Válasz dr.T #5326. hozzászólásáraKicseréltem majd holnap vallatáson kiderül. Hidegen alapjáraton 5bár de aztán vissza ment ahogy bemelegedett kb 3.5-ig munka közben,de tegnap megbolondult!(manuális óra)
Válasz VESZTES. :) #5322. hozzászólásáraNekem is ugrállt az ora melegen,alapjaraton nem,csak mar mikor felmelegedett azuzemi homersekletre,es lecsereltem az orat,utanna mar nemcsinallta! Szerintem csereld ki!
Sziasztok! Üzem melegen ugrál az olajnyomás óra 2-2.5 bar között, szűrő cserélve takarítva. Munka közben mi a minimális olajnyomás aminek lennie kellene?
Válasz jafti73 #5309. hozzászólásáraNe szarakodj vele.Nagy valószinűséggel nem fog sikerülni a karmantyúzás.Zetor főfékhenger majdnem ugyan az,csak pár perces munka átalakítani,és töredéke az eredetinek.7-8 ezer.
Válasz rsándor #5312. hozzászólásáraSimán birja olaj legyen minden hajtomübe,zsirzopontokat megkenni.Lánchajtásra ránézni megolajzni és go.Nekem lelakott adapterem lett fellet teljesen ujjitva,Sa zuzo rátéve. 200-at nem de 100-120ha vágtam már le vele szezononként vegyesen szotyit és kukoricát minden gond nélkül elötte átnézve persze.100ha-ként kb nem árt láncokat cserélni a behajtásnál és zuzo hajtásnál az kinyulik elkopik.
Válasz Koszi. #5311. hozzászólásáraÜdv!
Lehet hogy csak azon a ponton valami miatt megszorul a variátortárcsa, és a rugó nem tudja összenyomni teljesen. Az a rugó nemigen szokott kigyengülni, esetleg eltörni, de inkább az első variációt tartom valószínűnek.
Sziasztok! Szépen lassan fokozatosan nem jön ki annyira a szíj a variátor tárcsán a váltó felöl,( kuplungnál) elvileg szinte szintben kellene futnia ott a variátorszíjnak( persze levariált állapotban, spanoló sincs túlhúzva), ez szimpla rugógyengülés lehet? Azt a kevés kalászost csak kibírja, utána úgyis váltófelújítás lesz akkor arra is ránézünk.
Válasz medikus #5306. hozzászólásáraEgyenlőre acél tekercsrugóból aláhézagolva csapágyragasztóval, a gabonát már ki kell bírnia valahogy, utána orvosolva lesz a dolog.
Válasz Gyuri gazda #5303. hozzászólásáraHosszanti lógás kihézagolva, hasított perselyek kicserélve. Ha felvariálok nem változik számottevően a zuhogás, inkább a motorfordulat emelkedésével erősödik a hang. lehet hogy megtaláltam a bűnöst, a motor lehajtás oldalon a menetelő tengely megvan kopva a 6209 csapágy alatt és már kottyan a tengely a csapágyba. Mit lehetne vele átmenetileg csinálni hogy ne lógjon? Csapágyragasztó?
Válasz Gyuri gazda #5282. hozzászólásáraKb. hasonlo a helyzet nálam is.Amig a kis szürök tiszták jol müködik és érezhetöen hüvösebbet fuj be.Rakodik befelé a ventillátor teljesitménye is nagyon csökken és egy tank viz kb 15l elmegy egy kánikulai napon.Én javarészt szecskázok mindent még jobban porolok szállnak a részecskék és dugul minden szürö-hütö állandoan.Ki lett mosva a hütö frankon eltömitve,10ha vágtam idáig kb meg még nem volt meleg igazábol és tiszta és 60fok fölé nem ment a mutato.7t-ás árpát nyomok és van mit darálni hátul is meg belül is.
Válasz medikus #5298. hozzászólásáraHa nem költözködünk,meg a tökbe nem invesztálok,már 2 éve nem a 106 lenne.Az idén 10 millát fektetek a tök fejlesztésbe.
Válasz Mf-es #5297. hozzászólásáraMásként látjuk a dolgokat!Nagyon kevés embertől hallani itt,hogy kinőtte magát.Még te is most akarod idén kinőni magad!
