Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak619 FtEUR408.66 FtUSD388.8 FtCHF435.73 FtGBP492.37 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Úgy látom, senkinek sincs kedve írni,teljesen lezüllik ez a topik sajnos, pedig szebb napokat is megértünk.......szóval az a fránya rugó egyáltalán nem olyan nagy szám az egész szerkezetben, még akkor sem ha 3 van belőle.Bárki látja, h. a rugók a vezérlő tolattyú házában vannak, és a házra - és a csapágygyűrűn keresztül a kormányrúdra támasztanak fel. A szerepük pedig annyi, h. a kormányt visszapörgessék középállásba, hogyha elengedjük. A rugók semilyen kapcsolatban nincsenek az olaj vezérléssel, tehát arra semilyen hatással nincsenek.
Erre én is kíváncsi lennék bár az enyém csak indítástól számított 1 óra után kezd el szarakodni amikor már meleg az olaj.Lehet ,hogy 68-as olaj megoldaná a problémát.
igen én is erre lennék kíváncsi mert nem tudom h mit és miért csinált vele, mert nem értem sem a működési elvét sem azt, h hogyan lesz könnyebb a kormányzás a hézagolástól!
Nem azt kérdeztem h szabad-e vagy sem, de ha már felhoztátok miért is nem szabad?
miben változik meg a vezérlő kocka működése?
szóval a kérdéseim:
Hogyan működik a vezérlő kocka, mit csinál?
Mit csinált vele az ismerős?
Miért lett ettől a kis bütyköléstől könnyebb a kormányzás?
Miben változtatta meg ez a szerelés az eredeti működéséhez képest?
Miért nem szabad ezt csinálni vele?
Beszarok rajtatok ilyen pufó meg ,olyan gyárilag ki van számolva hozzá és polcról van ,a sima saválló meg jó a turbósra ennyi a szívó motor meg ordít vele kinek mi a tűrési határa de nekem már az osztrák zománcos pufó is zavaró volt egész nap a gyárival sokkal halkabb ,de ugye a fiatalok szeretik ha sportos a hangja
sajnos jól látod, bár ha minden igaz a 2-3 henger kipuffogó öteme el van tolva -nyilván, ha nem akkor azzal nem kell már töődni ugye- majdhoynem fölös lenne neki külön kiállás :)
ha túlhangos a kipuffogó, de ragaszkodsz az egyenes átmenőhöz, akkor azt lkehet hogy perforált cső legyen a bele neki.
jó sűrűn kiluggatva, szabálytalan mintával. eköré megy a kögyapot, és kívülről egy teli cső. nem csökken a keresztmettszet, de a hangját azt leveszi neki.
az a baj hogy túlnagy csodát szoktak ettől várni.-
a helyzet az hogy sokszor bőven el van baszkurálva ez a kipussfogósdi.
nekünk ami van kisbusz azon spec rettenetes volt.
ott pont az utazó tempómnál fogta a motort, buktam kb 2-3 % ot.
most nyerek a nulláshoz képpest 5% körül.
de azért a majdnem 9 helyett a kicsivel 8 fölötti fogyasztás azért ér valamit. :)
nagy meló nem volt vele, 4 -> 1 a rendszer, pajtásom hegesztőiskolába mestermunkának csinálta.
hely volt, kapott egy bazinagy légyszűrőt, ami nemtudom mié volt mert csak kaptam és be lehetett passzintani. a légszűrő csonk ki lett vezetve hogy ne a motortér meleg levegőjét szíjja be.
nem volt akkora ügy :D
pénzbe nem került szinte, 2 óra matek meg egy fél délelőtt szerelgetés.
behozza az magát.
de ha gyártatni kellett volna s kifizetni mindent az életbe nem termeli ki magát szerintem :D
A2457! Értem én amit iró! Mtz amúgy nem a legjobb,mert a 2,3 henger egy likon megy ki. Ott meg már nagyobb fordulaton nagyobb a nyomás,mint a másik kett!nél,az meg már hátrány. Jó,ez nem versenygép! Az enyém belül szétdült,üres dobvan,mßg a cső! Becsukott ablaknál halk! kevesa! Amit irsz az vmi optikai csalódás. Próbáld meg egy sebességben,amiben erölködik,de gázadásra még gyorsule. Aztán másik pufi,ugyanqz sebesség ha folytja,nem gyorsul,akko nem jó a cső. Otthon máshogy nem tudod. Jaminka,szerintem karmantyuzd meg a dugattyút,cseréld ki a rossz csapágyat,állitsd be a holtjátékot,álló,meg járó motornál,meg mérj,olajnyomást. De ezt ne felemelve! Akkor jónak kéne lenni. Különben megőrülsz!
a 3 darab teljesen "nyitott" kipuffogó csak akkor jóötlet ha kizárólag üveghangon kívánsz dolgozni.
