Válasz medikus #72796. hozzászólásáraEgyszer szétszedtem a boltosnak megmutatni, mit árul. Annyira bizonygatta, hogy az olcsóbb is eredeti, és nagyon jó. Azóta nem kell oda járni vásárolni.... Kapcsoló?
Válasz Jakabjóska #72795. hozzászólásáraMűködik mert nem kínai!Amiben a kivezetés eloxált vas,azt felemelni sem szabad!Ami jó,az vörösréz csavaros,az átvezető szigetelő NEm világos sárga papir,hanem sötétbarna,vastag,1.5-2mm bakelit!Az lehet eredeti!Ha szétveszed,akkor belül is vörösréz érintkező párok vannak!A felfogatáshoz kijön belülről egy vékony lemez!Azt ha megkaparod és vörösréz,akkor szét se kell szedni!Ezek az eredeti,tartós áramtalanító ismertető jelei.Vásárban néha van,olyankor veszek,és jóbarátnak felszerelem!
Válasz rigás #72793. hozzászólásáraLehet kapni jót is újat, csak nem az 1000Ft-os kapcsolót kell megvenni. Nekem évek óta működik a régifajta nyomógombos kapcsoló a gyári helyén.
Válasz malisrezso1 #72792. hozzászólásáraCsak ebből valami régi bontott békebeli darabot keress, mert amit most kapsz a boltba az mind silány minőség az első indítást sem bírja ki (tapasztalat).
Válasz malisrezso1 #72790. hozzászólásáraHagyományost használok. Az önindító felett. De békebelit. Szerintem nem vízhatlan, de a "ami befolyik az rögtön kifolyik"(az érintkező réz)
A képre jól közelíts rá. Ott van szembenéz a gomb...a vízmelegítő mögött...
Áramtalanitó kapcsolot szeretnék felszerelni a régi helyet de ezt már a öninditó közeléve szeretném rakni
Lényeg hogy vizhatlan legyen.
Használ valaki valami hasonlót?
Esetleg tudtok egy tipust ajánlani?
Köszi
Válasz Gumóka #72787. hozzászólásáraNekem van/volt már vagy 10 féle fajta ülésem.Mechanikusba az mtz karfásától nem különb a mechanikus grammer sem.Levegősben az olcsóbban meg csak a grammer ami hosszútávon ér valamit.
Válasz trikolor5 #72782. hozzászólására1025.2-be gyárilag mechanikus grammer volt újonnan, mi ugyanazt vettük a 82-be, ott egy kicsit mi faragtuk. A gyári ülést szétszedtük, az alsó lecsavarozható konzol megmaradt, arra lett hegesztve két darab profil, amire fel lett fúrva a grammer.
De mint Bali írta is, van konzol, nem is drága.
Apropó.
Én is tervezek új ülést majd a nagyfülkébe, bár én nem grammert cobo vagy eblo mechanikusról valakinek van tapasztalata?
Cobo légrugós volt a rábába régen, azzal mentem, de sok tapasztalatom nincs róla.
Nálam kicsit soványabb a keret, meg a traki se megy annyit, így nem vennék 2 kilóért ülést, de ami most van 30 ezres hokedli, annál azért jobb kéne.
Válasz trikolor5 #72782. hozzászólásáraLégrugós vagy mechanikus grammer-re gondolsz? Persze hogy bele lehet tenni, lehet venni tartókonzolt is hozzájuk. Nekem gyárilag volt benne mechanikus grammer,azt váltotta a légrugós
Válasz prütyi #72781. hozzászólásáraTavasszal a cimbiébe cseréltem a szivattyúhajtás közlő kerekét, azt a kis lépcsős tengelyt csak 3x ejtettem bele az előtétházba...
