Nem a gépet akartam leaprehendálni, főleg hogy még csak képen láttam. Lehet, hogy a csoroszlya rendszere masszívabb is mint a Pronto-é. A Pronto-nál volt már olyan, hogy a tárcsapár letört a tartó zárt szelvényről. De ez tudomásom szerint eddig 1x volt. Pont nálam. És az se titok, hogy igen kötött talajok vannak errefelé. Normálisan előkészített talajon szerintem 1. osztályú gép még itt is.
Amire még esetleg érdemes egy pillantást vetni, az ez. Az Accord MSC nekem azért nem annyira szimpatikus, mert ha már új vetőgépet vesz az ember, akkor szerintem alap a csoroszlyánkénti vagy páronkénti mélységtartás tömörítőkerékkel. A felsoroltak közül csak az MSC nem ilyen. Aprómag-mulcsvetésnél ahol fontos a nagy csoroszlyanyomás, de az is hogy ne kerülhessen emiatt túl mélyre a mag, ott ez szerintem fontos szempont.
Még egy apró gondolat a mulch-vetőgépválasztáshoz:
A gyártók kétféle megoldást alkalmaznak, igazából én nem tudom megítélni, hogy sok szármaradvány esetén melyik a jobb. Az egyik csoport egytárcsás csoroszlyát használ ( kverneland, amazone), ezek a tárcsa mellett futtatnak egy műanyag tisztítótárcsát is. A másik brigád kéttárcsás csoroszlyát használ (VN, horsch). Aztán a VAderstad a rapidon egytárcsást, a spiriten kéttárcsást! Na akkor most melyik a jobb?!
Az utolsó mondatoddal akért lehetne vitatkozni, meg régebben sokszor.
Kukorica ültetőnél aláírom főleg egy SPC után, deha gabonavetőből van egy egyszerűbb viszont pontos kijuttatású masínád ami nem rapid vagy horsch, azzal is ugyanazt tudod művelni.
Más kérdés, hogy előtte kell a rövidtárcsa, illetve ha oyan a helyzet utána hengrezni is kell.
Csak van akinek ez a rendszere van kiépülve pl esetünkben is. Vannak hengereink meg kis traktorok melyek húzzák. Van rövidtárcsa amivel a nagygép dolgozik rengeteget. Van egy Vogel pneumatikus vetőgép amit dekára pontosan betudok állítani mindenféle magnál, igaz tömörítősor nincsen rajta.
De mivel a többi megvan, nincsen több nagygép amivel lehetne rapidozni így nemtudom hogy érdemes volna e tizenmilliós beruházás. Így a nagygép csinálja a talajokat közben az 5400-es vet aztán ha kell akkor megy a henger utána mtz-vel de ez nem mindig szükséges.
Persze jobb volna ha lenne egy ilyen gép, de sok idő kell még amire a meglévőket lehasználjuk és meghozták árukat plusz emberek is alkalmazva vannak ha így menne a vetés akkor a vegyszerezésen kívül mindent hárman csinálnánk akik a Fergákkal dolgoznak.
Node ez most más kérdés, csak unatkozom kicsit gondolom nyitok egy vitát
én inkább olyan vetőgépet vennék aminek komoly tömörítőkereke van hátul, ilyen a rapid, a sprinter,meg a nova combi.
Minden vg-nek van előnye is meg hátránya is, alaposan mérlegelni kell mielőtt benevez rá az ember.
Főleg támogatás nélkül, meg ilyen szállítási határidők mellett.
Gondolom vadert már csak a tavaszi árpára szállítanának,
a tuméval meg a horschal se nagyon akciózik az axiál, ott is hasonló helyzet lehet.
Érthető, hiszen egy gazdaságot fejleszteni egy jó vetőgéppel lehet a legjobban, ez ami legelőbb megtérül.
Nem tudom így fejből!
