.
Azt elismerem ritka az az mtz ami ennyit kibírt,volt ebben egy kis szerencse is.
Viszont mtz-ét már én se hoznék a házhoz,túl kel lépni rajtuk. Ami van azt használni,legalább nem kell leakasztgatni a munkagépeket.
Ja és a végére.
Az mtz 10.000 üzemórája kb 16-17.000 nyugati traktor üzemidejének felel meg.
Válasz MrPoke #3175. hozzászólásáraAz amig apukam elt csak a gyumolcsost csinálta, axial permetezo volt rajta. En 4 evig hasznaltam kb asoboronazni. Aztan lett eladva, de ezzel parhuzamosan mar 3 eve van a 1221 talajon, mert a 18 nyaran erkezett meg. Igy jott ki a matek. Az a 82-es meg 92- volt nalunk 2001-ig addig mindent az csinalt, de a TSzbol fellelt allapotban. Motorja 50 lovat se tudott, a valto logott, kivolt mindene. Nem akart ra kolteni sose apu, aztan szenvedes volt vele dolgozni. 2016-2017-ben ujitottam fel az egeszet.
Meg egyben van, 2 faluval arreb vettek meg. A fülket kellett kipofozni.
Válasz endypapa_20120 #3146. hozzászólásáraNálam az olajnyomás hidegen a zöld teteje alapjáraton is, majd szép lassan terhelés alatt visszamegy 3,5-ig grúberrel. RT, kompaktor melegen is inkább 4 bár közelében és a 80C fokot nálam sem lépte még át sem nyáron, sem ősszel. Az igaz, hogy a grúbert 7,5-tel húztam, próbaként mentem 8,5-9 körül, de semmivel sem volt szebb a munkája, így ráértem öregesen haladni
270-es grúber oldalszárnyakkal 12-15 centi mélyen. Levettem a szárnyakat mélyítésre, de azóta nem igazán volt alkalmas a talaj, ezzel még kicsit várok, vagy megy bele a kukorica így, némi rizikót bevállalok.
Terhelve 1900-as fordulaton járatom MTZ1221 ajánlásával
RT, kompaktor, eke jól fogyaszt(szerintem ua. mint a 1025), a grúberrel viszont már egy másik dimenzióba lépett a fogyasztása, na de azt meg meg sem moccantan a 1025.
Ezek azért nem kiforrott információk, mert 110 óránál tartok csak.
Válasz mtz1221 #3171. hozzászólásáraIgen itt is így volt. Volt mondjuk 10 mtz, 5 rába, stb és ezeket minden télen alaposan szét kellet szedni. De szezonban is rendszeresen a műhelyben állt vagy 2 mtz meg 1 rába. És itt sem hülyék vezették, elromlik ott mind. Aki azt mondja minden mtz amivel ovatosan van bánva kibír 10e+ órát az hazudik. (Szerintem egy sem)
10e nél már a power váltók is hullanak, valamint ha más nem gyűrűzni kell a nyugati motorokat is.
Válasz MTZ1221.3 #3172. hozzászólására2db ot vett abban az évben egy kolega. Egy 82 est és egy Jumzt ugyanabba az árba.
Csak pár dologban jobb az NH, de van amiben sokal roszabb. Pl a váltója egy kuka, meg pattog mint az istennyila.
De hány óra van az MTZ ben? Vagy már cserélve volt az óra?
Válasz MrPoke #3170. hozzászólásáraÉvekig vettem a naftát tsz-es barátoktól. Aki lopta azok 1400-1600 fordulaton dolgoztak egész nap, aki meg nem azok 2200-on. A 2200-asoknak, soha nem volt semmi hajtásbéli javításuk. Mindegy hogy mtz vagy nyugati volt.
Válasz mtz1221 #3168. hozzászólására100 fordulat kevés. Még a JD kezelési is 10% ot ír. És az még igen karcsú. Nem kell sajnálni a motort, sosem esik szét ha nincs túl pörgetve. Mondjuk szerintem az 1900 az picit sok, az már tényleg nagyon extrém munkánál jó, aholl nagyon ingadozik a terhelés, és kell a nyomaték tartalék. Pl lazító.... Különben 1700-1800 max.