Traktorpullinghoz ez jó ötlet, de mezőgarázdasági munkához kevésbé :)
legjobb valahova 1800 fordulat köré hangolni.
ha valaki leméri nekem hogy a kipuffogó szeleptől addig a pontig ahol a gyári gyűjtő van mekkora a távolság (elég mm pontosság) , meg leméri nekem a szelep időzítését a kipuffancs szelepnek, és a gyűjtőcső elptti rész belső átmérőjét, akkor ki tudom pötyögni hogyan is nézzen ki egy mtz kipuffogó.
állhat ez bárminemű diesel vagy bengás 4 ütemű motorral is.
szükségem van még a hengerek számára, meg a lökettérfogatra is.
aztán kis türelem és csillámpor, lehet menni hegesztetni savállóból.
A rezgéstől törő kipuffogóra meg az lenne a javaslatom, hogy maga a kipuffogó rész ami le szokott törni, meg a gyűjtő közé kell venni egy felxibilis tagot. a felső kipuffancs részt meg külön rögzíteni.
nem nagy cucc, és akkor a rezgéstől nem fog törni.
emilyet e:
Én sem értettem ezt miért csinálja csak meglepő volt hogy amikor felraktam és mentem vele akkor 2000 fordulat mellett a 30 nem vitte ez tűnt fel legelőször.
A kuplung nem csúszik az órák is jók.
terhelés alatt még igazán nem volt próbálva.
Szőlő van itt is is olyan művelet ahol igazán nagy erő kellene maximum a 10 leveles tárcsa ahová kell némi erő de azt játszva viszi.
Szia!A földön kézzel nem bírtam mozgatni de ha fent volt akkor meg tudtam és nem is olyan nehezen,de ugy hogy az eleje fel volt emelve.Most már úgy vagyok vele ha nem lesz jó kivágom az egész kormányoszlopot a p*csába.Amikor a szivattyút hoztam a bontóból akartam hozni egy dugattyút is csak nem volt nála!Egyenlőre most nem tudok csinálni semmit mert nincs itthon olaj,amúgy én hidraulika olajat szoktam belerakni!
A2457 irására reagálva! Böszörményi traktorhúzón volt 50s külsejű mtz ha jól láttam, 3 különálló pufi csonkal! You tubon nézzétek meg! Na,ilyet kéne csinálni!
Kevesa! Olvastam az irásod! Én nem értem. Tom,az én bajom! Ha 2000ezret pörög a motorod,9be mész régi pufival 30kmes sebességet,akkor,h. Lhet,h.2000ezret pörgő motorral9ben csak 28at megy uj pufival? V.a műszzereid szartak be,v.Csuszik a kuplungod. V. Ez vmi hidrodinamikus mtz?Kipufogó 2 azonosan mért, fordulaton,azonos sebességben,haladó jármü sebességére nix hatással! Érted? A kipufit terheléskor láto meg. Röviden ennyi.
Üdv! Jaminka! Akkor a dugattyú szorult kormánnyzáskor? 4L. Is elég,szivattyú alulrol sziv. De öntsd tele,fönt ugy van kenés. Én motorolajat használok,sürübb. Amúgy meg mindn megbontáskor mérj olajnyomást,hát attol megy! Ha az nix cserélgethetsz feleslegesen. Az úr szerint a kockában a három rugót röviditik? Meg tudja irni,h. Mi történik akkor? Szentem olyan mintha az anyát jol megtépnénk,egyik oldalra fordul,másik oldalra meg nem menne,mert keveset szúszik a tengely . Ezért kevesebb olaj menne a dugattyuhoz. Olajnyomást meg nem emelik,azt mégis könnyebben fordul. Ez vmi mágikus kulcsal csinálhatják! Amelyiken gyenge a szervó,szar mindn,lecsipem a rugót,azt jó lesz? Majd vasruddal arrébnyomom a kereket.Hát,ha mégis tévednék akkor holnap lacsipemőket.
Igazából ez nem tunning miatt lett hanem a gyári már kb 4. tőrt el a könyöknél és egyéb helyen és volt hegesztve most is letört és akkor ha már vettem ilyet vettem de lehet kell vennem akkor egy gyárit is.
minden kipuffogó úgy műxik mint egy rezonátor.
a hossza és az átmőre arányát kell nézni.
ez határolja be hogy mekkora fordulatszámon segíti a motor munkáját, illetve mekkora fordulaton korlátozza.
ha valaki piszok jót aakrna akkor eleve a gyűtőt is le kén venni a fenébe, csinálni olyat hogy a közösítésig egyforma hosszú csövek legyenek.
ezeknek a csöveknek szintén a hossza/átmérő aránya kiadja hol lesz könyebb a motornak a dolga. ugyanehhez a fordulathoz kén igazítani a gyűjtő utáni , kipuffogót.
dobnak meg a sima perforált lemezes kőgyapotos átmenő egyenes kéne, végig ezen a részen.
elvileg ugyanígy a szívó oldalon sem ártana ha egyforma hosszú csövek mennének a légszűrőig...
