Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 590 Ft EUR 399.04 Ft USD 339.9 Ft CHF 428.45 Ft GBP 459.98 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93602 hozzászólás
Nincs profilkép
#53902 rsandor
2017-11-21 20:01:36

Válasz Mtz 550E #53900. hozzászólásáraAttól nem fogy röhögni a motor ha a szelep lóg a szelep vezetőben. De hogy volt felújítva a motor ha a hengerfejet nem ellenőriztétek??Egyébként leveszed, vízszintes helyre teszed a szelepek felől benzint öntesz és nézed hogy valamelyik kipufogó vagy szívó szelepnél nem e jelenik meg. Amelyiknél folyik ugye az átereszt.

Nincs profilkép
#53900 Mtz 550E
2017-11-21 19:43:26

Hengerfejet hogy lehet ellenőrizni milyen àllapotban van? Ha szelepvezetőbe lóg a szelep az baj?

Nincs profilkép
#53899 Claastra.
2017-11-21 18:49:14

Válasz mtz1221 #53898. hozzászólásáraRoland 91mm-es perkins dugattyúra nincs rálátásod odakint?

Nincs profilkép
#53897 Mtz 550E
2017-11-21 18:01:53

Hali!
Kompresszió mérőt lehet venni vagy csinálni valahogy?

#53896 mtz1221
2017-11-21 15:43:48

Válasz gandalfcappy #53895. hozzászólásáraElőtöltést egy próba erejéig,két lukkal az óramutató járásával megegyező irányba eltenni.smile thumbupcool

#53895 gandalfcappy
2017-11-21 15:36:13

Jó az a torokizzító, megcsináltam, mert el volt szakadva a spirálja, meg hát az összes vezeték le volt tépve róla, azt kipipáltam, van vízmelegítőm is, az is el volt pukkanva, azt is kipipáltam. Ja a dekompresszort szoktam használni. Új aksi, (alig fért bele) pipa, berugdosós áramtalanító + testkábel az önindítóig. Áttételes önindító van neki, tekeri is ahogy kell, csak a napi első indítás vacak. Ha már bepöccen, oszt leállítom, pillanatok alatt beindul. Hallottam erről a szelepről, kitalálom, h hol van, oszt megnézem, mert azt gyanítom én is, h az visszaereszti a gázolajat, remélem annyi nyűgje van csak. Nyáron egyébként, ha 2 hétig állt is, 3-4 másodperc alatt beröffent. A hidegbe lehet nem úgy tömít vmi.

#53894 gandalfcappy
2017-11-21 15:16:00

Válasz mtz1221 #53889. hozzászólásáraHát én is azt mondom, de a boltba csak a rézfóliás volt, meg a szilikonos, régit már nem kapni azt mondták.

#53893 Zoltán Rózsa
2017-11-21 07:44:57

Válasz gandalfcappy #53886. hozzászólásáraA folytást rá szoktad húzzni inditáskor?
Meg ha télen sokat fogod használni tegyél rá 220V vízmelegítőt.
Kiméli az aksit meg az önindítót.
Meg lehetne nézni nem ejti vissza a gázolajat..?
Majd valamekyik reggel probálj úgy indítani hogy jól felgyomod a kézipumpával a gázolajat.
Nekem volt egy pici dugulás valahol az miat is nehezen idult. Nem volt rendes Go utánpitlás.
Leszedtem az összes csövet kifujkáltam vissza fújtam a tankba is.
Majd nyomástartó szelep kipucol rugó kicsit széthúz hogy jobban rányomja a golyót.
Lehet jobb lesz a gép

Nincs profilkép
#53892 a2457
2017-11-20 23:58:41

Válasz rigás #53891. hozzászólásáranormális önindítóval még ilyenkor reggel 2-3 fordulás és mennie kéne.. ha minden rendben.
izzitás és minden egyébb nélkül.

#53891 rigás
2017-11-20 22:44:23

Válasz csoppika #53890. hozzászólásáraHmmm, nem csak egyszerűen fázik? hideg van már a 80-asra, pláne ha nem működik a fáklya.

A hengerfej csavarokon meg lehetne még húzni, nekem már oldott meg hasonló problémát és nem kellett bontani.

#53890 csoppika
2017-11-20 22:15:09

Válasz gandalfcappy #53886. hozzászólásáraHengerfej, porlasztó, adagoló feljavítás sokat segít...

