Válasz Gandhy #2118. hozzászólásáraGondolkodtál volna előbb, és kértél volna a jobb oldalára is 1 + tankot. Amúgy 25 literes kanna pont befér még a kuplung mellé.
Így megyünk előre, nem é inkább hátra ? --Tisztelt Asszonyom/Uram!
A mezőgazdaságban felhasznált gázolaj után visszaigényelhető jövedéki adó visszaigénylésével kapcsolatban kívánom a következőkre felhívni a figyelmét:
Ellenőrzés során a következőket vizsgálják:
· a földhasználati lapon levő területek adatait az adott időszakra vonatkoztatva
· a támogatási jogcímeket: Agrár-környezetgazdálkodási kifizetés, Natura 2000 gyep támogatás és azok előírásait a gazdaságra vetítve
· a gazdálkodási napló GN-07 adatlap „Folyamatos műveleti napló”-jába rögzített földterületeket és az azokon elvégzett mezőgazdasági munkaműveletek időpontját összevetik a gázolaj vásárlás időpontjával a tárolókapacitást.
Visszaigénylés csak a földterületeken elvégzett mezőgazdasági munkaműveletek során (betakarítás is) felhasznált gázolaj mennyiség után érvényesíthető.
Az alábbi célokra felhasznált gázolaj mennyiség után visszaigénylési jog nem keletkezik:
• Erőgépnek, illetve munkagépnek nem minősülő járművek tankolása (saját gépjármű).
A gyep (rét, legelő) művelési ág esetében vizsgálni szükséges a területen elvégzett munkaműveletek ismeretében, hogy a maximum visszaigényelhető gázolaj mennyiségét ki tudja-e meríteni.
A Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóságától bérelt földterületek esetében az egyes haszonbérleti szerződésekben foglalt feltételek korlátozzák vagy teljesen kizárják a gyep (rét, legelő) művelési ágú területeken géppel való közlekedést, áthajtást, ezáltal az ott elvégezhető munkaműveleteket (állatállomány védelme pl. rákosi vipera stb.).
Az első munkaművelet előtt beszerzett gázolaj mennyiség csak a tárolókapacitás mértékéig fogadható el.
Az utolsó munkaművelet időpontja után kiállított számla a jogos gázolaj mennyiség igazolásánál már nem vehető figyelembe.
Figyelni kell:
q Művelési ágra: amennyiben az adott földterület művelésének körülményei megváltoznak, a művelési ág változást a földhivatalban be kell jelenteni,
q Vásárlás, öröklés után a földhasználat bejelentésére,
q Bérleti szerződés lejáratára, mert különben nem jogos a földhasználat.
Kérem, mindezeket vegyék figyelembe a gázolaj vásárlásánál és a gazdálkodási napló kitöltésénél.
Válasz Földönfuto #2131. hozzászólásáraén a Kőbányai Sörgyár munkáskijáratánál vettem jegyet utoljára a dolgozóktól apróért, azon meg sört, de csak néhányszor, mert emberi fogyasztásra nem igazán volt alkalmas
Válasz Földönfuto #2132. hozzászólásáraSzerel rá egy benzines stabil kismotort és már megy is a vákum hajtása. A mormonok a bálázót lóval húzzák és egy diesel motorral hajtatják azt!
Válasz sanyi1965 #2126. hozzászólásáraTegnap rápróbáltam a murák hámjait egy 9 mázsás testvérpár tehénre,húzatásra betanulnak.
Ezek hátra úgyse mennek csak előre.
Válasz Rabó001 #2122. hozzászólásáraTudod mennyit keres az állam 1 liter üzemanyagon? Nem lesz itt semmilyen korlátozás, főleg, hogy a szállítmányozás, mezőgazdaság a gazdaságot is pörgeti, a korlátozás meg leginkább ezeket a szektorokat érintené.
Válasz sirhanzoltan #2120. hozzászólásáraNem-e? Boltokban ezer éve van olyan hogy egy ember maximum ennyi étolajat, ennyi cukrot vehet.
A történelemben volt példa sokmindenre már, pl. benzinjegy, páros napon a páros rendszámú kocsik közlekedhettek /tankolhattak, Kanadában volt olyan asszem hogy a szovjet kocsik a nem adtak benzint egyes kutasok.
