Feleslegesen álltok le vele vitatkozni... csak engedjétek el. Bár azt végképp nem értem aki ennyire gyűlöli ezt a márkát, az miért írogat egy mtz topikba...
Válasz horvath.agro #1520. hozzászólásáraÍrtam már,550-es mtz (üzemóra számláló nem működik már) legalább 10.000 óra (és ezt ne a steyer üzemórájával számold hanem szorozd meg kb 1.5-el) van már benne.
Sokáig dolgozott keményen minden nap,3 éve ment nyugdíjba.A motor akkor kapott egy felújítást de még ment volna csak egy henger indításnál gyengélkedett. Azon kívül bontatlan,illetve nyúl-béka berakás miatt volt bontva.Gyári kuplung (illene kicserélni de már csak évi 1.5 tank gázolaj fogy el így bírni fogja még)
Váltóban egyszer volt olajcsere. Mikor drága volt a gázolaj tizenéve tisztán étolajjal használtam.
Ha nem hiszed-el gyere nézd meg.
Hozzáteszem nem szeretem az mtz-ét,váltunk is apránként. Igaz nem steyerre.
Válasz horvath.agro #1520. hozzászólásáraAz a baj hogy nem hiszel senkinek semmit. Senki nem önmaga ellensége.
Ha olyan sok baj lenne velük,mindenki megszabadúlt volna tőlük!
kuplungot most cseréltem, de ez már a 8. év és az én hibámból szakadt át és 95 ezres alkatrészköltsége volt meg egy széthúzás
van egy 94-ben vásárolt MTZ-m, szintén újként jött, 5ezer óra körül van, azon javíttattam önindítót és hidraulika tömböt cseréltem, gyári gumik vannak rajt, arra tényleg semmi nem ment rá, csak a folyadékok és a műszaki vizsgadíjak
Válasz horvath.agro #1520. hozzászólásáraKözelsincs annyi baj az MTZ vel mint ahogy itt beállítod. A rossz tapasztalatod vagy egy korábban gazdátlan traktor miatt volt. Vagy ugye mert nem értesz hozzá. MTZ nek lelke van. Ha nem lesz elektrodisel traktor 5-6 év múlva, én sem fogok nyugatit venni. Többet.
Válasz Gandhy #1513. hozzászólásáraRégebben számoltunk 5 db új Mtz folyamatosan cserélve12000+ üóra kb 100.000 Ft nem várt kiadás, volt amiben még akkumlátort sem cseréltünk,gumiból is csak elsőt egyszer!!!!
Attól, hogy nálad nem vált be, másnál még lehet jó.
De azért a steyer árát csak kikeccsölte...
Nem csak steyerből áll ám a világ, van, akinek a ruszki is tud használható gépet kitolni a gyártósorról, bármennyire is hihetetlen...
Alkatrészben még mindig olcsóbb, hiába több kell bele, de cseszheted, ha a kormány és az ülés között van a hiba...
Válasz Gandhy #1515. hozzászólásáraa hátsó ablaktörlő kapcsolója is döglött, de arra már nem költöttem még 500 ft-ot, csak lehóztam a sarut, amúgy sem használom
esőben nem dolgozom, ha mégis, akkor meg nem nézek hátra
Válasz horvath.agro #1514. hozzászólására2 hidraulikacső, 2 üzemanyag visszafolyó, egy termosztát, egy csukló az elsőhajtás kardánhoz és egy az elsőhíd közepén alul lévő valami, amitől szitált az eleje, egy elsőhajtás kapcsoló button, és egy hátsóféltengely csapágy és egy áramtalanító kapcsoló
én hülye lennék, ha vennék 30 millióért egy traktort, amikor 13-ért is kapok olyat, ami tökéletesen megfelel a céljaimnak és az elvárásaimnak, alacsonyabb üzemeltetési költséggel
akinek meg 30 milliós traktor kell a munkája elvégzéséhez, hülye lenne, ha venne egy 13 millióst
és hetedszerre is leírom, az első 3000 óra/7év alatt, váratlan költéseim értéke, 100ezer ft sem volt, és nem is igazán tervezek már sokat beletenni, ezért vennék újat, mert már nálam ledolgozta az elvártat
Válasz Gumóka #1511. hozzászólásáraEgyébként 7000 óra körül van a 1025 nagybátyámnál, még papa vette, én sokat nem mentem vele, de családilag volt használva, aztán eddig nagy pénzek nem lettek beleölve, a munkát meg elvégezte. Bőven kitermelte amit kellett.
milyen érdekes, hogy rajtatok kívül mindenki hülye aki nyugatit vesz, mert van egy kis igénye...
okosan pedig filozofálgattok a hatalmas fenntartási költségről meg szervízköltségről, de üzemórárá vetítve bőven többet költötök a csoda mtz-re, csak ezt elfelejtitek őszintén ideírni, a nagy csodálat hevében...
Válasz Gumóka #1505. hozzászólásáraa szomszéd Csééz(bár nem is sejtem, hogy terjedt el ez a kiejtés, de 10-ből 8-an így hívják) Puma 195(nem használtan vette) pár évesen az olajleeresztőn alkatrész darabok potyogtak ki. A tavaszi előkészítésre bérelni kellett egy gépet(Steyr 200 le körülit, de nem tartotta meg), mire megjavították, na meg azonnal rendelt egy JD 8295-t, hátha az tovább bírja
Azért volt itt is olyan gazda, aki megvette a nyugatit, aztán köszönni is elfelejtett, ősszel meg a fos keletivel hordta a kukkert, mert a szervíz 1,5 hónapot tornázott a nyugatin, mire lelket vertek bele...
Leírták, egy nyugati sokkal jobb. Sose romlik el a 10-15 éves se, a fenttartása is 0 az MTZ-hez képest. Nem kell tankolni se csak néha, mert nem eszik semmit. Nem rázza el a hátad és 30 évesen nem kell kicserélni a lökőcsontot se.
Válasz dnsv #1500. hozzászólásárapár éve vettem egy Fronius hegesztőt egy felszámolásból 15ezerért, ára cca. 400 ezer, egy hegesztős fórumon azt írták, hogy a Fronius-szal a hülye is tud hegeszteni. Ezzel én azért úgy vagyok, ha még egy kicsit tanulom a szakmát, elérek lassan a hülye szintjére.
Válasz dnsv #1500. hozzászólásáraVagy az, akinek kiszolgálja kényelmesen a gazdaságát és egy kis odafigyeléssel egy alacsony fenntartású géppel marad fejlődőképes.
