Fórum

T-30 traktorok 

Létrehozta: Vendég, 2008-01-15 21:32:16

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1059 Zoli1437 | 2019-05-16 21:17:51

  • Válasz » #1058 brumi-kisdühös | 2019-05-16 15:44:28

    Tiszteletem mindenkinek!

    mennyi motor olaj kell egy motor olajcseréhez? 15 l?

  • Válasz » #1057 t25bandit | 2017-06-06 16:32:52

    Válasz t25bandit #1056. hozzászólására

    Aha értem már.T25.öt már szedtem szét ott tényleg 4 retesszel van megoldva és egy kis ablakon keresztül lehet hozzáférni.Ezen meg így oldották meg,Köszi.smile thumbup

  • Válasz » #1056 t25bandit | 2017-06-06 16:27:14

    Válasz Szentgyörgyi József #1055. hozzászólására

    Értem,de mi a szerepe mi célt szolgál,miért szakítja meg a nyeles tengelyt?smile ban

  • Válasz » #1055 Szentgyörgyi József | 2017-06-06 07:07:55

    Válasz t25bandit #1054. hozzászólására

    Ez egy tengelykapcsoló. A nyeles tengelyt szakítja meg. Belül egy belső bordás csúszó hüvely van. A t-25-nél ezt 4 db ékkel oldották meg. Az első hajtást nem tudod kapcsolni a váltónál, az direktben hajt ki és az első hidban zár össze.

  • Válasz » #1054 t25bandit | 2017-06-04 14:40:20

    Erről lenne szó:

  • Válasz » #1053 t25bandit | 2017-06-04 14:36:26

    Sziasztok.
    Tudnátok segíteni?
    Nemrég vettem egy t30 a80-t és nem tudom mi ez a kis kar a képen.(nyíllal jelölve)
    Olyan,mintha azt a csavart ki lehetne csavarni és utána el lehet fordítani a kart.A képen jól látszik,hogy belül is mozgat valami kapcsolóvillaszerűséget. Esetleg az első hajtást lehet vele kapcsolni?

  • Válasz » #1052 Roli és Feri | 2017-04-29 10:44:45

    Kettes eke eladó nagykanizsán.06302555182

  • Válasz » #1051 Bubi_ | 2017-04-28 22:04:23

    Válasz Lala5995 #1050. hozzászólására

    Köszönöm a segítséget, igazad lett ! smile thumbup
    Most már kiemel, csak nem azonnal (mászóban) olyan mintha össze lenne ragadva, ha kicsit ráfékezek akkor elengedi, ha ezután játszok a pedállal akkor normálisan működik, nem rángat.
    A belső hézagot nem lehet látni, a kinyomócsapágy és a váltó felőli öntvény között hagytam egy kis hézagot, a 3 állítócsavart meg jobb híján érzésre próbáltam meg egyformán beállítani.

  • Válasz » #1050 Lala5995 | 2017-04-27 07:35:02

    Válasz Lala5995 #1049. hozzászólására

    Amennyiben nem látod a belső kinyomócsapágy és a villák közti hézagot, a külső kinyomócsapágyat hátra kell vinni, ameddig lehet! Ehhez a rudazatot szét kell kapcsolni! Csapszeget kivenni. Hátranyomni a csapágyat. Már könnyen állítható lesz a belső hézag!

  • Válasz » #1049 Lala5995 | 2017-04-27 07:24:07

    Válasz Bubi_ #1048. hozzászólására

    A zsír mutatja a régi helyét. Oda kellene állítani.3 mm hézaggal megfelelő lesz.Villákat egyformára.

  • Válasz » #1048 Bubi_ | 2017-04-26 18:23:08

    Válasz Lala5995 #1046. hozzászólására

    Az amit hézagnak látsz (ha a jobb oldalra gondolsz, a tengelyen), a váltó felőli oldalon van. Nem a kuplungszerkezet és a kinyomócsapágy között kell nézni a hézagot ?
    Ráadásul arra sem emlékszem, hogy a képet nem akkor csináltam-e amikor le volt nyomva a pedál.

  • Válasz » #1047 Lala5995 | 2017-04-26 17:31:52

  • Válasz » #1046 Lala5995 | 2017-04-26 17:22:45

    Válasz Bubi_ #1045. hozzászólására

    A képen feltűnő hiba látható! A TLT kiemelőkarnál legalább 8 mm a hézag!