#53889 mtz1221
2017-11-20 22:14:18

Válasz gandalfcappy #53887. hozzászólásáraAkkor miért nem olyant vettél.Annak a régi szürkének nincs is párja.smile thumbup

#53887 gandalfcappy
2017-11-20 22:06:17

Válasz mtz1221 #53865. hozzászólásáraErre varrjál gombot, én sem értem, na majd hétvégén lefényképezem, esetleg az 1ik hengerfej leszorító csavarnál beszivárog, meg valahol oldalt kibuggyan? De hát a szélső csavarok, nincsenek is a szelepfedél alatt. Remélem nem kel megint szétszedni. Nem rajongok ezekért a mai hengerfejtömítésekért, a régi szürke azbesztes volt a tutkó.

#53886 gandalfcappy
2017-11-20 21:58:10

Válasz zscsizmadia #53868. hozzászólásáraKöszönöm a magyarázó választ!
Az ember mindig tanul valamit.
Nem tudom, ezt az adagoló belsejébe kell állítani? mert nekem nincs rajta plomba, nem mintha állítani akarnám, biztos, h nem nyúlok hozzá. mondjuk nehezen indul a 80 ló, hiába teker az önindító, de ha beindul, és leállítóm, utána pöc-röff, ezt se tudom miért van.

#53885 rigás
2017-11-20 21:50:42

Válasz Balu86 #53884. hozzászólásáraA sima lítium is jó, de ha van jobb az nem lehet baj!
A csukló részre a csapoknak is lehet adni egy kicsit, meg az állító csavart se tedd vissza szárazon ne rohadjon össze. Hogy, a későbbi szerelésekkor ne kelljen küzdeni vele.smile cowboy

Nincs profilkép
#53884 Balu86
2017-11-20 21:35:56

Válasz rigás #53883. hozzászólásáraKöszönöm!
Esetleg arra gondoltam, hogy rézbázisú zsírral kenem be az hőre nem folyik el.

#53883 rigás
2017-11-20 21:25:52

Válasz Balu86 #53882. hozzászólásáraIgen kell!
Ne vidd túlzásba elég neki egy kevés, de kell
Nemrég éppen ezért (a szír kiolvadt a golyóknál mert megmelegedett) satúzott és ragadt meg a fékem az egyik gépemen.

Nincs profilkép
#53882 Balu86
2017-11-20 21:01:39

Sziasztok!
820-as MTZ-n féktárcsát cserélek. Kell a fék szerkezeten zsírozni a golyókat elpucolás után? ( szimeringeket,gumigyűrűket természetesen cseréltem)
Válaszokat köszönöm! smile rolleyes

Nincs profilkép
#53881 Petiiii
2017-11-20 20:52:38

nem rég lett lecserélve teli felnire! attól lehet h nagyon alá fordul bal oldalra arra is gondoltam..

#53880 medikus
2017-11-20 20:18:10

Válasz Petiiii #53877. hozzászólásáraHa kintebb-bentebb húzgálod,ne feledd a kerékösszetartást is állítani!!!!!!!!!!!!!!

#53879 medikus
2017-11-20 20:14:23

Válasz Full Random #53870. hozzászólásáraLámpával nem gerjeszted túl,de szabályozót lehet cserélni kellene!14.5v nél illene megállnia!

#53878 mtz1221
2017-11-20 20:14:14

Válasz Petiiii #53877. hozzászólásáraAkkor tedd összébb,csak ne a mostani helyen legyen.A kerék csillagos ??Azzal nem lehet a nyomtávot kisebbíteni ??

Nincs profilkép
#53877 Petiiii
2017-11-20 20:07:16

Válasz mtz1221 #53876. hozzászólásárarendben az lesz! akkor egyformán álljon kint a vágások? csak az a baj ha kihúzom akkor már az eleje szélesebben megy mint a hátulja! hátul meg teljesen ki van húzva a nyomtáv! :/

#53876 mtz1221
2017-11-20 20:03:05

Válasz Petiiii #53874. hozzászólásáraTedd széllesebbre amennyire kijön,attól 1 lukkal kijjebb.Mindkét felét,és jó lesz,feltéve hogy a kúpos ékek tényleg jók benne.

#53875 Gepi
2017-11-20 19:57:59

Válasz Magister #53866. hozzászólásáraHa a főtengely szimeringet is cserélted vagy fogod, kérlek a régi szimeringről tegyél már fel képetsmile thumbupcool.

