Válasz barkaspisti #10674. hozzászólásáraEz a jogszabály a belterületi fásításokra vonatkozik. Az Evt, szabályozza külterületen a fásítások kivitelezését. A fásításokra is érvényes a következő törvényi előírás:
Evt.
45. §
(6) Műtárgyvédelmi rendeltetésű erdő kivételével az erdőtelepítéssel érintett terület határvonalán belül elhelyezkedő három- - amennyiben az erdőtelepítés gépi ápolása miatt szükséges, akkor öt- - méteres sávban nem ültethető fa.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraTavaszra mikor elkezd zöldelni, mindegyiket megemelni felfelé 15 centit. De 1-1 liter nafta is csodákra képes a gyökerüknél.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraSzia külterületén az erdészeti törvény tisztán és érthetően kimondja hogy telekhatártól 4 méterre lehet az első sor.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraMezsgye szélén a lazito kinyitja a földet. Ha a kukorica 30 centire van meg is adja magá t. Igy sajnos a fa sem fogja birni. Kezdhetik elölről.
Válasz apuci #10669. hozzászólásáraValami ilyesmit már én is hallottam, hogy a várható lombkorona méret függvényében változik, hogy mennyire lehet mezsgyétől ültetni a fát.
Azt nem tudom, hogy ez csak belterületre vonatkozik, vagy külterületre is.
Azonban ha nincs is ilyen írott szabály, akkor sem korrekt dolog mezsgye mellé fát ültetni.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraNálunk amikor el kezdték a földet kimérni az önkónak volt egy szórólapon való tájékoztatása amit nem tudok szó szerint idézni,
de az volt a lényeg hogy mekkora termetű fát milyen távolságra lehet ültetni a mezsgyétől,úttól.
Ez lehet helyi szabályozás alá esik!
A föld melletti földút szélére az önkormányzat fasort ültetett, kb a mezsgyére, vagy picit az út felé. Ez ellen lehet valamit hivatalosan tenni? Csak hivatalosan mindenképp!
Válasz mtz1221 #10661. hozzászólásáraFelícián Kléber majd Matador
Ssanyongon Magyarországon gyártott Michelin Latitude alpin 2 téligumik vannak. Ezek piszokul jól ülnek az úton, legyen az bármilyen felület. Természetesen jeges úton ésszel kell menni.
De a határban is nagyon jól fog nedves harmatos növényen /repce, búza/. Mára ez az autóm a határjáró kocsim, de használtam azelőtt családitól munkáskocsinak /mindenesnek/. Gyakrabban kellett takarítanom belülről a port, de alapjából nagyon jó autó. Városi parkolásnál problémás a mérete miatt. Oda jobb a Karoq, de hosszabb utakra is használom. Ha új /már lassan 2 éves/ had menjen.
Felícia már csak létszámkocsi. Mostan még remélem átviszem a müszakin /hátsó fékekkel volt probléma, egyik felén tojás van a fékdobban. Kap újakat, és remélem 2 évig békesség/.
Válasz mtz1221 #10661. hozzászólásáraAzt tedd hozzá, hogy alapvetően terepjárónak is használja, és a télin azért nagyobb fogak vannak, gondolom neki ez is fő szempont. Viszont ha nyáron sokat használod az autót, aszfalton, és szereted is kergetni, akkor bizony a meleg aszfalton úgy fog nyúlni mint a takony. Kíméletes hasznàlat mellett a magasabb mintamélység okán kibírhat többet, persze ehez nem árt ha van neki valami fedett hely ahol áll, hogy ne süsse folyamatosan a nap, amikor nem mész vele.
Válasz Sk Laci #10659. hozzászólásáraMost ez komoly ??? Milyen márkájú téli gumikat veszel hogy ennyit bírnak ??? Lehet bennem van a baj hogy évente egyszer megyek hegyi utakon, és nagyon élvezem ???
Válasz A.I. #10649. hozzászólásáraMost lessz 2 ves a Karoq. Csak nyáriakon lehetett rendelni a gyárból. Mindenes autó, de eddig a határban csak 1x volt. Oda van másik kettő. Ha lefut a nyári, kap télieket, és azokon megy tovább.
Az első új autómon Skoda Felícia a nyáriak 48 000 km után kerültek le, kapott télieket. Ezek 65-70 000 km bírnak márkafüggően.
Ssanyongon a nyári 55 000 km után váltott télire. De a téli 80 000 km kibírt. Újból télit kapott, azokon szalad máig.
Nyugodt tempóval járok, nem sportosan, főleg nem kanyarokban . Kanyargós utakon "sportos" tempónál tényleg rendesen megeszi az aszfalt az első téli gumikat.
