Válasz Sötét Paraszt #24985. hozzászólásáraAz ugye megvan mestőr, "hogy a az" mérős olajos dobozban marad a falán pár milliliter olaj... Ha már nem atommagot hanem szőrszálat hasítunk...
Válasz lac* #24982. hozzászólásáraDunántúl Batta, Tiszántúl Tifo, te meg jó helyen vagy BP környékén, ahol pár éve ezek szerint nyitottak új tankertöltőt ...
Válasz Sötét Paraszt #24985. hozzászólásáraJa, 1:49.
Az már lehet beköpi a gyertyát mer' túl olajos
Főleg h több gép igényli a 20as v 30as keveréket, csak az EU forgalomba hozatali engedély miatt írják rá az 50est
Válasz gcastle #24981. hozzászólásáraNem kisérletezek,a mol extra 100-ban nincs biokomponens,emiatt stihlekbe csak ezt használom,vagy az omv 100-ast.
Azóta simán bennehagyom,és semmi gondom nincs.
Innen indultunk,és petrolkémiai szakmai eszmefuttatás lett a vége.
Válasz gcastle #24979. hozzászólásáraNekem meg mindig Csepelről hozzák,de ebből nem vontam le azt a kövevetkeztetést,h csak Csepelről lehet szállítani az egész országba.
Válasz lac* #24978. hozzászólásáraAkkor vegyél jó kétütemű motorolajat, mérd ki a 100ml-t, és tankolj rá a kannába 4900ml-t! Problem? Egyébként hónapokig benne hagyni punyadni már az ÁFOR időben sem volt jó 5let! Miért is? Kellett másra a pénz, annyi benzint hozott apám, amit a következő munkánál elfüstölt. Igaz, akkor a kúton még voltak hiteles alu cserpákok, amivel adott mennyiségű benzinhez mérték a megfelelővel az AROL 2T-t...
Válasz lac* #24972. hozzászólásáraKb 20 éve tartálykocsi hozza:
1-gázolaj
2-amíg volt FA 60-80 extra könnyű fűtőolaj
3-New Energy piro olaj
Minden sofőr két töltő állomásról anekdotázott: Százhalombattáról meg Tiszaújvárosról. A piro más, az Dunaharaszti.. Akkor ők nem töltöttek általad ismert telephelyen. Én kérek elnézést!
Válasz lac* #24950. hozzászólásáranem, az etbe, vagy etil-terc-butil-éter, az egy oxigenát, vagyis oxigén tartalmú vegyület, épp ezért keverik bele. jobb lesz tőle az égés, magasabb lesz az oktánszám. ugyan ilyen oxigenát pl. az MTBE, vagyis metil-terc-butil-éter is. ezeknek semmi közük a kötelező etanol bekeverési arányhoz, ezeket régóta használják, a MOL előbb ETBE-t kevert, és tudja tököm, jó 20 éve építette meg az MTBE üzemét, azóta azt is kever.
a kötelező etanol bekevers a megújuló energia felhasználás arányának növelése miatt van, hogy legalább 10%-ban ne bányászott, azaz plusz CO2 kerüljön a légkörbe, hanem valamit ki is szedjünk onnan...
Válasz lac* #24954. hozzászólásáraÜzemanyag elosztás: Batta vagy Tifo. Mindkettő Mol. Hogy lesz Öemfau? Milyen és mennyi adalék. Az igaz, hogy a Maxx Schwehat után Simmeringből jön.
Válasz lac* #24966. hozzászólásáraNe már! Akkor szerinted az van a címkén, hogy az OLAJ bírja:
1-bio komponenst
2-az erős gyújtó szikrát
3-a tiszta, mozgó motor alkatrészeket
4-az alacsony hőmérsékletet
5-az akár 25%-os (Bakter Bitter... ) etanolt...
És nem az, hogy a használatával:
1-bio komponensű üzemanyagot is használhatsz
2-jobb lesz vele a gyújtás
3-tisztább lesz belül a motor
4-alacsony hőmérsékleten is überfaszán fog általa üzemelni a szerencsétlen kétütemű
5-ezzel még a 25% etanoltartalmú szutykot is elfüstölheted???
