Hirdetés
Fórum
- Műtrágya árak új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Kukorica várhatóan........! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Napraforgó-termesztés új
- Kukorica terményárak új
- Trimble - CFX-750 -es sorvezető új
- Japán kistraktorok új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Lengyel fűkasza új
Cikkajánló

Hirdetés
Ha így végzed a lombtrágyázást, a növényeid látványosan meghálálják
Tápanyagellátás szempontjából a június fontos időszakot jelent.
1281 hozzászólás
Kép lemaradt, bocsi.
Halló!
Érdeklődnék, a szakiktól, hogy kínai láncfűrésznél a képen bekarikázott helyen van e valamilyen gumibak/szilent?
Válasz mtz1221. #1263. hozzászólására
Próbáld meg javíttatni, ha csak öt gyalufogat rendezett le, szerintem bele tudják pótolni új láncból.
Válasz Gumóka #1273. hozzászólására
Nem sima 3/8"-os. Az osztása 3/8", a gyalufog pico, a vezetőszem vastagsága 1,3 mm. 1,3 pico, így kell kérni a boltban.
Válasz Gumóka #1275. hozzászólására
Dorogon 1 ezressel volt drágább mint Szekszárdon úgyhogy már vágom is a fát!!








Igen!
Ezt nem fogja a szél ki dönteni!!
Kössz!!
Válasz Maszek Zs #1274. hozzászólására

Szekszárdon van stihl bolt ha jól tudom, itt is az egyik gazdabolt onnan veszi a cuccokat. Bár szerintem tudod Te is
Válasz Gumóka #1273. hozzászólására

Köszönöm nektek!
Most beszéltem 2 boltossal egyforma árat mondtak de biztos legyen vigyek mintát
Válasz Maszek Zs #1271. hozzászólására
Ott tudni fogják, hogy 3/8 vagy esetleg 3,25 osztás, de a kuplungon a kerékre is rá szokták vésni, bár szerintem 3/8 lesz az, mást nem is hozott a gugli.
Válasz Maszek Zs #1269. hozzászólására

"1.3-as PICO"
Válasz Gumóka #1270. hozzászólására

18-as fűrész, szerintem el kell mennyek egy boltba mert minden el van kopva ez még eredeti
20 éves
Válasz Maszek Zs #1269. hozzászólására
Elvileg, bár ez 3/8-ados, azt nem látom a vezetőn.
Lánc
Üdv!
Honnan derül ki,hogy milyen lánc kell a fűrészre? A lapon találtam egy feliratot ebből is lehet tudni?
Válasz mtz1221. #1267. hozzászólására

Nekem is az a baj, itt a lemez, meg fa, burkolni kéne, csak nincs rá idő, inkább fagyoskodtam, meg takartam a pára miatt szereléskor mindent.
Mondjuk a tiéd jó nagy, egy külön műhelyt kiépíthetsz benne
Válasz Gumóka #1266. hozzászólására
Hosszú történet, a góré le volt legalizálva, helyére kellett emiatt építeni. Csak ősszel nem volt időm lebontani, így most bontom. Fasza csak ez így nem ér semmit, körbe kell lemezelni, mert csak a legközépére nem hordja be a szél az esőt.
Válasz mtz1221. #1264. hozzászólására

Azt a fás részt burkolod a tetőn belül?
Fasza kis építmény ez, hajjak' meg
Válasz mtz1221. #1263. hozzászólására
A vasat egyik se vágja, csak itt ugye kuka, mert a vidia repült, a simánál meg még ki lehet köszörülni...
Tanulság az, hogy mindig a szar egyéb más láncot kell ilyenre használni.
Nekem is van 2 lehasznált, pont ilyenekre.
Válasz mtz1221. #1263. hozzászólására



Válasz Gumóka #1262. hozzászólására



Pedig 12 tank benzin után, azt hittem nem kell más az udvarba. górét bontottam ma, és hiába figyeltem, elkaptam egy szöget. 5 lapkát lerendezett. 
Na meglett a gyengéje a vídiás láncnak.
Válasz kis Zombi #1259. hozzászólására

Válasz kis Zombi #1258. hozzászólására

jó, lehet, hogy egy kicsit túltoltam 'az akkor ne fűrészeljennel', de ezzel én gyárira reszelem 5 perc alatt, ezért gondoltam, ha nekem megy, akkor mindenkinek is
Válasz Makói 70-es #1255. hozzászólására
botrányos, de tényleg, én még 12OO-ért vettem utoljára, reszelő párszáz
Válasz Gumóka #1257. hozzászólására

Ezek a kezdő méretek, félig elreszeled a láncot, kissebb reszelő kell.
Válasz Gandhy #1252. hozzászólására
Ezzel én sem tudok reszelni, mert ügyetlen vagyok. 7 Mátyás bruttó a tecomec " reszelőgép" azzal viszont gyári szögben tudok élezni.
Válasz Gandhy #1252. hozzászólására

