Válasz mtz1221 #53275. hozzászólásáraHoppá, én kevertem a 2/3-al,, a 3/3-ba nem viszi az 2km/ó-val gyorsabb, még ha vinné is kezelhetetlen lenne mert mint írtam nincs erő 1500 alatt, fölötte meg szinte robbanásszerűen jön a nyomaték, szóval ha letelik a gari ezzel is kezdeni kell valamit.
Válasz mtz1221 #53275. hozzászólásáraHa a slicc lukba teszem nem tudom faszán behúzni a 3. pontot hogy visszadobjam a záróborozdát, viszont annyi játéka van hogy így is picit tudom tartatni a helyzet szabályzóval. Amúgy 1800-9 között nyomom neki, úgyhogy ez se lehet gond. A 3/3-at miért kérded ,az lassabb mint a 2/4, persze hogyne vinné forgót azzal szoktam. Szerintem könnyű a gép.
Válasz rigás #53272. hozzászólásáraSzia!
Kerékösszetartás lehet,ugyanis volt megcserélve az első gumi,jobbost balra, balost jobbra,mert kezdett félrekopni. Van értelme félrenyalt gumival állítani,vagy csak új gumival érdemes?
Ha van értelme,akkor hogy lehet evvel a gumival beállítani?
Válasz csferri #53273. hozzászólására3.pontot a slicc lukba az ekén,helyzet szabályzóval ráemelni hogy a slicc közepén legyen.A gázpedál alatt van egy 6-os csavar.Avval lődd be a fordulatot 1900-ra.Holnap kevesebb lesz mint a 820-é.3/3-ban nem viszi ??
Válasz mtz1221 #53266. hozzászólásáraSzia ma szántás volt az új géppel,4 fejes helti eke 37cm fogással, kb. 30 cm mélyen 2/4 -be viszi, az ekét csak lendületből lehet letenni különben halott, 1500 fordulat fölött viszont nem lehet megfojtani, eggyüt szántottunk a turbózott 820.4-el az eke ugyan az csak 3 fejjel,a 820 kevesebbet evett vagy 3-4 literrel/ha
Válasz csuti0 #53270. hozzászólásáraVéletlenül a reduktor hüvelyek nem lógnak egymáson? Az is okozhatja a szitálást, illetve azt is hallottam hogy az irányitókar bordái kiverődnek. Olyankor hiába van meghúzva az anya illetve hiába új a tengely attól lóg a tengelyen az irányítókar és ez is okozhatja a szitálást.
Sziasztok szakemberek!
Ismételten meggyűlt a bajom a 82-es mtz elejével,ugyanis aszfalton nagyobb sebességnél beszitál az eleje.De ezt csak akkor csinálja ha nincs mögötte semmi függesztett eszköz. Kormánymű nemrég volt cserélve újra,összekötő gömbfejek stabilak,"nagymama"kopra meghúzva.
Esetleg valakinek öklelte?
Üdv.:Csuti
Válasz mtz1221 #53266. hozzászólásáraNa de ha lenne az autókban üzemóraszámláló, az se tükrözné az igénybevételt, mert 1 órát mehetsz autópályán is, városban is, hegymenetben is, és nem ugyanaz az igénybevétel. Erre találták ki a tüzelőanyagfogyasztás szerinti karbantartás, meg hogy vizsgálgasd az olajat. Meg az Elkon is fejlesztett Magyarországon ilyen terhelésarányos üzemóraszámlálót, két kijelzője volt, egyik állandóan számolt, a másik meg terhelés alapján, a kipufogóban volt egy érzékelő ami figyelte a gáz hőmérsékletét, mert ugye az a terhelés függvényében változik. Már sok szakdolgozatot meg doktorit megírtak hasonló témákról, és még fognak is.
Aztán mégiscsak általános használatban maradt a km és az óra. Végülis praktikussági oka van az egésznek. Autónál, buszoknál, közúti járműveknél a kilométert a legegyszerűbb mérni, mezőgazdasági gépnél, munkagépeknél meg az üzemórát, és erre adják meg a szervizciklusokat, amiknek azért van tűrése, van bennük kis tartalék. Bár autószerelő és traktor szervizes is azt mondja (és nekem is ez a véleményem) hogy motornál jobb lecserélni előbb, főleg amelyik motornál ilyen 800 órákat adnak meg. Meg ez fix, minden gépen megvan, lehet rá hivatkozni garanciánál, szavatosságnál, stb. Egyébként meg a felhasználó döntése és felelőssége hogy mennyire tér el az előírásoktól. Egy Volán cégnél ahol nagy mennyiségű ugyanolyan típusú járművet üzemeltetnek ott biztos jobban tudják figyelni az üzemi jellemzőket, olaj elhasználódást, stb, és ez alapján ha kell módosítanak egyes karbantartási előírásokon, természetesen a gyártóval egyeztetve.