Most fejeztem be a "lóval imádkozást"!
Válasz gcastle #24965. hozzászólásáraÉrtelek,bírja a biokomponenst az olaj,oké.
De attól még kidobhatod a karburátort,ha beleköt a trutymó,mert bennehagytad a benzint.
Válasz lac* #24960. hozzászólásáraNekem ászreveszi az autóm. Olyan morgós lesz a hangja a 95-össel, a 100-assal meg szinte teljesen hangtalan. Talán a nagyobb előgyújtás miatt? Nem tudom, de észreveszem a különbséget.
Válasz Földönfuto #24958. hozzászólásáraIgy van. Amelyik kuton nem volt oda is visznek majd mert nagy rá a kereslet. Elérték a több profitot. Mondom'ha bedobják'hogy ez káros a motornak akkor gyalog mennek. én még nem veszek olyant. Előbb beszélek az itthoni sok masinával melyiknek nem koser. Van 10 benzines motor ebből 3 négyütemű. Ebből egy van ami egy éves. lassan megesz a benzin az udvarban mindent. Majd megirom'mit cserélek!
Válasz lac* #24950. hozzászólásáraCsak mondom, hogy az OMW-nek van üzeme romániában is, ahova Magyarországról viszik az etanolt.
Ugyanígy a Lukoil/Normbenznek is.
Az uszály tölt battán is, de az javarészt lefelé megy.
Válasz gcastle #24948. hozzászólásáraJa értem,de az autón is észrevehető a változás ,lustább lett tőle hirtelen.
Fűrészbe még nem próbáltam,de nemsokára ráérek, van vagy 4h.erdő amit ki kéne vágni majd ott teszteljük nem keveset. Bár jó lenne,nem kevéssel olcsóbb a 100-as tól
Válasz lac* #24950. hozzászólásáraAzt sem árt tudni, hogy nem minden ÖMV kúton van eredeti ÖMV/Schwechat-i üzemanyag. Döntő többsége MOL, de ez igaz bármelyikre.
Válasz gcastle #24944. hozzászólásáraPl az omw maxmotion benzinje,a bio helyett valami etebe nevű dolog van benne,ez nem trutymósodik be,de gázolajból is van nekik bio mentes,csak már nem emlékszem,olyan 30-50ft-al drágább,viszont raktározhatod évekig.
Attól mert valamiről nem tudsz,még létezhet.
De elég tapasztalatom szerint ha nem a sima 95-ös helyett az extrát öntöd bele.
Egy hónapot mondanak,mert az a biztos,de kb 3 hónapig eltartható az E-10.Az után is eltartható,ha vki önt bele üzemanyag stabilizátort.Ezt több gyártó is forgalmazza,pl Briggs,vagy a Stihl már alapból belekavarja a zöld színű kétütemű olajába.A gumialkatrészek inkább a több mint 10 éves gépeken vannak veszélybe.Ami eddig bírta az E5-öt(mert eddig az volt a 95-ös),az ezután is bírja az E10-et.Az etanol inkább a rendszerben lévő több éves kosz feloldásával okoz problémát,de ezt takarítással,szűrő cserével meg tudjuk oldani.
Válasz B.Bali #24947. hozzászólásáraDe érted miért írtam!? A 90 és a 95 között a különbség a kompresszió tűrés, az etanol meg jobban bírja a nyomást, szóval pont fordítva van a dolog, lehet 90est árulni alkohollal felütve, mert így megfelel majd a 95 oktánszámúnak kopogás szempontjából.
Válasz majorferi33 #24934. hozzászólására2010-ben E85-tel ment egész nyáron két WB30X szivattyú a belvíz miatt. Még gyertya csere sem volt bennük azóta, csak motorolaj csere. Pedig ott is van gumi tömlő meg tömítés az üzemanyag rendszerben...
Válasz gcastle #24929. hozzászólásáraNem az E5-re gondolok,hanem a 100-as oktánszámú benzinre,abban nincs semmi adalék.Meg én év elején szoktam venni egy kannával,az elég egész évre otthon ezekbe a kis gépekbe.Csak mint a többiek is írják ezt az E10-est egy belül fel kell használni mert kicsapódik a víz.Minden esetre a Toyotámba már 100-ast tankoltam.Drágább de jobban megy vele,lehet kicsit kevesebbet is fogyaszt.
