Múltkor vetőgéppel mentem. Persze barla index már megy a gépen is meg a vetőgépen is. Erre 3 an beelőznek mikor 10 méterre már fordulnék le. A 4. Éles kormánymozdulattal rántott vissza az előzésből mert észrevette, hogy a max 25-el száguldó traktort nem tudja kielőzni 5 méteren.
A kedvencem az, mikor főúton megyek egyenest, beelőznek úgy, hogy épp befér, majd hírtelen jobbra lemegy az egyik mellékútra, de ott már kanyarodáskor ő is fékez, mert nagy a sung. Mögöttem meg néznek, hogy én mi a f...mért fékezek, ha csak 25-el megyek.
Válasz csferri #1590. hozzászólásáraA másik nagy probléma, hogy a kedves kollégák némeike elfelejtette a kresz-ben tanultakat. Időnként illene elengedni az össze szedett kocsi sort.
Válasz Jakabjóska #1587. hozzászólásáraÍgy van, de van olyan is hogy ha meglát maga előtt egy traktort , vagy kombájnt(ez utóbbi érdekesebb)leblokkol nem tud megelőzni, gyűjti maga után a sort ebből végül jó nagy káosz szokott lenni mindenki előz összevissza mindenkit ott is ahol nem lehet
Válasz apuci #1586. hozzászólásáraA legnagyobb baj az, hogy ha traktor megy az úton, az autót vezetők nagy többségének valami elpattan az agya helyén, és az élete árán is el kell mennie mellettünk
Válasz antoni.antonek #1584. hozzászólásáraEz szóló traktor volt
csak csodálkoztam miért nyomja a kürtöt az őrült autós és meg néztem biztos jól működik?
És lám működött csak ez a f.sz azt hitte neki van elsőbbsége!
Válasz antoni.antonek #1579. hozzászólásáraÉrtem én a főszabályosdidat, de ha nincs tele aggatva a szerelvény menet rögzítő kamarákkal, akkor mi védi meg a balra kanyarodót, ha szabályosan jelez és a felezővonal mellé húzódik ? a 31.§ (6)bekezdést kivéve ?
Tehát egy szabálytalanul előző, simán rám veri a balhét, mert csak ...
Ez a kresz erősebb kutya b..... elv ?
Te is érzed, hogy sántít a dolog.
Válasz Celtises #1577. hozzászólásáraSzerintem egy esetleges baleset okozásánál a felelősség megállapításánál az általad leírtak nem hiszem, hogy kibúvót jelentenének
(6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
(7) Útkeresztezõdésen kívül történõ bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a fõútvonalon kanyarodó és az arról letérõ jármûre egyaránt vonatkozik,
b) a fõútvonalról letérõ jármûvel elsõbbséget kell adni a fõútvonalon továbbhaladó jármû részére.
A 6-os pont minden kanyarodásra, tehát útkereszteződésen kívüli bekanyarodásra is érvényes.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólására"Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában."
Semmi sem lesz más! Nem érted, még mindig nem érted! A kanyarodó jármű vezetőjének felelőssége megállapítható ápertén, mert neki meg kell győződni stb. stb. stb...
Az előzni szándékozó jármű vezetője, meg úgyis azt mondja, hogy nem volt kinn az irányjelző időben, (akár hazudhatja is) tehát vitathatóvá válik minden.
Főszabály: (6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
"Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat."
Itt meg hülyeséget beszélsz, mert ez csak kiegészítő szabályozás a főszabály mellé. Azért nem ez a főszabály, mert ez vitatható, elhazudható, nem ekkor, hanem akkor, már nem láttam, mert már mellette lehettem, amikor kitette az irányjelzőt, stb...
Tapasztalatból mondom,hogy a gyári tükrökkel esélytelen kilátni. A melletted levőt sem látod nemhogy a mögötted jövőt.
Ezt azért írtam,mert hasonló szerelvényem van és nem látok ki.
Az előzésnél a felsorolt szabályokat úgymond egyben kell nézni.
A 4a és a 8e pontokat jelen esetben úgy kell érteni.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
(8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon (Főútvonal) vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.(Útkereszteződés alárendelt úttal)
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
Tehát lehet előzni kanyarodni szándékozó járművet, de vannak feltételei, miszerint tábla jelzi (főútvonal vagy útkereszteződés alárendelt úttal tábla), hogy az az út amin mi és az előzni kívánt jármű halad magasabb rendű, mint a keresztező út ahova kanyarodik
Ha fent említett helyzetben az előzni kívánt jármű jobbra kanyarodik akkor szabad balról előzni (persze ha nincs előzni tilos tábla, záróvonal...ect, ez a kresz kő, papír, olló)
Ha fent említett helyzetben az előzni kívánt jármű balra kanyarodik egy alsóbbrendű útra ezt jelzi és balra húzódott a felező vonal mellé, akkor csak jobbról szabad előzni, (persze itt megint vannak szabályok mert el is kellene mellette férni, mondjuk egy cangás, motoros talán elfér biztonsággal egy szélesebb útnál ...)
