Nekem ilyen volt a T-25 ös után!
Egy tengelyes orosz pótkocsi!
3,02x1,77x0,7m =3,6m2
önsulya 10mázsa és 2t ösztömege de simán elvisz 25 30mázsát csak a t-25ös birja!
Gumi 9x16 és 2-2,5 bár levegöt!
Lenne egy pótkocsi, amit lemezelni kéne.
A középső részen 1-1,2 méter szélesen hosszan nincs semmi alátámasztás gyárilag. Széleinél viszonylas sűrű az alátámasztás.
Mekkora vaslemezt tennétek erre?
Az nekem pici a 82-es MTZ után. Akkora kell, amire ráfér 4-5 m3 fa.
Találtam itt a használtpiacon egy olyasmit, ami jó lenne, de egy T-25 trakival együtt eladó csak, ráadásul azt se tudják, mekkora a plató, még kb. sem. Fura eladók vannak...
Válasz #998. hozzászólásra A Farmer 20 nra gondoltam, 2 tonnás billenő pótkocsi, rendszámmal, nincs 1 millió. Ezen törpöltem én is, de végül is találtam kevesebbért, igaz használtat, amire még költök úgy 50 pénzt.
Köszi, az agrosatnál a 180x300-as platóval 1,4M körül van, ez 200x350 1,6M. Jól néz ki, csak egy kicsit húzós árban, mert ennyiért vettem az MTZ-t, sajnálnék ennyi pénzt egy pótkocsiért.
Segítsetek lkégyszíves! Van egy NSN 10 2B billenős pótkocsim, és billentés közben okádja at olajat a levegőeresztőn keresztül. Van esetleg valakinek karmantyúja hozzá, vagy tartalék munkahengere?
Válasz #992. hozzászólásra Szia! Nem tudom, hogy mit néztél, de egy javaslom, hogy az IGJ honlapján nézz körül. Elfogadhatóak az árai, le is vizsgáztatják, ha kell, normális áron.
1 tengelyes, billenős pótkocsi kéne, ami lehetőleg minél alacsonyabb. 82-es MTZ-vel húznám, fát hordanék vele az erdőről, meg évente 20-25m3 virágföldet kell kibányásznom a palántaneveléshez illetve a cserepes növényeim beültetéséhez. Fontos, hogy rendszámos legyen, mert műúton tudom csak megközelíteni az erdőt, ha sár van, vagy áll a víz, mint idén is.
Ilyesmit nézegetek, de nagyon fájna ennyit kiadni egy pótkocsiért, ennyiért vettem a traktort...
Mit raknál rá annyit?40 centis az oldala.Ha egyenletesen van elosztva a súly akkor elbír 7t.Én egy 72 családos konténert hordok vele az kb annyi.Bála ráfér az aljába 8db 120-asösszesen 14-et jó vele vinni.1000 literes lBC-ket vízzel csak jó platóval érdemes mert beszakadhat.Terményből aratáskor saját részre szoktunk ráengedni max 30-35q terményt kifóliázva.Az oldalai nem jól zárnak hiszen fix raklapos pótok és a oldalosztók és a sarkai kivehetők.Az enyém alatt 275x22,5 kis kamiongumik vannak.Szélesebbek és ezért stabilabb a konti miatt.
Tisztelt Fórumosok.Egy kis tanácsot kérnék.Pótkocsit akarok venni.Néztem egy mbp 3.5t vagy román rm 7 est.Valaki tudna mondani plató méreteket meg tanácsokat melyik lenne jobb.Nincs nagy traktorom egy ltz 55 van ezért néztem ezeket .
Arra jó.
Elég hosszú a nyomtáv és a váz sem látszik olyan vastagnak, ezért reális az a terhelés, ami a papíron van.
A HL-t milyen áron sikerült beszerezni?
Van papírja, de a teherbírást én is nagyon keveseltem a vázhoz képest, azt hittem, hogy 15 tonnás.... 5 év műszaki van rajta.
Távolabbi földemről próbáltam bálaszállításra, arra tökéletes és egy Ifa HL 6102 vettem még elé, és következő szezonban szerelvényben szeretném majd használni a kettőt.
