Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraTegyetek bele egy 100 amperest és kész elégbele bőven nekem még a 82-es benn is 100 as van de azt tesztek bele amit akartok péz kérdés az egész
Utólagosan lettem felvilágosítva, hogy van áttételes önindító is, de akkor benn volt a két aksi. Ameddig nem döglenek le addig így is marad. Mert valószinüleg az áttételes önindító sem jönne többe mint a két kis aksi.
Tény hogy nálatok sokkal jobb az alkatrész alkatrész ellátás mint nálunk. Itt már annak is örülni kell hogy ha alkatrészhez jutok
És akkor akkor most felrakjuk az új hidropumpát és reménykedünk benne hogy jó is lesz
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáranekünk még a gyári lassú önindító van rajta, így érthető a dolog. Meg valsz a 20w50 olajat is nehezebb áttörni mint egy hígabbat.
Ha pusztul az önindító majd kap áttételest, addig ezt nyüstöljük.
Télen amúgy sincs beindítva jóformán soha.
Márc-Szept a szezonja lényegében.
Válasz ND #22339. hozzászólásárarendes magneton áttételes önindító kell neki meg korrekt kábelek. épp azért szeretem ezeket a kis masinákat mert minusz végteleneben is beindulnak szépen és könnyen.
ember, gondold e, ugyanakkora önindító megy rá mint az mtz motorra, ez meg fele akkora sincsen és van dekompresszor meg izzítás.
sőt, ha teljesen elment az összes józan ész akkor lehet 24 voltos indítást is csinálni, de akkor már elkeresztelheted hibrid traktornak is, tankolni tuti kivisz önindítóval is ha kell.
a nagy önindítónak az a baja hogy hiába erős, nem forgat elég gyorsan. az áttételes felpörgeti a motort rendesen, visszanyomod utánna a dekompresszort és már pöfög is.
de egyikkel se indul, ha nincsen benne egy jó akksi. ilyen 120 amperes meg egyébb böszmeségeket fölösnek találom, mtz ben is két 74 es van nekem össz-vissz. untig elég is. dekompresszorral kézzel átfordítom a t-25 motort gyakorlatilag. könnyen kell induljon ha rendben van. ha meg van neki baja, azon akksi nem fog segíteni.
ettől független láttam gyakorlatban 24 voltos indítású áttételessel szerelt t-25 öt, csoda hogy nem borítja fel a gépet indítózás közben. a diesel motor kb 18-19 kw teljesítményű ezen a traktoron, az önindító meg 3+ kw. érted. fullad az emelkedőn rá tudsz segíteni az önindítóval, gondold el 80 lovas mtz turbóval 88-90 ló hivatalosan. ez meg 25 lóról ha megy az önindító 25 ről durván 28 lovas :D :D arányaiban többet nyomna mint a turbó az mtz-n :D :D
nincs az az isten hogy ne tekerje be, ha nem indul egy normál 50 amperes akksiról akkor más baj van.
Emlékszem még, amikor a 2 db 6V-os böszme nagy akksi volt a trakiban, meg a gyári önindító. Na akkor dekóval is szenvedés volt indítani, mert a két sorba kötött akksi egymást szívatta, azaz egymást szívta le.
Válasz ND #22339. hozzászólásáraAkkor a tiéd is olyan lehet mint az enyém. Részvétem ....
Az ényémet csak az 1200ah oldotta meg,és még így is hidegen dekompresszor nélkül szóba sem jöhet.De most legalább nem kell télen locsolgatni,tüzelgetni, rátenni plusszban a bikát hogy át tudja fordítani. Mert egyszer sikerül akkor rögtön pöfög
Válasz a2457 #22337. hozzászólásáraHát ezeken a kis aksikon én is csodálkozok. A miénkben talán 90es Bosch van és 10 fok alatt reggel dekóval is kínlódás. Alig bírja átdfordítani meg köszörülni kell mire végül beröffen. Igazi hidegben volt h 0ra szívta az aksit. Rá kellett tölteni h beinduljon.
Itt is így mondták a szakik hogy eggyes típusokban,van a jobbik fajta is gondolom nektek ez van, meg van az ami az enyémben van. Elméletileg, "szerintük" 2*6 voltos aku volt benne eredetileg amik 1200ah telyesítettek.
Őszínte leszek, kerekedő szemekkel olvastam hogy milyen kicsi aksikkal gyújtjátok
Válasz Wendelke #22336. hozzászólásárapassz, nekem egy 74 amperes akksi volt a legnagyobb amit használtam, de olyan cellazárlatos volt hogy 4-5 nap alatt magától lemerült nullára. ha fel volt töltve és mindennap használtam a masinát akkor mindíg indult is szépen. áttételes önindító +dekopmresszor.
elvileg egy jó 5X amperessel is insulnia kellene, 7X amperessel meg főleg.
