Válasz #32833. hozzászólásra mért mérne esést melegen mtz-nek az elektromosság nem az erőssége, ha a világítást fel kapcsolom kb. 0,3 bárral kevesebbet mutat az olajnyomás mérő.
Szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani az MTZ szerviz csomagunkat, ami most csak 17 500 Ft!
Itt tudjátok megnézni: http://www.rapidagro.hu/mtz-szervizcsomag
Illetve Laci, az alkatrészes kollégánk szívesen segít bármilyen alkatrészes kérdésben: +36 20 296 0397
Nyugodtan hívhatjátok, ha meggyűlne a bajotok egy MTZ alkatrésszel!
Persze ezt irtam én is,tipikus testelésí vagy érintkezesi hiba , én mindkét gépemen ellenőriztem mechanikussal és jól mérnek az elektromosak,az egyiknek a gombája nem jól testelt ezáltal pont hogy többet mért.
Már írtam régebben, de leírom megint.
Nem volt jó az olajnyomásmérő órám, vagy ugrált fel le, vagy mutatott egy kemény 1-1,5-et. Vettem két új gombát is, műszert is. Hiba maradt.
Gondoltam egyet, behúztam két új kábelt (egyet az órának, egyet a piros lámpának), azóta stabilan mutatja az olajnyomást. Egy próbát megér.
Mechanikusra azért nem akartam átalakítani, mert ha a kis cső eldurran kint az isten háta mögött, az azért nem olyan jó. Pedig az lenne az igazi. Az mtz elekrotmosság hagy némi kívánnivalót maga után...
Szia Szeni. "Akinek 90 lovas gépe van, és keveselli az olajnyomást, az tegyen rá 1025-ös olajszivattyút, mert az nagyobb, bár szerintem inkább jobb lenne megtalálni, h. miért kicsi a nyomás"
Bocs hogy ismétellek de így könnyebb válaszolni, néztem a 1025 olajszivattyúját ugyan olyan mint a többi (50-80-as)csak az áttétellel variáltak, külnbséget csak annyit láttam hogy a fogaskereke 32 fogas nem 36 mint a 80-é, persze ezzel is nő a szivattyú teljesítménye de nem tudjuk szerintem csak úgy kicserélni ha lebontjuk a pajzsot is és a főtengelyen is cserés akkor a kisfogaskerék. Valójában tényleg az lenne a jó ha kiderülne miért is kicsi a nyomás, szerintem az elektromos óra hibája téveszme , ha hidegen jól mér miért mérne esést melegen ezekkel a hiba inkább az szokot lenni hogy nem jó a testelés és össze vissza mutat. Szerintem a gond az hogy egyszerűen nem növelték meg a 245,5-ös motor olajszivattyúját, és olajtérfogatát + betették az olajfúvókákat és ha valami nem, 100%-os (de egyébként még jó) főtengelycsapágy illesztések stb. akkor egyből 1-1,5 olajnyomás van. Lehet olajszűrő hiba is, de esetemben azon is végig mentem , jól forog, emelt alapjáratról melegen leállítva sokáig pörög tehát a rotornál meg van 6-7 bar nyomás, utána szökik meg.De nagyon sokan küzdenek ezzel a 90 lovas gépnél, csak van aki az órára fogja, van aki nem foglakozik vele, vagy beletörődik valamejest és használja sok 1000 üzemórát gond nélkül.. Ami eszembe jutott hogy az újfajta cserélhető filteres szűrőházzal nem -e jobb lenne, most már az új lemezburkolatosak is ilyennel jönnek, nem volna az olaj munkára bírva már rögtön a forgórészt hajtani, nincs is benne csak 2 szelep, lehet téveszme ,csak eszembe jutott. Jó lenne Atis mester is hozzászólna párat a témához
1025-nek teljesen más a váltó fokozat kiosztása mint a többi kisebbek-é. Elinduláshoz kell a turbó!!!! Mikor megkap egy bsst vagy akár csak egy kicsi 7tonnás egytengelyest. A földről lehúzza de országúton meg kell teljesen állnom átrakni országutiba ráadásul hosszú országúti egybe. Na onnét megindítani, az a művészet. 1025öt nem országúti szállításra találták ki sztem., de nálam csinál mindent.
Válasz #32830. hozzászólásra
Alapjáraton a 6-os is fütyül 900rpm-en. Amúgy 12-1300-on már dolgozik rendesen ezt akkor venni észre, mikor terhelés alatt 1800-ról vissza esik fordulat, de nem sűrűn megy 1300 alá, meg még onnan a turbó vissza hozza nem engedi megfulladni egykönnyen.