Ha nincs tábla (főútvonal vagy útkereszteződés alárendelt úttal tábla) ami jelzi a kereszteződés előtt, hogy mi magasabb rendű úton haladunk, akkor tilos előzni útkereszteződésben vagy előtte, mert a keresztező út, nem alárendelt (lehet jobbkéz-szabály..ect)
Válasz » #1574 karesz68
Elhiszem, elvileg a pót 255cm-nél nem lehet szélesebb.
Oldalak nélkül menyi lehet? 240cm ?
Az mtz kihajtott tükörrel milyen széles akkor ? kép
Válasz _NB_ #1559. hozzászólására"A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.
A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett."
Ha jól látom, ez egy Fliegl bálaszállító. Ha az MTZ-n a gyári a tükörtartó volt, akkor rakott kocsi esetén esélytelen, hogy tisztán belássa a mögötte levő útszakaszt. Nagy valószínűséggel ez volt a baleset oka.
Válasz Tomi81 #1571. hozzászólásáraÉs minden munkagépen van hátul lámpa. Első dolog mikor bejön a portára.
A traktorra is vettem motorokra való gumis indexet, fel akarom tenni a munkalámpa mellé hátha...
Én jártam úgy, hogy le volt hajtva a kisteher autó hátsó ajtaja és eltakarta a lámpákat és fordult balra. Azért sikerült megállni, pedig esett az eső.
Kiszálltunk az autókból aztán elnézést kért a sofőr.
Nálunk mindennapos, hogy fordulok be a portára és rámellőznek. A rekord eddig három autó egymás után. De rájöttem nem csak felénk hülyék az emberek. Csongrád megyében voltunk traktort nézni, elvittem egy körre, viszem vissza fordulnék be, egy busz+egy személyautó megelőz.
Ha tehetem inkább ráállok a felezőre vagy még egy kicsit túl rajta, hátha feltűnik a hátul jövőnek, hogy a hülye parasztja be akar fordulni.
Vagy még olyat is szoktam, hogy a bal sávba átmegyek és onnan fordulok (pótkocsival esélytelen). Tudom nem szabályos, de így legalább kisebb az esélye, hogy nekem jönnek.
Ha záróvonal van, akkor nem szabad.
Egy főúton is hány mellékút becsatlakozik, akár lehet föld út is. Tehát nem kell ahhoz kereszteződés, hogy valaki balra forduljon.
Tehát a legjobb megoldás forgalmaz úton, ha valaki lehúzódik jobbra és balra indexel és meggyőződik, hogy tényleg valaki megkapja-e az elsőbbséget.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólására8 e -ben szépen le van írva, amit lejeb írtam, hogy a kereszteződés előt nem szabad előzni.
Talán érdemes lene a Hajdúszoboszlónál történt garambolnál a traktorosnak újból kérvényeznie az átvizsgálást, a fent említet pont szerint.
Töbieknek akik olvasák. Szerintem magyarországon is van olyan mint szlovákiában, hogy a garambol után van 48 órád arra, hogy aláírjátok a rendőri jegyzőkönyvet. Tudom, hogy a rendőrök nyomják, hogy írjátok alá azonal, és lezártnak tekintik az ügyet. Hivatkozatok ara, hogy sokban vagytok, nem tudjátok jelenleg értelmezni az aláirandó jegyzőkönyvet, és a 48 óra alat tudtok ügyvédnél is tanácsot kérni. Ha a jegyzőkönyvet egyszer aláírjátok és elismeritek, hogy hibáztatok, onan már sokal nehezeb viszafordítani az ügyet.
Válasz vén cigány #1565. hozzászólásáraHa jól rémlik amerikába az a szabnály hogy mg gépet max 10 mph/h sebességkülönbséggel szabad előzni. Magyarán be kell lassítani mögé és utána szabad előzni, nem lehet "repülőrajból" elhúzni mellette. Tehát ha valaski 100al vagy akárcsak 60al belecsattan egy balra forduló gépbe kapásból ő a hunyó.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraMár 2x jártam úgy, hogy a házunkhoz lekanyarodva indexeltem, lassítottam, középre húzódtam , szinte megálltam, de egy ökör vagy 70-el kikerült még... Inkább, mint hogy lassított volna... Persze dudált meg anyázott... Ki is szálltam megnézni, megy - e az irányjelző...
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraValaki, itt már írta régebben, hogy ne lehessen nagy sebesség különbség az előző és előzendő jármű között.
Ezzel sok baleset megelőzhető lenne.
Kend a traktoros szemszögét vesézi és igaz, hogy nem szabadott volna kanyarodni amíg meg nem győződik, hogy nem tiszta a terep.
Ezzel szerintem mindenki egyet ért.
De itt jön a másik szemszög az autós oldaláról, ön szerint egy balra kanyarodni szándékozó és feltételezzük azt jelző járművet szabad előzni balról ?
Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat. Kresz előzés
Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában.
A balesetekhez két ember nem figyelése kell általában, ha csak az egyikük figyelmes már, csökkenthető kis szerencsével elkerülhető baleset.