Válasz MTZ1221.3 #3166. hozzászólásáraJa de az a 892 nem is ment semennyit :D Az udvarban tartva persze, hogy nem lesz baja.
Az az MTZ amit nem kell 2000 óráig legalább 1* szétszedni az nincs is használva. Főleg a mostaniak. És azok a kivételek az 1000 ből 1 a többi MTZ 5000 nél már rég bontott, 8000 nél meg a kohóban van.
Nekem a kis NH ban van 8500 óra arra sem volt sok költve. De én kiszoktam nyomni a szemét. De istenért nem akar szétesni.
Válasz endypapa_20120 #3165. hozzászólásáraHa rám hallgatsz adagolót leveszed, és be állíttatod. Ha jól emlékszem akkor az alsó töltést ( mikor alapgázról pörgeted fel) 7 vagy 70 köbről 8.5 vagy 85 köbre állítják. Én nehéz munkát 1900-2000 fordulat között szoktam csinálni. 2100-nál már jelentősen többet eszik. Meg dombokon max 100 motorfordulatot engedek meg hogy vissza essen. De majd érzed, ha be lesz az adagoló állítva. Addig használhatatlan rendesen.
Én ezt a terhelést az NH-val csak is vetőgéppel tudtam megcsinálni. Mert hullámzik a talaj minőség. Inkább az a jellemző, hogy 1900-1600 közt hullámzik a fordulat ugyanazon a gáz álláson :D
1221 nek is el kellene bírnia, mondjuk ott a tömeggel van a gond, hamarabb elrugja magát, minthogy 120le-t letudjon rakni a talajra. Főleg 10km/h alatt.
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNem is. Azért van benne sebesség váltó. Ha terhelődik visszaváltok. Amennyi a gáz annyi a fordulat. Kell az a traktor jövőre is meg azután is még 20 évig.
A 892 laza 21 évet bírt ki és még mindig megy. Ráköltés egy millió nettóban még nem volt, pedig újra is gumiztam már 1x. Ha ez is elmegy ennyit akkor nagyon jó beruházás volt. Bár erre már Michelin vagy valami komolyabb márka gumiját venném ha cserélődik.
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNa annak kéne a lábából 10 centit levágni, aki a 2100-as motorfordulatot 1800-ra vissza terheli, és úgy dolgozik vele.
Válasz MTZ1221.3 #3157. hozzászólásáraÉn nem azt mondtam, hogy szétverni. Szerintem azért te nem igen dolgozol úgy, hogy padlót nyomsz és nem pörög 1800 fölé a motor :) Pedig ez teljesen elterjedt normál használat.
Válasz MTZ1221.3 #3161. hozzászólásáraA BELARUS - 1221 Tropic traktor (Tropic MTZ - 1221) (4x4-es kerekek összkerékhajtásával) egy univerzális 2,0 vontatási osztályú traktor a forró éghajlatú régiókban. Az alapmodellhez képest a "trópusi" opció megnövelt hűtővel és ventilátorral rendelkezik (ezért a burkolat kialakítása kissé megváltozott), valamint a 110 literes kiegészítő üzemanyagtartállyal. https://kz.all.biz/en/tropic-mtz-12212-tractor-g2582746
Válasz Balázs. #3158. hozzászólásáraNem. Először ilyet vettem rá, de nem jobb mint a fém 6 lapátos. Ez 9 bazi nagy lapátos, leveszi a micit a fejedről ha közel vagy.
Válasz MrPoke #3155. hozzászólásáraElhiszem. Ahogy en is szetvernem a Fendtedet. Nem kell sok esz hozza, hogy szetverj valamit.
Azert a 3m-es kultit nem hiszem, hogy 120 loero megbírná.
Válasz mtz1221 #3151. hozzászólásáraAz hogy lehet? Nekem 160-ra fel van huzva, ha fullra szivta a hutot naddal es az oldala is fenn van akkor se megy 80-nal feljebb. Azert nem ertem sokan hogy fozik meg.