Viszint vizes utakon szakadó esőben a téli gumi jobban elvezeti a vizet a kerék alól, mint a nyári. Saját tapasztalat.
Karoq nyári gumikon nem fog járni jeges,havas, lucs-pocs sózott utakon. Akkor majd megy a Ssanyong. 4x4 még eddig sose hagyott ott.
Válasz A.I. #10649. hozzászólásáraEgyenes kistávokon elmegy. De nekem is volt pár éve hogy olyannal indultam meg Montenegróba, 50fokos hegyi utakon 1100 km-ren 5 mm-et koptak az elsők. Azóta előre tavasszal nyáriak mennek.
Válasz Sk Laci #10643. hozzászólásáraA téli nyárin szar, hasonlóan, mint a nyári télen.
Nem tudom, hogy ez-e a fő családi autó, amiről szó van, de ha sokat jársz nyáron meleg aszfalton, minimum, hogy iszonyatosan gyorsan fog elkopni.
Vagy 20 éve Octavián futtattunk így le egy használt garnitúra télit, egymás után váltak szarrá, szinte egyszerre és nem állták ki a nyarat.
Válasz hasutas1 #10642. hozzászólására A zsaruk még lehet nem veszik észre de te még észreveheted azokon a Somogyi dombokon mondjuk kaposvár közelében az árok fenekén.....ne csak kalaptartónak használd ha már a nyakadon van....
Válasz hasutas1 #10642. hozzászólásáraAz enyémen azért jobb a mintázat. 28 600 km van a gumikon, de amint nézem, még 1 évet biztosan járhatok rajtuk. Utána kap télieket, és egész évben azokon járok.
Holnap mennék Pestre.
Kötelező ilyenkor személygépkocsinál a téligumi használata, vagy mehetek nyáriakon is?
Egyáltalán téligumi használata dátumhoz kötött, vagy útviszonyokhoz?
Sk-ban útviszonyokhoz van kötve, nem ismerem a magyar törvényeket-előírásokat.
Válasz sanyeee #10627. hozzászólására33000ft a cső megrendeltem 20métert,a maradékot majd küldöm.
Igazából már csak egy kis folyositó kell,meg egy kis cin.
Az meg van.
Most hétvégén nem tudjuk csinálni de szerintem utánna hétvégén meglesz.
Ez a terv.
Remet R-100-as ágaprító gépre keresek lendkeréknek való szíjtárcsát, vagy hasonlót, 35mm tengelyátmérőre. Lehetőleg 400mm tárcsaátmérőben, vagy felette.
Dunaföldvár környékén elsősorban.
13377 hozzászólás
Válasz barkaspisti #10674. hozzászólásáraEz a jogszabály a belterületi fásításokra vonatkozik. Az Evt, szabályozza külterületen a fásítások kivitelezését. A fásításokra is érvényes a következő törvényi előírás:
Evt.
45. §
(6) Műtárgyvédelmi rendeltetésű erdő kivételével az erdőtelepítéssel érintett terület határvonalán belül elhelyezkedő három- - amennyiben az erdőtelepítés gépi ápolása miatt szükséges, akkor öt- - méteres sávban nem ültethető fa.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraTavaszra mikor elkezd zöldelni, mindegyiket megemelni felfelé 15 centit. De 1-1 liter nafta is csodákra képes a gyökerüknél.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraSzia külterületén az erdészeti törvény tisztán és érthetően kimondja hogy telekhatártól 4 méterre lehet az első sor.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraEzeket olvasgasd: 346/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet a fás szárú növények
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraMezsgye szélén a lazito kinyitja a földet. Ha a kukorica 30 centire van meg is adja magá t. Igy sajnos a fa sem fogja birni. Kezdhetik elölről.
Válasz VMisi #10668. hozzászólására Kérsz rá kivágási engedélyt!
Válasz apuci #10669. hozzászólásáraValami ilyesmit már én is hallottam, hogy a várható lombkorona méret függvényében változik, hogy mennyire lehet mezsgyétől ültetni a fát.
Azt nem tudom, hogy ez csak belterületre vonatkozik, vagy külterületre is.
Azonban ha nincs is ilyen írott szabály, akkor sem korrekt dolog mezsgye mellé fát ültetni.
Válasz VMisi #10668. hozzászólásáraNálunk amikor el kezdték a földet kimérni az önkónak volt egy szórólapon való tájékoztatása amit nem tudok szó szerint idézni,
de az volt a lényeg hogy mekkora termetű fát milyen távolságra lehet ültetni a mezsgyétől,úttól.
Ez lehet helyi szabályozás alá esik!
