Válasz vitezkaroly1 #5564. hozzászólásáraÍgy kijelenteni nem lehet, hogy ez ennek a következménye. Az éghajlatváltozás ettől nagysàgrendekkel nagyobb folymat, így direktbe belenyúlni kb esélytelen. A felemlegedés nekik kedvezőnek tűnhet, de ez csak az érem egyik oldala, félő hogy ugyanannyi káros hatást is elszenvednek. Ami területet nyernek északon, lehet annyit elvesztenek délen a szárazság miatt, márpedig az exportra szánt gabona nem északon terem, meg nem a nagy pusztákban, hanem az urajnához közelebb eső területeken, aztán azért is volt fontos nekik az a kikötőrendszer, mert hiába terem valami szibéria közepén, ha azt utána 4000 kilóméteren keresztül kell utaztani vonaton vagy kamionon, hogy elérjék az első tengeri kikötőt ahol exportra be tudják rakodni. Meg szó van a fagyos talajok olvadásáról, mi járhatatlanná teszi majd ezeket a regiókat, és a talajból fölszabadulhatnak olyan ősi kórokozók, ami ellen jelenleg gyógyszereink sincsenek. Az északi hajózhatóság ugyancsak kétélű dolog, mert nem csak ők fognak oda behajózni, hanem kína meg az usa meg még kitudja ki, aztàn nemhiszem hogy nagy öröm lesz ez nekik.
Válasz hashtag #5563. hozzászólására2023-ban egy elképesztő ugrás volt az éghajlat változásban.
Miért pont akkor?????? Miért pont kb. félével az északi áramlat felrobbantása után????
Biztos, hogy elégetik???? Mi van, ha csak simán kiengedik a légkörbe??? Az oroszok pontosan tudják, hogy mit csinálnak, lehet így manipulálják az időjárást ? Minket sokkal jobban érint, mint az oroszokat. Sőt nekik még kedvező is lehet. Hajózhatóvá válhat az északi tenger. Szibéria zord tájai jobban lakhatók lesznek, esteleg több területet tudnak a mezőgazdaságba bevonni. Ott van a kezükben az a rengeteg földgáz, hát csinálnak egy kisérlelet....
Válasz vitezkaroly1 #5559. hozzászólásáraA gázt elégetik. Ha nem a vásárlók, akkor az oroszok otthon. Ugynaz a vége. Mondjuk így biztos több ég el, mert amire szükség van, azt máshonnan szerzik be. Amúgy az éghajlat nem hirtelen változott, mert 20 éve már egyetértés volt benne a tudomànyos vilàgban, hogy kb ez várható, csak bizonyos mérföldkövek utàn azért làtvànyosabb a változás a bolygó egyes részein. Olyan ez mint amikor a távolból hallod a vonat közeledését. Tompa, lassan közeledő halk zúgás. Aztán a kanyarban fölbukkan, és 10 másodperc múlva elhúz a fejed mellett 160-nal. Amikor a távolban járt, azt hitted sosem ér ide, pedig akkor ugyanúgy 160-nal jött, csak te még akkor nem láttad a saját szemeddel.
Válasz vitezkaroly1 #5560. hozzászólásáraHa kieengedik, akkor fáklyázva. Nem kell kitalálni mindent. Ha hosszú időre csökkenteniuk kell a termelést, akkor meg tudják oldani, elzarjak a kutat, ilyesmi. Ez egy külön szakma, a bányamérnökön belül is.
Válasz vitezkaroly1 #5559. hozzászólásáraTehát a metán a szén dioxidnál 80- szor erősebb üvegháztartású gáz!!!!!
Az oroszok nem tudják tárolni és kiengedik a légkörbe. A magyar mezőgazdaságot a földbe döngölte, persze a Vajdaságot is.
Válasz Gyula., #5558. hozzászólására
Ez a nagy éghajlat változás 2023 kezdődött.
2022 szeptemberében robbantották fel az északi áramlat vezetéket.
Tehát elképzelhető, hogy a kutakat nem zárták le, hanem kiengedik a levegőbe a földgázt és egy részét elégetik??????
Ez okozná, ezt a hirtelen nagy éghajlat változást????
Válasz hashtag #5556. hozzászólására
Sima gazdasàgi fe.yver volt.. naponta nyitotta zàrta a csapokat.
LNG betett nekik, hirtelen kellett àtàllni rà.
