Sziasztok újabb kérdés kisfülkés 80 asban kinek milyen ülés van ? A gyári ülés lengés csillapító még benne van de amivel vettük ülés az sem gyári volt talán 2 es golfé de eltört :S Most bele akartam rakni egy másikat de annyira magas nem ér le a lábam :S Mondjatok valamit mit ajánlotok ?:) Habi kft nél van 24 rugó ért kis ülés nem tudom hogy mennyire lehet felhasználó barát :) Ha más nem lesz Golf ülést szerzek valahonnan:)
Válasz endypapa #43118. hozzászólásáraha jól emlékszem úgy írta hogy ha nincsen bekapcsolva akkor is remeg, főleg ha lassít.
másra gyanakodnék, de neten át nemigen tudok értelmesebbet mondani mithogy fel kell bakolni az elejét és rángatni meg vizsgálódni meg tekergetni hogy akad e valami..
Válasz Mtz 550E #43095. hozzászólásáraA kardán tengelyek hossza, minden fordolatnál változik, ha van benne törés. Valaminek engedni kell, ha nincs lehetőség adva a hossz változására.
Válasz mtz1221 #43115. hozzászólásáraIlletve a GYENGE AKKUMULÁTOR!!!!!!!!
Az indító relé azért kattog be,mert nincs elég áram!Gyenge akku,nagy áramfelvételű önindító!
Sziasztok! Mtz50-es traktorom öninditója inditáskor csettegve tekeri a motort.Olyant csinál,hogy csetteg teker egy felet megint csetteg megint teker egy felet és igy csinál mindig.Amikor csavarhúzóval összezárom akkor viszont hajtja,nem csetteg,de lassan.Akku teljesen feltöltve,új inditórelé,öniditó jó,másik traktoron lepróbálva.Akkuról +és -újrahúzva bikakábellel a másik mellé.Nem jövö rá miért csinálja?????
hali A segítségetekre lenne szükségem...
van egy mtz 80 -om es nem megy a toltes rajta vagy is megyen csak nem tolt eleget max toltes 13.2 v es a toltes jelzo lampa nem alszik el csak el halvanyul mikor meg turazom ..a gerjeszto az javithatto???? koszonom elore is :)
Válasz Kolláth Tamás #43109. hozzászólására Nekem is van 820.2 /meg egy valtra/ az egyenes hidas mtz-n jol kopik a gumi megfordítás nélkül is.A tört hidas amin meg kell fordítani, szerintem!!!
Válasz rsándor #43108. hozzászólásáraMájusban lesz 11 éves a 820.2 és fele felét futotta aszfalton és földön. 5000 párszáz óra van benne,és most fogom ledobni a gyári gumikat, 2-ben még minszki levegő van. Igaz le vannak futva 5-10 százalékra az elsők a hátsók meg olyan 25 százalékosak. Nekem egyformàn koptak mindig. A púposokon a virsli kerekek is mindig nullára futottak és soha nem volt megfordítva.
Válasz Kolláth Tamás #43103. hozzászólására Sajnos már én sem vagyok 15 éves, de tuti tapasztalatom van a hagyományosan, és a fordítottan felrakott gumik kopásával kapcsolatban, egy zsír új 82.1 volt a tesztalany, igaz ez sokat ment aszfalt úton, mint írtam óriási volt a különbség.Végül is igaza van az előttem szólónak mindenki úgy teszi fel ahogy akarja.Nem okoskodni akarok csak megosztottam a tapasztalatomat.
Válasz rsándor #43099. hozzászólásáraVolt 2 is, most merev hidas van meg van egy fiatom is. Nem 15 éves vagyok aki a szomszéd gépéről beszél, mert gondolom erre akarsz kilyukadni.
Válasz Kolláth Tamás #43097. hozzászólásáraelőször lenyalatják az egyik felét (külső vagy belső, attól függ melyiket eszi) aztán megfordítják, és lenyalatják a másik felét. kvázi 2x annyi ideig bírja így.
megoldás egy problémára aminek nem kéne léteznie.
Ennek a fordított gumi témának semmi értelme. Ha fordítva ugyan úgy fog és nem kopik jobbab akkor a traktor gyártók miért nem szerelik fordítva a gumit? Ha lóg lötyög az eleje és nyalja a gumit akkor a megfordított gumit is nyalni fogja mert ugyanazok az erők hatnak rá. Tsz traktorosok azt mondták azért fordították meg, mert a hesston bálázó kevésbé tolta meg a tarlón dombnak lefelé amikor kötni kelett a bálát és meg kelett álni.
