Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR415.28 FtUSD395.1 FtCHF445.63 FtGBP501 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Itt hajdúban már 10000 forintos búza árat mondanak. Big-bag zsákban hordják kamion számra a kukoricát és 7000 forintba kerül mázsája szállítással együtt.
Sziasztok!
Hívtam a helyi felvásárlot ahova be van tárolva árpám búzám, hogy most mennyit ad érte, azt mondta augusztus közepéig nem vásárolnak fel. Ti tudjátok mi lesz augusztus közepén? Kormány jön majd elő gabona rendelettel? Megszivjuk vagy kedvező lesz?
Válasz Mihály #8215. hozzászólásáraÉn azt gondolom lófasz mennyiségű gabona van Ukrajnában ami van is azt most a nyugat próbálja kimenteni mert az az ÖVÉK nem az Ukránoké!
Nyugi van orvosi szó használva az idő mindenre megoldást ad ....-Éjszaka rakétatalálat érte Olekszij Vadaturszkij gabonakereskedő és feleségének mikolajivi otthonát, a házaspár meghalt – adta hírül a BBC az ukrán média beszámolóira hivatkozva. A 74 éves Vadaturszkij az ország egyik leggazdagabb üzletembere volt, vagyonát a Forbes 2020-ban 450 millió dollárra, azaz mintegy 178 milliárd forintra becsülte.
Vadaturszkijé volt a Nibulon nevű, gabonakivitellel foglalkozó cégcsoport, korábban Ukrajna hőse érdemrenddel tüntették ki..... na most akkor hány millió tonna gabona jön v. sem
Válasz Ares 826 #8210. hozzászólásáraBocsánat, a gyengét az idéző jelbe kellett volna tennem! (Egyébként 35 körül a sikér, 15-16 a fehérje, a hektosúly 73-82, de a 82ből van sokkal több, így az átlag 79, szóval malmi. Érdekes, hogy a Nádor idén a tavalyihoz hasonlóan megint gyengébb hektosúlyt hozott, mint amit vártunk. A hozam minden fajtánál szar, azt hajuk is. Fele, mint az elmúlt 5 évatlaga, de ez nem egyedi idén a környéken!)
Válasz envagyok2 #8204. hozzászólásáraesetleg akkor lesz olcsó 480 alatti gázolaj ha a nyugateurópai recesszió miatt megint 2bekukkkant" a Brent olaj ára 90 dollár alá hordónként, addig sajnos nem nagyon!
Válasz envagyok2 #8204. hozzászólásáraHát inkább majd a malom fog annyit fizetni érte nem az állam! azért azt sem lehet hogy a nitrogén 250-270 ezer egy tonna és abból termeljünk 13-15 ezres búzát! Még egyenlőre lehet venni 480-as gázolajat de az sem fok szerintem év végiig kitartani!
Válasz Sergio Oliva #8206. hozzászólásáraÉrtem, reméltem, hogy van már valami tuti, bár az "ogre" dumájából lehetett sejteni, hogy inkább szarkazmus.
Én azért nem vagyok telhetetlen és nem várom a 250es árát, velem már 160nál lehetne beszélgetni néhány kamionról, hagy menjenek a malmok is, ezzel a gyenge malmi búzával ami itt várja az események alakulását!
Válasz A.I. #8200. hozzászólásáraVágyvezérelt gondolkodás. Van a mazochisták, akik folyton piaci összeomlást várnak és évente többször abbahagyják a gazdálkodás én meg... Szia Uram Búza Ungarese 1. Qalitá 387 euro
Válasz Ares 826 #8203. hozzászólásáravalakinek biztos fizet majd annyit az állam, de legtöbb parasztnak szerintem nem fog.
még két hét, és kiderül.
magam részéről inkább a cumitól tartok, ahogy az utolsó negyed évük ezeknek sikerült, nem igen lehet másra következtetni.
