Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 398.09 Ft USD 341.41 Ft CHF 423.37 Ft GBP 456.2 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93749 hozzászólás
#19149 jozef19
2012-11-01 21:04:38

Válasz #19147. hozzászólásra

Ha kitekered 1 volttal kevesebb lesz a töltö feszültség,le is ellenörizheted...

#19148 jozef19
2012-11-01 21:00:11

Válasz #19146. hozzászólásra

Az MTZ genrátor alapjárai fordulaton nem sokat tölt valószinü ezért erösödik a fénye a lámpáknak,ha gázt adsz...

#19147 dárk
2012-11-01 20:58:25

Válasz #19144. hozzászólásra

Az a kis csavar a generátoron be van tekerve tövig holnap megnézem a csatlakozót a műszerfalnál aztán ha más nem lesz át vezetékelem,meg úgyis akartam venni bele villás biztosíték dobozt.

#19146 dárk
2012-11-01 20:55:55

Válasz #19145. hozzászólásra

Igen ezekre oda kell figyelni ilyenkor,hogy a test és a gerjesztés ne szakadjon meg még véletlenül se.

#19145 jozef19
2012-11-01 20:34:55

Válasz #19142. hozzászólásra

Ez mind igaz,de ha véletlenül megszakad a töltökör és a generátor terhelés nélkül szalad,hirtelen megugrik a feszülség és a félvezetöket kinyirja.A feszültség ilyenkor 80-100voltra is felugorhat ami a félvezetök nem birnak el...

#19144 jozef19
2012-11-01 20:27:34

Válasz #19141. hozzászólásra

A 14,5 az jó a generátoron de az akkunál is lenni kellene 14 volt fölött akkor lenne tökéletes.A müszerfal alatt lévö gyorscsatlakozóban szokott elveszni az anyag.A szabályzójuk két fajta "téli" "nyári" állitóval van ellátva.A téli 14,7 V a nyári 13.7 V.Mivel télen nem sokat használod elég a 13,8 is...

#19143 jozef19
2012-11-01 20:17:50

Válasz #19140. hozzászólásra

Én már vattokra nem emlékszem,de a próbapadon az oroszok mindig többet tudtak,mint ami rájuk volt irva...

#19142 dárk
2012-11-01 20:01:32

Válasz #19140. hozzászólásra

Befogod a satuba rákötöd az aksi pozitívlyét a hatos és a középső 5 csavarjára adsz az aksiról testet a generátornak és fúrógéppel megtekered a generátort és közbe a 6os csavaron mérsz egy töltést és le is tesztelted hogy jó e.
Persze f szabályozó nem árt ha rajta van.

#19141 dárk
2012-11-01 19:54:07

Válasz #19139. hozzászólásra

Egyformának kéne lennie vagy kell hogy legyen közte különbség?Mert a generátornál 14.5v ot mértem még a múltkor indítás után,az akkunál meg 13.75 ha jól emlékszem.
Az önindítónál még nem mértem indítás közben.
Az óra pedig 20A nál járt közvetlen az indítás után,és mire végigméregettem addigra az óra lement 5A re kb.
Új 155A aksi van benne.
Mondjuk ahol érte a hő a vezetékeket elég kemények és némely helyeken repedezettek.
Hányas vezeték lenne jó hozzá?

#19140 csoppika
2012-11-01 19:47:31

Válasz #19137. hozzászólásra
Sajna engem nem kérdeztek meg az átalaktásról... Most ezzel az új generátorral kell valamit kezdenem. Van még egy nagyon régi bontott 600w külső szabályzós generátorom(nem tudom, jó-e), de haver szerint az a 220Ah buszakksihoz keveset tudna...

#19139 jozef19
2012-11-01 19:34:35

Válasz #19138. hozzászólásra
Régen azt mondták a tsz-be,hogy a motor beinduljon me négy kerék forogjon.Az öreg gépeknél a vezeték csatlakozásánál komoly feszültség esések keletkeznek.Ez maximum 0,2 volt lehet,de több volt is szokott lenni.Ha van voltméröd mérd meg a generátor hatos csavarján meg az akku pozitiv pontja közötti feszültségesést,külön a negativ,külön a pozitiv ágat.Találkoztam már olyannal is,hogy a test nem volt megfelelö.Ugyanezt meg lehet mérni az öninditónál is inditás közben,érdekes dolgokat lehet tapasztalni...