Válasz Mtz 550E #43076. hozzászólására Ha mégis a megfordítás mellett döntesz akkor nehogy a gumishoz szaladj, hanem cseréld meg a jobb és bal oldali első kereket.
laza homokon jobb megfordítva, nem dobálja annyira szét ha elkapar, nem ássa el magát olyan hamar a gép.
minden más esetben sokkal nagyobbat fog rendes állásban.
ami a kopást illeti műúton, ez a fordítva nem kopik úgy dolog nem újkeletű.
általában úgy szokott lenni hogy kopott és vagy rosszul beállított elsőhídnál elkezdi a belsejét vagy a külsejét enni a guminak. hogy ne fogyjon el megfordítják.
ha 0 ás a kerékösszetartás és nem lötyög semmi /beleértve a csapot is- , megfelelő a guminyomás, és nem terpesztenek a csízmák sem, akkor pontosan ugyanúgy fog kopni ha megfordítod , ha nem.
aztán van aki becsapja magát, sokkal ritkábban cserél első gumit mint hátsót. ezért a hátsó még nem kopott annyira mint az első, a kopás végett csökken a gumi kerülete. na most jön az okosság. ha az első kerék már kopott, de a hátsó nem "vele kopott" hanem újabb, akkor öszkerékben "tolja" az elejét, ha megfordítják rajta az első gumikat az nem tud úgy kapaszkodni, "tolni" is könnyebb. ebből adódik az illuzió hogy közel egyformán kapaszkodik mindkét irányba. idővel lecserélődik az első gumi is, elsőre helyes irányba felrakva. namost akkor a hátsó lesz kopott hozzáképpest, ezért az eleje gyorsabban akarna menni, ebből annyit lát a traktorista hogy kapirgál az eleje. és levonja a konzekvenciát hogy megfordítva még jobban is fogott mert nem kapart úgy. aztán megfordítja a gumit, és megnyugszik, mert fordított gumi nem fog akkorát, a földet se dobálja úgy, ezért az az érzése támad hogy akkor most biztosan jobban kapaszkodik.
próbáltam így is, meg úgy is.
fordított gumi nem szór úgy kifele mint a normál, ez laza homokon tényleg előny.
mtz nem igazán híres róla hogy kitaposott nyomvonalból szeretne felmászni, inkább csak alászedi az ember már teljesen meg próbálkozik osztott fékkel, de csak túrja magát előre. ha kevésbé kopott mint a hátulja, akkor inkább mászik kifele mivel "gyorsabb" az eleje mint a hátulja. jobban kormányozható. fordított esetben méginkább csak túrja magát előre.
Válasz Tomi81 #43090. hozzászólásáraMivel én nem használtam még fordítva, saját tapasztalatom nekem nincs a különbségben, ezért írtam ezt a szőlős trakit, mert ők szinte minden évben cseréltek, és hol így raktàk fel, hol úgy, hol ilyen gumit hol olyat.
A mi gazdaságunkban 300 körül futnak/év, mindenféle melóban, és mire lekopna a gumi addigra úgy is szétrepedezik. Ilyen esetben nincs + jelentősége a fordításnak.
Válasz atisgyulai #43089. hozzászólásáraFogásba nem tudom mennyi lehet a különbség. Én nem vettem észre, hogy sokat jelentene. Mondjuk nem is nagyon szoktunk elakadni.
Azt tudom, hogy az enyém a 100mázsa kukoricát megfordította a tarlón.
És nem a keményen hanem bent.
Nem mondom, rúgott-vágott, meg is állt, de csak sikerült.
Válasz Tomi81 #43088. hozzászólásáraÉn elhiszem neked, hogy nem kopik annyira, de azt nem hogy ugyanúgy fog.
A húzgálós példát azért írtam hogy belásd a különbséget, ami igaz hogy elöl kisebb, de sokszor pont elég.
Egy szintén öreg "motoros"-sal beszéltem erről egy szüretkor. Még Stadler bátyánk idejében, évekig Akasztóra hordta a szőlőt 82-vel, két csilével. Napi 150 km oda-vissza, egy hónapon keresztül. Amíg rendesen voltak a gumik, kihúzta a homokon a két megrakott pótot a sorok közül, a megfordított gumival meg elakadt a végén, szinte mindig.(ugyan az a traki, pótok, söfőr, helyszín)A megfordított új gumit megette ugyanúgy az aszfalt mint a sz.rt, pedig még akkor magyar volt a taurus!