  • Válasz » #1045 Bubi_ | 2017-04-24 18:30:28

    Most meg a belső (tlt) kuplunggal van bajom... nem emel ki. A villának nincs baja, kaptam olyan tanácsot (VTZ-stől) a szerkezet beállításához hogy :
    "csavard be az állító csavarokat teljesen (csak érzéssel, nem kel őket megtépni, persze közben a szerkezetet körbe kell fordítani hogy mindhárom csavarhoz hozzáférjél. Utána egy pontal jelöld meg a csavarok helyzetét, ezután pontosan másfél fordulatot mindhármon hajtsál vissza"
    Ha kézzel csavarom be az állítókat az kevés (kipróbáltam) mert így biztosan nem emel ki. Ha kulccsal csavarom be teljesen azt viszont sokallom, így már alapállásban is csúszni fog (gondolom).
    Van az orosz röntgenrajzos ábra, azon mm-ben adják meg a beállítást, de arról nem írnak, hogy ezt hogy kéne megmérni, mert a szerkezeten egy darab furat sincs amin keresztül lehetne látni a karmokat.
    A kérdésem főleg az lenne, hogy a kinyomócsapágy tud-e ilyet produkálni ha beáll ? Azért gyanakszom arra, mert eleinte még oldott a kuplung de fáziskésése volt (mászóban ment még kinyomott kuplunggal 1-2 métert mire megállt).
    Túl sok mindent nem lehet látni ezen a képen, de annyit igen, hogy a kinyomóvilla és a kosár sem tűnik kopottnak (860 üzemórával naná).

  • Válasz » #1044 .Richard. | 2017-04-10 15:12:04

    Válasz Bubi_ #1043. hozzászólására

    Szuper. T16ra lassan 20ève lesz,hogy. Javítani kellett,akkor a Gyàrit kapta meg. Most,Hàt,lehet,valami drágább gyűrűk közül kène venni bele. Szerintem a dugattyùn is gyűrű van,karmantyû helyett. Kismarkolohoz gyàrtattam mindet. Az is jó lett. Lehet, a sorjàs lepucolva is èletkèpes. Nem tudom

  • Válasz » #1043 Bubi_ | 2017-04-10 15:01:50

    Válasz .Richard. #1042. hozzászólására

    Sikerült... most már csak a kupak külső oldalából kell kibányásznom azt a biztosító gyűrűt ami alatt a szimering van. Hogy miért nem tudtak oda rendes seeger gyűrűt tenni amit meg lehet fogni....
    Egyébként te ezt az orosz készletet szoktad használni vagy normális tömítéseket veszel ? Elég sorjás némelyik a készletben.

  • Válasz » #1042 .Richard. | 2017-04-10 06:47:41

    Válasz Bubi_ #1041. hozzászólására

    Gratulálok! Van rajt egy o gyűrű, a biztosìtò gyűrű után. Az Tömít i a fejet.szerintem az beakad a gyűrű horonyban.Hàt,amikor megakad,tegyèl valami laposvasat a fej pereme alá, egymàssal ellentétben,meg kèt nagy csavarhuzòt meg a lapvas,meg a fej közè,aztàn mint egy lehuzatò,kihùzatod. Gumi Max sèrül. Mindegy, kap újat. A horony belső felèt,amiben megakad,majd összerakàskor meg kène nèzni,hogy ne derèkszög legyen,a szèle,hanem leèlezett,mert akkor összerakàskor is akad lefelé, azt sèrül a gumi. Meg talán huzataskor, a a hengeren a vàgàsnàl benyomni a gumit, hogy kiugorjon a horonybol. T16 oson így mind ki jött nekem.

  • Válasz » #1041 Bubi_ | 2017-04-09 23:09:18

    Válasz .Richard. #1040. hozzászólására

    Istencsászár vagy ! A biztosító kijött, de a fej megakad, ennyire jön ki (kép) akárhogy rángatom, forgatom. Lehet benne még valami ?

  • Válasz » #1040 .Richard. | 2017-04-09 19:41:17

    Válasz Bubi_ #1039. hozzászólására

    Kèp sokat segítene. Szerintem az a fajta henger, amin a fejet forgatod,akkor a horonyban egy dugattyù gyűrű szerű biztosìtò gyűrű van. A fej forgatàsàval,a vàgàsnàl előjon egyszer csak a Gyürü vég. Alà kell nyúlni csavarhuzòval ès a kupakot forgatva kiforgattatod a gyűrűt a fejből,utànna ki kell húzni a fejet a. Munkahengerből.

  • Válasz » #1039 Bubi_ | 2017-04-09 18:42:10

    Sziasztok !