A föld melletti földút szélére az önkormányzat fasort ültetett, kb a mezsgyére, vagy picit az út felé. Ez ellen lehet valamit hivatalosan tenni? Csak hivatalosan mindenképp!
Háromszög rendszámos gép, meglévő forgalmijával újra forgalomba helyezhető? Ha igen mennyire macerás? Esetleg ügyintézés menete?
Válasz Sk Laci #10659. hozzászólásáraVan annyi autó, hogy akár tarthatsz nyári, meg téli autót is
!
Válasz #bandi #10662. hozzászólásáraNálam csak "csillaggarázs" van.
Válasz mtz1221 #10661. hozzászólásáraFelícián Kléber majd Matador
Ssanyongon Magyarországon gyártott Michelin Latitude alpin 2 téligumik vannak. Ezek piszokul jól ülnek az úton, legyen az bármilyen felület. Természetesen jeges úton ésszel kell menni.
De a határban is nagyon jól fog nedves harmatos növényen /repce, búza/. Mára ez az autóm a határjáró kocsim, de használtam azelőtt családitól munkáskocsinak /mindenesnek/. Gyakrabban kellett takarítanom belülről a port, de alapjából nagyon jó autó. Városi parkolásnál problémás a mérete miatt. Oda jobb a Karoq, de hosszabb utakra is használom. Ha új /már lassan 2 éves/ had menjen.
Felícia már csak létszámkocsi. Mostan még remélem átviszem a müszakin /hátsó fékekkel volt probléma, egyik felén tojás van a fékdobban. Kap újakat, és remélem 2 évig békesség/.
Sziasztok!
John Deere 4755(vagy valamelyik öreg powershift váltós társánál) C1-C2 kuplung üzemi nyomását nem tudná valaki megsúgni!
Előre is köszönöm!
Válasz mtz1221 #10661. hozzászólásáraAzt tedd hozzá, hogy alapvetően terepjárónak is használja, és a télin azért nagyobb fogak vannak, gondolom neki ez is fő szempont. Viszont ha nyáron sokat használod az autót, aszfalton, és szereted is kergetni, akkor bizony a meleg aszfalton úgy fog nyúlni mint a takony. Kíméletes hasznàlat mellett a magasabb mintamélység okán kibírhat többet, persze ehez nem árt ha van neki valami fedett hely ahol áll, hogy ne süsse folyamatosan a nap, amikor nem mész vele.
Válasz Sk Laci #10659. hozzászólásáraMost ez komoly ??? Milyen márkájú téli gumikat veszel hogy ennyit bírnak ??? Lehet bennem van a baj hogy évente egyszer megyek hegyi utakon, és nagyon élvezem ???
Válasz hasutas1 #10647. hozzászólására Nos nem gondoltam hogy hecceled Lacit ma hogy átnéztem már láttam hogy loptad a képet a zsaruktól

Válasz A.I. #10649. hozzászólásáraMost lessz 2 ves a Karoq. Csak nyáriakon lehetett rendelni a gyárból. Mindenes autó, de eddig a határban csak 1x volt. Oda van másik kettő. Ha lefut a nyári, kap télieket, és azokon megy tovább.
Az első új autómon Skoda Felícia a nyáriak 48 000 km után kerültek le, kapott télieket. Ezek 65-70 000 km bírnak márkafüggően.
Ssanyongon a nyári 55 000 km után váltott télire. De a téli 80 000 km kibírt. Újból télit kapott, azokon szalad máig.
Nyugodt tempóval járok, nem sportosan, főleg nem kanyarokban . Kanyargós utakon "sportos" tempónál tényleg rendesen megeszi az aszfalt az első téli gumikat.
Viszint vizes utakon szakadó esőben a téli gumi jobban elvezeti a vizet a kerék alól, mint a nyári. Saját tapasztalat.
Karoq nyári gumikon nem fog járni jeges,havas, lucs-pocs sózott utakon. Akkor majd megy a Ssanyong. 4x4 még eddig sose hagyott ott.
Válasz mtz1221 #10657. hozzászólásáraRendben!
Válasz apuci #10656. hozzászólásáraElnézést, azt hittem a gumis képre válaszoltál.
Válasz mtz1221 #10655. hozzászólásáraNe ezt nem értem!
Válasz apuci #10654. hozzászólásáraNe játszd a Misikét, ez nem az övé.
Válasz hasutas1 #10647. hozzászólásáraSzerintem ezt nem most vetted észre!
Válasz hasutas1 #10652. hozzászólásáraSuzuki!
