Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.09 Ft USD 338.64 Ft CHF 426.99 Ft GBP 459.35 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93655 hozzászólás
#81555 rigás
2023-01-30 10:17:39

Válasz Gergő1 #81553. hozzászólásáraNézzed csak, ilyen megoldás csak oroszban talán így érthető lesz hogyan kell szétszedni.

#81554 Gumóka
2023-01-30 10:08:02

Válasz Gergő1 #81553. hozzászólásáraAzaz, azzal szenvedtem én is, hogy el tudjam forgatni a gyűrűt a végeihez.
Ha a dugattyúrúd alatt a munkahengerszárra gondolsz, akkor ne azt forgasd, hanem magát a záródugattyút, de azt lehet minimálisan ki-be is mozgatni.
Én addig mozgattam ki, be, hogy a gyűrű sehol ne támasszon ki, aztán üthető csavarhúzóval azon a nyíláson keresztül, amin majd kihúzod, addig kopácsoltam, még el tudtam fordítani a gyűrű végeihez.

Nincs profilkép
#81553 Gergő1
2023-01-30 09:59:56

Válasz Gumóka #81552. hozzászólásáraSzervusz!
Ha a dugattyúrudat forgatom nem mozdul a gyűrűsmile nonono.
Nálad is így volt? Hogyan forgattad a gyűrűt ?

#81552 Gumóka
2023-01-30 09:35:07

Válasz Maszek Zs #81547. hozzászólásáraSzoptam is vele mire kijött!smile laugh

#81551 rigás
2023-01-30 09:23:44

Válasz .Richard. #81548. hozzászólásárasmile thumbupcool
Így kell! Ami nekem fura, hogy ruszkiba én még ezzel a megoldással nem találkoztam a magyar munkahengereknél annál inkább.

#81550 rigás
2023-01-30 09:15:54

Válasz tamasgeiling #81544. hozzászólásáraEz esetben lehet gyári vagy a német maga alakíthatta át eladás előtt újonnan a fene tudja a lényeg, hogy ez így mindenképp 24V-al indít. Ez a megoldás sokkal jobb a ruszkinál sokan átépítik erre itthon is, azért gondoltam, hogy utólag átalakított.
A lényeg, ha másik indító motor kell az 24v-os legyen.

Nincs profilkép
#81549 Gergő1
2023-01-29 22:56:00

Válasz .Richard. #81548. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget!
Holnap kipróbálom.

Nincs profilkép
#81548 .Richard.
2023-01-29 22:50:56

Válasz Gergő1 #81546. hozzászólásáraCsőfogoval fogd meg a kiállo részt és forgasd. A horonyban egy gyűrű van. Mint a dugattUgyűrű. Egyszer csak forgatva megjelenik a vége. A hegye. Alányulsz laposra köszörült lyukasztoval és ugy forgatod, hogy a gyűrű jöjjön kifele a likasztora felkapva a horonybol. Kiforgatod és kijön . A másik vége derékszögben van hajlitva és beleakasztva abba a karmantUtarto részbebe amit forgatsz. Utánna ki kell huzni a fejet.

#81547 Maszek Zs
2023-01-29 22:17:44

Válasz Gergő1 #81546. hozzászólásáraAzt a gyűrűt ki kell szedni. Azt ennyi. De Gumóka most csinált ilyet. Majd ő mondja

Nincs profilkép
#81546 Gergő1
2023-01-29 22:13:34

Nincs profilkép
#81545 Gergő1
2023-01-29 22:12:27

Sziasztok !
Munkahengert készülök szétszedni, de valami ''rögzítő'' megakadályoz smile hammer
Tudnátok ötletet adni a kezdéshez ?

Nincs profilkép
#81544 tamasgeiling
2023-01-29 20:33:49

Válasz rigás #81542. hozzászólásáraMajd lesz műszerem és akkor megmérem de amúgy szerintem gyári megoldás a párhuzamkapcsóló mert traktor eléggé még gyári NDK exportos de akkor ugye ez 24 voltal índithat ? és azért gondoltam az önindítora mert ha hidegen indítok akkor indul de olyan furcsa hangja van az önindítónak zörögve indít de majd leveszem és meglesz nézve.