952-es hidegen kb. 3-3,5 bár melegen 2,5 bár. Turbós olaj van benne és bontatlan a motorja még, viszont az adagolója dadog retyetül megoldás hogy mi lehet a baja?
mennél nagyobb a turbó annál nagyobb a turbó lyuk.
persze a 7 es turbó több levegőt fog tolni , de mivel nagyobb, kisfordulaton kevésbé fogod érezni mint a 6 os turbót.
a turbós masinákat nincsen értelme olyan alcsony fordulaton járatni hogy a turbó ne dolgozzon, ez tiszta sor. de azt se jelenti hogy 2200 on kell járnia.
ültem turbózott mtz ben, igazából annak is 1800 volt a kedvence.
ha ennyire hő függő az olajnyomásod akkor nincsen baj felteszem, hidegen az 5 bár az sok lenne, igaz. 95 fok fölé nemigen megy nálam az iván (víz), nyilván turbósban sokkal melegebb az olaj olyankor már mintsenem nállam.
maradna a nagyobb olajhűtő mint megoldás, legalábbis ha megdolgoztatnám annyira hogy felmelegedjen benne az olaj annyira hogy 1.5 bar ra leesik a nyomás akkor mindenképpen.
de aztán felteszem ez egyéni ízlés dolga, én úgy volnék vele hogy a hővel azt gondolnám romlanak az olaj egyébb tulajdonságai is.
De a 7es meg több levegőt tol.
Nem mondom, hogy nincs igazad.
De, nekünk van 82+turbo, és 1025-ös is. (mindkettőn cső kipuff)
Már alapjáraton is jobban fütyöl a turbo a 1025-ön.
És hogy 1500tól menne csak!?
Nekem megy alapjárattól ahogy kell.
Alapjáraton 1,5 Akkor nem sok kormot kell lemosnia.. Meg amúgy is annyit megy, míg egy picit visszahűtöm a motort.. A turbós gépek amúgy sem szeretik az alacsony fordulatot.. na meg ahhoz hogy így felforrósodjon az olaj, egész nap tárcsáznia kell a gépnek.. Tegnap bálláztam vele, akkor 800 fordulaton is megáltt 2,5-nél.. Ha meg állítunk a szelepen, akkor hideg motornál meg az 5 fele kacsintana.. az meg megint csak nem egészséges szerintem..
hát..fene se tudja, azért szivesen cserélném az ivánt zetorra.
szeni, turbós kolléga szerintem nem az elindulás miatt használja a turbót.
hanem amikor 8 ból teszed 9 be, ott azért elég nagy a különbség az áttételben, aztán tkp6 kisebb motorfordulatnál csinál már nyomást mint a tkp7, gondolom könyebben mozog vele.
ez az olajnyomásos dolog.. nem értek hozzá,
biztosan van aki jobban tudja, magam részéről melegen ha turbós lenne biztosan elérném hogy legyen az csak 2-2.5 bar fordulaton.
azzal még nemigen ártottak semminek.
halottam már én is hogy elég ha 1 bar ig felmegy, de nem merném kipróbálni. nem vagyok róla meggyőzve hogy a beszivárgott kormot le tudja 1 bar pucolni.
Én oda nagyon messze vagyok.
Attól függ, mi lett átalakítva a motoron turbózáskor. Ha semmi, ( nem volt nagyobb dugattyú betéve) akkor én nemigen akarnám nagyon megtuningolni. Csak a saját adagoló rendszerére tennék esetleg 1-1,5 cccm-t és kész. Nem hiszem, h. tartósan bírná a több lovat. Amúgy én a multkor bementem a boltba, egy fajta túrbós csúcs volt, Lengyel, betettem, és kész. Azóta azzal megy, nem tudom, melyik a jobb, az enyém 12 éves, most cseréltem rajta először csúcsokat. Teljesen feleslegesnek látom a komplett porlasztó cserét - minek ?
Urak!
Fejérben tud valaki egy normális adagolóst?
A másik kérdés az az, hogy melyik fajta porlasztócsúcsot érdemes használni, vagy inkább komplett porlasztót cseréljünk? Turbós 82-ről van szó.
Nekem gyárilag az van rajta. Teljesen mindegy h. mikor bírod munkára, mert a 82-es már akkor is kapar a két pótkocsi előtt, ha induláskor alapjáratról kicsit emeled a fordulatot, tehát a 8,5 köbcenti rogyásig elég a túrbósnak is az induláshoz, a 100 lovat meg úgysem 1500 fordulat alatt akarod levenni róla.