Válasz Gandhy #2118. hozzászólásáraKi van ez talàva! Amíg nem néznek üzemórát vagy kilóméteróra-állást mint a határoknál addig a csak a fantáziád szab határt a dolgoknak. Úgyis olyan dolgok kerülnek rendeletbe/törvénybe ami eddig sci-fi volt, ezáltal ha lehet lazán/hasraütve rendeleteket hozni, akkor azokat betartani is lehessen már némi keserű humorérzékkel.
akkor részemről unortodox szállítási módra váltok
cca. egy hét múlva új traktor bejáratása ürügyén elslattyogok a tőlem cca. 10 km-re lévő MOL kútra, telirakom, hazagurulok, átfejtem, ezt megteszem többször naponta
kíváncsiak lennétek a kutas képére, amikor 2 óránként megjelenek egy újabb töltésre? mert én borítékolom, hogy leesik az álla
Ha valaki saját kisteherautójával szeretné orvosolni a problémát, az alábbiak figyelembevételével teheti meg: a járműnek érvényes műszaki vizsgával, zöldkártyával kell rendelkeznie. Szükséges beszerezni egy minősítéssel ellátott csomagolóeszközt (pl. műanyag konténert), amelyet kifejezetten veszélyes anyagok szállítására készítettek (műanyagnál besütve: UN../…/… felirat). Ezek a gyártástól számítva 2,5 évig használhatók újravizsgáztatás nélkül (általában a tetején körben 1-12 számok – ezek a hónapok – középen a gyártási év utolsó két számjegye). A tartály nem csöpöghet, a pisztoly alá ha kell, felfogóedényt kell rakni. A konténert megfelelő módon rögzíteni kell, ha ez spaniferrel történik, akkor annak min. 1,5 tonna terhelhetőséget kell elérni. A konténer két szemközti oldalára egy-egy legalább 10×10 centis nagyságú úgynevezett veszélyességi bárcát kell felragasztani.
Ez egy csúcsára állított négyzet, amelynek vörös alapszínében fekete láng látható, az alsó sarkában pedig egy 3-as szám. Ez a jelzés a munkavédelmi eszközöket, felszereléseket forgalmazó vállalkozásoknál beszerezhető.
A tartály névleges űrtartalma összesen 1000 liter lehet. Tehát egy 1200 literes konténer akkor sem megengedett, ha csak félig töltenénk meg gázolajjal. A járművet nem kell megjelölni semmivel, a narancssárga tábla is mellőzendő, a vezetőnek nem szükséges az ADR oktatási bizonyítvány sem, nincs szükség speciális okmányokra, különleges felszerelésekre. Továbbá, szükséges eszközök viszont: kerékkitámasztó ék, porral oltó készülék álló helyzetben rögzítve (1 db minimum 2 kg-os, és 1 db 6kg-os). Hordozható világító készülék, amelyen nincsen olyan fémfelület, amely szikrát okozhat (zseblámpa). Láthatósági mellény (ahányan utaznak az autóban), rendelkezzenek EN 471 felirattal.
Először is a szállított anyag eredetét számlával igazolni kell, a szállítólevelet is ki kell tölteni. Az okmányokban fel kell tüntetni a veszélyes áru azonosítóját, a szállítási megnevezését, a veszélyességi bárca számát (“UN 1202 gázolaj 3. III.”), valamint a feladó és címzett nevét, címét. A rakomány nem haladhatja meg az 1.1.3.6. bekezdésben leírt mentességi határt. A mennyiséget megadni kg (liter)! Tekintettel arra, hogy itt egyfajta mentesség alkalmazásáról van szó, az ADR erre vonatkozó leírásának hivatkozását is fel kell tüntetni. (Azért nincs sárga tábla az autón, mert mentes.)
Magánszemélyek 60 liter tüzelőanyagot szállíthatnak hordozható tüzelőanyag tartályban (ha megtették a szükséges intézkedéseket a kiszabadulás megakadályozására);
Vállalkozások küldeménydarabonként 450 liter, gázolajat szállíthatnak (ha megtették a szükséges intézkedéseket a kiszabadulás megakadályozására!