Válasz mtz1221 #53266. hozzászólására
Úgy tudom hogy van az autókban űzemóra számláló csak az átlag felhasználó nem látja.
A fedcomp tárolja.
Vagyis a CANBUS rendszerű Audi Skoda VW konszern autókban biztos már láttam is.
A többit nem tudom.
Válasz Tomszi #53265. hozzászólásáraNem is lényeg annyira csak meglepő,hogy változik a világ.Vagy csak megtévesztés megint az egész.Pl új mtz elmegy 6000 órát,a tulaj örül.Közben az a réginél mondjuk csak 4000 lenne.Amúgy a tanárom nagyon szidta az autógyártókat is akkor,hogy miért nincs bennük üzemóra számláló.Példának mondta hogy képzeljük el ugyanazt az autót síkságon autópályán 100-120 km/órás sebességnél,vagy hegyekben vonszolva kínlódva magát 40-50km/h sebességgel.És mindkettőnél pl 10000 km az olajcsere periódus.
Válasz mtz1221 #53260. hozzászólásáraÉn ilyen perceket nem tanultam és nem is olvastam hiteles helyen.
Azt viszont valószínűsítem hogy anno az MTZ meg a hasonló korú gépek karbantartási ciklusait az alkalmazott számlálóhoz (tehát a mechanikushoz) alakították ki. Azért kísérleteztek meg vizsgálódtak az MTZ-nél is nem keveset.
Amelyik gépben elektromos volt, abba meg ahhoz kalkuláltak.
Egyébként az üzemórákkal sokat nem foglalkoztak ám én úgy hallottam az idősebbektől. Amikor a tsz-be jött az első Rába-Steiger, ez volt 1975-ben, na annál szigorúan betartották a csereperiódusokat és nézték az üzemórát. Ami előtte volt MTZ, Dutra, DT és társaik azoknál nem igazán. Volt idő mikor át akartak térni a mezőgazdaságban is a szervizrendszerű karbantartása, hasonlóan a volánokhoz. Üzemóra, sőt inkább az elfogyasztott gázolajmennyiség alapján beosztották a traktorosokat hogy kinek mikor kellett megjelenni szervizre, meg vettek ilyen olajvizsgálókat. De nem sokáig csinálták, visszatértek a hagyományos rendszerre, mikor mindenki maga tartotta karban a saját gépét, aki lelkiismeretes és jó szakember volt az jobban, aki trehányabb az rosszabbul. Aztán volt hogy minden gépbe amiben motor volt szereltek ugyanolyan elektromos üzemóraszámlálót, de aztán vagy megnézték őket, vagy nem, De ez már történelem.
Még gyerek koromban volt,apuhoz hoztak egy rigát javításra azt hiszem nem pörgött fel rendesen benzin szint beállitás után jó lett.
De egy kövér gáz huzása után beállt motor,összetörött a gyürü.
Elcseszett egy szerkezet volt,kaptam egyet ajándékba talán 2000km volt bent de többet toltam mint mentem vele.
Bocs az offért.
Válasz mtz1221 #53260. hozzászólásáraNe csodálkozz ezen!
Hamarosan jön az új eldobható traktor.
Ha elromlik átöntöd belőle az olajat, üzemanyagot az újba, a régit meg belegyömöszölöd a kukába.
Válasz moll1983 #53256. hozzászólásáraItt a környékemen az ismerős gazdák tapasztalatait tekintve, ha vonnák egy átlagot ez bizony 3000 valós üzemóra körül jönne ki.
Persze ez a szám erősen pilóta és széria függő...
Van egy hatezer üzemórás 2002-es 820-asom még bontatlan. Végez talajmunkát nehéz kötöttben bőven. A motor még bírja, de a teljes hajtáslánc, elsőhíd, hidraulika Hamarosan átnézésre szorul.
Válasz Tomszi #53241. hozzászólásáraEzzel csak az a gondom hogy valamikor a 90-es évek végén a fősulin tanultunk róla.A mechanikus lehetett gondolom a tananyagban.És akkor amennyire még emlékszem szabványosak voltak az órák.Vagy 1500 fordulaton mondták 45 perc alatt az 1 munkaórát,vagy pedig a motor névleges fordulatán 45 perc alatt.Nem emlékszem már pontosan,de mindegy is.Csak meglepő hogy ezek szerint akkor a mai ugyanolyan mtz motoroknál,sűrűbben cseréljük az olajat és mégsem mennek el annyit.
Válasz csferri #53255. hozzászólásáraAz utóbbi nem csak neked, de szerintem senkinek se jött be!
Mtz van 4 az udvaron, nem azért mert annyira szeretem, hanem mert alacsony az üzemeltetési költségük és ezeket tudja fenntartani a kis gazdaságunk.
Igaz kényelmetlenek és sokszor elromlanak, viszont alacsony fogyasztásúak és minimális szakértelemmel és szerszám szükséglettel javíthatóak.