Ez így igaz , csakhogy esetünkben a tkp 6os turbó kisebb ezért előbb lehet munkavégzésre bírni. Előbb képes a levegőt tolni a motorba. Ezért húz jobban alacsonyabb fordulaton. Szeni Te nem próbáltad 1025ön a 6 os turbót?
Én nemrég voltam adagolósnál, és végignéztem a beállítást. A nyomás nélküli köbcentit tényleg 8,5-re állította, de a gép teljesen más lett. Úgy ugrik már alapjáratról, h. öröm nézni. Szerintem a gyári beállítás teljesen rossz volt.
Akinek 90 lovas gépe van, és keveselli az olajnyomást, az tegyen rá 1025-ös olajszivattyút, mert az nagyobb, bár szerintem inkább jobb lenne megtalálni, h. miért kicsi a nyomás. Az pedig, h. a gép mikor kezd el húzni, nem elsősorban a túrbónyomástól függ, hanem az adagoló beállításától. Gyárilag valóban nem mennek a túrbósok kis fordulaton, de azt mondja az adagolós, h. kis fordulaton ugyanannyi kaja van nekik előírva, mint a turbó nélkülieknek, ami azt jelenti, h. ugyanúgy kellene neki menni. Ebből következőleg nincs meg neki az a mennyiség. El kell vinni az adagolót egy adagolóshoz, h. állítsa be, legfeljebb mondani kell neki, h. a membrán rugóján gyengítsen egy kicsit, ( de tényleg csak egy kicsit ! ) h. hamarabb kapja a nagyobb kaját.
Jó estét Kollégák! Kicsit olvasgatva az oldalt, azért az nem mindegy hogy egy gép turbós-e vagy sem. Turbó nélküliek elvannak 1 bar olajnyomással is. Viszont a turbósnak kellene a 3 bar. Mint már írtam én is szopok a nyomással a 1025ön. Minden éven 1-2 turbót elfogyasztott olajhiány miatt. Mindig erőltettem rá a tkp6 os turbót pótkocsi húzás végett (már sokkal alacsonyabb fordulattól húz, a 7es meg csak 1500min-1 től kezd el húzni). Tavaly nyáron csak tkp7es votl a boltban polcon, azóta azzal megy meglátjuk lehet többet kibír a kisebb fordulatszáma miatt. Melegen sőt forrón sokszor lemegy 1.5bar körüli értékre is.
Válasz #32812. hozzászólásra
Dettó ugyan ez van nekünk is még az üzemóra is stimmel!
Többektől hallottam, hogy a 2002-es 820-820.1-es széria bevált, amit eleddig én is alá tudok támasztani.
Ez a mienk egy angol exportra gyártott nagy orrsúlyokkal széles első felnikkel lengyel hűtővel és olajszivattyúkkal grammer üléssel gyártott gép Szépséghibája a külső kis lakat. de ez legyen a legnagyobb gond.
Azért turbinás gépeknél nem árt ha van komolyabb olajnyomás,turbonak kell az olajkenés folyamatosan és a dugattyu fenék hütés is elvesz komoly olaj mennyiséget.
2002-es 820-on van melegen 2000-es fordulaton 2bár az olajnyomás új kora óta mos van benne 5000 üo bontatlan motor . Egy szerelő azt mondta Mtz-nél ha oz olajnyomás mérő kimozdul az elég.
Válasz #32804. hozzászólásra
Nekem a szerelőhaver azt szokta mondani az olajnyomásra,hogy meleg motornál alapjáraton van egy kis olajnyomás addig nincs gond ha nem lesz akkor jönnek a gondok,addig nem kell a motorhoz nyúlni!
nincs fotomasinám.
bevan rakva mégegy ugyanolyan olajhűtő kígyó.
eredetileg egymás után voltak kötve, már nemtudom miért át lett rendezve úgy hogy párhuzamosan vannak.
Nem igen tudsz vele mit csinálni. Nekem is van 952, hidegen 4, talajmunkába 1-1,5 között van de könnyű munkába is lemegy neki 2-re. ilyen már 12 éve és bontatlan a motorja
Mert sima szívód motor van a 820-asodba igaz? Nálam meg van még egy hőforrás, a turbó.. Meleg olajnak csökken a viszkozitása, nincs akkora nyomás.. Hidegen jó nyomás van, ezért kérdem, hogy állítsunk rajt, vagy ketyeghet-e így?
kicsit alacsony, nemtudom meddig eshet le, nekem meleg motornál 820.2 esen mechanikus órával 1000 fordulaton 2 alá nemmegy.
télen meg 4 körül van hidegen.
Üdvözletem!