Válasz titanatlantis76 #22334. hozzászólásáraMa este próbaképpen beletettem egy 56 Ah-s akksit a gépbe (éppen szerelgetem a kormányorbitot) , ami viszont jó állapotú. Dekompresszor nélkül is elindította a gépet, ugyan nem elsőre, hanem harmadikra. Szóval én azért olyan 70 Ah óra körülit veszek minimum, ha a jelenlegi ledöglik.
Válasz Wendelke #22328. hozzászólásáraIgen,úgy van kötve.
Előtte 120 amperos volt benne, 2 évente cseréltem őket. Állítólag, kétfajta anlasszaer van a gyors és a lassú. És az enyém lassú. Egy aksival esélyem nem volt be gyújtani télen. Volt hogy alá gyújtottam,locsoltam forró vízzel és akkor is csak nehezen bírta átfordítani.
Válasz stefi69 #22321. hozzászólásáraGyárilag 1 ékszíjas, az enyémen IFA kompresszor van szintén 1 ékszíjjal 17 * 1050 mérettel. Én is egy spárgával mértem le, ez alapján vásároltam.
Válasz Molnár Ágnes #22319. hozzászólásáraA gyári az 1 szíjas ,és nem 9,5-ös . 17 v 19-es.És akkor már a méret is változik . " Bár az igaz,hogy ezt a részét nem írtam le ....... . " csak azt hogy az a méret neked nem jó !
Válasz stefi69 #22318. hozzászólásáraezt hogy érti ha egy ha kettö a méret ugyan az de nem gond meg mérem csak igy egyszeröbb lett volna szerintem meg a gyári hajt két szijjal de kösz az infót
Válasz Molnár Ágnes #22316. hozzászólásáraSokaknak van kompresszoros gépe,de az a méret neked nem lessz jó ! Mert a gyári hajtás az 1 szíjas ! A 2szíjas az már egyedi gyártmány. De még a válaszra vársz már 1000 x megmérhetted vola, egy mérőszallagal vagy spárgával.
Válasz Molnár Ágnes #22311. hozzászólásáraAz ékszíj mérete 9,5x1250 vagy 9,5x1300 nem említetted milyen generátor van rajt. De, rá lehet tenni egy picivel szélesebbet is mint 10, 12,5 13 baja nem lesz
Lehet pl 13x1330
A kompresszor ékszíj méretét azt nemtudom mert nincs rajta
Válasz pityubacsi5 #22300. hozzászólásáraEl felejtetettem... :S valamelyik nap csinálok de szerintem egyel kel lejjebb engedni most azt hiszem két szint látszik ki lent de csinálok majd közelebbi képet!!
Válasz a2457 #22304. hozzászólásáraTényhogy felhabzik. Ugye most belebirok nézni mivel fel van padlólemez ( a fékszalkag cseréje miatt) .Sőt oly annyira felhabzik hogy kinyomja a szuszogón
De sehol nem szivárog. Mert gondolom szivárgás mentesen nem tudna falsot szívni . Az lehet hogy döglödik a pumpa és azért produkál ilyen dolgot ?
Válasz titanatlantis76 #22299. hozzászólásárateljesen biztos hogy levegős.
munkahengert végállástól végállásig megkell járatni, megnézni hogy biztos van e elég olaj.
ha járatás után az olaj fehéres habos akkor valahol falsot szív.
benézni nemigen lehet a beöntőbe, de egy pálcát be lehet dugni , amikor kihúzod látszik rajta hogy milyen az olaj.
ha habos, akkor lehet minden illesztést végigsasolni ahol csak van tömítés beleértve a csavaros csöves tömlős részeket.
ha habos olajjal meg a kavitáció megeszi a szivattyút.
Ismét a véleményetekre lenne szükségem. Olyan gondom van vlagyi nagyon lassan kezd el emelni ( gondolkodik hogy hozzá fogjon-e ) ez a vezérlőtömb hibája (amiben egyébként most cseréltem ki a tömítő gyűrüket,pakolásokat) vagy a hidro pumpáé? Olyat is produkál , teszem azt nem a végleteken áll meg az emelésben rugalmas marad a pozíciója . Valakinek volt már hasonló élménye ?
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy ilyen magasság be állítás mellett nektek a a pirossal be karikázott rész az első keréknél hogy van be állítva?? Szerintem az enyém dől egy picit hátra egy lyukkal lejjebb kéne engedjem az elejét... Esetleg ha képet is tudna küldeni valaki..
25342 hozzászólás
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraTegyetek bele egy 100 amperest és kész elégbele bőven nekem még a 82-es benn is 100 as van de azt tesztek bele amit akartok péz kérdés az egész
Utólagosan lettem felvilágosítva, hogy van áttételes önindító is, de akkor benn volt a két aksi. Ameddig nem döglenek le addig így is marad. Mert valószinüleg az áttételes önindító sem jönne többe mint a két kis aksi.