A nyomatékkulcs szinte már luxus...
Válasz Tomszi #53257. hozzászólásáraigaz. az olyan 1/3a. minden egyes fordulat csökkenés különbözetet tesz. pár ezer üzemóránál elég jelentős különbség jöhet ki igy.
Válasz .Richard. #53254. hozzászólásáraNa nekem ez egy úgymond "hobbi" traktorba volt, tehát ház körüli munkák, szállítás, könnyű kerti munkák, ilyesmik. Egy zömmel talajművelést végző, vagy rendes használatban lévő gépnél gépnél biztos közelebbi érték jönne ki. Tehát biztos nem 2 a szorzó köztük.
Válasz Tomszi #53241. hozzászólásáraakkor, egy 10ezer üzemórás nyugati, valójában, lehet 5 ezer átlag üzemórát ment, ha hagyományos spirálos mérné? ezt bővebben is ki lehetne vesézni,mert akkor a 15ezer órás, valójában spirálossal mérve már mozdulatra sem lenne képes. mert 30ezer órás lenne. szóval,a digit órás mtzk, elmennek 8000 üzemórát nevezzük úgy, hogy bontás nélkül, ami a régi mérő szerint 4ezer. végülis, igy is lehet az élettartamot növelni.
Válasz csferri #53249. hozzászólásáraŐőő... Kérlek legyünk tekintettel...
Ugye az MTZ szerelés egy örök téma, ez a gép a traktorok állatorvosi lova.
Vagyis, csak az nem tud benne elromlani ami nincs benne!
Olyan mint a riga, volt is egy reklám szlogen anno:
Riga moped gyors és fürge, erre "farag" rá ürge!
Ha országúton akar hálni, Riga mopeddel kell járni!
Konklúzió:
Riga moped drága kincs, jó ha van... de jobb ha nincs!!!
Válasz moll1983 #53251. hozzászólásáraÉn raktam be egyszer elektromost a mechanikus mellé. Ugyanakkor indult, az elektromosba belement 1000 óra, addig a mechanikusba 700.
Üdv!
Egyébként azt én is észrevettem,hogy amikor a gép 1100-1600 f\min fordulaton megy (régi Mtz)akkor egy 10 órás műszakban 4-5 üzemóra megy csak bele de 1800-2000 fordulaton 20-21 üzemóra.
A nyugati technika valós idejű mérése nem olyan jó mert ugyanazt az időt nem mindegy,hogy szántással vagy pótkocsizással tölti a gép.
Az egyébként egy érdekes kisérlet lenne,hogy egymás mellet a kétfajta üó.mérés mennyi eltérést hozna.
Válasz mtz1221 #53245. hozzászólásáraSzerintem a 250 teljesen rendben van, főleg ha nem tesco gazdaságos olaj van használva, ez még így is hamarabb van cserélve mint a régi spirálosaknál mondjuk a 200.
Én csak azt tudom, hogy ez az üzemóra számolós elektromos/mechanikus téma legalább harmadjára van lejátszva ezen a fórumon mióta olvasom (több mint 5 éve). de, ismétlés a tudás mutter'Ja!
Válasz csferri #53244. hozzászólásáraNem sokára rá jössz hogy jobb azt 200-nál cserélni.Szomszéd faluban egy tehénfarmon,napi 10 órát mennek 1200 fordulaton keverő kocsival.Érdekesség képen a vadi új jd-ok tlt csonkja nem bírta.Fél évente anyagfáradás miatt törtek.Idén visszaállították ezeket a 10 éves öreg vackokat a kocsikra.
Válasz csferri #53237. hozzászólásáraEzt meg stopperolom egyszer.Akkor megint elb@sztak valami de nagyon.Akkor aki fél napokat alapgázon dolgoztatja,tiszta olajat enged le belőle 200 óránként.
Válasz balintneerika82 #53233. hozzászólásáraOkmányiroda... De először telefonon... Aztán személyesen. Ha elb.szták akkor új forgalmi... Te fizeted, mert nem ellenőrizted le átvételkor az adatokat...(szerintem)
Válasz mtz1221 #53225. hozzászólásáraA mechanikus fordulatszámmérőkben lévő számló (mint a klasszikus régi mtz-kben) terhelésarányos üzemórát mutat, gyakorlatilag a motorfordulatszámtól függ. Ebbe 60 perc alatt nem fog 1 óra belemenni.
A külön beszerelhető elektromos számlálók időarányosak, ha áram alatt van, számol, 1 óra alatt 1 órát. A nyugati traktorokba beépített számló szintén ilyen időarányos. van olyan is amihez áram nem kell, a rezgés működteti, ilyet még nem láttam, de ez szintén időarányos.
Amit tudok hogy Rábában lévő KMGY gyártmányú elektromos fordulatszámmérő számlálója szintén terhelésarányos. Eredetileg VDO licensz, az Ikarus buszokban is ilyen volt, csak számláló nélkül. Silótaposáskor alig akar menni az óra bele.
