Válasz bandigh #19442. hozzászólásáraHát,ez az. Több kilométeres villámnak,nix abroncs magassàg. Ezt csak kapisgalni lehet,mi a jobb,mit szàmolunk tudományban,meg mi volt ott,ahol tùlèltèk. Igaz,viharban,irány a garàzs. Ha a körülmény engedi. Autóban biztonság van,valamennyi,mint a videók is mutatják. Traki nem bizonyított.
Válasz Sk Laci #19441. hozzászólásáraRepülőgépekbe is gyarkan belecsap a villám, pedig nincs leföldelve :) De erre csak egy gyakorlati példát tudok mondani h amikor a telepen a sódert billentette lefelé a nyerges, és a plató hozzáért a középfesztségű vezetékhez, egy tisztességes durranás keretében elszállt néhány abroncs a pótkocsiról. Ha belegondolunk abban is acél van, stb, az a 2-3 cm rajta meg nem nagy cucc
Olvasgatom itt a villámcsapásokról a hozászóllásokat, hát nemtudom. Mindenki azt irkálja, hogy akkor van biztonságban a traktor kezelője, ha beengedi a munkagépet a földbe/eke, tárcsa, lazító/, hogy levezesse a feszültséget. De viszont nézzük más szemszögből. Ha kiemelt géppel van a gép, ahol csak a gumikerekeken áll akkor teoretikusan nem vonza a villámot, mivel nincsen leföldelve, a villámkisülés meg inkáb a legrövideb leföldelési utat keresi. Nem egy videó van fenn a neten ahol menő autóba csap bele a villám, ahol a benneülők nem sérülnek. Tényleg nem tudom melyik a szerencséseb választás, de én eddig amikor vihar közeledik és kintvagyok a határban, kiemelem a gépet és megyek haza.
Válasz Richard. #19439. hozzászólásárajól mondod ez mnd befolyásol, meg maga a villám is.
mivel ionizálja a levegőt maga körül. a villám pontos útvonalát nemigen lehet meghatározni,
csak azt hogy a kiindulás helyét alapul véve hova fog becsapni. az a helyzet hogy a nagy kopasz föld közepén a traktor gyakorlatilag villámhárítóként műxik.
polaritás se mindegy, negatív vagy pozitív villámról beszélünk. ugyanakkor gépen belül gyakorlatilag biztonságban van az ember, főleg ha tárcsázik/lazít/szánt stb.. amikor van bőven kontakt felület. 30 ezer től 120 ezer amperig terjedő áramerősségről beszélünk nagyjából és millió voltokról, a gumicsizma meg a kárpit nemigen érdekes ilyen áramerősségeknél és feszültségeknél.
Válasz rigás #19437. hozzászólásáraja,igaz. Gondolom,a felhő vastagság,páratartalom,mind huzza jobbra,balra az ívet. Egyébként,kb. 15 Éve tünt föl,hogy nagy viharoknál,lefelé,látszólag lefelé irányuló egy egyenes vastag villám van,ami,van,hogy 3 másodpercig látható. Hihetetlen,de hosszú ideig bírja. Ilyent viszont,videon nem látható még. vagy nem találtam. az mire képes....
Válasz mtz1221 #19436. hozzászólásáraMezítláb 50-est kizárt!
Télen odafagy a lábad a treplihez, nyáron leég a talpadról a bőr!
Vagyis 50-est csak gumicsizmába hajtunk, mert biztosra kell menni!
Válasz Richard. #19431. hozzászólásáraA villámok "szimatát" még a témát kutató tudósok sem igazán tudták megfejteni.
Az átlag villám a legmagasabb pontot keresi, ahol mielőbb kisülhet. Így célszerű a villámhárítót is az épület(ek) legmagasabb pontjára telepíteni. Viszont nem minden villám átlagos így a villámhárítók csak az esetek 80-90%-ában hatásosak.
Biztos láttál már olyan villámot amely a becsapódás előtt több ágra szakad, és egy időben több közeli helyre csap be.
A lecsapó villámok becsapódása előtt ún. elő villám indul(hat) ki a föld felől. Akár több közeli helyről is, egy fa tetejéről, egy ház kéményétől, egy telefon toronyból, vagy épp a mező közepén a föld felszínről.
Ezen helyek valamelyikébe, vagy több helyre is egyszerre fog becsapni a villám, leggyakoribb esetben a legmagasabb pontot fogja választani , viszont ez nem kiszámítható mert megeshet hogy a mező közepén landol, és ezt még senki sem tudja miért.
