FF adaptáció tervezési hibájából kollégám traktora kettétört. Per lesz a dologból, mert nem akarják elismerni a hibát és nem állnak helyt az okozott kárért.
A saját FF-en már háromszor görbült el a billentő-munkahenger.
Válasz ..MZ/X.. #677. hozzászólásáraA billentő munkahenger szára azért hajlik el , mert a homlokrakodó hidraulika rendszeréből hiányzik / kilopták, kispórolták / a zuhanás gátló szelepet. Ha az benne van sosem görbül el.
Válasz VDénes #676. hozzászólásáraMTZ-re kell? Ha igen akkor a KHR tökéletes, abból szétszakítottat még nem láttam. Ferroflexesből többet is aminek a billentő munkahenger szárát elhajtották.
KHR-re raktok joystick-ot és tökéletes, könnyen kezelhető masina lesz.
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólására
Gondolom már megoldottátok, de azért leírom másnak hátha segítség. Nekem a következőképp rakták fel az MTZre a joystikos tömböt (márka:Nimco)
P1 - ledugózva
P2 - ide nyom be a szivattyú
T1 - ez nyom a MTZ eredeti tömbje felé
T2 - ez meg a visszafolyóág a hidraulika tartály felé
A bill munkahenger vastagabb mint az emelő munkahenger videót nem igérek de képet teszek fel ha lesz a kanalat azt 90 fokba nem tudja le billenteni teljes magasságban de attól függetlenül nem marad a kanálban semmi sem a trágyavillában ha éppen az érdekel. Megmérem majd neked. Mondjuk az a kilincses megoldás bálapakolásra teljesen használhatatlan nem is értem a kanalat egy rakodón mozgatni kell fixen mit sem ér
Válasz Sz_Pisti #666. hozzászólásáraA 3.munkahenger miatt máshol van a merevítő:) meg a tartó konzol másabb mert hátrafelé is van rajta egy merevítés de biztosan lehet kérni az 1.2re is.Az adaptációt ahogy felszereled ez másképpen van megoldva de viszont az eszközök kompatibilisek egymással sőt elárulok még valamit a metal fach adaptert is fel lehet tenni az 1.4 re és 1.2 re is kipróbáltuk.
Válasz Lacus704 #665. hozzászólásáraHali!
Tehetnél fel videót kanállal. MEnnyit tud billenteni talajon, meg teljesen felemelve. Érdekelne még, hogy mekkor a rajta a bill munkahenger. A mh.tartó gerendája milyen messze van a billentés forgó ponttól. Vmit tennem kell az osztrák gémre. Sima munkahenger egyszerűbb(és olcsóbb) lenne, mint a kilincsműves megoldás.
Köszi.
Válasz Vadmalac #664. hozzászólásáraAz 1.2 es gémje ugyan az mint az 1.4 esé csak szintező nincs rajta. Nekem úgy van bekötve,hogy a szivattyú nyomó ágába direktbe kapja a betápot így vezérműtömb kivan kerülve és szabadok a hidraulika körök. Van egy +hidraulika kör rátéve amit a gép egyik kivezetésére köthetek ha netán lesz harapós villa vagy valami. Juh trágyát pakolok vele alászúrós kanállal eddig nem éreztem hiányát a harapós villának. Joystical sem hiányzik a szintező pakolászok vele bálát bőven elég erős a 2 hesston bálához vagy egy tele raklap zsalukőhöz csak gép legyen alatta ami bírja
Válasz Đani #662. hozzászólásáraNem az én pénztárcám, de ha körbála rakáson kívül másra is akarjátok használni, akkor főleg 1.4-es, és szigorúan joystickkal. Ha harapós trágyavilla lesz, akkor eleve kell a 3. elektromos szelep is a joystick-ra, ez plusz pénz, de szerintem megéri. Jó sok évig fogjátok megelégedéssel használni az biztos. Sokszor rakok vele raklapot, ibc-tartályt, big-bag zsákot, de a kanálhoz is nagyon jó a párhuzamvezető. Mondjuk körbálát meg trágyát lehet rakni anélkül is, de sokkal macerásabb. Soha az életben nem fogod olyan finoman vezérelni a rakodót ha rajta van 10q, mint a joystickkal. Akár centiket is lehet rajta emelni-süllyeszteni mindenféle gond nélkül, kényelmesen. Ráadásul a traktor tömbje teljesen szabad marad.