Válasz barkaspisti #8190. hozzászólására Ezt minden laikus látja csak a kormány nem vesz róla tudomást avagy szőnyeg alá seprik a bajt..lehet magyarázni így v. úgy de tudomásul kell venni sín csak egy vonatott bír el azonos időben a koordinátorok vannak bajban nem tudom szakmai nevüket és nem irigylem a munkájukat ....
Válasz Mihály #8186 hozzászólás
Sajnos a MÁV vonalain csak a személyszálitó vonatok és a hibaelhárító és karbantartók a MÁV -é ,többihez semmi köze jött ment társaságoké , sajnos fittyet hánynak az összes utasításnak és ezért van nagyon sokk baleset .Ezeket nap mint nap tapasztalom vasutas ként.
Ezt hozta a nagy liberalizmus "szabad a pálya mindenkinek."
Válasz #bandi #8173. hozzászólásáraItthon majd veszik az ukránt, ha eljut záhonyig. Bizonyos része pedig el is jut idáig, most jön be a kukorica, az tuti, ugye nem teljes ukrajnát háborúzzák. Még...
Válasz F.F. #8178. hozzászólására addig tiszta mivel nálunk vagy a vagont rakják át kisebb nyomtávú kerékre vagy a rakományát szóval volt a Dunántúlon egyik szállító szerelvénye utol érte a másik cég szerelvényét s nem húzódott szerencsétlen mindjárt letolták egymást a sínekről s mi volt az első nyilatkozat ... a MÁV nem hibás akkor csak a két leányvállalat versengése okozta a balesetet .....
Válasz F.F. #8184. hozzászólásáraNem tehet vételi ajánlatot, hanem elfogadó nyilatkozatot tehet. Az elővásárlási jog azt jelenti, hogy a szerződéses vevő helyébe léphet egyoldalú nyilatkozattal. Az ár, és egyéb feltételek a szerződésben már rögzítve vannak.
Válasz A.I. #8182. hozzászólásáraAmíg van olyan kifejezés, hogy “hiánycél” addig mindegy mi mennyibe kerül
Ezidáig ugyanis elértük az idénre tervezett “hiány” 91%-át
Válasz plantek.kriszta #8170. hozzászólásáraNem ismerem őket. Van nekik üzletkötőjük, vagy csak a környéken vásárolnak? Mert tegnap 127-et mondtak Kaposváron azért ez elég nagy különbség, a 134- hez képest.
Válasz F.F. #8177. hozzászólásáraÉrtem én, de ha mindenkinek kiadják(még) a kiviteli engedélyt, akkor eljön egyszer egy pont, hogy Hoppá, így nem jut a kenyérbe sem, és megtiltják?
Aki utána következik, az így járt?
Gondolom.
Amúgy akkor is a nemzetközi árat kell majd érte adni az államnak, mert csak elővásárlási joga van, ármeghatározó joga nincsen ahogy én tudom. Tehát ha elfogy a gabona, és lesz olyan olasz cég aki leszerződik veled 25 forintra, de ugye ott a kiviteli tilalom, akkor viktor megveszi majd tőled is 25 ért? És utána hogy adja át a magyar felhasználóknak? Mármint mennyiért?
Válasz #bandi #8173. hozzászólásáraAz éves termésmennyiséget nem én találtam ki. Több agrárszakembert nyilatkozatából és sajtó anyagokból állt össze a kép.
Exporttal kapcsolatban szabad piac van, mindenki oda adja, ahova szeretné. Csak most gabona kivitellel kapcs.egy bejelentési kötelezettség van, amit ha a hivatal 30napon belül nem reagál rá, akkor bárhova vihető. Nyilván a magyar lakosság számára az éves szükséges mennyiséget fent kell tartani, a többi az mehet. Mert annak viszont nem látom értelmét, hogy a saját készleteiket eladjuk, utána még drágábban visszavegyük.