Ez lett a vége: Igaz itt Magyarban zsanairól egy szó sincs működik,mint a kőbànyàk
Válasz medikus #5552. hozzászólásáraA háború kitörésekor miért lett többszöröse a gázár? Amikor még az eu sok orosz gázt vett? Mert putyin ugyanolyan olcsón adta, azért lett dràga? Azért állt le középeurópa műtràgyagyártása, mer olcsó volt a gáz? Azért volt hazànkban is 40 ezer forint a műtràgya mert putyin ugyanolyan olcsón adta a gázt? A faszt! Nem adta olcsón, ahogy most sem adja. Azért kerül 7x annyiba a gáz, a rezsicsökkentett szint fölött. És azért arat mindenki erősen, hogy ebben a hónapban befejezze a munkát a szárító, mert utána nem fogják bekapcsolni az égőfejet, akármi is lesz.
Válasz Ares 826 #5543. hozzászólásáraKi az aki tízévre aláírja valaminek az árát, hogy annyiért fogja adni? Valamihez kötik. És pont a gáztőzsde árához kötik az oroszok is, csak valami 2 hónapos csúszással követi le az árképzésük a holland tőzsdei árat. Mivan ha történik valami a világpiacon, és kilőnek az árak? Akkor majd ők adni fogják egyharmad áron mint a többiek? Lótúrót. Emlékezz vissza, a háború kitörésekor fölment az égbe a gáz ára, és akkor még egy csomót szállított az orosz európába, csak ugye elcsavargatta a csapot, hogy hoppá mától nincs gáz. Mit szóltok? Pont az volt a célja, hogy kicsit felverje az áràt a gáznak, ugyanis ez nekik a bevétel, és túl olcsó volt. Csak azt nézte be, hogy az unió akkor máshonnan fog vásárolni, nem tőle. Itt lehet jobban járt volna a sűrű fillérrel mint a ritka forinttal.
Válasz Ares 826 #5544. hozzászólásáraÉrdekes, hogy az USA is nyomja, hogy senki ne vegyen semmit az oroszoktól, csak azt felejtik el, hogy az ő erőműveik is orosz uránnal mennek, és biztosra veszem, hogy a jövőben is azzal fognak menni.
Nem hülyék ők!
Válasz Ares 826 #5544. hozzászólásáraCsupán 2%-nyi fogyasztást teszünk az orosz olajexportnak.
Egyébként olcsóbban is vesszüg a gázt és olajat. Csakhogy az EU-s versenyhivatal miatt itt nem adhatjuk olcsóbban a gázolajat, üzemanyagokat. (Mert akkor kitolnánk a többi előállítóval.)
Ergó a Molnak és a kormánynak nagy haszna van ezen.
Válasz Ares 826 #5543. hozzászólásáraMert leszerződtünk felfoghatatlan mennyiségre és nem tudjuk felrúgni? Meg gondolom mutyi is van bőven a háttérben.
Válasz Sanyee #5540. hozzászólásáraA két ország PORSZEMNYI az Orosz vásárlásnál amit tőlük veszünk, de még az eu-ban is az a kb:12 millió ember. Semmit nem jelentünk a piacok! Ha a friccek meg mindenki más az Amerikaiaktól akar vásárolni szívük joga, de hazánkat hagyják békén, én azt mondom! Miért vagyunk még tagja ennek a fos eu GITTEGYLETNEK VAJON????????????
Válasz SzikiSzokeveny #5542. hozzászólásáraA holland gáztőzsdén 30-35 juró között van a gáz ára kb 10 juróval több mint a háború előtti gáz ár! akkor szerinted mi miért is veszünk drága orosz gázt??? Náluk nem következett be az ár csökkenése????
Válasz Sanyee #5540. hozzászólásáraAz unió többi része levált az orosz kőolajról. Arról cikkeznek, hogy a háború kitörését megelőző áraknál is olcsóbb lesz a gáz és lehet az üzemanyag is. Mi meg továbbra is vehetjük a drága orosz gázt.
Válasz ..,-:) #5534. hozzászólásáravalamit mégiscsak lenne itt keresni.
"A vállalat közleménye szerint a Fogyasztói Szolgáltatások szegmens tovább erősödött, mind az üzemanyag-, mind a nem üzemanyagtermékek hozzájárulásának köszönhetően, annak ellenére, hogy a makrogazdasági környezet egyre kedvezőtlenebbé vált."
he? makro környezet szar, volumen szar, de a nyereség az több?
"A Mol-csoport közzétette első negyedéves pénzügyi eredményeit, amelyek a gazdasági nehézségek ellenére is stabil teljesítményről tanúskodnak. A vállalat adózás előtti eredménye 546 millió dollárra emelkedett, ami 23 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest."
és ez?
"A vállalat célja továbbra sem változott: „Célunk továbbra is változatlan: rövid távon is értéket teremteni részvényeseink számára, és hosszú távon pedig jövőálló Mol-csoportot építeni” – összegezte a Mol-csoport első embere."
jah. volna itt is mit keresgélnie egy tisztességes államnak.