Válasz Đani #662. hozzászólásáraAkkor én biztosan az 1.4-est venném, mert az eleve erősebb szerkezet. Meg lehet venni joystick nélkül is, aztán ha úgy gondolod később is lehet kérni a joystick-ot, Csabáék nagyon rugalmasak ebben is
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraNálam a szivattyúból megy az olaj a bal alsó (P1) ágba, a tömb jobb alsó (T2) ágából megy az olajtartály tetejébe, a jobb oldalából (T1) pedig visszamegy a traktor vezérműtömbjébe.
Válasz atisgyulai #656. hozzászólásáraA másik traktorjukon úgy van, a jobb kihelyezett körről megy a rakodó tömbje. Ezen a gépen van egy szabad kör, de direktbe akarnák kötni, hogy külön menjen. Én simán rákötném a traktor csatlakozóira, mint a régieknél, joystick nélkül. 5 perc letenni a gémet a traktorról, amikor kaszál, rendsodrózik, bálázik, vagy talajmunkázik, akkor nem kell a rakodó a gépre.
Válasz lala1 #645. hozzászólására1 milliónál megáll az 1.2 a többiből lehet venni kanalat stb.arra a munkára amit mondott elég az 1.2 is. Nekem az van bálapakolás,trágya,terület egyengetés némi föl pakolás erre tökéletes.joystical a szintező hanyagolható de hát pénztárca függő ez :) de a többi kisipari nevesincs rakodóktól jobb
Válasz Jakabjóska #654. hozzászólásáraEsetleg úgy is megoldható, hogy az oldalsó kivezetésre kötitek, és az egyik kar lenyomása után dolgozik a joystik. Akkor a nyomó oldal adott, amelyik a hidr.tartályba menne azt kell a párjára kötni az oldalkivezetésnek, a harmadikat meg levakolni.(nekünk így van bekötve)
Nincs akkora bontás, viszont lefoglal egy kört, ill. ha gond van a traki elosztójával, akkor az a rakodóra is kihat (pl. nyomástartó szelep).
De így is teljesen jól működik.
Jó barkácsolást!
Válasz Bandika86 #653. hozzászólásáraAz előző rakodót Tiszakécskén vették, talán Tempel kft, erre a traktorra csak a konzol lett felrakva, ez meg Miskolcról van. Az árát nem tudom, mert nem az enyém.
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraAmint látom a szivattyútól jön a nyomás. Akkor ahogyan a kolléga írta, sorba kell kötni az elosztókat.
Először jön a szivattyútól ide ki a nyomócső (csak ide, a régi csövet ami a belső elosztóhoz megy, le kell venni!!), majd erről az egyik a hidr.tartályba, a másik a belső elosztóra, oda ahová eredetileg a szivattyútól kapja a nyomást. Hogy melyik a T1 és a T2 azt így nem tudom, de ha kipróbálod hogy melyiken megy tovább az olaj nyugalmi àllapotban, az megy be az elosztóra.
A tartályba meg azt engedi ami üzem közben a munkahengerekből visszajön.
Remélem jól érthetően fogalmaztam, és eligazodsz rajta!
Ezen ilyen vezértömb van:
Van egy "P1" jelű csatlakozás, gondolom ez a szivattyútól jövő betáp, van egy "T1" és egy "T2", ezekből egy a tartályba, de a másik hova?
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraNálam úgy van kötve (de nem metal-fach), hogy a szivattyúról le van véve az a cső, amin a traktor vezértömbjébe menne az olaj. A szivattyúból megy a gém tömbjébe, onnan megy a traktor vezértömbjébe. Egy másik visszafolyó ágon meg a gém tömbjéből a tartály tetejébe. Holnap megnézem pontosan melyik cső hova megy, ha érdekel.
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraEgy fotó a tömbről?
Nem Metal-Fach, de lengyel rakodónk van (tur 05) bolgár vezértömbbel.
A bowdenek vízszintesen, vagy alulról függőlegesen kapcsolódnak bele?