Viszont ket potot húzni sokkal nehezebb, mint egy nagyobbat. Kezdődik ott, hogy egy HW üresen 4,5 tonna, kettő az mar 9. Ezzel szemben egy 18 tonnás Kögel 4,8, egy 24 tonnás 5,5 tonna! Ráadásul tarlón fordulásnal minden kerek külön nyomon fordul, ami elég komoly taposás! A nagy potot ugyanúgy nem fordítod meg a puha földön, mint ket kicsit!
Ezzel viszont tudsz tolatni, sok közülük hatra is billent, ami nagy hiánya a HW-nak, es sokkal rövidebb a szerelvény, ami forgalmas utakon előny! Ahol gyorsabb a vontató ott jol jon a légrugo is!
Egyetlen hátránya, hogy nem egyben nyílik az oldalfala, de max ennyi...
a hamster futómüve meg minden egyébb más felépitése sem eggyeztethetö össze egy nagy terhet cipelö billenös potéval ....és ráadásul nem is olcsobb .....szerintem felejtös papirilag sem kivitelezhetö egyszerüen és még kinlodsz is vele .....
Töröm a fejem egy kisebb egytengelyes billenősön.Szerintetek ha az ember venne egy papíros hamstert,és tennék rá egy billenő platót akkor a következő műszakin nyafognának a vizsgáztatók?Ugyanúgy áruszállításra lenne használva,csak a felépítmény más.
Én is így gondolom. Én eladtam a nagyot mert az is kevés volt, most úgy oldom meg hogy olyan kombájnossal vágatom aki két dupla pótos szerelvénnyel szálit kb 600 mázsát és halad a munka.Többek között ennek köszönhetem hogy az elsők közöt le lett vágva és aki másnap akarta vágatni annak meg 3 hete ázik.Kombájnhoz meg amugy is nehéz a fuvart egyeztetni ha nem egy a cég.Ő meg így nagyobb kedvel jön vágni.
Arra az évi néhány napra valóban nem gazdaságos ekkora értéket fen tartani
Úgy mondják nem kell ahhoz tehenet venni hogy az ember tejet igyon.
Egy kis szaladgálósra valóban szükség van a ház körül.
Ez így van. De inkább álljon a telepen amikor nem használom mint, hogy kifizessek a fuvarosnak egynapos melóért egy negyed pót árát. Amikor lehúzott egy ismerős fuvaros, "baráti alapon" vitt el két faluval odébb ( 15km) három kanyar búzát (kb 25to összesen) szólóban 100ft ért. És utána még jött hogy vessek meg sorközműveljek neki a fuvar fejében. Na akkor rágtam be és vettem egy pótot. Elég leharcolt esztétikailag, de teljesen használható, három oldalra billenős aluoldalas. Sikerült kifognom áfásan 1milla volt. Hivatalos papíros csak át kellett csinálni pirosra és kész. Azóta egy levegőcsövet cseréltem rajta meg az egyik oldal ajtó sarkát papírozni kell mert 1x leakadt , leesett és kicsit benyomódott és ott potyogtatna. Nem sokat fuvaroztam vele, tényleg évi 8-10 napot van használva max de az árát már az első évben kidolgozta ha a hivatalos fuvar árakkal számolom.
Ez a lényeg a nagypótban hogy halad vele a munka. De ha valaki nem tudja kihasználni akkor egész évben 4-5 napot dolgozik utána ott áll az udvar sarkában kihasználatlanul.
Kell mellé még egy kisebb ami az ide-oda szaladgáláshoz lehet használni.
3409 hozzászólás
Válasz #1000. hozzászólásra
Én régen ilyet szerettem volna:
Famer 03 pótkocsi
Válasz #1000. hozzászólásra