Amúgy találtam anyagot a régiről, ez még teljesen más konstrukció, mint a maiak!
http://www.jbrockandsons.com/pdf/html2pdf/out/35-9970.pdf
A kverneland valamikor 90-es évek végén kezdett el MSC-t gyártani, de nem sokat lehet találni ezekből, még a neten kép se nagyon található róla. Sokáig a kite árult egy ilyen első szériás gépet, de eladták valahová. Na ezeket szidják nagyon. Az újabbak 2003-2004 körül jöhettek ki, először csak merev 3 és 4 méteres verzióban, de ezt is megújitották úgy 2008 környékén Az alapvető különbség ott van köztük, ahol a piros karika van. Az első széria futóműve gumibakos módszerrel volt rögzítve, az újabbak mereven vannak rögzítve egy nagy átmérőjű csőre. Sokkal masszívabb, mint az első megoldás, a felnik és a gumik is jóval erősebbek. De a 6 méteres verziónál ez nem játszik, ott eleve erősebb a szerkezet.
A szártömeg az nem gond neki, alapvetően nagyobb átmérőjű elmunkálótárcsák vannak rajta, mint pl a rapidon. A csoroszlyák meg ahogy írtam elég merevek, nemigen ugrálnak ki a földből. Ami még szívás volt vele tavaly, az az eső miatt volt. Vetés közben elkapott egy jókora eső, azt hittem ott szülök meg, mire kivergődtem vele a kövesútra, igaz akkor még hiányoztak róla a sárkaparók. Gyakorlatilag úgy berakódott sárral, hogy úgy szánkózott utánam a gép a földes úton.De a horschnál ez ugyanúgy előjött volna, tekintve, hogy vontatásnál ott is egyben mozog az egész keréksor. Talán csak a pöttinger terrasemnél van az, hogy közúti vontatásnál ki lehet emelni a középső kerekeket.
Én aztmonom Horsch!
Egyébként is ebből választanék nem Vaderstadt-ot, van is az axiálnál alighasznált is, haszál is új is.
Hány méteres kellene mi után?
Én elvagyok az MSC-vel, de igaz ami igaz, az előző szériát nagyon szidták. Az anyag nincs kispórolva belőle, a 3 méteres 50q, a horsch jóval könnyebb.Amúgy jó technikának tűnik, de Feconak lehet kevés lesz a szármaradványos területre a 80 kg-os csoroszlyanyomás. De ezt Ő tudja! Amit hallottam felőle még, hogy ha valamelyik tömörítő kerék defektes, akkor macerás a szerelése, mert túl sok van egyben felfűzve. Igaz lehet gumitöltéssel kérni a horschot, utólag is megcsinálja az atra. Az MSC-nél is volt gumiprobléma, az első széria kis kerekekkel jött ki, és ha nagyon megbuggyantották a tartályt (3900l) hajlamosak voltak eldurranni, de a javított széria erősebb futóművel jött már ki. Ami még gond lehet, hogy lehet külön állítani az elmunkáló tárcsasorok mélységét, és ha valaki nem találja el, akkor félrehúzza magát a vetőgép, oda kell rá figyelni a beüzemelésnél. A csoroszlyák kverneland módra laprugóval vannak rögzítve, tehát elég merev a jószág, kell neki az egyenletes talaj. Egyébként elég fordulékony, szerintem talán az amazonnak ez a legnagyobb baja, hosszú mint egy kamion(Cirrus/Citan). Azzal megfordulni... De sose húztam, lehet tévedek.
Hallod ezek a horschok má mennek ...tudja hány éve a cseheknél e.....
És csípik nagyon a márkát, minden szart ezeknél tesztelnek a redvás dombos agyag meg szar köves talajokon....
Van 1 rakás anyagom róluk...... csak nemigen olvasgattam mindet mer úgyis csak fényezik benne meg a nyál csöpög.....
Aztán a franc fog a sok nyálba fürdeni érted......
Vadder meg nincs szomszidba másik országba amit el lehetne happolni mint a jdket?
Kverni-t nem, itt a szomszédban egy nagy rakás szar, bár az is igaz, hogy az első gyártásúakból való 10-12 éves.
Neve a horsch-nak van.
Amazone ???
Ha meg jó talajt tudsz csinálni akkor egy függ. 6m-es sulky !!!