Válasz mtz1221 #72780. hozzászólásáraDecember óta húzom, épp ma dobta fel a Facebook az 1 évvel ezelőtti napra videót, mikor fülke nélkül rodeóztam vele
Épp 1 hete volt egyébként lent a váltó fedél, de akkor siettem, mert majd' megfagytam a föld közepén, mikor máshogy már nem bírtam kilökni egyszerre két sebességből...
Válasz medikus #72779. hozzászólásáraÉn biztos nem, de lentebb írtam, hogy a hídtól előre nem lett piszkálva máig sem,csak a váltón a kúp kerék mögötti csapágy lett cserélve, attól előre bontva se lett.
De ezt beszéltük akkor is, még Te tippeltek a nyelestengelyt...
Az igazság meg úgy is akkor fog kiderülni, ha szét lesz hányva a bele
Ezek a neten rendelhető extrakényelmes ülések egyszerűen beszerelhetőek az MTZ-be? Vagy esetleg nem kompatibilisek? Mert ha csak pár csavaron múlik akkor meg is van mit kérek a Jézuskától..
Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraNe izgulj nem csak téged szopat a masina. Ugye az én 52-esem meg dobálja a terepet. Ma volt egy kis időm rá így felvettem a váltó fedelet. Sajnos a kulisszának semmi baja. Na akkor tovább kutattam. Nem lógnak a tengelyek(kúpkeréktengely sem) nem fityegnek a tengelyen a fogaskerekek. A kerekek épnek néznek ki. Ugye nézem a közút-terep toló tengelyét és látom hogy billeg a kapcsoló villa rajta. Valahogy meglazult pedig jól volt ledrótozva. De mondom a kisördög nem alszik megpróbálom kibogarászni felülről azt a kapcsoló villát. Kínkeservesen kibányásztam belőle a biztosító drótot, kivettem a rögzítő csavarját. Na ekkor kezdtem el szidni azt a buzi orosz mérnök qrva anyucikáját. Hát másfél centin múlt,hogy kitudjam tolni a tolótengelyt a kapcsoló villából. Na akkor vissza minden. Lehúztam mocskosul a rögzítő csavarját, hát a biztosító drótozás majdnem 30 percembe került. Majd holnap össze rakom teljesen tesztelésre de csodát nem várok tőle, sajna a körülmények miatt nem állíthatjuk félre,mert lehet idén a 3 fejet 2db géppel kell húzni. Szóval ne izgulj nem csak te kerültél fel a sz.pórollerre.
Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraVáltó tetejét le.Felső tengely felező felőli csapágyára tippelnék most,a leírtak után.Hogy kiesett belőle a kosár és lefelezve egyenesbe van a tengely.De ezt nem kellene sokáig húzni ha itt a gond.
A hangja előlről jön, már amennyire hallani a helyét, viszont nekem első tippem a váltó felső tengelye volt akkor, mivel a kúp kerék mögött raktam be új csapágyat, de a belső nem lett cserélve.
Akkor csak a híd lett javítva, mert kellett a gép, a többire már nem szántunk időt, így utólag belegondolva, kellett volna.
Válasz Gumóka #72775. hozzászólásáraPedig gyorsban mondhatni a legerősebb a hajtás. Elméleti szinten úgy hajt be 1:1ben a váltó felső tengelyére. Lehet hogy a nyelestengelyen lévő tűgörgős fogaskerék tűgörgőivel lehet valami. Mikor oda kerülsz várjuk a teljes leírást képekkel persze hogy mi lehetet a hiba.
Válasz prütyi #72774. hozzászólásáraKönnyű felezni, lassúnak kicsit halványabb, de zörög.
Nem rángat, nem zörög, megy szépen, azért kidolgozta az évet.
De mondjuk szántani gyorsba nem mertem, ott jól hallhatóan morog, lassúban meg nem.
Válasz Gumóka #72773. hozzászólásáraHát az egy dolog hogy kuplungra megáll,de simán lehetnek a felező fogaskerekei is vagy bármi. Szerintem a váltó csapágyak hamarabb finganak ki mint a nyelestengelyé. Felezni könnyű? Ha lefelezed ugyan úgy csörög? Ha rángatás,kurva nagy csattanás nincs akkor nem fog az széthullani.