Hogy az MTZ elektromos órái milyenek azt nemtudom.
Válasz Kis Gazda1 #53236. hozzászólásáraSzívesen!
egyébként ez nem egy állandó érték azért nem adják meg sehol csak a kompresszió viszonyt ami esetünkben 1:16 arány
A sűrítési végnyomás (kompresszió) sok mindentől függ jó motor esetében is. de leginkább a fordulattól és a motor hőmérsékletétől.
Kompressziót üzem meleg motornál mérj, ha az óra 25-30 bart mér az jó (cirka 350-420psi).
Válasz csoppika #53230. hozzászólásáraEzt én is így tudom.
A digit vekker valós órát mér, míg a mechanikus fordulatszám arányos vagyis nem tényleges órát hanem üzem(óra) egységet mér ez értelem szerűen alacsony fordulatnál hosszabb míg magas fordulatnál rövidebb interballum.
Válasz mtz1221 #53235. hozzászólásáraAmit írsz az igaz , csak a spirálos régi órákra azok mérték fordulatszám függően az üó-t..Az újabb elektromos órák mindig 1-et ugranak óránként tök mindegy hogy alapjárat vagy cső gáz.
Válasz mtz1221 #53225. hozzászólására"3.5.4 Nem megfelelően van beszabályozva a hézag az érzékelő és a hátsó féltengelyekre
sajtolt fogazott tárcsa fogának homlokfelületei között. A hézag beállításához az 4 e.
ábra szerint el kell végezni az érzékelők szabályozását.
4 e. ábra
3.5.5. A sebesség túl magas, ill. túl alacsony mutatott értékeinél meg kell győződni, hogy a
paraméterek értékei helyesen lettek-e beállítva:
- Rk - a gumiabroncs méretétől függően
- Z - a fogaskerék fogainak száma a sebbeségérzékelő felhelyezése helyén
Lásd a kombinált műszer programozásának sorrendjét.
Megjegyzés: a sebesség mutató működésére a generátor fázistekercsének köre nem fejt ki
hatást.
A kombinált műszer működésének és programozásának sorrendje
1. Az áramellátás bekapcsolása.
Az áramellátás bekapcsolásakor a kombinált műszer működésbe lép és megtörténik a
kikapcsolt motor melletti üzemmódba történő átmenet.
2. A motor leállítva.
Ha a motor nem működik, akkor a folyadékkristályos kijelzőn a motor valós
üzemidejének értékei jelennek meg. A motor sebességének; a forgattyústengely és a TLT
fordulatszámának kijelzése hiányzik. Ekkor a kombinált műszer a feszültség ellenőrzése,
ill. a vezérlőpultról történő programozás megkezdésének üzemmódjában van, vagy a
sebességérzékelő impulzusai és a generátor fázistekercsének jelei megjelenítésének
üzemmódjában.
3. A motor beindítva.
A motor és a TLT fordulatszáma látszódik. A folyadékkristályos kijelző felső sorában (a
sebességérzékelők jeleinek hiánya mellett) a motor valós üzemidejének értékei jelennek
meg.
A motor valós üzemidejéről az információ óránként változik.
4. A paraméterek programozása
ja.
sebességérzékelők jeleinek hiányában történik, azaz a
traktor megállításakor.
A paraméterek programo..."
Ez nekem annyit jelent, hogy óránként(60perc) változik az üzemóra(nő eggyel)...
93679 hozzászólás
Válasz mtz1221 #53275. hozzászólásáraHoppá, én kevertem a 2/3-al,, a 3/3-ba nem viszi az 2km/ó-val gyorsabb, még ha vinné is kezelhetetlen lenne mert mint írtam nincs erő 1500 alatt, fölötte meg szinte robbanásszerűen jön a nyomaték, szóval ha letelik a gari ezzel is kezdeni kell valamit.
Válasz mtz1221 #53275. hozzászólásáraHa a slicc lukba teszem nem tudom faszán behúzni a 3. pontot hogy visszadobjam a záróborozdát, viszont annyi játéka van hogy így is picit tudom tartatni a helyzet szabályzóval. Amúgy 1800-9 között nyomom neki, úgyhogy ez se lehet gond. A 3/3-at miért kérded ,az lassabb mint a 2/4, persze hogyne vinné forgót azzal szoktam. Szerintem könnyű a gép.
Válasz rigás #53272. hozzászólásáraSzia!
Kerékösszetartás lehet,ugyanis volt megcserélve az első gumi,jobbost balra, balost jobbra,mert kezdett félrekopni. Van értelme félrenyalt gumival állítani,vagy csak új gumival érdemes?
Ha van értelme,akkor hogy lehet evvel a gumival beállítani?
Válasz prütyi #53271. hozzászólásáraSzia!