Válasz #1553. hozzászólásra
a mechanikus gépek 1ik hátránya hogy aprómagvetésnél piszkálgatni kell ha kevés benne a mag, főleg ha dupla sortávra vetnek vele. A pneumatikusak általában az utolsó dekát is kivetik.
Szerintem nem a magadagolás rendszere a lényeges egy gépen hanem a mélységtartás meg a visszatömörítés mértéke. Mi csúszócsoroszlyás géppel kezdtünk utána volt könnyű tárcsás gép, közben vettettem ihval is stb. Tapasztaltam hogy milyen különbségek vannak gép és gép között.
Persze, csak az a kérdés, hogy megéri-e.
Vagy veszel komplett tárcsás csoroszlyákat és csak simán lecseréled, vagy veszel tárcsákat, csapágyakat esztergáltatsz tengelyeket, csapágyházakat és egy sablonban összehegeszted. A porvédelemre nagyon ügyelj, az a lényege.
Válasz #1543. hozzászólásra
nálunk bevett gyakorlat a nehéztárcsa utáni vetés bármennyi legyen is a szár vagy akármilyen rossz a zúzás. Sőt, 10 tonnás kuk. tarlóban se vérzett el, de ennek ellenére érdemesebb tárcsázni előtte mert akkor kevesebb mag is elég. Meg a direktnél nem nyeli a föld rendesen a vizet aztán ez nagy esőnél vagy hóolvadásnál gondot okozhat. Máskülönben a kalászok nem kisebbek vagy ilyesmi tünetek nincsenek.
A tumét ismerem csak hát igen az borsós árba van de jó kis gép.Vetettem vele egy 30 hektárt kb Szerintem az ott van ilyen 8-10 milliónál.Én meg annyiból megszeretném oldalni a két gép árát.Egy szemenkénti meg egy gabona vetőgép
én nehéz vetőgépet javasolnék úgy kapás mint gabona vetéshez is, a mélységtartás meg a visszatömörítés a legfontosabb a vetésnél. Tavasziaknál így biztosabb a kelés az őszieknél meg csökken a felfagyás.
Meg az se mindegy hogy nem kell nekik olyan jó földet csinálni.
Hát itt valahol olvastam a forumon hogy állítólag nagyon laza földbe nem jól vet.Anyag minősége milyen most SPC-van idén szép lett utána a kelés de azért lehetne még finomítani rajta szerintem egy új vetőgéppel.Tőszámra értem.Ja meg az hogy pl amit naprába wingeztem és mentem át a földön traktorral ott a nyomokba nem kelt ki ahol a traktor meg a permetező elment.Nem tudom hogy egy tárcsás vetőgép miben más de gondolom másabb!
És tudásilag meg strapabírásilag hogy "adja elő magát" Mert nem 1-2 évre szeretnék vetőgépet venni hogy széthulljon vagy ilyesmi
Repcét kéne tudni pontosan vetnie.Nem tudom van e neki valamilyen monitorja? Meg hogy Big bag-at fogad e?Hirtelen ilyenek jutnak eszembe
Válasz #1532. hozzászólásra
nekem van monosem de ng 3-as, havernak van 4-es is, alapvetően a vetőkocsi ugyanaz csak eltolt tömörítőkereke van az újabbnak, meg még pár apró dologban tér el.
Konkrétan mire vagy kíváncsi a géppel kapcsolatban?
8280 hozzászólás
Válasz #1579. hozzászólásra
Nem a gépet akartam leaprehendálni, főleg hogy még csak képen láttam. Lehet, hogy a csoroszlya rendszere masszívabb is mint a Pronto-é. A Pronto-nál volt már olyan, hogy a tárcsapár letört a tartó zárt szelvényről. De ez tudomásom szerint eddig 1x volt. Pont nálam. És az se titok, hogy igen kötött talajok vannak errefelé. Normálisan előkészített talajon szerintem 1. osztályú gép még itt is.