fogyasztásban és teljesítményben is segítene.
ezek a véletlenszerű próbálkozások 99% ban semmi jóra nem vezetnek.
turbósnál úgy változik a dolog hogy a turbóig mennie kéne egyforma hosszú csöveknek, de légyen az minnél rövidebb. a turbó után meg szintén minnél rövidebb, és nagyobb átmérő, perforált lemezes kőgyapotos átmenő dobbal.
hamarabb pörögne fel a turbó.
szerintem tedd vissza a gyárit.
ha úgyérzed szeretnél ilyen tunnerolást csinálni végülis feltehetem hogyan kell ezt kiszámolni, savállóból le lehet gyártani végülis.
fogyasztáson segítene, hogy pontosan mennyit az mindíg kérdéses, de biztosan segít. csodát nem kell várni, meg 10-20-30% okat.
2-5% közt látnám reálisnak, ha a sívó oldalon is "könnyítünk" (főleg a légszűrő ellenálláson) akkor talán reális lehet 10% környéke.
Megnéztem a munkahengert tegnap levettem és a dugattyút kézzel nem bírtam se húzni se tolni!Olajnyomást sajna nem tudok mérni mert nincs hozzá órám,de új rajta a kocka csak jó az olajnyomás.Most már csak annyi gondom,hogy nincs itthon olaj talán 3-4 liter ha van benne de így olyan nehéz a kormány mint eddig ha majdnem tele volt!
Lecseréltem a gyári kipufogót a képen látottra sima alap motor nem turbós és észrevettem hogy amikor 9.be megyek már 2000 pörög a motor a 30 km/h nem viszi hanem kb. 28 megy ezt a gyári kipufogóval nem csinálta.
Lehet hogy ez az új annyira lefogja?
Ez kb olyan vastag mint a turbós kipufogó csak a könyöknél szűkül össze.
És csak szikrafogó és hangtompító van benne.
Maradhat vagy cseréljem vissza nem ártok ezzel a motornak sem a fogyasztásnak?
Egy fogadás keretében érdeklődöm, mert ismerősöm tudja mit kell csinálni csak azt mondja, h annyira fórum függő vagyok h tudjam meg itt h más is tudja-e és akkor megcsinálja nekem :D
2 gépe van és olyan könnyű kormánya mintha autóban ülnék :D
Egy egész napos meló után is a homlokrakodós gépe még szinte ugyan olyan mint a reggeli első indításnál és sem a szivattyúhoz, sem a munkahengerhez nem nyúlt csak a kocka belsejében csinált valamit.
Magamba nem piszkálnám, mert ahogy mondod ezzel emberéleteket tehetek kockára.
Ja + nyomást nem tekert neki!
kis kormány kérdés
a kockába milyen hézagolót meg O gyűrűt szoktak cserélni h könnyebb legyen a kormányozás?
csak hallottam róla de hiába nézegetem a könyveimben a kockáról nem találok semmit :S
valaki képpel együtt el tudná mondani h mit kell vele csinálni?
Köszönöm
MTZ 80 -ba félbe tört a főtengely
Lehetséges hogy a blokk is megsérülhetett / szemmel nem látható sérülésekre gondoltam / ??
megúszhatom egy főtengely cserével, vagy blokkot is érdemes lenne cserélni ?
előzmény volt, hogy:
1,5 éve az egyik csapszeg szétrobbant, a dugattyú félbetört és a hüvelyből is letört egy tenyérnyi darab
most arra gondolok hogy akkor kaphatott ott a főtengely is egy jó nagyot, és most eddig bírta..
Sziasztok! Nem szerelési kérdés, de Mtz..Olyan kérdésem lenne hogy szerintetek lehet-e piros rendszámos Mtz-vel autótrélert vontatni? Rendes utánfutó vonófejes trélert.
MTZ kezelési utasítás az utóbbi 50 évben kijött vagy 1000 féle, és ahány annyi féle szelephézagértéket ír De külömben hidegen a 0,35 teljesen jó mindkét szelepre szívó motornál, meg nem is szoktunk ennek nagy feneket keríteni, iván nem érzékeny erre kivéve ha túl kevés
Üdvzlet! Ez turbós motor,meg membrános adagoló? Én ilyen adagolót,még csak fölszerelve láttam. Ki látta a belét? Abban nix vmi gyorsitó áttétel? Az adagoló tengelyéröl,ami gyorsabb fordulaton halytja a röpsúlyt,h. érzékenyebb legyen a fordulatváltozásra?
Köszi a válaszokat!
Időközben megnéztem én is a gépkönyveket.
Tehát mindkét szelepen egyforma a hézag.
Hideg motoron : 0,35 mm
Meleg motoron ( 75 Celsius) : 0,25mm
Sziasztok! Egy kérdés.