Válasz F.F. #8172. hozzászólására "Nálunk az átrakási kapacitás napi 4000t, szerintem szűk keresztmetszet." ja és a MÁV kis leánycégei egymást tolják a sínekről....
- Mint ahogy mások is írták, sajnos az északi féltekén most aszály van. Európa közel 50%-a az aszálytól szenved, így ez által a termés is jóval kevésebb a megszokottnál. Ez most sajnos nem csak magyar jelenség és véleményem szerint nincs köze a jégkármentesítő rendszerhez. Hisz Európa más országaiban nincs ilyen rendszer kiépítve és mégis full aszály van, hogy van ez?! De ez csak az én véleményem, de elfogadom más véleményét is.
- A gabona aratás most idén mindenkinek fájt, hisz nem vagyunk hozzászokva, hogy az árpa és a búza aratás szinte összefolyt és kb.egy hónappal minden előrébb lett ütemezve, továbbá a 100-150mm fél éves csapadékmennyiséghez, a megsült gabonaszemekhez, a kezem beférő repedésekhez, a tűzvészekhez és a 5-35q/ha hozamhoz. Ráadásként e mellett elszálltak az önköltségi árak, az imput anyagok, a növ.szerek és szolg.díjak is.
Nyilván ezeket a ktg.-ket mindenki igyekszik most érvényesíteni a gabona eladási árában, hogy mindenki pénzénél legyen. Ha már a napraforgó harmatgyenge lesz és kukorica meg be lett tárcsázva. Meg az őszi munkákat, valamiből el kell indítani?!
Pl.számomra az is érdekes(bár minden évben így szokott lenni), hogy aratás előtt magasabb az felvásárlási ár. Idén pl.~150-160e/t volt a búza(részben a gyenge EUR miatt is), aratás elejére szokás szerint beesett ~130eFt/t-ra(részben a szárító üzemek, vetőmag előállítók és a gabona kereskedők propagandájának köszönhető, tisztelet a kivételnek). Az aratás végre lement ~120eFt/t(bevásároltak, ebből a kevésből), utána lassan megindult felfelé. Most olyan ~140-145eFt/t között mozog, a JNKSZ és Békés megyében. Ha jól tudom, akkor a normál években ~5-5,5M t gabona szokott keletkezni idehaza. Ebből a hazai lakosságnak összesen 2,2-2,3M t van szüksége, a többi export. Idén olyan max.~3,5M t várható, így kevesebb megy most exportra.
- Közben az Ukrán-Orosz ügy persze befolyásoló tényező az árak alakulása véget, hisz csak a szomszédunkban van a balhé. Megy a dezinformáció ezerrel! Attól függetlenül, hogy az ott bent ragadt gabona egy része a bombázások során megsemmisült vagy ellopták kelet felé teherautókon vagy eladták délre feketén uszályostól.
A megmaradt tételen megy most az egyezkedés, az aktuális megállapodást meg napi szinten oda-vissza felrúgják. Persze annak tudatában, hogy már réges rég a tételeknek megvan a gazdája(Közel Kelet, Észak Afrika).
A kikötőket az ukránok még a háború elején szépen elaknásították, felszedésül ha most elkezdenék vagy fél év lenne. Mögöttük meg az öbölben meg az orosz flotta állomásozik. Így nehéz lesz elindulni...A másik útvonalon is erőlködnek Románia és Mo.felé, figyelembe véve azt a tényezőt, hogy a közút, vasút hálózat, hidak, stb.jelentős része megsemmisült. Nálunk az átrakási kapacitás napi 4000t, szerintem szűk keresztmetszet.
Az idei tavasz munkákról, a vetésről és a gabona betakarításról az Ukrán gazdák részéről nem is beszélve, nagy gáz van.(nem lett bemunkálva, kezelve a terület, szétlőtték, elaknásították, leéget, stb.).