Lehet hogy kopásban van különbség, de ugyanannyi van fogásban is.
Válasz atisgyulai #43086. hozzászólásáraDe látod milyen vagy? Nem tudod milyen fordítva, de élből rámondod, hogy rossz. Pedig ketten is mondjuk, hogy nagy különbség nincs.
A hátsó kerék más, ez igaz. De az eleje nem is fog akkorát.
Egyébként mi sem magunktól jöttünk rá. Egy kis öreg mondta réges-rég.
Válasz Tomi81 #43084. hozzászólásáraAkkor gondolom nem is próbáltatok pl. fát vagy elakadt gépet kihúzni, először hátramenetben (mondjuk azért hogy ne kelljen leakasztani a vontatmányt), utána meg rendesen előre felé. Akkor éreznétek a különbséget, hogy merre hogyan tudnak fogni a gumik. Nekünk mindhárom trakin rendesen van feltéve, ezért nem tudom hogy kopik jobban, de ezek így vannak kitalálva, szerintem fölösleges forgatni.
Esetleg a hátsókat nem akarjátok megforgatni?
Az se kopna annyira!
Válasz atisgyulai #43082. hozzászólásáraEz egyik MTZ-nk 1989-es. Tavaly tavasszal lett lecserélve róla a gyári első gumi Kb. 5-6 éves korába lett megfordítva. 20 évig szépen vitt mindent amit utána akasztottunk.
Az új is fordítva lett rátéve. És az enyémen is meg lett fordítva.
Válasz atisgyulai #43082. hozzászólásáraNekem évek óta fordítva van az első gumi, közel sem kopik olyan gyorsan, és a húzóerőben sem volt nagy változás. Nekem bevált a fordítás
Válasz Mtz 550E #43076. hozzászólásáraKözel sem tud úgy húzni a megfordított. Nem véletlen ilyenek az mezőgazdasági gumik mintái.
Kagylósra meg csak akkor kopik ha nagyon sokat aszfaltozik. Az meg megeszi a megfordítottat is.
Válasz Mtz 550E #43076. hozzászólására Ha megfelelő munkagép van utána nem érzed a különbséget de az első gumid élettartama min. a duplája, és ha nem fordítod meg akkor olyan kagylósra kopik hogy eldobod az agyad.
Válasz Mtz 550E #43079. hozzászólásáratudhat attól is rázni a gép, ha vészes akkor a kuplung pedált amikor csúsztatva engeded ki rugdalja vissza mint az ABS a féket.
sose rosz ötlet kicserlni, de jól nézd meg mit veszel, legutoljára esküszöm anyám életére vagy 5 darabot hoztam mire volt benne egy ami nem vált ketté eleve..
és húzgáld át a csavarokat is szerintem.
Válasz Mtz 550E #43070. hozzászólásáraelsőhíd bolygókeresztje végett lehet ilyen, de megmondom őszintén csak ezért én szét ne szedném. vagy inkább úgy mondom énsem szedném szét. max ha tényleg nagyon sokat pótkocsizol.
Válasz prütyi #43072. hozzászólásáraazt azért hozzá kell tenni hogy az mtz tényleg csak segédmellsőkerék hajtásos, nem teljesértékű összkerekes.
abban meg egyetértek hogy kell az elsőhajtás. tehetetlen nélküle az mtz, 50 lóig elég a hátulja de utánna már kell a Z híd, 90 lónál meg az egyenes híd..
Válasz Richard. #43067. hozzászólásáraMár azoknál is úgy elborultak az árakkal mint az mtz elsőhajtásoknál és a konkrét mtz-éknél is. Mikor ér egy 94 82-es mtz 5000üó kopott gumikkal 2.5 millát? Soha. Az első hajtásoknál is ez van kiveszik a szétszaggatot mtz-ék alól (általában az erdőn agyon vertek alól ill. az 52-esek meg a kisfülkés 82-es alól ) és egyből elkérnek érte 500e rosz kopott gumikkal lifegő kardán keresztekkel szerelt kardánokat, nem engedik hogy legalább a szöghajtás állapotát megnézd. Kupecok na!! Nekem is marha nagy szükségem lenne egy elsőhajtásra az 50-esre, mert nélküle nem tudják az mtz sehogy leadni a teljesítményt a talajra. Engem mindig azzal basznak fel hogy az csak "melső segéd hajtás" nem 4x4 de mikor a 82-es mtz videon kifújta a fortschritt zt 323 akkor már nagyon fasza az első hajtás egyből. A 82-es mtz-énknek 22év kellet ahhoz hogy tönkre menjenek a csapágyak az elsőhajtásba. Amire tervezték arra tökéletes.
