Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- T-16M traktor új
- GPS működése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica terményárak új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Körbálázót, de milyet? új
- Szója termesztése új
679 hozzászólás
Sziasztok keresnék 3db Stocks / forget kapcsoló szerkezetet és a hozzá tartozó menetes kampót 55cm hosszút akinek lenne eladó jelezze üzenetben vagy telefonon: 2️⃣0️⃣6️⃣1️⃣4️⃣6️⃣4️⃣2️⃣4️⃣
Köszönöm!
Válasz hashtag #677. hozzászólására
Igen fix ,teli felni.
BKT a két felsorolt gumi között van árba,nagyobb diszkontal izgalmasabb lenne
Válasz pamko #676. hozzászólására
Teli felni? Küllős kerékre nem annyira illik csatos ikert tenni. Bkt esetleg?
6000-es JD-re kerül ikerkerék 460-as gumival.A főkerékről (Fierstone Performer)kerülne át a gumi az ikerre,a főkerék pedig ujjat kapna. Vagy ugyanazt ami eddig is volt: Fierstone Performer 85 extra TL
vagy
Wredestein Traxion 85 II (26e-el olcsóbb mint a masik) melyikkel jarnék jobban?
Válasz mesz.adam99 #674. hozzászólására
Abban az estben ha a belső kereket össze tudod húzni. Közepes traktoron még állítható felnivel sem fog összejönni szerintem. Próbálták már páran.
Ha 2 sor van a traki alatt ,akkor nem lehet szélesebb mint 225 cm , de ebben az estben is a taposotthoz közel rakja.
Válasz golyó 2 #671. hozzászólására
Értem. De mondjuk egy dupla 520-as már jó lehet nem?
Válasz t.romsics #672. hozzászólására
Szerencséd van én most keresem a megfelelő kerekeket.
Válasz golyó 2 #669. hozzászólására
Az én körülményeim között, nem látok semmilyen különbséget, sem kelésben, sem fejlődési erélyben, sem termésben, semmiben. (Van sorba férő gumizásom is, de ki se cserélem évek óta.) Hozzáteszem, porba vetek, korán tavasszal, könnyű művelésű földekbe.
Válasz mesz.adam99 #670. hozzászólására
Nem az a főkerék.
A 12 sorból az ikrek alatt 2 sor , majd 2 sor jó a traki hasa alatt és megint 2 sor a kerekek mögött.
A nagy vetőgépnek nem kellett túl nagy nyomást adni , hogy beletegye ezzel nem is volt gond és a keléssel sem . Viszont idővel lemaradtak , kereste képet csak nem igazán adja vissza ezért nem raktam fel.
Válasz golyó 2 #669. hozzászólására
A 650+520 ikernél a 650-es volt a szélén?
Válasz mesz.adam99 #665. hozzászólására
Aki azt mondja , hogy nincs különbség az szerintem nem mond igazat.
A 6 soros gépem évek óta iker művelőkerékkel vet és ott nincs is probléma.
A 12 sorost 650 es szóló és 650+520 ikerkerékkel is húztam , talaj állapottól függően meglátszott a különbség betakarításkor , sajnos a hozammérő csak 9 soronként rajzol , így nem kimutatható. Csőhosszokat mértünk és súlyt is , a növény magasságát meg láttam. Ezért 24 tavaszára a nagy vetőgép előtt is iker művelőkerék lesz húzva. A nagy gépet megtalálod a hirdetéseimnél.
Sziasztok.
Landini landpower165-re szeretnék ikerkereket. Ha valakinek lenne eladó érdekelne. Köszönöm
Válasz mesz.adam99 #665. hozzászólására
Ha a mai modern felépítésű vetőgépet használsz (duplatárcsa, széles mélységtartó kerék, viszonylag nagy súlyú vetőkocsik, jó sorlezárás, kb. ennyi, a többi csak parasztvakítás), akkor semmilyen gondot nem okoz. Persze csak ha nem nedves, sáros földben (ugyan ez nem fordulhat elő, mert egy pár forduló után elsírod magad) húzod.
Válasz mesz.adam99 #665. hozzászólására
Nálam vetett JD8335, ès 7-8 szèria is Jd vetőgèppel, mindeggyik taposta, semmi lemaradás nem volt, pedig èn is tartottam tőle.
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata arról, hogy 650-es gumi méret mennyire okoz problémát kapás növények kelésénél? Ha látszik különbség a keréknyomba vetett és a normál sor között, később vissza tudja hozni a lemaradást?
Köszi előre is.
Válasz lotus80 #660. hozzászólására
https://techpubs.deere.com/en-US/Search/Equipment
Itt kikeresed a traktorod, nyelvet magyarra állítod és a kerekezés résznél minden ott lesz ami csak kell.
Ilyen kapocs szettet hol lehet olcsóbban venni? A Gyári uj kapocs-horog-gyürüs anya szett 100000 ft körül van.
