Dalbo-val letudjuk most amit lekellett, szóját fogom a másikkal nyomatni ittis egyik táblát kimondottan mert sajnos vannak köves részek rajta...ma simítóztam és lehordtam elég sokat, majd következő lépésnél is így lesz de hengerezésre is fog maradni biztosan, azon pedig van kőgyűjtő, dalbon nincsen.
Az a baj, hogy mindigis aranyárban fogják mérni az alkatrészeket hozzájuk...
Pl a mostani nagyobbik gép a 8270Xtra 8éves de 1998-ban már majdnem ugyanez futott 8170 néven, mégsem olcsó hozzá semmi, talán a sisu motorhoz lehet már emberibb árakon kapni dolgokat, illetve egy generált még kibír fizetni olyan ember aki valamikor megtudott venni egy 20-30 millás gépet, de nemakarok általánosítani csak feltételezni.
Annyi hogy a 6400-esből nagyonsok lesz, illeve sokkal több mint az előbb említettekből, Claas is az összes ugyanazzal a hajtással váltóval hidraulikával-ból van építve hátha akad majd valami jókis okosság nekünk, mert ittis kifogják dolgozni a nekikjárót a gépek!
Ha szegénység lesz azért, ha bőség akkor pedig csakazért is! sajnos az első felett kötéltáncon járunk a másodikra valamikor talán láttam esélyt...
Ettől függetlenül a sisu CR motorba egy drágább olaj kerül 300-ként lecserélve.
Mobil Delvac MX-Extra 10-40 CI4 teljesítményszinttel, vagy talán a mostani már még magasabb volt de lehet félre emlékszem.
Ezen kívül mindegyikbe 15-40-es CI-s olaj kerül hordóval vásárlódik ésnem is drága. CR perkins motoros kisfergába is ez megy kombájnokba is meg az mtz-be is. Nem keverem így egyszerűbb és olcsóbban is kijövőnk plusz nincsen félreöntözgetés.
Kivéve a 6497 annál csak a mobil járja egész életében ilyennel működött ebbe nem kerül más
Válasz #15523. hozzászólásra
mi is sűrübben cseréljük a motorban az olajat, 250 óránként. Én ezeket a gépeket nem akarom 7-8 év után eladni mert lehet hogy az akkoriak még xarabbak lesznek mint ezek, meg nem akarok életem végéig vasakra keresni. Azoknak a típusoknak amikből sokat gyártottak, azoknak megoldott lesz 10 év múlva a nagyjavítása, normális árakon.
Váltónál pedig nincs apelláta. Ott megvan a gyári előírás minőségre, élettartamra azt kell betartani. Nem lenne power váltó amiből kopik a szinter meg extrém magas hőterhelés akkor akár örök életre is lehetne olajat tenni a hajtóművekbe. Lásd az az 1-2-3 szgk márkát amik váltóján nincs olajleeresztő csavar. Pl némelyik opel, volvók stb...
Motornál szerintem két dolog kényes az olajra. Első a turbó ezzel találkozhatunk a mezőgazdaságban is szinte minden mai motoron. Második a hidraulikus szeleptőkék. Ilyennel viszont még nem találkoztam semmilyen erőgépmotoron. Szóval az szerintem tévhit hogy a fullos olaj kell egy motornak. Legfeljebb a turbója fog behalni ha gyengébb olajat lát. Illetve jobban összefogja fosni magát belülről. Másfelől a motoroolaj koxosodik tehát elhasználódik. Ha mÁr a szennyewdőzéseket nem tudja körbezárni és lebegésben tartani, elszállítani a szűrőig akkor elhasználódott. Ez autóknál 1000km. Ha ezt átszámítjuk egy trakira ami padlón 40km/h-val megy akkor az 250üzemóra. Mostanába ezeket kitolják szeméylkocsiknál 15-20 sőtt 30000kmre is. Cseréltem citroen C3on 30000km után olajat full szintetikus hiperszuper izé volt beleöntve mondván hogy az kibír 30000km-t. Ja, kibírta csak úgy jött le a motorból mintha kátrány lett volna benne, az olajszűrője meg átment ropogós chips-be úgy szét volt égve. Ezek a motorok már úgy vannak tervezve hogy elmennek 3-4 ilyen 30000 periódust és úgyis eldobja őket a tulaj. Annyit meg kibírnak. De ezek tutira nem ofgnak leszaladni 2-300000km-t gond nélkül. Trakiknál is ugyanaz a trend van kialakulóban. Cserélj 500óránként olajat, árt a motornak de nem annyit, hogy ne fusson el 10000órát akkor meg úgyis meghal benne a váltó is az elektronika is. Úgyhogy úgyis el kell dobnod és vegyél újat. Ne törődj vele hogy ha 250 óránként cseréltél volna olajat akkor elmenne 20000órát is. Hozzá tarotozik még az is hogy az az olaj ami kibír 500órát az kétszer annyiba kerül mint a sima 250 órás olaj. És ha megnézzük az ócsó olajat amit kiengedünk 250 óra után sokkal jobban hasonlít arra amit beleöntöttünk mint az drága olaj 500óra után.