Válasz Richard. #19424. hozzászólásáraAz autó is egyfajta "feredéj" kalitka, elméletileg védve vagy már ha az ijedségből adódó sokktól nem veszted el az uralmat a jármű felett. A régebbi kocsikon volt hátul egy gumi borítású acél szalag az nem csak arra szolgált, hogy ne csapja meg a kezed a statikus töltés mikor beteszed az ajtót, hanem egyfajta villámhárító is volt. Bár mint írtam másra találták ki. Ma már a töltő állomások és az autók is el vannak látva statikus elektromosság elleni védelemmel (antistatikus anyagok használata), viszont ez a kis kiegészítő villám ellen még mindig jól jönne. A mezőgazdaságban a kombájnok és más gépeken is még mindig ott a földelő lánc.
Válassz Richard. #19433 hozzászólásáraNa,betöltötte az autóst is. Azèrt,a trakik abroncsa kicsit màsabb mint az autokè. Magassága stb. Ott is igaz a dolog?
Válasz mtz1221 #19432. hozzászólásáraEz ok,hogy körbevesz a kasztni.
Kèrdès itt a gumikerèk. Autóban ülve csak az èr le. Tehát, mindegy,hogy gumikerèk van alatta,vagy a tàrcsa földeli le a trakit a földbe,lènyeg,hogy ne fogjunk jàrműben villàmcsapàskor vasat?
Válasz rigás #19429. hozzászólásáraOk. Szerinted,mi a tàvolsàg szimata egy Villàmnak?ha èpuletek vannak egymástól kb 6 mèterre. Hosszuk azonos,elrendezèsük T alakzat,magassàguk,egyszinteslakóház a magasabb,többi az alatt. Milyen tàvon èrdemesebb hàrìtòzni? Csak lakòhàz teteje?
Válasz *** HM *** #19425. hozzászólásáraHátha valaki nem ismeri: A Csillag börtönben két rab beszélget. Te miért vagy itt haver? Azért mer az anyósomba belevágott a villám. Mi közöd neked ahhoz? Hát én fogtam a nyelit.
Válasz Richard. #19421. hozzászólásáraRégi vasvázas teszcséz istállóink vannak mind a négy sarkán leföldelve (a hosszabbak középen is) tetőn végig sodrony. az épületek két végén magasabb villámhárító oszlopokkal.
Azon kívül a telepen van még 3 magas betonoszlopra állított villámhárító. régiek ugyan, de mint lejjebb írtam úgy tapasztaltam üzemképesek.
Válasz UE-28 #19409. hozzászólásáraJól mondták a régi öregek,hogy "télen a kenyeret,nyáron a subát ne hagyd" Zivatar,eső stb. esetén -mint Toldi Miklós annak idején- csak a subával betakarózni a mezőn oszt jó van.
2 éve ....ott mellém 10mre álló magas akácba akkor írtam is....
Szálltam ki a traktorból pont.
Gőzölve robbantak szét a kérgek meg 1 ág.
Úgyhogy lègvonalban 20 lépésre lehetett .....megúsztuk.
Válasz rigás #19422. hozzászólásáraaz autó mennyivel biztonságosabb,mint a traki? Jó,ott műanyag vesz körül,jó vastagon. De,gumi kerék. Oda kúr? Az egészséges? Régen a kocsira is raktak villámhárító izét. Rába tárcsálya a földben,iparos a luxus ülésben a marhabőr birkabunda kormányt markolva 40fokban,..bekúr az villám, akkor hova megy az amper? Lekoncentrálódik a tárcsán? Valahogy élhetőbbnek tűnik,mint az autó az aszfalton. Mondjuk,az nem vezeti az áramot Most,ha olyanban ülünk,ami vezet,az a rossszabb,vagy az,ami nem vezet?
Válasz Agronomus #19418. hozzászólásáraKorábban tévészerelőként dolgoztam (mint vállalkozó) sok mindent láttam mivel biztosítók is hívtak szakértőnek. nem piskóta amit tud művelni, láttam a helyéből kirobbant villanyóra szekrényt ami az út túloldalán landolt falból kirobbant vezetékeket, felrobbant tévéket amik jó esetben csak a szobát gyújtották fel extrém esetekben viszont az egész ház kiégett, láttam beszakadt tetőket összeolvadt antennákat, szóval sok mindent.
Egy átlagos villám feszültsége cirka 1 000 000 volt az áramerősség az változó lehet de egy kemény lecsapó több száz vagy ezer amperrel büszkélkedhet, tehát hatalmas energia.
A fákat azért szilánkolja szét mert felforralja a fában lévő nedvességet és az így keletkező gőz szilánkokra robbantja azt.