Egyébként 9.-be van egy bizonyos fordulat, ahol még ciripel is
De annak az előtétháznak mindegy már, évi 250 óra körül megy, + idén bálázott, nem számoltam még, de 300 felett lesz, csoda, hogy még nem állt meg sehol.
Válasz mtz1221 #72769. hozzászólásáraSebaj! A hozzászólásom inkább krónikus volt a zörgést illetően, nem azért írtam, mintha magamon kívül bárkit is hibáztatnék érte.
Ennek is előnye, mint mondtam, hogy most legalább lesz idő végig megcsinálni a hátulját.
Ez a kezdők (bal)szerencséje, mert bár hibát generáltam, ami lehet jött volna magától is idővel, de legalább ebből is lehetett és tanultam is sokat, tőletek is, hogy máskor ilyen jellegű munkának nem esünk csak úgy neki.
Na meg tanulok javítani legalább, más nem a saját káromon (és pénzemen).
Tehát minden éremnek két oldala van, attól függ, honnan nézzük.
Január óta lassan egy éve így megy, azóta se lett piszkálva, de örültem, hogy kibírta az évet, bár, már nagyon hallani, hogy hazaért. Zúg, zörög, gyorsba főleg, ha a szivattyú erőltetve van munkahenger végálláson is van hangja.
Válasz Gumóka #72766. hozzászólásáraPedig engem azóta is zavar hogy nem írtam rendesen körbe.Le kellene előbb azért venni a vúltó tetejét és meghajtani úgy lassan hogy az zörög e.Én egy kis zörgés miatt nem bántanám,majd lesz ott előbb utóbb más gond is majd akkor a kuplungtól a difiig.
Válasz mtz1221 #72763. hozzászólásáraNem is azt mondtam, hogy miattad. Segítséget kaptam így is eleget, amit máig köszönök, hiszen én tök hülyén álltam neki.
Így legalább a motorig fel lesz újítva, aztán mehet haláláig
Üdv Mindenkinek!
Tapasztalt már valaki olyat hogy terep 4 felező eleje bekapcsolva és úgy remeg a kormány hogy alig bírom fogni. Egyet visszakapcsolok akkor jó 5ben is ezt csinálja.
De nem olyan mértékben.
Válasz Gumóka #72761. hozzászólásáraAz nem miattam zörög.Igaz mondhattam volna hogy szétszedés előtt mérjetek,és ha túl nagy eltérések lesznek a gyári megadotthoz képest akkor inkább maradjanak a régi méreteken.Csak van dolog ami nekem természetes,és elfeledkezek róla hogy másnak nem.
Válasz csferri #72760. hozzászólásáraÉn csak azért kérdeztem mert a két féle adat mik melyikre valo most már értem 0,2-0,5 mm diferenciálmü oldaljátékára a másik a hajto kúpkerékre.KÖSZÖNÖM.
Válasz jozef24 #72757. hozzászólásáraSzerintem a difi csapágyra, beteszel egy pajszert a difi és a ház közé aztán mozgatod. A kúpkerék csapágyhézag asszem úgy van megadva hogy nem ír hézagot hanem bizonyos N erővel hajtva kell hogy elforogjon.
Válasz jozef24 #72757. hozzászólásáraA meghajtóéra,nem kell itt semmit méregetni ne szoruljanak a csapágyak kúpkerék vége 58-60 mmre legyen a váltóház oldalától meg legyen a tányérkerék kúpkerék között 0.3-0.6 mm hézag.Ennyi.Gondolod részeges majmok a gyárban nyomás alatt rakták össze ???