Van itt valakinek Metal-Fach joystickos vezérlésű homlokrakodója? Kis segítség kellene a vezértömb bekötéséhez. Van egy nyomó és két visszatérő vezetéke, de ha a nyomóágat bekötöm a szivattyúhoz, a visszatérőt a szűrőházba, akkor semmi sem működik, még a traktor saját hidraulikája sem. A másik ugyanilyen rakodón másfajta vezérlő van, és az a traktor egyik kihelyezett köréről megy. Ezen meg valamilyen "AKON LWM" vezérlőtömb van.
Válasz lala1 #645. hozzászólására Mi joystick nélkül vásároltuk meg az 1.4-es BlackBull-t, most a karokkal kell vezérelni, de műtrágyát, vetőmagot rakni így is megfelel.
Természetesen joystickkal finomabb volna az irányítás, de jóval jobb az 1.4 mint az 1.2-es
Válasz Lacus704 #643. hozzászólásáraHa az 1.2-re megveszed a joystic-ot,már nemsokkal olcsóbb,mint az 1.4,amiben az is benne van. S plusszban párhuzamvezető is van,ami nem elhanyagolható. Tapasztalatból mondom.
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy valaki nem-e ismeri a lengyel Metal Technik Mt02 vagy 03-as típusú rakodót? Eddig az Olimet Tur 5-et néztem de most találtam rá csak nem tudom hogy van-e itt importőre vagy esetleg már aki dolgozott ilyennel vagy van neki.
Köszönöm előre is a válaszokat
Válasz UE-28 #633. hozzászólásáraA lényege az, hogy 1 ember kényelmesen megcsinálja a melót. Ráadásul ha belejön a gépész megy mint az ágybasz@rás. Kazlazni is lehet vele.
Bálacsúszda jó, de itt is kell plusz 2 ember. Ami meg nem igen van. Próbáltuk mi is, de nagyobb területbe beállni azért macerás. Ha megtelnek a pótok lehet menni lerakodni a bálázás meg nem halad. Ráadásul a K454 fasirt báláit nem volt nagy buli rakodni. Szerettük a kisbálát mert könnyű volt vele bánni, de annyi plusz munka volt vele, hogy inkább áttértünk a körre.
Nekem egy kicsit körülményesnek tűnik, de nem rossz.
OFF
Mi a kezdetek kezdetén így csináltuk, azóta azért kicsit haladósabbra vettük a témát, na meg nagyobb rakterű felmagasítózott könnyű pótok, ahol kötésbe sem kell rakni. Így a munkasebesség már olyan, mint ha a földre báláznád, így teljesen megspórolod a felpakolást.
2330 hozzászólás
Válasz VDénes #676. hozzászólásáraFerroflexet felejtsd el!!!
FF adaptáció tervezési hibájából kollégám traktora kettétört. Per lesz a dologból, mert nem akarják elismerni a hibát és nem állnak helyt az okozott kárért.
A saját FF-en már háromszor görbült el a billentő-munkahenger.
Válasz ..MZ/X.. #677. hozzászólásáraIgen. Mtzvel akarom használni. De akkor miért drágább a ferroflex?
Válasz ..MZ/X.. #677. hozzászólásáraA billentő munkahenger szára azért hajlik el , mert a homlokrakodó hidraulika rendszeréből hiányzik / kilopták, kispórolták / a zuhanás gátló szelepet. Ha az benne van sosem görbül el.
Válasz VDénes #676. hozzászólásáraMTZ-re kell? Ha igen akkor a KHR tökéletes, abból szétszakítottat még nem láttam. Ferroflexesből többet is aminek a billentő munkahenger szárát elhajtották.
KHR-re raktok joystick-ot és tökéletes, könnyen kezelhető masina lesz.
Sziasztok
Szerintetek melyik a jobb homlokrakodó KHR80E vagy FF1800? Kaposgép vagy FerroFlex? Nagy az árkülönbség az FF javára.
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólására
Gondolom már megoldottátok, de azért leírom másnak hátha segítség. Nekem a következőképp rakták fel az MTZre a joystikos tömböt (márka:Nimco)
P1 - ledugózva
P2 - ide nyom be a szivattyú
T1 - ez nyom a MTZ eredeti tömbje felé
T2 - ez meg a visszafolyóág a hidraulika tartály felé
Válasz Lacus704 #669. hozzászólásáraAz első rakodómmal , mert az felérte rendesen, kamiont is tudtam rakni...mechanikus billentéssel...