93665 hozzászólás
Sziasztok újabb kérdés kisfülkés 80 asban kinek milyen ülés van ? A gyári ülés lengés csillapító még benne van de amivel vettük ülés az sem gyári volt talán 2 es golfé de eltört :S Most bele akartam rakni egy másikat de annyira magas nem ér le a lábam :S Mondjatok valamit mit ajánlotok ?:) Habi kft nél van 24 rugó ért kis ülés nem tudom hogy mennyire lehet felhasználó barát :) Ha más nem lesz Golf ülést szerzek valahonnan:)
Válasz endypapa #43118. hozzászólásáraha jól emlékszem úgy írta hogy ha nincsen bekapcsolva akkor is remeg, főleg ha lassít.
másra gyanakodnék, de neten át nemigen tudok értelmesebbet mondani mithogy fel kell bakolni az elejét és rángatni meg vizsgálódni meg tekergetni hogy akad e valami..
Válasz Mtz 550E #43095. hozzászólásáraA kardán tengelyek hossza, minden fordolatnál változik, ha van benne törés. Valaminek engedni kell, ha nincs lehetőség adva a hossz változására.
Válasz mtz1221 #43115. hozzászólásáraIlletve a GYENGE AKKUMULÁTOR!!!!!!!!
Az indító relé azért kattog be,mert nincs elég áram!Gyenge akku,nagy áramfelvételű önindító!
Válasz Mtz 550E #43106. hozzászólásáraígyvan, ez minden amit le kel venni. maximum.
nem tart semeddig, csak neki kell állni.
Válasz robcsi01 #43113. hozzászólásáraAz új inditórelé lesz a gond.
Válasz robcsi01 #43113. hozzászólásáraAkkor test hiba!
Sziasztok! Mtz50-es traktorom öninditója inditáskor csettegve tekeri a motort.Olyant csinál,hogy csetteg teker egy felet megint csetteg megint teker egy felet és igy csinál mindig.Amikor csavarhúzóval összezárom akkor viszont hajtja,nem csetteg,de lassan.Akku teljesen feltöltve,új inditórelé,öniditó jó,másik traktoron lepróbálva.Akkuról +és -újrahúzva bikakábellel a másik mellé.Nem jövö rá miért csinálja?????
hali A segítségetekre lenne szükségem...
van egy mtz 80 -om es nem megy a toltes rajta vagy is megyen csak nem tolt eleget max toltes 13.2 v es a toltes jelzo lampa nem alszik el csak el halvanyul mikor meg turazom ..a gerjeszto az javithatto???? koszonom elore is :)
Válasz Kolláth Tamás #43109. hozzászólására Nekem is van 820.2 /meg egy valtra/ az egyenes hidas mtz-n jol kopik a gumi megfordítás nélkül is.A tört hidas amin meg kell fordítani, szerintem!!!
Válasz Tanonc #43107. hozzászólásáraAz Ivánnak szól "délutános műszak este 6-kor 1 fél vodka, túlórázóknak dupla vodka"

Csak, hogy el ne felejtse!
Amúgy nem tudom lehet az öntő forma jele vagy bármi más, esetleg az öntés idejére utalhat...
Válasz rsándor #43108. hozzászólásáraMájusban lesz 11 éves a 820.2 és fele felét futotta aszfalton és földön. 5000 párszáz óra van benne,és most fogom ledobni a gyári gumikat, 2-ben még minszki levegő van. Igaz le vannak futva 5-10 százalékra az elsők a hátsók meg olyan 25 százalékosak. Nekem egyformàn koptak mindig. A púposokon a virsli kerekek is mindig nullára futottak és soha nem volt megfordítva.
