Ezt adtam el 1.3milláértés ezt vettem helyette 1.6ért.Az idén elbírta húzni 18t trágyával még az mtz is.Ez fixesből van átalakítva,most akkor döntsd el melyik jön be jobban.
Ebbe én is nagy fantáziát látok! Szerintem ha sikerül olcsón hozzájutni egy ilyen alvázhoz akkor olyasmi áron lesz egy nagyon fasza 18-t-ás pótod mint egy jobbfajta HW. És szerintem ég és föld a különbség a kettő között. Csak ugye ehhez gép is kell ami elhúzza. Az lenne a legjobb ha megadnak megbírnád csinálni. Ezeket a felépítményeket nagyon fainúl összerkják, régebben én is nézegettem képeket és tetszenek.
Milyen típusú, márkájú pótkocsit érdemes nézni, ha a platómagasságnak 150 alatt kéne lennie? 120 magasság már ideális lenne, ja és min. 3 tonna teherbírás hivatalosan.
Az a tipus, csak nekem nem tudtak megmondani pontosan a nevet. A felepitmeny egyebkent hibatlan, magositozva, oldal az alulrol nyili, meg a felcsukassal sem kellene bajlodni. Az ara meg kb. annyi mint 1 HW80-11.
2 ev muszaki rajta. Nem egyszeru donteni:-)
Hali nekem volt ilyen pótom,egy a lényeg ,kicserélni ifa billentő hengerre (az a legolcsóbb),kamionnak 5 perc mire feltermeli a levegőt,traktornak az félóra ,nem lehet szabályozni a billentést ,kinyitod a csapot és egyben billent,ha megállitod a billentést ujra t ermelni a levegőt,külön 2db 300 liters légtartálya volt a billentésnek
hátha az gyári akkor gondolom működik is... én kérek elnézést hogy ennyire nem haladok a korral, segíteni így nem tudok de hátha lesz valaki aki tájékozottabb mint én...
Igen van olyan pot, hogy a billento munkahengereket levego mukodteti. Billentesnel a pot hatuljan at kell valtani egy kart es a levego az nem a fekhez megy hanem a munkahengerekhez. Eddig en sem hallottam ilyenrol.
Erdekelne, hogy mennyire megbizhatoak ezek a potok?
Ugyanis ez egy 3 tengelyes 23t-s pot. Aztan ne erjen meglepetes ha lesz rajta 200q termeny es nem birja lebillenteni:-)
Mivel nem szoktam csak egyes topikot elolvasni, ezért először nyitottam meg ezt.
Sok év után úgy gondoltam, hogy a kombájntól hazahoztam 300 q kukoricát.
Az egyiken 120 q volt 80.11 es lehetett.
A másik 60.11 es, a harmadik MBP 6,5
Ha hülyeséget írtam kérem kultúráltan kiigazítani, mert régen voltam TSZCS-s.
A HW pótkocsikat az IFA húzta, az MBP az MTZ.
A maszek világ eljövetele sok mindent megváltoztatott.
Én úgy látom, hogy aki teheti széles gumival a legnagyobbat választja.
Arra ha akar tud kevesebbet tenni. Van ismerősöm, aki még erre is magasítót szerelt. Az aszfalton bírja a traktor, csak emelkedő ne legyen.
Ő nem gépész. Agronómus.
Milyet vegyél?
Amiből a szomszédodnak a legtöbb van, vagy amit utoljára vett, kérdezd meg tőle, hogy miért ezt választotta.
Ha megy és nincs gond vele akkor folytasd. Ha kevés terület akkor egy pótkocsi hosszú évek alatt hozza vissza árát, más dolog ha teherautót kell fogadnod akkor már hamarabb megtérül.
Attól függ, hogy mit termelsz. Mennyit kell szállítani.
Kalászosoknál maximum aratáskor van nagyobb szállítási igény, így egyéb esetekre elég egy kisebb egytengelyes is. csak az aratásért luxus egy nagy kéttengelyest ráncigálni.
Azért 50 km/h-nál mind HW, mind BSS-nél inkább kicsit vékonyabban pakolnék (mi a HW60.11-re 85-90q-t fel szoktunk tenni, de szerintem elég lenne 70-75q, ha gyorsabban mégy)
Én most épp voltam kint a "tanyavilágba" és találtam az egyik helyen sok bondott ehhez hasonló man alvázat, platót, tengelyt. Szerintetek az ugy jó lenne hogyha ilyen kocsi alól kiszedve beraknám kb középre ugyhogy a traktorra 1 max 1,5 t jusson megrakva egy csupasz alváz alá arra egy plató + 1 billentő munkahaneger. Ugy kb 10t össztömegig vagy 10t-rakhatóra gondoltam. Szerintetek elbírá? Vagy kevés hozzá? Elég olcsón kijönne így.
Tévedésben vagytok ,hogy több tonnákkal terheli az alsó huzót(vagy akármit)megvan szabva mennyivel terhelhetö,max 1-2 tonna szerintem,persze gyári kocsira gondolok nem valami tákolmányra
Vagy csak a tridemet szokás hárompontra rakni? Az biztos, hogy amit eddig húztam tandemet, azzal alsó húzón is voltak érdekes élményeim nagyobb súlyoknál.
Annyit tudok most csak mondani,hogy 1 db 8 tonnás,és 2 db 6 tonnás.Este talán többet tudok írni,ha a férfiaim itthon lesznek.Te nem laksz messze tőlünk,eljöhetsz megnézni.
3409 hozzászólás
Válasz #254. hozzászólásra
Ezt adtam el 1.3milláért
és ezt vettem helyette 1.6ért.Az idén elbírta húzni 18t trágyával még az mtz is.Ez fixesből van átalakítva,most akkor döntsd el melyik jön be jobban.
Válasz #257. hozzászólásra
Szerintem is túlárazottak a hw pótok,eljárt felettük már az idő.
Válasz #256. hozzászólásra
nem is adnék egy hw kocsiért 1 misinél többet,legyen az bármilyen állapotú
Válasz #254. hozzászólásra
Sok gabonás kamion pótja abból van,legalábbis amik hozzám jártak. Frankó légrugós pótok,sokkal jobb szerintem mint a laprugósak.
Válasz #254. hozzászólásra
Ezeket a felépítményeket nagyon fainúl összerkják, régebben én is nézegettem képeket és tetszenek. 
Ebbe én is nagy fantáziát látok! Szerintem ha sikerül olcsón hozzájutni egy ilyen alvázhoz akkor olyasmi áron lesz egy nagyon fasza 18-t-ás pótod mint egy jobbfajta HW. És szerintem ég és föld a különbség a kettő között. Csak ugye ehhez gép is kell ami elhúzza. Az lenne a legjobb ha megadnak megbírnád csinálni.
Jó estét!