Válasz ..,-:) #5533. hozzászólásárajó lenne elvek mentén élni. ha fölfelé azonnal akár forintonként, akkor lefelé is azonnal, akár forintonként. küld át az elmúlt 10 év nagyker árait, és mellé teszem az adott naphoz tartozó dollár árfolyammal számolt adott napi olajárat. meglessük hogy alakult az a bizonyos olló. komolyan mondom!
Válasz ..,-:) #5533. hozzászólásáraNézegethetjük a dollár forint árfolyamot hogy kb 5 forinttal gyengébb a forint mint 2 hete de közbe az olaj ára már több mint 20%-ot esett egy hét alatt...
Én nem mondom hogy most több mint 100 forinttal kellene csökkennie de az 50-60 forintnak alapnak kellene lennie... erre fel kaptunk eddig 21 forintnyi csökkenést..
Úgy néz ki az okosok úgy számolják hogy lefelé úgy csökkentik hogy ahány százalékkal esik az olaj ára annyi forinttal, felfelé meg úgy emelnek hogy százalék x 3-5--10..
Ez tényleg egy vicc.
Közbe rekord osztalékot fizet a MOL..
Vodafone meg reptér helyett a MOL-ba kellett volna minél nagyobb részarányt szerezni mert az minden évben 1000 milliárdos hasznot termel míg a többi.. Ehelyett a 25 %-os részt is odaadtuk haveroknak...
De hát inkább még az MBH-ban lévő részarányt is eladjuk mert nehogy már a brutál jövedelmező bankszektorba legyen részesedés inkább vagy valami olyanba kell fektetni ami veszteséges vagy nullás..
Talán ha esne 50%-ot az olaj ára akkor elérünk 550 közelébe...
Válasz envagyok2 #5532. hozzászólásáraNagy karriert lehet tenni 30ft/literrel, ha kellene belőle pár millió liter…..
Amúgy $/HUF hogy áll !?
Mellesleg a drága üzemanyag inkább állam érdek, mint MOL…….
a tetves molos patknyok miért nem csökkentik a nafta árát? egy hónnap ezelőtt mikor 5 dollárt drágut az olaj, azonnal, és fölfelé,a zóta beszakadt 10 dollárt, ez hol van az árban? -30 ft. kis buzi, ha szabadlábon vagy még, ideje lenne faragni!
Válasz Gumóka #5525. hozzászólásáraMikor tankolod, öntsél bele adalékot, semmi baja nem lesz annak. Igaz, hogy kb br. 10ft/liter de legalább emiatt nem aggódsz
Válasz Gumóka #5527. hozzászólásáraNem az ibc miatt megy ki az adagoló.
Legalább 5-6éve ibcből tankolok nem volt csak az ominózus auchan gázolajjal bajom.
Akkor is ami a gépben volt azzal semmi gond.
Ami az ibcben nemvolt elrakva a napra, na az szívatott meg.
Azóta a magtárban van a sötétben.
Ha lenne dolgom akkor onnan hoznák de befejeztem az évet.
Így csak a molról.
Fél év alatt minden üzemanyagból kiülepedik valami.
Nem mozgatom szivattyúval tankolok. Búvárcsöves, az alja mindég ottmarad és a végén kiengedem a csapon.
Azmeg kell begyujtani, mosni.
Igaz mosni inkább benzint veszek mert ugyan annyi, de jobb mosni.
Válasz ClaasIsti #5522. hozzászólásáraTán elgurult a gyógyszered?Járjál gyalog,vagy bringával ha nem bírod a gyűrődést,vagy legyél gyári munkás,és a munkásbusz ingyen elvisz.
Válasz rtamas1976 #5526. hozzászólásáraImmo, mobil petrol, vagy ki minek hívja, onnan tankolok, de maszek omv is volt kiválásos.
480-nál tankoltam molost, mert ott lehetett teliverni az emtézét
Mindbe volt trutyi fél év után.
Mondjuk ennek az öreg ócskavasnak majd mind1, de mondom, hitelesítés miatt ibcbe kitárolt üzemanyag a volvo rakodó halálát hozta
Válasz Gumóka #5525. hozzászólásáraA 480as végén vettem 2e litert.
Többmint1 éves volt nemvolt azzal semmi!
Ibc ben tárolom a magtárban.
Voltviszont a madaras tescos
gázolaj. Azzal beszoptam vagy200l.
Az nembírta ki tavaszig.
Kivált a dzsuva .
Nemnéztem, tankoltam, másnap reggel nemindult.
Adagló, porlasztó, javítás.
A szűrő is tiszta rozsda volt benne.
Mostmár csak a mol on tankolok.
Omv messzevan.
De állítólag a sima dizelt az is a moltól veszi.
Az autóba tankoltam omv maxot. Semmivel nemvolt jobb, kevesebbet nemfogyasztott!
Azért a 40-50ft +ért lehetne jobb is.