Küldeménydarabonként 450 liter felett, de összesen 1000 liter alatt:
Fuvarokmányban meghatározott információtartalom:
Helyes szállítási megnevezés gázolaj esetén: UN 1202 Gázolaj, 3, III ( a sorrend is fontos!);
Küldeménydarab száma és fajtája;
Szállított anyag mennyisége;
Szállító, feladó és címzett neve, pontos címe;
Szállítólevél bejegyzés megléte: „A rakomány nem haladja meg az 1.1.3.6 bekezdésben előírt mentességi határt” !
Tűzoltó készülék szükséges: egy darab, A, B és C tűzosztályú tüzek oltására alkalmas, legalább 2 kg mennyiségű, por oltóanyagú (vagy más oltóanyagú, de azonos oltási képességű) hordozható tűzoltó készülék – érvényes, felülvizsgált, plombával ellátott, jó a nyomásmérője;
A csomagolóeszköz megfelelő jelölése: kisbárca, UN szám; Bárca: Piros, sarkán álló négyszög, alján a 3-as számmal. A 3-as csoportba tartozó anyagok jelölésénél: UN 1202 a gázolaj(UN 1203 a benzin);„Robbanás veszély, nyílt láng használata tilos!”felirat is kell. Ezeket a jelöléseket a tartály mindkét oldalán fel kell tüntetni úgy, hogy azok „leesés” ellen védettek legyenek.
Küldeménydarab rögzítése megfelelő ( elégséges a spaniferes rögzítés is );
FONTOS:
AZ ADR HATÁLYA ALÁ TARTOZNAK:
Gázolaj - összesen 1000 liter felett,
benzin - 333 liter felett,
ammónium-nitrát alapú műtrágya 1000 kg felett,
egyes peszticidek 20 kg, vagy 20 liter felett !
(Ide már kell az ADR-es igazolvány, az ADR-es felszerelés stb.)
Pl.: A műanyag tartályok között is van olyan, amely már a gyártáskor sem volt (!) megfelelő az üzemanyag tárolásához, mivel sem falvastagsága, anyaga, sem tömítései (csap és a betöltő nyílás) nem alkalmasak rá. Ezért fontos az UN-es tartály jelölés, az biztosan jó, amelyiken UN 31HA1 jelölés szerepel, és a gyártási dátum fiatalabb 2,5 évnél!
A műanyag IBC tartályok a gyártás idejétől maximum 5 évig kaphatják meg az ADR engedélyt, és a gyártás után 2 és fél évvel újra vizsgáztatni kell.
A fémtartályoknál szintén 2 és fél év a vizsga intervallum, de itt nincs az 5 éves korlátozás, viszont felépítésükben mások mivel itt a tartályok már beépített hullámtörővel készülnek a félig üres tartályok elmozdulása ellen.
A veszélyes áruk közúti szállítását hazánkban jelenleg az alábbi öt hatóság jogosult ellenőrizni:
Válasz Gumóka #2112. hozzászólásáraTehát akkor ha felteszek a pickup-ra esz natur ibc-t, lespanizom, es tankolok bele 999 litert akkor elvileg nem tudnak b@szogatni a fakabátok , meg a katasztrófavedelmisek sem??
Válasz Gandhy #2107. hozzászólásáraBolond egy világ van. Lelkiismeretfurdalásom van, amikor átmegyek a helyi kútra gázolajat tankolni.
Komolyan megkönnyebbülés, hogy az autóm a 100-as benzint szereti.
Válasz Bárány #2092. hozzászólásáraIgen, mert a kút mint feladó szerepel, tehát neki ellenőriznie kell(ene), hogy Te mentességgel vagy épp anélkül is szabályokat betartva szállítod el a tankolt üzemanyagot.
Válasz Bárány #2103. hozzászólásáraazért informálódom, mert régi barátaimtól hordom/hordtam OMV és átmenetileg MOL-ra váltanék, nem haragudnának meg szerintem
Az adr mentesség azért mentesség, mert nem kell alkalmaznod, jelen esetben az ibc küldeménydarabnak minősül, tehát nem tartányos szállítás (NT), az adr erre vonatkozó szabályait. Egyébként az adr kitér a mezőgazdasági veszélyesárú szállításra is.
