Sikerült venni a 80-asra egy KHR 80E rakodót.
Probléma a következő:
Amikor csak a rakodó van fent (nincs munkaeszköz), akkor alapjáraton kis túlzással szinte 1 újjal tudom tekerni a kormányt.
De ha felkerül egy 1 mázsás bigbag emelő és 500 kilós zsák, akkor jönnek a problémák.
Majd bele szakadok alig tudom tekerni a kormányt, pedig pörgetem a motort. Visít mint egy malac (az a szervója?). Lefőttem, amire kievickéltem azzal a zsákkal.
Természetesen a 200 kiló frontsúly nem volt rajta.
Olvastam, hogy vki vígan viszi a 6-700 kilós zsákokat és még az 1000-rel is lassan elboldogul.
Én az 1000-rel, én csak egyenesen tudnék menni
Nem nagyon értek a MTZ-hez, hogy lehetne a szervóját feltuningolni?
Válasz ano #778. hozzászólásáraHogy mennyire "szellős", az relatív.
Hasonló teljesítményű gépekre tervezték. Honlapjukon megtalálod milyen típusokra adaptálható.
Egyébként szinte teljesen megegyezik a metal-fach-al, csak ennek a csöveket a vázba rejtették.
Válasz ano #776. hozzászólására1T-t emel vígan. Mondjuk ez a traki szivattyújától is függ.
Inogni nem inog, viszont arra figyelek hogy big-bag rakásnál azért ne nagyon menjek ferde helyeken, legalábbis nagyon felemelt állapotban ne.
Nem szeretném kipróbálni hogy hol a rakodó vagy a traktor tűréshatára.
Bálàkat viszont (4-5q) rendszerint csak ferde helyen rakodom, mivel egy nagy homokdomb tetején van a telephelyünk.
Szerintem a rakodó többet kibír mint egy mtz.
Képeket csinálok, lehetőségem, időm engedtével rakom ide.
Válasz atisgyulai #774. hozzászólásáramég egy kérdés, mennyire szellős a mtz-re, szted át lehet faragni egyszer másik, akár kicsit nagyobb gépre? nyilván nem házilag, hanem a gyári támaszokkal, de rá lehet húzni vastagabb gépre, vagy teljes csere?
Válasz Sz_Pisti #775. hozzászólásáraés nektek milyen bb van? 1.2 vagy más?
azt is nézem, de az az igazság, hogy drágább ehhez a lengyelhez képest, nem is kicsit. az 1.2-n nincs párhuzamvezérlő, és papír szerint kicsit gyengébb is ennél, ráadásul ilyen felszereltségben 1,3 alatt meg se áll, attól függően, hogy ennek milyen gyorscsatlakozója van, de anélkül is 1,1, ez meg 900, vagy kint még olcsóbb, de ugye akkor nincs támogatásod hozzá. szinte a bb 1.4 az ezzel egyenértékű, és akkor még ott is a multikuplung, 1,45-1,6, majdnem duplája ennek... cserébe akkor ott a kitámasz a hátsó hídra, ami nem lehet haszontalan...
Válasz atisgyulai #774. hozzászólásáraés 1 tonnát megemel, nem inog nagyon, nem leng be nagyon?
big-bag emelőt milyen anyagból csináltad, valamit koppintottatok, vagy hasraütésre? képet tudsz majd arról is feltenni? meg ennek a gépnek a felfogásáról, mi hova támaszt, hol vannak csavarok, stb...
Válasz ano #769. hozzászólására Igen, mi is a traktor vezérmű tömbjéről vezéreljük az egész rakodót, nincs 3. kör, de nekem nem is hiányzik. Egyszer-kétszer már raktam trágyát is, de megoldottam földkanállal.
Blackbull be van kötve a hátsó hídhoz is.
Mi multikuplungos csatlakozót sem kértük, mert évente csak 3-4 alkalommal kell leszedni - általában aratásra szoktam levenni - és utána visszatenni a rakodógémet, annyit idő mindig van, hogy egyenként visszategyem.
Válasz ano #773. hozzászólásáraMármint az adapterek mennyibe kerültek?