Tény hogy nálatok sokkal jobb az alkatrész alkatrész ellátás mint nálunk. Itt már annak is örülni kell hogy ha alkatrészhez jutok
És akkor akkor most felrakjuk az új hidropumpát és reménykedünk benne hogy jó is lesz
https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/T25__T_25__T_25__Vladimirec_76085070.htm
Esteleg valakit érdekelhet. Magamnak csináltam, de reális áron megválnék tőle.
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáranekünk még a gyári lassú önindító van rajta, így érthető a dolog. Meg valsz a 20w50 olajat is nehezebb áttörni mint egy hígabbat.
Ha pusztul az önindító majd kap áttételest, addig ezt nyüstöljük.
Télen amúgy sincs beindítva jóformán soha.
Márc-Szept a szezonja lényegében.
Válasz ND #22339. hozzászólásárarendes magneton áttételes önindító kell neki meg korrekt kábelek. épp azért szeretem ezeket a kis masinákat mert minusz végteleneben is beindulnak szépen és könnyen.
ember, gondold e, ugyanakkora önindító megy rá mint az mtz motorra, ez meg fele akkora sincsen és van dekompresszor meg izzítás.
sőt, ha teljesen elment az összes józan ész akkor lehet 24 voltos indítást is csinálni, de akkor már elkeresztelheted hibrid traktornak is, tankolni tuti kivisz önindítóval is ha kell.
a nagy önindítónak az a baja hogy hiába erős, nem forgat elég gyorsan. az áttételes felpörgeti a motort rendesen, visszanyomod utánna a dekompresszort és már pöfög is.
de egyikkel se indul, ha nincsen benne egy jó akksi. ilyen 120 amperes meg egyébb böszmeségeket fölösnek találom, mtz ben is két 74 es van nekem össz-vissz. untig elég is. dekompresszorral kézzel átfordítom a t-25 motort gyakorlatilag. könnyen kell induljon ha rendben van. ha meg van neki baja, azon akksi nem fog segíteni.
ettől független láttam gyakorlatban 24 voltos indítású áttételessel szerelt t-25 öt, csoda hogy nem borítja fel a gépet indítózás közben. a diesel motor kb 18-19 kw teljesítményű ezen a traktoron, az önindító meg 3+ kw. érted. fullad az emelkedőn rá tudsz segíteni az önindítóval, gondold el 80 lovas mtz turbóval 88-90 ló hivatalosan. ez meg 25 lóról ha megy az önindító 25 ről durván 28 lovas :D :D arányaiban többet nyomna mint a turbó az mtz-n :D :D
nincs az az isten hogy ne tekerje be, ha nem indul egy normál 50 amperes akksiról akkor más baj van.
Emlékszem még, amikor a 2 db 6V-os böszme nagy akksi volt a trakiban, meg a gyári önindító. Na akkor dekóval is szenvedés volt indítani, mert a két sorba kötött akksi egymást szívatta, azaz egymást szívta le.
Válasz ND #22339. hozzászólásáraAkkor a tiéd is olyan lehet mint az enyém. Részvétem ....
Az ényémet csak az 1200ah oldotta meg,és még így is hidegen dekompresszor nélkül szóba sem jöhet.De most legalább nem kell télen locsolgatni,tüzelgetni, rátenni plusszban a bikát hogy át tudja fordítani. Mert egyszer sikerül akkor rögtön pöfög
Válasz a2457 #22337. hozzászólásáraHát ezeken a kis aksikon én is csodálkozok. A miénkben talán 90es Bosch van és 10 fok alatt reggel dekóval is kínlódás. Alig bírja átdfordítani meg köszörülni kell mire végül beröffen. Igazi hidegben volt h 0ra szívta az aksit. Rá kellett tölteni h beinduljon.
Itt is így mondták a szakik hogy eggyes típusokban,van a jobbik fajta is gondolom nektek ez van, meg van az ami az enyémben van. Elméletileg, "szerintük" 2*6 voltos aku volt benne eredetileg amik 1200ah telyesítettek.
Őszínte leszek, kerekedő szemekkel olvastam hogy milyen kicsi aksikkal gyújtjátok
Válasz Wendelke #22336. hozzászólásárapassz, nekem egy 74 amperes akksi volt a legnagyobb amit használtam, de olyan cellazárlatos volt hogy 4-5 nap alatt magától lemerült nullára. ha fel volt töltve és mindennap használtam a masinát akkor mindíg indult is szépen. áttételes önindító +dekopmresszor.
elvileg egy jó 5X amperessel is insulnia kellene, 7X amperessel meg főleg.
Válasz titanatlantis76 #22334. hozzászólásáraMa este próbaképpen beletettem egy 56 Ah-s akksit a gépbe (éppen szerelgetem a kormányorbitot
) , ami viszont jó állapotú. Dekompresszor nélkül is elindította a gépet, ugyan nem elsőre, hanem harmadikra. Szóval én azért olyan 70 Ah óra körülit veszek minimum, ha a jelenlegi ledöglik.
Válasz ND #22332. hozzászólásáraKöszii utána járok