Ha az autós felteszi a kérdést magában, hogy mit tötyörög ez a traki, itt a kereszteződés előtt, lehet kanyarodni készül, lassítok, mert képes index nélkül befordulni . . . amikor a traki befordul, nyom egy hosszú dudát az autós, a traktoros meg káromkodik, hogy ki ez a türelmetlen, majd mikor egyenesben a szerelvény és nyúl az irányjelző karhoz jön rá, hogy elfelejtett jelezni, így megint káromkodik csak most magát szidja.
A traktoros verziónál meg index kint szemből senki, mögöttem jön egy autó messzebb, de tuti akkor ér ide mikor kanyarodnék, inkább megvárom míg utolér és figyelem lassít-e, mert képes rám előzni . . . mikor az autó elmegy mellette nyom egy dudát, hogy nem látsz kint az index, itt meg az autós mondja a magáét majd a tükörbe nézve látja, hogy a traki balra bekanyarodik és ekkor meg magát szidja, hogy majdnem felkente magát a trakira.
Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólásáraVégül is a kresz "logikája" szerint ez az olvasatomban azt jelenti, hogy először megállok a jobb padkán, majd ha tök üres az úttest, akkor lekanyarodok balra...
Válasz Drisa #1561. hozzászólásáraNehéz megérteni a KRESZ rendelkezését?
Nincs irányjelző, nincs ki mikor, hamarabb, később, mennyivel korábban, időben kitett irányjelző, látszott nem látszott belesütött a nap, ki van fakulva a búra, stb.
Egyértelmű: addig nem lehet kanyarodást megkezdeni, míg a kanyarodó jármű vezetője minden kétséget kizáróan meg nem győződött annak veszélytelenségéről. Slussz, passz! Ha a fentebbi módon meggyőződött, akkor akár irányjelzés nélkül is bekanyarodhat napsütéssel szemben, sáros, vagy kifakult színű búrájú lámpájú pótkocsival...
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraNagy kérdés az is hogy kanyarodás vagy az előzés kezdődött hamarabb, de ez senki nem tudja már megmondani. Lehet hogy egyszerre:) sosem lesz igazság és nincs jó döntés, ilyen balesetek mindig is lesznek hiszen nem belátható ki jön mögötted 100-al és vág ki.
Mondjuk én szinte álló vagy nagyon lassú járművet nem előzök nagy sebesség különbséggel, így van idő reagálni talán. Inkább ezt kellene a kreszbe betenni.
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraLassito vagy àllò kocsisor előzèse minden egyes alkalommal veszèlyes. Főleg nagy sebessèggel. Ha ezt nem tennèk a tökös gyerekek akkor meg tudnànak àllni az akadèk elött. De mivel aki gyorsan kicsisort előz' annak fogalma sincs'hogy mitől törik be a feje. Különben nem tennè.
Ez a ráutaló magatartás fontos szerintem.
Én is úgy közlekedem, hogy húzódók arra az oldalra amerre kanyarodom, persze hosszú járgánynál, jobbra van kivétel.
A másik, ha az előttem lévő kanyarodik, akkor mögötte az ellenkező oldalra szoktam húzódni, ez sokéves tapasztalat.
Azért szoktam rá, mert sokan csak indexelnek előttem és nem húzódnak semerre majd a szembejövő miatt lassítanak, ekkor a mögöttem lévők már előznének "mert mi ez a totymorgás?" nem látják pl: a balra kanyarodni szándékozót, és kész is baj, ezért ilyenkor én jobb szélre húzódok így a mögöttem lévők is látják, hogy előttem balra indexelnek.
Nem árt időben jelezni, nem elég ha te tudod, hogy itt kanyarodni szeretnél.
A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.
A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett.
A balra kanyar mindig is egy rizikós dolog, mert sok helyre, irányba kell figyelni.
Elnézzél mögéd tükörbe 1-2, elnézzél előre 1, majd elnézel balra ahova mennél 1, ez kb 3-4másodperc, egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként azaz mire újból a tükörbe néznél már 75-100métert tett meg.
Kanyarodáshoz segítséget kérni elvileg itt nem kell, ha sima balra kanyar és a tükrök is jól vannak beállítva, az tényleg olyan helyzetben kel amikor pl: egy kanyarban van a kereszt utca és nem látsz mögéd.
Persze ha tükröket nem tudod, nem lehet beállítani akkor kel, a segítség, de elvileg így meg nem is vehetnél részt a forgalomban.
Válasz vén cigány #1557. hozzászólásáraA kamion is tud valamennyire jobbra húzódni.
Másrészt, miért kellene bárkinek is nagy sebességgel megközelíteni álló, vagy lassan haladó járműveket, vagy nem egyértelmű forgalmi helyzeteket.
Aki nyomja a gázt az mégis miből gondolja, hogy ok nélkül araszolnak, vagy állnak meg járművek az úttesten?
Egyre kevesebben tartanak be alapvető KRESZ szabályokat, és ezért is van ez a probléma.
Nagyon sokan állandóan fent a felezővonal mellett közlekednek. (Nem csak akkor, amikor üres az út.)