Nincs profilkép
#53874 Petiiii
2017-11-20 19:52:57

Sziasztok olyan problémám van az 552es hogy amikor be van kapcsolva az eleje és tolatok hátra a balra alá van tekerve a kormány ki jebb jön egy vonalal a híd ez mitől lehet új az ék is benne ?? A képen be karíkáztam az jött ki egy vonalal de már többször is vissza tettem ahol volt! Mind a két oldalon egyformán kell ki állnia a jelöléseknek? Válaszokat is előre köszönöm!

#53873 jozef19
2017-11-20 19:45:49

Válasz Full Random #53870. hozzászólásáraAz áramtalanitót járó motornál kikapcsolni tilos,lehet az orosz kibirja,de a bocs nem valószinű...

#53872 mtz1221
2017-11-20 19:45:23

Válasz medikus #53869. hozzászólásáraAzt majdcsak meglátná,ha körbe folyna egész az adagolóig.Meg a piros hőálló szilikon csodákra képes,a tőcsavaroknál.

Nincs profilkép
#53871 a2457
2017-11-20 19:37:54

Válasz Full Random #53870. hozzászólására15.5 el felfűtöd az akksit.
14.4 et kén elérni.
15 volt is határon lenne nagyon.
ideális esetben minden fordulaton 14.4 a töltés.

Nincs profilkép
#53870 Full Random
2017-11-20 19:30:10

Válasz medikus #53869. hozzászólásáraVasárnap méregettem a bosch generátor töltését s mikor megtúráztattam akkor felment 15,5 voltra amit az akksin mértem. Emiatt mennyire aggódjak? Ki fog pukkanni az akksim? Alapjáraton (1000) 13,8 volt. Oda van a fesszabályzó vagy túlgerjesztem a kontroll lámpával? Mit mondanál medikus? Köszönöm szépen előre is)

#53869 medikus
2017-11-20 19:22:03

Válasz mtz1221 #53865. hozzászólásáraÉs a kipufogó csavaroknál,amelyik be van fúrva a szelepemelő furatába!Sokszor nehezen elállítható!
smile thumbup

Nincs profilkép
#53868 zscsizmadia
2017-11-20 19:21:31

Válasz gandalfcappy #53864. hozzászólásáraMinden belsöégésü motor diesel-otto-nál mielött sürítési ütemben a dugattyú felmegy a felső holtpontig elötte történik a berobbanás szikra-vagy öngyulladás hatására az elötöltés-befecskendezés vagy elögyujtás hatására és ezt a munkafolyamatot fokozza-tovább süríti ezzel növelve a nyomás viszonyt az égéstérbe,igy jön létre a tökéletes égés ezáltal az elérhetö legnagyobb teljesítmény a motorban.Ezt lehet állítani-szabályozni.Ottó motornál a gyujtás állitásával dieselnél a befecskendezés állitásával.Van agyári érték amire bekell állitani adott motornál.Maradjunk a dieselnél optimálistól eltéröen ha hamarabb történik kopog a motor káros neki melegszik ,ha késöbb történik utóbefecskendezésnek hivjuk indulási nehézség lép fel nemindul jol kéken füstöl a tökéletlen égéstől erötlen és melegszik a motor.Minden motornál meg van a saját mechanizmusa erre az állitásra mtz-énél is már sok megoldás van adagolófajtától függöen.Komoly tananyag.smile thumbupRemélem jol irtam.Nagyjábol ennyi ezt még lehet fokozni szög és fok értékekel stb.Meg jelekkel segédeszközökkel motoron.Huuuuuuuu.

Nincs profilkép
#53867 Mtz 550E
2017-11-20 19:16:21

Jah még amit nem mondtam hogy mikor levolt véve a hengerfej már szelepszár szimeringet kellett cserélni meg a szelepek màr lógtak a vezetőbe a híres jó fajta utángyártott hengerfejbe!

Nincs profilkép
#53866 Magister
2017-11-20 19:11:22

Kollégák egy
kis segítségre lenne szükségem!
Éppen egy T16-os kuplungját túrom és a spirálrugók alatt van egy grafitos alátét amelybe acél erősítés van...Na ezek nekem elhasználódtak.
Az lenne a kérdésem, hogy hogy szoktátok helyettesíteni vagy beszerezni??

#53865 mtz1221
2017-11-20 18:56:01

Válasz gandalfcappy #53864. hozzászólásáraHengerfejnél csak a jobb oldal hátulján tud motor olaj folyni.Nálad a szelepdekli alatt vagy fölött jöhet.