- Mindenesetre véleményem szerint itthon a megszokott szept.kezdésű fokozatos áremelkedésig nem kell várni a gabona esetében, ez már aug.közepétől megindul felfelé. Globálisan a kereslet nőni fog, viszont a kínálat idén jóval kevesebb lesz. Így árfelhajtó hatása lesz a terményáraknak.
12421 hozzászólás
Válasz Géza15 #8220. hozzászólásáraJó zsizsikes?
Válasz Géza15 #8219. hozzászólásáraMármint ukrán kukorica.
Itt hajdúban már 10000 forintos búza árat mondanak. Big-bag zsákban hordják kamion számra a kukoricát és 7000 forintba kerül mázsája szállítással együtt.
https://index.hu/kulfold/2022/07/31/haboru-orosz-ukran-konfliktus-oroszorszag-ukrajna-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij/a-bolgaroknak-nem-kell-az-olcso-es-rossz-minosegu-gabona/
Sziasztok!
Hívtam a helyi felvásárlot ahova be van tárolva árpám búzám, hogy most mennyit ad érte, azt mondta augusztus közepéig nem vásárolnak fel. Ti tudjátok mi lesz augusztus közepén? Kormány jön majd elő gabona rendelettel? Megszivjuk vagy kedvező lesz?
Válasz Mihály #8215. hozzászólásáraÉn azt gondolom lófasz mennyiségű gabona van Ukrajnában ami van is azt most a nyugat próbálja kimenteni mert az az ÖVÉK nem az Ukránoké!
Nyugi van orvosi szó használva az idő mindenre megoldást ad ....-Éjszaka rakétatalálat érte Olekszij Vadaturszkij gabonakereskedő és feleségének mikolajivi otthonát, a házaspár meghalt – adta hírül a BBC az ukrán média beszámolóira hivatkozva. A 74 éves Vadaturszkij az ország egyik leggazdagabb üzletembere volt, vagyonát a Forbes 2020-ban 450 millió dollárra, azaz mintegy 178 milliárd forintra becsülte.
Vadaturszkijé volt a Nibulon nevű, gabonakivitellel foglalkozó cégcsoport, korábban Ukrajna hőse érdemrenddel tüntették ki..... na most akkor hány millió tonna gabona jön v. sem
Válasz Agrárkopó #8209. hozzászólásáraEz az àr Romàniaba is jelenleg
Válasz Ares 826 #8210. hozzászólásáraBocsánat, a gyengét az idéző jelbe kellett volna tennem! (Egyébként 35 körül a sikér, 15-16 a fehérje, a hektosúly 73-82, de a 82ből van sokkal több, így az átlag 79, szóval malmi. Érdekes, hogy a Nádor idén a tavalyihoz hasonlóan megint gyengébb hektosúlyt hozott, mint amit vártunk. A hozam minden fajtánál szar, azt hajuk is. Fele, mint az elmúlt 5 évatlaga, de ez nem egyedi idén a környéken!)
Válasz envagyok2 #8204. hozzászólásáraesetleg akkor lesz olcsó 480 alatti gázolaj ha a nyugateurópai recesszió miatt megint 2bekukkkant" a Brent olaj ára 90 dollár alá hordónként, addig sajnos nem nagyon!
Válasz envagyok2 #8204. hozzászólásáraHát inkább majd a malom fog annyit fizetni érte nem az állam! azért azt sem lehet hogy a nitrogén 250-270 ezer egy tonna és abból termeljünk 13-15 ezres búzát! Még egyenlőre lehet venni 480-as gázolajat de az sem fok szerintem év végiig kitartani!
Válasz A.I. #8208. hozzászólásáraMiért gyenge a malmi búzátok, nem jók az eredményei sikér, fehérje ?????
Tolna
132 takarmány Péntek 14:00àr...
Hát még nagyon alacsony.
Válasz Sergio Oliva #8206. hozzászólásáraÉrtem, reméltem, hogy van már valami tuti, bár az "ogre" dumájából lehetett sejteni, hogy inkább szarkazmus.