    Kormány munkahengert újítanék fel, de a kupakot (ahol a szár kijön a hengerből) nem tudom leszedni mert körbeforog. Van a henger végén egy vágás, kell azzal valamit csinálni ?

  • Válasz » #1038 s z e k k a | 2017-02-18 19:37:31



    Moderátor által módosítva: 2017-02-24 12:38:46

  • Válasz » #1037 bence52 | 2017-01-11 11:53:24

    Válasz Gerimur #1036. hozzászólására

    Köszönöm a segítséget,,,ezzel is többet tudok.

  • Válasz » #1036 Gerimur | 2017-01-11 09:25:27

    Válasz Gerimur #1035. hozzászólására

    A kuplungházról csak ezt az egy képet találtam:

  • Válasz » #1035 Gerimur | 2017-01-11 09:23:47

    Válasz bence52 #1033. hozzászólására

    Nem tudod bele rakni,mert nem egyformák.smile nononoMás a váltó eleje és a kuplungház is.Egy bordás csőtengelybe van bent a szimmeringezett nyelestengely.Az egyik a menet a másik a kardán.Tehát a kuplungházon is kettő kinyomócsapágykar helynek kell lennie.+ az olajszivattyú felfogatása is más.Ez a váltó eleje:A lendkerék szerkezet nélkül:

  • Válasz » #1034 atti212. | 2017-01-10 21:27:51

    Válasz bence52 #1033. hozzászólására

    A váltó eleje nem ugyanaz mint a T-25-é, meg a kuplungház sem. Ha érdekel lefotózom mindkét váltót.

  • Válasz » #1033 bence52 | 2017-01-10 17:23:25

    Válasz Gerimur #1028. hozzászólására

    Köszönöm de itt nem találom a kardján kuplungot,,T 25 be szeretném berakni mert abba nincs csak főkuplung,,,,,mert a váltó ugyan az mint a T 30 as.

  • Válasz » #1032 sines68 | 2017-01-10 12:04:21

    Válasz atti212. #1024. hozzászólására

    VTZ tárcsákat raktam bele,de a boltba javasolták,ferrodoloztassam meg a régieket."Berregőt" raktam be,nem marad így behúzva a kézifék.

  • Válasz » #1031 Szentgyorgyi József | 2017-01-10 07:40:58

    Válasz atti212. #1029. hozzászólására
    Nem volt benne még 500 ü.ó. sem csak az öreg behúzott kézifékkel járt vele.

  • Válasz » #1030 Szentgyorgyi József | 2017-01-10 07:30:50

    Válasz atti212. #1029. hozzászólására
    Ha nyomólapot is cserélsz annak meg kb 40e ft darabja, 7 éve cseréltem, akkor annyiért adták.

  • Válasz » #1029 atti212. | 2017-01-09 21:53:15

    Válasz Gerimur #1026. hozzászólására

    Tiszta olcsó, még jó, hogy nincs benne 8 db. Szerintem akkor majd leteszem a lábam és úgy fékezek :) smile thumbup

  • Válasz » #1028 Gerimur | 2017-01-09 08:14:15

    Válasz bence52 #1027. hozzászólására

    Tessék,hirtelen ezeket találtam talán segít:
    [

  • Válasz » #1027 bence52 | 2017-01-08 20:08:12

    Sziasztok.
    Ki szedet szét t 30 ast kockafülkéset mint a t-25,,,,, s hogyan van megoldva a kardén kuplungja.
    Köszönet előre is.

  • Válasz » #1026 Gerimur | 2017-01-08 11:52:59

    Válasz atti212. #1024. hozzászólására

    Traktor-ker,Felsőzsolca.
    Tavaly cseréltem 40 párezer volt a négy darab.

  • Válasz » #1025 Frenk66 | 2017-01-08 11:23:39

    Válasz atti212. #1024. hozzászólására

    Szia !
    A Habi KFT foglalkozik a T-25 és a T-30 alkatrészekkel
    www.habi.hu oldalon meg tudod nézni, onnan szoktam Én is rendelni az alaktrészeket.

  • Válasz » #1024 atti212. | 2017-01-08 11:19:33

    Féktárcsát honnan érdemes beszerezni, árban, hogy szokott az kinézni?

    Le van esve az összes ferodol, és valamelyik tárcsa görbe is, azt muszály vagyok cserélni.

    A váltóban olaj nem volt, de a fékház tele volt, a sonka meg háromnegyedéig vizzel.