Valamelyikőtöknek van már tapasztalata a konténer vázasból átalakított gabonás pótról?
Pót
Vagy inkább gyári gabonást érné meg rendbe szedni?
Köszönöm az infókat!
Válasz #251. hozzászólásra
Vagy RM 4
Válasz #250. hozzászólásra
Akkor nem jol irtad, nem oldalfalmagasság,hanem platómagasság
Válasz #247. hozzászólásra
RM 7
Válasz #248. hozzászólásra
Ládás megrakodásra, oda ahova egy kisebb teherautó (hátsókerékhajtású) nem tudna beállni.
Válasz #247. hozzászólásra
Vagy kisebb, mint 120 cm oldalfalmagasság.
Válasz #247. hozzászólásra
mire kell?
Milyen típusú, márkájú pótkocsit érdemes nézni, ha a platómagasságnak 150 alatt kéne lennie? 120 magasság már ideális lenne, ja és min. 3 tonna teherbírás hivatalosan.
Válasz #245. hozzászólásra
ha van mivel húzni akkor nem kérdés, hogy melyiket,nekem 22-23 tonna ráment
Az a tipus, csak nekem nem tudtak megmondani pontosan a nevet. A felepitmeny egyebkent hibatlan, magositozva, oldal az alulrol nyili, meg a felcsukassal sem kellene bajlodni. Az ara meg kb. annyi mint 1 HW80-11.
2 ev muszaki rajta. Nem egyszeru donteni:-)
Válasz #243. hozzászólásra