Nekem ilyen volt a T-25 ös után!
Egy tengelyes orosz pótkocsi!
3,02x1,77x0,7m =3,6m2
önsulya 10mázsa és 2t ösztömege de simán elvisz 25 30mázsát csak a t-25ös birja!
Gumi 9x16 és 2-2,5 bár levegöt!
Üdv.!
Segítséget szeretnék kérni. Meg tudnátok mondani nekem, hogy mi a neve ennek a kéttengelyes pótkocsinak? Vagy legalábbis milyen gyártmányú.
Kettő videót linkelek, az egyikben az MTZ húz ilyet, a másikban a Zetor.
https://www.youtube.com/watch?v=Lhx1vy1kxQM
https://www.youtube.com/watch?v=yPEMCX_KM1A
Válasz #1006. hozzászólásra
Minimum 3-ast.
Sziasztok!
Lenne egy pótkocsi, amit lemezelni kéne.
A középső részen 1-1,2 méter szélesen hosszan nincs semmi alátámasztás gyárilag. Széleinél viszonylas sűrű az alátámasztás.
Mekkora vaslemezt tennétek erre?
Válasz #1001. hozzászólásra
Ezek az eladók nem gazdálkodnak, örökség a holmi és többen várnak belőle nagy pénzt....
Ráadásul abszolút nem kell nekem a t-25, kistraktornak nagy, nagy gépnek kicsi, se első hajtás. Van egy 35 lovas Valpadana, meg egy 82.1 MTZ.
Válasz #1003. hozzászólásra
Azon is 20" kerék van, nem? Plusz az oldalfal, meg 2t csak a saját tömege, nekem felesleges, meg fával megrakni nem lenne nagy öröm.
Olyan kéne, amin a 15,3" tehergumi van, az nem túl magas.
Válasz #992. hozzászólásra
EB 8 az alacsonyabb ,mint a hetes vagy neked az nagy?
Válasz #1001. hozzászólásra
vagy megtartod a vlagyit könnyűmunkára.
körfűrész és társai.
Válasz #1000. hozzászólásra