    1

  • Válasz » #1023 sines68 | 2016-12-20 20:03:00

    Válasz brumi-kisdühös #1022. hozzászólására
    Hát,most eltört nekünk is!Esztergályos barátom szerint "bilivas".Legyártott egyet.Az Új perselyek dörzsárazása volt nagy feladat.
    A baloldali függőcsap a jobb kerék fordításához kitámasztásként is szolgál (erőkar alátámasztási pontja).


    001
    002

  • Válasz » #1022 brumi-kisdühös | 2016-09-03 19:29:58

    Tiszteletem Kollégák!

    Van egy T30-as gépem, aminek a bal első függőcsapszege elég gyakran eltörik. :(
    Kérdésem, hogy másoknál is van e vagy volt e hasonló hiba, és esetleg hogy lehet kiküszöbölni? Előre is köszönöm a segítséget.

  • Válasz » #1021 Jani 7802 | 2016-07-27 17:53:46

  • Válasz » #1020 _NB_ | 2016-07-25 21:02:53

    Válasz Jani 7802 #1019. hozzászólására

    "Tallózás" --> "Feltölt", kicsit vársz míg feltölti, majd újból legörgetsz akkor már lesz ott egy kis kép és egy zöld "Beillesztés" felirat klikk rá.
    Ekkor beilleszt egy szögletes zárójelben kep1 szöveget, ezt oda teszed a hozászolásodnál ahova akarod és ott fog megjelenni a kép.
    Vagy előre feltöltöd a képeket és nem a "Beillesztés" gombot használod, hanem szövegírásközben te írod a szögletese zárójelek közé kep1,2,3 ...
    + van a "Hozzászólás előnézete" gomb ott már a képeknek, linkeknek.. is látszódnia kell, mintha elküldted volna.

  • Válasz » #1019 Jani 7802 | 2016-07-25 20:13:45

    Válasz Jani 7802 #1018. hozzászólására

    Nem tudom sikerült a képet felraknom?

  • Válasz » #1018 Jani 7802 | 2016-07-25 20:12:56

  • Válasz » #1017 Jani 7802 | 2016-07-25 20:08:37

    A kicsike!

  • Válasz » #1016 Jani 7802 | 2016-06-27 19:38:54

    Válasz a2457 #1015. hozzászólására

    Igy van,terep 1-ben kell probálni és kisebb renden menni!

  • Válasz » #1015 a2457 | 2016-06-27 18:58:57

    Válasz Jani 7802 #1014. hozzászólására

    ez egy sajátos design megkötés, bálázásnál éppen nem a legjobb. mivel folyton ki kell venned sebességből és megállítani egyúttal a tlt-t.
    istenigazából ez a tlt megoldás körfűrész, talajmaró , szalagfűrész stb.. hajtásánál jó, mert nagyon finoman lehet indítani vele az eszközt.
    szóval terep 1 ben kéne menned, nemtudom elbírja e, és ha igen akkor külső kuplunggal megállnod kötni.

  • Válasz » #1014 Jani 7802 | 2016-06-27 18:32:11

    Sajnos esö volt felénk és nem tudtam képet késziteni munka közben,de ami késik az nem mulik!Az a bajom hogy bálázo kötésénel meg kell állnom.Belsö kuplungot megnyomva tlt is megáll és nem köt bálázó és annak kell a kardán fordulat!

  • Válasz » #1013 a2457 | 2016-06-27 17:18:12

    Válasz Magister #1012. hozzászólására

    dede, használj kuplungot minden váltásnál.
    azért van ott.

  • Válasz » #1012 Magister | 2016-06-26 22:49:01

    Válasz Jani 7802 #1009. hozzászólására

    Ne használj kuplungot váltásnál!!!
    ha, használsz akkor soha, de soha nem megy tönkre semmi!!!
    Csak keményen a ruszki döggel.. azt szereti!!

  • Válasz » #1011 a2457 | 2016-06-26 21:38:19

    Válasz Gerimur #1010. hozzászólására

    amikor mászót teszed be vagy veszed ki nem mindíg szereti ha csak a belsőt használod, én mindkettőt szoktam nyomni. az a teljesen biztos.

  • Válasz » #1010 Gerimur | 2016-06-26 19:39:28

    Válasz a2457 #1001. hozzászólására

    "a mászó fokozat a tlt meghajtásáról üzemel, tehát ha mászót kell oldani vagy berakni akkor mind a két kuplung pedált kell benyomni".
    Miért kell benyomni mind a két pedált?Soha nem használtam egyszerre a kettőt.
    Én mindíg csak a belső pedált használom Tlt és mászó fokozatokhoz.Probléma mentesensmile thumbup

[bezárás x]