Azt azért nem árt tudni, hogy adott lánchoz milyen méretű reszelő kell.
Válasz kis Zombi #1251. hozzászólására
Köszönöm a válaszokat.Ez nem pénz kérdése.Mikor a munkagép kiszedte a tuskókat pár embernek felajánlottam ingyen.Csak hát már a fűtési szezon végén jártunk és már nem fáztak az emberek.34 m3 tűzifám lett és ezeknek a tuskóit akarom hasznosítani.Tudom hogy nem egyszerű a feladat és nem biztos hogy gazdaságos de ha nem próbálom meg akkor ezen fogok agyalni.
Válasz Gandhy #1252. hozzászólására

4 ezer az már + reszelő.
Válasz Gandhy #1252. hozzászólására

Válasz Gandhy #1252. hozzászólására
előtte én is behordtam a láncot élezni
Válasz kis Zombi #1250. hozzászólására

Aki ezzel a 2 ezer ft-os kütyüvel nem tudja meghúzni, az ne fűrészeljen, már elnézést. Rajt van minden szögtartás jelölve.
Válasz KAC #1242. hozzászólására
Traktor hajtású méteres munkahosszú hasítógéppel széthasítani, utánna szalagfűrész, és így sem olcsó mutatvány.
Tuskóba láncfűrészt ereszteni nem gazdaságos, többet kopik a lánc, vezető, csillagkerék, mint amennyit a kész tűzifa ér.
Jobban jársz ha elmész napszámba, és a keresett pénzen veszel kalodás tűzifát.
Válasz Gerimur #1248. hozzászólására
Gyémánt koronggal lehet köszörülni csak. Ha sikerül szeget vagy követ fogni vele, kipattan mint a szar, eldobható a lánc. Földes körülmények között ugyanúgy kopik a szegecs, szegecsfurat ebből kifolyólag nyúlik a lánc, bizonyos nyúlás felett szintén eldobós a lánc. Normál láncok élete is általában a nyúlás miatt ér véget, ritkábban azért mert elreszelődött a gyalu fog. (El köszörülni nagyon hamar el lehet a gyalufogat)
Én nem értem továbbra sem a létjogosultságát a vidiás láncnak. 3 X annyi az ára mint a normál láncnak, szakszerű felhasználás mellett képtelenség hogy háromszoros élettartama legyen.
Azoknak lehet nyerő, akik nem tudnak/akarnak élezni, és 10+ km-re kell behordani köszörültetni a láncot.
Válasz Gerimur #1248. hozzászólására
Én semmivel, de állítólag köszörűvel lehet. Eszterga késeket is megélezik. Félig meddig önélezőként működik, mert a hagyományos vágóélre vannak, nagyon vékony vídialapkák ráforrasztva. igaz szöget még nem fogtam vele.
Válasz mtz.1221 #1247. hozzászólására
Mivel élezed?
Válasz Gumóka #1246. hozzászólására
) és 15w40-et, abból is elmegy több olaj mint benzin, tankra számolva. akármikor megfogom a láncot vágás közben, érződik hogy olajos. És nem kopik, úgy harap a fába mint első napon.
Meg. Vettem egyet a kínaimra is, azzal vágok mindent. Olaj kell neki úgy nézem rendesen. Kínainál összekevertem 1/3 naftát (trafóolajt
Válasz mtz.1221 #1245. hozzászólására
Vidiás hogy bírta, megérte az árát? Lehet kipróbálom én is
Válasz KAC #1242. hozzászólására
Én is ezzel szórakoztam a télen. Vettem
VIDIÁS láncot, meg a végére jöttem rá hogy 0w-30-as olaj kell bele, maxra nyitva az olajozás, úgy hamarább kimegy a vékony olaj, mint a benzin a tankból. Azt bánom csak hogy előbb nem mostam meg őket, nagynyomású mosóval.
Válasz Gepi #1243. hozzászólására