Mivel nem tartják be az úttesten való jobbratartási kötelezettség alapszabályt, igy nem is "tudják" balrakanyarodási szándékként értelmezni a felezővonal mellé húzódott másik járművet.
Pedig, ha a felezővonalra húzódott járművet, egyértelműen balrakanyarodási szándék jelzésének vehetné mindenki, akkor még irányjelző hiba esetén is sok baleset elkerülhető lenne.
Ehhez persze el kellene terjeszteni a köztudatba, hogy a jobbratartás az, az alaphelyzet
A másik nagyon elterjedt veszélyokozás az, hogy a balrakanyarodó jármű háta mögött, sokan fent a felezővonal mellett várják ki az előttük lévő jármű lekanyarodását, és így eltakarják annak az irányjelzőjét is.
Ez miatt a közben hátulról érkező és "előző" 3-ik autó, durrant már bele balrakanyarodóba.
Válasz vén cigány #1550. hozzászólásáraHa minden kötél szakad, akkor a művelet balesetmentes végrehajtása érdekében még ilyen "csintalanságot" is el kell követni:
"(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse."
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
Nekünk tavaly neki is mentek a bal hátsó keréknek. De elnézést kért a sofőr mert “szemébe sütött a nap”.
Pesze miután felnézett a szélvédőre. Addig meg ment a rádió/mobiltelefon piszkálás. Nem lett belőle nagy dolog.
Ha mész lassan a traktorral, balra akarsz kanyarodni, rakottan már nem fogsz menni csak max 10-el, a kanyar előtt. Érkezik egy autó mögötted 90-nel, egyik pillanatban még 100 méterre van, nem jelez, másik pillanatban meg melletted.. traktorosra nehéz lesz rábizonyítani...
Miért feltételezze a mögötte 100 méterre haladó járműről, hogy nem fogja a kanyarodási szándékát figyelembe venni...
Az h megállsz, h elengedj egy 100 méterre mögötted lévőt, nem életszerű
Az autós egy kicsit lassít, amíg befordulsz, attól még nem sérted az elsőbbségét. Tudtommal a felező vonal mellé húzódott balra irányjelző járművet nemigen lehet már megelőzni.
Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólásáraEzt mondtam akkor is, amikor a baleset történt. Így egyértelmű a dolog. Ha belemenne a KRESZ abba az értelmetlen fejtegetésbe, ami az irányjelző villogását is számításba venné, akkor megkezdődhetne minden ilyen balesetnél a végeláthatatlan vita arról, hogy "idejében" ki lett-e téve az irányjelző, "látható" volt-e, vagy "sáros" volt a búra, "belesütött" Nap stb...
Válasz Sk Laci #1548. hozzászólásáraMeglehetősen egyértelműen fogalmaz a KRESZ, vitának itt nemigen van helye:
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére."
Válasz antoni.antonek #1544. hozzászólásáraIlyenel úgymond nap mint nap találkozok, mikor az autóvezetők nem veszik figyelembe a balra kanyarodó traktor irányjelzőjét, és kereszteződésben előz akor is, mert azt tartsák, ez csak traktor.
A magyar kreszben 100 % nem tudom hogyan van pontosan, de a szlovákban bele van írva, hogy a kereszteződésig be kell fejezni az előzést, és ezt EU rendelet alapján rakták bele a szlovák kreszbe. Nézetek utána, magyarországon nem e van ugyan így.
Második dolog a traktorosnak is egy kicsit ismernie kellene egy két kibúvót. Megmondja, hogy a viszapillantó tükörben a kanyarodáskor nem látot előző gépjármüvet, az irányjelző be volt kapcsolva, .......
Nem csak egy oldalra ráverni a balhét, mert ez csak traktorista. Nem "hiába görbe" a §.
2645 hozzászólás
Múltkor vetőgéppel mentem. Persze barla index már megy a gépen is meg a vetőgépen is. Erre 3 an beelőznek mikor 10 méterre már fordulnék le. A 4. Éles kormánymozdulattal rántott vissza az előzésből mert észrevette, hogy a max 25-el száguldó traktort nem tudja kielőzni 5 méteren.
A kedvencem az, mikor főúton megyek egyenest, beelőznek úgy, hogy épp befér, majd hírtelen jobbra lemegy az egyik mellékútra, de ott már kanyarodáskor ő is fékez, mert nagy a sung. Mögöttem meg néznek, hogy én mi a f...mért fékezek, ha csak 25-el megyek.
Válasz csferri #1590. hozzászólásáraA másik nagy probléma, hogy a kedves kollégák némeike elfelejtette a kresz-ben tanultakat. Időnként illene elengedni az össze szedett kocsi sort.
Válasz vén cigány #1591. hozzászólásáraNem tudom megérteni, miért ált be a traktor kereke mögé. Hisz nem volt gyerek...
Válasz vén cigány #1591. hozzászólásáraitt mindkét fél hibás...
Csak erős idegzetűeknek!!!!!