Mi nem vettünk hozzá semmit.
Trágyavilla, kanál, bálatüske volt, azoknak a felfogatását hozzáalakítottuk, bálafogót,
big-bag-emelőt azóta csináltuk.
Adapterek levétele gyors, egy kar nyitja a két alsó rögzítő csapot, utána pedig csak le kell akasztani a felső kampókról. (amelyik hidraulikus, ott gyorscsati)
Magát a rakodót még nem raktuk le egyszer sem, mert úgymond kiszolgáló gép. De elvileg egyszerű, lábai vannak, és csak le kell állni róla.
Elosztó után színnel jelölt gyorscsatik vannak, hidraulika ott oldható, pont mint a "nagyoknak". Joystickos, azt is adja hozzá.
Válasz atisgyulai #772. hozzászólásáraprivátban megírod, hogy mi mennyi volt hozzá?
a fel/levétel egyszerű, gyorskapcsolós, vagy minden illesztést, minden csavart le kell bontani?
neked joystick van bent, vagy karok?
Nem, nincs kitámasztva, a kuplungharangtól a mellöntvény elejéig van fölfogatva. Nincs alatt sem hossztartó, csak a fülke előtt fenn van összekötve, amitől nem nyílik a motorháztető. De ez könnyen orvosolható volt. (majd csinálok erről is, meg az egészről képeket)
Semmit nem kellett rajta faragni. Még jó, mert elég vastag anyagból csinálta a vázakat, ha csak egy lukat is odébb kellet volna reszelni egy kicsit, megszenvedtünk volna. De komolyan mondom, minden szépen passzolt. Mint lentebb írtam, mindent ad hozzá. Megfelelő számú, hosszúságú,és méretű acélcsavarokat, csöveket, csatlakozókat, szóval mindent. Csak ki kell találni, mi hová való, de az sem nagy ördöngősség.
Billentési szögét fokban nem tudom, de jó.
Bálafogóval dolgozom. Földről és még a kocsiról az alsó sort is feltudom venni vele fekvőben, és simán talpra állítom. Mi így tároljuk a lucernát. Ha a bála alsó részét fogom meg, felrakja a negyediket is. (függőlegesen van a négy bála egymáson mint egy henger)
A 4-3-2-1-es kazlat is megrakja tüskével, viszont a szalmánk kicsit nagyobb, így ott annyit csaltunk (kb. 25-30 cm) hogy egy tüskehüvelyt hegesztettünk a bála-adapter felső részére, és föntebb téve a tüskét így azt is kényelmesen rakja. Vagy esetleg ha két tüske van egymás mellett, és nem tud elforogni a bála, akkor az alsó részébe szúrva is biztosan jó.
Válasz atisgyulai #725. hozzászólásáraés ez hogy van felrakva ivánra, ki van támasztva a hátsó hídhoz, vagy csak elöl? valami hossztartó van alatta? ha kimennék érte lengyelbe, akkor magam is fel tudnám rakni, vagy faragni kell rajta bőven?
másrészt mekkora a billentési szöge, bálafogóval talpára lehet állítani a bálát, vagy fekvő bálát fel lehet vele tenni csomagolóra, vagy ennyire nem lehet megbillenteni?
120-as bálából 4-es alapnál fel lehet vele tenni a 4.-et a rakat tetejére?
Válasz vereszs #767. hozzászólásáraA 3. kör útváltó szelepe plussz kb 100e ft. Minden darabját kérheted külön is BLACK BULLNAK.Minden lehetőségre nyitottak.
Válasz Sz_Pisti #762. hozzászólásárajoystick nélkül úgy adják, hogy akkor nem rakják bele a saját tömböt se, hanem a traktor tömbjéről, a traktor köreivel vezérled?
vagy mindenképp beépítenek saját tömböt, csak nem joystickot raknak rá, hanem karokat?