Az Mtz 892.2-es motorjának mekkora az elfogadható olajnyomása? Meleg motornál alapjáraton le szokott menni 200-150 kPa közé.. Emelt fordulaton 250 kPa.. Hideg motornál 300-nál megáll.. Elfogadható? Olajhűtő, vízhűtő ki van takarítva, jó minőségű turbós olaj van bent, 2 napja lett cserélve..
Válasz #32796. hozzászólásra
Nézegess hirdetéseket hasonló kategóriában és látni fogod az árakat.
Ennyiért csak azt tudom mondani amit Röfik kolléga, alku nélkül...
Van egy MTZ-nk ami úgynézki eladó lesz jövő tavasszal.
820.2-es, 2008-as évjárat, mindössze 800 üzemórával első gazdától.
A trakiban van klíma, Grammer ülés, automata vonófej, LED-es munkalámpák, sárga villogó, pár hónapos Varta aksik.
Egy Blackbull Junior 1.4-es homlokrakodó van rajta ami 2011-es. Ehhez van bálavilla, raklapvilla, gabona kanál, hidraulikus trágyavilla. A raklapvilla meg a gabona kanál soha nem volt használva! A trágyavilla is csak pár alkalommal. Van hozzá még egy csomagolt bála fogó is ez 2013-as.
A traki csak szállításra és bálapakolásra volt használva! Friss műszakis, piros rendszámos. Talajmunkát soha nem végzett. Zárt helyen tárolt, karbantartott jó állapotú gép családi gazdaságból!
Szerintetek mennyit lehetne érte kérni? 4,5 millió mennyire reális?
De ez az mtz a 200le 2022-es pronár verzio szerintem vagy a 1522-es 150 le gépezet.Tökmindegy ugyanaz mindkettö csak tuning.Én is a 1221-essel 3 fejjel fogok szántani olyan ekéim vannak.
üdv! Ez a pronáros vidi tök jó!olyan mint az mtz! DE,mi a lényege? ideális talaj,elmunkálva,négyfejes ekével szépen megy! erre az én 50esem is képes lenne ott! ezt kérnénk kötött agyagon,enyhén taknyos füves,v .kukuszáras talajon,ezzel a sebességgel,ilyen mélyen,meg min 10% emelkedőn! meg ha lhet,ne legyen elsőkerék bekapcsolva! difizár az mehet! nem vok,rosszindulatú! Ja,csak én lakok szar helyen? Ezt elfldtem. köszi a hidrajuliskás segitségeket! a képen nehezen lhet kivennih. a szivattyú,ha nem emel,hol nyomja a tartályba az olajat. szerintem nem a kúpos szelepnél! mert akkor meg nem emelne,mert akkor is visszafolyna ott az olaj.
93602 hozzászólás
Válasz #32840. hozzászólásra
a 920.3ban nem ilyen váltó van ugyhogy ez nagyon meglehet piszkálva.
nekünk a 1025.3 35km/h-t tud 2300as fordulaton.
Válasz #32838. hozzászólásra
Megy annyival, a 920.3-as is 50 feletti sebességgel megy ( a régi tsz tuning 82es 16,9x38-as hátsó kerékkel simán verte a Simsont).
Ami inkább érdekes számomra, az ez: "A gépet nem tudtuk egyben értékesíteni ezért bontsuk szét, mindennapi munkából eladó"
vajon miért nem tudja eladni?
Válasz #32833. hozzászólásra mért mérne esést melegen mtz-nek az elektromosság nem az erőssége, ha a világítást fel kapcsolom kb. 0,3 bárral kevesebbet mutat az olajnyomás mérő.
Ez hogy a pics@ba megy ennyivel? Vagy csak írtak vmit?
1025
Sziasztok,

Szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani az MTZ szerviz csomagunkat, ami most csak 17 500 Ft!
Itt tudjátok megnézni: http://www.rapidagro.hu/mtz-szervizcsomag
Illetve Laci, az alkatrészes kollégánk szívesen segít bármilyen alkatrészes kérdésben: +36 20 296 0397
Nyugodtan hívhatjátok, ha meggyűlne a bajotok egy MTZ alkatrésszel!
Válasz #32835. hozzászólásra
Persze ezt irtam én is,tipikus testelésí vagy érintkezesi hiba , én mindkét gépemen ellenőriztem mechanikussal és jól mérnek az elektromosak,az egyiknek a gombája nem jól testelt ezáltal pont hogy többet mért.
Már írtam régebben, de leírom megint.
Nem volt jó az olajnyomásmérő órám, vagy ugrált fel le, vagy mutatott egy kemény 1-1,5-et. Vettem két új gombát is, műszert is. Hiba maradt.