A váltóolaj szerintem sokkal fontosabb mint a motorolaj!
Olyan értelemben hogy egy olcsó CF-es 15-40-es motorolajtól sem menne tönkre hamarabb szerintem egy új motor sem mint a legdrágább olajjal használva, természetesen korrekt csereperiódus mellett.
Viszont a váltóban nincs kecmec ott egy rossz olaj rögtön odabax a lágyrészeknek
Szóval szerintem a motorolaj van kicsit túlmisztifikálva, a váltónál pedig egyszerűen bekell tartani az előírásoknak megfelelő anyagot.
Fergánál viszont 1200-ként kell cserélni a váltóolajat, igaz tiszta barnaszínű nem égett nem lehasználódott az anyag ami lejön belőlük.
Ezt szoktam a bálázóba lánckenőnek önteni meg Stihl-be is, aztán claas ranger hidraulikába hidrosztatikába utántölteni de került már fűnyíróba is meg ilyenek
Hááááát szerintem semmilyen motorba semmilyen olaj nemvaló 500 óráig...
Ha lenne benne 35liter akkor aztmondom okés de az újakban egyre kevesebb van.
A sisuba azért még kell 22-23 liter lazán ez nemolyan kevés és 300-onként cserélem nincs keverés kavarás, nem csíp belőle és megadott csereperiódus közepén van ez pontosan(200-400-at írnak neki használattól függően)
Viszont a kicsibe perkinsbe 10literrel már felsőnívó téma van ha jól emlékszem, igaz itt a motor is csak 4400-as. Ez amúgy egy kicsikét újkora óta csíp az olajból de kb majdnem mindenkinek akinek ilyen CR perkinses gépe van.
Hát, amit használnak az általába nagyobb eséllyel pusztul mint ami csak áll és a rozsda eszi meg.
Ma huztam vele olyat, hogy a téli fagy se ette szét a rögeket, ugy virultak hogy csak na.
Az egy jo gép. Ebbe a 105 lovas kategoriába simán jo kis traki.
Jo lesz ott ez a borona is. Mire lerántom vele még ezt a 45-50 ha-t, addigra kijön rajta minden gagyiság. Átalakítjuk ugy ahogy mi gondoljuk, többet se lesz vele gond.
Annyi a mahina szépséghibája, hogy minden helyre egy gagyi csapot tettek biztosítóval. Nu ez semeddig nem tart, kihullanak a csapok.
A simitonál reggel kidobjuk az összes 5.6-os csavart 8.8-ra önzáróval, aztán nem lesz gubanc.
Reggel átalakítottuk a hengereket, azzal semmi gond nem volt már egész nap.
Csak az a retek defekt ne lett volna ma.
Elment egy csap a boronatagnál, az meg átbillent és lékelt.
Az érdekel az ásóborona tagok hogyan helyezkednek el rajta. Mennyire vannak eltolva egymáshoz képest.
Ha megtudnád mérni pl. mennyire lógnak ki a vázelemekhez képest? A középső tagokon hány kés van, és milyen széles a középső pálcás henger sor?
Nálunk a hátsó ásóborona tagok jobb szélei kis gödröket hagynak, amit a henger se takar el, olyan a munkája, mintha két kis barázdát húzna középpen.
Ez azt jelenti, hogy a comonr. motorokba való olajjal a sima motor is kibirná gond nélkül az 500órát??? mi már 150nél is szoktunk ,de max a 250 az is rengeteg idő,agip sigma turbot használunk mindenbe ez bőven elég...
Kisebb aproságok már most fölmerültek, de nem találtunk semmi fatális elbarmolást rajta.
a jobb szélső simitolap felakadhatott valami durva rögbe, az benyaklott, de az összes többi olyan egyenes mint ujjonnan. Az tuti elkapott valamit. Mégpedig szerintem a nádasos rész felöl voltak még most is asztalnyi rögek, tuti bedurt valamikor.
Aki lehozta gyerek,mondta hogy az öreg helyett kezdi a fia átvenni a céget és sok az újítás náluk.
Pl most már 8.8-as csavarokat használnak minden helyre szinte, eddig 5.6-asakat tettek, azért is szakadt.
Ez még ugye ráadásul csak nehéz fogas, gyártanak szupernehezet is, vastagabb fogakkal.Asszem valami 80 vagy 100 kilo egy tábla.
Ki kell hézagolni rajta egy két csapot, meg le kell kontrázni a tömöritőhengerek állítoját és patent lesz a masina.
24488 hozzászólás
15514-es hsz-ben nézz rá a képre...
agrármérnök az neked kőgyüjtő???????
Válasz #15536. hozzászólásra