Válasz Sz_Pisti #670. hozzászólásáraHát jah
maga a gém vastagsága megegyezik
Válasz Lacus704 #669. hozzászólásáraNem a mechanikára gondolok, hanem erre:

Válasz Sz_Pisti #670. hozzászólásáraNe kötekedj...
Válasz Lacus704 #668. hozzászólásáraTehát akkor ezt a 3-4 komoly különbséget leszámítva tök ugyanaz?
Válasz csoppika #667. hozzászólásáraSzia!
a kanalat egy rakodón mozgatni kell fixen mit sem ér
A bill munkahenger vastagabb mint az emelő munkahenger videót nem igérek de képet teszek fel ha lesz a kanalat azt 90 fokba nem tudja le billenteni teljes magasságban de attól függetlenül nem marad a kanálban semmi sem a trágyavillában ha éppen az érdekel. Megmérem majd neked. Mondjuk az a kilincses megoldás bálapakolásra teljesen használhatatlan nem is értem
Válasz Sz_Pisti #666. hozzászólásáraA 3.munkahenger miatt máshol van a merevítő:) meg a tartó konzol másabb mert hátrafelé is van rajta egy merevítés de biztosan lehet kérni az 1.2re is.Az adaptációt ahogy felszereled ez másképpen van megoldva de viszont az eszközök kompatibilisek egymással sőt elárulok még valamit a metal fach adaptert is fel lehet tenni az 1.4 re és 1.2 re is kipróbáltuk
.
Válasz Lacus704 #665. hozzászólásáraHali!
Tehetnél fel videót kanállal. MEnnyit tud billenteni talajon, meg teljesen felemelve. Érdekelne még, hogy mekkor a rajta a bill munkahenger. A mh.tartó gerendája milyen messze van a billentés forgó ponttól. Vmit tennem kell az osztrák gémre. Sima munkahenger egyszerűbb(és olcsóbb) lenne, mint a kilincsműves megoldás.
Köszi.
Válasz Lacus704 #665. hozzászólásáraszerintem meg nem ugyanaz a 1.2-es és az 1.4 gém-je
Válasz Vadmalac #664. hozzászólásáraAz 1.2 es gémje ugyan az mint az 1.4 esé csak szintező nincs rajta. Nekem úgy van bekötve,hogy a szivattyú nyomó ágába direktbe kapja a betápot így vezérműtömb kivan kerülve és szabadok a hidraulika körök. Van egy +hidraulika kör rátéve amit a gép egyik kivezetésére köthetek ha netán lesz harapós villa vagy valami. Juh trágyát pakolok vele alászúrós kanállal eddig nem éreztem hiányát a harapós villának. Joystical sem hiányzik a szintező
pakolászok vele bálát bőven elég erős a 2 hesston bálához vagy egy tele raklap zsalukőhöz csak gép legyen alatta ami bírja
Válasz Đani #662. hozzászólásáraNem az én pénztárcám, de ha körbála rakáson kívül másra is akarjátok használni, akkor főleg 1.4-es, és szigorúan joystickkal. Ha harapós trágyavilla lesz, akkor eleve kell a 3. elektromos szelep is a joystick-ra, ez plusz pénz, de szerintem megéri. Jó sok évig fogjátok megelégedéssel használni az biztos. Sokszor rakok vele raklapot, ibc-tartályt, big-bag zsákot, de a kanálhoz is nagyon jó a párhuzamvezető. Mondjuk körbálát meg trágyát lehet rakni anélkül is, de sokkal macerásabb. Soha az életben nem fogod olyan finoman vezérelni a rakodót ha rajta van 10q, mint a joystickkal. Akár centiket is lehet rajta emelni-süllyeszteni mindenféle gond nélkül, kényelmesen. Ráadásul a traktor tömbje teljesen szabad marad.
Válasz Đani #662. hozzászólásáraAkkor én biztosan az 1.4-est venném, mert az eleve erősebb szerkezet. Meg lehet venni joystick nélkül is, aztán ha úgy gondolod később is lehet kérni a joystick-ot, Csabáék nagyon rugalmasak ebben is
Válasz Sz_Pisti #661. hozzászólásárakörbálákat és trágyát, pontosan nem tudom mennyit bála időjárástól függ, trágyából volna a több az biztos :)
Válasz Đani #660. hozzászólásáramit szeretnél vele pakolni és mennyit?