31286 hozzászólás
Válasz Sötét Paraszt #24985. hozzászólásáraAz ugye megvan mestőr, "hogy a az" mérős olajos dobozban marad a falán pár milliliter olaj... Ha már nem atommagot hanem szőrszálat hasítunk...
Válasz gcastle #24987. hozzászólásáraEz nem pár éve van koma
Válasz lac* #24982. hozzászólásáraDunántúl Batta, Tiszántúl Tifo, te meg jó helyen vagy BP környékén, ahol pár éve ezek szerint nyitottak új tankertöltőt ...
Válasz Sötét Paraszt #24985. hozzászólásáraJa, 1:49.
Az már lehet beköpi a gyertyát mer' túl olajos
Főleg h több gép igényli a 20as v 30as keveréket, csak az EU forgalomba hozatali engedély miatt írják rá az 50est
Válasz gcastle #24981. hozzászólásáraAz ugye megvan mestőr, hogy a az nem 1:50 keverék leszen.
Válasz lac* #24983. hozzászólásáraJa,és soha nem használtam rossz minőségű 2ütemű olajat,mióta van ,azóta abból is csak a szintetikusat használom.
Válasz gcastle #24981. hozzászólásáraNem kisérletezek,a mol extra 100-ban nincs biokomponens,emiatt stihlekbe csak ezt használom,vagy az omv 100-ast.
Azóta simán bennehagyom,és semmi gondom nincs.
Innen indultunk,és petrolkémiai szakmai eszmefuttatás lett a vége.
Válasz gcastle #24979. hozzászólásáraNekem meg mindig Csepelről hozzák,de ebből nem vontam le azt a kövevetkeztetést,h csak Csepelről lehet szállítani az egész országba.
Válasz lac* #24978. hozzászólásáraAkkor vegyél jó kétütemű motorolajat, mérd ki a 100ml-t, és tankolj rá a kannába 4900ml-t! Problem?
Egyébként hónapokig benne hagyni punyadni már az ÁFOR időben sem volt jó 5let! Miért is? Kellett másra a pénz, annyi benzint hozott apám, amit a következő munkánál elfüstölt. Igaz, akkor a kúton még voltak hiteles alu cserpákok, amivel adott mennyiségű benzinhez mérték a megfelelővel az AROL 2T-t...
Válasz lac* #24976. hozzászólásárahttps://www.mk.uni-pannon.hu/index.php/felvi/szakjaink/msc/664-vegyeszmernoeki-mesterszak
Válasz lac* #24972. hozzászólásáraKb 20 éve tartálykocsi hozza:
1-gázolaj
2-amíg volt FA 60-80 extra könnyű fűtőolaj
3-New Energy piro olaj
Minden sofőr két töltő állomásról anekdotázott: Százhalombattáról meg Tiszaújvárosról. A piro más, az Dunaharaszti.. Akkor ők nem töltöttek általad ismert telephelyen. Én kérek elnézést!
Válasz gcastle #24977. hozzászólásáraNem követem a témát ennyire,csak mint user kevesebbet akarok szívni már.
Válasz lac* #24976. hozzászólásáraAkkor az ETBE nem bio?
Kezd korona hiszti lenni ebből is...
Válasz envagyok2 #24974. hozzászólásárahttps://hu.wikipedia.org/wiki/Etil-tercier-butil-%C3%A9ter
Válasz envagyok2 #24974. hozzászólásáraHalleluja! Végre! Köszi!
Válasz lac* #24950. hozzászólásáranem, az etbe, vagy etil-terc-butil-éter, az egy oxigenát, vagyis oxigén tartalmú vegyület, épp ezért keverik bele. jobb lesz tőle az égés, magasabb lesz az oktánszám. ugyan ilyen oxigenát pl. az MTBE, vagyis metil-terc-butil-éter is. ezeknek semmi közük a kötelező etanol bekeverési arányhoz, ezeket régóta használják, a MOL előbb ETBE-t kevert, és tudja tököm, jó 20 éve építette meg az MTBE üzemét, azóta azt is kever.
a kötelező etanol bekevers a megújuló energia felhasználás arányának növelése miatt van, hogy legalább 10%-ban ne bányászott, azaz plusz CO2 kerüljön a légkörbe, hanem valamit ki is szedjünk onnan...
