Fórum

Kardántengelyek 

Létrehozta: Heccmaster, 2011-01-17 20:20:56

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #283 máris szomszéd | 2019-11-12 17:29:35

    Válasz *** HM *** #279. hozzászólására
    A nőstény feléd ha lehet.
    Látod mikor ér össze és löki le a csapágyházat a gépről ha nem egészen odavaló.

  • Válasz » #282 Drisa | 2019-11-12 14:12:38

  • Válasz » #281 Ares 826 | 2019-11-12 14:06:56

    Válasz Drisa #276. hozzászólására

    Mi a 10, fokra gondoltál???

  • Válasz » #280 mtz1221 | 2019-11-12 12:54:51

    Válasz *** HM *** #279. hozzászólására
    Én is azt szeretem ha a nőstény cső van felém.smile wink

  • Válasz » #279 *** HM *** | 2019-11-12 12:44:57

    1egyszerű kardán esetén mind1 melyik fele van a traktorra téve?
    Cerjakon van nyíl.... nősténycsősmile w00t lenne a traktorfele...
    Bakker 25 év 20munkagépes kardánozás után villan be ez a kérdés...smile wacko
    Frontra kell kardán...

  • Válasz » #278 *** HM *** | 2019-10-23 08:27:44

    Moty tökkombajnokon milyen kardán van gyárilag?

  • Válasz » #277 bandigh | 2019-09-29 17:38:18

    Válasz Drisa #276. hozzászólására

    Tudom h kisebb a lóerőigénye, de nekem pl a nas asztal claas felső hajtású, a kombi jd meg alsó hajtású, szóval olyan 30 fokban megy a tengely, évek óta.

  • Válasz » #276 Drisa | 2019-09-29 16:21:38

    kukorica asztal és kombájn között kicsi a távolság viszont de legalább 10 eltérés van a csonkok egyenese között milyen megoldással lehetne áthidalni?

  • Válasz » #275 csoppika | 2019-05-21 19:06:10

    Srácok.
    Hbr kardánt használ valaki?

  • Válasz » #274 csoppika | 2019-03-28 20:21:41

    Válasz RkTomi #273. hozzászólására

    Majd meglesem hohyan áll. Ugye azért kicsit hatrébb van a forgaspont, mint az alsó kampónal, de nem annyira , mint a nyomkövetősnél...

  • Válasz » #273 RkTomi | 2019-03-28 19:23:57

    Válasz csoppika #271. hozzászólására

    A JD permetezőn kormányzott vonórúdnál mind a két vége nagy hajlásszögű.

  • Válasz » #272 laci92627 | 2019-03-28 18:28:37

    Válasz csoppika #271. hozzászólására

    Igen csak a traktor felöl szokott lenni!

  • Válasz » #271 csoppika | 2019-03-28 18:17:59

    Srácok. Nagy hajlásszögű kardán csuklót csak az egyik oldalra szoktak tenni?
    Mondjuk permetezőhöz lenne... Normál vonórúd. Mtz rövid befele görbülő padjával húzva...

  • Válasz » #270 tisti7801 | 2019-03-03 09:08:42

    Köszönöm a segítséget!

  • Válasz » #269 RkTomi | 2019-03-03 07:20:31

    Válasz envagyok2 #268. hozzászólására

    Levegővel kifújni egyszerűbb.

  • Válasz » #268 envagyok2 | 2019-03-02 20:36:39

    Válasz tisti7801 #265. hozzászólására

    én úgy szoktam, hogy amikor a vasat vágom, akkor tömök bele egy rongyot a vágási síktól beljebb 1-2 cm-vel, amit vágás, csiszolás után kihúzok belőle, és így ami forgács, reszelék belement, azt ki tudom törölni valamennyire, nem rohad bele, nem szorul össze a két profilcső.

  • Válasz » #267 RkTomi | 2019-03-02 18:17:10

    Válasz tisti7801 #265. hozzászólására

    Amikor a legjobban szét vannak húzva a kardáncsövek akkor is 30%-os fedésben kell lenniük.