Igen tudom.De addig sem kell mást csinálni....
Válasz KAC #1242. hozzászólására


Hosszas küzdelem lesz
Sziasztok.Van jó pár akác tuskóm.2 éve lett kiszedve géppel.Láncfűrésszel fém ékekkel szét tudom szedni?Orrpáncélos vezetőt ajánlottak hozzá.Egy nagy Makita gépem van.
Tegnap sikerült 16 perc alatt megköszörülni egy 64 szemes láncot (32
gyalufog). Az első gyalufognál, a köszörű helyes beállítása majdnem három percbe tellik.
Javító élezés volt, nem csak érinteni kellett. Ha nem akarjátok köszörűvel megégetni, felkeményíteni a gyalufogat, sok apró mozdulattal húzzátok rá a köszörűt, a gyalufogra. 20-30 h.kiztatás, 10-15 érintőhúzás. Közvetlenül köszörülés után sem szabad hogy meleg legyen a gyalufog fedéllapja, kezeteknek meg bírnia kell.
Mélységhatároló lap utánállítása több időt fog igénybe venni.
Válasz kis Zombi #1237. hozzászólására
TOTALCAR 2020-as cikk, részlet:
"Mivel az autósok többsége által által vásárolt 95-ös oktánszámú benzinbe január óta maximum 10% etanolt, vagyis bioalkoholt kevernek, és az alkohol higroszkópos, vagyis vízmegkötő tulajdonságú, az újfajta üzemanyag nagyobb mennyiségű nedvességet köt meg amikor a levegővel érintkezik. Amikor a víztartalom elér egy kritikus mennyiséget, az etanol kicsapódik az üzemanyagból és víz-etanol keverék keletkezik, amely elválik a benzintől és a tartály aljára kerül az állás során. Túl azon, hogy a víz korrozív hatású, így károsítja a vele érintkező fém alkatrészeket, amikor ez a keverék eléri az autó üzemanyagrendszerének szívóágát, a motor esetleg nehezen indul, vagy indíthatatlanná válik.
Hogy ez pontosan mikor következik be, az több tényezőtől is függ. Egyrészt, minél kisebb a tartályban a légrés, vagyis minél több időt tölt az autó teletankolt állapotban, annál kevesebb a levegőből megköthető pára. Fontos persze az is, hogy a hosszú állást megszakítják-e rövidebb utak, ilyenkor ugyanis újra összekeveredik a benzin, az etanol és a víz a tartályban, tehát a fázisszétválás átmenetileg visszafordul. Az E10 előírásnak megfelelő benzinek esetében néhány hónapos eltarthatóságot garantálnak a forgalmazók, vagyis nagyjából fél éven belül tanácsos elhasználni a benzint a vásárlás után. "
A rotába, meg a fűrészbe 100-as megy.
A szivattyúkba nyáron nincs ideje megromolni a 95-nek.
Válasz kis Zombi #1237. hozzászólására
Vannak érdekes dolgok. Tavaly télen kevertem a fűrészeknek 4litert. Az most elfogyott. Az ősszel vett benzinből 95ös kapott megint. A tavalyi benzin volt a fűrészekbe de semmi nem történt. Indul megy mint mindig. Nem azt akarom mondani, hogy ez egy mitosz, de valahol lehet van probléma ilyen téren a benzinnel de én ilyent nem tapasztaltam. Hozzáteszem ha beszarik megcsinálom. Ellenben a karburátoros autoink észreveszik a másik kuton tankolt 95öst elég negativ eredményeket mutatva. De onnan csak azok kaptak. De egyszeri eset volt. 2napja inditottam be az alternálo kaszát. Brigss motor. Nyáron vett ugyan az benzin. 3rántás és berreg.
Válasz Makói 70-es #1236. hozzászólására
Hondába is belerohant a karburátorba. Ott kieresztem a benzint az ülepítő pohárról alján, a tankot teli öntöm, hogy ne rozsdálljon a párakicsapódás tól. Ősszel kicseréltem bennük a régi benzint, azzal mostam az alkatrészeket.
Válasz kis Zombi #1235. hozzászólására

Hát nem tudom, de szerintem egy Stihl, vagy Honda olyan anyagból van ami bírja a szabvány üzemanygot. A kínai nem biztos.
Nekem ezt, hogy egy-két hónap alatt megromlik az adalékolt benzin, az öreg mondta, aki szegeden az AL-KO márkaszervizes.
Én amíg nem volt gáz a Suzukiban, kb. két évig jártam (évi 35-40 ezer km) etanol-benzin feles keverékkel, de soha semmi baja nem volt az autónak emiatt.
Van egy csomó adalék az etanolon kívül is.
Kicsit mese szerű, de a télen a nagybanin mesélte egy termelő, hogy erdőn dolgoztak hidegben, és nem akart égni a tűz. Őntöttek rá benzint a láncfűrészből és kialudt.
Válasz Makói 70-es #1234. hozzászólására
Fűkaszán a benzin szívócső, és a gumi cucli olyan kemény volt mint az üveg, az etanol tette tönkre. Unokatestvérem kisgépszerelő, mutatott érdekes dolgokat. Az elmúlt két évben több karburátort javított a benzin miatt, mint előtte 20 évig.
Válasz kis Zombi #1233. hozzászólására
Nem teszi tönkre, de "megromlik" a benzin.
Lerakódások lesznek a karburátorban amik idővel dugulásokat okozhatnak.
Én a szivattyúkból és a rotakapából is le szoktam engedni ha nem használom egy hónapig.
Kis motorolaj a hengerbe a gyertyánál. Pár rántás és le van konzerválva.
Ezt így írta az első Honda szivattyúm gépkönyve.
Bírta is 21 évig.
De az még Japánban készült, nem Thaiföldön vagy Belgiumban.
Válasz Makói 70-es #1232. hozzászólására
Ha hosszabb időre teszed le a fűrészt, járasd ki a tankból a benzint az utolsó cseppig, mert a benzinben lévő etanol, tönkre vágja az összes gumi alkatrészt a karburátorban. Hiába veszel 100 as benzint, abban is van 5% etanol.
Válasz kis Zombi #1231. hozzászólására
Köszi.
Megnézem.
Bár én amatőr vagyok. Van amikor napokig dolgozok a géppel, van amikor egy évig elő se veszem.
Ehhez volt a legnehezebb fűrészt venni.