Aztán nem kell kikalapálni az ásó élét, hogy haladjon a termelés mikor chipre várva nézegeti az eke előtt a csilliárdos traktort, amire még a hitelt is fizeti, aztán a verebek sz@rják le a sárvédőt...
Válasz Gandhy #1499. hozzászólásáraAzért azt megnézném, mikor Vitya odakopogna a Belarusznak, hogy "Te figyelj má' Bigét is megfogtuk, most Te jössz..."
Válasz Gandhy #1498. hozzászólásárakülönben ez simán megérne egy GVH-s vizsgálatot, mert ez az erőfölényből való árképzés is van olyan gazdát károsító visszaélés, mint a Bige, sőt, kartelezés is belefér, hisz az importőr is benne van, ami a gyár tulajdona, tehát a gyár is
Válasz Gumóka #1497. hozzászólásáracsak a szokásos, van egy nagy kereskedő, aki erőből viszi a beérkező gépek nagyrészét, a maradék kevésért versengenek a többiek, viszont ez a nagykerekedő, még megfejeli 2 millió extra zsebpénzzel az árát, annyiért meg nem veszem meg, röviden, ennyi
Válasz Gandhy #1495. hozzászólásáraSajnos! Főleg új modellnél hallotam a fentnél is, hogy a gyártósorról kellett levenni egy alkatrészt, mert akkor kezdték nemrég gyártani, és még nem volt pótalkatrész. (De már kellett )
Válasz horvath.agro #1494. hozzászólásáradehogy nem létezhet, sőt, egyre több ilyen lesz, ahogy már a szalonból vásárolt autók jelentős részére egy év a szállítás, így lesz egyre komolyabb alkatrészhiány minden területen
elkanyarodnék horvath.agro egy korábbi felvetéséhez:
"A nyugati gépben nincs gyomoridegem reggel, hogy tudok-e az nap dolgozni?"
na most akkor mit szóljon az a tulaj, akinek a 70 milliós Fendt-je két hete némán áll és vár az elpukkant chip cseréjére, ami azért csak megérkezik egyszer.
Válasz Gumóka #1487. hozzászólásáranekem is volt egy gondolatom, hogy a 1025-öt, 1221-re cserélem, de már elengedtem,
majd, ha már a kutyának sem kellenek, kimegyek a Kubotával és egy trélerrel Minszkbe és egy árán elhozok 3-at, a lengyelek fele jövök haza, útközben a forgalomba helyezés is meg lesz, a 2 plusz meg jó lesz alkatrésznek
arra az egy évre amíg távol leszek, kiadom a gazdaságot
azt azért nehezen tudom feldolgozni, hogyha nálunk mindenki nyugati traktort vesz, akkor miért nincs MTZ?
Mondjuk ja, eladni most éri meg, venni meg kész csőd, bármit is az értékéhez viszonyítva.
Volt egy gondolatom, hogy fiatalabb 82-re cserélem az öreget, aztán ezt gyorsan el is vetettem, amennyi többletköltség lenne most a csere, abból a pénzből ezt szalongéppé gyúrom.
Válasz Gumóka #1485. hozzászólásáravan egy Tolmet rövidtárcsám, 2018. szeptemberi átvétellel, leszállítva volt 1,45 mill, ma láttam hirdetve 2,85 millió
Válasz Gabi 07 #1482. hozzászólásáraaz importőr emelt szeptemberben és emel januárban, a kereskedő meg rádobja az extraprofitot, így jön ki a gyáriemeléssel a 11-ről 13-ra, a kereskedő meg rádobott még 2-2,5-et a 15,2 millióhoz, ha már hiánycikk, merjünk nagyot álmodni, gondolták Kecskeméten
Válasz Gandhy #1481. hozzászólásáraNam a gyár emelt ennyit, csak érzik a kereskedők, hogy megadnak érte többet is.
Szerintem egyes kereskedések meg tudják mitől döglik a légy (már akinek jut eladni való gép)
Válasz Gandhy #1478. hozzászólására33 traki jött a múlt héten 30db 8-as széria 3 db 100 Le erősebb.Bizok benne hogy,Tavaszra megjön az enyém,mivel ráér.Csak az árak kúsznak fel.6-an vannak előttem a 1025.3 ra .Zetort körbejártam,ejtettem.Csak a fórumon olvasottak alapján .
4329 hozzászólás
Feleslegesen álltok le vele vitatkozni... csak engedjétek el. Bár azt végképp nem értem aki ennyire gyűlöli ezt a márkát, az miért írogat egy mtz topikba...
Válasz Gumóka #1518. hozzászólására3 év alatt csak úgy lehet valamit megutálni, ha valami keleti traktor tulaj, nem jó helyre dugott valamit.
Válasz horvath.agro #1520. hozzászólásáraÍrtam már,550-es mtz (üzemóra számláló nem működik már) legalább 10.000 óra (és ezt ne a steyer üzemórájával számold hanem szorozd meg kb 1.5-el) van már benne.
Sokáig dolgozott keményen minden nap,3 éve ment nyugdíjba.A motor akkor kapott egy felújítást de még ment volna csak egy henger indításnál gyengélkedett. Azon kívül bontatlan,illetve nyúl-béka berakás miatt volt bontva.Gyári kuplung (illene kicserélni de már csak évi 1.5 tank gázolaj fogy el így bírni fogja még)
Váltóban egyszer volt olajcsere. Mikor drága volt a gázolaj tizenéve tisztán étolajjal használtam.
Ha nem hiszed-el gyere nézd meg.
Hozzáteszem nem szeretem az mtz-ét,váltunk is apránként. Igaz nem steyerre.
Válasz B.Bali #1524. hozzászólásáraÉrt hozzá . Vajon mi a szakmája?
Válasz Gandhy #1522. hozzászólásáraDe megmondja, hogy a tiednek mi baja volt, meg mekkora pénztemető érted?
Válasz horvath.agro #1520. hozzászólásáraAz a baj hogy nem hiszel senkinek semmit. Senki nem önmaga ellensége.
Ha olyan sok baj lenne velük,mindenki megszabadúlt volna tőlük!
Válasz Gumóka #1518. hozzászólásáranekem is "kikeccsölte" már az MTZ néhány Steyr árát és ha januárban szerencsém lesz, ki is fogja még néhányét
Válasz horvath.agro #1517. hozzászólásáraönindító eredeti, generátorral volt némi gond, de egy csapágy megoldotta garanciában, adagoló eredeti