  • Válasz » #266 bandigh | 2019-03-02 17:53:12

    Válasz tisti7801 #265. hozzászólására

    Ha mondjuk függesztett a zúzó, akkor keresd meg azt az állást, amikor a legkisebb a távolság a két csonk között. Ez valószinüleg a vízszintes állásban lesz. Ekkor mérd meg a távolságot mondjuk a két csonkon lévő rögzítő bevágás között. Ebből a méretből még vegyél el mondjuk 5 centit. Ez lesz összetolva a legkisebb méreted. Megméred az új kardánt teljesen összetolva, mondjuk a rögzítőgolyók vonalában. A két mérés különbsége lesz az amit ki kell vágnod. Széthúzod a kardánt és mindkét feléből levágod a plussz hosszt. Először a műanygból, aztán a vasból. A vágást megcsiszolod, megzsírozod, összetolod és mehet a zúzás.

  • Válasz » #265 tisti7801 | 2019-03-02 16:18:55

    Sziasztok!

    Nagyon kezdő vagyok.
    Vettem egy szabadonfutó kardánt és a szárzúzohoz méretre kellene vágnom.
    Hogyan tudom meghatározni a pontos méretet? Mi a menete?

  • Válasz » #264 ..MZ/X.. | 2018-12-18 20:23:07

    Válasz Gepi #263. hozzászólására

    Már a gázolaj is megromlik mint a benzinsmile angrysmile angry
    Mi ATF olaj-aceton 1-1 keveréket vagy fékfolyadékot szoktunk használni ilyen összerohadt cuccoknál.

  • Válasz » #263 Gepi  | 2018-12-18 18:57:55

    Válasz mtz1221 #261. hozzászólására

    smile thumbupcoolsmile flowers
    Én gázolajat szoktam használni de amióta benne van ez a pár százalék bio anyag vagy micsoda azóta nem az igazismile wacko

  • Válasz » #262 Gepi  | 2018-12-18 18:54:05

  • Válasz » #261 mtz1221 | 2018-12-18 13:15:33

    Válasz Gepi #259. hozzászólására
    Állítsd fel hogy a vastagabb része legyen felfelé.Majd fújd meg a csövet jó vastagon wd40-el.Vagy naftával locsold meg párszor.

  • Válasz » #260 ..MZ/X.. | 2018-12-17 23:57:51

    Válasz Gepi #259. hozzászólására

    Szét kellene csúsznia. Esetleg próbáld meg kalapáccsal kocogtatni kifelére.

  • Válasz » #259 Gepi  | 2018-12-17 11:40:59

    Válasz ..MZ/X.. #237. hozzászólására

    Szia, tudnál nekem is segíteni?
    Egy ilyen kardánt hogyan tudnék széthúzni? Van belül valami zéger vagy mi? Gyönyörűen tudom mozgatni a borda részét de a végén megakad. Rajta van még a műanyagvédő burkolat is ezért nem nagyon bántottam.

  • Válasz » #258 72 | 2018-09-05 12:53:06

    Sziasztok!
    Valaki tudna egy olyan cégnevet küldeni akinél valós raktárkészlet van kardán alkatrészekből.

  • Válasz » #257 a2457 | 2018-08-05 13:37:35

    Válasz bandigh #255. hozzászólására

    mondjuk az is jó, nagy hajlás szög is van meg ha minden igaz az is állandó szögsebességű.

  • Válasz » #256 csoppika | 2018-08-05 12:26:10

    Válasz ..MZ/X.. #252. hozzászólására

    Majd rálesek. Most olyan 12-3cm van összetolva. Ha beteszem a toldót a traki csonkra, akko plusz 115mm... Rövid a kardán, remélem akkor nem támaszt ki...

  • Válasz » #255 bandigh | 2018-08-05 12:07:47

    Válasz a2457 #253. hozzászólására

    Zetor első féltengelyben is van duplacsuklós kardán

  • Válasz » #254 ..MZ/X.. | 2018-08-05 11:55:26

    Válasz a2457 #253. hozzászólására

    Ha még ez az univerzális toldozgatós nem is tetszik neki akkor is lehet olyan kardánt összerakni aminek egyik végén nagy hajlásszögű villa van a másikon meg szabadonfutó.
    Szőlő kombira kell, gondolom azért kellene a nagy hajlásszögű mert szűk a hely és a sor végén már a géppel fordulni kell de a kardánt még nem lehet leállítani.