Szóval nem játék! Ahová betalál bizony nyomot hagy! Azért írtam lentebb, hogy ha a rábát érte volna találat annak nyoma lett volna.
Válasz Ares 826 #19420. hozzászólásárana,kérdés! Egy kémény mellé állított,valamivel magasabb villámhárító,a kb 10es sodrony,alu,vagy acél,nem tudom milyen anyag,régen alu volt,. Leviszi a földbe a borzalmas akaratot???? Szomszédén ilyen van..
Itt a szomszéd kocka bála kazlába csapott a villám 2 éve. Mentünk mi is segíteni a másik véget szét hordani ami még nem égett. Közben szaladtak ki a patkányok némelyikének parázslott a háta. Többen csak azt figyeltek nehogy szomszéd kazalba atszaladjanak. 3 napig volt kint a tűzoltóság.
Válasz Richard. #19417. hozzászólásáraTőlünk pár utcára egy házba csapott a villám úgy 8-9 éve....konkrét a fél emelet (igaz csak egy szoba, mert kis területű ház) úgy ahogy van összeszakadt....másnap volt ám fejvakarás....emellett szétcsapott egy trafót is, utána 2 napig taknyoltak a villámszerelő, mire lett áram
Válasz máris szomszéd #19415. hozzászólásáraősszel egy munkatársam fényképezte le a táblákbol öntött betonkerítést,hogy odakurt a villám,azt szltrobban a betonvasig. Mellette valami villanyoszlopon kezdte,kerítésbe folytatta. Biztos tanácsos vihar elöl elnenni haza,de ez nem mindig pér kilométer. Vagy időben tényleg odább állni. Ősszel volt valaho,hogy 70vagy több szarvas tetemet taléltak egy magaslaton. Egy csordát ...ott agyon. Aki ilyenben résztvett,megoszthatná. kb husz éve a házunk előtt este egy villám fenyőfába csapott. Ez amit egyenes adásban láttam. Táv,kb 200méter. A villanás után pár másodpercre szikrákkal mint a csillagszóró,izzott a fa. Nagy fénnyel. Tiszta csillagszóró jelenet.
Válasz UE-28 #19414. hozzászólására Addig jó míg tudunk beszélni róla.Rég még a tsz-ben kapáltunk jött a vihar behúzódtunk tizen valahányan egy közeli tanyába és a ház melletti eperfa lett a villámhárító ami össze volt kötve egy másikkal műanyag kötéllel és a kötél egy kicsit megolvadozott.
jóval később egy nagy fűzfa lett a villámhárító nálunk a fának semmi baja nem lett csak eltűnt egy derék vastagságú ága szétment fogpiszkálónyi darabokra felfoghatatlanul óriási energiák ezek.
Válasz rigás #19413. hozzászólásáraNekem 2011-ben volt, hogy egy régi bukókeretes 50-es zúztam messze a falutól, hirtelen bejött egy nagy vihar, a trakiban még üvegek sem voltak, fém ülésben még szivacs sem volt, jobbnak láttam, ha a réten kint hagyom a gépet, én meg besétáltam egy bozótosba. Na azóta tart a para, ha kint kap el a vihar. Valószínű egy szigetelt , modern gépben annyira hidegen hagyna az egész, mint egy autóban.
Válasz UE-28 #19409. hozzászólásáraTavaly szeptemberben volt a környékünkön két nagy zivatar mindkettő kinn kapott a határba.
Az elsővel nem volt semmi gond azon kívül hogy az 50-esbe be volt kapcsolva a klíma, értsd le volt véve az ajtó, és a jég kalapálta a lábam. Szerencsére volt nálam egy bőrdzseki a villámok is csapkodtak körülöttem, de nem azzal voltam elfoglalva hanem, hogy egybe beérjek a telepre mert sík jég meg víz volt a földút ami nagyon csúszott kétoldalt meg mély árok.
A következő a telepünk melletti parcellába kapott el. Tárcsáztam a rábával amikor elkezdett csúszkálni a gép ki kellett állnom a munkából. A föd melletti mezőn álltam meg mert annyira szakadt az eső meg a jég, hogy nem láttam semmit. felemeltem a tárcsát felhajtottam a szárnyakat, de mivel a viharos szél billegtette a gépet a tárcsát jobbnak láttam visszaengedni. Alig, hogy letettem és leállítottam a motort, egy sistergő hang utána fülsiketítő robbanás és minden kékes lila lett egy pillanatra. mindez a másodperc töredéke alatt de a tükörben még láttam egy ívet a tárcsa szárnyai közt.