Válasz endypapa_20120 #3150. hozzászólásáraNem akarom elvenni a kedved első nap. De orvosolható ne idegeskedj. Egy bajuk van, nem lehet velük 30C fok felett dolgozni, teljes terhelésen, mert kicsi a hűtőjük. azt gondoltam az a típus lesz amit múltkor linkeltem kéket. Azokban a 10 literrel nagyobb hűtő van. De nincs gond két minőségi 70 fokos termosztáttal, meg egy nálunk kapható német ( a mi forgalmazónk gyártatja) 170-180 eurós ventilátorral, nem lesz gond.
Válasz mtz1221 #3144. hozzászólásáraHazaértem. Egy kivétellel olyan, mint amit vártam. Egy bibije van, mi nagyon nem tetszik. Nagyon ingadozó a motor olajnyomása. Alapjáraton 2-2,5 Bar, 1500-as fordulaton 5 Bar. Az öreg 82-en fél Bar-t ingadozott csak (2,5-3 Bar volt).
Válasz MTZ1221.3 #3139. hozzászólásáraa 21-ben bent van a 1,5 és az 1,2, tehát ez 18+1,5+1,2 azaz 21M, ami rájön a gyártó áremelése, amit még nem tudok. A pályázatban a gépajánlat 372-es eurón, 10%-kal az akkori ár föléhúzva.
400-as Eurónál 21+2M és 5% körüli emelésben bízik a kereskedő, az még 1M.
25M-ért kapok egy 40M-s traktort és 3M értékben prec. szolgáltatást és a pályázatíró is ki van fizetve. Tehát ez mindösszesen lesz cca. 25M nettóban nekem.
Válasz MrPoke #3135. hozzászólásáraÉn 26-ot írtam és van egy 40 milliós gépe érte.
De ott körül is lehet. Simán megérte.
Az MTZ-t megvenni nem volt jó ötlet, mert azt érdekes lesz eladni. Főleg új árába
Válasz MrPoke #3136. hozzászólásáraKötelező elem, el kell tartani az agráriumra ráépülő szolgáltatókat is. Olyan szolgáltatásokat nyújt, amiről azt sem tudom, hogy micsoda Sejthető, hogy nincs is rá szükségem, de velejár.
Válasz MTZ1221.3 #3132. hozzászólásáraOtt írta 21Milliót kellet kifizetnie.
És akkor még jönni fog a kötelező szervíz....
Meg ugye a precíziós további költsége. Milyen szolgáltatást vállalt ami dzinte szintén kidobott pénz mert egy robotkormány nem precíziós géppark.
És akkor már bőven 25-30 milla lesz a vége....
Válasz Gumóka #3129. hozzászólásáraHa tudsz ilyet akkor vennek.
De egy 6630-as JD boven 18 m korul van sajna. Ora van benne boven, igy nekem kite szervizes ismeros mondta, hogy ha meg 10et tudok melle tartani akkor jo gep lesz. Na mondom az jo 25-28 millio, jo a szar MTZ nekem
Az az ejszakai muszaktol fuggetlen. Aki legeny ejjel, legyen nappal is igy gondoltam
42/21 millió a 36M nettós traktorra. 3/1,5M prec.sz., 2,5/1,2M pályázatíró.
Tehát a beadáskor 18 milló a traktorra, 1,5 millió a prec. szolgáltatásokra és 1,2 millió a pályázatírónak és egy kis apró a marketing költségekre. Ez az én költségem és ennyi volt a támogatott. Ebből a traktor új ára az, ami most ráfom 2-3 milliót az én zsebemre, de még nem kaptam meg az idei árat.
Idén mår nem az IsoMarcd RTK-ja, ami a Kverneland-é volt azt hiszem, helyette TopCon lesz benn.
4329 hozzászólás
Emberek!

Az asszonyt is meg kell néha hüvelyezni, különben elromlik, aztán mégse mtz.
Válasz MrPoke #3174. hozzászólásáraNem mondom,hogy az mtz jó.