Válasz rtamas1976 #5524. hozzászólásáraNyárig nincs benne kiválás?
Ilyen vattaszerű nyálkás cucc, mintha beletépkedték volna?
Év elején vettem én is, vagy még tavaly, mielőtt rákúrta a jövedéki +-t, aztán most ősszel szűrtem meg kevertem, mert ilyen takonyszerű cucc volt benne, meg mintha tépett vatta úszkált volna benne.
Hozzáteszem, tárolom acélhordóba, műanyagkannába is, de lent a szerelőaknába, ez napfényt nem kap, meg nagy hőmérsékletingadozás sincs .
Kiválik szerintem a biokomponens.
Etanol is fél év alatt bedöglik, az meg olyan, mintha megalgásodna.
Válasz Igazi Földönfutó #5519. hozzászólásáraHa pestre felkell mennem ugye bekell jutnom miskolcra
Onnan ic helyjeggy.
Pesten tömegközlekedés.
És vissza.
Az autóval kevesebből megvan ha matricát is vennem kell.
De legalább ugyanannyi.
Ha 2ember akkor nincs min gondolkodni.
A nyuggerek meg hülyék lennének fizetni az utazásért.
Miskolcon egy városi buszjegy 700ft. Valahová méssz az 1400ft.
Ennyiből megjárom autóval.
És még bekeljutnom miskolcra.
Akkor olcsó a tömegközlekedés?
Válasz Igazi Földönfutó #5519. hozzászólásáraHát téged meg honnan vetett ide a rosseb az autópályáddal együtt? Nekem itt családokat kell eltartanom, míg te kedvedre furikázol. Na, kotródj innen az inflációkövető jövedéki adóddal együtt.
Válasz .Richard. #5518. hozzászólásáraAdnak? Na látod. Kigazdálkodom én a szűk esztendőket, de itt van a kutya elásva, hogy nem elég, hogy drágább minden, még ez a barom állam is rajtam élősködik! Emeli az illetéket, az adót, oszt még az inflációval is minden évben rá rakna egy lapáttal. Hát hogy a búbánatba bírja ezt az ember, kérdem én?
Válasz $HMP$ #5517. hozzászólásáraSzarom én a pénzt? Nem tudom merre gazdálkodsz mifelénk mindennek megy fel az ára: gázolaj, tranzakciós illetek, ügyvédi díj, könyvelői díj, haszonbér, vetőmag, vegyszer, soroljam még? Tudod te jól! Ha ezek után még az inflációval minden áldott évben feltolják a gázolaj árát is, hát úgy mondom végképp nem marad egy kanyim se a gépparkra! Barmok ezek, de olyanok hogy ilyet még a tehén se csinál!
Válasz ClaasIsti #5516. hozzászólásáraNe röhögtess már,600ft/ liternél 17 kifizetése okoz gondot?Mellesleg szoktál autóval utazni?A jelenlegi árakon embertelen forgalom van az autópályákon,szembetűnően magasabb a 2-3 évvel korábbinál,amikor nap mint nap azt hallgattuk,hogy mindenki leteszi az autót.Hát nem tette,sőt mindenk i elővette.
Válasz ClaasIsti #5516. hozzászólásáraAz elég szar helyzet ha 1000 literenként nincs 20 30000 ft.
A lepusztuló traktor kombájn gépparkot miből fogjuk x évente megújítani ahogy azt illene arról beszéljünk ...
5566 hozzászólás
Válasz vitezkaroly1 #5559. hozzászólásáraLehet nem tudni,nàluk sem lesz minden oké akkor
https://studfile.net/preview/16682656/
Válasz vitezkaroly1 #5564. hozzászólásáraÍgy kijelenteni nem lehet, hogy ez ennek a következménye. Az éghajlatváltozás ettől nagysàgrendekkel nagyobb folymat, így direktbe belenyúlni kb esélytelen. A felemlegedés nekik kedvezőnek tűnhet, de ez csak az érem egyik oldala, félő hogy ugyanannyi káros hatást is elszenvednek. Ami területet nyernek északon, lehet annyit elvesztenek délen a szárazság miatt, márpedig az exportra szánt gabona nem északon terem, meg nem a nagy pusztákban, hanem az urajnához közelebb eső területeken, aztán azért is volt fontos nekik az a kikötőrendszer, mert hiába terem valami szibéria közepén, ha azt utána 4000 kilóméteren keresztül kell utaztani vonaton vagy kamionon, hogy elérjék az első tengeri kikötőt ahol exportra be tudják rakodni. Meg szó van a fagyos talajok olvadásáról, mi járhatatlanná teszi majd ezeket a regiókat, és a talajból fölszabadulhatnak olyan ősi kórokozók, ami ellen jelenleg gyógyszereink sincsenek. Az északi hajózhatóság ugyancsak kétélű dolog, mert nem csak ők fognak oda behajózni, hanem kína meg az usa meg még kitudja ki, aztàn nemhiszem hogy nagy öröm lesz ez nekik.