MTZ-n hidegen 800ford/min az alapjárat kézi gázzal lehet szabályozni. Beállítom pl 800ra melegszik a gép és felmegy 1000-1100körülire. Bármit csinálok vele lejjebb nem megy. Leállítom a gépet, majd újraindítom megint 800 kis idő múlva 1000-1100. Mi lehet a hiba oka? Motorpál adagolós. Rudazatok jók nem szorulnak meg nem is lötyögnek túlságosan.
Meglett a galiba, adagoló csere lett a vége. Szerencsére nem lett baja a motornak, melegen alapjáraton 2,5 bar az olajnyomás.
Kormánnyal nem volt idő bíbelődni, a donor gépről kompletten át lett rakva az oszlop, most működik.
Azért az orosz technika mindig megmutatja magát, nyugati gép ilyen körülményeket nem igen visel el.
MTZ 80 hideg motoron mennyi a szelephézag?
(0,35 mm szívó és 0,4 mm )kipufogó lett beállítva tegnap
Valahol olvastam, hogy 0,4 és 0,45 mm az ajánlott érték?
MTZ 80 hideg motoron mennyi a szelephézag?
(0,35 mm szívó és 0,4 mm )kipufogó lett beállítva tegnap
Valahol olvastam, hogy 0,4 és 0,45 mm az ajánlott érték?
üdvzlet! Ja,hát miért nem ezzel kezdted? Kosár darab beékelődik a golyókhoz,akkor az lebökhet,főleg,h még tengely irányban is csúszkálni kell,meg kitámaszt,h,a fogasivet nyomni tudja,v.huzni.. Ha meg az orsót nem forgatod,Nem csuszkál,a kocka sem tudja,h. hova küldje az olajat. keringeti a tartályban. ettöl habos valamennyit szerintem. Az enyémet mikor csináltam,a kocka végén a koronásanyát,egy sasszeg jukkal akartam összébb húzni,azt sem engedte. kicsi fordulás után nem tudtam forgatni. Sajna ezzel ne kisérletezz,40kmnél ez meglepetéslehetám! egy ismerősömnél,otthon a hidrakanyarodáskor lebökött. az oszlop elött még megállt. de,azt már nem tom,ilyen miatt volte.
Szia!Kedden vettem egy kplt elosztószelepet a habinál felraktam és nem változott a helyzet semmit!Ezt vettem http://webaruhaz.habi.hu/cikkek/reszletek/pag_cikkreszletek.aspx?CIKKID=13705 csak amikor kicseréltem a szelepet az egyik olyan 3 részes csapágy ami van a csogatengelyen a kosár el volt törve, ilyen csapágy: http://webaruhaz.habi.hu/termekek/2248/csapagy_958705.html gondoltam,hogy nincs nagy jelentösége neki elmegy még vele így!Ma hoztam egy 50-es szivattyut és ugyan olyan nehéz volt a kormány!Felemeltem az elejét szóltam faternak,hogy üljön be forgassa meg a kormány és az olaj habzott benne meg egy kicsit visitott (a motor nem járt közben).
Hát,szerintem mérj olajnyomást,amit a könyv ir,azt ha nix,akkor mhenger karmantyú. utána meg kocka. de szentem a kocka,ha nix megsérülve belül vmitől,meg nix szemét nyomástartónál,akko csak jó. Difizár szelep nem szorulhat meg úgy,h. elakad,azt nem mozdol?
90686 hozzászólás
Úgy látom, senkinek sincs kedve írni,teljesen lezüllik ez a topik sajnos, pedig szebb napokat is megértünk.......szóval az a fránya rugó egyáltalán nem olyan nagy szám az egész szerkezetben, még akkor sem ha 3 van belőle.Bárki látja, h. a rugók a vezérlő tolattyú házában vannak, és a házra - és a csapágygyűrűn keresztül a kormányrúdra támasztanak fel. A szerepük pedig annyi, h. a kormányt visszapörgessék középállásba, hogyha elengedjük. A rugók semilyen kapcsolatban nincsenek az olaj vezérléssel, tehát arra semilyen hatással nincsenek.
Válasz #32171. hozzászólásra
Erre én is kíváncsi lennék bár az enyém csak indítástól számított 1 óra után kezd el szarakodni amikor már meleg az olaj.Lehet ,hogy 68-as olaj megoldaná a problémát.
Válasz #32167. hozzászólásra
Akkor milyen olajat vegyek bele?
Válasz #32171. hozzászólásra
igen én is erre lennék kíváncsi mert nem tudom h mit és miért csinált vele, mert nem értem sem a működési elvét sem azt, h hogyan lesz könnyebb a kormányzás a hézagolástól!
Nem azt kérdeztem h szabad-e vagy sem, de ha már felhoztátok miért is nem szabad?
miben változik meg a vezérlő kocka működése?
szóval a kérdéseim:
Hogyan működik a vezérlő kocka, mit csinál?
Mit csinált vele az ismerős?
Miért lett ettől a kis bütyköléstől könnyebb a kormányzás?
Miben változtatta meg ez a szerelés az eredeti működéséhez képest?