Maga az átalakitás nem nagy munka ,ha talász használt hengert 3 egyformát akkor megéri megvenni, amugy jó kis kocsi volt Kasbohrer 1973-bol
szia,
koszi az infot, meg elgondolkodom rajta
Válasz #239. hozzászólásra
Hali nekem volt ilyen pótom,egy a lényeg ,kicserélni ifa billentő hengerre (az a legolcsóbb),kamionnak 5 perc mire feltermeli a levegőt,traktornak az félóra ,nem lehet szabályozni a billentést ,kinyitod a csapot és egyben billent,ha megállitod a billentést ujra t ermelni a levegőt,külön 2db 300 liters légtartálya volt a billentésnek
:-), Gyari megoldas, viszont nem egy mai fejlesztes, a pot 1977-es. Nagyon jo allapotban van, viszont emiatt a megoldas miatt idegenkedek tole.
Válasz #239. hozzászólásra
hátha az gyári akkor gondolom működik is... én kérek elnézést hogy ennyire nem haladok a korral, segíteni így nem tudok de hátha lesz valaki aki tájékozottabb mint én...
csao Drisa,
Igen van olyan pot, hogy a billento munkahengereket levego mukodteti. Billentesnel a pot hatuljan at kell valtani egy kart es a levego az nem a fekhez megy hanem a munkahengerekhez. Eddig en sem hallottam ilyenrol.
Erdekelne, hogy mennyire megbizhatoak ezek a potok?
Ugyanis ez egy 3 tengelyes 23t-s pot. Aztan ne erjen meglepetes ha lesz rajta 200q termeny es nem birja lebillenteni:-)
udv
robi
Válasz #237. hozzászólásra
Hát meglepődnék ha volna olyan...
Udv mindenkinek,
Talalkozott mar valaki olyan potkocsival aminek a munkahengereit nem olaj hanem levego mukodtette?
Esetleg leirna pozitiv ill. negativ tapasztalatait?
koszonom
udv
robi
Válasz #235. hozzászólásra
Igyekszem ...
Válasz #228. hozzászólásra
barátom, az emúlt 1 év postja ez volt...
ennél ragyogóbban megragadni a dolgozó ember gondjait nem lehet
beszarás
Mivel nem szoktam csak egyes topikot elolvasni, ezért először nyitottam meg ezt.

Sok év után úgy gondoltam, hogy a kombájntól hazahoztam 300 q kukoricát.
Az egyiken 120 q volt 80.11 es lehetett.
A másik 60.11 es, a harmadik MBP 6,5
Ha hülyeséget írtam kérem kultúráltan kiigazítani, mert régen voltam TSZCS-s.
A HW pótkocsikat az IFA húzta, az MBP az MTZ.
A maszek világ eljövetele sok mindent megváltoztatott.
Én úgy látom, hogy aki teheti széles gumival a legnagyobbat választja.
Arra ha akar tud kevesebbet tenni. Van ismerősöm, aki még erre is magasítót szerelt. Az aszfalton bírja a traktor, csak emelkedő ne legyen.
Ő nem gépész. Agronómus.
Milyet vegyél?
Amiből a szomszédodnak a legtöbb van, vagy amit utoljára vett, kérdezd meg tőle, hogy miért ezt választotta.
Válasz #230. hozzászólásra
KATT

Egy Dianás cukor legalább ....
De nem análisan :
Ez ajánlom annak aki olcsón akar berúgni !
Válasz #228. hozzászólásra



Micsoda hasonlat, ráadásul sokféle képen értelmezhető.
Válasz #230. hozzászólásra