Nem valószínű, hogy közvetlen én kaptam mert a gépen csak maradt volna nyoma inkább a telep villámhárítói közül lépett működésbe valamelyik. A steiger és a tárcsa csak a környéken felgyűlt statikus töltést vezethette le innen a sercegő hang és az ív(ek). Nekem nem lett semmi bajom, (bár kifejezetten félek a vihartól egy gyerekkori "élményem" miatt) afülkébe teljes biztonságban tudtam magam, még tetszett is egy kicsit a dolog.
Válasz Richard. #19408. hozzászólásáraMajd nem röhögsz vaze ha kimegy a tűzoltó és ír egy szép jegyzőkönyvet, meg kapod a fizetnivalót. Nem én találtam ki a sodronyt.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #19410. hozzászólásáraNekem ugyan nem vágott bele a villám még semmibe. De a nagyfaternak belevágott a villám az RS farán lévő műtrágyaszóróba....még jó hogy nem ült rajta, hanem bement a fák alá a zivatar elől....
Bevallom őszintén, nagyon parázok ha kint kap el zivatar, jópárszor megtörtént már. És bár olvastam a Faraday-törvényről, de rossz érzés a fejem fölött tudni a 82-ben azt a nagy műanyag/üvegszál tetőt, még ha a kabin fém kerete lehet meg is óvna...
Volt már olyan fórumos akinek a trakijába úgy csapott bele, hogy benne ült?
Válasz Ares 826 #19407. hozzászólásáraBeszaràs. Már a villám sem a régi?nincs elèg kontakt a szemek között,ha belekur egy 6kilomèteres villám? Befujjuk spràjja.sodronyt is csak zsugorral rögzìtsük az aszfalthoz menet közben.?talán felnin kéne menni,meg hùzni egy testelèsre szakosodott közvetìtőkocsit,àramszedővel.
Válasz John Deere Power Shift #19398. hozzászólásáraMeg nem,a grubbert akarom attfesteni az iden ,miert kerdezed?kiproballtam mar amugy,azt jovore akarom majd attfesteni,amugy rendbe lett teve egypar csapagy kilett cserelve.
Válasz atisgyulai #19396. hozzászólásáraSajnos ez igy van mert a szemetek minden palyazatot megkapnak,nekem az osszes gepem bentvan hallistennek,de meg is lehet nezni,itt nem csak a szinfakulastol ovja meg a gepet hanem mindentol,a fagy is tud csinallni brutal jo elokeszitest a rodhado vasnak .
Válasz dr.T #19389. hozzászólásáraTöbb mint valószínű hogy a két kezével kereste a rávalót!
A másik oldal akit említettél, azt meg nem érdekli, mert mire egy kicsit is megfakulna a festés a gépein, már agyon van vàgva, és jönnek az újak.
(természetesen pályázati pénzekből)
31290 hozzászólás
Válasz bandigh #19442. hozzászólásáraHát,ez az. Több kilométeres villámnak,nix abroncs magassàg. Ezt csak kapisgalni lehet,mi a jobb,mit szàmolunk tudományban,meg mi volt ott,ahol tùlèltèk. Igaz,viharban,irány a garàzs. Ha a körülmény engedi. Autóban biztonság van,valamennyi,mint a videók is mutatják. Traki nem bizonyított.
Válasz Sk Laci #19441. hozzászólásáraRepülőgépekbe is gyarkan belecsap a villám, pedig nincs leföldelve :) De erre csak egy gyakorlati példát tudok mondani h amikor a telepen a sódert billentette lefelé a nyerges, és a plató hozzáért a középfesztségű vezetékhez, egy tisztességes durranás keretében elszállt néhány abroncs a pótkocsiról. Ha belegondolunk abban is acél van, stb, az a 2-3 cm rajta meg nem nagy cucc
Olvasgatom itt a villámcsapásokról a hozászóllásokat, hát nemtudom. Mindenki azt irkálja, hogy akkor van biztonságban a traktor kezelője, ha beengedi a munkagépet a földbe/eke, tárcsa, lazító/, hogy levezesse a feszültséget. De viszont nézzük más szemszögből. Ha kiemelt géppel van a gép, ahol csak a gumikerekeken áll akkor teoretikusan nem vonza a villámot, mivel nincsen leföldelve, a villámkisülés meg inkáb a legrövideb leföldelési utat keresi. Nem egy videó van fenn a neten ahol menő autóba csap bele a villám, ahol a benneülők nem sérülnek. Tényleg nem tudom melyik a szerencséseb választás, de én eddig amikor vihar közeledik és kintvagyok a határban, kiemelem a gépet és megyek haza.
