Válasz TeljesenMindegy #1454. hozzászólásáraA vásárláskor írtatok gondolom egy megrendelőlapot amin szerepel talán a gumi méret is , ha ez így van akkor reklamáld meg és ha basznak rá akkor jelentsd a fogyasztóvédőknél .
Válasz JD 4630 #1450. hozzászólásáraA kettő közé lehet betenni, mivel szétcsavarozható, hosszabb csavarok kellenek akkor, plusz garantált ebben az esetben a garanciavesztés.
Válasz Hús Futár #1452. hozzászólásáraHiába nézi meg az ember, ha végül nem azokkal a paraméterekkel szállítják le. Eb nem játszik, mert magas, forgózsámolyos meg már van.
Hogy a mai világban minden szemetet el lehet adni , ezt egyszerűen nem értem .
De ha már ennyire ki van a lóvé hogy új kocsit vesz valaki legalább azt nézné meg hogy mit vesz . Szerintem egy régi MBP vagy HW esetleg EB többre való lett volna .
Válasz JD 4630 #1450. hozzászólásáraEgy új pótkocsit nem szabad így mókerolni. Ha törik valahol, ajd erre fogják a garanciavesztést.
Ezt az eladónak kell megoldania!
Mintha úgy emlékeznék, hogy az enyém hídja úgy van felcsavarozva az alvázhoz.
Ha neked is így van, akkor ki lehetne bejlagolni.
DE egy új pótnál ne kelljen már takecolni!
Én biztos, hogy szólnék az eladónak, hogy oldják meg!!
Mondjuk nekem a vonófej furata volt kicsi, kellett vennem bele másikat.
Válasz Tomi81 #1444. hozzászólásáraAz alvázhoz van hegesztve egy kb. 20X20-as vastag kazánlemezféle, egy ugyanilyen van a tengelyen is mindkét oldalon és négy darab csavar fogja össze a kazánlemezféléket.
Ha előbbre tudnám tolni a tengelyt, valamit segítene, de a plató aljának lemezelése is olyan 1,5 cm-re van a kerék tetejétől.
Válasz Tomi81 #1442. hozzászólásáraCsak azért kérdezem, mert nem hiszem el, hogy ezt így tervezték meg, és még le is gyártják, hogy senkinek nem tünik fel
Válasz fendt309 #1440. hozzászólásáraElméletileg rá kellene férni búzából hat tonnának. A jelenlegi kerék 14pr, ismertetőben 16pr-es terhelésű gumi szerepel. Belarus 820.2 húzza.
Válasz TeljesenMindegy #1439. hozzászólásáraAz 1 méteresre nem megy rá 6 tonna!
Még annyit kérdeznék, hogy hány PR- es a gumi, mert most nézem (hihetetlen!), hogy a kisebb guminak nagyobb a teherbírása!
Mivel húznád?
Egy méter magas az oldalfala. Lakkos kft-től vásároltam. Szerintem ha a kombájn búzával megpakolja el sem tudok indulni vele, mert megszorul a kerék a platóba. Új, más méretű gumit pedig nem szeretnék vásárolni egy új pótkocsira.
Válasz TeljesenMindegy #1433. hozzászólásáraSzia!
Hol vetted?
Milyen magas az oldalfal?
A terhelhetőségre vigyázz, mert a nagyobb gumival sem tudnád kihasználni a teljes terhelhetőséget!!!
Pláne ha 40-el húzod!!!
Válasz TeljesenMindegy #1436. hozzászólásáraMondtam, hogy kisebb felni méret csak nem tudtam még az előzményeket.
Próbáld meg megreklamálni hátha kicserélik mert ez így nagyon nem jó, minden baj előveheti amit előttem írtak.
Válasz .Feco. #1430. hozzászólásáraKonténeres is van jó, kaptam már kölcsönbe egyet, ami babán meg van csinálva, igaz nem 3-4 tonna az önsúlya, mint a hirdetésekben egy némelyiknek, ha jól emlékszem közel 6 tonna volt.
Schwarzmüller meg nem feltétlen drága, 2 alatt kaptam tavaly egy 3 tengelyest, ami aránylag egyben van.
Válasz VMisi #1428. hozzászólásárajobbra a haladási irány.