Válasz Kolláth Tamás #43103. hozzászólására Sajnos már én sem vagyok 15 éves, de tuti tapasztalatom van a hagyományosan, és a fordítottan felrakott gumik kopásával kapcsolatban, egy zsír új 82.1 volt a tesztalany, igaz ez sokat ment aszfalt úton, mint írtam óriási volt a különbség.Végül is igaza van az előttem szólónak mindenki úgy teszi fel ahogy akarja.Nem okoskodni akarok csak megosztottam a tapasztalatomat.
sziasztok, Ez mi célt szolgált az mtz-50-esen? Vagy mi ez?
(erre az óra szerűségre gondoltam)
Válasz a2457 #43101. hozzászólásáraDe az irányítókart meg a főtengely ékszíjtárcsát és a motortartó félkörívet azt le kell venni nem?
Válasz Myrrdin #43100. hozzászólásáraHurrá! Egyetlen új gépet sem láttam még így. Minden lehetséges.
Válasz rsándor #43099. hozzászólásáraVolt 2 is, most merev hidas van meg van egy fiatom is. Nem 15 éves vagyok aki a szomszéd gépéről beszél, mert gondolom erre akarsz kilyukadni.
Mindenki tegye fel a gumikat saját meggyőződése szerint úgy ahogy akarja! Ennyi!!!




Válasz Mtz 550E #43096. hozzászólásáradehogy kell kivenni a hűtőt..
félórás művelet az egész.
Válasz Kolláth Tamás #43097. hozzászólásáraitt fordítva van:
Válasz Kolláth Tamás #43097. hozzászólására Neked van mtz 82-esed hogy ilyen biztos vagy benne????
Válasz Kolláth Tamás #43097. hozzászólásáraelőször lenyalatják az egyik felét (külső vagy belső, attól függ melyiket eszi) aztán megfordítják, és lenyalatják a másik felét. kvázi 2x annyi ideig bírja így.
megoldás egy problémára aminek nem kéne léteznie.
Ennek a fordított gumi témának semmi értelme. Ha fordítva ugyan úgy fog és nem kopik jobbab akkor a traktor gyártók miért nem szerelik fordítva a gumit? Ha lóg lötyög az eleje és nyalja a gumit akkor a megfordított gumit is nyalni fogja mert ugyanazok az erők hatnak rá. Tsz traktorosok azt mondták azért fordították meg, mert a hesston bálázó kevésbé tolta meg a tarlón dombnak lefelé amikor kötni kelett a bálát és meg kelett álni.
Válasz a2457 #43080. hozzászólásáraMennyire nagy meló kicserélni a motortartó gumibakot? Mert valaki azt mondja a hűtőt is ki kell venni?
Válasz endypapa #43085. hozzászólásáraDe van a kardánon szabadonfutó!
Válasz rsándor #43093. hozzászólásáraGumisnál ősszel volt akkor cserélgettem át a felnin is a jobb és bal kereket!
Válasz Mtz 550E #43076. hozzászólására Ha mégis a megfordítás mellett döntesz akkor nehogy a gumishoz szaladj, hanem cseréld meg a jobb és bal oldali első kereket.
laza homokon jobb megfordítva, nem dobálja annyira szét ha elkapar, nem ássa el magát olyan hamar a gép.
minden más esetben sokkal nagyobbat fog rendes állásban.
ami a kopást illeti műúton, ez a fordítva nem kopik úgy dolog nem újkeletű.
általában úgy szokott lenni hogy kopott és vagy rosszul beállított elsőhídnál elkezdi a belsejét vagy a külsejét enni a guminak. hogy ne fogyjon el megfordítják.
ha 0 ás a kerékösszetartás és nem lötyög semmi /beleértve a csapot is- , megfelelő a guminyomás, és nem terpesztenek a csízmák sem, akkor pontosan ugyanúgy fog kopni ha megfordítod , ha nem.
aztán van aki becsapja magát, sokkal ritkábban cserél első gumit mint hátsót. ezért a hátsó még nem kopott annyira mint az első, a kopás végett csökken a gumi kerülete. na most jön az okosság. ha az első kerék már kopott, de a hátsó nem "vele kopott" hanem újabb, akkor öszkerékben "tolja" az elejét, ha megfordítják rajta az első gumikat az nem tud úgy kapaszkodni, "tolni" is könnyebb. ebből adódik az illuzió hogy közel egyformán kapaszkodik mindkét irányba. idővel lecserélődik az első gumi is, elsőre helyes irányba felrakva. namost akkor a hátsó lesz kopott hozzáképpest, ezért az eleje gyorsabban akarna menni, ebből annyit lát a traktorista hogy kapirgál az eleje. és levonja a konzekvenciát hogy megfordítva még jobban is fogott mert nem kapart úgy. aztán megfordítja a gumit, és megnyugszik, mert fordított gumi nem fog akkorát, a földet se dobálja úgy, ezért az az érzése támad hogy akkor most biztosan jobban kapaszkodik.