Válasz Richard. #19439. hozzászólásárajól mondod ez mnd befolyásol, meg maga a villám is.
mivel ionizálja a levegőt maga körül. a villám pontos útvonalát nemigen lehet meghatározni,
csak azt hogy a kiindulás helyét alapul véve hova fog becsapni. az a helyzet hogy a nagy kopasz föld közepén a traktor gyakorlatilag villámhárítóként műxik.
polaritás se mindegy, negatív vagy pozitív villámról beszélünk. ugyanakkor gépen belül gyakorlatilag biztonságban van az ember, főleg ha tárcsázik/lazít/szánt stb.. amikor van bőven kontakt felület. 30 ezer től 120 ezer amperig terjedő áramerősségről beszélünk nagyjából és millió voltokról, a gumicsizma meg a kárpit nemigen érdekes ilyen áramerősségeknél és feszültségeknél.
Válasz rigás #19437. hozzászólásáraja,igaz. Gondolom,a felhő vastagság,páratartalom,mind huzza jobbra,balra az ívet. Egyébként,kb. 15 Éve tünt föl,hogy nagy viharoknál,lefelé,látszólag lefelé irányuló egy egyenes vastag villám van,ami,van,hogy 3 másodpercig látható. Hihetetlen,de hosszú ideig bírja. Ilyent viszont,videon nem látható még. vagy nem találtam. az mire képes....
Válasz mtz1221 #19436. hozzászólásáraMezítláb 50-est kizárt!



Télen odafagy a lábad a treplihez, nyáron leég a talpadról a bőr!
Vagyis 50-est csak gumicsizmába hajtunk, mert biztosra kell menni!
Válasz Richard. #19431. hozzászólásáraA villámok "szimatát" még a témát kutató tudósok sem igazán tudták megfejteni.
Az átlag villám a legmagasabb pontot keresi, ahol mielőbb kisülhet. Így célszerű a villámhárítót is az épület(ek) legmagasabb pontjára telepíteni. Viszont nem minden villám átlagos így a villámhárítók csak az esetek 80-90%-ában hatásosak.
Biztos láttál már olyan villámot amely a becsapódás előtt több ágra szakad, és egy időben több közeli helyre csap be.
A lecsapó villámok becsapódása előtt ún. elő villám indul(hat) ki a föld felől. Akár több közeli helyről is, egy fa tetejéről, egy ház kéményétől, egy telefon toronyból, vagy épp a mező közepén a föld felszínről.
Ezen helyek valamelyikébe, vagy több helyre is egyszerre fog becsapni a villám, leggyakoribb esetben a legmagasabb pontot fogja választani , viszont ez nem kiszámítható mert megeshet hogy a mező közepén landol, és ezt még senki sem tudja miért.
Summa summárum, a villámok kiszámíthatatlanok!
Válasz Richard. #19433. hozzászólásáraOtt a lényeg ne érjünk a vashoz.Mezítláb 50 est ne hajtsunk.
Válasz Richard. #19424. hozzászólásáraAz autó is egyfajta "feredéj" kalitka, elméletileg védve vagy már ha az ijedségből adódó sokktól nem veszted el az uralmat a jármű felett. A régebbi kocsikon volt hátul egy gumi borítású acél szalag az nem csak arra szolgált, hogy ne csapja meg a kezed a statikus töltés mikor beteszed az ajtót, hanem egyfajta villámhárító is volt. Bár mint írtam másra találták ki. Ma már a töltő állomások és az autók is el vannak látva statikus elektromosság elleni védelemmel (antistatikus anyagok használata), viszont ez a kis kiegészítő villám ellen még mindig jól jönne. A mezőgazdaságban a kombájnok és más gépeken is még mindig ott a földelő lánc.
Válassz Richard. #19433 hozzászólásáraNa,betöltötte az autóst is. Azèrt,a trakik abroncsa kicsit màsabb mint az autokè. Magassága stb. Ott is igaz a dolog?
Válasz mtz1221 #19432. hozzászólásáraEz ok,hogy körbevesz a kasztni.
Kèrdès itt a gumikerèk. Autóban ülve csak az èr le. Tehát, mindegy,hogy gumikerèk van alatta,vagy a tàrcsa földeli le a trakit a földbe,lènyeg,hogy ne fogjunk jàrműben villàmcsapàskor vasat?