De nekem van egy 550-esem ami 10.000 óráig csak azért volt bontva,mert lett bele nyúl-béka rakva. Azonkívül az adagoló volt cserélve meg a gumik és az akksi,illetve az önindító magnetonra.. Mindent csinált mivel egymaga volt,egyáltalán nem volt kímélve.A kuplungja kezd rossz lenni,de már nyugdíjas évi egy tank gázolaj megy ki belőle az már nem bassza szét a kuplungot.
Mikor nyugdíjba ment akkor kapott egy teljes motorfelújítást,azt is csak azért mert az egyik henger gyenguszabb volt.
Azt elismerem ritka az az mtz ami ennyit kibírt,volt ebben egy kis szerencse is.
Viszont mtz-ét már én se hoznék a házhoz,túl kel lépni rajtuk. Ami van azt használni,legalább nem kell leakasztgatni a munkagépeket.
Ja és a végére.
Az mtz 10.000 üzemórája kb 16-17.000 nyugati traktor üzemidejének felel meg.
Válasz MrPoke #3175. hozzászólásáraAz amig apukam elt csak a gyumolcsost csinálta, axial permetezo volt rajta. En 4 evig hasznaltam kb asoboronazni. Aztan lett eladva, de ezzel parhuzamosan mar 3 eve van a 1221 talajon, mert a 18 nyaran erkezett meg. Igy jott ki a matek. Az a 82-es meg 92- volt nalunk 2001-ig addig mindent az csinalt, de a TSzbol fellelt allapotban. Motorja 50 lovat se tudott, a valto logott, kivolt mindene. Nem akart ra kolteni sose apu, aztan szenvedes volt vele dolgozni. 2016-2017-ben ujitottam fel az egeszet.
Meg egyben van, 2 faluval arreb vettek meg. A fülket kellett kipofozni.
Válasz endypapa_20120 #3146. hozzászólásáraNálam az olajnyomás hidegen a zöld teteje alapjáraton is, majd szép lassan terhelés alatt visszamegy 3,5-ig grúberrel. RT, kompaktor melegen is inkább 4 bár közelében és a 80C fokot nálam sem lépte még át sem nyáron, sem ősszel. Az igaz, hogy a grúbert 7,5-tel húztam, próbaként mentem 8,5-9 körül, de semmivel sem volt szebb a munkája, így ráértem öregesen haladni
270-es grúber oldalszárnyakkal 12-15 centi mélyen. Levettem a szárnyakat mélyítésre, de azóta nem igazán volt alkalmas a talaj, ezzel még kicsit várok, vagy megy bele a kukorica így, némi rizikót bevállalok.
Terhelve 1900-as fordulaton járatom MTZ1221 ajánlásával
RT, kompaktor, eke jól fogyaszt(szerintem ua. mint a 1025), a grúberrel viszont már egy másik dimenzióba lépett a fogyasztása, na de azt meg meg sem moccantan a 1025.
Ezek azért nem kiforrott információk, mert 110 óránál tartok csak.
Válasz MTZ1221.3 #3172. hozzászólásáraÉs különben amit nem rég adtál el MTZ az mit csinált az elmúlt 16 évben? Ami viszont már darabokra esett?
Válasz mtz1221 #3171. hozzászólásáraIgen itt is így volt. Volt mondjuk 10 mtz, 5 rába, stb és ezeket minden télen alaposan szét kellet szedni. De szezonban is rendszeresen a műhelyben állt vagy 2 mtz meg 1 rába. És itt sem hülyék vezették, elromlik ott mind. Aki azt mondja minden mtz amivel ovatosan van bánva kibír 10e+ órát az hazudik. (Szerintem egy sem)
10e nél már a power váltók is hullanak, valamint ha más nem gyűrűzni kell a nyugati motorokat is.
Válasz MTZ1221.3 #3172. hozzászólására2db ot vett abban az évben egy kolega. Egy 82 est és egy Jumzt ugyanabba az árba.
Csak pár dologban jobb az NH, de van amiben sokal roszabb. Pl a váltója egy kuka, meg pattog mint az istennyila.
De hány óra van az MTZ ben? Vagy már cserélve volt az óra?