Válasz hashtag #5563. hozzászólására2023-ban egy elképesztő ugrás volt az éghajlat változásban.
Miért pont akkor?????? Miért pont kb. félével az északi áramlat felrobbantása után????
Biztos, hogy elégetik???? Mi van, ha csak simán kiengedik a légkörbe??? Az oroszok pontosan tudják, hogy mit csinálnak, lehet így manipulálják az időjárást ? Minket sokkal jobban érint, mint az oroszokat. Sőt nekik még kedvező is lehet. Hajózhatóvá válhat az északi tenger. Szibéria zord tájai jobban lakhatók lesznek, esteleg több területet tudnak a mezőgazdaságba bevonni. Ott van a kezükben az a rengeteg földgáz, hát csinálnak egy kisérlelet....
Válasz vitezkaroly1 #5559. hozzászólásáraA gázt elégetik. Ha nem a vásárlók, akkor az oroszok otthon. Ugynaz a vége. Mondjuk így biztos több ég el, mert amire szükség van, azt máshonnan szerzik be. Amúgy az éghajlat nem hirtelen változott, mert 20 éve már egyetértés volt benne a tudomànyos vilàgban, hogy kb ez várható, csak bizonyos mérföldkövek utàn azért làtvànyosabb a változás a bolygó egyes részein. Olyan ez mint amikor a távolból hallod a vonat közeledését. Tompa, lassan közeledő halk zúgás. Aztán a kanyarban fölbukkan, és 10 másodperc múlva elhúz a fejed mellett 160-nal. Amikor a távolban járt, azt hitted sosem ér ide, pedig akkor ugyanúgy 160-nal jött, csak te még akkor nem láttad a saját szemeddel.
Válasz vitezkaroly1 #5560. hozzászólásáraHa kieengedik, akkor fáklyázva. Nem kell kitalálni mindent. Ha hosszú időre csökkenteniuk kell a termelést, akkor meg tudják oldani, elzarjak a kutat, ilyesmi. Ez egy külön szakma, a bányamérnökön belül is.
Válasz vitezkaroly1 #5560. hozzászólásáraHa pl. A Windynek hinni lehet,Olaszok felöl igencsak sok káros gáz jön erre. Valaki talán tud rá magyarázatot.
Válasz vitezkaroly1 #5559. hozzászólásáraTehát a metán a szén dioxidnál 80- szor erősebb üvegháztartású gáz!!!!!
Az oroszok nem tudják tárolni és kiengedik a légkörbe. A magyar mezőgazdaságot a földbe döngölte, persze a Vajdaságot is.
Válasz Gyula., #5558. hozzászólására


Ez a nagy éghajlat változás 2023 kezdődött.
2022 szeptemberében robbantották fel az északi áramlat vezetéket.
Tehát elképzelhető, hogy a kutakat nem zárták le, hanem kiengedik a levegőbe a földgázt és egy részét elégetik??????
Ez okozná, ezt a hirtelen nagy éghajlat változást????
Válasz hashtag #5556. hozzászólására
Igaz itt Magyarban zsanairól egy szó sincs működik,mint a kőbànyàk
Sima gazdasàgi fe.yver volt.. naponta nyitotta zàrta a csapokat.
LNG betett nekik, hirtelen kellett àtàllni rà.
Ez lett a vége:
Válasz hashtag #5556. hozzászólásáraAzt nem tudom! De azt tudom,miért zárta el a csapot Putyin!Nem a gáz ára miatt!
Válasz medikus #5555. hozzászólásáraGondolom akkor a vízszivattyú volt a rossz a golfon.
Válasz hashtag #5553. hozzászólásáraNem a gáz árával volt baj!
Válasz hashtag #5553. hozzászólásáraMiért zárta el a gázt? Az itt a kérdés!
Válasz medikus #5552. hozzászólásáraA háború kitörésekor miért lett többszöröse a gázár? Amikor még az eu sok orosz gázt vett? Mert putyin ugyanolyan olcsón adta, azért lett dràga? Azért állt le középeurópa műtràgyagyártása, mer olcsó volt a gáz? Azért volt hazànkban is 40 ezer forint a műtràgya mert putyin ugyanolyan olcsón adta a gázt? A faszt! Nem adta olcsón, ahogy most sem adja. Azért kerül 7x annyiba a gáz, a rezsicsökkentett szint fölött. És azért arat mindenki erősen, hogy ebben a hónapban befejezze a munkát a szárító, mert utána nem fogják bekapcsolni az égőfejet, akármi is lesz.