Válasz Gandhy #2095. hozzászólásáraIgen, pl itt nálunk így kiadják, de van, ahol ennél kevesebbre korlátozzák a kiadhatót. Nyilván a mostani helyzet miatt.
Válasz Büresz #2090. hozzászólásáraA rendőr nem is, a katasztrófás fog szeretni. Ha magánszemélyként hozod, tehát nem xy kft. Alkalmazottja vagy, akit elküldtek a kútra, nem kell adr, a kicsi sem, 1000 literig, tehát 1000 pontig mentes vagy, mert egy a szorzó, benzinnél 3, így táblát sem kell nyitni, 'rgo nem vagy adres, nem vonatkozik rád az adr. Nem kell csomag stb. Adr 1.1.3.6, google is megmondja, ez a mentességi pont.
Itt le van írva hozzá minden.
Az ibct kell bárcázni körbe és ugyanúgy un szám 1202.
Válasz Gandhy #2086. hozzászólásáraKutanként változó a helyzet. Van, aki korlátoz, van, aki nem.
Az üzemanyagszállítást viszont mostanság eléggé ellenőrzi a NAV, és szabálytalanság esetén akár a benzinkutat is büntetik, úgyhogy az ADR szabályait elég komolyan veszik.
Válasz Gumóka #2087. hozzászólásáraÉn is úgy tudom, csak rögzíteni kell a tartályt, meg homoknak meg poroltónak kell lennie. Többször találkoztam rendőrrel mikor ibcbe hoztam, szerencsére nem foglalkoztak soha vele. De szinte mindenki így szállítja, vagyis rengetegen.
5539 hozzászólás
Válasz mtz1221 #2138. hozzászólásáranem lehet mindent előrelátni
Válasz Gandhy #2118. hozzászólásáraGondolkodtál volna előbb, és kértél volna a jobb oldalára is 1 + tankot. Amúgy 25 literes kanna pont befér még a kuplung mellé.
Így megyünk előre, nem é inkább hátra ?
--Tisztelt Asszonyom/Uram!
A mezőgazdaságban felhasznált gázolaj után visszaigényelhető jövedéki adó visszaigénylésével kapcsolatban kívánom a következőkre felhívni a figyelmét:
Ellenőrzés során a következőket vizsgálják:
· a földhasználati lapon levő területek adatait az adott időszakra vonatkoztatva
· a támogatási jogcímeket: Agrár-környezetgazdálkodási kifizetés, Natura 2000 gyep támogatás és azok előírásait a gazdaságra vetítve
· a gazdálkodási napló GN-07 adatlap „Folyamatos műveleti napló”-jába rögzített földterületeket és az azokon elvégzett mezőgazdasági munkaműveletek időpontját összevetik a gázolaj vásárlás időpontjával a tárolókapacitást.
Visszaigénylés csak a földterületeken elvégzett mezőgazdasági munkaműveletek során (betakarítás is) felhasznált gázolaj mennyiség után érvényesíthető.
Az alábbi célokra felhasznált gázolaj mennyiség után visszaigénylési jog nem keletkezik:
• Állattenyésztés,
• Más részére nyújtott bérmunka,
• Növényvédő szer, műtrágya, vetőmag, szerszám beszerzések,
• Hókotrás, homokhordás, út tisztítás stb.,
• Erőgépnek, illetve munkagépnek nem minősülő járművek tankolása (saját gépjármű).
A gyep (rét, legelő) művelési ág esetében vizsgálni szükséges a területen elvégzett munkaműveletek ismeretében, hogy a maximum visszaigényelhető gázolaj mennyiségét ki tudja-e meríteni.
A Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóságától bérelt földterületek esetében az egyes haszonbérleti szerződésekben foglalt feltételek korlátozzák vagy teljesen kizárják a gyep (rét, legelő) művelési ágú területeken géppel való közlekedést, áthajtást, ezáltal az ott elvégezhető munkaműveleteket (állatállomány védelme pl. rákosi vipera stb.).