Válasz Richard. #19424. hozzászólásáraFaraday-kalitka ----------http://www.vezess.hu/vezetunk/2014/04/25/ez-tortenik-ha-autoba-csap-a-villam/--------A kombájnnál a láncot meg nekünk úgy tanították,hogy azért van hogy a tarlót ne gyújtsuk ki.Mert ahogy emelgessük az asztalt feltöltődik valami statikus energiával és kitud sülni leeresztés közben,és tüzet csinál.
Válasz rigás #19429. hozzászólásáraOk. Szerinted,mi a tàvolsàg szimata egy Villàmnak?ha èpuletek vannak egymástól kb 6 mèterre. Hosszuk azonos,elrendezèsük T alakzat,magassàguk,egyszinteslakóház a magasabb,többi az alatt. Milyen tàvon èrdemesebb hàrìtòzni? Csak lakòhàz teteje?
Válasz *** HM *** #19425. hozzászólásáraHátha valaki nem ismeri: A Csillag börtönben két rab beszélget. Te miért vagy itt haver? Azért mer az anyósomba belevágott a villám. Mi közöd neked ahhoz? Hát én fogtam a nyelit.
Válasz Richard. #19421. hozzászólásáraRégi vasvázas teszcséz istállóink vannak mind a négy sarkán leföldelve (a hosszabbak középen is) tetőn végig sodrony. az épületek két végén magasabb villámhárító oszlopokkal.
Azon kívül a telepen van még 3 magas betonoszlopra állított villámhárító. régiek ugyan, de mint lejjebb írtam úgy tapasztaltam üzemképesek.
Válasz UE-28 #19409. hozzászólásáraJól mondták a régi öregek,hogy "télen a kenyeret,nyáron a subát ne hagyd" Zivatar,eső stb. esetén -mint Toldi Miklós annak idején- csak a subával betakarózni a mezőn oszt jó van.
Válasz *** HM *** #19425. hozzászólásáraAz egy lottò 5talàlatos szerencsèvel felèr.
Aztàn, a telefonalaskor illetőbe becsapo akarat,valószínűbb, mint ha nem telefonál?
2 éve ....ott mellém 10mre álló magas akácba akkor írtam is....
Szálltam ki a traktorból pont.
Gőzölve robbantak szét a kérgek meg 1 ág.
Úgyhogy lègvonalban 20 lépésre lehetett .....megúsztuk.
Válasz rigás #19422. hozzászólásáraaz autó mennyivel biztonságosabb,mint a traki? Jó,ott műanyag vesz körül,jó vastagon. De,gumi kerék. Oda kúr? Az egészséges? Régen a kocsira is raktak villámhárító izét. Rába tárcsálya a földben,iparos a luxus ülésben a marhabőr birkabunda kormányt markolva 40fokban,..bekúr az villám, akkor hova megy az amper? Lekoncentrálódik a tárcsán? Valahogy élhetőbbnek tűnik,mint az autó az aszfalton. Mondjuk,az nem vezeti az áramot Most,ha olyanban ülünk,ami vezet,az a rossszabb,vagy az,ami nem vezet?
Válasz rigás #19422. hozzászólásáraBocs az áramerősséget elírtam az min. 20.000A de akár 50.000A is lehet.
Válasz Agronomus #19418. hozzászólásáraKorábban tévészerelőként dolgoztam (mint vállalkozó) sok mindent láttam mivel biztosítók is hívtak szakértőnek. nem piskóta amit tud művelni, láttam a helyéből kirobbant villanyóra szekrényt ami az út túloldalán landolt falból kirobbant vezetékeket, felrobbant tévéket amik jó esetben csak a szobát gyújtották fel extrém esetekben viszont az egész ház kiégett, láttam beszakadt tetőket összeolvadt antennákat, szóval sok mindent.
Egy átlagos villám feszültsége cirka 1 000 000 volt az áramerősség az változó lehet de egy kemény lecsapó több száz vagy ezer amperrel büszkélkedhet, tehát hatalmas energia.
A fákat azért szilánkolja szét mert felforralja a fában lévő nedvességet és az így keletkező gőz szilánkokra robbantja azt.
Szóval nem játék! Ahová betalál bizony nyomot hagy! Azért írtam lentebb, hogy ha a rábát érte volna találat annak nyoma lett volna.
Válasz Ares 826 #19420. hozzászólásárana,kérdés! Egy kémény mellé állított,valamivel magasabb villámhárító,a kb 10es sodrony,alu,vagy acél,nem tudom milyen anyag,régen alu volt,. Leviszi a földbe a borzalmas akaratot???? Szomszédén ilyen van..
Válasz Agronomus #19418. hozzászólásáraNálunk a szomszéd kéményét vágta szét vagy 10 éve, még a mi házunk cserepeit is "megizgatta de rendesen!