Válasz #1577. hozzászólásra

Hát igen én írtam is hogy egy kicsit merev, de meg is nyitja a magárkot akárhol. A koncepcióhoz meg annyit, amit a horschnál is leírtak már:
Eddigi Pronto-s vetéseim:
1
2
3
4
5
6
7
Ez meg a szomszédé de ugyanaz a gép:
szomszéd
Amire még esetleg érdemes egy pillantást vetni, az ez. Az Accord MSC nekem azért nem annyira szimpatikus, mert ha már új vetőgépet vesz az ember, akkor szerintem alap a csoroszlyánkénti vagy páronkénti mélységtartás tömörítőkerékkel. A felsoroltak közül csak az MSC nem ilyen. Aprómag-mulcsvetésnél ahol fontos a nagy csoroszlyanyomás, de az is hogy ne kerülhessen emiatt túl mélyre a mag, ott ez szerintem fontos szempont.
Még egy apró gondolat a mulch-vetőgépválasztáshoz:
A gyártók kétféle megoldást alkalmaznak, igazából én nem tudom megítélni, hogy sok szármaradvány esetén melyik a jobb. Az egyik csoport egytárcsás csoroszlyát használ ( kverneland, amazone), ezek a tárcsa mellett futtatnak egy műanyag tisztítótárcsát is. A másik brigád kéttárcsás csoroszlyát használ (VN, horsch). Aztán a VAderstad a rapidon egytárcsást, a spiriten kéttárcsást! Na akkor most melyik a jobb?!
Válasz #1574. hozzászólásra

Az utolsó mondatoddal akért lehetne vitatkozni, meg régebben sokszor.
Kukorica ültetőnél aláírom főleg egy SPC után, deha gabonavetőből van egy egyszerűbb viszont pontos kijuttatású masínád ami nem rapid vagy horsch, azzal is ugyanazt tudod művelni.
Más kérdés, hogy előtte kell a rövidtárcsa, illetve ha oyan a helyzet utána hengrezni is kell.
Csak van akinek ez a rendszere van kiépülve pl esetünkben is. Vannak hengereink meg kis traktorok melyek húzzák. Van rövidtárcsa amivel a nagygép dolgozik rengeteget. Van egy Vogel pneumatikus vetőgép amit dekára pontosan betudok állítani mindenféle magnál, igaz tömörítősor nincsen rajta.
De mivel a többi megvan, nincsen több nagygép amivel lehetne rapidozni így nemtudom hogy érdemes volna e tizenmilliós beruházás. Így a nagygép csinálja a talajokat közben az 5400-es vet aztán ha kell akkor megy a henger utána mtz-vel de ez nem mindig szükséges.
Persze jobb volna ha lenne egy ilyen gép, de sok idő kell még amire a meglévőket lehasználjuk és meghozták árukat plusz emberek is alkalmazva vannak ha így menne a vetés akkor a vegyszerezésen kívül mindent hárman csinálnánk akik a Fergákkal dolgoznak.
Node ez most más kérdés, csak unatkozom kicsit gondolom nyitok egy vitát
én inkább olyan vetőgépet vennék aminek komoly tömörítőkereke van hátul, ilyen a rapid, a sprinter,meg a nova combi.
Minden vg-nek van előnye is meg hátránya is, alaposan mérlegelni kell mielőtt benevez rá az ember.
Főleg támogatás nélkül, meg ilyen szállítási határidők mellett.
Gondolom vadert már csak a tavaszi árpára szállítanának,
a tuméval meg a horschal se nagyon akciózik az axiál, ott is hasonló helyzet lehet.
Érthető, hiszen egy gazdaságot fejleszteni egy jó vetőgéppel lehet a legjobban, ez ami legelőbb megtérül.
Válasz #1557. hozzászólásra
Rapid helyett? Semmit. A többi amit írtál inkább Spirit helyett jöhetne. Tavaly még Spirit-et akartál. Már nem szimpi?
Válasz #1571. hozzászólásra
Nem tudom így fejből!
Amúgy találtam anyagot a régiről, ez még teljesen más konstrukció, mint a maiak!
http://www.jbrockandsons.com/pdf/html2pdf/out/35-9970.pdf
Válasz #1569. hozzászólásra
A sárkaparok mennyibe kerülnek rá?