kuplungot most cseréltem, de ez már a 8. év és az én hibámból szakadt át és 95 ezres alkatrészköltsége volt meg egy széthúzás
van egy 94-ben vásárolt MTZ-m, szintén újként jött, 5ezer óra körül van, azon javíttattam önindítót és hidraulika tömböt cseréltem, gyári gumik vannak rajt, arra tényleg semmi nem ment rá, csak a folyadékok és a műszaki vizsgadíjak
Válasz horvath.agro #1520. hozzászólásáraKözelsincs annyi baj az MTZ vel mint ahogy itt beállítod. A rossz tapasztalatod vagy egy korábban gazdátlan traktor miatt volt. Vagy ugye mert nem értesz hozzá. MTZ nek lelke van. Ha nem lesz elektrodisel traktor 5-6 év múlva, én sem fogok nyugatit venni. Többet.
Válasz Garfield #1519. hozzászólásárade jót nevettem ezen, feldobtad a napom ezzel a viccel

szervusztok
Válasz Gandhy #1513. hozzászólásáraRégebben számoltunk 5 db új Mtz folyamatosan cserélve12000+ üóra kb 100.000 Ft nem várt kiadás, volt amiben még akkumlátort sem cseréltünk,gumiból is csak elsőt egyszer!!!!
Válasz horvath.agro #1517. hozzászólásáraVeled kár erről beszélni, mert szívből utálod még azt az mtz-t is, amit le se gyártottak...