  • Válasz » #253 a2457 | 2018-08-05 11:47:43

    Válasz ..MZ/X.. #250. hozzászólására

    ebbe van valami, amit linkeltem szabadonfutó az relative olcsó s könnyen cserélhető.
    lehetséges hogy munka közben nem jó a traki kardáncsonk meg a munkagép kardáncsonk helyzete egymáshoz képpest és a periodikus szögsebességváltozás miatt minden fél fordulatban kénytelen a szabadonfutó ugrani neki eggyet.
    visznt ebben az esetben nem nagy hajtászögű, hanem állandó szögsebességű kardán kéne...

    teljesítményfüggő, de lehet én pofátlanul ha nem kell sok kakaó vennék egy ilyen 15 ezer forintos szabadonfutó cuccot meg egy (pickup?) első féltengelyt meg kardáncsövet aztán összetaknyolnám abból...
    esztergába fogva faszagányoan ki lehet központozni, én nem szágyellem házi megoldást ha felébe kerül és jobb mint a gyári...
    persze kérdés hogy hány fokban akarja majd törni, de ha fontos akkor csak megnézi aztán szerintem ez volna a legcélszerűbb.. egy 50 esből kijön végülis. 50 lóig tudom hogy jó a mazda b2500 első féltengelye..
    nyomaték határoló nélkül talajmaró párszor instant lefullasztotta már kolléga 50 mtz-jét.. tuti nem euparaszt meg CE minősítésű de amilyen kardán árak vannak egy lövést megérhet.

  • Válasz » #252 ..MZ/X.. | 2018-08-05 11:44:54

    Válasz csoppika #249. hozzászólására

    Az újabb citrom meg háromszög profilcsöveknek kell legalább 20 centi. A régi mezőgépes bordás kardánoknak elég kevesebb is. Járásán is látod, hogy nagyon kóvályog ha túlzottan szétcsúszik.

  • Válasz » #251 mtz1221 | 2018-08-05 11:37:17

    Válasz csoppika #249. hozzászólására
    A meló közbeni legnagyobb szétcsúszás az minimum 5X-se legyen kardán cső külső átmérőjének.Valamikor gyakorlaton így vágatták velem a 4 szögűeket.Hogy volt e tudományos magyarázata azt nem hinném.

  • Válasz » #250 ..MZ/X.. | 2018-08-05 11:10:53

    Válasz .Norbert #246 h ozzászólására

    Ha 3 szabadonfutót hazavág évente akkor ott valami más gond is van, vagy műszaki vagy kezelői hiba.
    Ráadásul ha ennyi fogy miért a legdrágább megoldást akarjátok az egybe építettel? Az nem jó, hogy a gépes oldalon ott a nagy hajlásszögű csukló a munkagépen meg a szabadonfutó? Olcsóbb is, meg egyszerűbb is a javítás ha szükséges. Így legalább nem pörög feleslegesen a kardán ha le van állítva.

  • Válasz » #249 csoppika | 2018-08-05 11:10:40

    Kardán tengelynek meló közben mennyire kellene minimum összecsúsznia?

  • Válasz » #248 MrPoke | 2018-08-05 09:13:23

  • Válasz » #247 a2457 | 2018-08-05 06:55:09

    Válasz .Norbert #246. hozzászólására

    hát elvileg lehet olyat is mint ez:
    szabadonfutó
    s utánna erre rá lehet nyomatni a nagy törés szögűt. nem tudom milyen masina pontosan amire kellhet neked, tényleg kell a nagy hajtás szög ?

  • Válasz » #246 .Norbert | 2018-08-02 08:27:18

    Válasz vénkabi #245. hozzászólására

    Az árral tisztában vagyok. Csak eddig külön külön találtam. De külön felrakni nem látom jó megoldásnak mert egy szezonba 3 szabadonfutója megy szét a gazdának. Egy egységbe lenne a legtutibb.

    A szőlőkombájnon van egy csomó szíjhajtás és ez miatt kell a szabadonfutó.

  • Válasz » #245 vénkabi | 2018-08-02 06:17:55

    Válasz .Norbert #242. hozzászólására
    Igen, van olyan. Nekem a bálázón van olyan. De ara számíts, hogy elég borsos az ára. 100-as körül van csak a csukló a szabadonfutóval. Próbálj bontott körbálázóból keresni.