Gondoltam egyet, behúztam két új kábelt (egyet az órának, egyet a piros lámpának), azóta stabilan mutatja az olajnyomást. Egy próbát megér.
Mechanikusra azért nem akartam átalakítani, mert ha a kis cső eldurran kint az isten háta mögött, az azért nem olyan jó. Pedig az lenne az igazi. Az mtz elekrotmosság hagy némi kívánnivalót maga után...
Válasz #32818. hozzászólásra
ezekkel a hiba inkább az szokot lenni hogy nem jó a testelés és össze vissza mutat. Szerintem a gond az hogy egyszerűen nem növelték meg a 245,5-ös motor olajszivattyúját, és olajtérfogatát + betették az olajfúvókákat és ha valami nem, 100%-os (de egyébként még jó) főtengelycsapágy illesztések stb. akkor egyből 1-1,5 olajnyomás van. Lehet olajszűrő hiba is, de esetemben azon is végig mentem , jól forog, emelt alapjáratról melegen leállítva sokáig pörög tehát a rotornál meg van 6-7 bar nyomás, utána szökik meg.De nagyon sokan küzdenek ezzel a 90 lovas gépnél, csak van aki az órára fogja, van aki nem foglakozik vele, vagy beletörődik valamejest és használja sok 1000 üzemórát gond nélkül.. Ami eszembe jutott hogy az újfajta cserélhető filteres szűrőházzal nem -e jobb lenne, most már az új lemezburkolatosak is ilyennel jönnek, nem volna az olaj munkára bírva már rögtön a forgórészt hajtani, nincs is benne csak 2 szelep, lehet téveszme ,csak eszembe jutott. Jó lenne Atis mester is hozzászólna párat a témához
Szia Szeni. "Akinek 90 lovas gépe van, és keveselli az olajnyomást, az tegyen rá 1025-ös olajszivattyút, mert az nagyobb, bár szerintem inkább jobb lenne megtalálni, h. miért kicsi a nyomás"
Bocs hogy ismétellek de így könnyebb válaszolni, néztem a 1025 olajszivattyúját ugyan olyan mint a többi (50-80-as)csak az áttétellel variáltak, külnbséget csak annyit láttam hogy a fogaskereke 32 fogas nem 36 mint a 80-é, persze ezzel is nő a szivattyú teljesítménye de nem tudjuk szerintem csak úgy kicserélni ha lebontjuk a pajzsot is és a főtengelyen is cserés akkor a kisfogaskerék. Valójában tényleg az lenne a jó ha kiderülne miért is kicsi a nyomás, szerintem az elektromos óra hibája téveszme , ha hidegen jól mér miért mérne esést melegen
Válasz #32827. hozzászólásra
1025-nek teljesen más a váltó fokozat kiosztása mint a többi kisebbek-é. Elinduláshoz kell a turbó!!!! Mikor megkap egy bsst vagy akár csak egy kicsi 7tonnás egytengelyest. A földről lehúzza de országúton meg kell teljesen állnom átrakni országutiba ráadásul hosszú országúti egybe. Na onnét megindítani, az a művészet. 1025öt nem országúti szállításra találták ki sztem., de nálam csinál mindent.
Válasz #32830. hozzászólásra
Alapjáraton a 6-os is fütyül 900rpm-en. Amúgy 12-1300-on már dolgozik rendesen ezt akkor venni észre, mikor terhelés alatt 1800-ról vissza esik fordulat, de nem sűrűn megy 1300 alá, meg még onnan a turbó vissza hozza nem engedi megfulladni egykönnyen.
952-es hidegen kb. 3-3,5 bár melegen 2,5 bár. Turbós olaj van benne és bontatlan a motorja még, viszont az adagolója dadog retyetül megoldás hogy mi lehet a baja?
mennél nagyobb a turbó annál nagyobb a turbó lyuk.
persze a 7 es turbó több levegőt fog tolni , de mivel nagyobb, kisfordulaton kevésbé fogod érezni mint a 6 os turbót.
a turbós masinákat nincsen értelme olyan alcsony fordulaton járatni hogy a turbó ne dolgozzon, ez tiszta sor. de azt se jelenti hogy 2200 on kell járnia.