Válasz mtz1221 #72756. hozzászólásáraEz a diferenciálmü csapágyaira vonatkozik vagy a meghajtó kupkerék csapágyaira.A tányérkerék oldalírányu játékát hogyan mérjük szabadon vagy nyomás allat egyik íránybol aztán a másik íránybol.
Válasz jozef24 #72754. hozzászólásárakérdésem a következö mit takar a pdf ben a kupgörgös csapágyak csapágy hézaga 500-600 N 0,05-0,1 mm egyett jelent tányérkerék oldalírányu mozgásáva.valaki magyarázza meg
De itt a kordokumentum
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
#10251 Szeni | 2011-12-11 22:08:57
Szeni
Az első diffi nekem is össze roppant kétszer,de rájöttem az okára,és sikerült kijavítani
- #10253 ATIS78 | 2011-12-11 22:11:02
ATIS78
Csak nem a régi 82-esét raktad bele??
Vagy csak plusz hézagoló??
#10254 Szeni | 2011-12-11 22:13:10
Szeni
Félre van fúrva a hídba a bemenő tengely (kúpkerék)felfekvője.Ezt kellett hézagolókkal korrigálni.
- #10255 ATIS78 | 2011-12-11 22:15:51
ATIS78
kérdésem ehhez csak annyi,hogy mennyit tudtál így azon a csapágyházon billenteni??
#10256 Szeni | 2011-12-11 22:34:02
Szeni
Már nem emlékszem,h. hanyas volt a vékonyabbik hézagoló,de bevett belőle kettőt,és az elég is volt
- #10257 ATIS78 | 2011-12-11 22:36:24
ATIS78
0,2 és 0,5-ös létezik belőle akkor gyárilag kicsi volt a foghézag???
mivel ellenőrizted vissza??Olom ,cin,cigipapír??
#10258 Szeni | 2011-12-11 22:45:29
Szeni
Mondom h. félre volt fúrva!Alulra betettem egy háromnegyedet,és egy negyedet.(persze faragni kellett) A foghézagot tolómérővel,v. indikátor órával mérem.
#10259 Szeni | 2011-12-11 22:47:39
Szeni
A fogakat bekrétáztam,és úgy néztem a kapcsolódási pontot.Csináld meg a havernak,ha megérdemli.
93098 hozzászólás
Válasz Jakabjóska #72797. hozzászólására



Válasz medikus #72796. hozzászólásáraEgyszer szétszedtem a boltosnak megmutatni, mit árul. Annyira bizonygatta, hogy az olcsóbb is eredeti, és nagyon jó. Azóta nem kell oda járni vásárolni....
Kapcsoló?
Válasz Jakabjóska #72795. hozzászólásáraMűködik mert nem kínai!Amiben a kivezetés eloxált vas,azt felemelni sem szabad!Ami jó,az vörösréz csavaros,az átvezető szigetelő NEm világos sárga papir,hanem sötétbarna,vastag,1.5-2mm bakelit!Az lehet eredeti!Ha szétveszed,akkor belül is vörösréz érintkező párok vannak!A felfogatáshoz kijön belülről egy vékony lemez!Azt ha megkaparod és vörösréz,akkor szét se kell szedni!Ezek az eredeti,tartós áramtalanító ismertető jelei.Vásárban néha van,olyankor veszek,és jóbarátnak felszerelem!
Válasz rigás #72793. hozzászólásáraLehet kapni jót is újat, csak nem az 1000Ft-os kapcsolót kell megvenni. Nekem évek óta működik a régifajta nyomógombos kapcsoló a gyári helyén.
Válasz malisrezso1 #72790. hozzászólásáraSzerintem mindegy milyen típus csak NE!! MTZ legyen inkább valami pl kamionos boltban nézz valamit.
Válasz malisrezso1 #72792. hozzászólásáraCsak ebből valami régi bontott békebeli darabot keress, mert amit most kapsz a boltba az mind silány minőség az első indítást sem bírja ki (tapasztalat).