Miért nem szabad ezt csinálni vele?
Köszönöm a választ!
Ha már vitatkoztok arról a rugóról a kormánykockában, akkor miért nem írja már be valaki, h. mire való. Legalább oszlana egy kicsit a köd.
Válasz #32169. hozzászólásra
Beszarok rajtatok ilyen pufó meg ,olyan gyárilag ki van számolva hozzá és polcról van ,a sima saválló meg jó a turbósra ennyi a szívó motor meg ordít vele kinek mi a tűrési határa de nekem már az osztrák zománcos pufó is zavaró volt egész nap a gyárival sokkal halkabb ,de ugye a fiatalok szeretik ha sportos a hangja
Válasz #32167. hozzászólásra
sajnos jól látod, bár ha minden igaz a 2-3 henger kipuffogó öteme el van tolva -nyilván, ha nem akkor azzal nem kell már töődni ugye- majdhoynem fölös lenne neki külön kiállás :)
ha túlhangos a kipuffogó, de ragaszkodsz az egyenes átmenőhöz, akkor azt lkehet hogy perforált cső legyen a bele neki.
jó sűrűn kiluggatva, szabálytalan mintával. eköré megy a kögyapot, és kívülről egy teli cső. nem csökken a keresztmettszet, de a hangját azt leveszi neki.
az a baj hogy túlnagy csodát szoktak ettől várni.-
a helyzet az hogy sokszor bőven el van baszkurálva ez a kipussfogósdi.
nekünk ami van kisbusz azon spec rettenetes volt.
ott pont az utazó tempómnál fogta a motort, buktam kb 2-3 % ot.
most nyerek a nulláshoz képpest 5% körül.
de azért a majdnem 9 helyett a kicsivel 8 fölötti fogyasztás azért ér valamit. :)
nagy meló nem volt vele, 4 -> 1 a rendszer, pajtásom hegesztőiskolába mestermunkának csinálta.
hely volt, kapott egy bazinagy légyszűrőt, ami nemtudom mié volt mert csak kaptam és be lehetett passzintani. a légszűrő csonk ki lett vezetve hogy ne a motortér meleg levegőjét szíjja be.
nem volt akkora ügy :D
pénzbe nem került szinte, 2 óra matek meg egy fél délelőtt szerelgetés.
behozza az magát.
de ha gyártatni kellett volna s kifizetni mindent az életbe nem termeli ki magát szerintem :D
Válasz #32163. hozzászólásra
Én se mondtam hogy szabad, csak nehogy azt higgye az illető hogy mi nem tudjuk
A2457! Értem én amit iró! Mtz amúgy nem a legjobb,mert a 2,3 henger egy likon megy ki. Ott meg már nagyobb fordulaton nagyobb a nyomás,mint a másik kett!nél,az meg már hátrány. Jó,ez nem versenygép! Az enyém belül szétdült,üres dobvan,mßg a cső! Becsukott ablaknál halk! kevesa! Amit irsz az vmi optikai csalódás. Próbáld meg egy sebességben,amiben erölködik,de gázadásra még gyorsule. Aztán másik pufi,ugyanqz sebesség ha folytja,nem gyorsul,akko nem jó a cső. Otthon máshogy nem tudod. Jaminka,szerintem karmantyuzd meg a dugattyút,cseréld ki a rossz csapágyat,állitsd be a holtjátékot,álló,meg járó motornál,meg mérj,olajnyomást. De ezt ne felemelve! Akkor jónak kéne lenni. Különben megőrülsz!
a 3 darab teljesen "nyitott" kipuffogó csak akkor jóötlet ha kizárólag üveghangon kívánsz dolgozni.
Traktorpullinghoz ez jó ötlet, de mezőgarázdasági munkához kevésbé :)
legjobb valahova 1800 fordulat köré hangolni.
ha valaki leméri nekem hogy a kipuffogó szeleptől addig a pontig ahol a gyári gyűjtő van mekkora a távolság (elég mm pontosság) , meg leméri nekem a szelep időzítését a kipuffancs szelepnek, és a gyűjtőcső elptti rész belső átmérőjét, akkor ki tudom pötyögni hogyan is nézzen ki egy mtz kipuffogó.
állhat ez bárminemű diesel vagy bengás 4 ütemű motorral is.
szükségem van még a hengerek számára, meg a lökettérfogatra is.
aztán kis türelem és csillámpor, lehet menni hegesztetni savállóból.
A rezgéstől törő kipuffogóra meg az lenne a javaslatom, hogy maga a kipuffogó rész ami le szokott törni, meg a gyűjtő közé kell venni egy felxibilis tagot. a felső kipuffancs részt meg külön rögzíteni.
nem nagy cucc, és akkor a rezgéstől nem fog törni.
emilyet e:
http://www.carmania.hu/images/data/flex_cso_kipuf.jpg
többet ésszel senemmint erővel.