ültem turbózott mtz ben, igazából annak is 1800 volt a kedvence.
ha ennyire hő függő az olajnyomásod akkor nincsen baj felteszem, hidegen az 5 bár az sok lenne, igaz. 95 fok fölé nemigen megy nálam az iván (víz), nyilván turbósban sokkal melegebb az olaj olyankor már mintsenem nállam.
maradna a nagyobb olajhűtő mint megoldás, legalábbis ha megdolgoztatnám annyira hogy felmelegedjen benne az olaj annyira hogy 1.5 bar ra leesik a nyomás akkor mindenképpen.
de aztán felteszem ez egyéni ízlés dolga, én úgy volnék vele hogy a hővel azt gondolnám romlanak az olaj egyébb tulajdonságai is.
Válasz #32820. hozzászólásra
De a 7es meg több levegőt tol.
Nem mondom, hogy nincs igazad.
De, nekünk van 82+turbo, és 1025-ös is. (mindkettőn cső kipuff)
Már alapjáraton is jobban fütyöl a turbo a 1025-ön.
És hogy 1500tól menne csak!?
Nekem megy alapjárattól ahogy kell.
Válasz #32827. hozzászólásra

Alapjáraton 1,5 Akkor nem sok kormot kell lemosnia.. Meg amúgy is annyit megy, míg egy picit visszahűtöm a motort.. A turbós gépek amúgy sem szeretik az alacsony fordulatot.. na meg ahhoz hogy így felforrósodjon az olaj, egész nap tárcsáznia kell a gépnek.. Tegnap bálláztam vele, akkor 800 fordulaton is megáltt 2,5-nél.. Ha meg állítunk a szelepen, akkor hideg motornál meg az 5 fele kacsintana.. az meg megint csak nem egészséges szerintem..
hát..fene se tudja, azért szivesen cserélném az ivánt zetorra.
szeni, turbós kolléga szerintem nem az elindulás miatt használja a turbót.
hanem amikor 8 ból teszed 9 be, ott azért elég nagy a különbség az áttételben, aztán tkp6 kisebb motorfordulatnál csinál már nyomást mint a tkp7, gondolom könyebben mozog vele.
ez az olajnyomásos dolog.. nem értek hozzá,
biztosan van aki jobban tudja, magam részéről melegen ha turbós lenne biztosan elérném hogy legyen az csak 2-2.5 bar fordulaton.
azzal még nemigen ártottak semminek.
halottam már én is hogy elég ha 1 bar ig felmegy, de nem merném kipróbálni. nem vagyok róla meggyőzve hogy a beszivárgott kormot le tudja 1 bar pucolni.
Válasz #32825. hozzászólásra
Amíg megy addig egyszerűbb, csak javítani ne kelljen.........................
Válasz #32802. hozzászólásra
zetor azer egyszerüb be kéne mar ismerni
Válasz #32822. hozzászólásra
Nekem lengyel volt benne turbózás előtt is meg utána is csak át lett állítva a nyomása és kész
Válasz #32822. hozzászólásra
Én oda nagyon messze vagyok.
Attól függ, mi lett átalakítva a motoron turbózáskor. Ha semmi, ( nem volt nagyobb dugattyú betéve) akkor én nemigen akarnám nagyon megtuningolni. Csak a saját adagoló rendszerére tennék esetleg 1-1,5 cccm-t és kész. Nem hiszem, h. tartósan bírná a több lovat. Amúgy én a multkor bementem a boltba, egy fajta túrbós csúcs volt, Lengyel, betettem, és kész. Azóta azzal megy, nem tudom, melyik a jobb, az enyém 12 éves, most cseréltem rajta először csúcsokat. Teljesen feleslegesnek látom a komplett porlasztó cserét - minek ?
Urak!
Fejérben tud valaki egy normális adagolóst?
A másik kérdés az az, hogy melyik fajta porlasztócsúcsot érdemes használni, vagy inkább komplett porlasztót cseréljünk? Turbós 82-ről van szó.
Válasz #32820. hozzászólásra
Nekem gyárilag az van rajta. Teljesen mindegy h. mikor bírod munkára, mert a 82-es már akkor is kapar a két pótkocsi előtt, ha induláskor alapjáratról kicsit emeled a fordulatot, tehát a 8,5 köbcenti rogyásig elég a túrbósnak is az induláshoz, a 100 lovat meg úgysem 1500 fordulat alatt akarod levenni róla.
Ez így igaz , csakhogy esetünkben a tkp 6os turbó kisebb ezért előbb lehet munkavégzésre bírni. Előbb képes a levegőt tolni a motorba. Ezért húz jobban alacsonyabb fordulaton. Szeni Te nem próbáltad 1025ön a 6 os turbót?
Én nemrég voltam adagolósnál, és végignéztem a beállítást. A nyomás nélküli köbcentit tényleg 8,5-re állította, de a gép teljesen más lett. Úgy ugrik már alapjáratról, h. öröm nézni. Szerintem a gyári beállítás teljesen rossz volt.