Válasz Sz_Pisti #762. hozzászólásáraÉs mire kell a 3. kör? 1.4-t lehet kérni annélkül is?(3.kör) Ja és 1 tonnás big-bag-et 1.2-el lehetne mozgatni mert néha vetőmag úgy jön
Válasz F-A-R-M-E-R \ #761. hozzászólásáraA 3. elektromos kör pl trágyavillához kell aminek a munkahengereit müködteti, a joystik 2 körös egy elektromos nyomógomb a joystikban a 3. körbe vezérli az olajat.Párhuzamvezető vagy szintező nagyon jó dolog mert nem kell a billentő munkahengert pakolás közben szintbe állitgatni.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #761. hozzászólására Az 1.4-es-ben már van párhuzam vezető, ha a teherautóról veszel le raklapos árut, akkor ahogy engeded le, nem bukik előre a villa és emiatt nem fog leborulni.
Azt hiszem úgy van a 3. kör, hogy elektromos szelep vált át és az 2 közül az egyikről adja ilyenkor olajat. Azaz 2 bekötött körrel mozgatsz 3-at, de neked ez nem fog kelleni.
Ha spórolni akarsz rendeld meg joystick nélkül, azt utólag is bele lehet szereltetni.
Valaki megtudja mondani Blackbull rakodónál mit jelent a 3. elektromos kör?
Párhuzamvezető mi célt szolgál.
1.2-en gondolkozom 5-7q-s big bag rakodáshoz kellene évi kb. 70t-t pakolgatni + kevés raklapos árú mozgatás...1.4-es mivel lenne jobb ehhez a munkához? Azt tudom most emeltek az árán, így már nagyobb az árkülönbség a kettő között, joystik, lengéscsill. kellene, el. 3.kör ha nem, már közel fél milla az árkülönbség. B.B rakodokra szoktt lenni akció pl. kiállításon vagy évközben. Válaszokat előre is kössz
Válasz Đani #759. hozzászólásáraSzerintem felesleges rá. Sima trágyavillával is lehet akkorát meríteni, hogy kétkerékre állítja a 6110-es johnit, ami azt jelenti hogy több, mint 1.5 tonna, mert a 700 kg-os műtrágyát kettesével simán pakolja. Szóval szerintem nem tudnád kihasználni.
Az MTZ erősített könyöktengelyhez kell új agy is csapágyakkal, azt is számold bele a matekba.
Érdemes lehet kicserélni nálunk tört el 2 is a simából, bála meg ganérakást nem igazán bírta, de törni sosem rakodáskor, hanem talajmunka közben földvégén forduláskor törtek.
Válasz csoppika #753. hozzászólására"Ön az első" - aki volt olyan marha, hogy vett belőle, vagy volt olyan hlye, hogy képes volt visszamenni vele a boltba
Válasz Dave #752. hozzászólásáraJahh sajna... van a "jó minőségű"... meg a "még jobb"...aztán meg még..."ezzel az alkatrésszel még semmi problémája senkinek nem volt...ön az első"
Válasz zsoltrs #750. hozzászólásáraMessze nem kínai az, csak hallasz valamit aztán azt szajkózód. Gyárit meg már sehol nem fogsz kapni... max azt mondják rá.
Válasz zsoltrs #750. hozzászólásáraA KHR felkapja a tonnát, csak legyen lesúlyozva a gép hátulja. Ráadásul mindent kibír. A legtrógerebb gazdánál sem láttam még törött vázút, pedig előtte jó pár évet ledolgozott a tsz-ben. A traktorok cserélődtek alóla. A csapok, furatok lógnak rajta piszokul mert szerintem új kora óta zsírt nem látott szerencsétlen, de teszi a dolgát.
Válasz V.L. #747. hozzászólásáraEz nem egyértelmű. Van aki úgy értelmezi, hogy egy kapcsolt munkagép a rakodó. Ami lényegében igaz is, mert a java 4 mozdulattal levehető. Ugyan az, mint a trágyaszóró rendszámozása.
Mellesleg be is kaphatja a hatóság, van az embernek gondja ezen kívül is elegendő. Arról nem is beszélve, hogy a régebbi gyári rakodókhoz a kutya sem fog adni műbizonylatot, összeépítési engedélyt...