Az irányítókar a kormányművel egyszerre volt cserélve.
Válasz csferri #53273. hozzászólására3.pontot a slicc lukba az ekén,helyzet szabályzóval ráemelni hogy a slicc közepén legyen.A gázpedál alatt van egy 6-os csavar.Avval lődd be a fordulatot 1900-ra.Holnap kevesebb lesz mint a 820-é.3/3-ban nem viszi ??
Válasz prütyi #53271. hozzászólásáraEz igaz, ha ki van kopva ki szokták alátétezni, hogy ne csak a kúp a bordák is újra illeszkedjenek.
Válasz mtz1221 #53266. hozzászólásáraSzia ma szántás volt az új géppel,4 fejes helti eke 37cm fogással, kb. 30 cm mélyen 2/4 -be viszi, az ekét csak lendületből lehet letenni különben halott
, 1500 fordulat fölött viszont nem lehet megfojtani
, eggyüt szántottunk a turbózott 820.4-el az eke ugyan az csak 3 fejjel,a 820 kevesebbet evett vagy 3-4 literrel/ha
Válasz csuti0 #53270. hozzászólásáraKerékösszetartást kellene ellenőrizni. Az oszlopos szervóval szereltek érzékenyebbek erre, az orbitosok kevésbé.
Válasz csuti0 #53270. hozzászólásáraVéletlenül a reduktor hüvelyek nem lógnak egymáson? Az is okozhatja a szitálást, illetve azt is hallottam hogy az irányitókar bordái kiverődnek. Olyankor hiába van meghúzva az anya illetve hiába új a tengely attól lóg a tengelyen az irányítókar és ez is okozhatja a szitálást.
Sziasztok szakemberek!
Ismételten meggyűlt a bajom a 82-es mtz elejével,ugyanis aszfalton nagyobb sebességnél beszitál az eleje.De ezt csak akkor csinálja ha nincs mögötte semmi függesztett eszköz. Kormánymű nemrég volt cserélve újra,összekötő gömbfejek stabilak,"nagymama"kopra meghúzva.
Esetleg valakinek öklelte?
Üdv.:Csuti
Válasz mtz1221 #53266. hozzászólásáraVan abban számláló,tudja hogy mikor kell elromolni!!!!
Válasz mtz1221 #53266. hozzászólásáraNa de ha lenne az autókban üzemóraszámláló, az se tükrözné az igénybevételt, mert 1 órát mehetsz autópályán is, városban is, hegymenetben is, és nem ugyanaz az igénybevétel. Erre találták ki a tüzelőanyagfogyasztás szerinti karbantartás, meg hogy vizsgálgasd az olajat. Meg az Elkon is fejlesztett Magyarországon ilyen terhelésarányos üzemóraszámlálót, két kijelzője volt, egyik állandóan számolt, a másik meg terhelés alapján, a kipufogóban volt egy érzékelő ami figyelte a gáz hőmérsékletét, mert ugye az a terhelés függvényében változik. Már sok szakdolgozatot meg doktorit megírtak hasonló témákról, és még fognak is.
Aztán mégiscsak általános használatban maradt a km és az óra. Végülis praktikussági oka van az egésznek. Autónál, buszoknál, közúti járműveknél a kilométert a legegyszerűbb mérni, mezőgazdasági gépnél, munkagépeknél meg az üzemórát, és erre adják meg a szervizciklusokat, amiknek azért van tűrése, van bennük kis tartalék. Bár autószerelő és traktor szervizes is azt mondja (és nekem is ez a véleményem) hogy motornál jobb lecserélni előbb, főleg amelyik motornál ilyen 800 órákat adnak meg. Meg ez fix, minden gépen megvan, lehet rá hivatkozni garanciánál, szavatosságnál, stb. Egyébként meg a felhasználó döntése és felelőssége hogy mennyire tér el az előírásoktól. Egy Volán cégnél ahol nagy mennyiségű ugyanolyan típusú járművet üzemeltetnek ott biztos jobban tudják figyelni az üzemi jellemzőket, olaj elhasználódást, stb, és ez alapján ha kell módosítanak egyes karbantartási előírásokon, természetesen a gyártóval egyeztetve.
Válasz mtz1221 #53266. hozzászólására
Úgy tudom hogy van az autókban űzemóra számláló csak az átlag felhasználó nem látja.
A fedcomp tárolja.
Vagyis a CANBUS rendszerű Audi Skoda VW konszern autókban biztos már láttam is.
A többit nem tudom.
Válasz Tomszi #53265. hozzászólásáraNem is lényeg annyira csak meglepő,hogy változik a világ.Vagy csak megtévesztés megint az egész.Pl új mtz elmegy 6000 órát,a tulaj örül.Közben az a réginél mondjuk csak 4000 lenne.Amúgy a tanárom nagyon szidta az autógyártókat is akkor,hogy miért nincs bennük üzemóra számláló.Példának mondta hogy képzeljük el ugyanazt az autót síkságon autópályán 100-120 km/órás sebességnél,vagy hegyekben vonszolva kínlódva magát 40-50km/h sebességgel.És mindkettőnél pl 10000 km az olajcsere periódus.