Válasz hashtag #5551. hozzászólásáraNo akkor hogy is volt! Csak az igazat!
Válasz medikus #5550. hozzászólásáraJajj bocsánat elemző Úr!
Válasz hashtag #5548. hozzászólásáraNem úgy volt az teljesen!Hiába szépíted!
Holnap megint 8forint mai nap ment 10 forint a gázolajra... hol fog ez megállni?
Válasz Ares 826 #5543. hozzászólásáraKi az aki tízévre aláírja valaminek az árát, hogy annyiért fogja adni? Valamihez kötik. És pont a gáztőzsde árához kötik az oroszok is, csak valami 2 hónapos csúszással követi le az árképzésük a holland tőzsdei árat. Mivan ha történik valami a világpiacon, és kilőnek az árak? Akkor majd ők adni fogják egyharmad áron mint a többiek? Lótúrót. Emlékezz vissza, a háború kitörésekor fölment az égbe a gáz ára, és akkor még egy csomót szállított az orosz európába, csak ugye elcsavargatta a csapot, hogy hoppá mától nincs gáz. Mit szóltok? Pont az volt a célja, hogy kicsit felverje az áràt a gáznak, ugyanis ez nekik a bevétel, és túl olcsó volt. Csak azt nézte be, hogy az unió akkor máshonnan fog vásárolni, nem tőle. Itt lehet jobban járt volna a sűrű fillérrel mint a ritka forinttal.
Válasz Ares 826 #5544. hozzászólásáraÉrdekes, hogy az USA is nyomja, hogy senki ne vegyen semmit az oroszoktól, csak azt felejtik el, hogy az ő erőműveik is orosz uránnal mennek, és biztosra veszem, hogy a jövőben is azzal fognak menni.
Nem hülyék ők!
Válasz Ares 826 #5544. hozzászólásáraCsupán 2%-nyi fogyasztást teszünk az orosz olajexportnak.
Egyébként olcsóbban is vesszüg a gázt és olajat. Csakhogy az EU-s versenyhivatal miatt itt nem adhatjuk olcsóbban a gázolajat, üzemanyagokat. (Mert akkor kitolnánk a többi előállítóval.)
Ergó a Molnak és a kormánynak nagy haszna van ezen.
Válasz Ares 826 #5543. hozzászólásáraMert leszerződtünk felfoghatatlan mennyiségre és nem tudjuk felrúgni? Meg gondolom mutyi is van bőven a háttérben.
Válasz Sanyee #5540. hozzászólásáraA két ország PORSZEMNYI az Orosz vásárlásnál amit tőlük veszünk, de még az eu-ban is az a kb:12 millió ember. Semmit nem jelentünk a piacok! Ha a friccek meg mindenki más az Amerikaiaktól akar vásárolni szívük joga, de hazánkat hagyják békén, én azt mondom! Miért vagyunk még tagja ennek a fos eu GITTEGYLETNEK VAJON????????????




Válasz SzikiSzokeveny #5542. hozzászólásáraA holland gáztőzsdén 30-35 juró között van a gáz ára kb 10 juróval több mint a háború előtti gáz ár! akkor szerinted mi miért is veszünk drága orosz gázt??? Náluk nem következett be az ár csökkenése????



Válasz Sanyee #5540. hozzászólásáraAz unió többi része levált az orosz kőolajról. Arról cikkeznek, hogy a háború kitörését megelőző áraknál is olcsóbb lesz a gáz és lehet az üzemanyag is. Mi meg továbbra is vehetjük a drága orosz gázt.
Válasz Sanyee #5540. hozzászólásáraNagyon bátor ez a fehèrnèp.
Jövőre vajon 800? Forintos üzemanyag és 20+ezres műtrágya árak lehetnek ennek hatására?
Pedig nincs fényes évünk a 70 Forintokkal. Jövőre át kell gondolni ezt a termelősdit ilyen magas input árakkal.
https://index.hu/gazdasag/2025/09/24/ursula-von-der-leyen-donald-trump-orosz-olajimport-europai-unio-orban-viktor/
Válasz envagyok2 #5538. hozzászólásáraA maszek kutaknak meg odavertek egy csokor sarcot ami nekik nincs
Válasz ..,-:) #5534. hozzászólásáravalamit mégiscsak lenne itt keresni.
"A vállalat közleménye szerint a Fogyasztói Szolgáltatások szegmens tovább erősödött, mind az üzemanyag-, mind a nem üzemanyagtermékek hozzájárulásának köszönhetően, annak ellenére, hogy a makrogazdasági környezet egyre kedvezőtlenebbé vált."
he? makro környezet szar, volumen szar, de a nyereség az több?