Válasz #32161. hozzászólásra
Én sem értettem ezt miért csinálja csak meglepő volt hogy amikor felraktam és mentem vele akkor 2000 fordulat mellett a 30 nem vitte ez tűnt fel legelőször.
A kuplung nem csúszik az órák is jók.
terhelés alatt még igazán nem volt próbálva.
Szőlő van itt is is olyan művelet ahol igazán nagy erő kellene maximum a 10 leveles tárcsa ahová kell némi erő de azt játszva viszi.
Válasz #32160. hozzászólásra
Szia!A földön kézzel nem bírtam mozgatni de ha fent volt akkor meg tudtam és nem is olyan nehezen,de ugy hogy az eleje fel volt emelve.Most már úgy vagyok vele ha nem lesz jó kivágom az egész kormányoszlopot a p*csába.Amikor a szivattyút hoztam a bontóból akartam hozni egy dugattyút is csak nem volt nála!Egyenlőre most nem tudok csinálni semmit mert nincs itthon olaj,amúgy én hidraulika olajat szoktam belerakni!
Válasz #32158. hozzászólásra
Ez az amit nem szabad!
A2457 irására reagálva! Böszörményi traktorhúzón volt 50s külsejű mtz ha jól láttam, 3 különálló pufi csonkal! You tubon nézzétek meg! Na,ilyet kéne csinálni!
Kevesa! Olvastam az irásod! Én nem értem. Tom,az én bajom! Ha 2000ezret pörög a motorod,9be mész régi pufival 30kmes sebességet,akkor,h. Lhet,h.2000ezret pörgő motorral9ben csak 28at megy uj pufival? V.a műszzereid szartak be,v.Csuszik a kuplungod. V. Ez vmi hidrodinamikus mtz?Kipufogó 2 azonosan mért, fordulaton,azonos sebességben,haladó jármü sebességére nix hatással! Érted? A kipufit terheléskor láto meg. Röviden ennyi.
Üdv! Jaminka! Akkor a dugattyú szorult kormánnyzáskor? 4L. Is elég,szivattyú alulrol sziv. De öntsd tele,fönt ugy van kenés. Én motorolajat használok,sürübb. Amúgy meg mindn megbontáskor mérj olajnyomást,hát attol megy! Ha az nix cserélgethetsz feleslegesen. Az úr szerint a kockában a három rugót röviditik? Meg tudja irni,h. Mi történik akkor? Szentem olyan mintha az anyát jol megtépnénk,egyik oldalra fordul,másik oldalra meg nem menne,mert keveset szúszik a tengely . Ezért kevesebb olaj menne a dugattyuhoz. Olajnyomást meg nem emelik,azt mégis könnyebben fordul. Ez vmi mágikus kulcsal csinálhatják! Amelyiken gyenge a szervó,szar mindn,lecsipem a rugót,azt jó lesz? Majd vasruddal arrébnyomom a kereket.Hát,ha mégis tévednék akkor holnap lacsipemőket.
Válasz #32158. hozzászólásra
nem nagyon értek hozzá ez hogy működik? Miért lesz ezzel könnyebb a kormányzás?
Válasz #32156. hozzászólásra
Rövidebbre vette a kormány vezérlő kockarugóit...
üdv valaki megtudná mondani nekem miért lehet a hűtö vizem tiszta olaj ha leveszem a hütősapkát az is tiszta genyó?? hengerfej tömités cserélve!!
Válasz #32149. hozzászólásra
hahó ide is jöhet egy kis segítség :D
Válasz #32152. hozzászólásra
Köszönöm ez aztán kímeritó válasz volt
Igazából ez nem tunning miatt lett hanem a gyári már kb 4. tőrt el a könyöknél és egyéb helyen és volt hegesztve most is letört és akkor ha már vettem ilyet vettem de lehet kell vennem akkor egy gyárit is.
Válasz #32153. hozzászólásra
és ilyen kevés olajjal is könnyebbnek kéne ,hogy legyen?
Válasz #32151. hozzászólásra
Anyit próbálj még meg hogy a kocka végén az anyát csak kézel huzd meg és utána próba hogy ugy jobb e.
Válasz #32150. hozzászólásra
minden kipuffogó úgy műxik mint egy rezonátor.
a hossza és az átmőre arányát kell nézni.
ez határolja be hogy mekkora fordulatszámon segíti a motor munkáját, illetve mekkora fordulaton korlátozza.
ha valaki piszok jót aakrna akkor eleve a gyűtőt is le kén venni a fenébe, csinálni olyat hogy a közösítésig egyforma hosszú csövek legyenek.
ezeknek a csöveknek szintén a hossza/átmérő aránya kiadja hol lesz könyebb a motornak a dolga. ugyanehhez a fordulathoz kén igazítani a gyűjtő utáni , kipuffogót.
dobnak meg a sima perforált lemezes kőgyapotos átmenő egyenes kéne, végig ezen a részen.
elvileg ugyanígy a szívó oldalon sem ártana ha egyforma hosszú csövek mennének a légszűrőig...