Válasz lac* #24972. hozzászólásáraAmúgy lassan ez a téma is megérdemelne egy topicot...
Válasz gcastle #24970. hozzászólásáraSokmindennek utána kellene nézzél,mondtam már,amit nem tudsz,az attól még nem biztos,hogy nincs.
Válasz B.Bali #24953. hozzászólására40 liter egy hónap alatt megmondta volna, ha nem oké...
Válasz lac* #24954. hozzászólásáraÜzemanyag elosztás: Batta vagy Tifo. Mindkettő Mol. Hogy lesz Öemfau? Milyen és mennyi adalék. Az igaz, hogy a Maxx Schwehat után Simmeringből jön.
Válasz lac* #24966. hozzászólásáraNe már! Akkor szerinted az van a címkén, hogy az OLAJ bírja:
) etanolt...
1-bio komponenst
2-az erős gyújtó szikrát
3-a tiszta, mozgó motor alkatrészeket
4-az alacsony hőmérsékletet
5-az akár 25%-os (Bakter Bitter...
És nem az, hogy a használatával:
1-bio komponensű üzemanyagot is használhatsz
2-jobb lesz vele a gyújtás
3-tisztább lesz belül a motor
4-alacsony hőmérsékleten is überfaszán fog általa üzemelni a szerencsétlen kétütemű
5-ezzel még a 25% etanoltartalmú szutykot is elfüstölheted???
Most fejeztem be a "lóval imádkozást"!
Volt ma egy kis határszemle .





Válasz gcastle #24965. hozzászólásáraÉrtelek,bírja a biokomponenst az olaj,oké.
De attól még kidobhatod a karburátort,ha beleköt a trutymó,mert bennehagytad a benzint.
Válasz lac* #24960. hozzászólásáraBal alsó sarka...

Válasz Bárány #24963. hozzászólásáraÉn a benzin miatt különbséget utoljára 996ccm szívó V2-nél vettem észre 2 keréken ... Ott volt különbség! Aprókavics dobbal meg K&N szűrővel érezted, hogy főtengelyen, vagy hátsó keréken van meg a 120 paci meg a 94 nyúton...
Válasz lac* #24962. hozzászólásáraAz előző 1.6 szívónál én sem, de ennél az 1,2 turbónál igen.
Válasz Bárány #24961. hozzászólásáraÉn nem vettem észre különbséget eddig. Nem is járok csak 95össel
Válasz lac* #24960. hozzászólásáraNekem ászreveszi az autóm. Olyan morgós lesz a hangja a 95-össel, a 100-assal meg szinte teljesen hangtalan. Talán a nagyobb előgyújtás miatt? Nem tudom, de észreveszem a különbséget.
Válasz Földönfuto #24958. hozzászólásáraKocsiba mehet a 95ös,az bírja. A kisgépek viszont nem szeretik.
Válasz Földönfuto #24958. hozzászólásáraIgy van. Amelyik kuton nem volt oda is visznek majd mert nagy rá a kereslet. Elérték a több profitot. Mondom'ha bedobják'hogy ez káros a motornak akkor gyalog mennek.
én még nem veszek olyant. Előbb beszélek az itthoni sok masinával melyiknek nem koser. Van 10 benzines motor ebből 3 négyütemű. Ebből egy van ami egy éves.
lassan megesz a benzin az udvarban mindent. Majd megirom'mit cserélek!
A vélemények többsége alapján,a biztonság kedvéért a 100-ast fogom használni még a kocsiban is,esetleg keverem.
Válasz lac* #24950. hozzászólásáraCsak mondom, hogy az OMW-nek van üzeme romániában is, ahova Magyarországról viszik az etanolt.
Ugyanígy a Lukoil/Normbenznek is.
Az uszály tölt battán is, de az javarészt lefelé megy.
Válasz szanberg #24952. hozzászólásáraNem így van de én már lexarom.