Válasz MrPoke #3169. hozzászólásáraNem ment semennyit, csak az egesz gazdasagot vitte egyedul 16 evig. Nyilvan nem 200ha-on.
Elhiszem, hogy az NH jobb, de anno 2-3 db 892 jott ki az arabol a TL90-nek. Az meg nem keves.
Válasz MrPoke #3170. hozzászólásáraÉvekig vettem a naftát tsz-es barátoktól. Aki lopta azok 1400-1600 fordulaton dolgoztak egész nap, aki meg nem azok 2200-on. A 2200-asoknak, soha nem volt semmi hajtásbéli javításuk. Mindegy hogy mtz vagy nyugati volt.
Válasz mtz1221 #3168. hozzászólására100 fordulat kevés. Még a JD kezelési is 10% ot ír. És az még igen karcsú. Nem kell sajnálni a motort, sosem esik szét ha nincs túl pörgetve. Mondjuk szerintem az 1900 az picit sok, az már tényleg nagyon extrém munkánál jó, aholl nagyon ingadozik a terhelés, és kell a nyomaték tartalék. Pl lazító.... Különben 1700-1800 max.
Válasz MTZ1221.3 #3166. hozzászólásáraJa de az a 892 nem is ment semennyit :D Az udvarban tartva persze, hogy nem lesz baja.
Az az MTZ amit nem kell 2000 óráig legalább 1* szétszedni az nincs is használva. Főleg a mostaniak. És azok a kivételek az 1000 ből 1 a többi MTZ 5000 nél már rég bontott, 8000 nél meg a kohóban van.
Nekem a kis NH ban van 8500 óra arra sem volt sok költve. De én kiszoktam nyomni a szemét. De istenért nem akar szétesni.
Válasz endypapa_20120 #3165. hozzászólásáraHa rám hallgatsz adagolót leveszed, és be állíttatod. Ha jól emlékszem akkor az alsó töltést ( mikor alapgázról pörgeted fel) 7 vagy 70 köbről 8.5 vagy 85 köbre állítják. Én nehéz munkát 1900-2000 fordulat között szoktam csinálni. 2100-nál már jelentősen többet eszik. Meg dombokon max 100 motorfordulatot engedek meg hogy vissza essen. De majd érzed, ha be lesz az adagoló állítva. Addig használhatatlan rendesen.
Válasz mtz1221 #3164. hozzászólásáraA szívó MTZ-k akkor kezdenek el füstölni :D És mennyi fekete füstött okádó 82-es volt régen a határban :)
Én ezt a terhelést az NH-val csak is vetőgéppel tudtam megcsinálni. Mert hullámzik a talaj minőség. Inkább az a jellemző, hogy 1900-1600 közt hullámzik a fordulat ugyanazon a gáz álláson :D
1221 nek is el kellene bírnia, mondjuk ott a tömeggel van a gond, hamarabb elrugja magát, minthogy 120le-t letudjon rakni a talajra. Főleg 10km/h alatt.
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNem is. Azért van benne sebesség váltó. Ha terhelődik visszaváltok. Amennyi a gáz annyi a fordulat. Kell az a traktor jövőre is meg azután is még 20 évig.
A 892 laza 21 évet bírt ki és még mindig megy. Ráköltés egy millió nettóban még nem volt, pedig újra is gumiztam már 1x. Ha ez is elmegy ennyit akkor nagyon jó beruházás volt. Bár erre már Michelin vagy valami komolyabb márka gumiját venném ha cserélődik.
Válasz mtz1221 #3164. hozzászólásáraAkkor most mekkora fordulaton kell használni, hogy optimális legyen a működése?
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNa annak kéne a lábából 10 centit levágni, aki a 2100-as motorfordulatot 1800-ra vissza terheli, és úgy dolgozik vele.
Válasz MTZ1221.3 #3157. hozzászólásáraÉn nem azt mondtam, hogy szétverni. Szerintem azért te nem igen dolgozol úgy, hogy padlót nyomsz és nem pörög 1800 fölé a motor :) Pedig ez teljesen elterjedt normál használat.