Én mostanában ezt használom ez jó, csak nem tudom mennyire vízhatlan.
Válasz Nyomasek Bobo #72791. hozzászólásáraVégül is lehet az lesz..
De te jól megoldottad
Köszönöm a segítséget
Válasz malisrezso1 #72790. hozzászólásáraHagyományost használok. Az önindító felett. De békebelit. Szerintem nem vízhatlan, de a "ami befolyik az rögtön kifolyik"
(az érintkező réz)
A képre jól közelíts rá. Ott van szembenéz a gomb...a vízmelegítő mögött...
Sziasztok!
Áramtalanitó kapcsolot szeretnék felszerelni a régi helyet de ezt már a öninditó közeléve szeretném rakni
Lényeg hogy vizhatlan legyen.
Használ valaki valami hasonlót?
Esetleg tudtok egy tipust ajánlani?
Köszi
Válasz Gumóka #72787. hozzászólásáraVan eblo levegős,de több nem lesz belőle az biztos.
Válasz Gumóka #72787. hozzászólásáraNekem van/volt már vagy 10 féle fajta ülésem.Mechanikusba az mtz karfásától nem különb a mechanikus grammer sem.Levegősben az olcsóbban meg csak a grammer ami hosszútávon ér valamit.
Válasz trikolor5 #72782. hozzászólására1025.2-be gyárilag mechanikus grammer volt újonnan, mi ugyanazt vettük a 82-be, ott egy kicsit mi faragtuk. A gyári ülést szétszedtük, az alsó lecsavarozható konzol megmaradt, arra lett hegesztve két darab profil, amire fel lett fúrva a grammer.
De mint Bali írta is, van konzol, nem is drága.
Apropó.
Én is tervezek új ülést majd a nagyfülkébe, bár én nem grammert cobo vagy eblo mechanikusról valakinek van tapasztalata?
Cobo légrugós volt a rábába régen, azzal mentem, de sok tapasztalatom nincs róla.
Nálam kicsit soványabb a keret, meg a traki se megy annyit, így nem vennék 2 kilóért ülést, de ami most van 30 ezres hokedli, annál azért jobb kéne.
Válasz trikolor5 #72782. hozzászólásáraLégrugós vagy mechanikus grammer-re gondolsz? Persze hogy bele lehet tenni, lehet venni tartókonzolt is hozzájuk. Nekem gyárilag volt benne mechanikus grammer,azt váltotta a légrugós
Válasz prütyi #72781. hozzászólásáraTavasszal a cimbiébe cseréltem a szivattyúhajtás közlő kerekét, azt a kis lépcsős tengelyt csak 3x ejtettem bele az előtétházba...
Válasz mtz1221 #72780. hozzászólásáraDecember óta húzom, épp ma dobta fel a Facebook az 1 évvel ezelőtti napra videót, mikor fülke nélkül rodeóztam vele

Épp 1 hete volt egyébként lent a váltó fedél, de akkor siettem, mert majd' megfagytam a föld közepén, mikor máshogy már nem bírtam kilökni egyszerre két sebességből...
Válasz medikus #72779. hozzászólásáraÉn biztos nem, de lentebb írtam, hogy a hídtól előre nem lett piszkálva máig sem,csak a váltón a kúp kerék mögötti csapágy lett cserélve, attól előre bontva se lett.


De ezt beszéltük akkor is, még Te tippeltek a nyelestengelyt...
Az igazság meg úgy is akkor fog kiderülni, ha szét lesz hányva a bele
Ezek a neten rendelhető extrakényelmes ülések egyszerűen beszerelhetőek az MTZ-be? Vagy esetleg nem kompatibilisek? Mert ha csak pár csavaron múlik akkor meg is van mit kérek a Jézuskától..
Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraNe izgulj nem csak téged szopat a masina. Ugye az én 52-esem meg dobálja a terepet. Ma volt egy kis időm rá így felvettem a váltó fedelet. Sajnos a kulisszának semmi baja. Na akkor tovább kutattam. Nem lógnak a tengelyek(kúpkeréktengely sem) nem fityegnek a tengelyen a fogaskerekek. A kerekek épnek néznek ki. Ugye nézem a közút-terep toló tengelyét és látom hogy billeg a kapcsoló villa rajta. Valahogy meglazult pedig jól volt ledrótozva. De mondom a kisördög nem alszik megpróbálom kibogarászni felülről azt a kapcsoló villát. Kínkeservesen kibányásztam belőle a biztosító drótot, kivettem a rögzítő csavarját. Na ekkor kezdtem el szidni azt a buzi orosz mérnök qrva anyucikáját. Hát másfél centin múlt,hogy kitudjam tolni a tolótengelyt a kapcsoló villából. Na akkor vissza minden. Lehúztam mocskosul a rögzítő csavarját, hát a biztosító drótozás majdnem 30 percembe került. Majd holnap össze rakom teljesen tesztelésre de csodát nem várok tőle, sajna a körülmények miatt nem állíthatjuk félre,mert lehet idén a 3 fejet 2db géppel kell húzni. Szóval ne izgulj nem csak te kerültél fel a sz.pórollerre.
Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraVáltó tetejét le.Felső tengely felező felőli csapágyára tippelnék most,a leírtak után.Hogy kiesett belőle a kosár és lefelezve egyenesbe van a tengely.De ezt nem kellene sokáig húzni ha itt a gond.
Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraLehet a felező kapcsoló fogaskerekét fordítva raktátok vissza!Az elég!
Válasz Gumóka #72777. hozzászólásáraA váltót le vettétek?
Válasz prütyi #72776. hozzászólásáraArra én is kíváncsi leszek
A hangja előlről jön, már amennyire hallani a helyét, viszont nekem első tippem a váltó felső tengelye volt akkor, mivel a kúp kerék mögött raktam be új csapágyat, de a belső nem lett cserélve.
Akkor csak a híd lett javítva, mert kellett a gép, a többire már nem szántunk időt, így utólag belegondolva, kellett volna.
Válasz Gumóka #72775. hozzászólásáraPedig gyorsban mondhatni a legerősebb a hajtás. Elméleti szinten úgy hajt be 1:1ben a váltó felső tengelyére. Lehet hogy a nyelestengelyen lévő tűgörgős fogaskerék tűgörgőivel lehet valami. Mikor oda kerülsz várjuk a teljes leírást képekkel persze hogy mi lehetet a hiba.
Válasz prütyi #72774. hozzászólásáraKönnyű felezni, lassúnak kicsit halványabb, de zörög.
Nem rángat, nem zörög, megy szépen, azért kidolgozta az évet.
De mondjuk szántani gyorsba nem mertem, ott jól hallhatóan morog, lassúban meg nem.
Válasz Gumóka #72773. hozzászólásáraHát az egy dolog hogy kuplungra megáll,de simán lehetnek a felező fogaskerekei is vagy bármi. Szerintem a váltó csapágyak hamarabb finganak ki mint a nyelestengelyé. Felezni könnyű? Ha lefelezed ugyan úgy csörög? Ha rángatás,kurva nagy csattanás nincs akkor nem fog az széthullani.
Válasz prütyi #72772. hozzászólásáraHa kinyomom a kuplungot, elhallgat.

Egyébként 9.-be van egy bizonyos fordulat, ahol még ciripel is
De annak az előtétháznak mindegy már, évi 250 óra körül megy, + idén bálázott, nem számoltam még, de 300 felett lesz, csoda, hogy még nem állt meg sehol.
Válasz Gumóka #72770. hozzászólásáraMiért vagy biztos benne hogy a nyelestengely csörög?
Válasz _NB_ #72767. hozzászólásáraAKKOR EZ A 500-600N 0,01-0,05mm a difi csapágyhézag a 0,2-0,5mm tányérkerék oldal ütése.