mikor jöttök?Hozd el Pista bátyádat is
Válasz #15532. hozzászólásra
Na koma!
EZT FIGYELD!!!
Válasz #15533. hozzászólásra

ja nincs két felnid véletlenül!
??
Válasz #15532. hozzászólásra
Ok. Köszi! Holnap kereslek jó?
Válasz #15531. hozzászólásra
Igen!
Dalbo-val letudjuk most amit lekellett, szóját fogom a másikkal nyomatni ittis egyik táblát kimondottan mert sajnos vannak köves részek rajta...ma simítóztam és lehordtam elég sokat, majd következő lépésnél is így lesz de hengerezésre is fog maradni biztosan, azon pedig van kőgyűjtő, dalbon nincsen.
Válasz #15526. hozzászólásra
hivj, én tavaly ujítottam fel FL912-est
Válasz #15528. hozzászólásra
Ha holnap reggel szerzek két felnit hétvégére kölcsön adod a heva hengert?????
Válasz #15527. hozzászólásra
Az a baj, hogy mindigis aranyárban fogják mérni az alkatrészeket hozzájuk...
Pl a mostani nagyobbik gép a 8270Xtra 8éves de 1998-ban már majdnem ugyanez futott 8170 néven, mégsem olcsó hozzá semmi, talán a sisu motorhoz lehet már emberibb árakon kapni dolgokat, illetve egy generált még kibír fizetni olyan ember aki valamikor megtudott venni egy 20-30 millás gépet, de nemakarok általánosítani csak feltételezni.
Annyi hogy a 6400-esből nagyonsok lesz, illeve sokkal több mint az előbb említettekből, Claas is az összes ugyanazzal a hajtással váltóval hidraulikával-ból van építve hátha akad majd valami jókis okosság nekünk, mert ittis kifogják dolgozni a nekikjárót a gépek!
Ha szegénység lesz azért, ha bőség akkor pedig csakazért is! sajnos az első felett kötéltáncon járunk a másodikra valamikor talán láttam esélyt...
Válasz #15518. hozzászólásra
itt hány km/h val mész?
Én egyetértek veled SZJ!
Ettől függetlenül a sisu CR motorba egy drágább olaj kerül 300-ként lecserélve.
Mobil Delvac MX-Extra 10-40 CI4 teljesítményszinttel, vagy talán a mostani már még magasabb volt de lehet félre emlékszem.
Ezen kívül mindegyikbe 15-40-es CI-s olaj kerül hordóval vásárlódik ésnem is drága. CR perkins motoros kisfergába is ez megy kombájnokba is meg az mtz-be is. Nem keverem így egyszerűbb és olcsóbban is kijövőnk plusz nincsen félreöntözgetés.
Kivéve a 6497 annál csak a mobil járja egész életében ilyennel működött ebbe nem kerül más
Válasz #15523. hozzászólásra
mi is sűrübben cseréljük a motorban az olajat, 250 óránként. Én ezeket a gépeket nem akarom 7-8 év után eladni mert lehet hogy az akkoriak még xarabbak lesznek mint ezek, meg nem akarok életem végéig vasakra keresni. Azoknak a típusoknak amikből sokat gyártottak, azoknak megoldott lesz 10 év múlva a nagyjavítása, normális árakon.
Válasz #15523. hozzászólásra