fogyasztásban és teljesítményben is segítene.
ezek a véletlenszerű próbálkozások 99% ban semmi jóra nem vezetnek.
turbósnál úgy változik a dolog hogy a turbóig mennie kéne egyforma hosszú csöveknek, de légyen az minnél rövidebb. a turbó után meg szintén minnél rövidebb, és nagyobb átmérő, perforált lemezes kőgyapotos átmenő dobbal.
hamarabb pörögne fel a turbó.
szerintem tedd vissza a gyárit.
ha úgyérzed szeretnél ilyen tunnerolást csinálni végülis feltehetem hogyan kell ezt kiszámolni, savállóból le lehet gyártani végülis.
fogyasztáson segítene, hogy pontosan mennyit az mindíg kérdéses, de biztosan segít. csodát nem kell várni, meg 10-20-30% okat.
2-5% közt látnám reálisnak, ha a sívó oldalon is "könnyítünk" (főleg a légszűrő ellenálláson) akkor talán reális lehet 10% környéke.
aztán hogy megér e ez ennyit.. azt én nemtudom.
Válasz #32132. hozzászólásra
Megnéztem a munkahengert tegnap levettem és a dugattyút kézzel nem bírtam se húzni se tolni!Olajnyomást sajna nem tudok mérni mert nincs hozzá órám,de új rajta a kocka csak jó az olajnyomás.Most már csak annyi gondom,hogy nincs itthon olaj talán 3-4 liter ha van benne de így olyan nehéz a kormány mint eddig ha majdnem tele volt!
Lecseréltem a gyári kipufogót a képen látottra sima alap motor nem turbós és észrevettem hogy amikor 9.be megyek már 2000 pörög a motor a 30 km/h nem viszi hanem kb. 28 megy ezt a gyári kipufogóval nem csinálta.
Lehet hogy ez az új annyira lefogja?
Ez kb olyan vastag mint a turbós kipufogó csak a könyöknél szűkül össze.
És csak szikrafogó és hangtompító van benne.
Maradhat vagy cseréljem vissza nem ártok ezzel a motornak sem a fogyasztásnak?
Válasz #32148. hozzászólásra
Egy fogadás keretében érdeklődöm, mert ismerősöm tudja mit kell csinálni csak azt mondja, h annyira fórum függő vagyok h tudjam meg itt h más is tudja-e és akkor megcsinálja nekem :D
2 gépe van és olyan könnyű kormánya mintha autóban ülnék :D
Egy egész napos meló után is a homlokrakodós gépe még szinte ugyan olyan mint a reggeli első indításnál és sem a szivattyúhoz, sem a munkahengerhez nem nyúlt csak a kocka belsejében csinált valamit.
Magamba nem piszkálnám, mert ahogy mondod ezzel emberéleteket tehetek kockára.
Ja + nyomást nem tekert neki!
Válasz #32147. hozzászólásra
Semmit nem kell vele csinálni! Szakműhelyben kell javíttatni! Ha nem értesz hozzá ne piszkáld mer a sajátod és más életével is játszol.
kis kormány kérdés
a kockába milyen hézagolót meg O gyűrűt szoktak cserélni h könnyebb legyen a kormányozás?
csak hallottam róla de hiába nézegetem a könyveimben a kockáról nem találok semmit :S
valaki képpel együtt el tudná mondani h mit kell vele csinálni?
Köszönöm
Válasz #32145. hozzászólásra
Én vonalba furatnám a blokkot és kész.
Hali !
MTZ 80 -ba félbe tört a főtengely
Lehetséges hogy a blokk is megsérülhetett / szemmel nem látható sérülésekre gondoltam / ??
megúszhatom egy főtengely cserével, vagy blokkot is érdemes lenne cserélni ?
előzmény volt, hogy:
1,5 éve az egyik csapszeg szétrobbant, a dugattyú félbetört és a hüvelyből is letört egy tenyérnyi darab
most arra gondolok hogy akkor kaphatott ott a főtengely is egy jó nagyot, és most eddig bírta..
Sziasztok! Nem szerelési kérdés, de Mtz..Olyan kérdésem lenne hogy szerintetek lehet-e piros rendszámos Mtz-vel autótrélert vontatni? Rendes utánfutó vonófejes trélert.
Válasz #32140. hozzászólásra
MTZ kezelési utasítás az utóbbi 50 évben kijött vagy 1000 féle, és ahány annyi féle szelephézagértéket ír De külömben hidegen a 0,35 teljesen jó mindkét szelepre szívó motornál, meg nem is szoktunk ennek nagy feneket keríteni, iván nem érzékeny erre kivéve ha túl kevés
Üdvzlet! Ez turbós motor,meg membrános adagoló? Én ilyen adagolót,még csak fölszerelve láttam. Ki látta a belét? Abban nix vmi gyorsitó áttétel? Az adagoló tengelyéröl,ami gyorsabb fordulaton halytja a röpsúlyt,h. érzékenyebb legyen a fordulatváltozásra?
