Szép napot mindenkinek
Érdeklődni szeretnék véletlenül valaki nem - e tud eladó bálaszállító pótkocsit 8-9 méteres hosszúságút, piros rendszámosat az sem baj ha müszaki nélkül van
Válasz dnsv #2751. hozzászólásáraHátrabillentéssel mindegyiket meg lehet nyekkenteni kellő tömeggel. Vagy a plató vagy a váz enged. Mutattak ilyet gyáriban. Meghegesztik, lecsiszolják, festik és gyári állapotban eladó.
Válasz horvath.agro #2750. hozzászólásáraNagyrészt mind konténeres kocsik. Csodát nem kell várni tőlük.
Viszont ha nem mész be vele a tarlóra és jó egyenes utak vannak arra, gödrök nélkül akkor viszont örökös darab lesz.
Mezőgazdasági célra én nem vennék ilyet, közútra viszont biztos szuper. Mert arra van kitalálva.
Válasz Agronomus #2742. hozzászólásáraNem dicsérik a fliegeleket sehol. Van pár olyan kocsi amit még üresen sem lehet húzni annyira szar konstrukció, mielőtt vettem utána néztem párnak.
Válasz horvathzoltan0911 #2740. hozzászólására1500-asokat húzgálok a munkahelyemen
...szerintem bitang jó kocsik...5 vagy 6 évesek,oldalak jól zárnak.....váza marha erős,nem tekeredik,inkább 3 kerékre áll ha annyira extrém a pálya....stabil,2 kocsit ha rakottan 50el húzok,akkor sem csóvál a hátsó....rosszat nem tudok róla mondani......van mellette 2 Fliegl is,igaz azok öregebbek,de isten tudja hány helyen heggesztve van már mindkettő.....
Válasz horvathzoltan0911 #2740. hozzászólásáraHaveromék 2 éve húzzák a zdk2400-ast, tip-top. Én tavaly vettem zdk1800-ast. Előtte hwm volt, ahhoz hasonlítva űrtechnika. Rugózás, fék nagyon jók. Persze 15 év múlva majd alvázról is tudok nyilatkozni. Nekem összeségében nagyon tetszik. Legnagyobb számban eladott pótkocsi márka ha jól tudom 1-2 éve.
Válasz VMisi #2735. hozzászólásáraNekem mindegy. Ki mit vesz én ha lehet légrugósat nem veszek. Ha nincs véletlen levegőd. Légrugósnál meg is oldódott az aratás. Vagy ha valamelyik szelep elszáll. Vagy épp legrugó mellett durrdefekt stb. Kényesebb a légrugó. Megvan előnye de mg ra nem ajánlott.
Válasz GREVEN #2731. hozzászólásáraHat en csak olyat lattam eddig ahol ráül, ahogy mondod, és fogózsamoly ahogy elfordulna beleer a platóba. Még fafuvarosok is parabellt mondtak, Dunaharasztin is ezt mondtak mg ill fafuvarra parabellt ajánlják, közútra pedig légrugót mivel az napi használatban lesz.
Válasz Dvili #2730. hozzászólásáraEz így nem igaz, nagyon sokat kibir a légrugó ha ritkán van használva is,közel 20 éves az enyém(mármint az alváz) semmi baja a légrugónak ,de van ismeretségi körbe több is senkinek semmi gond velük. Ha netán tönkremegy kb jóval könnyebb cserélni mint a laprugót, meg olcsób , meg hamarabb van. Ha a légrendszerben valami nem jó modernebb 2 vezetékessel amúgy sem mész semmire akár légrugós akár nem, de lehet jobb is az úgy.
Válasz Dvili #2730. hozzászólásáraA másik kocsink a Kassbohler az légrugó+segéd rugós, azt lehet húzni levegő nélkül, persze nem ajánlott, rakottan meg főleg nem.
Ritkán van használva, mi azért takargatjuk a gumikat rajta ha szabad ég alatt van.
Egyik légrugót cseréltük már, a másik az elég régi alatta, még bírja.
Kerekenként szintezős a mienk, hát itt ott szuszog,de a traki meggyőzi levegővel.
Válasz GREVEN #2729. hozzászólásáraMg pótkocsik ritkán vannak használva, légrugó ha nincs használva tönkre megy, 40 fokban nem nyerő cserélni , ha vmid ereszt nem tudod húzni, parabellrugóst legrosszabb esetben ha enged a levegőd is elhúzod. Legrugóhoz kell a levegő ha vmi légrendszeredben nem jó nem mész vele sehova nem tudod elfordítani pótot se.