Ennyi erővel a hátulja is emelőgép vizsga köteles lenne, az is emel és ennél nagyobb súlyokat.
Műszakira le szoktunk állni róla, fényképezhetik bátran.
Válasz V.L. #747. hozzászólásáraLeveszed a rakodót és csak a konzollal mész vizsgára? Van egy osztrák rakodónk az MTZ-re és csak két "laposvas" konzol van a vázra felcsavarozva, de az nem sok vizet zavar, és nagyon kötekedni sem lehet rajta, hogy fent van. Ezt a rakodót fél perc fel és le tenni kb. Csak az orrsúlyokat szoktam pakolni.
A homlokrakodók esetében azonban fontos tudni, hogy egy csomó plusz költség jelentkezik. Amikor megvesszük senki nem említi: a traktor vizsgáztatásakor összeépítési terv,üzemeltetési napló, csak KPM-nél lehet vizsgáztatni (100-150 e Ft), ha levizsgáztattad emelőgép naplóvezetés, stb. Nekünk van egy 1,4-es Black bull, nagyon elégedett vagyok vele, de a leírt herce-hurca miatt, ha csak big-bag- hez kell egy darut vennék a hátuljára. Bár lehet más megyében levizsgáztatják ha rajta a felépítmény akkor is, nállunk senki nem meri bevállalni a fénykép miatt.
Válasz zsoltrs #736. hozzászólására1150kg-ot már emeltem a régi osztrák rakóval sima 80-assal... 1-esben mentem odébb vele...haver azt mondta, jobb ha nem nézem meg az első gumit...
600-700kg-al sem sietek... 3.-ban szoktam vinni a szóróhoz...
Válasz zsoltrs #741. hozzászólásáraAhhoz kell másik kerékagy és az egyik csapágy is más ha jól tudom, azért még járd körbe a témát.
Nekem már tört párszor rakodó nélkül is.
Főleg az újak, már nem olyan strapabíróak...
Válasz zsoltrs #738. hozzászólásáraNekem 50-esen van gólyás rakodó annak a hátulját le kell súlyozni ha nehezebbet emelek vele,mert a hátsó kerék a levegőt kapirgálja, de az első tengely még nem tört de felni az már repedt szét.Már kapott egy uj 82-es első hidat azóta sokkal stabilabb.
2336 hozzászólás
Hali.


Sikerült venni a 80-asra egy KHR 80E rakodót.
Probléma a következő:
Amikor csak a rakodó van fent (nincs munkaeszköz), akkor alapjáraton kis túlzással szinte 1 újjal tudom tekerni a kormányt.
De ha felkerül egy 1 mázsás bigbag emelő és 500 kilós zsák, akkor jönnek a problémák.
Majd bele szakadok alig tudom tekerni a kormányt, pedig pörgetem a motort. Visít mint egy malac (az a szervója?). Lefőttem, amire kievickéltem azzal a zsákkal.
Természetesen a 200 kiló frontsúly nem volt rajta.
Olvastam, hogy vki vígan viszi a 6-700 kilós zsákokat és még az 1000-rel is lassan elboldogul.
Én az 1000-rel, én csak egyenesen tudnék menni
Nem nagyon értek a MTZ-hez, hogy lehetne a szervóját feltuningolni?
Köszi előre is!
Válasz ano #758. hozzászólásáraHali
Elnézés a késői válaszért.
KHR 80E
Válasz ano #777. hozzászólására Nekünk az 1,4-es van, kb 3-4 éve van meg, nagyon jól bevált
Válasz ano #781. hozzászólásáranettó 1.050E Ft
Válasz ano #778. hozzászólásáraHogy mennyire "szellős", az relatív.
Hasonló teljesítményű gépekre tervezték. Honlapjukon megtalálod milyen típusokra adaptálható.
Egyébként szinte teljesen megegyezik a metal-fach-al, csak ennek a csöveket a vázba rejtették.
Válasz kovacsmihaly0905 #779. hozzászólásáramennyitbe kerül?
Válasz ano #776. hozzászólására1T-t emel vígan. Mondjuk ez a traki szivattyújától is függ.
