Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Mezőgazdasági kenőolajok új
- Gázolaj jövedéki visszaigénylés új
- Meggy ár új
- Földbérleti díj új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
Hogyan növelhetjük a talaj vízmegtartó képességét?
A talaj vízmegőrző képességének növelése nemcsak a víz megtakarításában segít,..._fill_540x300_0.jpg)
755 hozzászólás
Válasz rtamas1976 #753. hozzászólásáraMi mindenbe multi g-t raktunk, zts váltójába, mtz hidraulikába, nyuszik váltójába. Sosem volt belőle gond.
Válasz rtamas1976 #752. hozzászólásáraÉrdekes ez a jd “hígolaj”. Az van a váltóban, hidakban, bolygókban is. Bírja.
Válasz mtz1221 #751. hozzászólásáraA zt 303ban különtartály volt, azmeg beengedte a olajat a váltóba.
A legöregebb hindu nemtudja melyiklenne a legjobb!
A legjobblenne tipizálni és mindenbe mehetne ugyanaz.
Válasz Szlovákiából #750. hozzászólásáraÉn is ugyanezzel szenvedek.
A crystalban 80w90 van.
Az mtzben motorolaj.
A cégesek multi g.
A motorolaj multi g keveredik az "nemgond"
Se a zetornak nemjó a hígolaj, sem a cégesekbe a hajtóműolaj.
Próbálom kikerülni a keveredést, de valamennyire akkor is keveredik.
A különtartály a legjobb.
Mtzbe mindenmehet , nemkényes az olajra.
De egy drágábbgépbe akármilyet énsem raknám és rakjuk.
Válasz Szlovákiából #750. hozzászólásáraAzt is agyon kéne csapni, aki olyan traktort tervezett, amelyiken nincs külön tartály a hidraulika olajnak. Akkor mehetne mindenbe egyforma hidraulika olaj, és nem lenne soha gond.
Válasz mtz1221 #739. hozzászólásáraAz a baj, hogy a gépek annyira drágák és a javításuk is arany áron van, hogy nem merem felülbírálni a szervizes utasításait.
Például a fűnyíróba és a többi kisgépbe csak a100-as benzint ajánlják, mert abban állítólag nincs bioetanol, ami megeszi a karburátor membránját. Két év után cserélik a karburátort.
Ugyan ez, a JD traktoromnál, mikor le is fényképeztem, 15w40 es olajat raknak bele. Mondom ilyen van nekem is otthon, tesco gazdaságos harmad áron, ....válasz, ha be akarod sütni, rakd azt.
Óriási dilemmám, hogy a zetor hidraulika olaja a PP90-es nem keveredhet a JD olajával. A legtöbb szerszámnál nem gond, de a pótkocsit mind a kettővel tudom vinni. Mikor mondtam, hogy a zetorba is JD olajat teszek, mindenki felhördült, hogy az ritkább és ezért ömleni fog mindenhol, ha meg felmelegszik, már a szivattyú nem tud nyomást csinálni, egyszóval még a pótkocsit sem fogja tudni lebillenteni.
Ha a PP90-es keveredik a JD olajával, akkor meg a JD írja, hogy szűrőcsere.
Válasz connerben461 #748. hozzászólására[https://gcarkutaisi.com/hu/](https://gcarkutaisi.com/hu/)
[url=https://gcarkutaisi.com/hu/]https://gcarkutaisi.com/hu/[/url]
https://gcarkutaisi.com/hu/
Válasz jetta #698. hozzászólásáraSzeretek új helyeket felfedezni, és Grúzia valóban csodás élmény volt. <a href="https://gcarkutaisi.com/hu/">https://gcarkutaisi.com/hu/</a> Kutaiszi autóbérlés kaució nélkül lehetővé tette számomra, hogy gond nélkül mozogjak a városban, anélkül, hogy aggódnom kellett volna a rejtett költségek miatt. A folyamat gyors és átlátható volt, így több időm maradt élvezni az utat és a helyi konyhát.
Válasz mtz1221 #746. hozzászólásáraA ch4 olaj nem nagy szám, nyilván egy régi motorba simán jó. Az shpd meg nem azt jelenti hogy olyan nagy szám, kb azt jelenti, hogy már egy valódi munkát végző traktorba is be lehet önteni. Nem azt jelenti hogy csúcsszuper.
Válasz hashtag #743. hozzászólásáraAzt értem, de ez a mostani euro 0 as szívó diesel perkins, kb megegyezik az 40-50 évvel ezelőttivel, mégis 4-5 fokozattal jobb minőségű olajat írnak bele.