Válasz Lacus704 #657. hozzászólásáraA Blacbull 1.2-t joystic nélkül mennyire érdemes venni?
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraNálam a szivattyúból megy az olaj a bal alsó (P1) ágba, a tömb jobb alsó (T2) ágából megy az olajtartály tetejébe, a jobb oldalából (T1) pedig visszamegy a traktor vezérműtömbjébe.
Válasz atisgyulai #656. hozzászólásáraA másik traktorjukon úgy van, a jobb kihelyezett körről megy a rakodó tömbje. Ezen a gépen van egy szabad kör, de direktbe akarnák kötni, hogy külön menjen. Én simán rákötném a traktor csatlakozóira, mint a régieknél, joystick nélkül. 5 perc letenni a gémet a traktorról, amikor kaszál, rendsodrózik, bálázik, vagy talajmunkázik, akkor nem kell a rakodó a gépre.
Válasz lala1 #645. hozzászólására1 milliónál megáll az 1.2 a többiből lehet venni kanalat stb.arra a munkára amit mondott elég az 1.2 is. Nekem az van bálapakolás,trágya,terület egyengetés némi föl pakolás erre tökéletes.joystical a szintező hanyagolható de hát pénztárca függő ez :) de a többi kisipari nevesincs rakodóktól jobb
Válasz Jakabjóska #654. hozzászólásáraEsetleg úgy is megoldható, hogy az oldalsó kivezetésre kötitek, és az egyik kar lenyomása után dolgozik a joystik. Akkor a nyomó oldal adott, amelyik a hidr.tartályba menne azt kell a párjára kötni az oldalkivezetésnek, a harmadikat meg levakolni.(nekünk így van bekötve)
Nincs akkora bontás, viszont lefoglal egy kört, ill. ha gond van a traki elosztójával, akkor az a rakodóra is kihat (pl. nyomástartó szelep).
De így is teljesen jól működik.
Jó barkácsolást!
Válasz Bandika86 #653. hozzászólásáraAz előző rakodót Tiszakécskén vették, talán Tempel kft, erre a traktorra csak a konzol lett felrakva, ez meg Miskolcról van. Az árát nem tudom, mert nem az enyém.
Válasz atisgyulai #652. hozzászólásáraAkkor kell csináltatni egy csatlakozót a szivattyú nyomóoldalára, és sorba kötni a két tömböt.
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraSzia mennyi volt a rakodó és melyik cégnél vetted?
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraAmint látom a szivattyútól jön a nyomás. Akkor ahogyan a kolléga írta, sorba kell kötni az elosztókat.
Először jön a szivattyútól ide ki a nyomócső (csak ide, a régi csövet ami a belső elosztóhoz megy, le kell venni!!), majd erről az egyik a hidr.tartályba, a másik a belső elosztóra, oda ahová eredetileg a szivattyútól kapja a nyomást. Hogy melyik a T1 és a T2 azt így nem tudom, de ha kipróbálod hogy melyiken megy tovább az olaj nyugalmi àllapotban, az megy be az elosztóra.
A tartályba meg azt engedi ami üzem közben a munkahengerekből visszajön.
Remélem jól érthetően fogalmaztam, és eligazodsz rajta!
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraRésolaj?
Köszönöm mindkettőtöknek!

Ezen ilyen vezértömb van:
Van egy "P1" jelű csatlakozás, gondolom ez a szivattyútól jövő betáp, van egy "T1" és egy "T2", ezekből egy a tartályba, de a másik hova?
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraNálam úgy van kötve (de nem metal-fach), hogy a szivattyúról le van véve az a cső, amin a traktor vezértömbjébe menne az olaj. A szivattyúból megy a gém tömbjébe, onnan megy a traktor vezértömbjébe. Egy másik visszafolyó ágon meg a gém tömbjéből a tartály tetejébe. Holnap megnézem pontosan melyik cső hova megy, ha érdekel.
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraEgy fotó a tömbről?
Nem Metal-Fach, de lengyel rakodónk van (tur 05) bolgár vezértömbbel.