Az első munkaművelet előtt beszerzett gázolaj mennyiség csak a tárolókapacitás mértékéig fogadható el.
Az utolsó munkaművelet időpontja után kiállított számla a jogos gázolaj mennyiség igazolásánál már nem vehető figyelembe.
Figyelni kell:
q Művelési ágra: amennyiben az adott földterület művelésének körülményei megváltoznak, a művelési ág változást a földhivatalban be kell jelenteni,
q Vásárlás, öröklés után a földhasználat bejelentésére,
q Bérleti szerződés lejáratára, mert különben nem jogos a földhasználat.
Kérem, mindezeket vegyék figyelembe a gázolaj vásárlásánál és a gazdálkodási napló kitöltésénél.
Válasz Földönfuto #2131. hozzászólásáraén a Kőbányai Sörgyár munkáskijáratánál vettem jegyet utoljára a dolgozóktól apróért, azon meg sört, de csak néhányszor, mert emberi fogyasztásra nem igazán volt alkalmas
Válasz Földönfuto #2132. hozzászólásáraSzerel rá egy benzines stabil kismotort és már megy is a vákum hajtása. A mormonok a bálázót lóval húzzák és egy diesel motorral hajtatják azt!

Válasz Földönfuto #2132. hozzászólásáraBecker forgólemezes gépet használnak még erre,no problemo .
Válasz sanyi1965 #2127. hozzászólásáraDe az SPC-én hogy lesz vákuum?
Válasz Gandhy #2121. hozzászólásáraÉn még tankoltam jegyre,de a jegyet is meg kell venni.
Válasz .Richard. #2129. hozzászólásáraMost hogy jönnek ide a migrik?????
Válasz Ares 826 #2128. hozzászólásáraSzinjáték.a migránsok nem tüntetnek. Vagy hazamentek?
Válasz Sanyee #2124. hozzászólásáraNem csak ők tüntetnek hanem a Németek is de keményen!
Válasz sanyi1965 #2126. hozzászólásáraTegnap rápróbáltam a murák hámjait egy 9 mázsás testvérpár tehénre,húzatásra betanulnak.
Ezek hátra úgyse mennek csak előre.
Válasz sirhanzoltan #2120. hozzászólásáraTévedsz kolléga,pont ezért kell a MOL hegemónia.
Válasz Rabó001 #2122. hozzászólásáraTudod mennyit keres az állam 1 liter üzemanyagon? Nem lesz itt semmilyen korlátozás, főleg, hogy a szállítmányozás, mezőgazdaság a gazdaságot is pörgeti, a korlátozás meg leginkább ezeket a szektorokat érintené.
Válasz Sanyee #2123. hozzászólására
570 a görög gázolaj.
https://youtu.be/iFlmL15SqZg
Válasz sirhanzoltan #2120. hozzászólásáraNem-e? Boltokban ezer éve van olyan hogy egy ember maximum ennyi étolajat, ennyi cukrot vehet.
A történelemben volt példa sokmindenre már, pl. benzinjegy, páros napon a páros rendszámú kocsik közlekedhettek /tankolhattak, Kanadában volt olyan asszem hogy a szovjet kocsik a nem adtak benzint egyes kutasok.
Válasz sirhanzoltan #2120. hozzászólásáravajon eljutunk a végén a gázolajjegyig?
Válasz Gandhy #2086. hozzászólásáraBiztos hogy nem valós. Nem korlátozhatják a vásárlást. Mindegy, hogy kanna vagy a traktor tankjába tankolsz.
Válasz Gandhy #2118. hozzászólásáraKi van ez talàva!