Én azért nem vagyok telhetetlen és nem várom a 250es árát, velem már 160nál lehetne beszélgetni néhány kamionról, hagy menjenek a malmok is, ezzel a gyenge malmi búzával ami itt várja az események alakulását!
Válasz envagyok2 #8204. hozzászólásáraMert mi lesz két hét múlva? Amire azt írod két hét múlva kiderül?
Válasz A.I. #8200. hozzászólásáraVágyvezérelt gondolkodás. Van a mazochisták, akik folyton piaci összeomlást várnak és évente többször abbahagyják a gazdálkodás én meg... Szia Uram Búza Ungarese 1. Qalitá 387 euro
Válasz Ares 826 #8203. hozzászólásáraMikor lesz már? Mer a ér már kéne a pénz.
Válasz Ares 826 #8203. hozzászólásáravalakinek biztos fizet majd annyit az állam, de legtöbb parasztnak szerintem nem fog.
még két hét, és kiderül.
magam részéről inkább a cumitól tartok, ahogy az utolsó negyed évük ezeknek sikerült, nem igen lehet másra következtetni.
Válasz Sergio Oliva #8197. hozzászólásáraLesz az hamarosan 250.000 is egy tonna!
Válasz balogh56 #8201. hozzászólásáraMost mennyi az ár?
Válasz Traktoros Jani #8120. hozzászólására takarmány + komp.
Válasz Sergio Oliva #8197. hozzászólásáraEnnyit szeretnél érte, vagy valahol adnak is ennyit?
Az nem lenne rossz kezdésnek!
Válasz sirhanzoltan #8196. hozzászólásáraAGROMANN KFT Nagymányok
Szia uram! Európai I. o. minőségű takarmánybúza érdekel?
153 000 Ft/t
Friss árat tud valaki?
Csak èrdekessegkepp irom , nalunk szlovakiaban a takarmany arpa 250 eu/t , ōszi sōr àrpa 300, A minosègű malmi bùza 290 ..
Válasz nyonyesz #8192. hozzászólásáraSzia! Ki ad érte ennyit és milyen minőségért? Köszi!
Válasz barkaspisti #8190. hozzászólására Ezt minden laikus látja csak a kormány nem vesz róla tudomást avagy szőnyeg alá seprik a bajt..lehet magyarázni így v. úgy de tudomásul kell venni sín csak egy vonatott bír el azonos időben a koordinátorok vannak bajban nem tudom szakmai nevüket és nem irigylem a munkájukat ....
Tegnapi ár 13800 +komp Tolna megye
Válasz barkaspisti #8190. hozzászólásáraNálunk is mindig azért késnek a ceresek
Válasz Mihály #8186 hozzászólás
Sajnos a MÁV vonalain csak a személyszálitó vonatok és a hibaelhárító és karbantartók a MÁV -é ,többihez semmi köze jött ment társaságoké , sajnos fittyet hánynak az összes utasításnak és ezért van nagyon sokk baleset .Ezeket nap mint nap tapasztalom vasutas ként.
Ezt hozta a nagy liberalizmus "szabad a pálya mindenkinek."
Sziasztok!
Esetleg friss durumbúza felvásárlási árat tud valaki?
Köszönöm!
Válasz Mihály #8186. hozzászólásáraBiatorbágyon volt, de hogy ez most hogy a bánatba jön ide?
Válasz #bandi #8173. hozzászólásáraItthon majd veszik az ukránt, ha eljut záhonyig. Bizonyos része pedig el is jut idáig, most jön be a kukorica, az tuti, ugye nem teljes ukrajnát háborúzzák. Még...
Válasz F.F. #8178. hozzászólására addig tiszta mivel nálunk vagy a vagont rakják át kisebb nyomtávú kerékre vagy a rakományát szóval volt a Dunántúlon egyik szállító szerelvénye utol érte a másik cég szerelvényét s nem húzódott szerencsétlen mindjárt letolták egymást a sínekről s mi volt az első nyilatkozat ... a MÁV nem hibás akkor csak a két leányvállalat versengése okozta a balesetet .....