Válasz Dvili #2728. hozzászólásáraMiért? Eddig akit kérdeztem mindenki azt mondta ha csak lehet légrugós legyen, mert kegyetlen dolog rugót találni hozzá, ha sikerül is az ára horror egy légrugóhoz képest, üresen meg pattog zörög mint a rossz nyavaja.
Válasz GREVEN #2726. hozzászólására2012-es a 3 öreg tartányunk, azokkal nincs baj, ismerősnél talán öregebb a zsámolyos, ami jó még. Vagyis az egyik biztosan, a másikban nem vagyok biztos.
Ha én pótot vennék szóródóra, az schmitz vagy kempf lenne. Ott ahol dolgoztam használt schmitzeket vett a főnököm, aztán vittünk, követ, betont, aszfaltot, kb. Mindenhova, nem tudtuk szétütni őket.
Én akkor sem vennék mostmár schwarzmüllert. Mondom régen etalon volt a gyártók között, mára egy vicc lett. Új billenős pótkocsiból ne folyon már a búza. Láttam.
A szerelők se véletlenül léptek a szervízvezetővel együtt, azóta már még egy gárda eljött harasztiból.
Válasz Gumóka #2721. hozzászólásáraLehet. Én parabellrugósat vennék újra. 8,5 m hosszút 3 ajtóval.az oldalán . Nekünk bevált nagyon. Kicsi az 6,5m ha jól rémlik , de az tarlóról is lejön.
Vázuk az szerintem legstabilabb.
Válasz Dvili #2720. hozzászólásáraVegyél. Újat. Aztán ne csodálkozz, ha a két hónapos pótkocsin úgy meg van tekeredve az alváz, hogy az első tengely kerekeiből csak 1 éri a földet, a homlokfal el van hajolva, ezt a garanciás szervíz harasztiban sarokcsiszolóval orvosolja. Hozzáteszem ezt teherautó húzza aszfalton, mikor az alváz miatt vissza lett húzva, még csak szalmabálát hordtak vele. Eleve késve jött, na meg a felszereltsége is hiányos.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy szétrázza az aluoldalakat, esnek szét.
Közvetlen környezetemben van 7db pótkocsi ami schwarzmüller, ebből 4 nyerges a munkahelyemen, meg 3 zsámolyos ismerősnél. Mind újonnan lett véve.
Nálunk 3 jött egyszerre, a 4. 2 évre rá asszem', az a negyedik az a leghitványabb, reped szét az aluminium. Aztán ez ADR tartány.
150ezer km-nél szétesik a fékszelep, random befékezi a pótkocsit, aztán 70-nél nem kellemes, mikor a 200ezer/db áras gumit is kockásra fékezi, mire megállsz, főleg nem autópályán.
Most azok javítják, javítanak nekünk, akik valaha harasztiban voltak szervízesek, mind eljöttek onnan, önálló vállalkozást csináltak.
Nem véletlen. Mondtak sok érdekességet.
Válasz Gumóka #2715. hozzászólásáraNekünk van egy 16 tonnás ,,házi barkács" kocsink, megvan már vagy 12 éve, de annak eddig semmi hibája, pedig volt már rajta 200+ búzából, meg amilyen helyre kell vele hordanom terményt, kevés ember jár olyan szar úton pótkocsival.
Válasz GREVEN #2713. hozzászólásárainkább abban van különbség, hogy gyárilag billencs, vagy házibarkács.... egy gyári billencs schwartzmüller váza kb 1,5-2x vastagabb mint ami eredetileg BDF alváz vagy konténerszállító volt.
Kamion pótkocsiknál az alváznál van érzékelhető különbség a sok nagy márka között?
Schwarzmüller, Krone, Kögel,Schmitt, Kassbohler? Van valami minöségi sorrend közöttük?
Vagy valamelyiknek előnye valamelyiknek hátránya?
Válasz agrogal #2709. hozzászólásáraSzerintem a HW- nek nincs párja.Könnyű húzású,és hosszútávon is bírja a dupla súlyt,az alváz szépen leköveti a talajt maradandó deformálódás nélkül,vmint jó eséllyel találsz vezérelt oldalas nyitásút belőle.Ha befordul a kapun,azt választanám.
Üdv.Állatok mellé keresek 6 T körüli kéttengelyes billenőset.Nagyobb nem fordul be a kapun.Trágya+ takarmány+szemes hordás.Hosszú távon melyk a jobb vétel,Mbp 6,5 vagy Hw 60 11.Alkatrész, útóértékesités szempontjából.