Válasz lotus80 #660. hozzászólására
Nehéz kicsit visszaolvasni ??? Egész oldal ezzel van tele, táblázatokkal, meg mindennel.
Válasz lotus80 #660. hozzászólására
mi ezt úgy oldottuk meg ,hogy gyártattam egy ilyen bástyát, mit az MTZ ikerkerék felfogatásánál van. Ez megy fel a kerékagyra a másik oldalán meg vannak ugyanolyan tőcsavarok mint a kerékagyon és oda megy a kerék. Olyan magasra kell gyártatni a bástyát hogy megfelelő legyen a nyomtáv.
Valami ilyesmi:
Sziasztok!
JD 6155M traktoron elől 420/34 hátul 460/38-as abroncsok vannak. Szeretném, hogy a kukorica sortávba beférjen a gép. Az első felnit megfordítva kilehet szélesíteni a nyomtávot hátul viszont nem.
Esetleg valami megoldás létezik erre? Említették nekem a kerékagy? cserét. Erről viszont nem igen tudok semmit.
Gondolkozok inkább művelőkerék beszerzésén. Miként kell beállítani?
Köszönöm!
Válasz Traktoros30 #657. hozzászólására
Hajtani mit kell? Nem lehet csak a menetes részt kicserélni?
Válasz Traktoros30 #657. hozzászólására
Lehet azt hegeszteni is ha van hely a varratnak!
Sziasztok!
Elszakadt 2 darab ikerkerék csatnak a menetes szára. A kérdésem az lenne, hogy esztergáltatni és hajtani érdemes, vagy újat venni?
Ha esztergáltataom, akkor milyen anyagot javasoltok?
Köszönet mindenkinek. Nyomtáv 219 körül. Hátul nyomtáv szélesitővel.
Válasz ker.rolii #654. hozzászólására
https://www.troostwijkauctions.com/hu/dupla-levegokeszlet/03-43037-30833-8849185/
Sziasztok. Ikerkereket keresek, 420/85 R38 (16.9 R38) vagy 480/70 R38 méretben. Ha valakinek csupasz felnije van, az is érdekel. Az itteni hirdetéseket ismerem, aki tud segíteni kérem jelezze, előre is köszönöm.
Válasz termelo #627. hozzászólására
Igaz hogy a nyomtáv szélesítővel max 25km/h a megengedett sebesség? Mi a tapasztalat?
Válasz snooker #646. hozzászólására
Az a gond azzal sem lennék előrébb. Majdnem a féltengely végén vannak igy is a kerék agyak, ikreknél nem merem ennyire kint hagyni, nehogy elcsavarja őket.
Kösz mindenkinek, majd őszre jelentem milyen lett, vagy nem lett.
Válasz buti #648. hozzászólására
Az oldalfeszítő azért laza mert az ekenád megtámaszkodik a barázda falában és ellentart.
Nálunk szántanak 3 kerékkel is és nem húzza el!
Válasz buti #648. hozzászólására
Ágyekével szánt, minden marad ahogy volt, csak a bal kerék lesz bentebb. Mivel a barázdában amúgyis jobban fog többnyire, nem is baj ha a súlypont kicsit balra helyeződik
Szerintem meg kell próbálni aztán meglátja hogy megy.
Válasz mtz1221 #644. hozzászólására
Értem mit akarsz, az eddigiekhez képest valóban nem lesz nagyobb az igénybevétel, de hogy az ekét hogy tudod így beállítani, hogy ne akarja elcsavarni a traktort nem tudom.Értesz te az ekebeállításhoz tudod, hogy az akkor jó, ha laza oldalfeszítő lakatokkal is tudsz menni. Ez viszont csak akkor van, ha az ekefejek terheléséből adódó eredő erő a traktor középvonalába esik, ami így már nem a kardáncsonk középvonala, hanem a két kerék közti távolság fele kb, az eredeti középvonaltól 160 mm-el jobbra. A vonószárak középvonala viszont nem ott van. Szerintem folyamatosan csavarni akarja így a traktort.Nem láttam még soha sem ilyen megoldásban szántani senkit én nem is nagyon próbálnék.
Válasz mtz1221 #644. hozzászólására
bakker,ez komoly?inkább minden évbe állitgatod a nyomtávot,vagy AZ EGYIK HÁTSÓ KERÉK KIJJEBB VAN MINT A MÁSIK----de az ekét nem állitod be az uj nyomtávhoz
...
Válasz mtz1221 #644. hozzászólására
Nem akarlak lebeszélni a dologról de megfogod unni állandóan rakoskatni a felnit meg a távtartókat.Az utóbbit ha nem jól méretezed , esetleg törni fogja a csavarokat.Hejedben inkább kapcsos ikerkeréken gondolkodnék!