Amíg nem néznek üzemórát vagy kilóméteróra-állást mint a határoknál addig a csak a fantáziád szab határt a dolgoknak. Úgyis olyan dolgok kerülnek rendeletbe/törvénybe ami eddig sci-fi volt, ezáltal ha lehet lazán/hasraütve rendeleteket hozni, akkor azokat betartani is lehessen már némi keserű humorérzékkel.
akkor részemről unortodox szállítási módra váltok



cca. egy hét múlva új traktor bejáratása ürügyén elslattyogok a tőlem cca. 10 km-re lévő MOL kútra, telirakom, hazagurulok, átfejtem, ezt megteszem többször naponta
kíváncsiak lennétek a kutas képére, amikor 2 óránként megjelenek egy újabb töltésre? mert én borítékolom, hogy leesik az álla
Válasz ..,-:) #2115. hozzászólásáraJármű felszereltsége (3,5 t össztömeg alatt)
Ha valaki saját kisteherautójával szeretné orvosolni a problémát, az alábbiak figyelembevételével teheti meg: a járműnek érvényes műszaki vizsgával, zöldkártyával kell rendelkeznie. Szükséges beszerezni egy minősítéssel ellátott csomagolóeszközt (pl. műanyag konténert), amelyet kifejezetten veszélyes anyagok szállítására készítettek (műanyagnál besütve: UN../…/… felirat). Ezek a gyártástól számítva 2,5 évig használhatók újravizsgáztatás nélkül (általában a tetején körben 1-12 számok – ezek a hónapok – középen a gyártási év utolsó két számjegye). A tartály nem csöpöghet, a pisztoly alá ha kell, felfogóedényt kell rakni. A konténert megfelelő módon rögzíteni kell, ha ez spaniferrel történik, akkor annak min. 1,5 tonna terhelhetőséget kell elérni. A konténer két szemközti oldalára egy-egy legalább 10×10 centis nagyságú úgynevezett veszélyességi bárcát kell felragasztani.
Képtalálat a következÅre: âbárca un 1202â" Vizi környezetre veszélyes anyag"
Ez egy csúcsára állított négyzet, amelynek vörös alapszínében fekete láng látható, az alsó sarkában pedig egy 3-as szám. Ez a jelzés a munkavédelmi eszközöket, felszereléseket forgalmazó vállalkozásoknál beszerezhető.
Képtalálat a következÅre: âbárca tűzveszélyesâ "Tűzveszélyes/gyúlékony"
A bárca közelében kell feltüntetni a szállított veszélyes anyag betűjelét, azonosító számát, ami gázolaj esetében “UN 1202″, valamint a környezetre veszélyes táblát.
Képtalálat a következÅre: âbárca unâ
A tartály névleges űrtartalma összesen 1000 liter lehet. Tehát egy 1200 literes konténer akkor sem megengedett, ha csak félig töltenénk meg gázolajjal. A járművet nem kell megjelölni semmivel, a narancssárga tábla is mellőzendő, a vezetőnek nem szükséges az ADR oktatási bizonyítvány sem, nincs szükség speciális okmányokra, különleges felszerelésekre. Továbbá, szükséges eszközök viszont: kerékkitámasztó ék, porral oltó készülék álló helyzetben rögzítve (1 db minimum 2 kg-os, és 1 db 6kg-os). Hordozható világító készülék, amelyen nincsen olyan fémfelület, amely szikrát okozhat (zseblámpa). Láthatósági mellény (ahányan utaznak az autóban), rendelkezzenek EN 471 felirattal.
Először is a szállított anyag eredetét számlával igazolni kell, a szállítólevelet is ki kell tölteni. Az okmányokban fel kell tüntetni a veszélyes áru azonosítóját, a szállítási megnevezését, a veszélyességi bárca számát (“UN 1202 gázolaj 3. III.”), valamint a feladó és címzett nevét, címét. A rakomány nem haladhatja meg az 1.1.3.6. bekezdésben leírt mentességi határt. A mennyiséget megadni kg (liter)! Tekintettel arra, hogy itt egyfajta mentesség alkalmazásáról van szó, az ADR erre vonatkozó leírásának hivatkozását is fel kell tüntetni. (Azért nincs sárga tábla az autón, mert mentes.)
Válasz ..,-:) #2115. hozzászólására
Hogyan lehet szabályosan gázolajat szállítani ?
Magánszemélyek 60 liter tüzelőanyagot szállíthatnak hordozható tüzelőanyag tartályban (ha megtették a szükséges intézkedéseket a kiszabadulás megakadályozására);
Vállalkozások küldeménydarabonként 450 liter, gázolajat szállíthatnak (ha megtették a szükséges intézkedéseket a kiszabadulás megakadályozására!