A gond okozója az lehet, hogy 12.5/80 mérettel szállították az ismertetőben szereplő 13.0/65 helyett. A fél colnyi méretkülönbség nem zavarna, de a kishangyányi rés a kerék és a plató között annál inkább.
Reklamáció szelét érzem a levegőben.
Habár szerintem pont lesz.rják.
Válasz *** HM *** #1424. hozzászólásáraátalakított konténerest NE! csak olyat ami gyárilag is billencs volt, pl. Schwartzmüller-ek, Kumlin-ok, de amúgy ezek elég drágák, ennek az árán némi keresgélés után már fxa Brantner, Fliegl, vagy Krampe van kint, rendes tandemes mezőgazdasági...
Válasz TeljesenMindegy #1426. hozzászólásáraHa jól megrakod a kocsit, lehet, hogy ennyit be is hajlik az a tartó. Ha meg ,ég zötyög is a dűlőúton, akkor meg ,ár a fene tudja, meddig rugózik le.
Válasz TeljesenMindegy #1426. hozzászólásáraJujj, ezzel ne menj sárba!
Háromszoros hurrá ás taps a tervezőjének, megérdemli!
Más alacsonyabb gumiméret, esetleg felnicserével együtt segíthet, ha már így el... szúrták.
Szerintetek mennyire gáz az, hogy egy új egytengelyes pótkocsin ennyire közel van a kerék a plató kereszttartó profiljához? Nem laprugós, de 6-7 milliméternél nem lehet több a távolság.
Válasz Claastra. #1419. hozzászólásáraAz egy tengelyes nyilván tud de a legtöbben tandemet vesznek, mert az egyest ha megsullyeszed csúnya dolgokat lehet vele elkövetni...
Válasz .Feco. #1416. hozzászólásáraTalán az a 4x-es szorzó, mert katalógus szerint valami 7,5t az önsúlya a 6190r-nek. Pedig mintha a 105r többet vontathatna a négyszeresénél, meg is nézem majd.
Válasz .Feco. #1414. hozzászólásáraKöszi
És akkor mi a helyzet, ha kb 8tonna a gép, de forgalmi szerint csak 30t vontathat, ha erre dollystól 5 tengelyen utánateszel összesen 32 tonnát, hogy 40 legyen, akkor ugye a 30tonnàt túllépted, de se tengelyes nem vagy, se együttes tömegben nem vagy sok, ez sima szabálysértés?
Válasz bandigh #1412. hozzászólásáraMegengedett osztoneg esetén mindig az éppen aktuális tömeget kell figyelembe venni, nem pedig az elvi értéket. Pl. A nyerges felpotkocsiknak 39000 kg a megengedett össztömege, az azt vontató autónak pedig 18000, de ossztomegben ugyanez szerelvenyben belföldön 40.000 kg lehet, egyes országokban pedig 42500 kg...
A matek különben úgy nez ki hogy van egy lóerő tömeg arany, amit el kell hogy érjen, ezen felül nem vontathat többet mint a saját tömegének a 4x-e, de nem lehet több együttes tömegben mint 40000 kg. A közepe testű 8000 kg önsúlyú, 160-190 le-s gépek a legjobbak ilyen szempontból mert az már húzhat 32 tonnát (összesen így pont 40), de meg nem sok a holtteher. Ha ettől könnyebb akkor már nem lehet 40 tonna ha ettől nehezebb akkor kevesebb a hasznos vontatmany...
Válasz bandigh #1412. hozzászólásáraVagy elvileg feltakhatsz nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsit is, csak nem rakhatod meg, csak addig hogy max 40t legyen az egész? Úgy értem X tonna vontathatósággal lehet húzni nagyobb pótkocsit, csak súlyban kell lennie?
Volt már szó a dolly-nyerges félpótkocsiról de nem tudom pontosan, hogy működik. Van mondjuk egy traktor ami átmenőfékkel 30 tonnát vontathat, akkor annál hogy vannak a súlyok? Ebből kivonod a dolly súlyát és a maradék mondjuk 27t lehet a félpótkocsi megengedett legnagyobb össztomege? Csak mert az ilyen pótkocsik jellemzően kis teknők, 25 köbösek, a nagy térfogatúaknak sokkal nagyobb a legnagyobb össztömegük, vagy azokat is lehet kevesebbre levizsgáztatni?