"A Mol-csoport közzétette első negyedéves pénzügyi eredményeit, amelyek a gazdasági nehézségek ellenére is stabil teljesítményről tanúskodnak. A vállalat adózás előtti eredménye 546 millió dollárra emelkedett, ami 23 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest."
és ez?
"A vállalat célja továbbra sem változott: „Célunk továbbra is változatlan: rövid távon is értéket teremteni részvényeseink számára, és hosszú távon pedig jövőálló Mol-csoportot építeni” – összegezte a Mol-csoport első embere."
jah. volna itt is mit keresgélnie egy tisztességes államnak.
Válasz ..,-:) #5533. hozzászólásárajó lenne elvek mentén élni. ha fölfelé azonnal akár forintonként, akkor lefelé is azonnal, akár forintonként. küld át az elmúlt 10 év nagyker árait, és mellé teszem az adott naphoz tartozó dollár árfolyammal számolt adott napi olajárat. meglessük hogy alakult az a bizonyos olló. komolyan mondom!
Válasz ..,-:) #5533. hozzászólásáraNézegethetjük a dollár forint árfolyamot hogy kb 5 forinttal gyengébb a forint mint 2 hete de közbe az olaj ára már több mint 20%-ot esett egy hét alatt...
Én nem mondom hogy most több mint 100 forinttal kellene csökkennie de az 50-60 forintnak alapnak kellene lennie... erre fel kaptunk eddig 21 forintnyi csökkenést..
Úgy néz ki az okosok úgy számolják hogy lefelé úgy csökkentik hogy ahány százalékkal esik az olaj ára annyi forinttal, felfelé meg úgy emelnek hogy százalék x 3-5--10..
Ez tényleg egy vicc.
Közbe rekord osztalékot fizet a MOL..
Vodafone meg reptér helyett a MOL-ba kellett volna minél nagyobb részarányt szerezni mert az minden évben 1000 milliárdos hasznot termel míg a többi.. Ehelyett a 25 %-os részt is odaadtuk haveroknak...
De hát inkább még az MBH-ban lévő részarányt is eladjuk mert nehogy már a brutál jövedelmező bankszektorba legyen részesedés inkább vagy valami olyanba kell fektetni ami veszteséges vagy nullás..
Talán ha esne 50%-ot az olaj ára akkor elérünk 550 közelébe...
Válasz ..,-:) #5534. hozzászólásáraA Brent világpiaci árának esésére hivatkoznak, most olvastam én is.
Válasz envagyok2 #5532. hozzászólására-12 éjféltől
Válasz envagyok2 #5532. hozzászólásáraNagy karriert lehet tenni 30ft/literrel, ha kellene belőle pár millió liter…..
Amúgy $/HUF hogy áll !?
Mellesleg a drága üzemanyag inkább állam érdek, mint MOL…….
a tetves molos patknyok miért nem csökkentik a nafta árát? egy hónnap ezelőtt mikor 5 dollárt drágut az olaj, azonnal, és fölfelé,a zóta beszakadt 10 dollárt, ez hol van az árban? -30 ft. kis buzi, ha szabadlábon vagy még, ideje lenne faragni!
Válasz hashtag #5530. hozzászólásáraHol a hiba? Shelles gázolaj meg benzin mèg nem trutymosodott meg egy èv után sem.
Válasz Gumóka #5525. hozzászólásáraMikor tankolod, öntsél bele adalékot, semmi baja nem lesz annak. Igaz, hogy kb br. 10ft/liter de legalább emiatt nem aggódsz
Válasz Gumóka #5527. hozzászólásáraNem az ibc miatt megy ki az adagoló.
Legalább 5-6éve ibcből tankolok nem volt csak az ominózus auchan gázolajjal bajom.
Akkor is ami a gépben volt azzal semmi gond.
Ami az ibcben nemvolt elrakva a napra, na az szívatott meg.
Azóta a magtárban van a sötétben.
Ha lenne dolgom akkor onnan hoznák de befejeztem az évet.
Így csak a molról.
Fél év alatt minden üzemanyagból kiülepedik valami.
Nem mozgatom szivattyúval tankolok. Búvárcsöves, az alja mindég ottmarad és a végén kiengedem a csapon.
Azmeg kell begyujtani, mosni.
Igaz mosni inkább benzint veszek mert ugyan annyi, de jobb mosni.
Válasz ClaasIsti #5522. hozzászólásáraTán elgurult a gyógyszered?Járjál gyalog,vagy bringával ha nem bírod a gyűrődést,vagy legyél gyári munkás,és a munkásbusz ingyen elvisz.
Válasz rtamas1976 #5526. hozzászólásáraImmo, mobil petrol, vagy ki minek hívja, onnan tankolok, de maszek omv is volt kiválásos.
480-nál tankoltam molost, mert ott lehetett teliverni az emtézét
Mindbe volt trutyi fél év után.