Válasz lac* #24950. hozzászólásáraA mol xxl és az extra téli gázolaj is bikoponens mentes
Válasz szanberg #24952. hozzászólásáraFelétek lehet,ide Csepelről hozzák,oda pedig hajóval jön Bécsből
Válasz gcastle #24948. hozzászólásáraJa értem,de az autón is észrevehető a változás ,lustább lett tőle hirtelen.
Fűrészbe még nem próbáltam,de nemsokára ráérek, van vagy 4h.erdő amit ki kéne vágni majd ott teszteljük nem keveset. Bár jó lenne,nem kevéssel olcsóbb a 100-as tól
Válasz Szabi. #24951. hozzászólásáraMinden OMW kúton mol anyagot árulnak, kivétel a maxxmotion, azt egyenesen osztrákból hozzák egyébként.
Válasz lac* #24950. hozzászólásáraAzt sem árt tudni, hogy nem minden ÖMV kúton van eredeti ÖMV/Schwechat-i üzemanyag. Döntő többsége MOL, de ez igaz bármelyikre.
Válasz gcastle #24944. hozzászólásáraPl az omw maxmotion benzinje,a bio helyett valami etebe nevű dolog van benne,ez nem trutymósodik be,de gázolajból is van nekik bio mentes,csak már nem emlékszem,olyan 30-50ft-al drágább,viszont raktározhatod évekig.
Attól mert valamiről nem tudsz,még létezhet.
De elég tapasztalatom szerint ha nem a sima 95-ös helyett az extrát öntöd bele.
Egy hónapot mondanak,mert az a biztos,de kb 3 hónapig eltartható az E-10.Az után is eltartható,ha vki önt bele üzemanyag stabilizátort.Ezt több gyártó is forgalmazza,pl Briggs,vagy a Stihl már alapból belekavarja a zöld színű kétütemű olajába.A gumialkatrészek inkább a több mint 10 éves gépeken vannak veszélybe.Ami eddig bírta az E5-öt(mert eddig az volt a 95-ös)
,az ezután is bírja az E10-et.Az etanol inkább a rendszerben lévő több éves kosz feloldásával okoz problémát,de ezt takarítással,szűrő cserével meg tudjuk oldani.
Válasz B.Bali #24947. hozzászólásáraDe érted miért írtam!? A 90 és a 95 között a különbség a kompresszió tűrés, az etanol meg jobban bírja a nyomást, szóval pont fordítva van a dolog, lehet 90est árulni alkohollal felütve, mert így megfelel majd a 95 oktánszámúnak kopogás szempontjából.
Válasz gcastle #24943. hozzászólásáraEzt nem mondta senki,majd kiderűl vagy beborúl
Válasz gcastle #24943. hozzászólásáraÍgy indulnak a rémhírek.
Válasz majorferi33 #24934. hozzászólására2010-ben E85-tel ment egész nyáron két WB30X szivattyú a belvíz miatt. Még gyertya csere sem volt bennük azóta, csak motorolaj csere. Pedig ott is van gumi tömlő meg tömítés az üzemanyag rendszerben...
Válasz lac* #24932. hozzászólásáraHozz nekem bio nélkülit, olyan az EU-ban nincs! Amúgy a Stihl szerint: E10
Zárt kannába meg szerintem max a nehézvíz szivárogna be.
Válasz B.Bali #24938. hozzászólásáraSzóval kopogni fog a motor, mert kisebb a kompresszió tűrése az etanol miatt? Szűz Mária édesanyám...
Válasz .Richard. #24936. hozzászólásáraA víz nagyrésze a beszívott levegővel kerül az égés térbe majd a kipúfogóba.
Válasz Földönfuto #24940. hozzászólására5% abban is van...
Válasz gcastle #24929. hozzászólásáraNem az E5-re gondolok,hanem a 100-as oktánszámú benzinre,abban nincs semmi adalék.Meg én év elején szoktam venni egy kannával,az elég egész évre otthon ezekbe a kis gépekbe.Csak mint a többiek is írják ezt az E10-est egy belül fel kell használni mert kicsapódik a víz.Minden esetre a Toyotámba már 100-ast tankoltam.Drágább de jobban megy vele,lehet kicsit kevesebbet is fogyaszt.