Válasz mtz1221 #72769. hozzászólásáraSebaj! A hozzászólásom inkább krónikus volt a zörgést illetően, nem azért írtam, mintha magamon kívül bárkit is hibáztatnék érte.
Ennek is előnye, mint mondtam, hogy most legalább lesz idő végig megcsinálni a hátulját.
Ez a kezdők (bal)szerencséje, mert bár hibát generáltam, ami lehet jött volna magától is idővel, de legalább ebből is lehetett és tanultam is sokat, tőletek is, hogy máskor ilyen jellegű munkának nem esünk csak úgy neki.
Na meg tanulok javítani legalább, más nem a saját káromon (és pénzemen).
Tehát minden éremnek két oldala van, attól függ, honnan nézzük.
Január óta lassan egy éve így megy, azóta se lett piszkálva, de örültem, hogy kibírta az évet, bár, már nagyon hallani, hogy hazaért. Zúg, zörög, gyorsba főleg, ha a szivattyú erőltetve van munkahenger végálláson is van hangja.
Válasz Gumóka #72766. hozzászólásáraPedig engem azóta is zavar hogy nem írtam rendesen körbe.
Le kellene előbb azért venni a vúltó tetejét és meghajtani úgy lassan hogy az zörög e.Én egy kis zörgés miatt nem bántanám,majd lesz ott előbb utóbb más gond is majd akkor a kuplungtól a difiig.
Válasz jozef24 #72762. hozzászólásáraA "tányérkerék oldalirányú játéka 0,2-0,5 mm" az szerintem a tányérkerék oldalirányú "ütése"
Válasz jozef24 #72755. hozzászólására
Kb ezt jelenti csak nem kézzel ráncigálva hanem 500-600N-el ami kb 50-60kg-al nyomva húzva.
https://youtu.be/JugU6NHgqVY?t=150
Válasz mtz1221 #72763. hozzászólásáraNem is azt mondtam, hogy miattad. Segítséget kaptam így is eleget, amit máig köszönök, hiszen én tök hülyén álltam neki.

Így legalább a motorig fel lesz újítva, aztán mehet haláláig
Válasz jozef24 #72762. hozzászólásáraNem , a difi csapágyhézag 0,05-0,1 , a difi(kiskúpkerék) foghézag 0,25-0,55.
Üdv Mindenkinek!

Tapasztalt már valaki olyat hogy terep 4 felező eleje bekapcsolva és úgy remeg a kormány hogy alig bírom fogni. Egyet visszakapcsolok akkor jó 5ben is ezt csinálja.
De nem olyan mértékben.
Válasz Gumóka #72761. hozzászólásáraAz nem miattam zörög.Igaz mondhattam volna hogy szétszedés előtt mérjetek,és ha túl nagy eltérések lesznek a gyári megadotthoz képest akkor inkább maradjanak a régi méreteken.Csak van dolog ami nekem természetes,és elfeledkezek róla hogy másnak nem.
Válasz csferri #72760. hozzászólásáraÉn csak azért kérdeztem mert a két féle adat mik melyikre valo most már értem 0,2-0,5 mm diferenciálmü oldaljátékára a másik a hajto kúpkerékre.KÖSZÖNÖM.

Válasz mtz1221 #72759. hozzászólásáraOszt' megy, csak aztán ne zörögjön a nyelestengely...

Válasz jozef24 #72757. hozzászólásáraSzerintem a difi csapágyra, beteszel egy pajszert a difi és a ház közé aztán mozgatod. A kúpkerék csapágyhézag asszem úgy van megadva hogy nem ír hézagot hanem bizonyos N erővel hajtva kell hogy elforogjon.