.
Attól, hogy nálad nem vált be, másnál még lehet jó.
De azért a steyer árát csak kikeccsölte...
Nem csak steyerből áll ám a világ, van, akinek a ruszki is tud használható gépet kitolni a gyártósorról, bármennyire is hihetetlen...
Alkatrészben még mindig olcsóbb, hiába több kell bele, de cseszheted, ha a kormány és az ülés között van a hiba..
Válasz Gandhy #1515. hozzászólásáraonindito, generator, adgolo, par kuplung, tlt,
ezek lemaradtak szerintem, de nem offolom szet inkabb
Válasz Gandhy #1515. hozzászólásáraa hátsó ablaktörlő kapcsolója is döglött, de arra már nem költöttem még 500 ft-ot, csak lehóztam a sarut, amúgy sem használom

esőben nem dolgozom, ha mégis, akkor meg nem nézek hátra
Válasz horvath.agro #1514. hozzászólására2 hidraulikacső, 2 üzemanyag visszafolyó, egy termosztát, egy csukló az elsőhajtás kardánhoz és egy az elsőhíd közepén alul lévő valami, amitől szitált az eleje, egy elsőhajtás kapcsoló button, és egy hátsóféltengely csapágy és egy áramtalanító kapcsoló
Válasz Gandhy #1513. hozzászólásáraén meg biztos vagyok benne, hogy ez nem a valós amit ráköltöttél, de mindegy.
Válasz horvath.agro #1509. hozzászólásáraaz, hogy ki a hülye, azt nehéz objektíven meghatározni, de azért nem lehetetlen, pl.:
én hülye lennék, ha vennék 30 millióért egy traktort, amikor 13-ért is kapok olyat, ami tökéletesen megfelel a céljaimnak és az elvárásaimnak, alacsonyabb üzemeltetési költséggel
akinek meg 30 milliós traktor kell a munkája elvégzéséhez, hülye lenne, ha venne egy 13 millióst
és hetedszerre is leírom, az első 3000 óra/7év alatt, váratlan költéseim értéke, 100ezer ft sem volt, és nem is igazán tervezek már sokat beletenni, ezért vennék újat, mert már nálam ledolgozta az elvártat
Válasz Gumóka #1511. hozzászólásáraEgyébként 7000 óra körül van a 1025 nagybátyámnál, még papa vette, én sokat nem mentem vele, de családilag volt használva, aztán eddig nagy pénzek nem lettek beleölve, a munkát meg elvégezte. Bőven kitermelte amit kellett.
Válasz horvath.agro #1509. hozzászólásáraMindenkinek van igénye, csak a matek nem hazudik... Mi meg pont annyira fikázzuk a nyugatit, mint Te az emtézét....