#81543 rigás
2023-01-29 15:54:43

Válasz Gumóka #81528. hozzászólásáraIgen ez az. Sokkal jobb megoldás mint amit az orosz kitalált mert itt alap esetben mindkét akksi a generátor fő árama tölti, amíg a gyári megoldásnál csak az egyik akksi kapja a teljes töltést a másik, a generátor állórészéről egy külön tekercsről egy külön egyenirányító és fesszabályzó elektronikán kapja a töltést mindössze 5-6A-ral ami bizony kevés.

#81542 rigás
2023-01-29 15:41:40

Válasz tamasgeiling #81526. hozzászólásáraNos, ez egy sor-párhuzam kapcsolósra átalakított rendszer következésképp az indító motor 24V-os.
Az általad leírt hiba nem feltétlenül indító motor gond, bár az a legvalószínűbb, de lehet akksi (lentebb már írták valamelyik gyenge), generátor (nem vagy nem eleget tölt), vezetékek kontakt hibái, és maga a sorpárhuzam kapcsoló hibája is.
Sajnos a hiba pontos megállapításához kellene egy mérőműszer, meg agy kevéske elektronikai ismeret (nem soksmile wink).
Addig is ahogy a kollégák írták takarítsd ki zsírozd át az indító motort (ha szétszeded, látni fogod a bendix a kommutátor a szénkefék és a perselyek állapotát) ha kell cseréld a bendixet szénkeféket, a kommutátort csiszold fel. Ha ezt megcsinálod töltsd fel az akksikat, és meg lehet nézni mit mutat.

Nincs profilkép
#81541 envagyok2
2023-01-29 15:00:03

ez pedig ilyen, végülis elfordul, ha muszáj, hahahah

#81539 Gumóka
2023-01-28 18:28:54

Válasz tamasgeiling #81537. hozzászólásáraElég lesz annak egy pucolás, karbantartás akkor. Először javítsd a meglévőt, elvileg nincs nagy baja, megéri sztem.

Nincs profilkép
#81538 tamasgeiling
2023-01-28 18:24:09

Válasz atisgyulai #81534. hozzászólásáraMajd megnézem de 80 as mtzén már több mint 5 éve van magneton és semmi baja nincs.

Nincs profilkép
#81537 tamasgeiling
2023-01-28 18:18:33

Válasz mtz1221 #81533. hozzászólásáraKöszönöm szépen a választ majd lesz mérőm és akkor majd megmérem de először mindig indít utána mikor leálítom akkor nem akart .

Nincs profilkép
#81536 Lajos
2023-01-28 17:38:33

Válasz kevesa #81521. hozzászólásáraPróbáld meg a bowdent állítani.

#81535 atisgyulai
2023-01-28 17:27:42

Válasz atisgyulai #81534. hozzászólásáraMég valami:
Akkor is szokott így csinálni a 24V-os indítómotor, ha az egyik akksi gyenge.
Lehet töltés probléma is.

#81534 atisgyulai
2023-01-28 17:24:57

Válasz tamasgeiling #81532. hozzászólásáraHa kell egy liter tej, akkor veszel egy tehenet?
Felejtsd el azokat az áttételes szarokat!
Vedd le az önidítót, szedd szét. Megnézed jó-e a bendix. (Egyik irányba forogni kell a fogaskeréknek, a másik irányba nem)
Veszel bele egy ugyanolyat. Összerakod, közben az összes perselyt megkened pici zsírral, és pár évre elfelejtheted megint, hogy van-e indító motor a trakidon.
Ez még túl él 3 újat!

#81533 mtz1221
2023-01-28 17:12:10

Válasz tamasgeiling #81532. hozzászólásáraPedig az kell, elég egy 1000 forintos kínai is. Amit rajzoltam oda kéne tenni, és indítás közben megmérni mennyit mutat. Ha 18 volt felett akkor jó a kapcsoló az akksik között, ha 12 alatt akkor nem is önindító baja van, hanem a párhuzam kapcsoló szar. Ha télen nem inditgatsz minden nap, akkor elég ha egy 3.2 kw-os magnetont veszel 12 voltosat. És vissza alakítod 12 voltosra a rendszert, szokott szórakozni az a párhuzam kapcsoló elég sokat. De minden képen mérni kell, mert egy vacak relé is elég hogy kattogjon az önindító, az ujjal is azt csinálná.