Tanulság:
Ha van kakasod, ne vegyél Fliegl pótot, mert a kakas szét...sza.
Válasz #229. hozzászólásra




Menyi alko kell ehhez h. ilyeneket írjon????
Válasz #228. hozzászólásra





Válasz #227. hozzászólásra

Mindent tönkre lehet tenni .
Nagyanyám tyúkja pár évig úgy tojt mint az állat , szünet nélkül.
Aztán kaptak egy hatalmas öreg kakast mellé , ami halálra baszta egy hét alatt !
Ha nincs az az állat , még tojhatott volna egy ideig ...
Ezek a fligl érnek a kalap szartól többet de komolyan?
Letolóst lestem pár napja húzató foltozva.
Válasz #224. hozzászólásra
Mennyi az az occo?
egy hw 6011 - re gondoltam
csak nemtudom hogy megéri e 10 ha mellé
occó hw engem is érdekelne.
Válasz #221. hozzászólásra
Ha megy és nincs gond vele akkor folytasd. Ha kevés terület akkor egy pótkocsi hosszú évek alatt hozza vissza árát, más dolog ha teherautót kell fogadnod akkor már hamarabb megtérül.
Válasz #220. hozzászólásra
Attól függ, hogy mit termelsz. Mennyit kell szállítani.
Kalászosoknál maximum aratáskor van nagyobb szállítási igény, így egyéb esetekre elég egy kisebb egytengelyes is. csak az aratásért luxus egy nagy kéttengelyest ráncigálni.
Ez engem is érdekelne mert aratáskor mindíg megy a kölcsönkéregetés
10 ha föld mellé érdemes pótkocsit venni?, ha traktorn és ekén kívűl nincs más munkagép
Azért 50 km/h-nál mind HW, mind BSS-nél inkább kicsit vékonyabban pakolnék (mi a HW60.11-re 85-90q-t fel szoktunk tenni, de szerintem elég lenne 70-75q, ha gyorsabban mégy)
a legtöbb pót teherautópót volt fénykorában (hw,bss(azok birják,de egy eb-vel rugózás nélkülivel,meggondolnám az 50-et
Szóval az a kérdés akinek tudja az 50et a traktor, bírja e a pót vagy nemlétezik kihasználni az 50et XY márkájú póttal ezeken a príma utakon.....
Mennyire bírják a pótok az 50ezést?
jó 8011-es vázat nem tud valaki,jó olcsón,amin van munka télére,ha nem lenne elég hólapátolás?
Én most épp voltam kint a "tanyavilágba" és találtam az egyik helyen sok bondott ehhez hasonló man alvázat, platót, tengelyt.
Szerintetek az ugy jó lenne hogyha ilyen kocsi alól kiszedve beraknám kb középre ugyhogy a traktorra 1 max 1,5 t jusson megrakva egy csupasz alváz alá arra egy plató + 1 billentő munkahaneger. Ugy kb 10t össztömegig vagy 10t-rakhatóra gondoltam. Szerintetek elbírá? Vagy kevés hozzá? Elég olcsón kijönne így. 
Válasz #212. hozzászólásra
a K80-ra enged max 3tonnát
Tévedésben vagytok ,hogy több tonnákkal terheli az alsó huzót(vagy akármit)megvan szabva mennyivel terhelhetö,max 1-2 tonna szerintem,persze gyári kocsira gondolok nem valami tákolmányra
Válasz #206. hozzászólásra
Vagy csak a tridemet szokás hárompontra rakni? Az biztos, hogy amit eddig húztam tandemet, azzal alsó húzón is voltak érdekes élményeim nagyobb súlyoknál.
Válasz #209. hozzászólásra
Annyit tudok most csak mondani,hogy 1 db 8 tonnás,és 2 db 6 tonnás.Este talán többet tudok írni,ha a férfiaim itthon lesznek.Te nem laksz messze tőlünk,eljöhetsz megnézni.