#19138 dárk
2012-11-01 19:12:55

Válasz #19132. hozzászólásra

Az enyém most jó,hála neked.
Viszont szerinted az mitől van hogy ha lámpák kisebb fordulaton halványabban világítanak mint nagyobb fordulaton?
Lehet hogy az izzók nem egyformák,vagy át kéne már vezetékelni az egészet?
Töltésem 14,5 700w os a generátor,lehet hogy kéne bele venni egy 1000w generátort?
Mekkora izzókat javasolsz a 700w-os generátorhoz?

#19137 jozef19
2012-11-01 19:07:56

Válasz #19133. hozzászólásra

Én is a tsz-be dolgoztam valamikor,de nálunk vagy új generátort hoztak vagy új szabályzót._Van agerjezstö tekercs aminek két vége van.A belsö szabályzósnál az egyik vege a pozitivon van és a negativ ágat szabályozza.A külsösnél ez pont forditva van.A lámpa a 61-es ponton megjelenö feszültségtöl alszik el.A külsösnél a fázistekercsekröl levett áram megy a graetz-ra onnan areteszelö relére...

#19136 dárk
2012-11-01 19:06:12

Válasz #19134. hozzászólásra

Akkor nyugodtan húzhatod 4 be is 80 fokig had menjen fel,arra szoktam figyelni mikor 5 be húzom hogy 90 fölé ne menjen ha véletlen megy akkor 4be húzom 80 vizel de ez idén nem volt így mert idén lényegesen puhább volt a talaj 80 85 vizel 5be,persze volt olyan hely idén is ahol 4be ment 80 vizel.
Mehetsz 4be szerintem.

#19135 dárk
2012-11-01 19:02:03

Válasz #19133. hozzászólásra

Jó az a generátor csak meg kell érteni,én is le akartam cserélni autóéra de hála Jozef-nek elmagyarázta hogy mit kell tudni ezekről és jó is lett lett töltés és még akkor se hagyott nyugodni mert nem volt visszajelző lámpám addig nézelődtem meg babráltam hogy rájöttem a nyittyára az eddig azt hittem hogy a világításhoz tartozik a kis relé a műszerfal alatt kivettem megnéztem és köze nem volt a világításhoz,szétszedtem és beugrott az isteni szikra rájöttem a dolog nyityára,töltés is van lámpa is van minden jó.
És már így visszagondolva nem is olyan bonyolult dolog ez mint aminek látszik,legalább is a bekötése.

Nincs profilkép
#19134 Roy 23
2012-11-01 18:57:01

40 vagy 50 fokos de nem megy etol fejieb

#19133 csoppika
2012-11-01 18:52:46

Válasz #19126. hozzászólásra
Az a helyzet, hogy volt rajta egy külsős generátor. Adtam mellé egy szar generátort a 80-as szíjtárcsa miatt. Valamiért blokkcserét nem élte túl az eredeti generátor(tele volt olajsárral). Erre vett a szerelő haver egy belső szabályzót a szar generátorhoz. Egy Tsz szaki pedig a vastag kábelt rákötötte a 6-os csavarra. Szerinte volt töltés így. Másnap nálam már nem. Ekkor hozattam vele egy uj generátort(belső szabályzóst hozott). Most úgy van fent, ahogy a tcs-s bekötötte. Remélem pénteken viszaviszik a villanyszerelőhöz, hogy fejezze be a dolgot. A lámpa is működjön ahogy kell. Ha elfüstöl, akkor veszek rá valami autóét, mert már unom... Remélem jó lesz... Állítólag a tsz-ben sokat kötöttek át így...

#19132 jozef19
2012-11-01 18:51:26

Válasz #19129. hozzászólásra
20 éve nem láttam ilyen generátort,de biztos úgy van.A lényeg a lényeg,egyik ilyen a másik olyan,azt akarják szerintem,hogy a belsö szabályzót külsövel helyettesiteni.Pár ezer a belevaló nem érdees vele kinlódni...

#19131 dárk
2012-11-01 18:47:13

Válasz #19130. hozzászólásra

A vized hány fokos szokott lenni mondjuk 1ha után 3.sebességnél?

Nincs profilkép
#19130 Roy 23
2012-11-01 18:45:28

nekem van egy 3 fejes overum ekem a fold egy kicsit nehez akor jo ha szantok 3 al

#19129 dárk
2012-11-01 18:43:36

Válasz #19126. hozzászólásra

Nagyjából jól mondtam mester?smile confused
Persze két szabályzó egy generátorhoz nem hiszem hogy kell.

#19128 Tomi.106
2012-11-01 18:36:35

Üdv mindenkinek!