Válasz mtz1221 #53260. hozzászólásáraÉn ilyen perceket nem tanultam és nem is olvastam hiteles helyen.
Azt viszont valószínűsítem hogy anno az MTZ meg a hasonló korú gépek karbantartási ciklusait az alkalmazott számlálóhoz (tehát a mechanikushoz) alakították ki. Azért kísérleteztek meg vizsgálódtak az MTZ-nél is nem keveset.
Amelyik gépben elektromos volt, abba meg ahhoz kalkuláltak.
Egyébként az üzemórákkal sokat nem foglalkoztak ám én úgy hallottam az idősebbektől. Amikor a tsz-be jött az első Rába-Steiger, ez volt 1975-ben, na annál szigorúan betartották a csereperiódusokat és nézték az üzemórát. Ami előtte volt MTZ, Dutra, DT és társaik azoknál nem igazán. Volt idő mikor át akartak térni a mezőgazdaságban is a szervizrendszerű karbantartása, hasonlóan a volánokhoz. Üzemóra, sőt inkább az elfogyasztott gázolajmennyiség alapján beosztották a traktorosokat hogy kinek mikor kellett megjelenni szervizre, meg vettek ilyen olajvizsgálókat. De nem sokáig csinálták, visszatértek a hagyományos rendszerre, mikor mindenki maga tartotta karban a saját gépét, aki lelkiismeretes és jó szakember volt az jobban, aki trehányabb az rosszabbul. Aztán volt hogy minden gépbe amiben motor volt szereltek ugyanolyan elektromos üzemóraszámlálót, de aztán vagy megnézték őket, vagy nem, De ez már történelem.
Válasz moll1983 #53263. hozzászólására
A távgyaloglók sporteszköze

Még gyerek koromban volt,apuhoz hoztak egy rigát javításra azt hiszem nem pörgött fel rendesen benzin szint beállitás után jó lett.
De egy kövér gáz huzása után beállt motor,összetörött a gyürü.
Elcseszett egy szerkezet volt,kaptam egyet ajándékba talán 2000km volt bent de többet toltam mint mentem vele.
Bocs az offért.
Válasz mtz1221 #53260. hozzászólásáraNe csodálkozz ezen!
Hamarosan jön az új eldobható traktor.
Ha elromlik átöntöd belőle az olajat, üzemanyagot az újba, a régit meg belegyömöszölöd a kukába.
Válasz moll1983 #53256. hozzászólásáraItt a környékemen az ismerős gazdák tapasztalatait tekintve, ha vonnák egy átlagot ez bizony 3000 valós üzemóra körül jönne ki.
Persze ez a szám erősen pilóta és széria függő...
Van egy hatezer üzemórás 2002-es 820-asom még bontatlan. Végez talajmunkát nehéz kötöttben bőven. A motor még bírja, de a teljes hajtáslánc, elsőhíd, hidraulika Hamarosan átnézésre szorul.
Válasz Tomszi #53241. hozzászólásáraEzzel csak az a gondom hogy valamikor a 90-es évek végén a fősulin tanultunk róla.A mechanikus lehetett gondolom a tananyagban.És akkor amennyire még emlékszem szabványosak voltak az órák.Vagy 1500 fordulaton mondták 45 perc alatt az 1 munkaórát,vagy pedig a motor névleges fordulatán 45 perc alatt.Nem emlékszem már pontosan,de mindegy is.Csak meglepő hogy ezek szerint akkor a mai ugyanolyan mtz motoroknál,sűrűbben cseréljük az olajat és mégsem mennek el annyit.
Válasz csferri #53255. hozzászólásáraAz utóbbi nem csak neked, de szerintem senkinek se jött be!


Mtz van 4 az udvaron, nem azért mert annyira szeretem, hanem mert alacsony az üzemeltetési költségük és ezeket tudja fenntartani a kis gazdaságunk.
Igaz kényelmetlenek és sokszor elromlanak, viszont alacsony fogyasztásúak és minimális szakértelemmel és szerszám szükséglettel javíthatóak.
A nyomatékkulcs szinte már luxus...
Válasz Tomszi #53257. hozzászólásáraigaz. az olyan 1/3a. minden egyes fordulat csökkenés különbözetet tesz. pár ezer üzemóránál elég jelentős különbség jöhet ki igy.
Válasz .Richard. #53254. hozzászólásáraNa nekem ez egy úgymond "hobbi" traktorba volt, tehát ház körüli munkák, szállítás, könnyű kerti munkák, ilyesmik. Egy zömmel talajművelést végző, vagy rendes használatban lévő gépnél gépnél biztos közelebbi érték jönne ki. Tehát biztos nem 2 a szorzó köztük.