próbáltam így is, meg úgy is.
fordított gumi nem szór úgy kifele mint a normál, ez laza homokon tényleg előny.
mtz nem igazán híres róla hogy kitaposott nyomvonalból szeretne felmászni, inkább csak alászedi az ember már teljesen meg próbálkozik osztott fékkel, de csak túrja magát előre. ha kevésbé kopott mint a hátulja, akkor inkább mászik kifele mivel "gyorsabb" az eleje mint a hátulja. jobban kormányozható. fordított esetben méginkább csak túrja magát előre.
Válasz Tomi81 #43090. hozzászólásáraMivel én nem használtam még fordítva, saját tapasztalatom nekem nincs a különbségben, ezért írtam ezt a szőlős trakit, mert ők szinte minden évben cseréltek, és hol így raktàk fel, hol úgy, hol ilyen gumit hol olyat.

A mi gazdaságunkban 300 körül futnak/év, mindenféle melóban, és mire lekopna a gumi addigra úgy is szétrepedezik. Ilyen esetben nincs + jelentősége a fordításnak.
Válasz atisgyulai #43089. hozzászólásáraFogásba nem tudom mennyi lehet a különbség. Én nem vettem észre, hogy sokat jelentene. Mondjuk nem is nagyon szoktunk elakadni.
Azt tudom, hogy az enyém a 100mázsa kukoricát megfordította a tarlón.
És nem a keményen hanem bent.
Nem mondom, rúgott-vágott, meg is állt, de csak sikerült.
Válasz Tomi81 #43088. hozzászólásáraÉn elhiszem neked, hogy nem kopik annyira, de azt nem hogy ugyanúgy fog.
A húzgálós példát azért írtam hogy belásd a különbséget, ami igaz hogy elöl kisebb, de sokszor pont elég.
Egy szintén öreg "motoros"-sal beszéltem erről egy szüretkor. Még Stadler bátyánk idejében, évekig Akasztóra hordta a szőlőt 82-vel, két csilével. Napi 150 km oda-vissza, egy hónapon keresztül. Amíg rendesen voltak a gumik, kihúzta a homokon a két megrakott pótot a sorok közül, a megfordított gumival meg elakadt a végén, szinte mindig.(ugyan az a traki, pótok, söfőr, helyszín)A megfordított új gumit megette ugyanúgy az aszfalt mint a sz.rt, pedig még akkor magyar volt a taurus!
Lehet hogy kopásban van különbség, de ugyanannyi van fogásban is.
Válasz atisgyulai #43086. hozzászólásáraDe látod milyen vagy? Nem tudod milyen fordítva, de élből rámondod, hogy rossz. Pedig ketten is mondjuk, hogy nagy különbség nincs.
A hátsó kerék más, ez igaz. De az eleje nem is fog akkorát.
Egyébként mi sem magunktól jöttünk rá. Egy kis öreg mondta réges-rég.
Válasz atisgyulai #43086. hozzászólásáraHúsz év alatt 10nél többször nem akad el.
És de próbáltunk mi már mindent kihúzni, mindenhonnan, eddig minden kijött.
Válasz Tomi81 #43084. hozzászólásáraAkkor gondolom nem is próbáltatok pl. fát vagy elakadt gépet kihúzni, először hátramenetben (mondjuk azért hogy ne kelljen leakasztani a vontatmányt), utána meg rendesen előre felé. Akkor éreznétek a különbséget, hogy merre hogyan tudnak fogni a gumik. Nekünk mindhárom trakin rendesen van feltéve, ezért nem tudom hogy kopik jobban, de ezek így vannak kitalálva, szerintem fölösleges forgatni.

Esetleg a hátsókat nem akarjátok megforgatni?
Az se kopna annyira!
Válasz Mtz 550E #43061. hozzászólásáraA kardánokon nincs csúszó rész. Amíg nem lógnak meg kicsit a keresztek, rázni is fog.