Ha nincs messze elmész megnézed. Kialkudsz a kettőre valami jó árat és elpattintod a vlagyit.
Válasz #999. hozzászólásra
Az nekem pici a 82-es MTZ után. Akkora kell, amire ráfér 4-5 m3 fa.
Találtam itt a használtpiacon egy olyasmit, ami jó lenne, de egy T-25 trakival együtt eladó csak, ráadásul azt se tudják, mekkora a plató, még kb. sem. Fura eladók vannak...
Válasz #998. hozzászólásra A Farmer 20 nra gondoltam, 2 tonnás billenő pótkocsi, rendszámmal, nincs 1 millió. Ezen törpöltem én is, de végül is találtam kevesebbért, igaz használtat, amire még költök úgy 50 pénzt.
Válasz #994. hozzászólásra
Köszi, az agrosatnál a 180x300-as platóval 1,4M körül van, ez 200x350 1,6M. Jól néz ki, csak egy kicsit húzós árban, mert ennyiért vettem az MTZ-t, sajnálnék ennyi pénzt egy pótkocsiért.
Válasz #996. hozzászólásra Köszönöm!
Válasz #995. hozzászólásra

Ez való bele-->Készlet!
Tavaly újítottam fel egy ilyen pótkocsit!
Segítsetek lkégyszíves! Van egy NSN 10 2B billenős pótkocsim, és billentés közben okádja at olajat a levegőeresztőn keresztül. Van esetleg valakinek karmantyúja hozzá, vagy tartalék munkahengere?
Válasz #992. hozzászólásra
http://www.igj.hu/index.php/potkocsi-gyartas/kistermelok-onkormanyzatok-potkocsijai
Itt megtalálod!
Válasz #992. hozzászólásra Szia! Nem tudom, hogy mit néztél, de egy javaslom, hogy az IGJ honlapján nézz körül. Elfogadhatóak az árai, le is vizsgáztatják, ha kell, normális áron.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.
1 tengelyes, billenős pótkocsi kéne, ami lehetőleg minél alacsonyabb. 82-es MTZ-vel húznám, fát hordanék vele az erdőről, meg évente 20-25m3 virágföldet kell kibányásznom a palántaneveléshez illetve a cserepes növényeim beültetéséhez. Fontos, hogy rendszámos legyen, mert műúton tudom csak megközelíteni az erdőt, ha sár van, vagy áll a víz, mint idén is.
Ilyesmit nézegetek, de nagyon fájna ennyit kiadni egy pótkocsiért, ennyiért vettem a traktort...
agrosat
Válasz #988. hozzászólásra
Ki bizony. A cégnél 8t van rajta folyton. A váznak semmi baja.
Válasz #989. hozzászólásra
Nagyon semmit nem tudnák rátenni annyit.
Csak a terhelhetőség végett kérdeztem.
Válasz #988. hozzászólásra
Mit raknál rá annyit?40 centis az oldala.Ha egyenletesen van elosztva a súly akkor elbír 7t.Én egy 72 családos konténert hordok vele az kb annyi.Bála ráfér az aljába 8db 120-asösszesen 14-et jó vele vinni.1000 literes lBC-ket vízzel csak jó platóval érdemes mert beszakadhat.Terményből aratáskor saját részre szoktunk ráengedni max 30-35q terményt kifóliázva.Az oldalai nem jól zárnak hiszen fix raklapos pótok és a oldalosztók és a sarkai kivehetők.Az enyém alatt 275x22,5 kis kamiongumik vannak.Szélesebbek és ezért stabilabb a konti miatt.
Köszönöm a válaszokat!
Szerintetek a HL 6002 vagy 61.02 kibírna max. 7-8 tonna terhelést is nagyon ritkán? Ezeknek gondolom erősebb lehet a váza mint egy RM pótnak.
...és valóban 9x 20 as gumik vannak alatta.
Válasz #984. hozzászólásra
Az enyém 520x245
Válasz #984. hozzászólásra
4,8x2,4
Válasz #981. hozzászólásra
Egyébként a HL 6102 belső platómérete mekkora lehet?
Tisztelt Fórumosok.Egy kis tanácsot kérnék.Pótkocsit akarok venni.Néztem egy mbp 3.5t vagy román rm 7 est.Valaki tudna mondani plató méreteket meg tanácsokat melyik lenne jobb.Nincs nagy traktorom egy ltz 55 van ezért néztem ezeket .
Válasz #980. hozzászólásra
Igen, talán ugyan az, mint a HW6011-nek.
Válasz #979. hozzászólásra
Akkor elméletileg 130cm alatt van a plató magasság.
Gondolom 8,25 gumikkal van szerelve.
Válasz #978. hozzászólásra
Festés miatt fel van bakolva, 133 cm mértem így, kb 5 cm-t kell elvenni ebből az emelés miatt, kb ennyivel emeltem túl a kerekek levétele miatt.
Válasz #977. hozzászólásra
Meg tudnád mérni nekem, hogy mekkora a plató magassága a földtől a HL 6102-nak?
Válasz #976. hozzászólásra
Együtt vettem a naggyal egy fuvarozós ismerőstől így bőven piaci ár alatt adta.
Egyébként van még 2 eladóm, itt is hirdetem az oldalon. RM4 meg egy másik bálaszállító.
Válasz #975. hozzászólásra
Arra jó.
Elég hosszú a nyomtáv és a váz sem látszik olyan vastagnak, ezért reális az a terhelés, ami a papíron van.
A HL-t milyen áron sikerült beszerezni?
Válasz #974. hozzászólásra
Van papírja, de a teherbírást én is nagyon keveseltem a vázhoz képest, azt hittem, hogy 15 tonnás.... 5 év műszaki van rajta.
Távolabbi földemről próbáltam bálaszállításra, arra tökéletes és egy Ifa HL 6102 vettem még elé, és következő szezonban szerelvényben szeretném majd használni a kettőt.
Jó éjszakát!
Válasz #971. hozzászólásra

Szia!
Jó hosszú, kukival 40cm magasan megrakva is már túlsúlyba megy.
Fix platós Ifa pót ár stimmelne rá.
Papírjai vannak, rendszám? Ez is hozzátesz még az árhoz.
Amennyiért vetted +3q téli burgonya már a héten átvenném.
Válasz #972. hozzászólásra

Válasz #971. hozzászólásra

Amennyiért vetted..................
Üdv!