Válasz MTZ1221.3 #3161. hozzászólásáraA BELARUS - 1221 Tropic traktor (Tropic MTZ - 1221) (4x4-es kerekek összkerékhajtásával) egy univerzális 2,0 vontatási osztályú traktor a forró éghajlatú régiókban. Az alapmodellhez képest a "trópusi" opció megnövelt hűtővel és ventilátorral rendelkezik (ezért a burkolat kialakítása kissé megváltozott), valamint a 110 literes kiegészítő üzemanyagtartállyal.
https://kz.all.biz/en/tropic-mtz-12212-tractor-g2582746
Válasz mtz1221 #3159. hozzászólásáraNa ezt se gondoltam volna, hogy a .3-on más hűtő van. Újat tanultam. Köszönöm!
Válasz Balázs. #3158. hozzászólásáraNem. Először ilyet vettem rá, de nem jobb mint a fém 6 lapátos. Ez 9 bazi nagy lapátos, leveszi a micit a fejedről ha közel vagy.
Válasz MTZ1221.3 #3154. hozzászólásáraTiéden 10 literrel nagyobb a hűtő mint a .2-sen. Azért tervezték meg a "1221.2 tropicalt" ( mi forgalmazónk szerint ő miatta), hogy bírja a .3-as hűtőjével a 45 fokot is.
Válasz mtz1221 #3151. hozzászólására
Erre gondolsz?
Válasz MrPoke #3155. hozzászólásáraElhiszem. Ahogy en is szetvernem a Fendtedet. Nem kell sok esz hozza, hogy szetverj valamit.
Azert a 3m-es kultit nem hiszem, hogy 120 loero megbírná.
Válasz Mötözö #3153. hozzászólására1221.2
Válasz MTZ1221.3 #3154. hozzászólásáraMert még sosem terhelted le a trakit. :D Hidd el én megfőzném neked gyorsan :D
Válasz mtz1221 #3151. hozzászólásáraAz hogy lehet? Nekem 160-ra fel van huzva, ha fullra szivta a hutot naddal es az oldala is fenn van akkor se megy 80-nal feljebb. Azert nem ertem sokan hogy fozik meg.
nem látható a gép száma..1025.2 vagy 1221.2?
Válasz endypapa_20120 #3148. hozzászólásáraugyan a sokszor véleménykülönbség van közöttünk,de gratulálok a géphez -jó egészséget és kitartást hozzá
Válasz endypapa_20120 #3150. hozzászólásáraNem akarom elvenni a kedved első nap. De orvosolható ne idegeskedj. Egy bajuk van, nem lehet velük 30C fok felett dolgozni, teljes terhelésen, mert kicsi a hűtőjük. azt gondoltam az a típus lesz amit múltkor linkeltem kéket. Azokban a 10 literrel nagyobb hűtő van. De nincs gond két minőségi 70 fokos termosztáttal, meg egy nálunk kapható német ( a mi forgalmazónk gyártatja) 170-180 eurós ventilátorral, nem lesz gond.
Válasz mtz1221 #3149. hozzászólására"30 fok felett szokott lenni felétek ???"
??????????????????????
Válasz endypapa_20120 #3148. hozzászólásáraGratula.

30 fok felett szokott lenni felétek ???
Azt hittem ezt a típust már nem is forgalmazzák, csak a tropicot.
Válasz endypapa_20120 #3146. hozzászólásáraNekem a perkinseken is hasonló, szerintem így a jó. Csak a régiek nem tudták a kis olajpumpával ezt.
Válasz mtz1221 #3144. hozzászólásáraHazaértem. Egy kivétellel olyan, mint amit vártam. Egy bibije van, mi nagyon nem tetszik. Nagyon ingadozó a motor olajnyomása. Alapjáraton 2-2,5 Bar, 1500-as fordulaton 5 Bar. Az öreg 82-en fél Bar-t ingadozott csak (2,5-3 Bar volt).
Válasz MTZ1221.3 #3143. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz endypapa_20120 #3142. hozzászólásáraJöhetnek a képek, meg a tapasztalatok. 10000 órát mennyen 1 adagoló állítással.