Akkor egy motorgenerál mtz-nél mondjuk 6000 üó-nál van akkor az 9000 üó egy nyugatiba.
Nem is ollan rossz az Mtz motor akkor.
Válasz rigás #53253. hozzászólásáraMTZ-t kedvelem, de a riga soha nem jött be nekem.
Válasz Tomszi #53241. hozzászólásáraakkor, egy 10ezer üzemórás nyugati, valójában, lehet 5 ezer átlag üzemórát ment, ha hagyományos spirálos mérné? ezt bővebben is ki lehetne vesézni,mert akkor a 15ezer órás, valójában spirálossal mérve már mozdulatra sem lenne képes. mert 30ezer órás lenne. szóval,a digit órás mtzk, elmennek 8000 üzemórát nevezzük úgy, hogy bontás nélkül, ami a régi mérő szerint 4ezer.
végülis, igy is lehet az élettartamot növelni.
Válasz csferri #53249. hozzászólásáraŐőő... Kérlek legyünk tekintettel...



Ugye az MTZ szerelés egy örök téma, ez a gép a traktorok állatorvosi lova.
Vagyis, csak az nem tud benne elromlani ami nincs benne!
Olyan mint a riga, volt is egy reklám szlogen anno:
Riga moped gyors és fürge, erre "farag" rá ürge!
Ha országúton akar hálni, Riga mopeddel kell járni!
Konklúzió:
Riga moped drága kincs, jó ha van... de jobb ha nincs!!!
Válasz moll1983 #53251. hozzászólásáraÉn raktam be egyszer elektromost a mechanikus mellé. Ugyanakkor indult, az elektromosba belement 1000 óra, addig a mechanikusba 700.
Üdv!
Egyébként azt én is észrevettem,hogy amikor a gép 1100-1600 f\min fordulaton megy (régi Mtz)akkor egy 10 órás műszakban 4-5 üzemóra megy csak bele de 1800-2000 fordulaton 20-21 üzemóra.
A nyugati technika valós idejű mérése nem olyan jó mert ugyanazt az időt nem mindegy,hogy szántással vagy pótkocsizással tölti a gép.
Az egyébként egy érdekes kisérlet lenne,hogy egymás mellet a kétfajta üó.mérés mennyi eltérést hozna.
Válasz mtz1221 #53245. hozzászólásáraSzerintem a 250 teljesen rendben van, főleg ha nem tesco gazdaságos olaj van használva, ez még így is hamarabb van cserélve mint a régi spirálosaknál mondjuk a 200.
Válasz rigás #53247. hozzászólásáraViszont ez a 3 semmi ahhoz képest hogy 550 hányszor kérdez alapvető dolgokat pár napon belül.


Válasz Tomszi #53241. hozzászólásáraAsszongyák Zetornál 100000motorfordulat=1üó... 1900-as fordulaton 52perc=1üó...
Én csak azt tudom, hogy ez az üzemóra számolós elektromos/mechanikus téma legalább harmadjára van lejátszva ezen a fórumon mióta olvasom (több mint 5 éve). de, ismétlés a tudás mutter'Ja!


Válasz csoppika #53242. hozzászólásáraKöszi.
Válasz csferri #53244. hozzászólásáraNem sokára rá jössz hogy jobb azt 200-nál cserélni.Szomszéd faluban egy tehénfarmon,napi 10 órát mennek 1200 fordulaton keverő kocsival.Érdekesség képen a vadi új jd-ok tlt csonkja nem bírta.Fél évente anyagfáradás miatt törtek.Idén visszaállították ezeket a 10 éves öreg vackokat a kocsikra.
Válasz mtz1221 #53243. hozzászólásáraTraktort nem azért veszünk hogy fél napokat alapgázon menjen
, meg 250 az olajcsere
Válasz csferri #53237. hozzászólásáraEzt meg stopperolom egyszer.Akkor megint elb@sztak valami de nagyon.Akkor aki fél napokat alapgázon dolgoztatja,tiszta olajat enged le belőle 200 óránként.
Válasz balintneerika82 #53233. hozzászólásáraOkmányiroda... De először telefonon... Aztán személyesen. Ha elb.szták akkor új forgalmi... Te fizeted, mert nem ellenőrizted le átvételkor az adatokat...(szerintem)
Válasz mtz1221 #53225. hozzászólásáraA mechanikus fordulatszámmérőkben lévő számló (mint a klasszikus régi mtz-kben) terhelésarányos üzemórát mutat, gyakorlatilag a motorfordulatszámtól függ. Ebbe 60 perc alatt nem fog 1 óra belemenni.
A külön beszerelhető elektromos számlálók időarányosak, ha áram alatt van, számol, 1 óra alatt 1 órát. A nyugati traktorokba beépített számló szintén ilyen időarányos. van olyan is amihez áram nem kell, a rezgés működteti, ilyet még nem láttam, de ez szintén időarányos.