Válasz Jakabjóska #1587. hozzászólásáraÍgy van, de van olyan is hogy ha meglát maga előtt egy traktort , vagy kombájnt(ez utóbbi érdekesebb
)leblokkol nem tud megelőzni, gyűjti maga után a sort ebből végül jó nagy káosz szokott lenni mindenki előz összevissza mindenkit ott is ahol nem lehet
Válasz Jakabjóska #1587. hozzászólásáraEz így van!Sajnos.
Válasz Jakabjóska #1587. hozzászólásáraEz így van!Sajnos.
Válasz apuci #1586. hozzászólásáraA legnagyobb baj az, hogy ha traktor megy az úton, az autót vezetők nagy többségének valami elpattan az agya helyén, és az élete árán is el kell mennie mellettünk
Válasz antoni.antonek #1584. hozzászólásáraEz szóló traktor volt

csak csodálkoztam miért nyomja a kürtöt az őrült autós és meg néztem biztos jól működik?
És lám működött csak ez a f.sz azt hitte neki van elsőbbsége!
Válasz antoni.antonek #1579. hozzászólásáraÉrtem én a főszabályosdidat, de ha nincs tele aggatva a szerelvény menet rögzítő kamarákkal, akkor mi védi meg a balra kanyarodót, ha szabályosan jelez és a felezővonal mellé húzódik ? a 31.§ (6)bekezdést kivéve ?
Tehát egy szabálytalanul előző, simán rám veri a balhét, mert csak ...
Ez a kresz erősebb kutya b..... elv ?
Te is érzed, hogy sántít a dolog.
Válasz apuci #1578. hozzászólásáraNekem meg van visszajelző kontrollámpám... Sőt, ha duplát húzok, akkor két visszajelzőm is van...
Válasz Celtises #1582. hozzászólásáraHát mi???
Válasz antoni.antonek #1581. hozzászólásáraEgyáltalán nem ez volt a mondanivalóm.
Válasz Celtises #1577. hozzászólásáraSzerintem egy esetleges baleset okozásánál a felelősség megállapításánál az általad leírtak nem hiszem, hogy kibúvót jelentenének
Válasz Sk Laci #1575. hozzászólására"Bocsi, de kereszteződésről volt szó, nem minden balra fordulásnál /házudvarba, földútra,../."
(6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
(7) Útkeresztezõdésen kívül történõ bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a fõútvonalon kanyarodó és az arról letérõ jármûre egyaránt vonatkozik,
b) a fõútvonalról letérõ jármûvel elsõbbséget kell adni a fõútvonalon továbbhaladó jármû részére.
A 6-os pont minden kanyarodásra, tehát útkereszteződésen kívüli bekanyarodásra is érvényes.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólására"Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában."
Semmi sem lesz más! Nem érted, még mindig nem érted! A kanyarodó jármű vezetőjének felelőssége megállapítható ápertén, mert neki meg kell győződni stb. stb. stb...
Az előzni szándékozó jármű vezetője, meg úgyis azt mondja, hogy nem volt kinn az irányjelző időben, (akár hazudhatja is) tehát vitathatóvá válik minden.
Főszabály: (6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
"Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat."
Itt meg hülyeséget beszélsz, mert ez csak kiegészítő szabályozás a főszabály mellé. Azért nem ez a főszabály, mert ez vitatható, elhazudható, nem ekkor, hanem akkor, már nem láttam, mert már mellette lehettem, amikor kitette az irányjelzőt, stb...
Válasz csoppika #1566. hozzászólásáraÉn is szoktam a hátsó irányjelzőt ellenőrizni

De mindig jó szokott lenni!!
Tapasztalatból mondom,hogy a gyári tükrökkel esélytelen kilátni. A melletted levőt sem látod nemhogy a mögötted jövőt.
Ezt azért írtam,mert hasonló szerelvényem van és nem látok ki.
Az előzésnél a felsorolt szabályokat úgymond egyben kell nézni.
A 4a és a 8e pontokat jelen esetben úgy kell érteni.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
(8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon (Főútvonal) vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.(Útkereszteződés alárendelt úttal)
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
Tehát lehet előzni kanyarodni szándékozó járművet, de vannak feltételei, miszerint tábla jelzi (főútvonal vagy útkereszteződés alárendelt úttal tábla), hogy az az út amin mi és az előzni kívánt jármű halad magasabb rendű, mint a keresztező út ahova kanyarodik
Ha fent említett helyzetben az előzni kívánt jármű jobbra kanyarodik akkor szabad balról előzni (persze ha nincs előzni tilos tábla, záróvonal...ect, ez a kresz kő, papír, olló)
Ha fent említett helyzetben az előzni kívánt jármű balra kanyarodik egy alsóbbrendű útra ezt jelzi és balra húzódott a felező vonal mellé, akkor csak jobbról szabad előzni, (persze itt megint vannak szabályok mert el is kellene mellette férni, mondjuk egy cangás, motoros talán elfér biztonsággal egy szélesebb útnál ...)