Válasz Gandhy #1508. hozzászólásáraIsmerősöm szerint kásse
milyen érdekes, hogy rajtatok kívül mindenki hülye aki nyugatit vesz, mert van egy kis igénye...
okosan pedig filozofálgattok a hatalmas fenntartási költségről meg szervízköltségről, de üzemórárá vetítve bőven többet költötök a csoda mtz-re, csak ezt elfelejtitek őszintén ideírni, a nagy csodálat hevében...
Válasz Bigyófelügyelő #1507. hozzászólásáraCase - kéz
Chase -cséz
Válasz Gandhy #1506. hozzászólásáraÉn is Cséznek ejtem
mi rá a hivatalos formula? Káze...?
Válasz Gumóka #1505. hozzászólásáraa szomszéd Csééz(bár nem is sejtem, hogy terjedt el ez a kiejtés, de 10-ből 8-an így hívják) Puma 195(nem használtan vette) pár évesen az olajleeresztőn alkatrész darabok potyogtak ki. A tavaszi előkészítésre bérelni kellett egy gépet(Steyr 200 le körülit, de nem tartotta meg), mire megjavították, na meg azonnal rendelt egy JD 8295-t, hátha az tovább bírja
Válasz dnsv #1504. hozzászólásáraLehet épp lementem a pinyóba boré'

Azért volt itt is olyan gazda, aki megvette a nyugatit, aztán köszönni is elfelejtett, ősszel meg a fos keletivel hordta a kukkert, mert a szervíz 1,5 hónapot tornázott a nyugatin, mire lelket vertek bele...
Válasz Gumóka #1502. hozzászólásáraTe nem figyeltél? :D


Leírták, egy nyugati sokkal jobb. Sose romlik el a 10-15 éves se, a fenttartása is 0 az MTZ-hez képest. Nem kell tankolni se csak néha, mert nem eszik semmit. Nem rázza el a hátad és 30 évesen nem kell kicserélni a lökőcsontot se.
Én már nézem a nyugatit
Válasz dnsv #1500. hozzászólásárapár éve vettem egy Fronius hegesztőt egy felszámolásból 15ezerért, ára cca. 400 ezer, egy hegesztős fórumon azt írták, hogy a Fronius-szal a hülye is tud hegeszteni. Ezzel én azért úgy vagyok, ha még egy kicsit tanulom a szakmát, elérek lassan a hülye szintjére.
Válasz dnsv #1500. hozzászólásáraVagy az, akinek kiszolgálja kényelmesen a gazdaságát és egy kis odafigyeléssel egy alacsony fenntartású géppel marad fejlődőképes.


Aztán nem kell kikalapálni az ásó élét, hogy haladjon a termelés mikor chipre várva nézegeti az eke előtt a csilliárdos traktort, amire még a hitelt is fizeti, aztán a verebek sz@rják le a sárvédőt...
Válasz Gandhy #1499. hozzászólásáraAzért azt megnézném, mikor Vitya odakopogna a Belarusznak, hogy "Te figyelj má' Bigét is megfogtuk, most Te jössz..."
Válasz Gandhy #1499. hozzászólásáraAnnyira nem azert. Eleg nagy valasztek van nyugatibol.
Mint lentebb mar irtak az okosak, csak a hulye vesz MTZ-t
Válasz Gandhy #1498. hozzászólásárakülönben ez simán megérne egy GVH-s vizsgálatot, mert ez az erőfölényből való árképzés is van olyan gazdát károsító visszaélés, mint a Bige, sőt, kartelezés is belefér, hisz az importőr is benne van, ami a gyár tulajdona, tehát a gyár is
Válasz Gumóka #1497. hozzászólásáracsak a szokásos, van egy nagy kereskedő, aki erőből viszi a beérkező gépek nagyrészét, a maradék kevésért versengenek a többiek, viszont ez a nagykerekedő, még megfejeli 2 millió extra zsebpénzzel az árát, annyiért meg nem veszem meg, röviden, ennyi
Válasz Gandhy #1491. hozzászólásáraRaktáron lévőre? Akkor neked hogy nem jut hónapok óta?
Válasz Gandhy #1495. hozzászólásáraSajnos! Főleg új modellnél hallotam a fentnél is, hogy a gyártósorról kellett levenni egy alkatrészt, mert akkor kezdték nemrég gyártani, és még nem volt pótalkatrész. (De már kellett
)
Válasz horvath.agro #1494. hozzászólásáradehogy nem létezhet, sőt, egyre több ilyen lesz, ahogy már a szalonból vásárolt autók jelentős részére egy év a szállítás, így lesz egyre komolyabb alkatrészhiány minden területen
Válasz Gandhy #1493. hozzászólásárailyen nem letezhez, nekem 24 oran belul ha kellene uj motor lenne a traktorban.
megfelelo szervizet kell talalni.
elkanyarodnék horvath.agro egy korábbi felvetéséhez:

"A nyugati gépben nincs gyomoridegem reggel, hogy tudok-e az nap dolgozni?"
na most akkor mit szóljon az a tulaj, akinek a 70 milliós Fendt-je két hete némán áll és vár az elpukkant chip cseréjére, ami azért csak megérkezik egyszer.
Válasz Gandhy #1491. hozzászólására az igen miből készül aranyból ?????

Válasz Bigyófelügyelő #1490. hozzászólására15.150.000.- nettó, ezt az árat kaptam raktáron lévőre, pár napja
Válasz Gandhy #1481. hozzászólására1221.3 nettó 15 ?
Válasz Gandhy #1488. hozzászólásáraHa lesz Kubotád, nem vágysz te MTZ-re
Válasz Gumóka #1487. hozzászólásáranekem is volt egy gondolatom, hogy a 1025-öt, 1221-re cserélem, de már elengedtem,


majd, ha már a kutyának sem kellenek, kimegyek a Kubotával és egy trélerrel Minszkbe és egy árán elhozok 3-at, a lengyelek fele jövök haza, útközben a forgalomba helyezés is meg lesz, a 2 plusz meg jó lesz alkatrésznek
arra az egy évre amíg távol leszek, kiadom a gazdaságot
azt azért nehezen tudom feldolgozni, hogyha nálunk mindenki nyugati traktort vesz, akkor miért nincs MTZ?
Válasz Gandhy #1486. hozzászólására3-at adok érte a 1025-el együtt!

Mondjuk ja, eladni most éri meg, venni meg kész csőd, bármit is az értékéhez viszonyítva.
Volt egy gondolatom, hogy fiatalabb 82-re cserélem az öreget, aztán ezt gyorsan el is vetettem, amennyi többletköltség lenne most a csere, abból a pénzből ezt szalongéppé gyúrom.
Aztán közel se biztos, hogy az újabb jobb...
Válasz Gumóka #1485. hozzászólásáravan egy Tolmet rövidtárcsám, 2018. szeptemberi átvétellel, leszállítva volt 1,45 mill, ma láttam hirdetve 2,85 millió
Válasz Gandhy #1484. hozzászólásáraAztán viszi a használtpiacot is, vicc, ami megy egyébként.
Mondjuk a 820-asokat többre tartják mint a 1025-1221-1523- at.
Egy nagy kupac az egész, de mindegy, hogy autót, vagy traktor nézek.
Épp most böngészek kicsit.
Válasz Gabi 07 #1482. hozzászólásáraaz importőr emelt szeptemberben és emel januárban, a kereskedő meg rádobja az extraprofitot, így jön ki a gyáriemeléssel a 11-ről 13-ra, a kereskedő meg rádobott még 2-2,5-et a 15,2 millióhoz, ha már hiánycikk, merjünk nagyot álmodni, gondolták Kecskeméten
Válasz Gabi 07 #1482. hozzászólásáraSzerintem ezzel az áremeléssel megkárosították a gazdákat
Válasz Gandhy #1481. hozzászólásáraNam a gyár emelt ennyit, csak érzik a kereskedők, hogy megadnak érte többet is.
Szerintem egyes kereskedések meg tudják mitől döglik a légy (már akinek jut eladni való gép)
Válasz agrogal #1480. hozzászólásáramárciusban 11-ról indultam, most a Royal-nál 15,2 millió nettó
Válasz Gandhy #1478. hozzászólására33 traki jött a múlt héten 30db 8-as széria 3 db 100 Le erősebb.Bizok benne hogy,Tavaszra megjön az enyém,mivel ráér.Csak az árak kúsznak fel.6-an vannak előttem a 1025.3 ra .Zetort körbejártam,ejtettem.Csak a fórumon olvasottak alapján .