Vettem nyáron egy pótot, szerintetek mennyi lehet a reális ára?
Fixes, 7,5 tonna teherbírás, 7,5x2,5m es plató, kamion kerekek,5 év műszaki, német gyártmány (Wackenhut)
Leírná valaki, hogy pótkocsiból forgózsámolyt hogy kell kiszedni? Nagy vonalakban, hogy mi a sorrend, hol támaszt alá, stb.
Válasz #968. hozzászólásra
mit vettél a wts helyett?
Válasz #954. hozzászólásra
Viszont ket potot húzni sokkal nehezebb, mint egy nagyobbat. Kezdődik ott, hogy egy HW üresen 4,5 tonna, kettő az mar 9. Ezzel szemben egy 18 tonnás Kögel 4,8, egy 24 tonnás 5,5 tonna! Ráadásul tarlón fordulásnal minden kerek külön nyomon fordul, ami elég komoly taposás! A nagy potot ugyanúgy nem fordítod meg a puha földön, mint ket kicsit!
Ezzel viszont tudsz tolatni, sok közülük hatra is billent, ami nagy hiánya a HW-nak, es sokkal rövidebb a szerelvény, ami forgalmas utakon előny! Ahol gyorsabb a vontató ott jol jon a légrugo is!
Egyetlen hátránya, hogy nem egyben nyílik az oldalfala, de max ennyi...
Válasz #963. hozzászólásra


Faca!
Az ára meg még facább
Válasz #965. hozzászólásra
a hamster futómüve meg minden egyébb más felépitése sem eggyeztethetö össze egy nagy terhet cipelö billenös potéval ....és ráadásul nem is olcsobb .....szerintem felejtös papirilag sem kivitelezhetö egyszerüen és még kinlodsz is vele .....
Töröm a fejem egy kisebb egytengelyes billenősön.Szerintetek ha az ember venne egy papíros hamstert,és tennék rá egy billenő platót akkor a következő műszakin nyafognának a vizsgáztatók?Ugyanúgy áruszállításra lenne használva,csak a felépítmény más.
Válasz #963. hozzászólásra
Jó masszív gép.
Válasz #961. hozzászólásra

474es hsz-ban vannak róla képek.
Válasz #960. hozzászólásra
Én is így gondolom. Én eladtam a nagyot mert az is kevés volt, most úgy oldom meg hogy olyan kombájnossal vágatom aki két dupla pótos szerelvénnyel szálit kb 600 mázsát és halad a munka.Többek között ennek köszönhetem hogy az elsők közöt le lett vágva és aki másnap akarta vágatni annak meg 3 hete ázik.Kombájnhoz meg amugy is nehéz a fuvart egyeztetni ha nem egy a cég.Ő meg így nagyobb kedvel jön vágni.
Arra az évi néhány napra valóban nem gazdaságos ekkora értéket fen tartani
Úgy mondják nem kell ahhoz tehenet venni hogy az ember tejet igyon.
Egy kis szaladgálósra valóban szükség van a ház körül.
Válasz #960. hozzászólásra
Amikor lehúzott egy ismerős fuvaros, "baráti alapon" vitt el két faluval odébb ( 15km) három kanyar búzát (kb 25to összesen) szólóban 100ft ért. És utána még jött hogy vessek meg sorközműveljek neki a fuvar fejében. Na akkor rágtam be és vettem egy pótot. Elég leharcolt esztétikailag, de teljesen használható, három oldalra billenős aluoldalas. Sikerült kifognom áfásan 1milla volt.
Hivatalos papíros csak át kellett csinálni pirosra és kész. Azóta egy levegőcsövet cseréltem rajta meg az egyik oldal ajtó sarkát papírozni kell mert 1x leakadt , leesett és kicsit benyomódott és ott potyogtatna. Nem sokat fuvaroztam vele, tényleg évi 8-10 napot van használva max de az árát már az első évben kidolgozta ha a hivatalos fuvar árakkal számolom.
Ez így van. De inkább álljon a telepen amikor nem használom mint, hogy kifizessek a fuvarosnak egynapos melóért egy negyed pót árát.
Válasz #959. hozzászólásra
Ez a lényeg a nagypótban hogy halad vele a munka. De ha valaki nem tudja kihasználni akkor egész évben 4-5 napot dolgozik utána ott áll az udvar sarkában kihasználatlanul.
Kell mellé még egy kisebb ami az ide-oda szaladgáláshoz lehet használni.