Meg tudná nekem mondani valaki,hogy mi a különbség az
NS-32 M3-as,és az NS-32 M4-es hidraulika szivattyú között? Elég sokat küszködök mostanság a hidraulikámmal.
Már lassan minden új,de még mindig nem az igazi.Bemelegszik az olaj,aztán jön a nagygáz.Ja és próbálta már valaki azt a DAKOTA segédemelő szerkentyűt?

#19127 jozef19
2012-11-01 18:34:24

Válasz #19124. hozzászólásra

8-10 km/ó slip 15% alatt...

#19126 jozef19
2012-11-01 18:31:42

Válasz #19121. hozzászólásra

Ez nem olyan egyszerü,a külsö szabályzó a pozitivat,a belsö szabályzó a negativat szabályozza.Addig kisérleteztek füst lesz a vége.Vesztek rá egy szabáályzót és kész.Vigyázat!!!A generátor füsttel müködik-ha kiszállt a füst nem müködik tovább...

#19125 dárk
2012-11-01 18:26:34

Válasz #19124. hozzászólásra

Változó az,függ a mélységtől a földtől és az eke fogási szélességétől nálunk puhább a föld én a 3as rabawerket 4 5 be szoktam huzigálni.
Amelyikbe bírja húzni azt kész.

Nincs profilkép
#19124 Roy 23
2012-11-01 18:20:30

szia dark mond meg nekem hogy mejk sebesegel kel szantani terep 3

#19123 balisimson
2012-11-01 18:17:19

Ezazz! Nemrég újult erőre kapott a 82.1-es! Írtam már hogy adagolóra gyanakszunk, meg gyenge és füstöl, de nem eszi az olajat! Egy év után végre volt idő, ( nemnagyon talajmunkázik a gép így nem volt létfontosságú) kiszedtem a porlaszócsúcsokat, bemértük ismerősömmel, három elfogadható, 4. hugyozik eléggé. Mind a négy csere, beállítás, beraktam, megy mint állat, nem füstöl!smile thumbupcool Egy sebességgel jobban viszi az ekét, 5.-be megyek a vogel l 950-es ekével, 25 cm mélyensmile thumbup Azthiszem most egy darabig várhat a turbózás smile cowboy

#19122 dárk
2012-11-01 18:16:36

Válasz #19121. hozzászólásra

Elmondom amit tudok.
Van 3db csavarod,a blokk felől mondom,1.egy 6 csavar erre megy 2 drót,az egyik a töltés órán át az akkuhoz,a másik meg a műszerfal alatt lévő relére a reléről megy egy a visz lámpára és egy másikon megy a relébe biztin keresztül az áram és a reléből megy előre a generátorhoz egy drót a középső 5 vagy 4 es csavarra amin kapja a relé által a gerjesztő áramot,a 3. csavar a test.
Valahogy így van azt hiszem,ha nem javítsatok.

#19121 csoppika
2012-11-01 18:06:50

Sziasztok!
Adva van egy belső szabályzós generátor. A trakin rajta a külső szabályzó is. A töltő szálat már rákötöttük átalakítás nélkül. Töltés van, de a töltésjelző nem akar elaludni. A generátoron van 2 kis kivezetés. Egy cirill D+ jelű, meg egy jelöletlen. Melyik a töltésjelző lámpáé? Maradt még 3 kis sarus drót pluszban, ezek közül az egyiken jön alapban 12 volt. Rápróbáltuk mindegyiket mindegyik kicsi csavarra(a töltés kivezetésen kívül mindkettő kicsire), de a lámpa nem reagál. Esetleg valaki tudna valami okosat?

Nincs profilkép
#19120 Roy 23
2012-11-01 17:57:53

sziasztok mongya mar meg nekem valaki hogy mejk a szantasi hogy hanyasba kel szantani az MTZ 80smile confused

#19119 gjoni
2012-11-01 14:50:15

Válasz #19118. hozzászólásra
Oké a két fejes lengyel ekével hatodikban szoktunk azon kisebb kormánylemez van ,mint a tiéden.

#19118 Antesz
2012-11-01 14:44:17

szép.
majd csinálok én is képeket s küldök.
én 5.megyek de hiába kemény most a föld úgy szalad vele és nem is padlózom.

#19117 gjoni
2012-11-01 14:40:31

Válasz #19116. hozzászólásra

Bírja terep négyben megyek vele így dolgozik.

#19116 Antesz
2012-11-01 14:37:02

akkor jó munkát,
bírja a 3fejest?

#19115 gjoni
2012-11-01 14:33:51

Válasz #19114. hozzászólásra

Elkelt az eke jó áron minden eladó, negyven volt a kuplung csere.Kapott tárcsát ,nyomlapot ,meg új kiemelő villákat!Ma is szántottam vele jól ment.