Válasz Mf-es #5295. hozzászólásáraMint írtam is,volt aki bemerte vallani.Nekem biztos hogy csak negatívumot mutatott,de volt itt más is,aki visszasírta a Perkinses MDW-t.Ennyi!De látod te is,hogy mára már eladhatatlan!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor 1.7mm széles,35mm furatú hézagoló alátétet kell csináltatni a zéger mögé,még pluszba,mert egy hézagoló már van ott valószínű!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor lehet nagy csapágy a nyelestengelyen,csapágyak a kuplung agyban.Kuplung le,és akkor többet látsz!Most úgyis esős nap van!
Válasz medikus #5284. hozzászólásáraLevettem a tengelyfék fedelét és ott nem látszik hogy mozogna a tengely, lehet hogy csak az egész variátor tárcsa mozog a tengelyen. Hogy van az rögzítve a tengelyen?
Válasz VESZTES. :) #5285. hozzászólásáraJobb ha most kijavítod.Akkor felvariálva jól be is rázza!!A kuplung kiemel?Egy léc darabbal emeld meg a szíjtárcsát,úgy hogy a hídról feszítesz felfelé.Mennyit bírsz rajta emelni?Lehet a kuplung lóg a tengelyen hosszába.Ha van hézag a zégernél,hézagold ki hossz irányba!
Szia medikus! A váltó bemenő tengelyem hosszanti irányban lóg fél centit és eléggé zuhogó hangot ad ki. Nagy a baja vagy ráér a télen javítani! Előre is köszi!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5273. hozzászólásáraCsak azt az Olmo feneséget ne tegyen bele senki,hat az nemigen valo semmire,állandoan töltögetni meg tisztitani kell,hát még ha rátenned egy kombajnra lehet naponta takarìthatnád 5x.
Válasz Mf-es #5280. hozzászólásáraButaság az igazság!Érdekes,jártam a 106 fórumban is,és akadt aki bemerte vallani,hogy öreg fostalicskák,kivannak nyúlva,törik szakad,megszállottnak kell lenni annak aki üzemelteti!De ne nyissunk erről oldalt!
13777 hozzászólás
Válasz dr.T #5326. hozzászólásáraKicseréltem majd holnap vallatáson kiderül. Hidegen alapjáraton 5bár de aztán vissza ment ahogy bemelegedett kb 3.5-ig munka közben,de tegnap megbolondult!
(manuális óra)
Válasz VESZTES. :) #5324. hozzászólásáraHat ő a gyogyszeresz!!!!!
Válasz VESZTES. :) #5324. hozzászólásáraMég ott is illik 4,4.5 nek lenni,ha jó!Különben alapjáraton nincs elég nyomás.Az 1.5 az már a piros széle!
Válasz VESZTES. :) #5324. hozzászólásáraGyári adat!
Válasz VESZTES. :) #5322. hozzászólásáraNekem is ugrállt az ora melegen,alapjaraton nem,csak mar mikor felmelegedett azuzemi homersekletre,es lecsereltem az orat,utanna mar nemcsinallta! Szerintem csereld ki!
Válasz VESZTES. :) #5322. hozzászólásáraPróbálj cserélj órát.
Válasz medikus #5323. hozzászólásáraAzt hogy csinálod, 90 fokos motornál 5 bar?
Válasz VESZTES. :) #5322. hozzászólásáraAlapjáraton 0.8-1.5!Fordulaton 5.2+-0.7!
Sziasztok! Üzem melegen ugrál az olajnyomás óra 2-2.5 bar között, szűrő cserélve takarítva.
Munka közben mi a minimális olajnyomás aminek lennie kellene?
Hol veszed az alkatrészt tót országban Gabi ha nem titok
Válasz Buvargabi #5319. hozzászólásáraHát az jó borsos ár,na és már sikerült felújítani?
Válasz arpi12 #5318. hozzászólásáraÉn felujjito készletet vettem 11-ért! nálunk 120 az egész fékhenger!
Válasz Buvargabi #5317. hozzászólásáraaz eredeti meg 130 eu
Válasz jafti73 #5309. hozzászólásáraSzia!én most vettem ,11 euroba kerül,csak én SK-bol vagyok.nálunk mindnet lehet venni E-kombajnokra.