10000km akart lenni az az 1000!
Válasz #15506. hozzászólásra

Itt az ideje verni az asztalt! Garancia, kártérítés és nem engedni!
Válasz #15520. hozzászólásra
Váltónál pedig nincs apelláta. Ott megvan a gyári előírás minőségre, élettartamra azt kell betartani. Nem lenne power váltó amiből kopik a szinter meg extrém magas hőterhelés akkor akár örök életre is lehetne olajat tenni a hajtóművekbe. Lásd az az 1-2-3 szgk márkát amik váltóján nincs olajleeresztő csavar. Pl némelyik opel, volvók stb...
Válasz #15520. hozzászólásra
Cseréltem citroen C3on 30000km után olajat full szintetikus hiperszuper izé volt beleöntve mondván hogy az kibír 30000km-t. Ja, kibírta csak úgy jött le a motorból mintha kátrány lett volna benne, az olajszűrője meg átment ropogós chips-be úgy szét volt égve. Ezek a motorok már úgy vannak tervezve hogy elmennek 3-4 ilyen 30000 periódust és úgyis eldobja őket a tulaj. Annyit meg kibírnak. De ezek tutira nem ofgnak leszaladni 2-300000km-t gond nélkül. Trakiknál is ugyanaz a trend van kialakulóban. Cserélj 500óránként olajat, árt a motornak de nem annyit, hogy ne fusson el 10000órát akkor meg úgyis meghal benne a váltó is az elektronika is. Úgyhogy úgyis el kell dobnod és vegyél újat. Ne törődj vele hogy ha 250 óránként cseréltél volna olajat akkor elmenne 20000órát is. Hozzá tarotozik még az is hogy az az olaj ami kibír 500órát az kétszer annyiba kerül mint a sima 250 órás olaj. És ha megnézzük az ócsó olajat amit kiengedünk 250 óra után sokkal jobban hasonlít arra amit beleöntöttünk mint az drága olaj 500óra után. 
Motornál szerintem két dolog kényes az olajra. Első a turbó ezzel találkozhatunk a mezőgazdaságban is szinte minden mai motoron. Második a hidraulikus szeleptőkék. Ilyennel viszont még nem találkoztam semmilyen erőgépmotoron. Szóval az szerintem tévhit hogy a fullos olaj kell egy motornak. Legfeljebb a turbója fog behalni ha gyengébb olajat lát. Illetve jobban összefogja fosni magát belülről. Másfelől a motoroolaj koxosodik tehát elhasználódik. Ha mÁr a szennyewdőzéseket nem tudja körbezárni és lebegésben tartani, elszállítani a szűrőig akkor elhasználódott. Ez autóknál 1000km. Ha ezt átszámítjuk egy trakira ami padlón 40km/h-val megy akkor az 250üzemóra. Mostanába ezeket kitolják szeméylkocsiknál 15-20 sőtt 30000kmre is.
Válasz #15521. hozzászólásra

Nem gond majd akkor faragok nyírfából. Valami weimar hengert ráeszkábálok. Az is kéthengeres léghűtéses.
Válasz #15517. hozzászólásra