Amit tudok hogy Rábában lévő KMGY gyártmányú elektromos fordulatszámmérő számlálója szintén terhelésarányos. Eredetileg VDO licensz, az Ikarus buszokban is ilyen volt, csak számláló nélkül. Silótaposáskor alig akar menni az óra bele.
Hogy az MTZ elektromos órái milyenek azt nemtudom.
Válasz mtz1221 #53235. hozzászólásáraAkkor nincs gond... A digitbe gyorsabban megy az óra...
Válasz Kis Gazda1 #53236. hozzászólásáraSzívesen!
egyébként ez nem egy állandó érték azért nem adják meg sehol csak a kompresszió viszonyt ami esetünkben 1:16 arány
A sűrítési végnyomás (kompresszió) sok mindentől függ jó motor esetében is. de leginkább a fordulattól és a motor hőmérsékletétől.
Kompressziót üzem meleg motornál mérj, ha az óra 25-30 bart mér az jó (cirka 350-420psi).
Válasz csoppika #53230. hozzászólásáraEzt én is így tudom.
A digit vekker valós órát mér, míg a mechanikus fordulatszám arányos vagyis nem tényleges órát hanem üzem(óra) egységet mér ez értelem szerűen alacsony fordulatnál hosszabb míg magas fordulatnál rövidebb interballum.
Válasz mtz1221 #53235. hozzászólásáraAmit írsz az igaz , csak a spirálos régi órákra azok mérték fordulatszám függően az üó-t..Az újabb elektromos órák mindig 1-et ugranak óránként tök mindegy hogy alapjárat vagy cső gáz.
Válasz rigás #53234. hozzászólásáraKöszönöm!
Akkor csak jól mondta a munkatársam. Csak már ő se emlékezett rá pontosan.
Válasz Claastra. #53226. hozzászólásáraMert pl 900 fordulatnál, nem úgy használódik az olaj mint 2200-nál.
Válasz Kis Gazda1 #53221. hozzászólására30!
Válasz csoppika #53231. hozzászólásáraKöszi a választ. De van olyan járművem amelyik újra forg.ba lett helyezve és nála egyformák a dátumok.
Forgalmi B.pont 1998
I. pont 1993 Van vkinek ilyen? Hogy lehet az első forg.ba helyezés 98 ha az első magyaro.-i forg. ba helyezés 93????
Válasz balintneerika82 #53222. hozzászólásáraA helyedben felhívnék egy okmányirodát. De lehet hogy valamikor ki volt vonva a forgalomból 93 és 98 között...
Válasz mtz1221 #53225. hozzászólására"3.5.4 Nem megfelelően van beszabályozva a hézag az érzékelő és a hátsó féltengelyekre
sajtolt fogazott tárcsa fogának homlokfelületei között. A hézag beállításához az 4 e.
ábra szerint el kell végezni az érzékelők szabályozását.
4 e. ábra
3.5.5. A sebesség túl magas, ill. túl alacsony mutatott értékeinél meg kell győződni, hogy a
paraméterek értékei helyesen lettek-e beállítva:
- Rk - a gumiabroncs méretétől függően
- Z - a fogaskerék fogainak száma a sebbeségérzékelő felhelyezése helyén
Lásd a kombinált műszer programozásának sorrendjét.
Megjegyzés: a sebesség mutató működésére a generátor fázistekercsének köre nem fejt ki
hatást.
A kombinált műszer működésének és programozásának sorrendje
1. Az áramellátás bekapcsolása.
Az áramellátás bekapcsolásakor a kombinált műszer működésbe lép és megtörténik a
kikapcsolt motor melletti üzemmódba történő átmenet.
2. A motor leállítva.
Ha a motor nem működik, akkor a folyadékkristályos kijelzőn a motor valós
üzemidejének értékei jelennek meg. A motor sebességének; a forgattyústengely és a TLT
fordulatszámának kijelzése hiányzik. Ekkor a kombinált műszer a feszültség ellenőrzése,
ill. a vezérlőpultról történő programozás megkezdésének üzemmódjában van, vagy a
sebességérzékelő impulzusai és a generátor fázistekercsének jelei megjelenítésének
üzemmódjában.
3. A motor beindítva.
A motor és a TLT fordulatszáma látszódik. A folyadékkristályos kijelző felső sorában (a
sebességérzékelők jeleinek hiánya mellett) a motor valós üzemidejének értékei jelennek
meg.
A motor valós üzemidejéről az információ óránként változik.
4. A paraméterek programozása
ja.
sebességérzékelők jeleinek hiányában történik, azaz a
traktor megállításakor.
A paraméterek programo..."
Ez nekem annyit jelent, hogy óránként(60perc) változik az üzemóra(nő eggyel)...