Nincs profilkép
#81532 tamasgeiling
2023-01-28 14:48:22

Válasz mtz1221 #81531. hozzászólásáraVoltmérőm nincs azért akarok önindítót cserélni mert nem mindig indít hanem csak kerreg olyan mintha nem húzna be bendix és ezért inkább vennék egy kisönínditott csak ugye nem tudom hogy 12 vagy 24 voltosat.

#81531 mtz1221
2023-01-28 13:40:07

Válasz tamasgeiling #81524. hozzászólásáraVoltmérőd van ??? Miért akarsz önindítót cserélni, mit csinál vagy nem csinál ??? Dolgom van de estére jövök.

Nincs profilkép
#81529 .Richard.
2023-01-28 13:17:58

Válasz Gumóka #81528. hozzászólásáraSzerintem az sorba köti 24voltra az a fekete doboz inditáskor.

#81528 Gumóka
2023-01-28 12:09:13

Válasz tamasgeiling #81526. hozzászólásáraAz párhuzamkapcsoló lenne 24v indítás?
Mondjuk ehhez pont nem értek, kérdezem én is kíváncsiságbólsmile sweatdrop

Nincs profilkép
#81524 tamasgeiling
2023-01-28 11:30:42

Válasz mtz1221 #81492. hozzászólásáraÜdv 2db 12v 74ah akkumulátor van benne közöttük egy fekete doboz amire az egyik akkumulátor negatív a másik akkumulátor pozitív saruja van rákötve.

#81523 Gandhy
2023-01-28 11:23:37

Válasz Gumóka #81522. hozzászólásáraa LR Discovery-n volt így nekem, hogy a sztratoszférából szívta a levegőt smile thumbupcool

#81521 kevesa
2023-01-28 10:41:58

sziasztok!

Hidraulikába jártas embereket kérdezném.
Joystickos tömb 80literes.
Miért nem akar úszó állásba maradni?
Eddig teljesen jó volt és most semmi szinte azonnal kivágja a kart.
Van amikor pár métert kibír de szinte azonnal kivágja még álló helybe is ha nem megy a traki akkor sem marad úgy.
hol keressem a hibát?

#81520 Gumóka
2023-01-27 21:42:22

Válasz Balázs. #81518. hozzászólásáraNa igen, őszig majdcsak meglesz az is.

Meg sokat sorközművelőzök, ott is elkél.

#81519 Gumóka
2023-01-27 21:40:50

Válasz atisgyulai #81517. hozzászólásáraLábfékes, de már megcsináltam a karoshoz az átépítést.

Nincs profilkép
#81518 Balázs.
2023-01-27 21:38:49

Válasz Gumóka #81511. hozzászólásáraVf ekéhez kell is a könnyű kuplung, ha még tervezel venni

#81517 atisgyulai
2023-01-27 21:17:23

Válasz Gumóka #81514. hozzászólásáraKézi féked milyen?
Karos?
Vagy a lábfék betaposva, fehúzós fogasívvel rögzítve?

#81516 Gumóka
2023-01-27 21:08:25

Válasz mtz1221 #81515. hozzászólásáraÖööö.... Passz.
Szerintem nincs emlékeim szerint.

#81515 mtz1221
2023-01-27 20:51:10

Válasz Gumóka #81498. hozzászólásáraEZEN a fogaskeréken meg van a belső kis fogaskerék is ??? Mert az első 52-sek is olyanok voltak hogy csak kikapcsolt, meg automata állása volt. Vagy ki van a (képeden jobb oldali agy) a szabadonfutó részéből ugorva a céger, és nem engedi beljebb a bal oldali kereket, a fix állásba.

#81514 Gumóka
2023-01-27 20:46:26

Válasz atisgyulai #81513. hozzászólásáraÉn is azért akarom meghagyni, átfaragni a kisfülkését, mert jó könnyű.
Mondjuk aztán én tényleg mindent kaptam hozzá, hiánytalan rudazatok, az adagolótól a kardánig, a 4 bakot is tanktartókkal meg hátsó pántokkal, sőt még a hídban átmenő pedáltengelyt, meg a fékszelepet is megkaptam tartóstól.
Igaz a fülke hátulja meg K.O. ott az az akkutartónál újra kell építenem az egészet. A villamosság lesz még egy külön buli, arra tervem sincs, ember nincs, aki vállalja.