Egyébként ez akkor fasza, mikor már rendesen kint a drót, éjjel szikrázik az aszfalton
Válasz mtz1221 #10651. hozzászólásáraEnnyi van róla https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/kopott-gumiabroncsokkal-vett-reszt-a#1
Válasz hasutas1 #10642. hozzászólásáraMárkájáról nincs kép ???
Válasz A.I. #10649. hozzászólásáraEgyenes kistávokon elmegy. De nekem is volt pár éve hogy olyannal indultam meg Montenegróba, 50fokos hegyi utakon 1100 km-ren 5 mm-et koptak az elsők. Azóta előre tavasszal nyáriak mennek.
Válasz Sk Laci #10643. hozzászólásáraA téli nyárin szar, hasonlóan, mint a nyári télen.
Nem tudom, hogy ez-e a fő családi autó, amiről szó van, de ha sokat jársz nyáron meleg aszfalton, minimum, hogy iszonyatosan gyorsan fog elkopni.
Vagy 20 éve Octavián futtattunk így le egy használt garnitúra télit, egymás után váltak szarrá, szinte egyszerre és nem állták ki a nyarat.
Válasz hasutas1 #10647. hozzászólásáraCsak szimplán iszonyatosan buta......
Válasz Mihály #10646. hozzászólásáraNálad komoly bajok lehetnek a toronyban.
Válasz hasutas1 #10642. hozzászólására A zsaruk még lehet nem veszik észre de te még észreveheted azokon a Somogyi dombokon mondjuk kaposvár közelében az árok fenekén.....ne csak kalaptartónak használd ha már a nyakadon van....

Válasz Gumóka #10644. hozzászólására*Rajzolod
Válasz hasutas1 #10642. hozzászólásáraLakkfilccel kiralyzolod a mintát, jóaz
Válasz hasutas1 #10642. hozzászólásáraAz enyémen azért jobb a mintázat. 28 600 km van a gumikon, de amint nézem, még 1 évet biztosan járhatok rajtuk. Utána kap télieket, és egész évben azokon járok.
Válasz Sk Laci #10639. hozzászólásáraA zsaruk ezt már nem engedték tovább


Válasz Gumóka #10640. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Sk Laci #10639. hozzászólásáraItt nincs szabályozva. Ausztriában kötik dátumhoz. Autózhatsz bátran.
Holnap mennék Pestre.
Kötelező ilyenkor személygépkocsinál a téligumi használata, vagy mehetek nyáriakon is?
Egyáltalán téligumi használata dátumhoz kötött, vagy útviszonyokhoz?
Sk-ban útviszonyokhoz van kötve, nem ismerem a magyar törvényeket-előírásokat.
Válasz G6umóka #10635. hozzászólására
Honvédségi bontóna 2 éve 15 vagy 20 pénzért vettem .
Válasz sanyeee #10636. hozzászólásáraNem kell majd ha kész lesz,azért ne gyere erre.
Válasz hegesztocsabi #10634. hozzászólásáraTökéletes, én most pénteken megyek lengyelbe, megkeresselek és kifizessem a csöveket ?
Válasz kis Zombi #10633. hozzászólásáraCsak hát azt is találni... A csepel is már ritka, nem még a lendkereke...
De elvileg 2 hét múlva megcsinálja az esztergályos, traktor most úgy sincs. Lenne hozzá gyári, de 95-185E között van 3 méretben...
A mechanizmus volt 398E....
Válasz sanyeee #10627. hozzászólására33000ft a cső megrendeltem 20métert,a maradékot majd küldöm.
Igazából már csak egy kis folyositó kell,meg egy kis cin.
Az meg van.
Most hétvégén nem tudjuk csinálni de szerintem utánna hétvégén meglesz.
Ez a terv.
Válasz Gumóka #10629. hozzászólásáraCsepel lendkerék a legjobb. Kúpos szorítóval egyszerűen felrakható
Köszönöm!
Nem lesz szíjas, csak a kardánhajtás miatt kéne rá valami, csak most nincs esztergályosom, aztán ez még kellene a beüzemeléshez.
Válasz Gumóka #10629. hozzászólásáraHaver a darálóhoz mtz lendkerekből csináltatott ekszíj tárcsát.
Azt találsz könnyen
Válasz Gumóka #10629. hozzászólásáraKeress egy autó lendkereket! Bontóban. Abba ha kell,lehet vágni ékpályát a szíjnak!
Remet R-100-as ágaprító gépre keresek lendkeréknek való szíjtárcsát, vagy hasonlót, 35mm tengelyátmérőre. Lehetőleg 400mm tárcsaátmérőben, vagy felette.
Dunaföldvár környékén elsősorban.
Válasz sanyeee #10557. hozzászólásáraHűtő tisztító/felújító cég biztos megoldja.