Inogni nem inog, viszont arra figyelek hogy big-bag rakásnál azért ne nagyon menjek ferde helyeken, legalábbis nagyon felemelt állapotban ne.
Nem szeretném kipróbálni hogy hol a rakodó vagy a traktor tűréshatára.
Bálàkat viszont (4-5q) rendszerint csak ferde helyen rakodom, mivel egy nagy homokdomb tetején van a telephelyünk.
Szerintem a rakodó többet kibír mint egy mtz.
Képeket csinálok, lehetőségem, időm engedtével rakom ide.
metal-fach ?
Válasz atisgyulai #774. hozzászólásáramég egy kérdés, mennyire szellős a mtz-re, szted át lehet faragni egyszer másik, akár kicsit nagyobb gépre? nyilván nem házilag, hanem a gyári támaszokkal, de rá lehet húzni vastagabb gépre, vagy teljes csere?
Válasz Sz_Pisti #775. hozzászólásáraés nektek milyen bb van? 1.2 vagy más?
azt is nézem, de az az igazság, hogy drágább ehhez a lengyelhez képest, nem is kicsit. az 1.2-n nincs párhuzamvezérlő, és papír szerint kicsit gyengébb is ennél, ráadásul ilyen felszereltségben 1,3 alatt meg se áll, attól függően, hogy ennek milyen gyorscsatlakozója van, de anélkül is 1,1, ez meg 900, vagy kint még olcsóbb, de ugye akkor nincs támogatásod hozzá. szinte a bb 1.4 az ezzel egyenértékű, és akkor még ott is a multikuplung, 1,45-1,6, majdnem duplája ennek... cserébe akkor ott a kitámasz a hátsó hídra, ami nem lehet haszontalan...
Válasz atisgyulai #774. hozzászólásáraés 1 tonnát megemel, nem inog nagyon, nem leng be nagyon?
big-bag emelőt milyen anyagból csináltad, valamit koppintottatok, vagy hasraütésre? képet tudsz majd arról is feltenni? meg ennek a gépnek a felfogásáról, mi hova támaszt, hol vannak csavarok, stb...
Válasz ano #769. hozzászólására Igen, mi is a traktor vezérmű tömbjéről vezéreljük az egész rakodót, nincs 3. kör, de nekem nem is hiányzik. Egyszer-kétszer már raktam trágyát is, de megoldottam földkanállal.
Blackbull be van kötve a hátsó hídhoz is.
Mi multikuplungos csatlakozót sem kértük, mert évente csak 3-4 alkalommal kell leszedni - általában aratásra szoktam levenni - és utána visszatenni a rakodógémet, annyit idő mindig van, hogy egyenként visszategyem.
Válasz ano #773. hozzászólásáraMármint az adapterek mennyibe kerültek?
Mi nem vettünk hozzá semmit.
Trágyavilla, kanál, bálatüske volt, azoknak a felfogatását hozzáalakítottuk, bálafogót,
big-bag-emelőt azóta csináltuk.
Adapterek levétele gyors, egy kar nyitja a két alsó rögzítő csapot, utána pedig csak le kell akasztani a felső kampókról. (amelyik hidraulikus, ott gyorscsati)
Magát a rakodót még nem raktuk le egyszer sem, mert úgymond kiszolgáló gép. De elvileg egyszerű, lábai vannak, és csak le kell állni róla.
Elosztó után színnel jelölt gyorscsatik vannak, hidraulika ott oldható, pont mint a "nagyoknak". Joystickos, azt is adja hozzá.
Válasz atisgyulai #772. hozzászólásáraprivátban megírod, hogy mi mennyi volt hozzá?
a fel/levétel egyszerű, gyorskapcsolós, vagy minden illesztést, minden csavart le kell bontani?
neked joystick van bent, vagy karok?
Válasz ano #771. hozzászólásáraÜdv!