Talán nem ide tartozik, de a vader sem elnyűhetetlen. A múlt héten láttam egy képet egy cultusról, szétszakadt gerendellyel! Alig akartam elhinni...
Válasz #1565. hozzászólásra

Az alapvető különbség ott van köztük, ahol a piros karika van. Az első széria futóműve gumibakos módszerrel volt rögzítve, az újabbak mereven vannak rögzítve egy nagy átmérőjű csőre. Sokkal masszívabb, mint az első megoldás, a felnik és a gumik is jóval erősebbek. De a 6 méteres verziónál ez nem játszik, ott eleve erősebb a szerkezet.
A kverneland valamikor 90-es évek végén kezdett el MSC-t gyártani, de nem sokat lehet találni ezekből, még a neten kép se nagyon található róla. Sokáig a kite árult egy ilyen első szériás gépet, de eladták valahová. Na ezeket szidják nagyon. Az újabbak 2003-2004 körül jöhettek ki, először csak merev 3 és 4 méteres verzióban, de ezt is megújitották úgy 2008 környékén
A szártömeg az nem gond neki, alapvetően nagyobb átmérőjű elmunkálótárcsák vannak rajta, mint pl a rapidon. A csoroszlyák meg ahogy írtam elég merevek, nemigen ugrálnak ki a földből. Ami még szívás volt vele tavaly, az az eső miatt volt. Vetés közben elkapott egy jókora eső, azt hittem ott szülök meg, mire kivergődtem vele a kövesútra, igaz akkor még hiányoztak róla a sárkaparók. Gyakorlatilag úgy berakódott sárral, hogy úgy szánkózott utánam a gép a földes úton.De a horschnál ez ugyanúgy előjött volna, tekintve, hogy vontatásnál ott is egyben mozog az egész keréksor. Talán csak a pöttinger terrasemnél van az, hogy közúti vontatásnál ki lehet emelni a középső kerekeket.
Válasz #1565. hozzászólásra
Várd meg a vadert,sürgős vetésre kérj 1 demógépet,ha megrendeled az újat biztos,hogy adnak! Vagy hozzanak kiegy használt gépet addig!
Válasz #1564. hozzászólásra
A tárcsa mikor huzza félre ha az egyik mélyebben megy?
Válasz #1565. hozzászólásra
Én aztmonom Horsch!
Egyébként is ebből választanék nem Vaderstadt-ot, van is az axiálnál alighasznált is, haszál is új is.
Hány méteres kellene mi után?
Válasz #1564. hozzászólásra
Mitől első széria, és mitől újabb? Mikor volt a váltás?
Az MSC mennyire érzékeny a nagy szártömegre?
Én elvagyok az MSC-vel, de igaz ami igaz, az előző szériát nagyon szidták. Az anyag nincs kispórolva belőle, a 3 méteres 50q, a horsch jóval könnyebb.Amúgy jó technikának tűnik, de Feconak lehet kevés lesz a szármaradványos területre a 80 kg-os csoroszlyanyomás. De ezt Ő tudja! Amit hallottam felőle még, hogy ha valamelyik tömörítő kerék defektes, akkor macerás a szerelése, mert túl sok van egyben felfűzve. Igaz lehet gumitöltéssel kérni a horschot, utólag is megcsinálja az atra. Az MSC-nél is volt gumiprobléma, az első széria kis kerekekkel jött ki, és ha nagyon megbuggyantották a tartályt (3900l) hajlamosak voltak eldurranni, de a javított széria erősebb futóművel jött már ki. Ami még gond lehet, hogy lehet külön állítani az elmunkáló tárcsasorok mélységét, és ha valaki nem találja el, akkor félrehúzza magát a vetőgép, oda kell rá figyelni a beüzemelésnél. A csoroszlyák kverneland módra laprugóval vannak rögzítve, tehát elég merev a jószág, kell neki az egyenletes talaj. Egyébként elég fordulékony, szerintem talán az amazonnak ez a legnagyobb baja, hosszú mint egy kamion(Cirrus/Citan). Azzal megfordulni... De sose húztam, lehet tévedek.
Válasz #1557. hozzászólásra
750a?
Vagy kérsz addig demogépet, amíg nem jön meg a rapid.