3409 hozzászólás
Válasz fendt309 #1458. hozzászólásáraKöszönöm.
Ma reklamáltam a forgalmazónál. Állítólag jelzik a problémát a gyártónak.
Egyébként hogyan viselkedik 8 tonna kukorica alatt?
Válasz TeljesenMindegy #1455. hozzászólásáraSzia!
Megnéztem az enyémet kb. 5 cm van a kerék és a plató között.
Eddig semmilyen probléma nem merült fel ezzel kapcsolatban...
Válasz TeljesenMindegy #1455. hozzászólásáraÜgyvèd felszólìtás, hogy a hibás teljesìtès miatt kèred a hiba elhárìtását vagy elállsz a vèteltől ès kèred vissza a pènzt.
Válasz TeljesenMindegy #1454. hozzászólásáraA vásárláskor írtatok gondolom egy megrendelőlapot amin szerepel talán a gumi méret is , ha ez így van akkor reklamáld meg és ha basznak rá akkor jelentsd a fogyasztóvédőknél .
Válasz JD 4630 #1450. hozzászólásáraA kettő közé lehet betenni, mivel szétcsavarozható, hosszabb csavarok kellenek akkor, plusz garantált ebben az esetben a garanciavesztés.
Válasz Hús Futár #1452. hozzászólásáraHiába nézi meg az ember, ha végül nem azokkal a paraméterekkel szállítják le. Eb nem játszik, mert magas, forgózsámolyos meg már van.
Válasz Hús Futár #1452. hozzászólására
Hogy a mai világban minden szemetet el lehet adni , ezt egyszerűen nem értem .
De ha már ennyire ki van a lóvé hogy új kocsit vesz valaki legalább azt nézné meg hogy mit vesz . Szerintem egy régi MBP vagy HW esetleg EB többre való lett volna .
Válasz JD 4630 #1450. hozzászólásáraEgy új pótkocsit nem szabad így mókerolni. Ha törik valahol, ajd erre fogják a garanciavesztést.
Ezt az eladónak kell megoldania!
Válasz TeljesenMindegy #1426. hozzászólásáraA tengelyen nem lehet variálni?
valamit betenni a tengely és az alváz közé legalább 6-8 cm kéne a kettő közé.
Válasz TeljesenMindegy #1448. hozzászólásáraÉn máshol vettem.
Mintha úgy emlékeznék, hogy az enyém hídja úgy van felcsavarozva az alvázhoz.
Ha neked is így van, akkor ki lehetne bejlagolni.
DE egy új pótnál ne kelljen már takecolni!
Én biztos, hogy szólnék az eladónak, hogy oldják meg!!
Mondjuk nekem a vonófej furata volt kicsi, kellett vennem bele másikat.
Válasz fendt309 #1446. hozzászólásáraSzép járgány. Az enyém piros. Meg kerékberagadós.
Válasz Tomi81 #1444. hozzászólásáraAz alvázhoz van hegesztve egy kb. 20X20-as vastag kazánlemezféle, egy ugyanilyen van a tengelyen is mindkét oldalon és négy darab csavar fogja össze a kazánlemezféléket.
Ha előbbre tudnám tolni a tengelyt, valamit segítene, de a plató aljának lemezelése is olyan 1,5 cm-re van a kerék tetejétől.
Válasz fendt309 #1445. hozzászólásáraNekem 1.5 méternél 8 tonna kukorica megy rá.
Íme a szerelvény:
Válasz TeljesenMindegy #1443. hozzászólásáraEz azt jelenti, hogy 25 km/h-nál max. 7 tonna össz súlyod lehet!
30-nál 6.4, 40-nél 5,8!!
https://www.bkt-tires.com/en/pattern/aw-702
Válasz Tomi81 #1442. hozzászólásáraCsak azért kérdezem, mert nem hiszem el, hogy ezt így tervezték meg, és még le is gyártják, hogy senkinek nem tünik fel
Válasz fendt309 #1440. hozzászólásáraElméletileg rá kellene férni búzából hat tonnának. A jelenlegi kerék 14pr, ismertetőben 16pr-es terhelésű gumi szerepel. Belarus 820.2 húzza.