A malacom lehet megcsúszhatott hátramenetbe, bár nem volt hangja, meg aszfalton állt a gép, de olyan volt, mintha be se kapcsoltam volna. Aztán ősszel mélylazítóval megcsúszott, azt hallottam is, akkor húztam rá, azóta rúgja magát, hátra meg nem tudtam próbálni

#81513 atisgyulai
2023-01-27 20:30:14

Válasz Gumóka #81511. hozzászólásáraAzt mi nem bántottuk, maradt a rudazat a régi.
Így is olyan könnyű a kuplungja, hogy a gyerek kb. 6 évesen már vezette.

#81512 atisgyulai
2023-01-27 20:25:31

Válasz Gumóka #81508. hozzászólásáraAkkor az már a direkt volt!
Abba csak akkor ugrik be, ha a fogaskerék pont egyezik a külső részhez. Azért nem jött fel neked, mert nem együtt álltak. Ha bármerre megmozdítod a gépet, miközben húzod a kart, rögtön beugrik.
De ott már nincs köze a szabadonfutóhoz.
A malacod csúszott meg.

#81511 Gumóka
2023-01-27 20:16:43

Válasz atisgyulai #81504. hozzászólásáraNem először látom már ezt a kuplungmegoldást is, már csak a nyelestengelyféket kéne hozzáfaragnismile cool
https://vm.tiktok.com/ZMYLJWFdX/

#81509 Gandhy
2023-01-27 19:43:46

Válasz Gumóka #81508. hozzászólásáraPiros a paradicsom nem sárga, Gumóka előre megy nem hátra smile thumbup

#81508 Gumóka
2023-01-27 19:22:51

Válasz atisgyulai #81502. hozzászólásáraAhhaaa.
Csak érdekes, hogy bekapcsoláskor az istenért nem tudtam feljebb húzni, félúton szokott megakadni, olyankor hátramenetbe mozdítva a traktort érezni, hogy beugrik a kar, meg feljebb jön, de annál feljebb nem tudom húzni.

Igazából egyszer kellett volna tolatva egy fát kihúzni, akkor tűnt fel, hogy hátra nem hajt. Azóta meg csak előre megyeksmile laugh

#81507 Gumóka
2023-01-27 19:18:32

Válasz Maszek Zs #81503. hozzászólásáraMár fent van a váltón, meg olaj is van a hátuljába.

#81506 Gumóka
2023-01-27 19:17:20

Válasz Maszek Zs #81505. hozzászólásáraAz maszek, nem gyári, 2 állása van csak, akkor ezek szerint a középső kimaradtsmile sweatdrop
Ez gyárilag 80-as volt.

Na, ma is megérte felkelni.smile laugh

A nagyfülkéhez megvettem már a gyári kapcsolóját.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Jég, aszály, árvíz: az Agrár Biztosító a gazdák mögött áll
Jég, aszály, árvíz: az Agrár Biztosító a gazdák mögött áll
Gyorsaság, ami bizalmat teremt – Ausztriában két nap alatt érkezik a kártérítés.
Hihetetlen, mit tett az eső a napraforgóval és kukoricával!
Hihetetlen, mit tett az eső a napraforgóval és kukoricával!
Az utolsó pillanatban érkezett csapadék mentette meg a növényeket a...
ERMO Mistral 400 szántóföldi kultivátor - készletről,  Nagykőrösről,  DEMO gép volt
ERMO Mistral 400 szántóföldi kultivátor...

4.650.000 Ft

Új Agrona PowerDisc S 2 m függesztett rövidtárcsa OFAS lapokkal - bevezető akció
Új Agrona PowerDisc S 2 m függesztett...

2.250.000 Ft

Átemelő szivattyú eladó
Átemelő szivattyú eladó

150.000 Ft

Manitou MT 1440 EASY / Klíma / 2014 / 6 989 üzemóra / Lízing 20%-tól
Manitou MT 1440 EASY / Klíma / 2014 / 6...

36.900 EUR

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]