Válasz #1561. hozzászólásra








Hallod ezek a horschok má mennek ...tudja hány éve a cseheknél e.....
És csípik nagyon a márkát, minden szart ezeknél tesztelnek a redvás dombos agyag meg szar köves talajokon....
Van 1 rakás anyagom róluk...... csak nemigen olvasgattam mindet mer úgyis csak fényezik benne meg a nyál csöpög.....
Aztán a franc fog a sok nyálba fürdeni érted......
Vadder meg nincs szomszidba másik országba amit el lehetne happolni mint a jdket?
Válasz #1558. hozzászólásra
Az Amazone nagyon nem tetszik (vetőgépben).
Mindenképpen mulcsvető kell! Mi volt az MSC-vel?
Válasz #1557. hozzászólásra
horsch! itt van a szomszédba kifogástalan a munkája,de lehet a többi is jó,de azokat nem ismerem
Válasz #1558. hozzászólásra
Hali miért szar a kverni mi volt vele?
Válasz #1557. hozzászólásra
Kverni-t nem, itt a szomszédban egy nagy rakás szar, bár az is igaz, hogy az első gyártásúakból való 10-12 éves.
Neve a horsch-nak van.
Amazone ???
Ha meg jó talajt tudsz csinálni akkor egy függ. 6m-es sulky !!!
Nos adott a következő kérdés:
ha nincs határidőre Vaderstad Rapid, mit vennétek helyette?
ami számításba jöhet:
Kverneland MSC, Horsch Pronto6, Rabe Ecoseed 6002-48
érvek ellenérvek vélemények megkötések nélkül jöhetnek!
üdv.
érdeklődnék az agrion 3m-es gabonavetőgép felől ,hogy érdemes e ilyet venni? (vagy inkább polonez?)
Válasz #1554. hozzászólásra

Én azt hittem hogy pont fordítva van hogy a pneumatikus az nem tudja az összes magot kivetni és a mechanikus tudja így ahogy mondtad dekára kivetni
Válasz #1553. hozzászólásra
a mechanikus gépek 1ik hátránya hogy aprómagvetésnél piszkálgatni kell ha kevés benne a mag, főleg ha dupla sortávra vetnek vele. A pneumatikusak általában az utolsó dekát is kivetik.
Szerintem nem a magadagolás rendszere a lényeges egy gépen hanem a mélységtartás meg a visszatömörítés mértéke. Mi csúszócsoroszlyás géppel kezdtünk utána volt könnyű tárcsás gép, közben vettettem ihval is stb. Tapasztaltam hogy milyen különbségek vannak gép és gép között.
szerintetek a központi magadagolású gépek gépek a jobbak vagy a norton szekrényesek?
Válasz #1551. hozzászólásra
Persze, csak az a kérdés, hogy megéri-e.
Vagy veszel komplett tárcsás csoroszlyákat és csak simán lecseréled, vagy veszel tárcsákat, csapágyakat esztergáltatsz tengelyeket, csapágyházakat és egy sablonban összehegeszted. A porvédelemre nagyon ügyelj, az a lényege.
szerintetek át lehet alakítani csoroszlyás accord vetőgépet tárcsássá?
Válasz #1549. hozzászólásra

Az Amazone-t felétek az AMAZONE forgalmazza, www.amazone.hu
(pár éve elkerült az IKR-től)
Válasz #1548. hozzászólásra

Még azt kell kitalálni itt a közelbe ki forgalmazza az amazonokat
Válasz #1547. hozzászólásra

Kizárt !
Fut belőlük pár 100 db az országban...az ilyenekkel már nem demóznak........
Árba egyenlőre az Amazone D9 néz ki elég jónak.Nem tudom demo gépük nincs ?
Válasz #1543. hozzászólásra
nálunk bevett gyakorlat a nehéztárcsa utáni vetés bármennyi legyen is a szár vagy akármilyen rossz a zúzás. Sőt, 10 tonnás kuk. tarlóban se vérzett el, de ennek ellenére érdemesebb tárcsázni előtte mert akkor kevesebb mag is elég. Meg a direktnél nem nyeli a föld rendesen a vizet aztán ez nagy esőnél vagy hóolvadásnál gondot okozhat. Máskülönben a kalászok nem kisebbek vagy ilyesmi tünetek nincsenek.