Válasz jozef24 #72757. hozzászólásáraA meghajtóéra,nem kell itt semmit méregetni ne szoruljanak a csapágyak kúpkerék vége 58-60 mmre legyen a váltóház oldalától meg legyen a tányérkerék kúpkerék között 0.3-0.6 mm hézag.Ennyi.Gondolod részeges majmok a gyárban nyomás alatt rakták össze ???
Válasz jozef24 #72757. hozzászólásáraSehogy!Mi vagy te,mérnök?
Válasz mtz1221 #72756. hozzászólásáraEz a diferenciálmü csapágyaira vonatkozik vagy a meghajtó kupkerék csapágyaira.A tányérkerék oldalírányu játékát hogyan mérjük szabadon vagy nyomás allat egyik íránybol aztán a másik íránybol.
Válasz jozef24 #72755. hozzászólásáraNe törődj vele.Ha 500-600 N erővel nyomkodnád előre hátra,akkor annyi löttye lehetne.
Válasz jozef24 #72754. hozzászólásárakérdésem a következö mit takar a pdf ben a kupgörgös csapágyak csapágy hézaga 500-600 N 0,05-0,1 mm egyett jelent tányérkerék oldalírányu mozgásáva.valaki magyarázza meg

Válasz _NB_ #72751. hozzászólásáraKár,hogy ő se irkál. Igazi maximalista,segitőkész. Mint itt mindenki
Válasz mtz1221 #72743. hozzászólásáraSzia,küldtem 1 levelet.
Válasz Nagy Miklós_75802 #72732. hozzászólására
A fórumot átállítod felül
"100/oldalra" és "Időben növekvőre"
akkor a 103. oldalon lesz
(pár nap és 9 éve lesz kereken)
De itt a kordokumentum
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
#10251 Szeni | 2011-12-11 22:08:57
Szeni
Az első diffi nekem is össze roppant kétszer,de rájöttem az okára,és sikerült kijavítani
- #10253 ATIS78 | 2011-12-11 22:11:02
ATIS78
Csak nem a régi 82-esét raktad bele??
Vagy csak plusz hézagoló??
#10254 Szeni | 2011-12-11 22:13:10
Szeni
Félre van fúrva a hídba a bemenő tengely (kúpkerék)felfekvője.Ezt kellett hézagolókkal korrigálni.
- #10255 ATIS78 | 2011-12-11 22:15:51
ATIS78
kérdésem ehhez csak annyi,hogy mennyit tudtál így azon a csapágyházon billenteni??
#10256 Szeni | 2011-12-11 22:34:02
Szeni
Már nem emlékszem,h. hanyas volt a vékonyabbik hézagoló,de bevett belőle kettőt,és az elég is volt
- #10257 ATIS78 | 2011-12-11 22:36:24
ATIS78
0,2 és 0,5-ös létezik belőle akkor gyárilag kicsi volt a foghézag???
mivel ellenőrizted vissza??Olom ,cin,cigipapír??
#10258 Szeni | 2011-12-11 22:45:29
Szeni
Mondom h. félre volt fúrva!Alulra betettem egy háromnegyedet,és egy negyedet.(persze faragni kellett) A foghézagot tolómérővel,v. indikátor órával mérem.
#10259 Szeni | 2011-12-11 22:47:39
Szeni
A fogakat bekrétáztam,és úgy néztem a kapcsolódási pontot.Csináld meg a havernak,ha megérdemli.
Válasz Maszek Zs #72749. hozzászólásáraIgen írtad egy hete, ezért bátorkodtam belevenni.

Erősebb szerkezetnek is néz ki!
Mondjuk 80kg alatt nem ajánlom!
De amúgy egyikünk se nézte a méretet pedig Mtz1221 linkjébe is bent van.
X<37mm
Válasz medikus #72748. hozzászólásáraItt cseréltem 3db,és működik. Ebből az egyik homlokrakodó volt.
Mint nagybátyám mondta:
Szaros csizma nem való a fülkébe. Legalább is errefelé ilyenek vannak.