Ha nincs tábla (főútvonal vagy útkereszteződés alárendelt úttal tábla) ami jelzi a kereszteződés előtt, hogy mi magasabb rendű úton haladunk, akkor tilos előzni útkereszteződésben vagy előtte, mert a keresztező út, nem alárendelt (lehet jobbkéz-szabály..ect)
Válasz » #1574 karesz68
Elhiszem, elvileg a pót 255cm-nél nem lehet szélesebb.
Oldalak nélkül menyi lehet? 240cm ?
Az mtz kihajtott tükörrel milyen széles akkor ?
kép
Válasz vén cigány #1570. hozzászólásáraBocsi, de kereszteződésről volt szó, nem minden balra fordulásnál /házudvarba, földútra,../.
Válasz _NB_ #1559. hozzászólására"A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.
A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett."
Ha jól látom, ez egy Fliegl bálaszállító. Ha az MTZ-n a gyári a tükörtartó volt, akkor rakott kocsi esetén esélytelen, hogy tisztán belássa a mögötte levő útszakaszt. Nagy valószínűséggel ez volt a baleset oka.
Válasz Tomi81 #1571. hozzászólásáraÉs minden munkagépen van hátul lámpa. Első dolog mikor bejön a portára.
A traktorra is vettem motorokra való gumis indexet, fel akarom tenni a munkalámpa mellé hátha...
Én jártam úgy, hogy le volt hajtva a kisteher autó hátsó ajtaja és eltakarta a lámpákat és fordult balra.
Azért sikerült megállni, pedig esett az eső.
Kiszálltunk az autókból aztán elnézést kért a sofőr.
Nálunk mindennapos, hogy fordulok be a portára és rámellőznek. A rekord eddig három autó egymás után. De rájöttem nem csak felénk hülyék az emberek. Csongrád megyében voltunk traktort nézni, elvittem egy körre, viszem vissza fordulnék be, egy busz+egy személyautó megelőz.
Ha tehetem inkább ráállok a felezőre vagy még egy kicsit túl rajta, hátha feltűnik a hátul jövőnek, hogy a hülye parasztja be akar fordulni.
Vagy még olyat is szoktam, hogy a bal sávba átmegyek és onnan fordulok (pótkocsival esélytelen). Tudom nem szabályos, de így legalább kisebb az esélye, hogy nekem jönnek.
Válasz Sk Laci #1569. hozzászólására"kereszteződés előt nem szabad előzni."
Ha záróvonal van, akkor nem szabad.
Egy főúton is hány mellékút becsatlakozik, akár lehet föld út is. Tehát nem kell ahhoz kereszteződés, hogy valaki balra forduljon.
Tehát a legjobb megoldás forgalmaz úton, ha valaki lehúzódik jobbra és balra indexel és meggyőződik, hogy tényleg valaki megkapja-e az elsőbbséget.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólására8 e -ben szépen le van írva, amit lejeb írtam, hogy a kereszteződés előt nem szabad előzni.
Talán érdemes lene a Hajdúszoboszlónál történt garambolnál a traktorosnak újból kérvényeznie az átvizsgálást, a fent említet pont szerint.
Töbieknek akik olvasák. Szerintem magyarországon is van olyan mint szlovákiában, hogy a garambol után van 48 órád arra, hogy aláírjátok a rendőri jegyzőkönyvet. Tudom, hogy a rendőrök nyomják, hogy írjátok alá azonal, és lezártnak tekintik az ügyet. Hivatkozatok ara, hogy sokban vagytok, nem tudjátok jelenleg értelmezni az aláirandó jegyzőkönyvet, és a 48 óra alat tudtok ügyvédnél is tanácsot kérni. Ha a jegyzőkönyvet egyszer aláírjátok és elismeritek, hogy hibáztatok, onan már sokal nehezeb viszafordítani az ügyet.
Válasz vén cigány #1565. hozzászólásáraHa jól rémlik amerikába az a szabnály hogy mg gépet max 10 mph/h sebességkülönbséggel szabad előzni. Magyarán be kell lassítani mögé és utána szabad előzni, nem lehet "repülőrajból" elhúzni mellette. Tehát ha valaski 100al vagy akárcsak 60al belecsattan egy balra forduló gépbe kapásból ő a hunyó.
Válasz csoppika #1566. hozzászólásáraJa és a faluban van... 600méterre a táblától... Csak szeretnek itt még 70-el csorogni..
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraMár 2x jártam úgy, hogy a házunkhoz lekanyarodva indexeltem, lassítottam, középre húzódtam , szinte megálltam, de egy ökör vagy 70-el kikerült még... Inkább, mint hogy lassított volna... Persze dudált meg anyázott... Ki is szálltam megnézni, megy - e az irányjelző...
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraValaki, itt már írta régebben, hogy ne lehessen nagy sebesség különbség az előző és előzendő jármű között.
Ezzel sok baleset megelőzhető lenne.
Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólásáraEjj, kend köti azt az ebet ahhoz a karóhoz.
A dolgokat mindig több szemszögből kell vizsgálni, hogy helyes képet kapjunk.
Kend a traktoros szemszögét vesézi és igaz, hogy nem szabadott volna kanyarodni amíg meg nem győződik, hogy nem tiszta a terep.