Válasz hashtag #743. hozzászólásáraNa ez pont nem, az egr nem “kér” semmilyen specifikációt az olajjal szemben a dpf meg hamu mentes olajat kér de a JD ásványi az az…
Az olajtól nem tud eldugulni mert az beöntéskor nem tartalmaz szennyeződést az később a koromból kerül oda az viszont inkább a szűrő hibája mint az olajé…
Amikre te gondolsz az az olajban futó vezerműszilyas motorra és a vezérműtengely által hajtott kiegészítők motorokat igaz pl. VW 5005 ilyesmi pl. Pd-seknél
Válasz mtz1221 #742. hozzászólásáraNem ugyanaz, az akkori motor a “szarabb” olajjal többet elment
Válasz mtz1221 #742. hozzászólásáraSzemélyautókban rengeteg probléma van abból, hogy nem a gyári előírású olajat teszik bele, mert a gyűrűk miniatűr lyukai eldugulnak, aztán lőttek a kenésnek, gyatya lesz a motor.
Nem mondom, hogy traktornál egyből ilyen van, de egy egr/dpf motornál már van egykét plusz elvárás, attól hogy a blokk ugynaz.
Válasz termelo #741. hozzászólásáraEz így van. Ugyanaz a perkins motor a 70-80as években egyfokozatú sae 30as olajat kért, ami most az armatrakokkban már shpd-ét.
Válasz Sk Laci #740. hozzászólásáraA finomítás frakcionált desztilláció magyarul az eredeti összetevők változatlan formában hagyása melletti szétválasztás különböző paraméterek alapján…
Én nem tudok róla, hogy lenne szavatossága az ásványi olajoknak és azt sem gondolnám, hogy használhatnák ezt a nevet szintetikus adalékok hozzáadása mellett.
Azt viszont komolyan gondolom, hogy teljesen le van butítva a társadalom a cégek profithajhászása érdekében. Ne legyen önálló gondolatod, elbizonytalanítanak mindenben majd meg veszed ugyanazt drágábban az ő kényük kedve szerint mert az a biztos de valójában nem mert ez csak üzlet extra profittal…
Válasz termelo #738. hozzászólásáraEgy kis finomítás, nem kívánt anyagok eltávolítása, adalékanyagok hozzáadása,.....
Válasz Sk Laci #737. hozzászólására10-11 éve mikor a kaszárnyákat egyesitették vettem egy hordó 87es kiadasú ina 15w40 Olajat. Nem is olyan illatavoltmint a mostaniaknak, hanem sokkal jobb.
Válasz Sk Laci #737. hozzászólásáraNa mesélj, hogy készül az ásványi motor olaj?
Válasz termelo #736. hozzászólásáraMotorba nem éppen a föld alól előkerülő kőolajat öntjük....
Válasz Sk Laci #734. hozzászólásáraHát egy JD 15W40 àsványi lehúzott 150 millió évet a föld alatt szerintem nem a te életedbe fog tönkre menni
de ne legyen így 
Válasz Sk Laci #734. hozzászólásáraÉn simán megteszem.
Motorolaj eredeti bontatlan flakonban meddig áll el, hogy még nyugodt szívvel használhassam 2 évet a motorban?
4 éve legyártott olajnak lehet valami baja, ha bontatlan és sötét helyen volt tárolva? Nyugodt szívvel beleönthetem a motorba, attól tartva, nehogy károsodjon a motor?
Válasz mtz1221 #732. hozzászólásárahttps://hu.m.wikipedia.org/wiki/BP
Válasz Gumóka #728. hozzászólásáraMi az a bp ?
Válasz Gumóka #730. hozzászólásáraEz így más......,
Válasz Sk Laci #729. hozzászólásáraPlatós-darus.
Építőanyagot szállít.
Válasz Gumóka #728. hozzászólásáraDarus kocsival hogyan sikerült 800e km lefutni
Scania motorba a bp ment, újkora óta egygazdás kocsi, a garancia alatt csinálta csak márkaszervíz.
Talán 800e km körül lökte le a turbót magáról, más baja nem volt, pedig daruskocsi.
Válasz Sk Laci #724. hozzászólásáraIsmerős merci motoros lexionokat is azzal használja évek óta. Igaz azok 2005 +- 5 évjaratuak. Vesz egy hordó jd olajat, nem variál. Sőt volt hogy valamit hazai gyártású jd ba valót vett belőle, es azzal sem volt gond.
Válasz Sk Laci #724. hozzászólásáraAzon az egykanna oljon variálsz?
Ha valami bajlessz akkor meg magad hibáztatod!
Válasz Sk Laci #724. hozzászólásáraA JD-olaj is 15W-40-es azaz ásványi és hamumentes is azaz mehet a részecskeszűrősbe.
Kb. 1400 valamennyi ft literje a jó ár. Kérdezd kint az Agrotec-et
Sziasztok!
Case kombájn motorjában szeretném lecserélni az Ambra Mastergold 15W-40 olajat JD 50 plusz II motorolajra.
Cserélt már le valaki traktorban, kombájnban Ambra, Akcela olajat JD 50 plusz II olajra?