Válasz Wendelke #22330. hozzászólásáraJó neked hogy a tiéden az van

Így a kettő begyújtya bármilyen hidegben,dekompresszorral. És már ennek is örülök
Válasz Wendelke #22330. hozzászólásáraJa, bocsi. Önidító
Igaz hogy én is magyar vagyok, de szerbiai. Sok mondent másképp mondunk mint ti
Válasz Güzü #22331. hozzászólásáraGép seggén jobb oldalt fülke alatt a nagy beöntőkupak mögött eldugva. Pár hete tettek fel róla képet is.
Srácok!?
A hidraulikaolaj nívóját merre találom? Nem ártana leellenőrizni hátha..
Válasz titanatlantis76 #22329. hozzászólására"anlasszaer"

Erre rá kellett gugliznom, mert nem tudtam, hogy mit jelent
Nekem áttételes önindítóm van, ami viszont nagyban megkönnyíti az akksi dolgát.
Válasz Wendelke #22328. hozzászólásáraIgen,úgy van kötve.
Előtte 120 amperos volt benne, 2 évente cseréltem őket. Állítólag, kétfajta anlasszaer van a gyors és a lassú. És az enyém lassú. Egy aksival esélyem nem volt be gyújtani télen. Volt hogy alá gyújtottam,locsoltam forró vízzel és akkor is csak nehezen bírta átfordítani.
Válasz titanatlantis76 #22325. hozzászólására2 db 12 V-os akksi van párhuzamosan van kötve nálad?


Nekem egy 85 Ah-s Hoppecke akksim van, már 14 éve használom, eredetileg valami Merciben volt. Amikor hozzám került, akkor legalább 2-3 éves volt.
Hozzáteszem, hogy már döglődik, de dekompresszorral még mindig indít.
nekem 100A os van benn tökéletesen indit
Válasz antisandor #22324. hozzászólásáraaz enyémben egy 65AH spirálcellás aksi van, tökéletesen működik vele télen / nyáron.
Válasz antisandor #22324. hozzászólásáraNekem 2 drb 65 Amperos van bemme,ami 1240 ah produkál. A talyi -17 fokban is gond nélkül bepöccentette
Milyen akkumulátort vegyek most 155 amper órás volt 1oo A inditó árammal !
Indultam báláért!! :)



Ezek pedig egy héttel ezelőttiek!
Válasz stefi69 #22321. hozzászólásáraGyárilag 1 ékszíjas, az enyémen IFA kompresszor van szintén 1 ékszíjjal 17 * 1050 mérettel. Én is egy spárgával mértem le, ez alapján vásároltam.
Válasz Molnár Ágnes #22319. hozzászólásáraA gyári az 1 szíjas ,és nem 9,5-ös . 17 v 19-es.És akkor már a méret is változik . " Bár az igaz,hogy ezt a részét nem írtam le
....... . " csak azt hogy az a méret neked nem jó !
Válasz Molnár Ágnes #22319. hozzászólásáraNem ezt írtad a 22314 hsz-ben .
"föleg a kompreszoré kellene az tuti 9,5 ös mert kettő hajt"
Válasz stefi69 #22318. hozzászólásáraezt hogy érti ha egy ha kettö a méret ugyan az de nem gond meg mérem csak igy egyszeröbb lett volna szerintem meg a gyári hajt két szijjal de kösz az infót
Válasz stefi69 #22317. hozzászólására
: lesz
Válasz Molnár Ágnes #22316. hozzászólásáraSokaknak van kompresszoros gépe,de az a méret neked nem lessz jó ! Mert a gyári hajtás az 1 szíjas ! A 2szíjas az már egyedi gyártmány. De még a válaszra vársz már 1000 x megmérhetted vola, egy mérőszallagal vagy spárgával.
Válasz pityubacsi5 #22315. hozzászólásáraköszönöm hátha lesz valakinek kompreszoros t 25 ös e
Válasz Molnár Ágnes #22311. hozzászólásáraA generátor+ventillátor ékszíj mérete:10 X 1300.
Válasz Molnár Ágnes #22313. hozzászólásáraföleg a kompreszoré kellene az tuti 9,5 ös mert kettő hajt
Válasz Gepi #22312. hozzászólásáraa gyári mtz generátor van rajta de a kompreszort külön hajtja
Válasz Molnár Ágnes #22311. hozzászólásáraAz ékszíj mérete 9,5x1250 vagy 9,5x1300 nem említetted milyen generátor van rajt. De, rá lehet tenni egy picivel szélesebbet is mint 10, 12,5 13 baja nem lesz