Küldeménydarabonként 450 liter felett, de összesen 1000 liter alatt:
Fuvarokmányban meghatározott információtartalom:
Helyes szállítási megnevezés gázolaj esetén: UN 1202 Gázolaj, 3, III ( a sorrend is fontos!);
Küldeménydarab száma és fajtája;
Szállított anyag mennyisége;
Szállító, feladó és címzett neve, pontos címe;
Szállítólevél bejegyzés megléte: „A rakomány nem haladja meg az 1.1.3.6 bekezdésben előírt mentességi határt” !
Tűzoltó készülék szükséges: egy darab, A, B és C tűzosztályú tüzek oltására alkalmas, legalább 2 kg mennyiségű, por oltóanyagú (vagy más oltóanyagú, de azonos oltási képességű) hordozható tűzoltó készülék – érvényes, felülvizsgált, plombával ellátott, jó a nyomásmérője;
Minősített – ADR - es - csomagolóeszköz >>> praktikusan IBC tartály 1000 literes;
A csomagolóeszköz megfelelő jelölése: kisbárca, UN szám; Bárca: Piros, sarkán álló négyszög, alján a 3-as számmal. A 3-as csoportba tartozó anyagok jelölésénél: UN 1202 a gázolaj(UN 1203 a benzin);„Robbanás veszély, nyílt láng használata tilos!”felirat is kell. Ezeket a jelöléseket a tartály mindkét oldalán fel kell tüntetni úgy, hogy azok „leesés” ellen védettek legyenek.
Küldeménydarab rögzítése megfelelő ( elégséges a spaniferes rögzítés is );
FONTOS:
AZ ADR HATÁLYA ALÁ TARTOZNAK:
Gázolaj - összesen 1000 liter felett,
benzin - 333 liter felett,
ammónium-nitrát alapú műtrágya 1000 kg felett,
egyes peszticidek 20 kg, vagy 20 liter felett !
(Ide már kell az ADR-es igazolvány, az ADR-es felszerelés stb.)
Pl.: A műanyag tartályok között is van olyan, amely már a gyártáskor sem volt (!) megfelelő az üzemanyag tárolásához, mivel sem falvastagsága, anyaga, sem tömítései (csap és a betöltő nyílás) nem alkalmasak rá. Ezért fontos az UN-es tartály jelölés, az biztosan jó, amelyiken UN 31HA1 jelölés szerepel, és a gyártási dátum fiatalabb 2,5 évnél!
A műanyag IBC tartályok a gyártás idejétől maximum 5 évig kaphatják meg az ADR engedélyt, és a gyártás után 2 és fél évvel újra vizsgáztatni kell.
A fémtartályoknál szintén 2 és fél év a vizsga intervallum, de itt nincs az 5 éves korlátozás, viszont felépítésükben mások mivel itt a tartályok már beépített hullámtörővel készülnek a félig üres tartályok elmozdulása ellen.
A veszélyes áruk közúti szállítását hazánkban jelenleg az alábbi öt hatóság jogosult ellenőrizni:
Nemzeti Közlekedési Hatóság
Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
Országos Rendőr-Főkapitányság
Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága
Határőrség
Válasz R Sándor #2113. hozzászólásáraHa nem ADR-es, akkor lehet előrehajolni...
Válasz Gumóka #2112. hozzászólásáraTehát akkor ha felteszek a pickup-ra esz natur ibc-t, lespanizom, es tankolok bele 999 litert akkor elvileg nem tudnak b@szogatni a fakabátok , meg a katasztrófavedelmisek sem??
Válasz Gumóka #2109. hozzászólásáraEzért is írtam, ha nem minősített ibc-ben viszed
Válasz Gandhy #2107. hozzászólásáraBolond egy világ van. Lelkiismeretfurdalásom van, amikor átmegyek a helyi kútra gázolajat tankolni.
Komolyan megkönnyebbülés, hogy az autóm a 100-as benzint szereti.
Válasz Bárány #2092. hozzászólásáraIgen, mert a kút mint feladó szerepel, tehát neki ellenőriznie kell(ene), hogy Te mentességgel vagy épp anélkül is szabályokat betartva szállítod el a tankolt üzemanyagot.