A bowdenek vízszintesen, vagy alulról függőlegesen kapcsolódnak bele?
Üdv emberek!
Van itt valakinek Metal-Fach joystickos vezérlésű homlokrakodója? Kis segítség kellene a vezértömb bekötéséhez. Van egy nyomó és két visszatérő vezetéke, de ha a nyomóágat bekötöm a szivattyúhoz, a visszatérőt a szűrőházba, akkor semmi sem működik, még a traktor saját hidraulikája sem. A másik ugyanilyen rakodón másfajta vezérlő van, és az a traktor egyik kihelyezett köréről megy. Ezen meg valamilyen "AKON LWM" vezérlőtömb van.
Válasz lala1 #645. hozzászólására Mi joystick nélkül vásároltuk meg az 1.4-es BlackBull-t, most a karokkal kell vezérelni, de műtrágyát, vetőmagot rakni így is megfelel.
Természetesen joystickkal finomabb volna az irányítás, de jóval jobb az 1.4 mint az 1.2-es
Válasz Lacus704 #643. hozzászólásáraHa az 1.2-re megveszed a joystic-ot,már nemsokkal olcsóbb,mint az 1.4,amiben az is benne van. S plusszban párhuzamvezető is van,ami nem elhanyagolható. Tapasztalatból mondom.
Válasz keselyu221 #642. hozzászólásáraPénztárcától függ, de ahogy előttem is írták, Black Bull-t a parasztnak!
Válasz keselyu221 #642. hozzászólásáraBlack Bull junior 1.2 tökéletes joystic-opcióval
Sziasztok, mtz 82-re , vagy mtz 50-re szeretnék rakodót nagyrészt bála lenne vele pakolva, néha trágya. Milyen rakodó érné meg?
[kep1]
Nekem van eladó gyári hauer homlokrakodóm 330.000 ft-ért ha valakit érdekel. Ezeknek évtizedes múltjuk van az Osztrákoknál így biztos nem szar gép.


Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy valaki nem-e ismeri a lengyel Metal Technik Mt02 vagy 03-as típusú rakodót? Eddig az Olimet Tur 5-et néztem de most találtam rá csak nem tudom hogy van-e itt importőre vagy esetleg már aki dolgozott ilyennel vagy van neki.
Köszönöm előre is a válaszokat
A Blackbull Junior 1.4 homlokrakodóhoz adnak olyan papírt hogy ha a forgalmiba be kell íratni beirják.
Válasz UE-28 #614. hozzászólásáraNekünk 4 éve működik problémamentesen.
Válasz UE-28 #614. hozzászólásáraHasonlót gyárt Cegléd mellett Nyársapáton egy ember,csak annak elől van a konzol.Alkuval 350 körül lehet hozzájutni.
Válasz UE-28 #633. hozzászólásáraA lényege az, hogy 1 ember kényelmesen megcsinálja a melót. Ráadásul ha belejön a gépész megy mint az ágybasz@rás. Kazlazni is lehet vele.
Bálacsúszda jó, de itt is kell plusz 2 ember. Ami meg nem igen van. Próbáltuk mi is, de nagyobb területbe beállni azért macerás. Ha megtelnek a pótok lehet menni lerakodni a bálázás meg nem halad. Ráadásul a K454 fasirt báláit nem volt nagy buli rakodni. Szerettük a kisbálát mert könnyű volt vele bánni, de annyi plusz munka volt vele, hogy inkább áttértünk a körre.
Válasz ..MZ/X.. #632. hozzászólásáraNem tudtam volna elképzelni, ha nem mutatod meg
Nekem egy kicsit körülményesnek tűnik, de nem rossz.
OFF
Mi a kezdetek kezdetén így csináltuk, azóta azért kicsit haladósabbra vettük a témát, na meg nagyobb rakterű felmagasítózott könnyű pótok, ahol kötésbe sem kell rakni. Így a munkasebesség már olyan, mint ha a földre báláznád, így teljesen megspórolod a felpakolást.
https://www.youtube.com/watch?v=UO2GVzLtKbU
ON
Válasz UE-28 #631. hozzászólására
Kisbála adapter
Válasz ..MZ/X.. #630. hozzászólásáraKöszi az útbaigazítást