Akinek 90 lovas gépe van, és keveselli az olajnyomást, az tegyen rá 1025-ös olajszivattyút, mert az nagyobb, bár szerintem inkább jobb lenne megtalálni, h. miért kicsi a nyomás. Az pedig, h. a gép mikor kezd el húzni, nem elsősorban a túrbónyomástól függ, hanem az adagoló beállításától. Gyárilag valóban nem mennek a túrbósok kis fordulaton, de azt mondja az adagolós, h. kis fordulaton ugyanannyi kaja van nekik előírva, mint a turbó nélkülieknek, ami azt jelenti, h. ugyanúgy kellene neki menni. Ebből következőleg nincs meg neki az a mennyiség. El kell vinni az adagolót egy adagolóshoz, h. állítsa be, legfeljebb mondani kell neki, h. a membrán rugóján gyengítsen egy kicsit, ( de tényleg csak egy kicsit ! ) h. hamarabb kapja a nagyobb kaját.
Jó estét Kollégák! Kicsit olvasgatva az oldalt, azért az nem mindegy hogy egy gép turbós-e vagy sem. Turbó nélküliek elvannak 1 bar olajnyomással is. Viszont a turbósnak kellene a 3 bar. Mint már írtam én is szopok a nyomással a 1025ön. Minden éven 1-2 turbót elfogyasztott olajhiány miatt. Mindig erőltettem rá a tkp6 os turbót pótkocsi húzás végett (már sokkal alacsonyabb fordulattól húz, a 7es meg csak 1500min-1 től kezd el húzni). Tavaly nyáron csak tkp7es votl a boltban polcon, azóta azzal megy meglátjuk lehet többet kibír a kisebb fordulatszáma miatt. Melegen sőt forrón sokszor lemegy 1.5bar körüli értékre is.
Nekem egy 93-as 552E van amit 3 éve át alakítottam túrbósra előtte és utána is Jó az olajnyomása melegen 2 alá nem esik hidegen 3 fölé nem megy.
Válasz #32813. hozzászólásra
.Iván így van kitalálva
Baszhatod ha nem tudsz neki többet adni,de birja a turbó is a kis olajnyomást 11 évesen min. 7000 óránál került le az eredeti
Válasz #32812. hozzászólásra
Dettó ugyan ez van nekünk is még az üzemóra is stimmel!
Többektől hallottam, hogy a 2002-es 820-820.1-es széria bevált, amit eleddig én is alá tudok támasztani.
Ez a mienk egy angol exportra gyártott nagy orrsúlyokkal széles első felnikkel lengyel hűtővel és olajszivattyúkkal grammer üléssel gyártott gép Szépséghibája a külső kis lakat. de ez legyen a legnagyobb gond.
Válasz #32812. hozzászólásra

Azért turbinás gépeknél nem árt ha van komolyabb olajnyomás,turbonak kell az olajkenés folyamatosan és a dugattyu fenék hütés is elvesz komoly olaj mennyiséget.
Válasz #32811. hozzászólásra
2002-es 820-on van melegen 2000-es fordulaton 2bár az olajnyomás új kora óta mos van benne 5000 üo bontatlan motor . Egy szerelő azt mondta Mtz-nél ha oz olajnyomás mérő kimozdul az elég.
Válasz #32804. hozzászólásra


Nekem a szerelőhaver azt szokta mondani az olajnyomásra,hogy meleg motornál alapjáraton van egy kis olajnyomás addig nincs gond ha nem lesz akkor jönnek a gondok,addig nem kell a motorhoz nyúlni!
Üdv!Valakinek van hw 6011-es kamion felnivel?Olyan felni ahol a furatok nincsenek kikúpolva azt hogyan raktátok fel?
Válasz #32808. hozzászólásra
nincs fotomasinám.
bevan rakva mégegy ugyanolyan olajhűtő kígyó.
eredetileg egymás után voltak kötve, már nemtudom miért át lett rendezve úgy hogy párhuzamosan vannak.
Válasz #32807. hozzászólásra

Az előbb mondták, hogy hába állítunk a szelepen, mikor melegen így is úgy is le fog menni a nyomás.. 2 olajhűtő? képet mutatsz róla? :)
Válasz #32803. hozzászólásra
azt vágom, mondjuk nekem van benne +1 olajhűtő.
nemtudom, 1.5 bar nekem kevésnek hat, biztosan ráállítanék kettőig.
de nem vagyok benne expert.