Válasz F.F. #8184. hozzászólásáraNem tehet vételi ajánlatot, hanem elfogadó nyilatkozatot tehet. Az elővásárlási jog azt jelenti, hogy a szerződéses vevő helyébe léphet egyoldalú nyilatkozattal. Az ár, és egyéb feltételek a szerződésben már rögzítve vannak.
Válasz #bandi #8179. hozzászólásáraÉn is azt gondolom, hogy az állam figyeli az aktuális piaci árakat és az alapján tesz vételi ajánlatot.
Válasz A.I. #8182. hozzászólásáraAmíg van olyan kifejezés, hogy “hiánycél” addig mindegy mi mennyibe kerül
Ezidáig ugyanis elértük az idénre tervezett “hiány” 91%-át
Válasz ..,-:) #8181. hozzászólásáraÉs így is megéri! Közgazdászok meg csak pislognak, hogy akkor hogy is...?
Válasz #bandi #8179. hozzászólásáraÚgy mint a gázt !
Megveszik 1100-ért és eladják 100-ért….
Válasz plantek.kriszta #8170. hozzászólásáraNem ismerem őket. Van nekik üzletkötőjük, vagy csak a környéken vásárolnak? Mert tegnap 127-et mondtak Kaposváron azért ez elég nagy különbség, a 134- hez képest.
Válasz F.F. #8177. hozzászólásáraÉrtem én, de ha mindenkinek kiadják(még) a kiviteli engedélyt, akkor eljön egyszer egy pont, hogy Hoppá, így nem jut a kenyérbe sem, és megtiltják?
Aki utána következik, az így járt?
Gondolom.
Amúgy akkor is a nemzetközi árat kell majd érte adni az államnak, mert csak elővásárlási joga van, ármeghatározó joga nincsen ahogy én tudom. Tehát ha elfogy a gabona, és lesz olyan olasz cég aki leszerződik veled 25 forintra, de ugye ott a kiviteli tilalom, akkor viktor megveszi majd tőled is 25 ért? És utána hogy adja át a magyar felhasználóknak? Mármint mennyiért?
Válasz Mihály #8174. hozzászólásáraÉn a záhonyi átrakóra gondoltam. A többit nem igazán értem.
Válasz #bandi #8173. hozzászólásáraAz éves termésmennyiséget nem én találtam ki. Több agrárszakembert nyilatkozatából és sajtó anyagokból állt össze a kép.
Exporttal kapcsolatban szabad piac van, mindenki oda adja, ahova szeretné. Csak most gabona kivitellel kapcs.egy bejelentési kötelezettség van, amit ha a hivatal 30napon belül nem reagál rá, akkor bárhova vihető. Nyilván a magyar lakosság számára az éves szükséges mennyiséget fent kell tartani, a többi az mehet. Mert annak viszont nem látom értelmét, hogy a saját készleteiket eladjuk, utána még drágábban visszavegyük.
Válasz pokistvan1975 #8175. hozzászólásáraHevesben hol merre? Egri malom 140000 körül.
Heló! Heves megyei búza felvásárlási árakról van valakinek ínfoja?
Válasz F.F. #8172. hozzászólására "Nálunk az átrakási kapacitás napi 4000t, szerintem szűk keresztmetszet." ja és a MÁV kis leánycégei egymást tolják a sínekről....
Válasz F.F. #8172. hozzászólásáraÍrod: “Idén olyan max.~3,5M t várható, így kevesebb megy most exportra.”
Ezt miből gondolod? Ha a külföldi megfizeti, igenis el fogják adogatni oda, itthon meg nagyon nagy cumi lesz. Mármint annak, aki venni akar.