Válasz Gandhy #2108. hozzászólásáraMost ebben nem vagyok biztos, de 60 liter fémhordó lehet, 1 piros 3 bárcával rajta és un számmal.
Értem én, hogy mit írtál, de sokan ebbe kavarodnak bele az ibc-s szállításnál, mikor elolvassák a kútfejet.
Válasz Gumóka #2105. hozzászólásáraén a nem IBC-s, a ballonos szállítást írtam, az pedig annyi
Válasz Bárány #2103. hozzászólásáraazért informálódom, mert régi barátaimtól hordom/hordtam OMV és átmenetileg MOL-ra váltanék, nem haragudnának meg szerintem
Válasz Gumóka #2096. hozzászólására
Válasz Gandhy #2102. hozzászólásáraHa nem minősített ibcben viszed igen! Egyébként a mentesség előírásait betarva 1000 literig viheted.
Válasz Bárány #2100. hozzászólásáraŐsszel voltam felújítón...


Bár mindent én se tudok, ezért tart a cégem kötelezően adr tanácsadót és veszünk részt az éves 1 napos céges képzésen....
Válasz Gandhy #2099. hozzászólásáraEztcsak a konkrét kúton tudhatod meg.
Válasz Bárány #2098. hozzászólásárakonkrétan ennyi, a teher kútfejekre ki is van írva
Válasz Bárány #2093. hozzászólásáraMentesség alatt a szállítójárműre vonatkozó tűzoltókészülékeket az OTSZ adja meg.
Az adr mentesség azért mentesség, mert nem kell alkalmaznod, jelen esetben az ibc küldeménydarabnak minősül, tehát nem tartányos szállítás (NT), az adr erre vonatkozó szabályait. Egyébként az adr kitér a mezőgazdasági veszélyesárú szállításra is.
Válasz Gumóka #2096. hozzászólásáraKözben leírtad...

Válasz Bárány #2097. hozzászólásárahát ezt kérdem én is, mert az egy dolog, hogy ennyit vihetek, na de kapok-e a jelen helyzetben?
Válasz Gandhy #2094. hozzászólásáraAmúgy gázolajnál nem több az ADR mentesség?
Válasz Gandhy #2095. hozzászólásáraIgen, pl itt nálunk így kiadják, de van, ahol ennél kevesebbre korlátozzák a kiadhatót. Nyilván a mostani helyzet miatt.
Válasz Büresz #2090. hozzászólásáraA rendőr nem is, a katasztrófás fog szeretni. Ha magánszemélyként hozod, tehát nem xy kft. Alkalmazottja vagy, akit elküldtek a kútra, nem kell adr, a kicsi sem, 1000 literig, tehát 1000 pontig mentes vagy, mert egy a szorzó, benzinnél 3, így táblát sem kell nyitni, 'rgo nem vagy adres, nem vonatkozik rád az adr. Nem kell csomag stb. Adr 1.1.3.6, google is megmondja, ez a mentességi pont.
Itt le van írva hozzá minden.
Az ibct kell bárcázni körbe és ugyanúgy un szám 1202.
Válasz Gandhy #2094. hozzászólásáraADR nélkül
Válasz Bárány #2093. hozzászólására240 liter max. 60 literes tárolókban
Válasz Gumóka #2087. hozzászólásáraAzért elég sokmindent be kell tartani ahhoz is
Válasz Gandhy #2086. hozzászólásáraKutanként változó a helyzet. Van, aki korlátoz, van, aki nem.
Az üzemanyagszállítást viszont mostanság eléggé ellenőrzi a NAV, és szabálytalanság esetén akár a benzinkutat is büntetik, úgyhogy az ADR szabályait elég komolyan veszik.
Válasz Tom250 #2089. hozzászólására1993-as hsz, tegnapi sztori.
Válasz Gumóka #2087. hozzászólásáraÉn is úgy tudom, csak rögzíteni kell a tartályt, meg homoknak meg poroltónak kell lennie. Többször találkoztam rendőrrel mikor ibcbe hoztam, szerencsére nem foglalkoztak soha vele. De szinte mindenki így szállítja, vagyis rengetegen.