Válasz mtz1221 #644. hozzászólására
Buti pont fordítva írta, neked az eredetihez képest beljebb lesz a balos kerék így kisebb lesz rajta a terhelés.
Válasz buti #643. hozzászólására
Hogy értsük egymást. Eddig 10+ éve 1800-1850 mm nyomtávon megy, állandóan. Most kap ikreket, amihez összeakarom húzni a hátsó belső kerekeket 1450-1500-re. És őszre csak a szántáshoz húznám vissza a jobb kereket ahol eddig volt. Így van e valami hátúütője, az eddigi 10 évhez képest ??? Szörnyen rátudnak a kúpok rothadni, nincs kedvem minden évben 5 kilóssal püfölni a balkerékagyat is, ha nem szükséges.
Válasz termelo #640. hozzászólására
A barázdás kerék nagyobbat tud fogni, mint a tarlós emiatt pörög ki a tarlós kerék, emiatt kell difizár. Ez független a kerék nyomtávtól valóban, de ettől még az kapja a nagyobb csavarónyomatékot. Ha a barázdás kereket kijjebb viszi nagyobb lesz az erőkar.A vonóerő és függőleges terhelés viszont nagyobb karon nagyobb nyomatékot eredményez és ezt az egyébként is nagyobb terhelést kapó barázdáskeréknél. Ha egy colos deszkára a befogástól 10 cmre állsz megbír, de 2m-re ráállva már letörik. Ettől egyszerűbben nem tudom leírni, a barázdás kerék nagyobb igénybevételnek lesz kitéve, ettől még kibirhatja, de a terhelés alapból is nagyobb mint, a másiknak, és nagyobb mint, ha azt a kereket nem húzta volna kijjebb.
Válasz mtz1221 #641. hozzászólására
Válasz termelo #640. hozzászólására
Válasz buti #639. hozzászólására
Lefordíthatom érthető nyelvre?
Jobbra dől a traktor, több súly megy a jobbos kerékre ezért esetleg a balos kerék kikaparhat.
Ezért használunk difizárat ha szükséges. De a kolléga nem azt kérdezte amire válaszoltál.
A differenciálmű a két tengely közötti fordulatszám különbséget egyenlíti ki. A tarlón-járó kerék és a barázdában járó kerék ugyanannyi távolságot tesz meg a föld két vége között haladva.
Az mindegy, hogy a kerekek külön külön hány centire vannak a középtől mert a tengelyek fordulata a megtett út alatt azonos. Ha szántasz és esetleg kipörög a balos kerék akkor rányomod a difizárat és kész ettől biztosan nem lesz baja.
Válasz mtz1221 #636. hozzászólására
Nagyvonalakban a hátsó tengelyre egy csavaró nyomaték és két hajlító nyomaték hat. A csavaró nyomaték ha egyforma a két kerék tapadása és a két átmérő akkor egyforma. A barázdában járva nem egyforma,így a barázdás kerék nagyobb igénybevételnek van kitéve. A két hajlítás közül az első a függőleges erők által .A traktor súlya+munkagépből adódó függőleges terhelés szorozva az erőkarral, ami a jobbosnál több. Ugyanígy a vonóerő szorozva ugyanezzel a nagyobb karral szintén nagyobb nyomatékot eredményez, és egy barázdában járó ágyekés szántásnál ez mind a jobb kerék.
Válasz mtz1221 #636. hozzászólására
Nem, mivel a kerekek egyformák ezáltal a kerület is tehát ugyanannyit fog forogni mind a 2 hátsó tengely.
Válasz .Feco. #634. hozzászólására
Szerintem 16-os le ellenorzom. Van betét a két anyag között akkor az már 16-os?
Válasz termelo #630. hozzászólására
Persze azok egyformák. Traktor közepétől mérve a jobb hátsó 90 centire lenne, a bal meg csak 70-75 centire szántáskor pótkocsizáskor. Ezt nem tudom fejben lejátszani hogy pl difizár használatkor kap e így nagyobb terhelést a hátsó lehajtás, mint ha mindkettő azonos távolságra lenne.
Válasz .Feco. #634. hozzászólására
Használati útmutató - Kerekek és Nyomtávok
Válasz Drisa #633. hozzászólására
300/95R52?
létezik 8 és 16 pozíciós keréktárcsa.
Ha 16-os, akkor az ábrán 1. számmal jelölttel 203 cm, a 2. 200 cm.
Ha csak 8-as akkor ott a legnagyobb szélesség 193 cm.
Válasz .Feco. #626. hozzászólására
52 es állítható felni a hátsó.
Válasz termelo #627. hozzászólására
Azt saccoltam 10-10 cm elég akkor már oda tudom forgatni a felniket állíthatóak
Válasz .Feco. #626. hozzászólására
6145R
Válasz termelo #629. hozzászólására
Feltéve, hogy a két első átmérő és a két hátsó átmérő azonos!