Ilyen már a világon sincsen
Válasz #15493. hozzászólásra


Ezt mire érted Holczy?
A váltóolaj szerintem sokkal fontosabb mint a motorolaj!
Olyan értelemben hogy egy olcsó CF-es 15-40-es motorolajtól sem menne tönkre hamarabb szerintem egy új motor sem mint a legdrágább olajjal használva, természetesen korrekt csereperiódus mellett.
Viszont a váltóban nincs kecmec ott egy rossz olaj rögtön odabax a lágyrészeknek
Szóval szerintem a motorolaj van kicsit túlmisztifikálva, a váltónál pedig egyszerűen bekell tartani az előírásoknak megfelelő anyagot.
Fergánál viszont 1200-ként kell cserélni a váltóolajat, igaz tiszta barnaszínű nem égett nem lehasználódott az anyag ami lejön belőlük.
Ezt szoktam a bálázóba lánckenőnek önteni meg Stihl-be is, aztán claas ranger hidraulikába hidrosztatikába utántölteni de került már fűnyíróba is meg ilyenek
Válasz #15492. hozzászólásra
Hááááát szerintem semmilyen motorba semmilyen olaj nemvaló 500 óráig...
Ha lenne benne 35liter akkor aztmondom okés de az újakban egyre kevesebb van.
A sisuba azért még kell 22-23 liter lazán ez nemolyan kevés és 300-onként cserélem nincs keverés kavarás, nem csíp belőle és megadott csereperiódus közepén van ez pontosan(200-400-at írnak neki használattól függően)
Viszont a kicsibe perkinsbe 10literrel már felsőnívó téma van ha jól emlékszem, igaz itt a motor is csak 4400-as. Ez amúgy egy kicsikét újkora óta csíp az olajból de kb majdnem mindenkinek akinek ilyen CR perkinses gépe van.
Válasz #15514. hozzászólásra
Válasz #15515. hozzászólásra
Nem tud valaki két hengerszettet deutz F2L912es motorra. 
Ez volt a jó része a rossz pedig az hogy beállt motorral.
Válasz #15512. hozzászólásra
Hát, amit használnak az általába nagyobb eséllyel pusztul mint ami csak áll és a rozsda eszi meg.
Ma huztam vele olyat, hogy a téli fagy se ette szét a rögeket, ugy virultak hogy csak na.
Válasz #15424. hozzászólásra
Nyitható 0,7m3es kanállal + raklapvillával, gyors cserélős kerettel. 
Jessz! Itthon az utód rakodó! Kramer 312sl.
Lehet nem köllött vóna 40-nél mélyebbre szántani tavaly. Előjött csodálatos termőföldünk kőzet alapja hehehe.

Válasz #15512. hozzászólásra



ne vedd el a kedvit má
Válasz #15511. hozzászólásra
dehogynem,de nem szeretnélek elkeseríteni
Válasz #15510. hozzászólásra
Az egy jo gép. Ebbe a 105 lovas kategoriába simán jo kis traki.
Jo lesz ott ez a borona is. Mire lerántom vele még ezt a 45-50 ha-t, addigra kijön rajta minden gagyiság. Átalakítjuk ugy ahogy mi gondoljuk, többet se lesz vele gond.
Válasz #15508. hozzászólásra

hozzávagy szokva a mekk kormikk minőséghez mi???
Válasz #15497. hozzászólásra
Nem a mienk sasform-os. Kicsit szélesebb csak. Nálatok nem látszanak meg a hátsó késsor nyomai, ahogy az előbb írtam?
Válasz #15505. hozzászólásra
Farmmaster van rajta gyárilag. Mitas-t kaptam rá. Méretét ne kérdezd, nem láttam az idegtől.
Válasz #15506. hozzászólásra
ez a magyar mezőgépgyártás
Válasz #15504. hozzászólásra
Annyi a mahina szépséghibája, hogy minden helyre egy gagyi csapot tettek biztosítóval. Nu ez semeddig nem tart, kihullanak a csapok.
A simitonál reggel kidobjuk az összes 5.6-os csavart 8.8-ra önzáróval, aztán nem lesz gubanc.
Reggel átalakítottuk a hengereket, azzal semmi gond nem volt már egész nap.
Csak az a retek defekt ne lett volna ma.
Elment egy csap a boronatagnál, az meg átbillent és lékelt.
Válasz #15503. hozzászólásra