Lehet pl 13x1330
A kompresszor ékszíj méretét azt nemtudom mert nincs rajta
Tudna valaki ékszij méretet mondani generátor ékszij és a kompreszor ékszij mérete kellene 2 db méret köszönöm elöre is
Válasz Masina93 #22307. hozzászólásáraAz elsőhíd magasságának beállítása a gépkönyv szerint:

Válasz titanatlantis76 #22305. hozzászólásáraigen, tud ilyet csinálni akkor is.
mert már meghalt a szivattyú.
T25-el a határban.
http://youtu.be/LWcFT9Xog14
Válasz pityubacsi5 #22300. hozzászólásáraEl felejtetettem... :S valamelyik nap csinálok de szerintem egyel kel lejjebb engedni most azt hiszem két szint látszik ki lent de csinálok majd közelebbi képet!!
Válasz titanatlantis76 #22305. hozzászólásáraValòszinű! Nekem a rakodò ezt csinàlta. De,így vettem. Szivattyú csere és jó lett. Ha egyik pillanatròl a màsikra kezdte, az furcsa.
Válasz a2457 #22304. hozzászólásáraTényhogy felhabzik. Ugye most belebirok nézni mivel fel van padlólemez ( a fékszalkag cseréje miatt) .Sőt oly annyira felhabzik hogy kinyomja a szuszogón
De sehol nem szivárog. Mert gondolom szivárgás mentesen nem tudna falsot szívni . Az lehet hogy döglödik a pumpa és azért produkál ilyen dolgot ?
Válasz titanatlantis76 #22299. hozzászólásárateljesen biztos hogy levegős.
munkahengert végállástól végállásig megkell járatni, megnézni hogy biztos van e elég olaj.
ha járatás után az olaj fehéres habos akkor valahol falsot szív.
benézni nemigen lehet a beöntőbe, de egy pálcát be lehet dugni , amikor kihúzod látszik rajta hogy milyen az olaj.
ha habos, akkor lehet minden illesztést végigsasolni ahol csak van tömítés beleértve a csavaros csöves tömlős részeket.
ha habos olajjal meg a kavitáció megeszi a szivattyút.
Válasz titanatlantis76 #22302. hozzászólásáraOk. Pedig a rugózás a levegő jele sztem. Elvileg idővel kilevegőzteti magát ha van benne elég olaj
Igen van ,már kétszer fel öntöttem. A mumkahengeren is ki levegőztettem már egyszer, de nem lett jobb
Válasz titanatlantis76 #22299. hozzászólásáraSzerelés után valsz levegős a rendszer.
Olaj van benne elég?
Válasz Masina93 #22297. hozzászólásáraCsinálj kicsit közelebbi képet róla! Ilyen távolról nem is vlagyi hídnak tűnik.
Ismét a véleményetekre lenne szükségem. Olyan gondom van vlagyi nagyon lassan kezd el emelni ( gondolkodik hogy hozzá fogjon-e ) ez a vezérlőtömb hibája (amiben egyébként most cseréltem ki a tömítő gyűrüket,pakolásokat) vagy a hidro pumpáé? Olyat is produkál , teszem azt nem a végleteken áll meg az emelésben rugalmas marad a pozíciója . Valakinek volt már hasonló élménye ?
Válasz sanislo90 #22295. hozzászólásáraSzia,

sajnos nem tudom megmondani, nem vagyok szerelő, csak hajtom
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy ilyen magasság be állítás mellett nektek a a pirossal be karikázott rész az első keréknél hogy van be állítva?? Szerintem az enyém dől egy picit hátra egy lyukkal lejjebb kéne engedjem az elejét... Esetleg ha képet is tudna küldeni valaki..