3405 hozzászólás
Szép napot mindenkinek
Érdeklődni szeretnék véletlenül valaki nem - e tud eladó bálaszállító pótkocsit 8-9 méteres hosszúságút, piros rendszámosat az sem baj ha müszaki nélkül van
Válasz dnsv #2751. hozzászólásáraHátrabillentéssel mindegyiket meg lehet nyekkenteni kellő tömeggel. Vagy a plató vagy a váz enged. Mutattak ilyet gyáriban. Meghegesztik, lecsiszolják, festik és gyári állapotban eladó.
Válasz dnsv #2751. hozzászólásáraKonténeresből nem csinálnak hátra billenőset csak gyárira raknak új felépítmény.
Nyugodtan lehet velük tarlon menni ég szar úton. Nem lesz bajuk.
Válasz horvath.agro #2750. hozzászólásáraMent mail.
Válasz horvath.agro #2750. hozzászólásáraNagyrészt mind konténeres kocsik. Csodát nem kell várni tőlük.
Mert arra van kitalálva.
Viszont ha nem mész be vele a tarlóra és jó egyenes utak vannak arra, gödrök nélkül akkor viszont örökös darab lesz.
Mezőgazdasági célra én nem vennék ilyet, közútra viszont biztos szuper.
mit gondoltok a dráva transzos illetve a jászsági pótkcsi gyártó kocsijairól?
a 2 és 3 tengelyes hátra billenős érdekelne.
köszi
Válasz später77 #2748. hozzászólásáraKöszi szépen, nem lenne rossz. Kb másfél hónap mire elkészül, majd rakok fel képet természetesen.
Válasz GREVEN #2747. hozzászólásáraMegkaptam, köszönöm. Kopjon ki a platólemez még az idei évben!

Válasz später77 #2746. hozzászólásáraMent mail.
GREVEN-t várják a hangosbemondónál.
Üdv mindenkinek,Metal fach potkocsirol kinek mi a véleménye,egy 14 tonnasat nézegették most.
Válasz Agronomus #2742. hozzászólásáraNem dicsérik a fliegeleket sehol. Van pár olyan kocsi amit még üresen sem lehet húzni annyira szar konstrukció, mielőtt vettem utána néztem párnak.
Válasz GREVEN #2739. hozzászólásáraSenki semmi infó?
Válasz horvathzoltan0911 #2740. hozzászólására1500-asokat húzgálok a munkahelyemen
...szerintem bitang jó kocsik...5 vagy 6 évesek,oldalak jól zárnak.....váza marha erős,nem tekeredik,inkább 3 kerékre áll ha annyira extrém a pálya....stabil,2 kocsit ha rakottan 50el húzok,akkor sem csóvál a hátsó....rosszat nem tudok róla mondani......van mellette 2 Fliegl is,igaz azok öregebbek,de isten tudja hány helyen heggesztve van már mindkettő.....
Válasz horvathzoltan0911 #2740. hozzászólásáraHaveromék 2 éve húzzák a zdk2400-ast, tip-top.
Én tavaly vettem zdk1800-ast. Előtte hwm volt, ahhoz hasonlítva űrtechnika.
Rugózás, fék nagyon jók. Persze 15 év múlva majd alvázról is tudok nyilatkozni. Nekem összeségében nagyon tetszik. Legnagyobb számban eladott pótkocsi márka ha jól tudom 1-2 éve.
Sziasztok! Farmtech DDK 2400 típusú pótkocsiról van felhasználói tapasztalat? Köszönöm előre is!
Válasz GREVEN #2713. hozzászólásáraWecon márkáról mit tudni?
Válasz VMisi #2735. hozzászólásáraNekem mindegy. Ki mit vesz én ha lehet légrugósat nem veszek. Ha nincs véletlen levegőd. Légrugósnál meg is oldódott az aratás. Vagy ha valamelyik szelep elszáll. Vagy épp legrugó mellett durrdefekt stb. Kényesebb a légrugó. Megvan előnye de mg ra nem ajánlott.
Válasz VMisi #2735. hozzászólásáraakkor a lámpákat, fékeket, csapszegeket is ki kell szedni belőle...
Válasz VMisi #2735. hozzászólásáraHa meg 3 tengelyes akkor nagyon hálás a b tengely bogi a szűkebb fordulókban.