Válasz jafti73 #5309. hozzászólásáraNe szarakodj vele.Nagy valószinűséggel nem fog sikerülni a karmantyúzás.Zetor főfékhenger majdnem ugyan az,csak pár perces munka átalakítani,és töredéke az eredetinek.7-8 ezer.
Válasz Koszi. #5311. hozzászólásáraTegyél rá hosszabb szíjat,ha csak ez a bajod!
Válasz rsándor #5312. hozzászólásáraSimán birja olaj legyen minden hajtomübe,zsirzopontokat megkenni.Lánchajtásra ránézni megolajzni és go.Nekem lelakott adapterem lett fellet teljesen ujjitva,Sa zuzo rátéve. 200-at nem de 100-120ha vágtam már le vele szezononként vegyesen szotyit és kukoricát minden gond nélkül elötte átnézve persze.100ha-ként kb nem árt láncokat cserélni a behajtásnál és zuzo hajtásnál az kinyulik elkopik.
Válasz Koszi. #5311. hozzászólásáraÜdv!
Lehet hogy csak azon a ponton valami miatt megszorul a variátortárcsa, és a rugó nem tudja összenyomni teljesen. Az a rugó nemigen szokott kigyengülni, esetleg eltörni, de inkább az első variációt tartom valószínűnek.
Egy jó állapotu oros 4011/nem zuzós/ asztallal 200 hektár kukit akarok levágni 1 szezonban vágott már valaki ennyit ilyen asztallal??? Hogy bírja??
Sziasztok! Szépen lassan fokozatosan nem jön ki annyira a szíj a variátor tárcsán a váltó felöl,( kuplungnál) elvileg szinte szintben kellene futnia ott a variátorszíjnak( persze levariált állapotban, spanoló sincs túlhúzva), ez szimpla rugógyengülés lehet? Azt a kevés kalászost csak kibírja, utána úgyis váltófelújítás lesz akkor arra is ránézünk.
Válasz jafti73 #5309. hozzászólásáraOtt ahol motolla emelőhöz!
Sziasztok! Tudnátok olyanba segiteni hol lehet kapni 514-es hez fő fékmunka henger javitó készletet?
Válasz VESZTES. :) #5307. hozzászólásáraMajd ha letörik a kémény,vagy a kartel aratás közben akkor NE csodállkozzzzzzz!
Válasz medikus #5306. hozzászólásáraEgyenlőre acél tekercsrugóból aláhézagolva csapágyragasztóval, a gabonát már ki kell bírnia valahogy, utána orvosolva lesz a dolog.
Válasz VESZTES. :) #5304. hozzászólásáraOkozhat komolyabb problémát is!
Válasz VESZTES. :) #5304. hozzászólásáraÚj variátortengely!!!
Válasz Gyuri gazda #5303. hozzászólásáraHosszanti lógás kihézagolva, hasított perselyek kicserélve. Ha felvariálok nem változik számottevően a zuhogás, inkább a motorfordulat emelkedésével erősödik a hang. lehet hogy megtaláltam a bűnöst, a motor lehajtás oldalon a menetelő tengely megvan kopva a 6209 csapágy alatt és már kottyan a tengely a csapágyba. Mit lehetne vele átmenetileg csinálni hogy ne lógjon? Csapágyragasztó?
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraSzerintem az a gyapágy lessz,es ha felvariállsz akkor jobban búg?
Válasz Gyuri gazda #5282. hozzászólásáraKb. hasonlo a helyzet nálam is.Amig a kis szürök tiszták jol müködik és érezhetöen hüvösebbet fuj be.Rakodik befelé a ventillátor teljesitménye is nagyon csökken és egy tank viz kb 15l elmegy egy kánikulai napon.Én javarészt szecskázok mindent még jobban porolok szállnak a részecskék és dugul minden szürö-hütö állandoan.Ki lett mosva a hütö frankon eltömitve,10ha vágtam idáig kb meg még nem volt meleg igazábol és tiszta és 60fok fölé nem ment a mutato.7t-ás árpát nyomok és van mit darálni hátul is meg belül is.

Válasz F-A-R-M-E-R \ #5300. hozzászólásáraMinden megvolt,a szedő nagyobb teljesítményű lesz,toló,zúzó új.Jövőre a mosót szeretném lecserélni.