#53864 gandalfcappy
2017-11-20 18:13:02

Sziasztok!
Valaki megtenné, hogy leírja, h mi az az előtöltés, mi van ha nagyobb, és mi van ha kisebb a gyáritól, egyáltalán miért kell azt elpiszkálni? => okozhatja-e a hengerfej tömítés tönkremenését? Tavaly cseréltem benne hengerfej tömítést, mondjuk azt szerintem azért lőhette ki, mert az előző gazdája 1 pöcs volt, és 1 kicsit becsípte a hüvely pereme a tűzkarika szélét. Most meg az adagoló felett, a gázolaj szűrő mögött, a hengerfejtömítésnél megjelent a fekete motorolaj. Mit kereshet ezen az oldalon a motorolaj? Ja egyébként 4 bár olajnyomásom van, melegen csak 3-3,5 nameg most fogok nekiesni én is a kuplung felőli főtengelyszimeringnek, amit a hátam közepe se kíván, de muszáj.smile sadsmile boredsmile sadsmile bored

#53863 Gergő80
2017-11-20 17:03:52

Válasz Sanyee #53862. hozzászólásáraén ezt a fajtát használom teflonkarika nélkül
210 Nm nyomatékkal meghúzva valamivel vastagabb mint a sima alapból kicsit lomhább a gép de nekem turbóval jól működik
a gyártótól rendeltem meg http://tomitesgyar.shp.hu/hpc/ws_member_3g.php?azonosito=tomitesgyar&tcskod=tomitesgyar1285082786&alcsoport=MTZ%20hengerfejt%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9s&title=MTZ%20hengerfejt%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9s

#53862 Sanyee
2017-11-20 16:10:19

Sziasztok!

Mi a véleményetek ezekről a réz hengerfejtömítésekről?
https://webshop.keletagro.hu/mtz-hengerfejtomites-50-es_id802

Ezek valamivel vastagabbak lehetnek, mint a teflonosak?
Sajnos ezekkel a teflonos tömítésekkel nem sokat lehet kihúzni.

Nincs profilkép
#53861 Mtz 550E
2017-11-20 15:28:01

Válasz vén cigány #53813. hozzászólásáraHali!
Te az új 80-as hengerfejet mennyiért vetted?

Nincs profilkép
#53860 ygh866
2017-11-20 07:14:37

rendben rajta leszünk a dolgon.

#53857 Zoltán Rózsa
2017-11-19 21:39:12

Válasz ygh866 #53856. hozzászólásáraA kuplungszerkezetett
Ha ott benézel és minden fekete olaj akkor tutti főtengelyszimering

Nincs profilkép
#53856 ygh866
2017-11-19 21:33:05

akkor a lemez dekninél mit lehet látni?

#53855 Zoltán Rózsa
2017-11-19 21:23:44

Válasz ygh866 #53854. hozzászólásáraOk hülyeséget irtam.
Az is váltó olaj
Mármint a szivattyú meghajtó fogaskereke annak a tengelyelye a kuplungház felöl van tömítve O gyürűvel az is szokot folyatni.

Nincs profilkép
#53854 ygh866
2017-11-19 21:01:30

akkor majd holnap lemegyek nála s megsasoljuk,mert annak az ablaknak is van tömitése?s hidraulika olja lentről honnan jöhet?

#53853 Zoltán Rózsa
2017-11-19 20:57:07

Válasz ygh866 #53852. hozzászólásáraAzt a 6 db csavart kiteker és lámpával ha bevilágít úgy biztosan kiderül hogy onnan folyik.
Mert folyhat a pajzslemeznél is vagy a dekni gumit tömítésénél is,ami szépel lefolyik.
Nekem ugyan ez van befolyik a kémlelő ablak lemezéhez de nem belülröl jön csak oda szívárog.
Ami biztos ha fekete akkor motor olaj.
Mert lehetne hidraulika olaj is

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Visszatérhet a víz az Alföldre? Elindult a történelmi projekt
Célra tarts! – Agrártámogatások Agroinform webinárium – így csatlakozhatsz!
Célra tarts! – Agrártámogatások Agroinform webinárium – így csatlakozhatsz!
Program és technikai információk a webináriumon való részvételhez. Kezdés: 9:00.
Fendt 828 VARIO traktor
Fendt 828 VARIO traktor

79.900 EUR

Pöttinger Terradisc 3000 rövidtárcsa
Pöttinger Terradisc 3000 rövidtárcsa

3.650.000 Ft

Wacker Neuson ET65 / 2017 / 4777 üzemóra / Lízing 20%-tól
Wacker Neuson ET65 / 2017 / 4777 üzemóra...

28.900 EUR

Toyota 7FG15 homlokvillás targonca - használt
Toyota 7FG15 homlokvillás targonca -...

900.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]