Nem, nincs kitámasztva, a kuplungharangtól a mellöntvény elejéig van fölfogatva. Nincs alatt sem hossztartó, csak a fülke előtt fenn van összekötve, amitől nem nyílik a motorháztető. De ez könnyen orvosolható volt. (majd csinálok erről is, meg az egészről képeket)
Semmit nem kellett rajta faragni. Még jó, mert elég vastag anyagból csinálta a vázakat, ha csak egy lukat is odébb kellet volna reszelni egy kicsit, megszenvedtünk volna. De komolyan mondom, minden szépen passzolt. Mint lentebb írtam, mindent ad hozzá. Megfelelő számú, hosszúságú,és méretű acélcsavarokat, csöveket, csatlakozókat, szóval mindent. Csak ki kell találni, mi hová való, de az sem nagy ördöngősség.
Billentési szögét fokban nem tudom, de jó.
Bálafogóval dolgozom. Földről és még a kocsiról az alsó sort is feltudom venni vele fekvőben, és simán talpra állítom. Mi így tároljuk a lucernát. Ha a bála alsó részét fogom meg, felrakja a negyediket is. (függőlegesen van a négy bála egymáson mint egy henger)
A 4-3-2-1-es kazlat is megrakja tüskével, viszont a szalmánk kicsit nagyobb, így ott annyit csaltunk (kb. 25-30 cm) hogy egy tüskehüvelyt hegesztettünk a bála-adapter felső részére, és föntebb téve a tüskét így azt is kényelmesen rakja. Vagy esetleg ha két tüske van egymás mellett, és nem tud elforogni a bála, akkor az alsó részébe szúrva is biztosan jó.
Válasz atisgyulai #725. hozzászólásáraés ez hogy van felrakva ivánra, ki van támasztva a hátsó hídhoz, vagy csak elöl? valami hossztartó van alatta? ha kimennék érte lengyelbe, akkor magam is fel tudnám rakni, vagy faragni kell rajta bőven?
másrészt mekkora a billentési szöge, bálafogóval talpára lehet állítani a bálát, vagy fekvő bálát fel lehet vele tenni csomagolóra, vagy ennyire nem lehet megbillenteni?
120-as bálából 4-es alapnál fel lehet vele tenni a 4.-et a rakat tetejére?
Válasz vereszs #767. hozzászólásáraA 3. kör útváltó szelepe plussz kb 100e ft. Minden darabját kérheted külön is BLACK BULLNAK.Minden lehetőségre nyitottak.
Válasz Sz_Pisti #762. hozzászólásárajoystick nélkül úgy adják, hogy akkor nem rakják bele a saját tömböt se, hanem a traktor tömbjéről, a traktor köreivel vezérled?
vagy mindenképp beépítenek saját tömböt, csak nem joystickot raknak rá, hanem karokat?
Válasz F-A-R-M-E-R \ #766. hozzászólásáraHali!BB 1.2 -t meg tudom mutatni M.keszi önkormányzatnál. Keress bizalommal. Keresd a traktorost!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #766. hozzászólásáraBiztos lehet nélküle is de nem lehet tudni hogy mikor lesz rá szükség és akkor jó ha van.
Válasz vereszs #763. hozzászólásáraOké..Köszi..És az 1.4-t lehet kérni 3.kör nélkül is? Mert látom alpfelsz. benne van, nekem meg nem kellene ez
Válasz F-A-R-M-E-R \ #764. hozzászólásáraNézd meg a képeket meg a műszaki adatokat a
Blackbull honlapján.
Válasz Sz_Pisti #762. hozzászólásáraÉs mire kell a 3. kör? 1.4-t lehet kérni annélkül is?(3.kör) Ja és 1 tonnás big-bag-et 1.2-el lehetne mozgatni mert néha vetőmag úgy jön
Válasz F-A-R-M-E-R \ #761. hozzászólásáraA 3. elektromos kör pl trágyavillához kell aminek a munkahengereit müködteti, a joystik 2 körös egy elektromos nyomógomb a joystikban a 3. körbe vezérli az olajat.Párhuzamvezető vagy szintező nagyon jó dolog mert nem kell a billentő munkahengert pakolás közben szintbe állitgatni.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #761. hozzászólására Az 1.4-es-ben már van párhuzam vezető, ha a teherautóról veszel le raklapos árut, akkor ahogy engeded le, nem bukik előre a villa és emiatt nem fog leborulni.