Válasz Dvili #2728. hozzászólásáraÉn meg azt mondom, hogy csakis légrugóst.
kivéve ha sokat megy be napra tarlóra üríteni.
Válasz csferri #2732. hozzászólásáraHa nincs levegő akkor is elhúzod parabellrugóst. Sajnos vészmegoldásnak ez még egy lehetőség óvatosan.
Válasz GREVEN #2731. hozzászólásáraHat en csak olyat lattam eddig ahol ráül, ahogy mondod, és fogózsamoly ahogy elfordulna beleer a platóba. Még fafuvarosok is parabellt mondtak, Dunaharasztin is ezt mondtak mg ill fafuvarra parabellt ajánlják, közútra pedig légrugót mivel az napi használatban lesz.
Válasz Dvili #2730. hozzászólásáraEz így nem igaz, nagyon sokat kibir a légrugó ha ritkán van használva is,közel 20 éves az enyém(mármint az alváz) semmi baja a légrugónak ,de van ismeretségi körbe több is senkinek semmi gond velük. Ha netán tönkremegy kb jóval könnyebb cserélni mint a laprugót, meg olcsób , meg hamarabb van. Ha a légrendszerben valami nem jó modernebb 2 vezetékessel amúgy sem mész semmire akár légrugós akár nem, de lehet jobb is az úgy.
Válasz Dvili #2730. hozzászólásáraA másik kocsink a Kassbohler az légrugó+segéd rugós, azt lehet húzni levegő nélkül, persze nem ajánlott, rakottan meg főleg nem.
Ritkán van használva, mi azért takargatjuk a gumikat rajta ha szabad ég alatt van.
Egyik légrugót cseréltük már, a másik az elég régi alatta, még bírja.
Kerekenként szintezős a mienk, hát itt ott szuszog,de a traki meggyőzi levegővel.
Válasz GREVEN #2729. hozzászólásáraMg pótkocsik ritkán vannak használva, légrugó ha nincs használva tönkre megy, 40 fokban nem nyerő cserélni , ha vmid ereszt nem tudod húzni, parabellrugóst legrosszabb esetben ha enged a levegőd is elhúzod. Legrugóhoz kell a levegő ha vmi légrendszeredben nem jó nem mész vele sehova nem tudod elfordítani pótot se.
Válasz Dvili #2728. hozzászólásáraMiért? Eddig akit kérdeztem mindenki azt mondta ha csak lehet légrugós legyen, mert kegyetlen dolog rugót találni hozzá, ha sikerül is az ára horror egy légrugóhoz képest, üresen meg pattog zörög mint a rossz nyavaja.
Válasz GREVEN #2726. hozzászólásáraLényeg hogy ne legyen légrugós
Válasz GREVEN #2726. hozzászólására2012-es a 3 öreg tartányunk, azokkal nincs baj, ismerősnél talán öregebb a zsámolyos, ami jó még. Vagyis az egyik biztosan, a másikban nem vagyok biztos.
Válasz Gumóka #2723. hozzászólására2010-2012 környéki schwarzmüller az jó még?
Válasz Dvili #2724. hozzászólásáraEgészségükre.
Válasz Gumóka #2723. hozzászólásáraOsztrákok nem panaszkodtak pedig tavaly is vettek 4 újat. Ott is csak schwarzmüller megy.
Válasz Dvili #2722. hozzászólásáraÉn teherautózok igaz, meg 6 évig billencseztem építőiparban.
Ha én pótot vennék szóródóra, az schmitz vagy kempf lenne. Ott ahol dolgoztam használt schmitzeket vett a főnököm, aztán vittünk, követ, betont, aszfaltot, kb. Mindenhova, nem tudtuk szétütni őket.
Én akkor sem vennék mostmár schwarzmüllert. Mondom régen etalon volt a gyártók között, mára egy vicc lett. Új billenős pótkocsiból ne folyon már a búza. Láttam.
A szerelők se véletlenül léptek a szervízvezetővel együtt, azóta már még egy gárda eljött harasztiból.
Válasz Gumóka #2721. hozzászólásáraLehet. Én parabellrugósat vennék újra. 8,5 m hosszút 3 ajtóval.az oldalán . Nekünk bevált nagyon. Kicsi az 6,5m ha jól rémlik , de az tarlóról is lejön.
Vázuk az szerintem legstabilabb.