Válasz #1541. hozzászólásra
Szerintem az ott van ilyen 8-10 milliónál.Én meg annyiból megszeretném oldalni a két gép árát.Egy szemenkénti meg egy gabona vetőgép
A tumét ismerem csak hát igen az borsós árba van de jó kis gép.Vetettem vele egy 30 hektárt kb
Válasz #1536. hozzászólásra
Elnézve a képeidet a földedről simán lehet. Ha itt a sulky is elveti szarabba akkor az amazone lazán.
Válasz #1536. hozzászólásra

Pfff.
Azt nem próbáltuk .
De napra után ment simán .
Ha saras is lenne a kuka tarló , akkor szerintem ez is betúrna ... De hát mi nem ?
Szemenkénti jd-1750 aprómag vader pneumatik
Válasz #1540. hozzászólásra
nekem tume van, ez elég nehéz főleg ha minden tele van de kell is a súly ha sok a kóró. A rapid vagy a sprinter is jól tömörít.
Válasz #1538. hozzászólásra
Mi számít nálad "nehéznek" Mondjuk amiket felsoroltam vetőgépek közül melyik? vagy egyik se?
Válasz #1538. hozzászólásra

Hát jó én elfogadnám a tanácsod csak a pénz viszont véges
Válasz #1537. hozzászólásra
én nehéz vetőgépet javasolnék úgy kapás mint gabona vetéshez is, a mélységtartás meg a visszatömörítés a legfontosabb a vetésnél. Tavasziaknál így biztosabb a kelés az őszieknél meg csökken a felfagyás.
Meg az se mindegy hogy nem kell nekik olyan jó földet csinálni.
Válasz #1534. hozzászólásra
Hát itt valahol olvastam a forumon hogy állítólag nagyon laza földbe nem jól vet.Anyag minősége milyen most SPC-van idén szép lett utána a kelés de azért lehetne még finomítani rajta szerintem egy új vetőgéppel.Tőszámra értem.Ja meg az hogy pl amit naprába wingeztem és mentem át a földön traktorral ott a nyomokba nem kelt ki ahol a traktor meg a permetező elment.Nem tudom hogy egy tárcsás vetőgép miben más de gondolom másabb!
Válasz #1533. hozzászólásra
kuki után szántás nélkül , 2 ih tárcsába lehet vele kalászost vetni? (mennyire szedi össze a "górét" ? )
Válasz #1533. hozzászólásra

És tudásilag meg strapabírásilag hogy "adja elő magát" Mert nem 1-2 évre szeretnék vetőgépet venni hogy széthulljon vagy ilyesmi
Repcét kéne tudni pontosan vetnie.Nem tudom van e neki valamilyen monitorja? Meg hogy Big bag-at fogad e?Hirtelen ilyenek jutnak eszembe
Válasz #1532. hozzászólásra
nekem van monosem de ng 3-as, havernak van 4-es is, alapvetően a vetőkocsi ugyanaz csak eltolt tömörítőkereke van az újabbnak, meg még pár apró dologban tér el.
Konkrétan mire vagy kíváncsi a géppel kapcsolatban?
Válasz #1532. hozzászólásra
Az Amazone volt nekünk , az nagyon jó minden tekintetben .
Pontos , megbízható és erős.
Talán annyi volt a gyengéje , hogy a nyomlazítóból az erősebb húzórúgós változatot kellett volna rá megvennünk .
Sziasztok

Valaki tudna segíteni abban, információkat szeretnék a következő gépekről:
Gabona vetőgépek:
Amazone super D90\30
Vogel Noot Masterdrill DFH 400
Pöttinger Vitasem DF-Ha 400
Kukorica vetőgépek:
Monosem NG Plus 4
Akinek van ezek közül valamelyik mondjon már pár szót róla
Válasz #1529. hozzászólásra
cyclo mérföldekkel