Itt a szomszéd kocka bála kazlába csapott a villám 2 éve. Mentünk mi is segíteni a másik véget szét hordani ami még nem égett. Közben szaladtak ki a patkányok némelyikének parázslott a háta. Többen csak azt figyeltek nehogy szomszéd kazalba atszaladjanak. 3 napig volt kint a tűzoltóság.
Válasz Richard. #19417. hozzászólásáraTőlünk pár utcára egy házba csapott a villám úgy 8-9 éve....konkrét a fél emelet (igaz csak egy szoba, mert kis területű ház) úgy ahogy van összeszakadt....másnap volt ám fejvakarás....emellett szétcsapott egy trafót is, utána 2 napig taknyoltak a villámszerelő, mire lett áram

Válasz máris szomszéd #19415. hozzászólásáraősszel egy munkatársam fényképezte le a táblákbol öntött betonkerítést,hogy odakurt a villám,azt szltrobban a betonvasig. Mellette valami villanyoszlopon kezdte,kerítésbe folytatta. Biztos tanácsos vihar elöl elnenni haza,de ez nem mindig pér kilométer. Vagy időben tényleg odább állni. Ősszel volt valaho,hogy 70vagy több szarvas tetemet taléltak egy magaslaton. Egy csordát ...ott agyon. Aki ilyenben résztvett,megoszthatná. kb husz éve a házunk előtt este egy villám fenyőfába csapott. Ez amit egyenes adásban láttam. Táv,kb 200méter. A villanás után pár másodpercre szikrákkal mint a csillagszóró,izzott a fa. Nagy fénnyel. Tiszta csillagszóró jelenet.
Moderátor által módosítva: 2017-04-06 10:22:48
Válasz Ares 826 #19412. hozzászólásáraakko veszek!50 es átmérőjüt. Csak ívben fordulok,nehogy hátrafelé lebökjön.
Válasz UE-28 #19414. hozzászólására Addig jó míg tudunk beszélni róla.Rég még a tsz-ben kapáltunk jött a vihar behúzódtunk tizen valahányan egy közeli tanyába és a ház melletti eperfa lett a villámhárító ami össze volt kötve egy másikkal műanyag kötéllel és a kötél egy kicsit megolvadozott.
jóval később egy nagy fűzfa lett a villámhárító nálunk a fának semmi baja nem lett csak eltűnt egy derék vastagságú ága szétment fogpiszkálónyi darabokra felfoghatatlanul óriási energiák ezek.
Válasz rigás #19413. hozzászólásáraNekem 2011-ben volt, hogy egy régi bukókeretes 50-es zúztam messze a falutól, hirtelen bejött egy nagy vihar, a trakiban még üvegek sem voltak, fém ülésben még szivacs sem volt, jobbnak láttam, ha a réten kint hagyom a gépet, én meg besétáltam egy bozótosba. Na azóta tart a para, ha kint kap el a vihar. Valószínű egy szigetelt , modern gépben annyira hidegen hagyna az egész, mint egy autóban.
Válasz UE-28 #19409. hozzászólásáraTavaly szeptemberben volt a környékünkön két nagy zivatar mindkettő kinn kapott a határba.

Az elsővel nem volt semmi gond azon kívül hogy az 50-esbe be volt kapcsolva a klíma, értsd le volt véve az ajtó, és a jég kalapálta a lábam. Szerencsére volt nálam egy bőrdzseki a villámok is csapkodtak körülöttem, de nem azzal voltam elfoglalva hanem, hogy egybe beérjek a telepre mert sík jég meg víz volt a földút ami nagyon csúszott kétoldalt meg mély árok.
A következő a telepünk melletti parcellába kapott el. Tárcsáztam a rábával amikor elkezdett csúszkálni a gép ki kellett állnom a munkából. A föd melletti mezőn álltam meg mert annyira szakadt az eső meg a jég, hogy nem láttam semmit. felemeltem a tárcsát felhajtottam a szárnyakat, de mivel a viharos szél billegtette a gépet a tárcsát jobbnak láttam visszaengedni. Alig, hogy letettem és leállítottam a motort, egy sistergő hang utána fülsiketítő robbanás és minden kékes lila lett egy pillanatra. mindez a másodperc töredéke alatt de a tükörben még láttam egy ívet a tárcsa szárnyai közt.