Ezzel szerintem mindenki egyet ért.
De itt jön a másik szemszög az autós oldaláról, ön szerint egy balra kanyarodni szándékozó és feltételezzük azt jelző járművet szabad előzni balról ?
Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat.
Kresz előzés
Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában.
A balesetekhez két ember nem figyelése kell általában, ha csak az egyikük figyelmes már, csökkenthető kis szerencsével elkerülhető baleset.
Ha az autós felteszi a kérdést magában, hogy mit tötyörög ez a traki, itt a kereszteződés előtt, lehet kanyarodni készül, lassítok, mert képes index nélkül befordulni . . . amikor a traki befordul, nyom egy hosszú dudát az autós, a traktoros meg káromkodik, hogy ki ez a türelmetlen, majd mikor egyenesben a szerelvény és nyúl az irányjelző karhoz jön rá, hogy elfelejtett jelezni, így megint káromkodik csak most magát szidja.
A traktoros verziónál meg index kint szemből senki, mögöttem jön egy autó messzebb, de tuti akkor ér ide mikor kanyarodnék, inkább megvárom míg utolér és figyelem lassít-e, mert képes rám előzni . . . mikor az autó elmegy mellette nyom egy dudát, hogy nem látsz kint az index, itt meg az autós mondja a magáét majd a tükörbe nézve látja, hogy a traki balra bekanyarodik és ekkor meg magát szidja, hogy majdnem felkente magát a trakira.
Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólásáraVégül is a kresz "logikája" szerint ez az olvasatomban azt jelenti, hogy először megállok a jobb padkán, majd ha tök üres az úttest, akkor lekanyarodok balra...
Válasz Drisa #1561. hozzászólásáraNehéz megérteni a KRESZ rendelkezését?
Nincs irányjelző, nincs ki mikor, hamarabb, később, mennyivel korábban, időben kitett irányjelző, látszott nem látszott belesütött a nap, ki van fakulva a búra, stb.
Egyértelmű: addig nem lehet kanyarodást megkezdeni, míg a kanyarodó jármű vezetője minden kétséget kizáróan meg nem győződött annak veszélytelenségéről. Slussz, passz! Ha a fentebbi módon meggyőződött, akkor akár irányjelzés nélkül is bekanyarodhat napsütéssel szemben, sáros, vagy kifakult színű búrájú lámpájú pótkocsival...
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraNagy kérdés az is hogy kanyarodás vagy az előzés kezdődött hamarabb, de ez senki nem tudja már megmondani. Lehet hogy egyszerre:) sosem lesz igazság és nincs jó döntés, ilyen balesetek mindig is lesznek hiszen nem belátható ki jön mögötted 100-al és vág ki.
Mondjuk én szinte álló vagy nagyon lassú járművet nem előzök nagy sebesség különbséggel, így van idő reagálni talán. Inkább ezt kellene a kreszbe betenni.
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraLassito vagy àllò kocsisor előzèse minden egyes alkalommal veszèlyes. Főleg nagy sebessèggel. Ha ezt nem tennèk a tökös gyerekek akkor meg tudnànak àllni az akadèk elött. De mivel aki gyorsan kicsisort előz' annak fogalma sincs'hogy mitől törik be a feje. Különben nem tennè.
Ez a ráutaló magatartás fontos szerintem.
Én is úgy közlekedem, hogy húzódók arra az oldalra amerre kanyarodom, persze hosszú járgánynál, jobbra van kivétel.
A másik, ha az előttem lévő kanyarodik, akkor mögötte az ellenkező oldalra szoktam húzódni, ez sokéves tapasztalat.
Azért szoktam rá, mert sokan csak indexelnek előttem és nem húzódnak semerre majd a szembejövő miatt lassítanak, ekkor a mögöttem lévők már előznének "mert mi ez a totymorgás?" nem látják pl: a balra kanyarodni szándékozót, és kész is baj, ezért ilyenkor én jobb szélre húzódok így a mögöttem lévők is látják, hogy előttem balra indexelnek.
Nem árt időben jelezni, nem elég ha te tudod, hogy itt kanyarodni szeretnél.
A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.
A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett.
A balra kanyar mindig is egy rizikós dolog, mert sok helyre, irányba kell figyelni.
Elnézzél mögéd tükörbe 1-2, elnézzél előre 1, majd elnézel balra ahova mennél 1, ez kb 3-4másodperc, egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként azaz mire újból a tükörbe néznél már 75-100métert tett meg.
Kanyarodáshoz segítséget kérni elvileg itt nem kell, ha sima balra kanyar és a tükrök is jól vannak beállítva, az tényleg olyan helyzetben kel amikor pl: egy kanyarban van a kereszt utca és nem látsz mögéd.
Persze ha tükröket nem tudod, nem lehet beállítani akkor kel, a segítség, de elvileg így meg nem is vehetnél részt a forgalomban.
Válasz vén cigány #1557. hozzászólásáraA kamion is tud valamennyire jobbra húzódni.
Másrészt, miért kellene bárkinek is nagy sebességgel megközelíteni álló, vagy lassan haladó járműveket, vagy nem egyértelmű forgalmi helyzeteket.