Észra vett valami különbséget?
Válasz Agrárman #721. hozzászólásáraSebváltóolaj az más téma.
Motornál rosszabb, mer a jótállás alatt, mikor ellenőrizték a szelepeket, eléggé fura volt nekem a szelephimbák körül a "szutyok".
JD 50 plusz II olajnál ilyen nincsen. Szép tista minden a szelephimbák körül, ha leveszem a deklit.
Faluban va 3 db Zetor Forterra. Az egyik, amelyiken a legkevesebb óra van, a motort már 2x vagy 3x csinálták. De nem tanul a tulaj, "jó az olcsó olaj" jelszóval áll hozzá. Javításra, meg az alkatrészekre jónéhányszorosát kifizeti. Az időt meg már ne is számoljuk, amikor akkor esik ki a traktor, mikor szükség van rá.
Régebben amik voltak Crystáljaim, egy időben szintetikus olajon mentek. Itt se volt semilyen gond.
Válasz Agrárman #720. hozzászólásáraAz nagyon jó ár, szerintem ez hamumentes is ami a lényeg
Válasz Sk Laci #717. hozzászólásáraÉn a Paramot a váltóba használom Utto80w típusú olaját.
Semmilyen probléma nincs vele ott. Motorba inkább márkásabbat. Aztán egy boltos ismerősöm azt mondta nagyon sok olajat ugyanabban a gyárban töltenek csak más kanna és más címke kerül rá.
Válasz termelo #716. hozzászólásáraA Habiba vettem 15000 Ft-tal olcsóbban egy 20 literes kannát, mint a 20 literes Eni. Egyáltalán nem olcsó csak kedvezőbb volt az ára mint más olajnak.
Válasz Pont #715. hozzászólására16145 - ös a páciens. Előírás szerint ez magasabb fokozatú mint ami kell bele, csak meglepődtem a jelenségen.
A 820-as mtz-be is ez ment ott ugyanannyi az olajnyomás semmi változás.
Válasz mtz1221 #714. hozzászólásáraDe az Agrokernél van. A lukoil - t az egyik ismerősöm használja is, de nem kérdeztem még, hogy van vele megelégedett.
Válasz Agrárman #711. hozzászólásáraLehet tévedek, de ez a Shell rimula 15W40 nem véletlenül a JD 50 plus II olaj?
Ha az, akkor az van nekem a Zetor Forterra 11441-ben. Semmi gond nincsen, ken szépen.
Már jó pár éve üzemel ezen az olajon. Régebben Ambra 15W40 volt benne.
Jótállás alatt a csehek által előírt Paramos olaj, de azokat nem tartom sokra......
Válasz Agrárman #711. hozzászólásáraMi az olcsó? A JD 1500 ft körül van...
Válasz Agrárman #711. hozzászólásáraZetorból azért van jó pár féle..... Mi 9540-be sokat használtuk, de nem figyelgettük a fél bárokat.
Ha van könyve a zetornak abban benne kell lenni milyen specifikációjú olajok a megfelelők. Ha annak megfelel a shell, akkor mehet bele, persze csak ha nem hamisítvány, ha valami túl olcsó jobb vigyázni......
Válasz Agrárman #713. hozzászólásáraMajd kicseréled jobbra ha zavar. Lukoil vagy gazprom olaj nincs nálatok ? Újabban többre becsülöm azokat, mint a nyugati agyon adalékolt márkásakat.
Válasz mtz1221 #712. hozzászólásáraÉrtem, de már hideg motornál kevesebb. Azt nem tudom, hogy mi lesz majd nyáron.
Válasz Agrárman #711. hozzászólásáraMás a viszkozitása meleg olajnál, mint az eninek.
Sziasztok! Shell rimula 15w40 motorolajat használ valaki zetorba? Eddig Enit 15w40 használtam, de ez most jóval olcsóbb.
Egy fél bárral kevesebb az olajnyomás. Tapasztalt valaki már ilyet? Mi lehet a gond?
Válasz Gandhy #709. hozzászólásáraViskol a neve, valami román vagy szerb lehet.
Válasz mtz1221 #708. hozzászólásáraValamilyen neve csak van. Vannak olcsó olajak, amik újra feldolgozottak, azokat kerüld.
Nevenincs 10w-40es olaj lehet olyan minőségre mint egy középkategóriás 15w-40 ??? Mtz hidraulikába is elmenne 46os helyett ???
Válasz Gepi #706. hozzászólásáraBoltból
Egyébként nézz körül, vannak webshopok is, látod az árakat kis, nagytételben is.
Olajshop.hu, olajwebshop.hu, meg sok más egyéb webshop is van.
Mondjuk nekem a boltosom hozza, emberi áron.
Sziasztok,
Ti honnan szerzitek be a motor, hidra, hajtóműolajat? Az ár miatt a benzinkutak 4-5 literért nem jó