Válasz endypapa_20120 #3142. hozzászólásáraGratulalok!
Jo egeszseget hozza!!
Átadásra kész a gép. Indulunk érte.
Válasz MTZ1221.3 #3139. hozzászólásáraa 21-ben bent van a 1,5 és az 1,2, tehát ez 18+1,5+1,2 azaz 21M, ami rájön a gyártó áremelése, amit még nem tudok. A pályázatban a gépajánlat 372-es eurón, 10%-kal az akkori ár föléhúzva.
400-as Eurónál 21+2M és 5% körüli emelésben bízik a kereskedő, az még 1M.
25M-ért kapok egy 40M-s traktort és 3M értékben prec. szolgáltatást és a pályázatíró is ki van fizetve. Tehát ez mindösszesen lesz cca. 25M nettóban nekem.
Válasz Gandhy #3109. hozzászólásáraÉn azért megvárnám mit csinál a narancssárga a gruberral, utána meg eladnám a 1025-öst Gumókának.


Válasz MrPoke #3135. hozzászólásáraÉn még előtte írtam azt a 26-ot. De az csak találgatás volt részemről, az ő leírását tekintve.

De ha jól értem:
21+1,5+1,2+2(vagy 3)=25,7 (26,7)
Jójó. Nekem a géppark nem kerül ennyibe tavalyi áron
Válasz MrPoke #3135. hozzászólásáraÉn 26-ot írtam és van egy 40 milliós gépe érte.
De ott körül is lehet. Simán megérte.
Az MTZ-t megvenni nem volt jó ötlet, mert azt érdekes lesz eladni. Főleg új árába
Válasz MrPoke #3136. hozzászólásáraKötelező elem, el kell tartani az agráriumra ráépülő szolgáltatókat is. Olyan szolgáltatásokat nyújt, amiről azt sem tudom, hogy micsoda
Sejthető, hogy nincs is rá szükségem, de velejár.
Válasz Gandhy #3134. hozzászólásáraMondjuk az nem vészes ha nem lesz járulékos költség. De nekem akkor sem tetszett.
Válasz MTZ1221.3 #3132. hozzászólásáraOtt írta 21Milliót kellet kifizetnie.
És akkor még jönni fog a kötelező szervíz....
Meg ugye a precíziós további költsége. Milyen szolgáltatást vállalt ami dzinte szintén kidobott pénz mert egy robotkormány nem precíziós géppark.
És akkor már bőven 25-30 milla lesz a vége....
Válasz MrPoke #3133. hozzászólásáranem, az a teljes összeg 5 évig
Válasz Gandhy #3131. hozzászólásáraDe az 1,5MFt prec szolgáltatás évente van nem? És 5 évig.
Válasz Gumóka #3129. hozzászólásáraHa tudsz ilyet akkor vennek.

Aki legeny ejjel, legyen nappal is
igy gondoltam
De egy 6630-as JD boven 18 m korul van sajna. Ora van benne boven, igy nekem kite szervizes ismeros mondta, hogy ha meg 10et tudok melle tartani akkor jo gep lesz. Na mondom az jo 25-28 millio, jo a szar MTZ nekem
Az az ejszakai muszaktol fuggetlen.
Válasz MrPoke #3123. hozzászólásáraKerekítve így néz ki:
42/21 millió a 36M nettós traktorra. 3/1,5M prec.sz., 2,5/1,2M pályázatíró.
Tehát a beadáskor 18 milló a traktorra, 1,5 millió a prec. szolgáltatásokra és 1,2 millió a pályázatírónak és egy kis apró a marketing költségekre. Ez az én költségem és ennyi volt a támogatott. Ebből a traktor új ára az, ami most ráfom 2-3 milliót az én zsebemre, de még nem kaptam meg az idei árat.
Idén mår nem az IsoMarcd RTK-ja, ami a Kverneland-é volt azt hiszem, helyette TopCon lesz benn.
Válasz MTZ1221.3 #3128. hozzászólásáranem hármat, csak 1,5 milliót, mivel a 7%-nak a fele az önrész