  • Válasz » #244 ND | 2018-08-01 13:40:59

    Válasz .Norbert #242. hozzászólására

    Szia,

    feltétlen kell a szabadonfutó?
    Nekünk vontatott ribizlikombájnon van iduplacsuklós kardán szabadonfutó nélkül.
    Nem éreztük még, hogy hiányozna a szabadonfutó.
    Igaz, minden hidromotoros a kombájnon, a kardán a szivattyút hajtja, annál meg ugye nincs lendkerék effektus, nem hajt vissza.

    A szőlőkombájn nem ugyan ilyen elven van?

  • Válasz » #243 Berente Antal | 2018-08-01 13:38:58

    Válasz .Norbert #242. hozzászólására

    Van külön kuplung bordástengellyel, hüvellyel.

  • Válasz » #242 .Norbert | 2018-08-01 13:35:34

    Sziasztok!


    Valaki esetleg találkozott-e már olyan kardántengellyel ami duplacsuklós (nagy nyílásszögű) és szabadonfutós is egyben?

    Kettőt együtt nem találok...

    Egyik gazdatárs vontatott szőlőkombájnjához lenne smile thumbup

  • Válasz » #241 ..MZ/X.. | 2018-01-16 23:27:27

    Két liter fékfolyadékban 1 hét ázás, locsolgatás. Kitartó kocogtatás szét-össze és megindult.smile thumbup

  • Válasz » #240 *** HM *** | 2018-01-03 08:02:58

    Válasz ..MZ/X.. #237. hozzászólására

    2 fa közé kikötni melegítés csapkodás ütés vàgás szétkalapálássmile tonguep

  • Válasz » #239 Claastra. | 2018-01-02 23:02:43

    Válasz ..MZ/X.. #237. hozzászólására

    flex,levágod a bordát(KB 10centi)és egy másik kardánról áthegeszteni(biztos van a polcon,vagy alatta)

  • Válasz » #238 bandigh | 2018-01-02 23:00:53

  • Válasz » #237 ..MZ/X.. | 2018-01-02 22:32:10

    Régi, sokbordás, összerohadt mezőgépes füles kardánt hogyan lehetne legegyszerűbben szétvarázsolni?
    Haver szerezte valahol, vadi új de koppig összetolva beállt mint állat. Géppel próbálták széthúzni aminek az lett az eredménye, hogy eltörték a füleket. Én már áztattam mindenféle intim folyadékkal, ütögettük kapaláccsal, hátha meglazul a rozsda, de meg sem moccan.smile glare

  • Válasz » #236 monolit | 2017-05-17 19:16:46

    Érthetőbben, a munkagép felé érdemes szerelni a szabadonfutós részét.

    Egy kis fejtágító az eltérő sebesség okairól, a 335. ábra környékén érdemes elidőzni:

    http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_521_Gepelemek/ch04s03.html

  • Válasz » #235 monolit | 2017-05-17 19:02:45

    Válasz amino #220. hozzászólására

    A rotoros rendsodrónál a hosszú karok nagy forgatónyomatékot generálnak, emiatt jó az ha szabadonfutós a kardán, mivel az nem hat vissza a traktor TLT-jére a traktor leállításakor, hanem szabadon pöröghet.

    Nekem a bálázómon volt hasonló kinézetű mint a te képeden, az nyomaték-határolt volt.

    Ha nagyon erős, akkor valószínűleg nem szabadonfutós. Az enyémet kézzel lehet visszafelé tekerni. Azért érdemes a gép felé szerelni a szabadonfutós részt, hogy ne az egész kardáncső forogjon, hanem csak a fej része.

    Mivel a kardántengely ha nincsen egyenes síkban, akkor változó sebességű forgást generál. Alapjáratnál, bekapcsolt TLT-nél jól megfigyelheted a nem egyenletes forgását a munkaeszköznek, ha nagyobb szögben megtöröd a kardántengelyt.

  • Válasz » #234 VMisi | 2017-05-17 17:24:49

    Válasz amino #232. hozzászólására

    Ne aggódj, ilyen kell rá, ilyen volt a régin és van a mostani rendképzőn is. Nagyobb mennyiségű szénánál is kattog, meg ha nagyon alászedem a kormányt. Amúgy meg ha tudod az előírt nyomatékot, akkor próbáld ki, hogy hol ugrik. Befogod az egyik végét satuba, másikra egy cső meg egy rugós-húzós mérleg és leellenőrzöd a nyomatékot.

[bezárás x]