Válasz Mf-es #5299. hozzászólásáraMilyen gépsor kell a tököléshez, ami idáig nemvolt? Vagy mit fejlesztesz?
Válasz medikus #5298. hozzászólásáraHa nem költözködünk,meg a tökbe nem invesztálok,már 2 éve nem a 106 lenne.Az idén 10 millát fektetek a tök fejlesztésbe.
Válasz Mf-es #5297. hozzászólásáraMásként látjuk a dolgokat!Nagyon kevés embertől hallani itt,hogy kinőtte magát.Még te is most akarod idén kinőni magad!
Válasz medikus #5296. hozzászólásáraAz,hogy eladhatatlan,nem a kombájn típusa,vagy milyensége az ok.A gazdák körében,a kicsik megszűntek,a maradék nőtt,és van pénz jobbra,fiatalabbra.
Válasz Mf-es #5295. hozzászólásáraMint írtam is,volt aki bemerte vallani.Nekem biztos hogy csak negatívumot mutatott,de volt itt más is,aki visszasírta a Perkinses MDW-t.Ennyi!De látod te is,hogy mára már eladhatatlan!
Válasz medikus #5281. hozzászólásáraNem is akarok vitázni,de a 106-osról,itt a fórumon,csak neked van negatív véleményed.
Válasz medikus #5293. hozzászólásáraKöszönöm! Nekiállok bontani!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor 1.7mm széles,35mm furatú hézagoló alátétet kell csináltatni a zéger mögé,még pluszba,mert egy hézagoló már van ott valószínű!
Válasz VESZTES. :) #5291. hozzászólásáraAkkor lehet nagy csapágy a nyelestengelyen,csapágyak a kuplung agyban.Kuplung le,és akkor többet látsz!Most úgyis esős nap van!
Válasz medikus #5290. hozzászólásáraIgen látható , megmértem 1,7mm a hosszirányú mozgás, a keresztirányú mozgás elég jelentős.
Válasz VESZTES. :) #5287. hozzászólásáraA kuplung harang pereménél látható hogy mennyi a hossz irányú lógás,ki-be,ha megrántod a szíjtárcsát!
Válasz VESZTES. :) #5287. hozzászólásáraEgy zéger fogja az egészet a kuplung felőli tengelyvégen!Ott kell kihézagolni.
Válasz medikus #5286. hozzászólásáraA kuplung pici recsegéssel de kiemel padló fordulaton, bírtam rajta mozdítani léccel egy kicsit.
Válasz medikus #5284. hozzászólásáraLevettem a tengelyfék fedelét és ott nem látszik hogy mozogna a tengely, lehet hogy csak az egész variátor tárcsa mozog a tengelyen. Hogy van az rögzítve a tengelyen?
Válasz VESZTES. :) #5285. hozzászólásáraJobb ha most kijavítod.Akkor felvariálva jól be is rázza!!A kuplung kiemel?Egy léc darabbal emeld meg a szíjtárcsát,úgy hogy a hídról feszítesz felfelé.Mennyit bírsz rajta emelni?Lehet a kuplung lóg a tengelyen hosszába.Ha van hézag a zégernél,hézagold ki hossz irányba!
Válasz medikus #5284. hozzászólására
Igen amin a kuplung van.
Válasz VESZTES. :) #5283. hozzászólásáraMelyik bemenő tengelyre gondolsz?A nyelestengely,amin a kuplung van?
Szia medikus! A váltó bemenő tengelyem hosszanti irányban lóg fél centit és eléggé zuhogó hangot ad ki. Nagy a baja vagy ráér a télen javítani! Előre is köszi!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5273. hozzászólásáraCsak azt az Olmo feneséget ne tegyen bele senki,hat az nemigen valo semmire,állandoan töltögetni meg tisztitani kell,hát még ha rátenned egy kombajnra lehet naponta takarìthatnád 5x.
Válasz Mf-es #5280. hozzászólásáraButaság az igazság!Érdekes,jártam a 106 fórumban is,és akadt aki bemerte vallani,hogy öreg fostalicskák,kivannak nyúlva,törik szakad,megszállottnak kell lenni annak aki üzemelteti!De ne nyissunk erről oldalt!