Sziasztok,
- Mint ahogy mások is írták, sajnos az északi féltekén most aszály van. Európa közel 50%-a az aszálytól szenved, így ez által a termés is jóval kevésebb a megszokottnál. Ez most sajnos nem csak magyar jelenség és véleményem szerint nincs köze a jégkármentesítő rendszerhez. Hisz Európa más országaiban nincs ilyen rendszer kiépítve és mégis full aszály van, hogy van ez?! De ez csak az én véleményem, de elfogadom más véleményét is.
- A gabona aratás most idén mindenkinek fájt, hisz nem vagyunk hozzászokva, hogy az árpa és a búza aratás szinte összefolyt és kb.egy hónappal minden előrébb lett ütemezve, továbbá a 100-150mm fél éves csapadékmennyiséghez, a megsült gabonaszemekhez, a kezem beférő repedésekhez, a tűzvészekhez és a 5-35q/ha hozamhoz. Ráadásként e mellett elszálltak az önköltségi árak, az imput anyagok, a növ.szerek és szolg.díjak is.
Nyilván ezeket a ktg.-ket mindenki igyekszik most érvényesíteni a gabona eladási árában, hogy mindenki pénzénél legyen. Ha már a napraforgó harmatgyenge lesz és kukorica meg be lett tárcsázva. Meg az őszi munkákat, valamiből el kell indítani?!
Pl.számomra az is érdekes(bár minden évben így szokott lenni), hogy aratás előtt magasabb az felvásárlási ár. Idén pl.~150-160e/t volt a búza(részben a gyenge EUR miatt is), aratás elejére szokás szerint beesett ~130eFt/t-ra(részben a szárító üzemek, vetőmag előállítók és a gabona kereskedők propagandájának köszönhető, tisztelet a kivételnek). Az aratás végre lement ~120eFt/t(bevásároltak, ebből a kevésből), utána lassan megindult felfelé. Most olyan ~140-145eFt/t között mozog, a JNKSZ és Békés megyében. Ha jól tudom, akkor a normál években ~5-5,5M t gabona szokott keletkezni idehaza. Ebből a hazai lakosságnak összesen 2,2-2,3M t van szüksége, a többi export. Idén olyan max.~3,5M t várható, így kevesebb megy most exportra.
- Közben az Ukrán-Orosz ügy persze befolyásoló tényező az árak alakulása véget, hisz csak a szomszédunkban van a balhé. Megy a dezinformáció ezerrel! Attól függetlenül, hogy az ott bent ragadt gabona egy része a bombázások során megsemmisült vagy ellopták kelet felé teherautókon vagy eladták délre feketén uszályostól.
A megmaradt tételen megy most az egyezkedés, az aktuális megállapodást meg napi szinten oda-vissza felrúgják. Persze annak tudatában, hogy már réges rég a tételeknek megvan a gazdája(Közel Kelet, Észak Afrika).
A kikötőket az ukránok még a háború elején szépen elaknásították, felszedésül ha most elkezdenék vagy fél év lenne. Mögöttük meg az öbölben meg az orosz flotta állomásozik. Így nehéz lesz elindulni...A másik útvonalon is erőlködnek Románia és Mo.felé, figyelembe véve azt a tényezőt, hogy a közút, vasút hálózat, hidak, stb.jelentős része megsemmisült. Nálunk az átrakási kapacitás napi 4000t, szerintem szűk keresztmetszet.
Az idei tavasz munkákról, a vetésről és a gabona betakarításról az Ukrán gazdák részéről nem is beszélve, nagy gáz van.(nem lett bemunkálva, kezelve a terület, szétlőtték, elaknásították, leéget, stb.).
- Mindenesetre véleményem szerint itthon a megszokott szept.kezdésű fokozatos áremelkedésig nem kell várni a gabona esetében, ez már aug.közepétől megindul felfelé. Globálisan a kereslet nőni fog, viszont a kínálat idén jóval kevesebb lesz. Így árfelhajtó hatása lesz a terményáraknak.