Nem valószínű, hogy közvetlen én kaptam mert a gépen csak maradt volna nyoma inkább a telep villámhárítói közül lépett működésbe valamelyik. A steiger és a tárcsa csak a környéken felgyűlt statikus töltést vezethette le innen a sercegő hang és az ív(ek). Nekem nem lett semmi bajom, (bár kifejezetten félek a vihartól egy gyerekkori "élményem" miatt) afülkébe teljes biztonságban tudtam magam, még tetszett is egy kicsit a dolog.
Válasz Richard. #19408. hozzászólásáraMajd nem röhögsz vaze ha kimegy a tűzoltó és ír egy szép jegyzőkönyvet, meg kapod a fizetnivalót. Nem én találtam ki a sodronyt.

Válasz F-A-R-M-E-R \ #19410. hozzászólásáraNekem ugyan nem vágott bele a villám még semmibe. De a nagyfaternak belevágott a villám az RS farán lévő műtrágyaszóróba....még jó hogy nem ült rajta, hanem bement a fák alá a zivatar elől....
Válasz UE-28 #19409. hozzászólására"Volt már olyan fórumos akinek a trakijába úgy csapott bele, hogy benne ült?"


Reméljük senki nem járt így
Válasz Richard. #19408. hozzászólásáraAmúgy jó a téma!
Bevallom őszintén, nagyon parázok ha kint kap el zivatar, jópárszor megtörtént már. És bár olvastam a Faraday-törvényről, de rossz érzés a fejem fölött tudni a 82-ben azt a nagy műanyag/üvegszál tetőt, még ha a kabin fém kerete lehet meg is óvna...
Volt már olyan fórumos akinek a trakijába úgy csapott bele, hogy benne ült?
Válasz Ares 826 #19407. hozzászólásáraBeszaràs. Már a villám sem a régi?nincs elèg kontakt a szemek között,ha belekur egy 6kilomèteres villám? Befujjuk spràjja.
sodronyt is csak zsugorral rögzìtsük az aszfalthoz menet közben.?talán felnin kéne menni,meg hùzni egy testelèsre szakosodott közvetìtőkocsit,àramszedővel.
Válasz Mihály-963 #19404. hozzászólásáraMost a láncot nem fogadják el csak sodronykötél lehet, nekem mind kettő van a masinán.
Válasz ural #19361. hozzászólásáraMi is csináltuk még szilveszter előtt.


Válasz UE-28 #19395. hozzászólásáraArra is, vagy bármi szikra, vagy egyébre ami problémát okozhat...
Válasz Ares 826 #19403. hozzászólására valamikor a 70 években úgy tudom előírás volt a lánc ami a talajt érte
Válasz dr.T #19401. hozzászólásáraAz még a határban is belevághat mikor mész ki vagy hazafelé jövet, de meló közben is megtörténhet sajnos.


Válasz Mf-es? #19376. hozzászólására Sok hasznos üzemórát vele.
Válasz Ares 826 #19399. hozzászólásáraKint allt a szomszedban a new holland bumm belevagott a villam,oszzes elektronikat kikellet cserelni !!!!!!!
Válasz John Deere Power Shift #19398. hozzászólásáraMeg nem,a grubbert akarom attfesteni az iden ,miert kerdezed?kiproballtam mar amugy,azt jovore akarom majd attfesteni,amugy rendbe lett teve egypar csapagy kilett cserelve.
Válasz dr.T #19390. hozzászólásáraEgy "jóakaratú" ember és vége a gépeinek, de egy villám is elég hozzá sajnos, én csak azért írtam vazeeeeeeeeeee!

Válasz dr.T #19397. hozzászólásáraSzia.Rendbe kaptad a sárga tillert ? vagy "parkban" áll
Válasz atisgyulai #19396. hozzászólásáraSajnos ez igy van mert a szemetek minden palyazatot megkapnak,nekem az osszes gepem bentvan hallistennek,de meg is lehet nezni,itt nem csak a szinfakulastol ovja meg a gepet hanem mindentol,a fagy is tud csinallni brutal jo elokeszitest a rodhado vasnak .
Válasz dr.T #19389. hozzászólásáraTöbb mint valószínű hogy a két kezével kereste a rávalót!



A másik oldal akit említettél, azt meg nem érdekli, mert mire egy kicsit is megfakulna a festés a gépein, már agyon van vàgva, és jönnek az újak.
(természetesen pályázati pénzekből)
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #19394. hozzászólásáraMa holnap elviszik a szénát belőle.
De Ti most szándékos gyújtogatástól féltek ennyire????
Nem rizikós úgy ott a (talán) szalma mellett parkírozni?

Egyébként nálunk is ami olyan és befér az fedett helyen van, de rajtam reszketne a gatya ha szalma mellett parkíroznának a járművek.