Köszi a válaszokat!
Időközben megnéztem én is a gépkönyveket.
Tehát mindkét szelepen egyforma a hézag.
Hideg motoron : 0,35 mm
Meleg motoron ( 75 Celsius) : 0,25mm
Sziasztok! Egy kérdés.
MTZ-n hidegen 800ford/min az alapjárat kézi gázzal lehet szabályozni. Beállítom pl 800ra melegszik a gép és felmegy 1000-1100körülire. Bármit csinálok vele lejjebb nem megy. Leállítom a gépet, majd újraindítom megint 800 kis idő múlva 1000-1100. Mi lehet a hiba oka? Motorpál adagolós. Rudazatok jók nem szorulnak meg nem is lötyögnek túlságosan.
Válasz #32072. hozzászólásra
Meglett a galiba, adagoló csere lett a vége. Szerencsére nem lett baja a motornak, melegen alapjáraton 2,5 bar az olajnyomás.
Kormánnyal nem volt idő bíbelődni, a donor gépről kompletten át lett rakva az oszlop, most működik.
Azért az orosz technika mindig megmutatja magát, nyugati gép ilyen körülményeket nem igen visel el.
Válasz #32134. hozzászólásra
Hideg motornál 0,30 0,35 is tökéletes
Válasz #32134. hozzászólásra
szelephézagot elvileg meleg motornál szoktak nézni és akkor 0,25 a normális +- 0,05
MTZ 80 hideg motoron mennyi a szelephézag?
(0,35 mm szívó és 0,4 mm )kipufogó lett beállítva tegnap
Valahol olvastam, hogy 0,4 és 0,45 mm az ajánlott érték?
MTZ 80 hideg motoron mennyi a szelephézag?
(0,35 mm szívó és 0,4 mm )kipufogó lett beállítva tegnap
Valahol olvastam, hogy 0,4 és 0,45 mm az ajánlott érték?
mtz-n nem fog a jobb oldali fék csak a bal oldali, erre csak rá kell állítani vagy valamilyen felújítást is igényel?
Csigatengely,orsó,amit a,kormánykerékkel forgatsz. Lényeg,h.a csapágy lhet a hiba. Azért olajnyomást mérjél rajt! Jó éjt!
Válasz #32130. hozzászólásra
Szia!Milyen orsórol beszélsz?
üdvzlet! Ja,hát miért nem ezzel kezdted? Kosár darab beékelődik a golyókhoz,akkor az lebökhet,főleg,h még tengely irányban is csúszkálni kell,meg kitámaszt,h,a fogasivet nyomni tudja,v.huzni.. Ha meg az orsót nem forgatod,Nem csuszkál,a kocka sem tudja,h. hova küldje az olajat. keringeti a tartályban. ettöl habos valamennyit szerintem. Az enyémet mikor csináltam,a kocka végén a koronásanyát,egy sasszeg jukkal akartam összébb húzni,azt sem engedte. kicsi fordulás után nem tudtam forgatni. Sajna ezzel ne kisérletezz,40kmnél ez meglepetéslehetám! egy ismerősömnél,otthon a hidrakanyarodáskor lebökött. az oszlop elött még megállt. de,azt már nem tom,ilyen miatt volte.
Válasz #32128. hozzászólásra
Szia!Kedden vettem egy kplt elosztószelepet a habinál felraktam és nem változott a helyzet semmit!Ezt vettem http://webaruhaz.habi.hu/cikkek/reszletek/pag_cikkreszletek.aspx?CIKKID=13705 csak amikor kicseréltem a szelepet az egyik olyan 3 részes csapágy ami van a csogatengelyen a kosár el volt törve, ilyen csapágy: http://webaruhaz.habi.hu/termekek/2248/csapagy_958705.html gondoltam,hogy nincs nagy jelentösége neki elmegy még vele így!Ma hoztam egy 50-es szivattyut és ugyan olyan nehéz volt a kormány!Felemeltem az elejét szóltam faternak,hogy üljön be forgassa meg a kormány és az olaj habzott benne meg egy kicsit visitott (a motor nem járt közben).
Válasz #32126. hozzászólásra
Hali nem felújítani kell új kormánykocka és vezérlőszelep és egy kezes lesz a kormányod!
Hát,szerintem mérj olajnyomást,amit a könyv ir,azt ha nix,akkor mhenger karmantyú. utána meg kocka. de szentem a kocka,ha nix megsérülve belül vmitől,meg nix szemét nyomástartónál,akko csak jó. Difizár szelep nem szorulhat meg úgy,h. elakad,azt nem mozdol?
Válasz #32125. hozzászólásra
Szia!Tavaly nyáron lett felújítva,csak nem ment szét!
üdv! jaminka! Ha régi szervó oszlopos,Lhet.h. szar a munkahenger karmantyuja,azt elmegy az olaj. Olajnyomást nem mérted?