Válasz atisgyulai #43082. hozzászólásáraEz egyik MTZ-nk 1989-es. Tavaly tavasszal lett lecserélve róla a gyári első gumi
Kb. 5-6 éves korába lett megfordítva. 20 évig szépen vitt mindent amit utána akasztottunk.
Az új is fordítva lett rátéve. És az enyémen is meg lett fordítva.
Válasz atisgyulai #43082. hozzászólásáraNekem évek óta fordítva van az első gumi, közel sem kopik olyan gyorsan, és a húzóerőben sem volt nagy változás. Nekem bevált a fordítás
Válasz Mtz 550E #43076. hozzászólásáraKözel sem tud úgy húzni a megfordított. Nem véletlen ilyenek az mezőgazdasági gumik mintái.
Kagylósra meg csak akkor kopik ha nagyon sokat aszfaltozik. Az meg megeszi a megfordítottat is.
Válasz Mtz 550E #43076. hozzászólására Ha megfelelő munkagép van utána nem érzed a különbséget de az első gumid élettartama min. a duplája, és ha nem fordítod meg akkor olyan kagylósra kopik hogy eldobod az agyad.
Válasz Mtz 550E #43079. hozzászólásáratudhat attól is rázni a gép, ha vészes akkor a kuplung pedált amikor csúsztatva engeded ki rugdalja vissza mint az ABS a féket.
sose rosz ötlet kicserlni, de jól nézd meg mit veszel, legutoljára esküszöm anyám életére vagy 5 darabot hoztam mire volt benne egy ami nem vált ketté eleve..
és húzgáld át a csavarokat is szerintem.
Válasz Richard. #43078. hozzászólásáraÚgy értem hogy elvan szakad ha egy spajszerel megemelem akkor a fém tartójától elválik a gumibak!
Válasz Mtz 550E #43077. hozzászólásáranem mondod? Aztán jó így?? Motort mi fogja? Felső vízcső?
Válasz a2457 #43075. hozzászólásáraAnnyi hogy nekem a motortartó gumibak is el van szakadva! Nem tudom ez is befolyásolja-e!
Válasz rsándor #43071. hozzászólásáraHali!
Attól hogy a minta hátrafelé fog állni fogni ugyan úgy fog tudni a kerék?
Válasz Mtz 550E #43070. hozzászólásáraelsőhíd bolygókeresztje végett lehet ilyen, de megmondom őszintén csak ezért én szét ne szedném. vagy inkább úgy mondom énsem szedném szét. max ha tényleg nagyon sokat pótkocsizol.
Válasz prütyi #43072. hozzászólásáraazt azért hozzá kell tenni hogy az mtz tényleg csak segédmellsőkerék hajtásos, nem teljesértékű összkerekes.
abban meg egyetértek hogy kell az elsőhajtás. tehetetlen nélküle az mtz, 50 lóig elég a hátulja de utánna már kell a Z híd, 90 lónál meg az egyenes híd..
Válasz prütyi #43072. hozzászólásáraJó látod akkor inkább már egy új !
Válasz Richard. #43067. hozzászólásáraMár azoknál is úgy elborultak az árakkal mint az mtz elsőhajtásoknál és a konkrét mtz-éknél is. Mikor ér egy 94 82-es mtz 5000üó kopott gumikkal 2.5 millát? Soha. Az első hajtásoknál is ez van kiveszik a szétszaggatot mtz-ék alól (általában az erdőn agyon vertek alól ill. az 52-esek meg a kisfülkés 82-es alól ) és egyből elkérnek érte 500e rosz kopott gumikkal lifegő kardán keresztekkel szerelt kardánokat, nem engedik hogy legalább a szöghajtás állapotát megnézd. Kupecok na!! Nekem is marha nagy szükségem lenne egy elsőhajtásra az 50-esre, mert nélküle nem tudják az mtz sehogy leadni a teljesítményt a talajra. Engem mindig azzal basznak fel hogy az csak "melső segéd hajtás" nem 4x4 de mikor a 82-es mtz videon kifújta a fortschritt zt 323 akkor már nagyon fasza az első hajtás egyből. A 82-es mtz-énknek 22év kellet ahhoz hogy tönkre menjenek a csapágyak az elsőhajtásba. Amire tervezték arra tökéletes.
Válasz Mtz 550E #43070. hozzászólására A gumit fordítsd meg mert különben szarul fog kopni TUTI tapasztalat.