Aki nyomja a gázt az mégis miből gondolja, hogy ok nélkül araszolnak, vagy állnak meg járművek az úttesten?
Válasz D-032-a #1556. hozzászólásáraHát igen áll mögötte egy kamion, akkor hogyan látja a hátul nagy sebességgel érkező az indexet???

Egyre kevesebben tartanak be alapvető KRESZ szabályokat, és ezért is van ez a probléma.
Nagyon sokan állandóan fent a felezővonal mellett közlekednek. (Nem csak akkor, amikor üres az út.)
Mivel nem tartják be az úttesten való jobbratartási kötelezettség alapszabályt, igy nem is "tudják" balrakanyarodási szándékként értelmezni a felezővonal mellé húzódott másik járművet.
Pedig, ha a felezővonalra húzódott járművet, egyértelműen balrakanyarodási szándék jelzésének vehetné mindenki, akkor még irányjelző hiba esetén is sok baleset elkerülhető lenne.
Ehhez persze el kellene terjeszteni a köztudatba, hogy a jobbratartás az, az alaphelyzet
A másik nagyon elterjedt veszélyokozás az, hogy a balrakanyarodó jármű háta mögött, sokan fent a felezővonal mellett várják ki az előttük lévő jármű lekanyarodását, és így eltakarják annak az irányjelzőjét is.
Ez miatt a közben hátulról érkező és "előző" 3-ik autó, durrant már bele balrakanyarodóba.
Válasz vén cigány #1550. hozzászólásáraHa minden kötél szakad, akkor a művelet balesetmentes végrehajtása érdekében még ilyen "csintalanságot" is el kell követni:
"(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse."
Válasz antoni.antonek #1553. hozzászólásáraBekanyarodás
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
Válasz vén cigány #1550. hozzászólásáraLehet a zabot hegyezni, vagy rágni a gittet a jogszabály ellenében, de nem sok értelme van.
Nekünk tavaly neki is mentek a bal hátsó keréknek. De elnézést kért a sofőr mert “szemébe sütött a nap”.
Pesze miután felnézett a szélvédőre. Addig meg ment a rádió/mobiltelefon piszkálás. Nem lett belőle nagy dolog.
Ha mész lassan a traktorral, balra akarsz kanyarodni, rakottan már nem fogsz menni csak max 10-el, a kanyar előtt. Érkezik egy autó mögötted 90-nel, egyik pillanatban még 100 méterre van, nem jelez, másik pillanatban meg melletted.. traktorosra nehéz lesz rábizonyítani...
Miért feltételezze a mögötte 100 méterre haladó járműről, hogy nem fogja a kanyarodási szándékát figyelembe venni...
Az h megállsz, h elengedj egy 100 méterre mögötted lévőt, nem életszerű
Az autós egy kicsit lassít, amíg befordulsz, attól még nem sérted az elsőbbségét. Tudtommal a felező vonal mellé húzódott balra irányjelző járművet nemigen lehet már megelőzni.
Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólásáraEzt mondtam akkor is, amikor a baleset történt. Így egyértelmű a dolog. Ha belemenne a KRESZ abba az értelmetlen fejtegetésbe, ami az irányjelző villogását is számításba venné, akkor megkezdődhetne minden ilyen balesetnél a végeláthatatlan vita arról, hogy "idejében" ki lett-e téve az irányjelző, "látható" volt-e, vagy "sáros" volt a búra, "belesütött" Nap stb...
Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólásáraGyakorlatban ez azért más.
Mire egy pótkocsis szerelvény befordul, addigra egy nagy sebességgel közeledő kocsi simán belefuthat.
Válasz Sk Laci #1548. hozzászólásáraMeglehetősen egyértelműen fogalmaz a KRESZ, vitának itt nemigen van helye:
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére."
Válasz antoni.antonek #1544. hozzászólásáraIlyenel úgymond nap mint nap találkozok, mikor az autóvezetők nem veszik figyelembe a balra kanyarodó traktor irányjelzőjét, és kereszteződésben előz akor is, mert azt tartsák, ez csak traktor.
A magyar kreszben 100 % nem tudom hogyan van pontosan, de a szlovákban bele van írva, hogy a kereszteződésig be kell fejezni az előzést, és ezt EU rendelet alapján rakták bele a szlovák kreszbe. Nézetek utána, magyarországon nem e van ugyan így.
Második dolog a traktorosnak is egy kicsit ismernie kellene egy két kibúvót. Megmondja, hogy a viszapillantó tükörben a kanyarodáskor nem látot előző gépjármüvet, az irányjelző be volt kapcsolva, .......
Nem csak egy oldalra ráverni a balhét, mert ez csak traktorista. Nem "hiába görbe" a §.
Válasz lac* #1546. hozzászólásáraNálam is minden èvben akad egy egy satufèk dudálas anyázás ebből adódóan.
Válasz JD 4630 #1545. hozzászólásáranálunk hiába indexelsz traktorral balrakanyarodáskor,10ből 6szor beelőznek