Mondjuk ennek az öreg ócskavasnak majd mind1, de mondom, hitelesítés miatt ibcbe kitárolt üzemanyag a volvo rakodó halálát hozta
Válasz Gumóka #5525. hozzászólásáraA 480as végén vettem 2e litert.
Többmint1 éves volt nemvolt azzal semmi!
Ibc ben tárolom a magtárban.
Voltviszont a madaras tescos
gázolaj. Azzal beszoptam vagy200l.
Az nembírta ki tavaszig.
Kivált a dzsuva .
Nemnéztem, tankoltam, másnap reggel nemindult.
Adagló, porlasztó, javítás.
A szűrő is tiszta rozsda volt benne.
Mostmár csak a mol on tankolok.
Omv messzevan.
De állítólag a sima dizelt az is a moltól veszi.
Az autóba tankoltam omv maxot. Semmivel nemvolt jobb, kevesebbet nemfogyasztott!
Azért a 40-50ft +ért lehetne jobb is.
Válasz rtamas1976 #5524. hozzászólásáraNyárig nincs benne kiválás?
Ilyen vattaszerű nyálkás cucc, mintha beletépkedték volna?
Év elején vettem én is, vagy még tavaly, mielőtt rákúrta a jövedéki +-t, aztán most ősszel szűrtem meg kevertem, mert ilyen takonyszerű cucc volt benne, meg mintha tépett vatta úszkált volna benne.
Hozzáteszem, tárolom acélhordóba, műanyagkannába is, de lent a szerelőaknába, ez napfényt nem kap, meg nagy hőmérsékletingadozás sincs .
Kiválik szerintem a biokomponens.
Etanol is fél év alatt bedöglik, az meg olyan, mintha megalgásodna.
Szerintetek lessz olcsóbb üzemanyag?
Érdemes még várni?
Ilyenkor szoktam venni
2-3000l gázolajat.
Abból még nyáron is tudok dolgozgatni.
Válasz Igazi Földönfutó #5519. hozzászólásáraHa pestre felkell mennem ugye bekell jutnom miskolcra
Onnan ic helyjeggy.
Pesten tömegközlekedés.
És vissza.
Az autóval kevesebből megvan ha matricát is vennem kell.
De legalább ugyanannyi.
Ha 2ember akkor nincs min gondolkodni.
A nyuggerek meg hülyék lennének fizetni az utazásért.
Miskolcon egy városi buszjegy 700ft. Valahová méssz az 1400ft.
Ennyiből megjárom autóval.
És még bekeljutnom miskolcra.
Akkor olcsó a tömegközlekedés?
Válasz Igazi Földönfutó #5519. hozzászólásáraHát téged meg honnan vetett ide a rosseb az autópályáddal együtt? Nekem itt családokat kell eltartanom, míg te kedvedre furikázol. Na, kotródj innen az inflációkövető jövedéki adóddal együtt.
Válasz .Richard. #5518. hozzászólásáraAdnak? Na látod. Kigazdálkodom én a szűk esztendőket, de itt van a kutya elásva, hogy nem elég, hogy drágább minden, még ez a barom állam is rajtam élősködik! Emeli az illetéket, az adót, oszt még az inflációval is minden évben rá rakna egy lapáttal. Hát hogy a búbánatba bírja ezt az ember, kérdem én?
Válasz $HMP$ #5517. hozzászólásáraSzarom én a pénzt? Nem tudom merre gazdálkodsz mifelénk mindennek megy fel az ára: gázolaj, tranzakciós illetek, ügyvédi díj, könyvelői díj, haszonbér, vetőmag, vegyszer, soroljam még? Tudod te jól! Ha ezek után még az inflációval minden áldott évben feltolják a gázolaj árát is, hát úgy mondom végképp nem marad egy kanyim se a gépparkra! Barmok ezek, de olyanok hogy ilyet még a tehén se csinál!
Válasz ClaasIsti #5516. hozzászólásáraNe röhögtess már,600ft/ liternél 17 kifizetése okoz gondot?Mellesleg szoktál autóval utazni?A jelenlegi árakon embertelen forgalom van az autópályákon,szembetűnően magasabb a 2-3 évvel korábbinál,amikor nap mint nap azt hallgattuk,hogy mindenki leteszi az autót.Hát nem tette,sőt mindenk i elővette.
Válasz ClaasIsti #5516. hozzászólásáraHa ezek után 14ezret adnak a szar buzáèrt, akkor 50ftot emeljenek,ha kèrhetnèm. Mert itt ez a hiba.
Válasz ClaasIsti #5516. hozzászólásáraAz elég szar helyzet ha 1000 literenként nincs 20 30000 ft.
A lepusztuló traktor kombájn gépparkot miből fogjuk x évente megújítani ahogy azt illene arról beszéljünk ...