Válasz #32804. hozzászólásra
Értem.. Köszönöm szépen a válaszokat, most egy picit megyugodtam
Válasz #32803. hozzászólásra
Meg hiába állítasz a szelepen annyit érsz el hogy hidegen több lesz, melegen ugyan úgy esni fog.
Válasz #32803. hozzászólásra

Nem igen tudsz vele mit csinálni. Nekem is van 952, hidegen 4, talajmunkába 1-1,5 között van de könnyű munkába is lemegy neki 2-re. ilyen már 12 éve és bontatlan a motorja
Válasz #32801. hozzászólásra
Mert sima szívód motor van a 820-asodba igaz? Nálam meg van még egy hőforrás, a turbó.. Meleg olajnak csökken a viszkozitása, nincs akkora nyomás.. Hidegen jó nyomás van, ezért kérdem, hogy állítsunk rajt, vagy ketyeghet-e így?
Do-it-yourself-Methode
Válasz #32800. hozzászólásra
kicsit alacsony, nemtudom meddig eshet le, nekem meleg motornál 820.2 esen mechanikus órával 1000 fordulaton 2 alá nemmegy.
télen meg 4 körül van hidegen.
Üdvözletem!
Az Mtz 892.2-es motorjának mekkora az elfogadható olajnyomása? Meleg motornál alapjáraton le szokott menni 200-150 kPa közé.. Emelt fordulaton 250 kPa.. Hideg motornál 300-nál megáll.. Elfogadható? Olajhűtő, vízhűtő ki van takarítva, jó minőségű turbós olaj van bent, 2 napja lett cserélve..
Válasz #32797. hozzászólásra
és enyniért mennyi vizet kapok a motoroljaba, és mennyi motorolajat a hűtőbe?
(túl olcsó volna, én megse nézném,. ha nincsen baja toljál az áron nyugodtabban.)
Válasz #32796. hozzászólásra
Nézegess hirdetéseket hasonló kategóriában és látni fogod az árakat.
Ennyiért csak azt tudom mondani amit Röfik kolléga, alku nélkül...
Válasz #32796. hozzászólásra

Rakodoval együtt?Ennyiér azonnal megveszem alku nélkül.
Hello!
! A trágyavilla is csak pár alkalommal. Van hozzá még egy csomagolt bála fogó is ez 2013-as.
4,5 millió mennyire reális?
Van egy MTZ-nk ami úgynézki eladó lesz jövő tavasszal.
820.2-es, 2008-as évjárat, mindössze 800 üzemórával első gazdától.
A trakiban van klíma, Grammer ülés, automata vonófej, LED-es munkalámpák, sárga villogó, pár hónapos Varta aksik.
Egy Blackbull Junior 1.4-es homlokrakodó van rajta ami 2011-es. Ehhez van bálavilla, raklapvilla, gabona kanál, hidraulikus trágyavilla. A raklapvilla meg a gabona kanál soha nem volt használva
A traki csak szállításra és bálapakolásra volt használva! Friss műszakis, piros rendszámos. Talajmunkát soha nem végzett. Zárt helyen tárolt, karbantartott jó állapotú gép családi gazdaságból!
Szerintetek mennyit lehetne érte kérni?
Válasz #32794. hozzászólásra

De ez az mtz a 200le 2022-es pronár verzio szerintem vagy a 1522-es 150 le gépezet.Tökmindegy ugyanaz mindkettö csak tuning.Én is a 1221-essel 3 fejjel fogok szántani olyan ekéim vannak.
Válasz #32792. hozzászólásra

A 4 fejes LD 100-as kvernit . 170 pacis IH-val kellett cibálnom....Eléggé laza földet szánt az Iván
Ja,bocs,a müvelt szélén kezdi a szántást! elnéztem! akkor,az vmi krumpliföld lhet? Mindegy,akkor is jó föld!

üdv! Ez a pronáros vidi tök jó!olyan mint az mtz! DE,mi a lényege? ideális talaj,elmunkálva,négyfejes ekével szépen megy! erre az én 50esem is képes lenne ott! ezt kérnénk kötött agyagon,enyhén taknyos füves,v .kukuszáras talajon,ezzel a sebességgel,ilyen mélyen,meg min 10% emelkedőn! meg ha lhet,ne legyen elsőkerék bekapcsolva! difizár az mehet! nem vok,rosszindulatú!
Ja,csak én lakok szar helyen? Ezt elfldtem. köszi a hidrajuliskás segitségeket! a képen nehezen lhet kivennih. a szivattyú,ha nem emel,hol nyomja a tartályba az olajat. szerintem nem a kúpos szelepnél! mert akkor meg nem emelne,mert akkor is visszafolyna ott az olaj.