#19114 Antesz
2012-11-01 14:27:33

elkelt a felújitott eke?
akkor nagy munkában voltál,
mennyibe fájt a kuplung csere?

#19113 gjoni
2012-10-31 21:07:10

Válasz #19101. hozzászólásra
Amint látod a csutkás földet takarítja lefelé,a 35-s kormánydeszka sem rossz ,de ez messze menően jobb nunkát csinál.Nem bántam meg ,hogy megvettem nagyon szépen dolgozik még simító nélkül is egyenletes a szántás teteje.

#19112 gjoni
2012-10-31 21:02:14

Válasz #19101. hozzászólásra
Még egy fotó így látszik a mélység.
smile cowboy

#19111 gjoni
2012-10-31 20:58:26

Válasz #19101. hozzászólásra
Bocs haver az ekéről lemaradtak a fotók.
smile cowboy

#19110 gjoni
2012-10-31 20:46:01

Válasz #19101. hozzászólásra

Üdv Antesz ,megérett a kuplung csere 2001 már régen volt ,legalább is a szerelőm azt mondta ez még gyári volt amit kiszedtünk, ma csináltuk képek mellékelve utánna kipróbáltam a lajta M 40 új szerzeményemet.smile cowboy[kep1][kep2][kep3][kep4][kep5]

#19109 gjoni
2012-10-31 20:46:00

Válasz #19101. hozzászólásra

Üdv Antesz ,megérett a kuplung csere 2001 már régen volt ,legalább is a szerelőm azt mondta ez még gyári volt amit kiszedtünk, ma csináltuk képek mellékelve utánna kipróbáltam a lajta M 40 új szerzeményemet.smile cowboy

Nincs profilkép
#19107 mtz1962
2012-10-30 23:20:55

Válasz #19085. hozzászólásra

És újat vagy használtat érdemes bele rakni szerintem a régiekben még van anyag.

Nincs profilkép
#19106 valterdezs
2012-10-30 20:50:00

Válasz #19103. hozzászólásra
Köszi,hétvégén megemelem.Majd jelentkezem.

#19105 mtz1221
2012-10-30 20:49:15

Válasz #19104. hozzászólásra
a piros höáló elég

Nincs profilkép
#19104 Zsolti20
2012-10-30 20:45:25

Hali!
Holnap úgy néz ki eljutok az újtípúsu termosztát felrakásához! Mire kell esetleg oda figyelni vagy van valami különösebb nehézsége? A régi csövek illetve bilincsek ugyan úgy maradhatnak jók lesznek? Meg a termosztátház és a hengerfej közé nem kaptam tömítést elég a paszta hozzá?

#19103 rigás
2012-10-30 19:57:29

Válasz #19102. hozzászólásra

Emeld meg az elejét és úgy is vizsgáld át a rudazatot, ha minden rendben akkor a kormánykerék rudazatát is nézd át nincsenek-e a bordák elkopva. Ha ez sem akkor szervó oszlop csiga fogasív kopás, esetleg a fogasív anyája is fellazulhat.

Nincs profilkép
#19102 valterdezs
2012-10-30 19:35:27

Válasz #19099. hozzászólásra
Már meghúztam.Kicsit javult.

#19101 Antesz
2012-10-30 19:34:42

ok.köszi

#19100 rigás
2012-10-30 19:31:45

Válasz #19098. hozzászólásra

Azt nem mondtam csak nekünk a nagyobb teljesítményűek nem váltak úgy be mint a perion, a kocsikba 1,3 varnyú 1,7D Astra jól bírják a mombatok Ah talán 45 illetve 75.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
KWS MIKADOS – Bajnoki teljesítmény minden évben, megbízhatóan!
KWS MIKADOS – Bajnoki teljesítmény minden évben, megbízhatóan!
Átlag feletti hozam, stabilitás és kiemelkedő alkalmazkodóképesség jellemzi.
Hirdetés
Regeneratív gazdálkodás lépésről lépésre: így kezdd el! +VIDEÓ
Regeneratív gazdálkodás lépésről lépésre: így kezdd el! +VIDEÓ
A regeneratív mezőgazdaság kulcsfontosságú a talaj termékenységének...
JOHN DEERE 2030, 4 HENGERES TRAKTOR
JOHN DEERE 2030, 4 HENGERES TRAKTOR

1.850.000 Ft

Árpa
Árpa

80 Ft

Fekete,  homoki zab
Fekete, homoki zab

100 Ft

Claas Dominator 106
Claas Dominator 106

3.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]