Azt hiszem úgy van a 3. kör, hogy elektromos szelep vált át és az 2 közül az egyikről adja ilyenkor olajat. Azaz 2 bekötött körrel mozgatsz 3-at, de neked ez nem fog kelleni.
Ha spórolni akarsz rendeld meg joystick nélkül, azt utólag is bele lehet szereltetni.
Valaki megtudja mondani Blackbull rakodónál mit jelent a 3. elektromos kör?
Párhuzamvezető mi célt szolgál.
1.2-en gondolkozom 5-7q-s big bag rakodáshoz kellene évi kb. 70t-t pakolgatni + kevés raklapos árú mozgatás...1.4-es mivel lenne jobb ehhez a munkához? Azt tudom most emeltek az árán, így már nagyobb az árkülönbség a kettő között, joystik, lengéscsill. kellene, el. 3.kör ha nem, már közel fél milla az árkülönbség. B.B rakodokra szoktt lenni akció pl. kiállításon vagy évközben. Válaszokat előre is kössz
Válasz Đani #759. hozzászólásáraSzerintem felesleges rá. Sima trágyavillával is lehet akkorát meríteni, hogy kétkerékre állítja a 6110-es johnit, ami azt jelenti hogy több, mint 1.5 tonna, mert a 700 kg-os műtrágyát kettesével simán pakolja. Szóval szerintem nem tudnád kihasználni.
Szerintetek egy Mtz 50-es elboldogulna egy blackbull 1.2-vel csiptetős trágyavillával?
Válasz zsoltrs #750. hozzászólásáranos, melyik lett?
Sziasztok! Kérdésem lenne, hogy MTZ 820.4 egyenes hidas traktorra valaki szerelt-e már fel KHR 95 homlokrakodót? Mi a véleményetek róla?
Sziasztok!Valaki tud véleményt mondani a Tiszaigaron vagy a Lázár acélnál gyártott homlokrakodóról?
Az MTZ erősített könyöktengelyhez kell új agy is csapágyakkal, azt is számold bele a matekba.
Érdemes lehet kicserélni nálunk tört el 2 is a simából, bála meg ganérakást nem igazán bírta, de törni sosem rakodáskor, hanem talajmunka közben földvégén forduláskor törtek.
Válasz csoppika #753. hozzászólására"Ön az első" - aki volt olyan marha, hogy vett belőle, vagy volt olyan hlye, hogy képes volt visszamenni vele a boltba

Válasz Dave #752. hozzászólásáraJahh sajna... van a "jó minőségű"... meg a "még jobb"...aztán meg még..."ezzel az alkatrésszel még semmi problémája senkinek nem volt...ön az első"


Válasz zsoltrs #750. hozzászólásáraMessze nem kínai az, csak hallasz valamit aztán azt szajkózód. Gyárit meg már sehol nem fogsz kapni... max azt mondják rá.
Válasz zsoltrs #750. hozzászólásáraA KHR felkapja a tonnát, csak legyen lesúlyozva a gép hátulja. Ráadásul mindent kibír. A legtrógerebb gazdánál sem láttam még törött vázút, pedig előtte jó pár évet ledolgozott a tsz-ben. A traktorok cserélődtek alóla. A csapok, furatok lógnak rajta piszokul mert szerintem új kora óta zsírt nem látott szerencsétlen, de teszi a dolgát.
Köszönöm a hasznos infókat.

Nem KPM-ezünk, szépen levesszük majd előtte
Ezt azoknak mondom, akik háti emelőt mondtak:
Azt elfelejtettem mondani, hogy gabona kanál is lesz rajta.
Big-Bag: majd akkor hoznak 700 kilósat...
Könyöktengely:
Az erősített kínai biztos erősebb a sima kínainál, de hogy az erősített kínai erősebb a sima gyárinál ezt nem tudom.
A rakodó vagy khr 80e lesz vagy BB 1.2.
Gondolom az 1.2-es is megbirkózik 700 kilóval.