Válasz TeljesenMindegy #1439. hozzászólásáraLehet hülye kérdés, de a híd jó helyen van benne? Hogy van a felfogatása a vázhoz?
Válasz TeljesenMindegy #1439. hozzászólásáraA 13/65-18-nak kisebb az átmérője 7.5 cm-el!!!
Válasz TeljesenMindegy #1439. hozzászólásáraAz 1 méteresre nem megy rá 6 tonna!
Még annyit kérdeznék, hogy hány PR- es a gumi, mert most nézem (hihetetlen!), hogy a kisebb guminak nagyobb a teherbírása!
Mivel húznád?
Válasz fendt309 #1438. hozzászólásáraSzia!

Egy méter magas az oldalfala. Lakkos kft-től vásároltam. Szerintem ha a kombájn búzával megpakolja el sem tudok indulni vele, mert megszorul a kerék a platóba. Új, más méretű gumit pedig nem szeretnék vásárolni egy új pótkocsira.
Válasz TeljesenMindegy #1433. hozzászólásáraSzia!
Hol vetted?
Milyen magas az oldalfal?
A terhelhetőségre vigyázz, mert a nagyobb gumival sem tudnád kihasználni a teljes terhelhetőséget!!!
Pláne ha 40-el húzod!!!
Válasz TeljesenMindegy #1436. hozzászólásáraMondtam, hogy kisebb felni méret csak nem tudtam még az előzményeket.
Próbáld meg megreklamálni hátha kicserélik mert ez így nagyon nem jó, minden baj előveheti amit előttem írtak.
Válasz Gatti #1435. hozzászólására18-as a felni. 12.5/80 18. Az ajánlatban pedig 13.0/65 18 szerepelt.
Válasz TeljesenMindegy #1431. hozzászólásáralink
De annak meg nagyobb a felni mérete szóval kb ugyanott lehetsz.
Válasz .Feco. #1430. hozzászólásáraKonténeres is van jó, kaptam már kölcsönbe egyet, ami babán meg van csinálva, igaz nem 3-4 tonna az önsúlya, mint a hirdetésekben egy némelyiknek, ha jól emlékszem közel 6 tonna volt.
Schwarzmüller meg nem feltétlen drága, 2 alatt kaptam tavaly egy 3 tengelyest, ami aránylag egyben van.
Válasz pangi #1432. hozzászólásáraBicchi brt 502L a típusa.
Válasz TeljesenMindegy #1431. hozzászólásáraHelló.
Milyen gyártmány?
Válasz VMisi #1428. hozzászólásárajobbra a haladási irány.
A gond okozója az lehet, hogy 12.5/80 mérettel szállították az ismertetőben szereplő 13.0/65 helyett. A fél colnyi méretkülönbség nem zavarna, de a kishangyányi rés a kerék és a plató között annál inkább.
Reklamáció szelét érzem a levegőben.
Habár szerintem pont lesz.rják.
Válasz *** HM *** #1424. hozzászólásáraátalakított konténerest NE! csak olyat ami gyárilag is billencs volt, pl. Schwartzmüller-ek, Kumlin-ok, de amúgy ezek elég drágák, ennek az árán némi keresgélés után már fxa Brantner, Fliegl, vagy Krampe van kint, rendes tandemes mezőgazdasági...
Válasz TeljesenMindegy #1426. hozzászólásáraHa jól megrakod a kocsit, lehet, hogy ennyit be is hajlik az a tartó. Ha meg ,ég zötyög is a dűlőúton, akkor meg ,ár a fene tudja, meddig rugózik le.
Válasz TeljesenMindegy #1426. hozzászólásáraMerre van az előre? Egy követ oda felkap, az defektig fogja dörzsölni.
Válasz TeljesenMindegy #1426. hozzászólásáraJujj, ezzel ne menj sárba!


Háromszoros hurrá ás taps a tervezőjének, megérdemli!
Más alacsonyabb gumiméret, esetleg felnicserével együtt segíthet, ha már így el... szúrták.
Üdv!


Szerintetek mennyire gáz az, hogy egy új egytengelyes pótkocsin ennyire közel van a kerék a plató kereszttartó profiljához? Nem laprugós, de 6-7 milliméternél nem lehet több a távolság.