éreztük a vizeletünkön
vigyázz mert 4es éreztem
milyen gumi van azon a masterművön???
Válasz #15502. hozzászólásra






nem kárörömből hanem csakugy kinomba röhögök
megtörtént végre aminek meg kellett t.......
Válasz #15501. hozzászólásra
Ha 4-es nem is volt, de egyet összeszedtem. 35 ropiért adtak is egy gumit a fogas alá.
Ha nem is szét, de elszortam ma róla ezt az.
A felesleg lepotyogott.
Válasz #15500. hozzászólásra


visszafele fogásban meg 4es defi
Válasz #15498. hozzászólásra

Szétszakadt az új fogas?
Válasz #15498. hozzászólásra


Qjó
Hát a mai napra nem lehet rámondani, hogy érdemes volt felkelni.
Elég volt mára a földtúrásból.
Válasz #15496. hozzászólásra
@ Sötét Paraszt:
Este továbbítom a kérdéseket az otthoniaknak, akkor a héten még meg tudom írni a méreteket, fényképet pedig teszek 2 hét múlva!
Nekünk amúgy 4,20 széles Vadkert-es van. Nektek is Vadkert csak kicsit szélesebb?
Válasz #15494. hozzászólásra
Az érdekel az ásóborona tagok hogyan helyezkednek el rajta. Mennyire vannak eltolva egymáshoz képest.
Ha megtudnád mérni pl. mennyire lógnak ki a vázelemekhez képest? A középső tagokon hány kés van, és milyen széles a középső pálcás henger sor?
Nálunk a hátsó ásóborona tagok jobb szélei kis gödröket hagynak, amit a henger se takar el, olyan a munkája, mintha két kis barázdát húzna középpen.
Válasz #15493. hozzászólásra
több éven keresztül szivárgot az olaj a kartel tömítésnél ezért folyton utána kellet önteni
és igy jött ki üzemórában...
Peddigegyszerű,
Válasz #15469. hozzászólásra
@ Sötét Paraszt
Én csak 2 hét múlva kerülök haza, húsvétra, de talán húgom megy elöbb is, akkor mondom neki hogy küldjön képeket!
Miröl csináljak képet? Csak nagytotál, vagy valami részletesebbet? Mi a gond vele?
mi van azzal az olajjal ami a váltóban van és 2000üó nál kell cserélni? nem értem ezt az olajtúllihegés dolgot.
Ez azt jelenti, hogy a comonr. motorokba való olajjal a sima motor is kibirná gond nélkül az 500órát??? mi már 150nél is szoktunk ,de max a 250 az is rengeteg idő,agip sigma turbot használunk mindenbe ez bőven elég...
Kisebb aproságok már most fölmerültek, de nem találtunk semmi fatális elbarmolást rajta.
a jobb szélső simitolap felakadhatott valami durva rögbe, az benyaklott, de az összes többi olyan egyenes mint ujjonnan. Az tuti elkapott valamit. Mégpedig szerintem a nádasos rész felöl voltak még most is asztalnyi rögek, tuti bedurt valamikor.
Aki lehozta gyerek,mondta hogy az öreg helyett kezdi a fia átvenni a céget és sok az újítás náluk.
Pl most már 8.8-as csavarokat használnak minden helyre szinte, eddig 5.6-asakat tettek, azért is szakadt.
Ez még ugye ráadásul csak nehéz fogas, gyártanak szupernehezet is, vastagabb fogakkal.Asszem valami 80 vagy 100 kilo egy tábla.
Ki kell hézagolni rajta egy két csapot, meg le kell kontrázni a tömöritőhengerek állítoját és patent lesz a masina.
Válasz #15485. hozzászólásra
ag rex néven fut fendt éknél itt is visszahűtik és kerül újra motorba.