Válasz V.L. #747. hozzászólásáraEz nem egyértelmű. Van aki úgy értelmezi, hogy egy kapcsolt munkagép a rakodó. Ami lényegében igaz is, mert a java 4 mozdulattal levehető. Ugyan az, mint a trágyaszóró rendszámozása.
Mellesleg be is kaphatja a hatóság, van az embernek gondja ezen kívül is elegendő. Arról nem is beszélve, hogy a régebbi gyári rakodókhoz a kutya sem fog adni műbizonylatot, összeépítési engedélyt...
Ennyi erővel a hátulja is emelőgép vizsga köteles lenne, az is emel és ennél nagyobb súlyokat.
Műszakira le szoktunk állni róla, fényképezhetik bátran.
Válasz V.L. #747. hozzászólásáraLeveszed a rakodót és csak a konzollal mész vizsgára? Van egy osztrák rakodónk az MTZ-re és csak két "laposvas" konzol van a vázra felcsavarozva, de az nem sok vizet zavar, és nagyon kötekedni sem lehet rajta, hogy fent van. Ezt a rakodót fél perc fel és le tenni kb. Csak az orrsúlyokat szoktam pakolni.
A homlokrakodók esetében azonban fontos tudni, hogy egy csomó plusz költség jelentkezik. Amikor megvesszük senki nem említi: a traktor vizsgáztatásakor összeépítési terv,üzemeltetési napló, csak KPM-nél lehet vizsgáztatni (100-150 e Ft), ha levizsgáztattad emelőgép naplóvezetés, stb. Nekünk van egy 1,4-es Black bull, nagyon elégedett vagyok vele, de a leírt herce-hurca miatt, ha csak big-bag- hez kell egy darut vennék a hátuljára. Bár lehet más megyében levizsgáztatják ha rajta a felépítmény akkor is, nállunk senki nem meri bevállalni a fénykép miatt.
Big-bag pakoláshoz miért nem vesztek egy targonca tornyot a farára? Az tuti bírja atraktor fara is jobban elviseli és olcsóbb is.


Big-bag pakoláshoz miért nem vesztek egy targonca tornyot a farára? Az tuti bírja atraktor fara is jobban elviseli és olcsóbb is.


Válasz zsoltrs #736. hozzászólására1150kg-ot már emeltem a régi osztrák rakóval sima 80-assal... 1-esben mentem odébb vele...haver azt mondta, jobb ha nem nézem meg az első gumit...
600-700kg-al sem sietek... 3.-ban szoktam vinni a szóróhoz...
Válasz zsoltrs #741. hozzászólásáraAhhoz kell másik kerékagy és az egyik csapágy is más ha jól tudom, azért még járd körbe a témát.
Nekem már tört párszor rakodó nélkül is.
Főleg az újak, már nem olyan strapabíróak...
Válasz zsoltrs #741. hozzászólásáraVegyél de én az eredeti régi gyári alkatrészt többre tartom mint az uj kinai másolmányt.
Válasz vereszs #740. hozzászólásáraHolnap veszek 2 erősített könyöktengelyt, pont akcióba van
Legalább 1 hibalehetőséget kizárok..
Válasz zsoltrs #738. hozzászólásáraNekem 50-esen van gólyás rakodó annak a hátulját le kell súlyozni ha nehezebbet emelek vele,mert a hátsó kerék a levegőt kapirgálja, de az első tengely még nem tört de felni az már repedt szét.Már kapott egy uj 82-es első hidat azóta sokkal stabilabb.
Lehet venni erősített könyöktengelyeket rá, talán azon érdemes elgondolkodni, de a simák nem biztos, hogy sokáig bírnák.
Válasz Dave #737. hozzászólásáraAkkor a tonnás zsák felejtős?
700 kilóra még jó lehet?
Ha elég lenne a kisebbik a homlokrakodó, akkor felesleges lenne +150 kilós rakodóval megterhelni a pénztárcánkkal egyetemben.
Válasz zsoltrs #736. hozzászólásáraJah majd összefossa magát a 80-as eleje.