Válasz *** HM *** #1424. hozzászólásáraHasználtauto, hogy milyen azt mag a buxa dönti el.
Zártszelvèny vázast nem vennèk, az I szelvèny alvázas nehezebben rohad porrá.
Használt 3 tengelyest honnét kéne nézni meg milyet milyet ne???
joskin tetra-cap 5025/19dr160 vélemény tapasztalat ?
Válasz bandigh #1418. hozzászólásáraFel kell súlyozni és a kpm-nel kérni egy adat helyesbítést, kérni hogy merjék meg újra, és azt írják be...
Válasz Claastra. #1419. hozzászólásáraAz egy tengelyes nyilván tud de a legtöbben tandemet vesznek, mert az egyest ha megsullyeszed csúnya dolgokat lehet vele elkövetni...
Válasz Claastra. #1419. hozzászólásáraBiztos a kéttengelyesre gondolt
Válasz .Feco. #1416. hozzászólásáraAzért abban nem vagyok biztos hogy nem lehet tengelytulsúlyos 1 tengelyes dolly-val
Válasz .Feco. #1416. hozzászólásáraTalán az a 4x-es szorzó, mert katalógus szerint valami 7,5t az önsúlya a 6190r-nek. Pedig mintha a 105r többet vontathatna a négyszeresénél, meg is nézem majd.
Metalfach pótkocsikról mi a véleményetek?
Válasz bandigh #1415. hozzászólásáraIgen. Mi korlátoz 30 tonnára? Lóerő? Amúgy túlsúly filléres bírság, tengely súlyos meg a dolly-val sosem leszel...
Válasz .Feco. #1414. hozzászólásáraKöszi
És akkor mi a helyzet, ha kb 8tonna a gép, de forgalmi szerint csak 30t vontathat, ha erre dollystól 5 tengelyen utánateszel összesen 32 tonnát, hogy 40 legyen, akkor ugye a 30tonnàt túllépted, de se tengelyes nem vagy, se együttes tömegben nem vagy sok, ez sima szabálysértés?
Válasz bandigh #1412. hozzászólásáraMegengedett osztoneg esetén mindig az éppen aktuális tömeget kell figyelembe venni, nem pedig az elvi értéket. Pl. A nyerges felpotkocsiknak 39000 kg a megengedett össztömege, az azt vontató autónak pedig 18000, de ossztomegben ugyanez szerelvenyben belföldön 40.000 kg lehet, egyes országokban pedig 42500 kg...
A matek különben úgy nez ki hogy van egy lóerő tömeg arany, amit el kell hogy érjen, ezen felül nem vontathat többet mint a saját tömegének a 4x-e, de nem lehet több együttes tömegben mint 40000 kg. A közepe testű 8000 kg önsúlyú, 160-190 le-s gépek a legjobbak ilyen szempontból mert az már húzhat 32 tonnát (összesen így pont 40), de meg nem sok a holtteher. Ha ettől könnyebb akkor már nem lehet 40 tonna ha ettől nehezebb akkor kevesebb a hasznos vontatmany...
Válasz bandigh #1412. hozzászólásáraVagy elvileg feltakhatsz nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsit is, csak nem rakhatod meg, csak addig hogy max 40t legyen az egész? Úgy értem X tonna vontathatósággal lehet húzni nagyobb pótkocsit, csak súlyban kell lennie?
Volt már szó a dolly-nyerges félpótkocsiról de nem tudom pontosan, hogy működik. Van mondjuk egy traktor ami átmenőfékkel 30 tonnát vontathat, akkor annál hogy vannak a súlyok? Ebből kivonod a dolly súlyát és a maradék mondjuk 27t lehet a félpótkocsi megengedett legnagyobb össztomege? Csak mert az ilyen pótkocsik jellemzően kis teknők, 25 köbösek, a nagy térfogatúaknak sokkal nagyobb a legnagyobb össztömegük, vagy azokat is lehet kevesebbre levizsgáztatni?
Válasz pluto86 #1405. hozzászólására6 t as kis masziv kocsi nekem jó
Válasz bobo77 #1409. hozzászólásáraVolt bőven, de maradt is némelyikben!