Válasz Dvili #2720. hozzászólásáraVegyél. Újat. Aztán ne csodálkozz, ha a két hónapos pótkocsin úgy meg van tekeredve az alváz, hogy az első tengely kerekeiből csak 1 éri a földet, a homlokfal el van hajolva, ezt a garanciás szervíz harasztiban sarokcsiszolóval orvosolja. Hozzáteszem ezt teherautó húzza aszfalton, mikor az alváz miatt vissza lett húzva, még csak szalmabálát hordtak vele. Eleve késve jött, na meg a felszereltsége is hiányos.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy szétrázza az aluoldalakat, esnek szét.
Közvetlen környezetemben van 7db pótkocsi ami schwarzmüller, ebből 4 nyerges a munkahelyemen, meg 3 zsámolyos ismerősnél. Mind újonnan lett véve.
Nálunk 3 jött egyszerre, a 4. 2 évre rá asszem', az a negyedik az a leghitványabb, reped szét az aluminium. Aztán ez ADR tartány.
150ezer km-nél szétesik a fékszelep, random befékezi a pótkocsit, aztán 70-nél nem kellemes, mikor a 200ezer/db áras gumit is kockásra fékezi, mire megállsz, főleg nem autópályán.
Most azok javítják, javítanak nekünk, akik valaha harasztiban voltak szervízesek, mind eljöttek onnan, önálló vállalkozást csináltak.
Nem véletlen. Mondtak sok érdekességet.
Válasz Gumóka #2719. hozzászólásáraÉn ha lenne ertelme csak azt vennék másik kettő mellé
Válasz Dvili #2718. hozzászólásáraCsak hiszed. Régen nagyon jó volt, mára egy ótvar lett.
Válasz Gumóka #2716. hozzászólásáraAzért a schwazmüller ver mindent. Annál jobb nincs.
Válasz Gumóka #2715. hozzászólásáraNekünk van egy 16 tonnás ,,házi barkács" kocsink, megvan már vagy 12 éve, de annak eddig semmi hibája, pedig volt már rajta 200+ búzából, meg amilyen helyre kell vele hordanom terményt, kevés ember jár olyan szar úton pótkocsival.
Válasz GREVEN #2713. hozzászólásáraSchwarzmüllerből újat ne vegyél. 5 évnél öregebbek még jók.
Válasz hajdugazdasag #2714. hozzászólásáraIgen, sok cég csinálja ezt, a csereszekrényest építik át billencsre. Hajlik.
Gyárit kell venni.
Válasz GREVEN #2713. hozzászólásárainkább abban van különbség, hogy gyárilag billencs, vagy házibarkács.... egy gyári billencs schwartzmüller váza kb 1,5-2x vastagabb mint ami eredetileg BDF alváz vagy konténerszállító volt.
Kamion pótkocsiknál az alváznál van érzékelhető különbség a sok nagy márka között?
Schwarzmüller, Krone, Kögel,Schmitt, Kassbohler? Van valami minöségi sorrend közöttük?
Vagy valamelyiknek előnye valamelyiknek hátránya?
Válasz Ká01 #2711. hozzászólásáraHw, kbp ből csak robotkarost szabad mert egy ember nem csukja vissza kézzel. Kivéve ha oldal gyenge anyagból van
Válasz agrogal #2709. hozzászólásáraSzerintem a HW- nek nincs párja.Könnyű húzású,és hosszútávon is bírja a dupla súlyt,az alváz szépen leköveti a talajt maradandó deformálódás nélkül,vmint jó eséllyel találsz vezérelt oldalas nyitásút belőle.Ha befordul a kapun,azt választanám.
Válasz agrogal #2709. hozzászólásárambp talán keskenyebb, olcsóbb, hw az se rossz
Üdv.Állatok mellé keresek 6 T körüli kéttengelyes billenőset.Nagyobb nem fordul be a kapun.Trágya+ takarmány+szemes hordás.Hosszú távon melyk a jobb vétel,Mbp 6,5 vagy Hw 60 11.Alkatrész, útóértékesités szempontjából.
Válasz kis Zombi #2707. hozzászólásáraSzia
Lassú járműnél nincs eredet vizsga.
Lassújármű pótkocsi átírásahoz kell eredetvizsga, ?
ŐszVálasz Dvili #2704. hozzászólásáraŐsz óta keresgélnek pótkocsit.
HW 60.11. 2+
HW 80.11. 3+
BSS. 2+
MBP. 1,5+
Ez alatt nincs értelmes, ha mégis,akkor annak a papírja nem tetszős.
Új 8 tonna hasznos terhelhetőségűek nettó 4-től indulnak. 12 tonnasak 4,5-től, 15 tonnasak 5-től kezdődnek.